ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІ НІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
13 липня 2010 року < ЧАС > м. Полтава Справа № 2а-2814/10/1670
Полтавський окружний а дміністративний суд у складі :
головуючого судді - Алєк сєєвої Н.Ю.,
при секретарі - Кусайло Я .Г.,
за участю:
представника позивача - Ф ищука В.В.,
розглянувши у відкритому с удовому засіданні справу за адміністративним позовом Полтавського обласного ві дділення Фонду соціального з ахисту інвалідів до Приватн ого підприємства "Свищ" про ст ягнення адміністративно-гос подарських санкцій та пені, -
В С Т А Н О В И В:
15 червня 2010 року Полтав ське обласне відділення Фонд у соціального захисту інвалі дів звернувся до Полтавськ ого окружного адміністрат ивного суду з адміністративн им позовом до Приватного під приємства "Свищ" про стягненн я адміністративно-господарс ьких санкцій та пені.
В обґрунтування своїх вим ог позивач зазначив, що відпо відачем було порушено вимоги статті 19 Закону України “Про основи соціальної захищенос ті інвалідів в Україні”, а сам е підприємство не виконало н ормативу робочих місць, приз начених для працевлаштуванн я інвалідів, що мало наслідко м, відповідно до положень ста тті 20 Закону України “Про осно ви соціальної захищеності ін валідів в Україні”, накладен ня адміністративно-господар ських санкцій в розмірі 10670, 27 гр н., та пені в сумі 195,20 грн. у зв' я зку з порушенням терміну спл ати адміністративно-господа рських санкцій.
В судовому засіданні предс тавник позивача позов підтри мав та просив його задовольн ити, посилаючись на обставин и, викладені в позовній заяві .
Представник відповідача в судове засідання не з'явився , надавши суду клопотання про перенесення розгляду справи на пізніший термін, у зв'язку з неможливістю підготовки з аперечень проти позову та до казів в обгрунтування запере чень. Суд вважає зазначене кл опотання необгрунтованим з о гляду на ті обставини, що згід но із повідомленням про вруч ення поштового направлення, матеріали позовної заяви над ійшли ПП "Свищ" 07 липня 2010 року, т обто в період до 13 липня 2010 року у відповідача було достатнь о часу для підготовки запере чень до позову, в разі їх наявн ості. Щодо твердження відпов ідача про неможливість напра влення до судового засідання свого представника - до клопо тання не додано доказів дійс ної наявності обставин, що ун еможливлюють прибуття предс тавника до суду.
За викладених обставин, суд вважає за можливе розглянут и справу за даної явки та за на явними в справі матеріалами.
Розглянувши матеріали спр ави, заслухавши пояснення пр едставника позивача та дослі дивши інші докази в їх сукупн ості, суд встановив такі обст авини.
Частиною 1 статті 19 Закону Ук раїни “Про основи соціальної захищеності інвалідів в Укр аїні” передбачено, що для під приємств, установ, організац ій, у тому числі підприємств, о рганізацій, громадських орга нізацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують най ману працю, установлюється н орматив робочих місць для пр ацевлаштування інвалідів у р озмірі чотирьох відсотків се редньооблікової чисельност і штатних працівників обліко вого складу за рік, а якщо прац ює від 8 до 25 осіб, у кількості о дного робочого місця.
Згідно частин 2, 3 цієї статті підприємства, установи, орга нізації, у тому числі підприє мства, установи, організації громадських організацій інв алідів, фізичні особи, які вик ористовують найману працю, с амостійно розраховують кіль кість робочих місць для прац евлаштування інвалідів відп овідно до нормативу, встанов леного частиною першою цієї статті, і забезпечують праце влаштування інвалідів. Підпр иємства, установи, організац ії, у тому числі підприємства , організації громадських ор ганізацій інвалідів, фізичні особи, які використовують на йману працю, самостійно здій снюють працевлаштування інв алідів у рахунок нормативів робочих місць, виходячи з вим ог статті 18 цього Закону.
Статтею 18 Закону України “П ро основи соціальної захищен ості інвалідів в Україні”вст ановлено, що забезпечення пр ав інвалідів на працевлаштув ання та оплачувану роботу, в т ому числі з умовою про викона ння роботи вдома, здійснюєть ся шляхом їх безпосереднього звернення до підприємств, ус танов, організацій чи до держ авної служби зайнятості.
Підбір робочого місця здій снюється переважно на підпри ємстві, де настала інвалідні сть, з урахуванням побажань і нваліда, наявних у нього проф есійних навичок і знань, а так ож рекомендацій медико-соціа льної експертизи.
Підприємства, установи, орг анізації, фізичні особи, які в икористовують найману працю , зобов'язані виділяти та ство рювати робочі місця для прац евлаштування інвалідів, у то му числі спеціальні робочі м ісця, створювати для них умов и праці з урахуванням індиві дуальних програм реабілітац ії і забезпечувати інші соці ально-економічні гарантії, п ередбачені чинним законодав ством, надавати державній сл ужбі зайнятості інформацію, необхідну для організації пр ацевлаштування інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайня тість та працевлаштування ін валідів у порядку, встановле ному Кабінетом Міністрів Укр аїни.
Відповідно до статті 18-1 Зако ну України “Про основи соціа льної захищеності інвалідів в Україні” інвалід, який не до сяг пенсійного віку, не працю є, але бажає працювати, має пра во бути зареєстрованим у дер жавній службі зайнятості як безробітний.
Рішення про визнання інвал іда безробітним і взяття йог о на облік для працевлаштува ння приймається центром зайн ятості за місцем проживання інваліда на підставі поданих ним рекомендацій МСЕК та інш их передбачених законодавст вом документів.
Державна служба зайнятост і здійснює пошук підходящої роботи відповідно до рекомен дацій МСЕК, наявних у інвалід а кваліфікації та знань, з ура хуванням його побажань.
Державна служба зайнятост і може за рахунок Фонду соціа льного захисту інвалідів над авати дотацію роботодавцям н а створення спеціальних робо чих місць для інвалідів, заре єстрованих у державній служб і зайнятості, а також проводи ти професійну підготовку, пі двищення кваліфікації і пере підготовку цієї категорії і нвалідів у порядку, встановл еному Кабінетом Міністрів Ук раїни.
Згідно з пунктом 2 статті 19 За кону України “Про зайнятість населення”державна служба з айнятості має право одержува ти від підприємств, установ і організацій, незалежно від ф орм власності, адміністратив ні дані про наявність вакант них робочих місць, у тому числ і призначених для працевлашт ування інвалідів, характер і умови праці на них, про всіх в ивільнюваних, прийнятих і зв ільнених працівників та інфо рмацію про передбачувані змі ни в організації виробництва і праці, інші заходи, що можут ь призвести до вивільнення п рацівників та направляти для працевлаштування на підприє мства, в установи і організац ії всіх форм власності при на явності там вільних робочих місць (вакантних посад) грома дян, які звертаються до служб и зайнятості, відповідно до р івня їх освіти і професійної підготовки, а інвалідів, крім того, - відповідно до рекоменд ацій МСЕК, наявних у них квалі фікації і знань та з урахуван ням їх побажань.
Підприємства, установи і ор ганізації незалежно від форм и власності реєструються у м ісцевих центрах зайнятості з а їх місцезнаходженням як пл атники збору до Фонду загаль нообов'язкового державного с оціального страхування Укра їни на випадок безробіття, що місяця подають цим центрам а дміністративні дані у повном у обсязі про наявність вільн их робочих місць (вакансій), у тому числі призначених для п рацевлаштування інвалідів, т а про працівників, які працюю ть неповний робочий день (тиж день), якщо це не передбачено т рудовим договором, або не пра цюють у зв'язку з простоєм вир обництва з незалежних від ни х причин, і в десятиденний стр ок - про всіх прийнятих праців ників у порядку, встановлено му законодавством /пункт 4 ст атті 20 зазначеного Закону/.
Згідно з Інструкцією щодо з аповнення форми звітності № 3-ПН “Звіт про наявність вакан сій”форма використовується для інформування населення про наявність вакансій, спри яння працевлаштуванню грома дян, зареєстрованих у центра х зайнятості як такі, що шукаю ть роботу, для підбору персон алу на замовлення роботодавц ів, для оцінки поточної потре би в кадрах та організації пр офесійної підготовки населе ння відповідно до потреб рин ку праці. У разі необхідності підбору працівників за спри яння центрів зайнятості фізи чні особи, у тому числі підпри ємці, також можуть інформува ти центри зайнятості про ная вність вакансій за цією форм ою.
У графі 15 Звіту наводяться д ані про можливість працевлаш тування на вільне робоче міс це (вакантну посаду) особи, що належить до окремої категорі ї громадян, які потребують со ціального захисту і не здатн і на рівних умовах конкурува ти на ринку праці, у рахунок рі чної броні, установленої міс цевими державними адміністр аціями, виконавчими органами відповідних рад за поданням центрів зайнятості, відпові дно до статті 5 Закону України "Про зайнятість населення", із змінами та доповненнями, а та кож інвалідів, пенсіонерів, с тудентів та інших.
Відповідно до наявної в мат еріалах справи копії звіту п ро зайнятість та працевлашту вання інвалідів за 2009 рік (форм а № 10-ПІ), наданого відповідаче м Полтавському обласном у відділенню Фонду соціально го захисту інвалідів, середн ьооблікова кількість штатни х працівників облікового скл аду на підприємстві за цей пе ріод становила 37 осіб. Відпові дачем самостійно не виконано вимоги статей 18, 19 Закону Украї ни “Про основи соціальної за хищеності інвалідів в Україн і” щодо обрахування норматив у робочих місць для працевла штування інвалідів. Разом з т им, згідно цього ж Звіту на під приємстві в 2009 році не працюва ло жодного працівника, якому відповідно до чинного закон одавства була встановлена ін валідність. Тобто підприємст вом не виконано нормативу ро бочих місць для працевлаштув ання інвалідів у кількості 1 р обочого місця. Крім того, відп овідачем не обраховано розмі р адміністративно - господа рських санкцій за невиконанн я нормативу робочих місць дл я працевлаштування інваліді в.
Згідно листа Кременчуцьк ого міськрайонного центру за йнятості № 2788 від 31 травня 2010 рок у, відповідач протягом 2009 року не подавав звіти про наявніс ть вакансій для працевлаштув ання інвалідів.
Таким чином не надано суду доказів щодо створення відп овідачем робочих місць для і нвалідів та повідомлення орг анів працевлаштування інвал ідів про потребу в працевлаш туванні інвалідів на виконан ня нормативу, встановленого Законом України “Про основи соціальної захищеності інва лідів в Україні”.
Відповідно до статті 20 вказ аного Закону підприємства, у станови, організації, у тому ч ислі підприємства, організац ії громадських організацій і нвалідів, фізичні особи, які в икористовують найману працю , де середньооблікова чисель ність працюючих інвалідів ме нша, ніж установлено нормати вом, передбаченим статтею 19 ць ого Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фон ду соціального захисту інвал ідів адміністративно-господ арські санкції, сума яких виз начається в розмірі середньо ї річної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі, організації за кож не робоче місце, призначене д ля працевлаштування інвалі да і не зайняте інвалідом.
У відповідності до частини 2 статті 20 зазначеного Закону порушення термінів сплати а дміністративно-господарськ их санкцій тягне за собою нар ахування пені. Пеня обчислює ться виходячи з 120 відсотків р ічних облікової ставки Націо нального банку України, що ді яла на момент сплати, нарахов аної на повну суму недоїмки з а весь її строк.
Зі звіту про зайнятість та п рацевлаштування інвалідів з а 2009 рік, наданого відповідаче м до Полтавського обласн ого відділення Фонду соціаль ного захисту інвалідів, вбач ається, що на підприємстві ві дповідача в 2009 році працювало 37 працівників, фонд оплати пр аці у вказаному році складав 394800,0 грн., середньорічна заробі тна плата одного штатного пр ацівника складає, відповідно ,394800,0 грн. : 37 = 10670,27 грн.
Враховуючи зазначене, за 1 р обоче місце, призначене для п рацевлаштування інвалідів і не зайнятих інвалідами, відп овідач до 16.04.2010 року (термін спл ати встановлено частиною 4 ст атті 20 Закону України “Про осн ови соціальної захищеності і нвалідів в Україні”- до 15 кві тня року, наступним за роком, у якому відбулося порушення н ормативу) повинен був самост ійно сплатити адміністратив но-господарські санкції у ро змірі 10670,27 х1= 10670,27грн.
В зв'язку з несплатою адміні стративно-господарських сан кцій до встановленого термін у, позивачем відповідно до ча стини 2 статті 20 цього ж Закону було нараховано пеню у розмі рі (10670,27 х 0,03%) х 61 днів = 195,20 грн.
Оскільки вказані суми не бу ли сплачені відповідачем, то згідно частини 5 статті 20 Зако ну України “Про основи соціа льної захищеності інвалідів в Україні”ці суми можуть бут и стягнуті в примусовому пор ядку за відповідним рішенням суду.
З урахуванням викла деного, виходячи із загальни х норм права стосовно відпов ідальності за встановлення в діях або бездіяльності особ и складу правопорушення, еле ментами якого є вина та наявн ість причинного зв' язку між самим порушенням та його нас лідками, суд приходить до вис новку, що відповідачем не дот римано нормативу робочих міс ць для працевлаштування інва лідів, а отже позивачем право мірно було нараховано відпов ідачу адміністративно-госпо дарські санкції та пеню за не сплату цих санкцій відповідн о до статті 20 Закону України “ Про основи соціальної захище ності інвалідів в Україні”, а позовні вимоги є обґрунтова ними та такими, що підлягають задоволенню.
На підставі викладеного, к еруючись статтями 7, 8, 9, 10, 11, 71, 160-163 Кодексу адміністративного с удочинства України,-
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний по зов Полтавського обласн ого відділення Фонду соціаль ного захисту інвалідів до Пр иватного підприємства "Свищ" про стягнення адміністрати вно-господарських санкцій та пені задовольнити.
Стягнути з Приватного підп риємства "Свищ" (р/р 26008051458980, в Філі ї "ПРУ ВАТ "Банк"Фінанси та кре дит", код ЄДРПОУ 36345701) на користь Полтавського обласного відділення Фонду соціальног о захисту інвалідів ( одержув ач : УДК в м. Кременчук, код ЄДРП ОУ 34698778, р/р 31212230700008 в ГУДК у Полтавсь кій області, МФО 831019) адміністр ативно-господарські санкції у розмірі 10670,27 грн. та пеню у роз мірі 195, 20 грн.
Постанова відповідн о до статті 254 Кодексу адмініс тративного судочинства Укра їни набирає законної сили пі сля закінчення строку поданн я заяви про апеляційне оскар ження, встановленого цим Код ексом, якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяв у про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не бул а подана у строк, встановлени й Кодексом адміністративног о судочинства України, поста нова набирає законної сили п ісля закінчення цього строку . У разі подання апеляційної с карги судове рішення, якщо йо го не скасовано, набирає зако нної сили після закінчення а пеляційного розгляду справи .
Постанова може бути оскар жена до Харківського апеляці йного адміністративного суд у через Полтавський окру жний адміністративний суд шл яхом подачі заяви про апеляц ійне оскарження в 10-денний стр ок з дня її проголошення, а в р азі складення постанови у по вному обсязі відповідно до с татті 160 цього Кодексу - з дн я складення в повному обсяз і. Якщо постанову було прогол ошено у відсутності особи, як а бере участь у справі, то ст рок подання заяви про апел яційне оскарження обчислює ться з дня отримання нею ко пії постанови. Апеляційна ск арга може бути подана у 20-денн ий строк після подачі заяви п ро апеляційне оскарження в п орядку, визначеному статтею 186 Кодексу адміністративного судочинства України.
Повний текст постанови виг отовлено 14 липня 2010 року.
Суддя Н.Ю. Алєксєєва
Суд | Полтавський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 13.07.2010 |
Оприлюднено | 29.07.2010 |
Номер документу | 10379870 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Полтавський окружний адміністративний суд
Н.Ю. Алєксєєва
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні