ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
і м е н е м У к р а ї н и
29 березня 2022 року м. Дніпросправа № 280/7429/21
Третій апеляційний адміністративний суд
у складі колегії суддів: головуючого - судді Шлай А.В. (доповідач),
суддів: Баранник Н.П., Кругового О.О.,
розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Запорізькій області на рішення Запорізького окружного адміністративного суду від 04 жовтня 2021 р. (суддя Сацький Р.В.) в адміністративній справі №280/7429/21 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Ремонтно - будівельна компанія "НІКОС" до Державної податкової служби України, Головного управління ДПС у Запорізькій області, про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії,-
В С Т А Н О В И В:
Товариство з обмеженою відповідальністю «Ремонтно-будівельна компанія «НІКОС» звернулось до суду з позовом, в якому просило визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Запорізькій області за № 2893072/37443251 від 22.07.2021 про відмову у реєстрації податкової накладної за № 19 від 30.06.2021 в Єдиному реєстрі податкових накладних; зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 19 від 30.06.2021, що подана ТОВ «РБК «НІКОС».
В обгрунтування позову зазначалось про те, що позивачем надано усі документи, необхідні для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної в ЄРПН, проте відповідачем належної оцінки наданим документам надано не було, що призвело до прийняття необґрунтованих рішень про відмову у реєстрації податкових накладних.
У поданій апеляційній скарзі позивач, посилаючись на порушення норм матеріального та процесуального права, просить рішення суду першої інстанції скасувати, ухвалити нове рішення, задовольнивши позов. В обґрунтування вимог апеляційної скарги скаржник зазначає про те, що підставою для відмови у позові судом першої інстанції вказано документального не підтвердження позивачем підстави для виписки податкової накладної № 19 від 30.06.2021.
Письмовий відзив на апеляційну скаргу від позивача до суду апеляційної інстанції не надходив.
Розгляд апеляційної скарги здійснено в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами, як це передбачено статтею 311 Кодексу адміністративного судочинства України.
Здійснюючи перевірку оскарженого рішення суду першої інстанції, колегія суддів керується приписами статті 242 Кодексу адміністративного судочинства України, відповідно до яких рішення суду повинно ґрунтуватись на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи. Судове рішення має відповідати завданню адміністративного судочинства, визначеному цим Кодексом. При виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду.
Судом першої інстанції встановлено наступні обставини:
07 червня 2021 року в рамках виконання усного договору позивачем - ТОВ «РБК «НІКОС» у адресу одержувача ТОВ «ТЕПЛОІМПОРТ» було виписано рахунок - фактуру № Ні - 0000008 на суму поставки 120 967, 84 грн. Рахунок дійсний до сплати до 15.07.2021. 30.06.2021 на підставі виставленого рахунку № Ні-0000008 від 07.06.2021 ТОВ «РБК «НІКОС» здійснило поставку частини товару в адресу ТОВ «ТЕПЛОІМПОРТ» на суму 60 062,63 грн (у т.ч. ПДВ 10 010,44 грн). У цей же день сторонами договірних правовідносин було підписано видаткову накладну на поставлений товар за № Ні-0000008 від 30.06.2021, а також товарно-транспортну накладну № 0000001 від 30.06.2021, яку було підписано та скріплено печатками сторін. За частково поставлений товар ТОВ «ТЕПЛОІМПОРТ» сплатило ТОВ «РБК «НІКОС» часткову суму оплати у розмірі 60 000,00 грн, що підтверджується платіжним дорученням № 146 від 30.06.2021, а також банківською випискою АТ «А-Банк» по особовому рахунку ТОВ «РБК «НІКОС».Вказаний товар було придбано ТОВ «РБК «НІКОС» у ТОВ «АРМАГ», що підтверджується наступними документами: рахунком на оплату № 1037 від 03.06.2021, видатковою накладною № 623 від 10.06.2021, видатковою накладною № 718 від 30.06.2021, товарно-транспортною накладною № 0000003 від 10.06.2021, платіжним дорученням № 16 від 04.06.2021. Податкова накладна № 19 від 30.06.2021 була видана Позивачем, у відповідності до приписів п. 201.10 ст. 201 ПКУ, за фактом здійснення ТОВ «РБК «НІКОС» у адресу ТОВ «ТЕПЛОІМПОРТ» поставки товару на суму 60 062,63 грн (у т.ч. ПДВ 10 010,44 грн). 30 червня 2021 року позивач направив на реєстрацію до ЄРПН податкову накладну № 19 від 30.06.2021. За результатами подання на реєстрацію до ЄРПП вказаної ПН № 19, позивач отримав в електронному вигляді у текстовому форматі квитанцію, згідно якої податкова накладна прийнята, але реєстрацію зупинено, оскільки: «Платник податку, яким подано для реєстрації ПН/РК в ЄРПН відповідає пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку». Позивачу було запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації ПН/РК в ЄРПП. 20 липня 2021 року позивач направив до Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних при Головному управлінні ДПС у Запорізькій області наступні документи: ПОВІДОМЛЕННЯ щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по відмовленим ПН/РК Документ довільного формату 9199316337 від 20.07.2021 (Накладная №6718 Армаг. рdf- видаткова накладна №718 від 30.06.2021; Документ довільного формату 9199306401 від 20.07.2021 ГПлатежка №16 Армаг. рdf-платіжне доручення №16 від 04.06.2021; Документ довільного формату 9199306651 від 20.07.2021 (Счет №1037 Ар м аг. рdf--рах уно к на оплату №1037 від 03.06.2021; Документ довільного формату 9199312719 від 20.07.2021 (Накладная №0000008 НІКОС. рdf--видаткова накладна №Ні-0000008 від 30.06.2021; Документ довільного формату 9199312918 від 20.07.2021 (Платежка №146 30.06 Теплоимпорт. рdf- платіжне доручення №146 від 30.06.2021; Документ довільного формату 9199317217 від 20.07.2021 (Накладная №623 Армаг. рdf-- видаткова накладна №623 від 10.06.20021; Документ довільного формату 9199317689 від 20.07.2021 Шоговр аренди. рdf--договір оренди №01-0621 від 01.06.2021; Документ довільного формату 9199319106 від 20.07.2021 (Накладная №0000009 НІКОС. рdf- видаткова накладна №0000009 від 01.07.2021; Документ довільного формату 9199314622 від 20.07.2021 (ТТН №0000001 НІКОС. рdf--товарно-тракспортна накладна №0000001 від 02.07.2021; Документ довільного формату 9199309339 від 20.07.2021 (Платежка № 146 01.07 Теплоимпорт. рdf--платіжне доручення №146 від 01.07.2021; Документ довільного Формату 9199309735 від 20.07.2021 (ТТН №0000003 Армаг. рdf-- товарнотранспортна накладна №0000003 від 10.06.2021; Документ довільного формату 9199309994 Ьід 20.07.2021 (Пояснення ДПІ. рdf- Документ довільного формату 9199310069 від 20.07.2021 (Рахунок 120000 НІКОС.рdf-рахунок-Фактура №Ні-0000008 від 07.06.2021; Документ довільного формату 9199311846 від 20.07.2021 (Платежка№28 аренда. рdf- платіжне доручення №28 від 14.07.2021. Згідно з рішеннями Комісії відповідача, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної Рішення № 2893072/37443251 від 22.07.2021 по податковій накладній №19 від 30.06.2021 відповідачем 2 відмовлено у реєстрації спірної податкової накладної, з мотивів ненадання платником податку копій документів визначених у переліку. Підставою відмови вказано ненадання платником податку копій документів: первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи) у тому числі рахунків - фактури/інвойсів, актів приймання - передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних. Крім того, у рядку «Додаткова інформація» зазначено: відсутні договори, довіреність, первинні документи щодо зберігання, складські документи ( інвентаризаційні описи), акти прийому - передачі товарів.
Не погоджуючись з таким рішеннями відповідачів, позивач звернувся до суду з даним позовом.
Задовольняючи позов, суд першої інстанції дійшов висновку про протиправність спірного рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Запорізькій області про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Відповідно до положень пункту 201.1 статті 201 Податкового кодексу України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін. За приписами пункту 201.7 статті 201 цього ж Кодексу податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс).
Положенням пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України визначено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня. Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України. Покупець має право звіряти дані отриманої податкової накладної на відповідність із даними Єдиного реєстру податкових накладних.
Порядком ведення Єдиного реєстру податкових накладних, що затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 №1246 (далі - Порядок №1246), визначено механізм внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до неї, до Єдиного реєстру податкових накладних.
Згідно пункту 12 Порядку №1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування; дотримання вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", «Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами).
Згідно з пунктом 201.16 статті 201 Податкового кодексу України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 р. № 1165 затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Згідно з пунктами 6, 7, 10, 11 Порядку №1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/ розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
У разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/ розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/ розрахунку коригування зупиняється.
Так, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.
Механізм прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних встановлено Порядком прийняття рішень про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджений наказом Міністерства фінансів України 12 грудня 2019 р. № 520 (далі -Порядок № 520).
Пунктом 2 вказаного Порядку встановлено, що прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС (далі - комісія регіонального рівня). У разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі (пункт 4). У пункті 5 Порядку № 520 визначений орієнтовний перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі. Письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня (пункт 9).
Верховний Суд у постанові від 22 квітня 2019 р. у справі №2040/5445/18 зазначив, що первинним об`єктом судового дослідження є обставини, за яких відповідач вчинив дії про зупинення реєстрації податкових накладних. Підставою для таких дій мають бути: чіткі критерії оцінки ступеня ризиків відповідних господарських операцій; конкретний перелік документів, перелік яких встановлений податковим законодавством.
Спірні рішення про відмову у реєстрації розрахунків коригування містять відмітку про ненадання позивачем первинних документів. Однак в рішенні не наведено обґрунтування неможливості прийняття наданих позивачем документів та пояснень.
Верховний Суд у постановах від 16 квітня 2019 р. у справі №826/10649/17, від 28 жовтня 2019 р. у справі №640/983/19 вказав на те, що загальними вимогами, які висуваються до актів індивідуальної дії, як акта правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення податковим органом конкретних підстав його прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття.
Колегія суддів вважає, що надані позивачем документи у повному обсязі підтверджують наявність законних підстав для виписки податкової накладної.
Зважаючи на те, що доводи апеляційної скарги висновки суду першої інстанції не спростовують, підстави для скасування оскарженого рішення суду, передбачені статтею 317 Кодексу адміністративного судочинства України, відсутні.
Керуючись статтями 315, 316, 321, 322, 325 Кодексу адміністративного судочинства України, -
П О С Т А Н О В И В:
Апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Запорізькій області залишити без задоволення.
Рішення Запорізького окружного адміністративного суду від 04 жовтня 2021 р. в адміністративній справі №280/7429/21 залишити без змін.
Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили 29 березня 2022 р. і касаційному оскарженню не підлягає, відповідно до частини 5 статті 328 Кодексу адміністративного судочинства України.
Головуючий - суддяА.В. Шлай
суддяН.П. Баранник
суддяО.О. Круговий
Суд | Третій апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 28.03.2022 |
Оприлюднено | 23.06.2022 |
Номер документу | 103804714 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Сацький Роман Вікторович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Сацький Роман Вікторович
Адміністративне
Третій апеляційний адміністративний суд
Шлай А.В.
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Сацький Роман Вікторович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Сацький Роман Вікторович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Сацький Роман Вікторович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні