Виноградівський районний суд Закарпатської області
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
31.03.2022 року м. Виноградів
Виноградівський районний суд Закарпатської області в особі головуючого-судді Трагнюк В.Р., секретар судового засідання Конар В.М., розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду цивільну справу за заявою Виноградівської міської ради Закарпатської області про передачу безхазяйної нерухомої речі у власність територіальної громади, заінтересована особа: Відділ комунального майна територіальної громади Виноградівської міської ради,
В С Т А Н О В И В :
Виноградівська міська рада Закарпатської області в особі голови Бочкай Степана Золтановича звернулась в суд із заявою про передачу безхазяйної нерухомої речі у власність територіальної громади, заінтересована особа: Відділ комунального майна територіальної громади Виноградівської міської ради.
Заявлені вимоги мотивує тим, що Виноградівська міська рада Закарпатської області є правонаступником всього майна, прав та обов`язків Великокопанської сільської ради Виноградівського району Закарпатської області.
У 2020 році Великокопанською сільською радою було розпочато процедуру визнання безхазяйним нерухомого майна.
Згідно акту виявлення та інвентаризації безгосподарних об`єктів нерухомого майна на території Великокопанської сільської ради Виноградівського району Закарпатської області від 10.02.2020 року, вбачається, що членами комісії Великокопанської сільської ради, створеної згідно розпорядження від 31.01.2020 року № 6, проведено обстеження Великокопанської сільської ради на предмет виявлення безгосподарних об`єктів нерухомого майна, у процесі якого встановлено і факт безгосподарності щодо нежитлової будівлі, саман, загальна площа 112,2 кв.м., що знаходиться по АДРЕСА_1 .
Технічні характеристики нерухомого майна підтверджує технічний паспорт, згідно якого нежитлова будівля, що знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 , складається з підвалу, коридора, приміщення площею 24.7 м.кв., приміщення площею 1 8,2 м.кв., приміщення площею 6,0 м.кв. та приміщення площею 15.0 м.кв. Даний об`єкт включає саму нежитлову будівлю, ворота та огорожу.
Рішенням 35 сесії 7 скликання Великокопанської сільської ради № 578 від 12.02.2020 року «Про взяття на облік безгосподарного нерухомого майна», вирішено взяти на облік безгосподарне нерухоме майно, а саме: нежитлову будівлю, що знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 .
Згідно витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно № 203798771 на облік 12.03.2020 року взято безгосподарне нерухоме майно - нежитлову будівлю, що знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 .
З метою пошуку власника майна Великокопанською сільською радою 24.06.2020 року подано оголошення у друкованих засобах масової інформації в газеті «Новини Виноградівщини» від 27.06.2020 року № 23 (8677) про взяття на облік безхазяйного нерухомого майна, а саме: нежитлової будівлі, що знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 , згідно рішення 35 сесії 7 скликання Великокопанської сільської ради від 12.03.2020 року.
При цьому з дня взяття на облік вищезазначеної нежитлової будівлі, як безхазяйної нерухомої речі минуло майже 2 роки, при цьому ніяких звернень з питань належності зазначеного майна конкретній особі як до Великокопанської сільської ради, так і до Виноградівської міської ради Берегівського району Закарпатської області як правонаступника, не надходило.
Заявник зазначив, що дана нежитлова будівля взята на облік як безхазяйна нерухома річ і сплинули два роки з дня взяття її на облік, нежитлова будівля може бути передана у комунальну власність територіальної громади Виноградівської міської ради Берегівського району Закарпатської області, а тому вважає, що наявні підстави для передачі цієї речі для реалізації новому власнику.
У судове засідання представник заявника не з`явився, згідно поданої заяви просить справу розглянути у його відсутності.
Представник зацікавленої особи в судове засідання не з`явився, про розгляд справи повідомлений належним чином, подав заяву про розгляд справи у його відсутності.
Обстеживши матеріали справи, та враховуючи, що у справі наявні достатні матеріали про права і взаємовідносини сторін, суд приходить до висновку, що заява є підставною та підлягає задоволенню, оскільки в судовому засіданні встановлені ті обставини на які посилається заявник у своїй заяві.
Відповідно до ст. 293 ЦПК України окреме провадження це вид непозовного цивільного судочинства, в порядку якого розглядаються цивільні справи про підтвердження наявності або відсутності юридичних фактів, що мають значення для охорони прав, свобод та інтересів особи або створення умов здійснення нею особистих немайнових чи майнових прав або підтвердження наявності чи відсутності неоспорюваних прав.
Згідно пункту 7 частини 2 статті 293 ЦПК України суд розглядає в порядку окремого провадження справи про передачу безхазяйної нерухомої речі у комунальну власність.
Дослідивши матеріали справи, судом встановлено наступні обставини та відповідні їм правовідносини.
Відповідно до п.п. 6-1 Розділ V Прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» - «6-1. До прийняття закону про адміністративно- територіальний устрій України закінчення повноважень сільських, селищних, міських рад, їхніх виконавчих органів, а також реорганізація сільських, селищних, міських рад, їхніх виконавчих органів як юридичних осіб у зв`язку із змінами в адміністративно- територіальному устрої України здійснюються з урахуванням таких положень: 1) у день набуття повноважень сільською,. селищною, міською радою, обраною територіальною громадою, територія якої затверджена Кабінетом Міністрів України (далі - сформована територіальна громада), припиняються повноваження сільських, селищних, міських рад, сільських, селищних, міських голів, обраних територіальними громадами, територія яких включена до території сформованої територіальної громади (далі - розформовані територіальні громади); 2) після припинення повноважень сільських, селищних, міських рад. обраних розформованими територіальними громадами (далі - ради, що припиняються), їхні виконавчі комітети продовжують здійснювати свої повноваження до затвердження сільською, селищною, міською радою, обраною сформованою територіальною громадою (далі - новообрана рада), персонального складу її виконавчого комітету. Протягом зазначеного строку сільський, селищний, міський голова, обраний сформованою територіальною громадою, очолює такі виконавчі комітети та входить до їх персонального складу».
Згідно з рішенням Виноградівської міської ради за № 15 від 10.12.2020 року «Про початок реорганізації Боржавської сільської ради, . Буківської сільської ради, Великоком`ятівської сільської ради, Великокопанської сільської ради. Дротинської сільської ради, Малокопанської сільської ради, Олешницької сільської ради, Оноцької сільської ради, Підвиноградівської сільської ради, Фанчиківської сільської ради. Широківської сільської ради, шляхом приєднання до Виноградівської міської ради» зазначено: «Відповідно до статей 25, 59, п. 6 Розділу V «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», ст. 104, 105. 107 Цивільного кодексу України, Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців та громадських формувань», Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», ч.4 ст.31 Закону України «Про національний архівний фонд та архівні установи». Порядку подання фінансової звітності, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28.02.2000р. № 419, Положення про інвентаризацію активів та зобов`язань, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 02.09.2014 року № 879, Правил організації діловодства та архівного зберігання документів у державних органах, органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах і організаціях, затверджених наказом Міністерства юстиції України від 18.06.2015 року №1000/5, на підставі рішення Виноградівської міської ради восьмого скликання № 02 від 10 грудня 2020 року «Про початок повноважень депутатів Виноградівської міської ради», міська рада вирішила 4. Почати процедуру реорганізації Великокопанської сільської ради Виноградівського. району Закарпатської області (ЄДРПОУ 04351073), місцезнаходження: Закарпатська область Виноградівський район, село Велика Копаня вулиця Миру, будинок 29, шляхом приєднання до Виноградівської міської ради Закарпатської області (ЄДРПОУ 04053677), місце знаходження: Закарпатська область місто Виноградів, площа Миру, будинок 5. Виноградівська міська рада Закарпатської області є правонаступником всього майна, прав та обов`язків Великокопанської сільської ради Виноградівського району Закарпатської області(а.с.7-10).
У 2020 році Великокопанською сільською радою було розпочато процедуру визнання безхазяйним нерухомого майна (а.с.13).
З акту виявлення та інвентаризації безгосподарних об`єктів нерухомого майна на території Великокопанської сільської ради Виноградівського району Закарпатської області від 10.02.2020 року, вбачається, що членами комісії Великокопанської сільської ради, створеної згідно розпорядження від 31.01.2020 року № 6. проведено обстеження Великокопанської сільської ради на предмет виявлення безгосподарних об`єктів нерухомого майна, у процесі якого встановлено і факт безгосподарності щодо нежитлової будівлі, саман, загальна площа 112,2 кв.м., що знаходиться у АДРЕСА_1 (а.с.20).
Технічні характеристики нерухомого майна підтверджує технічний паспорт, згідно якого нежитлова будівля, що знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 , складається з підвалу, коридора, приміщення площею 24.7 м.кв., приміщення площею 1 8,2 м.кв., приміщення площею 6,0 м.кв. та приміщення площею 15.0 м.кв. Даний об`єкт включає саму нежитлову будівлю, ворота та огорожу (а.с.15-17).
Рішенням 35 сесії 7 скликання Великокопанської сільської ради № 578 від 12.02.2020 року «Про взяття на облік безгосподарного нерухомого майна», вирішено взяти на облік безгосподарне нерухоме майно, а саме: нежитлову будівлю, що знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 (а.с.13, 20).
Згідно витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно № 203798771 на облік 12.03.2020 року взято безгосподарне нерухоме майно - нежитлову будівлю, що знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 (а.с.14).
З метою пошуку власника майна Великокопанською сільською радою 24.06.2020 року подано оголошення у друкованих засобах масової інформації в газеті «Новини Виноградівщини» від 27.06.2020 року № 23 (8677) про взяття на облік безхазяйного нерухомого майна, а саме: нежитлової будівлі, що знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 , згідно рішення 35 сесії 7 скликання Великокопанської сільської ради від 12.03.2020 року (а.с.18).
З дня взяття на облік вищезазначеної нежитлової будівлі, як безхазяйної нерухомої речі минуло майже 2 роки, при цьому ніяких звернень з питань належності зазначеного майна конкретній особі як до Великокопанської сільської ради, так і до Виноградівської міської ради Берегівського району Закарпатської області як правонаступника, не надходило.
Зважаючи на те, що дана нежитлова будівля взята на облік як безхазяйна нерухома річ і сплинули два роки з дня взяття її на облік, нежитлова будівля може бути передана у комунальну власність територіальної громади Виноградівської міської ради Берегівського району Закарпатської області.
Згідно ст.329 ЦПК України заява про передачу безхазяйної нерухомої речі у власність територіальної громади за умов, визначених Цивільним кодексом України, подається до суду за місцезнаходженням цієї речі органом, уповноваженим управляти майном відповідної територіальної громади.
За приписами ст. 2 Закону України «Про місцеве самоврядування», місцеве самоврядування в Україні - це гарантоване державою право та реальна здатність територіальної громади - жителів села чи добровільного об`єднання у сільську громаду жителів кількох сіл, селища, міста - самостійно або під відповідальність органів та посадових осіб місцевого самоврядування вирішувати питання місцевого значення в межах Конституції і законів України.
Частиною 1 ст. 10 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» передбачено, що сільські, селищні, міські ради є органом місцевого самоврядування, які представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншим законами.
Стаття 25 цього Закону визначає загальну компетенцію сільських, селищних, міських рад, відповідно до якої сільські, селищні, міські ради правомочні розглядати і вирішувати питання, віднесені Конституцією України, цим та іншими законами до їх відання.
Згідно підпункту 1 пункту «а» статті 29 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать: власні (самоврядні) повноваження: управління в межах, визначених радою, майном, що належить до комунальної власності відповідних територіальних громад.
Повноваження в галузі житлово-комунального господарства, побутового, торговельного обслуговування, громадського харчування, транспорту і зв`язку сільських, селищних, міських рад регламентуються статтею 30 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», згідно якої до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать: а) власні (самоврядні) повноваження, зокрема: здійснення контролю за станом благоустрою населених пунктів, організації озеленення, охорони зелених насаджень і водойм, створення місць відпочинку громадян; б) делеговані повноваження: облік відповідно до закону об`єктів нерухомого майна незалежно від форм власності.
В силу ч.ч. 3, 5 ст. 16 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», матеріальною і фінансовою основою місцевого самоврядування є рухоме і нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, інші кошти, земля, природні ресурси, що є у комунальній власності територіальних громад сіл, селищ, міст, районів у містах, а також об`єкти їхньої спільної власності, що перебувають в управлінні районних і обласних рад.
У відповідності до ч. 1 ст. 60 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», територіальним громадам сіл, селищ, міст, районів у містах належить право комунальної власності на рухоме і нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, інші кошти, землю, природні ресурси, підприємства, установи та організації, в тому числі банки, страхові товариства, а також пенсійні фонди, частку в майні підприємств, житловий фонд, нежитлові приміщення, заклади культури, освіти, спорту, охорони здоров`я, науки, соціального обслуговування та інше майно і майнові права, рухомі та нерухомі об`єкти, визначені відповідно до закону як об`єкти права комунальної власності, а також кошти, отримані від їх відчуження.
Частиною 2 ст. 60 Закону Украйни «Про місцеве самоврядування в Україні» передбачено, що підставою для набуття права комунальної власності є передача майна територіальним громадам безоплатно державою, іншими суб`єктами права власності, а також майнових прав, створення, придбання майна органами місцевого самоврядування в порядку, встановленому законом.
Відповідно до частини першої, другої статті 335 ЦК України безхазяйною є річ, яка не має власника або власник якої невідомий.
Безхазяйні нерухомі речі беруться на облік органом, що здійснює державну реєстрацію прав на нерухоме майно, за заявою органу місцевого самоврядування, на території якого вони розміщені. Про взяття безхазяйної нерухомої речі на облік робиться оголошення у друкованих засобах масової інформації. Після спливу одного року з дня взяття на облік безхазяйної нерухомої речі вона за заявою органу, уповноваженого управляти майном відповідної територіальної громади, може бути передана за рішенням суду, у комунальну власність.
Великокопанською сільською радою подано оголошення про виявлення та взяття на облік безхазяйного нерухомого майна у друкованих засобах масової інформації - газеті «Новини Виноградівщини», яке опубліковано 27,06.2020 № 23 (8677) (а.с.18).
Згідно ст. 329 ЦПК України заява про передачу безхазяйної нерухомої речі у власність територіальної громади за умов, визначених Цивільним кодексом України, подасться до суду за місцезнаходженням цієї речі органом, уповноваженим управляти майном відповідної територіальної громади.
Суд, встановивши, що нерухома річ є безхазяйною та взята на облік органом, який здійснює державну реєстрацію прав на нерухоме майно, а також те, що сплив один рік з дня взяття на облік нерухомої речі, у зв"язку з чим ухвалює рішення про передачу безхазяйної нерухомої речі у власність відповідної територіальної громади (ст. 333 ЦПК України).
Відповідно до статті 335 ЦК України безхазяйною є річ, яка не має власника або власник якої невідомий. Безхазяйні нерухомі речі беруться на облік органом, що здійснює державну реєстрацію прав на нерухоме майно, за заявою органу місцевого самоврядування, на території якого вони розміщені. Про взяття безхазяйної нерухомої речі на облік робиться оголошення у друкованих засобах масової інформації. Після спливу одного року з дня взяття на облік безхазяйної нерухомої речі вона за заявою органу, уповноваженого управляти майном відповідної територіальної громади, може бути передана за рішенням суду у комунальну власність.
Відповідно до частини 2 статті 327 ЦК України управління майном, що є у комунальній власності, здійснюють безпосередньо територіальна громада та утворені нею органи місцевого самоврядування.
Судом встановлено, що з дня взяття на облік безхазяйної нерухомої речі минуло більше одного року, право на зазначене нежиле приміщення яке знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 протягом одного року будь-які особи не заявили, заявником дотримано визначена законодавством процедура набуття права власності на безхазяйну нерухому річ.
При цьому безхазяйним майном є майно, коли має місце фактичне існування об`єкта нерухомого майна, збудованого на земельній ділянці без належного дозволу чи затвердженого проекту, при умові, що право власності у подальшому не визнано за особою, що збудувала таке майно чи за власником, користувачем земельної ділянки.
В пункті 11 постанови Пленуму Вищого спеціалізованого суду України з розгляду цивільних і кримінальних справ від 7 лютого 2014 року № 5 "Про судову практику в справах про захист права власності та інших речових прав", роз`яснено, що враховуючи положення статей 335 і 344 ЦК України, право власності за набувальною давністю може бути набуто на майно, яке належить на праві власності іншій особі (а не особі, яка заявляє про давність володіння), а також на безхазяйну річ. Отже, встановлення власника майна або безхазяйності речі є однією з обставин, що має юридичне значення, і підлягає доведенню під час ухвалення рішення суду.
Враховуючи викладене, суд приходить до висновку, що наявні правові підстави передачі безхазяйного нерухомого майна - нежилого приміщення, яке знаходиться в за адресою: АДРЕСА_1 , а тому заява підлягає задоволенню в повному обсязі.
Керуючись ст.ст. 327, 333, 335 ЦК України, ст.ст. 258, 259, 263 -265, 315-316, 318-319 ЦПК України, суд, -
В И Р І Ш И В :
Заяву задовольнити.
Передати нерухоме майно - нежитлову будівлю, що знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 , у комунальну власність Виноградівської об`єднаної територіальної громади в особі Виноградівської міської ради Берегівського району Закарпатської області (юридична адреса: пл. Миру, 5, м. Виноградів, Берегівський район, Закарпатська область, код ЄДРПОУ 04053677).
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом 30 днів з дня його прийняття безпосередньо до Закарпатського апеляційного суду.
Особи, які брали участь у справі, але не були присутні у судовому засіданні під час проголошення судового рішення, можуть подати апеляційну скаргу протягом 30 днів з дня отримання копії цього рішення.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку для подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним судом.
Повний текст рішення складено 31.03.2022 року.
Головуючий В. Р. Трагнюк
Суд | Виноградівський районний суд Закарпатської області |
Дата ухвалення рішення | 30.03.2022 |
Оприлюднено | 22.06.2022 |
Номер документу | 103807517 |
Судочинство | Цивільне |
Категорія | Справи окремого провадження Справи про передачу безхазяйної нерухомої речі у комунальну власність |
Цивільне
Виноградівський районний суд Закарпатської області
Трагнюк В. Р.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні