П О С Т А Н О В А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
24 березня 2022 року м. Ужгород
Суддя Ужгородськогоміськрайонного судуЗакарпатської областіІванов А.П.,за участіпредставника Закарпатськоїмитниці СелешаО.Я.,розглянувши матеріалисправи пропорушення митнихправил,які надійшлиз Закарпатськоїмитниці Державноїмитної службиУкраїни щодогромадянина ОСОБА_1 ,повіреної особитурецького підприємства«ElaiksSoftServicesBilgisayarElektronikSanayiVeDisTic.Ltd.Sti»,Serifalimah.Kablesok.№:19-21kat.2,daire: АДРЕСА_1 за ч. 2 ст. 483 Митного кодексу України,
встановив:
З протоколу про порушення митних правил №1760/30500/21 від 04.11.2021 з`ясовано, що 20.09.2021 в Управління боротьби з контрабандою та порушеннями митних правил Закарпатської митниці з Департаменту боротьби з контрабандою та порушеннями митних правил Державної митної служби України надійшов лист від 17.09.2021 №20/20-02-01/7.7/3219, щодо отримання відповіді митних органів Італійської Республіки № 308455/RU/AS від 19.08.2021 стосовно проведення перевірки дотримання законодавства України з питань митної справи при ввезені на митну територію України сантехнічних виробів українським ТОВ «Грандлон Прайм» (код ЄДРПОУ 43692200, м. Київ, вул. Січових Стрільців, буд.37/41 оф.35). До відповіді надані копії роздруківок електронних документів TIR та експортних декларацій митних органів Італійської Республіки MRN 21ITQ3J080010383T0 від 11.08.2021 року, MRN 21ITQFC1T0061247E2, MRN 21ITQ3J010044439E9, які відносяться до вантажів, що відправлялись з території Італійської Республіки за процедурою МДП по книжці Carnet TIR № XК 85013512 від 11.08.2021. Проведеним аналізом вищевказаних матеріалів встановлено, що 17.08.2021 на митному посту «Західний» Київської митниці декларантом ТОВ «ГРАНДЛОН ПРАЙМ» ОСОБА_2 до митного контролю та оформлення шляхом електронного декларування була подана митна декларація ІМ40 ЕЕ №UA100000/2021/913518 від 13.08.2021 та товаросупровідні документи, а саме: книжка Carnet TIR № XК 85013512 від 11.08.2021, CMR 966755 від 11.08.2021, інвойс №DES5TPORT-44/1 від 11.08.2021 та контракт №DESTPORT-UKR/2021 від 08.02.2021, по якій задекларовано сантехнічні вироби в асортименті, всього 5 товарів, загальною вагою брутто 17373,65 кг, загальною вартістю 32496,80 дол. США, що прибув у транспортному засобі реєстраційний номерний знак України НОМЕР_1 / НОМЕР_2 . Відправником та продавцем товару є турецьке підприємство «Elaiks Soft Services Bilgisayar Elektronik Sanayi Ve Dis Tic. Ltd.Sti», (Serifali mah.Kable sok.№:19-21 kat.2, daire:8 Tatar Yapi Loftup 7.60 Plaza,Umraniye/ Istambul. Turkye), а одержувачем та покупцем українське ТОВ «Грандлон Прайм» (код ЄДРПОУ 43692200, м. Київ, вул. Січових Стрільців, буд.37/41 оф.35). На митному посту «Західний» Київської митниці на підставі вищезазначених документів була оформлена митна декларація ІМ40ДЕ №UA100100/2021/598822 від 17.08.2021 на вантаж «сантехнічні вироби, в асортименті», загальною вагою брутто 17373,65 кг, загальною митною вартістю 899744,38 грн. та випущений у вільний обіг, зі сплатою необхідних митних платежів. Вищевказана зовнішньоекономічна операція була здійснена на підставі контракту № DESTPORT-UKR/2021 від 08.02.2021, укладеного між повіреною особою турецького підприємства «Elaiks Soft Services Bilgisayar Elektronik Sanayi Ve Dis Tic. Ltd.Sti» ОСОБА_3 та українським підприємством ТОВ «Грандлон Прайм» (код ЄДРПОУ 43692200, м. Київ, вул. Січових Стрільців, буд.37/41 оф.35). В ході опрацювання копій документів що надійшли від митних органів Італійської Республіки, а саме копій роздруківок електронних документів TIR та експортних декларацій MRN 21ITQ3J080010383T0 від 11.08.2021 року, MRN 21ITQFC1T0061247E2, MRN 21ITQ3J010044439E9, які відносяться до вантажів, що відправлялись з території Італійської Республіки за процедурою МДП по книжці Carnet TIR № XК 85013512 від 11.08.2021, встановлено, наступне. За результатами опрацювання та порівняння наданих відомостей з даними, які були заявлені Закарпатській та Київській митниці при митному оформленні товарів, що ввозились на митну територію України, встановлено, що вага, назва та кількість місць, що зазначено в електронних документах TIR відповідає відомостям, які заявлялись при імпорті товарів. Згідно з експортними деклараціями, товари експортувались безпосередньо італійськими виробниками «Saer Elettropompe Spa» ( ОСОБА_4 ,22 42016, Guastalla Re, Italy) та «Ape Raccorderie Srl» ( АДРЕСА_2 ) на адресу іншого українського підприємства «Sedna LTD» (65026, Ukraine, Odessa, Polsky Spusk Str.6). Згідно з роздруківок електронних документів TIR та експортних декларацій MRN 21ITQ3J080010383T0 від 11.08.2021, MRN 21ITQFC1T0061247E2, MRN 21ITQ3J010044439E9 загальна вартість вантажу «сантехнічні вироби в асортименті» становить 132968,12 Євро, що за курсом НБУ станом на (13.08.2021 року) складало 4177991,30 грн. Також відрізняється вартість вантажу зазначена в INVOICE DESTPORT-44/1 від 11.08.2021, яка надавались під час здійснення пропуску по МД ІМ40 ЕЕ №UA100000/2021/913518 від 13.08.2021, від даних, що були надані під час здійснення митних формальностей по ІМ40ДЕ №UA100100/2021/598822 від 17.08.2021, а саме: під час пропуску 13.08.2021 року через пункт пропуску «Тиса» Закарпатської митниці було подано INVOICE №DESTPORT-44/1 від 11.08.2021 року, де фактурна вартість вантажу «сантехнічні вироби в асортименті» становила 25 039,40 дол.США; під час здійснення митних формальностей 17.08.2021 року на митному посту «Західний» Київської митниці було подано INVOICE №DESTPORT-44/1 від 11.08.2021, де фактурна вартість вантажу «сантехнічні вироби в асортименті» становила 32496,80 дол.США.
В розглядуваному протоколі зазначено, що таким чином повіреною особою турецького підприємства «Elaiks Soft Services Bilgisayar Elektronik Sanayi Ve Dis Tic. Ltd.Sti» ОСОБА_3 вчинені дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, шляхом подання митному органу, як підставу для переміщення товарів «сантехнічні вироби в асортименті», підробленого документа - CMR 966755 від 11.08.2021 та інвойсу №DESTPORT-44/1 від 11.08.2021, що містить неправдиві відомості щодо відправника, одержувача та вартості товару.
Вказані дії ОСОБА_1 кваліфіковано за ознаками порушення (порушень) митних правил, передбаченого (передбачених) ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України.
Разом з тим з листа закарпатської митниці Держмитслужби, адресованого ОСОБА_5 , вбачається, що вчинені останнім дії кваліфіковані за ч. 2 ст. 483 МК України, так як постановою Солом`янського районного суду м. Києва від 11.12.2020 у справі №760/22949/20, яка набрала законної сили 22.12.2020, ОСОБА_1 притягнуто до відповідальності за порушення митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 МК України.
У судове засідання особа, яка притягається до відповідальності ОСОБА_3 не з`явився, про час і місце розгляду справи був повідомлена, зокрема шляхом розміщення відповідного оголошення про виклик на вебпорталі Судова влада України.
Представник Закарпатської митниці Держмитслужби в судовому засіданні протокол про порушення митних правил підтримав у повному обсязі та просив притягнути ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за ч. 2 ст. 483 МК України, накласти на нього адміністративне стягнення, визначене санкцією вказаної статті.
Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представника Закарпатської митниці Держмитслужби, суд приходить до наступного висновку.
Згідно з ч. 1 ст. 486 МК України завданнями провадження у справах про порушення митних правил є своєчасне, всебічне, повне та об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її з дотриманням вимог закону, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню порушень митних правил, та запобігання таким правопорушенням.
Диспозиція ч. 1 ст. 483 МК України визначає склад адміністративного правопорушення, що полягає у переміщенні або діях, спрямованих на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням органу доходів і зборів як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості. Частиною 2 вказаної статті визначено відповідальність за дії, передбачені частиною першою цієї статті, вчинені особою, яка протягом року притягалася до відповідальності за вчинення правопорушення, передбаченого цією статтею або статтею 482 цього Кодексу.
Відповідно до постанови ПВСУ від 3 червня 2005 року № 8 «Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил» документами, що містять неправдиві дані, є, зокрема, такі, в яких відомості щодо суті угоди, найменування, асортименту, ваги, кількості чи вартості товарів, а також їх відправника чи одержувача, держави, з якої вони вивезені чи в яку переміщуються, не відповідають дійсності.
З роздруківок електронних документів TIR та експортних декларацій MRN 21ITQ3J080010383T0 від 11.08.2021, MRN 21ITQFC1T0061247E2, MRN 21ITQ3J010044439E9, загальна вартість вантажу «сантехнічні вироби в асортименті» становить 132968,12 Євро, що за курсом НБУ станом на (13.08.2021 року) складало 4177991,30 грн. При цьому вартість вантажу зазначена в INVOICE DESTPORT-44/1 від 11.08.2021, яка надавались під час здійснення пропуску по МД ІМ40 ЕЕ №UA100000/2021/913518 від 13.08.2021, від даних, що були надані під час здійснення митних формальностей по ІМ40ДЕ №UA100100/2021/598822 від 17.08.2021. Так, під час пропуску 13.08.2021 через пункт пропуску «Тиса» Закарпатської митниці було подано INVOICE №DESTPORT-44/1 від 11.08.2021, де фактурна вартість вантажу «сантехнічні вироби в асортименті» становила 25 039,40 дол.США; під час здійснення митних формальностей 17.08.2021 на митному посту «Західний» Київської митниці було подано INVOICE №DESTPORT-44/1 від 11.08.2021, де фактурна вартість вантажу «сантехнічні вироби в асортименті» становила 32496,80 дол.США.
Постановою Пленуму Верховного суду України від 03 червня 2005 року №8 Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил (п. 6) передбачено наступне: «судам необхідно враховувати, що підставою для переміщення товарів через митний кордон є визначені нормативними актами документи, без яких неможливо одержати дозвіл митного органу на пропуск товарів через митний кордон. Це, зокрема, можуть бути митна декларація, контракт, коносамент, ліцензія, квота, товаросупровідні документи, дозвіл відповідних державних органів. Документами, що містять неправдиві дані, є, зокрема, такі, в яких відомості щодо суті угоди, найменування, асортименту, ваги, кількості чи вартості товарів, а також їх відправника чи одержувача, держави, з якої вони вивезені чи в яку переміщуються, не відповідають дійсності».
Відповідно до ч. 1 ст. 495 МК України доказами у справі про порушення митних правил є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку встановлюються наявність або відсутність порушення митних правил, винність особи у його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Такі дані встановлюються: 1) протоколом про порушення митних правил, протоколами процесуальних дій, додатками до зазначених протоколів; 2) поясненнями свідків; 3) поясненнями особи, яка притягується до відповідальності; 4) висновком експерта; 5) іншими документами (належним чином завіреними їх копіями або витягами з них) та інформацією, у тому числі тими, що перебувають в електронному вигляді, а також товарами - безпосередніми предметами порушення митних правил, товарами із спеціально виготовленими сховищами (тайниками), що використовувалися для приховування безпосередніх предметів порушення митних правил від митного контролю, транспортними засобами, що використовувалися для переміщення безпосередніх предметів порушення митних правил через митний кордон України.
Відповідно ч. 1ст. 318 Митного кодексу України митному контролю підлягають усі товари, транспортні засоби комерційного призначення, які переміщуються через митний кордон України.
Відповідно до ч. 2 ст. 459 МК Українисуб`єктами адміністративної відповідальності за порушення митних правил можуть бути громадяни, які на момент вчинення такого правопорушення досягли 16-річного віку, а при вчиненні порушень митних правил підприємствами - посадові особи цих підприємств.
Згідно з п.8 та п. 63 ст. 4 МК України, декларант - особа, яка самостійно здійснює декларування або від імені якої здійснюється декларування; уповноважена особа (представник) - особа, яка на підставі договору або належно оформленого доручення, виданого декларантом, наділена правом вчиняти дії, пов`язані з проведенням митних формальностей, щодо товарів, транспортних засобів комерційного призначення від імені декларанта.
У відповідності до п. 43 ст. 4 МК України посадові особи підприємств - керівники та інші працівники підприємств (резиденти та нерезиденти), які в силу постійно або тимчасово виконуваних ними трудових (службових) обов`язків відповідають за додержання такими підприємствами вимог, встановлених цим Кодексом, законами та іншими нормативно-правовими актами України, а також міжнародними договорами України, укладеними у встановленому законом порядку.
Вина ОСОБА_1 в порушенні митних правил, підтверджується: протоколом про порушення митних правил №1760/30500/21 від 04.11.2021 та матеріалами, доданими до нього: товросупровідними документами, експортними деклараціями, зокрема наданими митними органами Італійської Республіки, витягом з АСМО, доповідними записками інспекторів митниці тощо.
З копії постанови Солом`янського районного суду м. Києва від 11.12.2020 у справі №760/22949/20, яка набрала законної сили 22.12.2020, ОСОБА_1 притягнуто до відповідальності за порушення митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 МК України.
Відтак повіреною особою турецького підприємства «Elaiks Soft Services Bilgisayar Elektronik Sanayi Ve Dis Tic. Ltd.Sti» ОСОБА_3 вчинені дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, шляхом подання митному органу, як підставу для переміщення товарів «сантехнічні вироби в асортименті», підробленого документа - CMR 966755 від 11.08.2021 та інвойсу №DESTPORT-44/1 від 11.08.2021, що містить неправдиві відомості щодо відправника, одержувача та вартості товару. При цьому ОСОБА_3 є особою, яка двічі протягом року протягом року притягалася до відповідальності за вчинення правопорушення, передбаченого цією статтею.
Враховуючи конкретні обставини справи в їх сукупності, характер вчиненого правопорушення, обставини справи, особу порушника та ступінь його вини, у відповідності до вимог ст.ст.23,33 КУпАП, суд приходить до висновку, що наКв слід накласти адміністративне стягнення в межах санкції ч. 2ст. 483 МК України у виді штрафу в розмірі 200 відсотків вартості товарів, що були безпосередніми предметами порушення митних правил, а саме сантехнічних виробів в асортименті, вагою 17373, 65 кг, вартість яких згідно з роздруківок електронних документів TIR та експортних декларацій MRN 21ITQ3J080010383T0 від 11.08.2021, MRN 21ITQFC1T0061247E2, MRN 21ITQ3J010044439E9 загальна вартість вантажу «сантехнічні вироби в асортименті» становить 132968,12 Євро, що за курсом НБУ станом на 13.08.2021 відповідає 4177991, 30 грн. , з конфіскацією означеного товару на користь держави. При цьому суд зауважує, що в розглядуваному протоколі зазначено, що сантехнічні вироби не вилучилася у зв`язку з відсутністю.
Вказане буде достатньою мірою відповідальності для виховання особи, яка вчинила адміністративне правопорушення, в дусі додержання законів України, поваги до правил співжиття, а також забезпечить запобігання вчинення нових правопорушень як самим правопорушником, так і іншими особами.
Відповідно до ст. 40-1 КУпАП судовий збір у провадженні по справі про адміністративне правопорушення у разі винесення судом постанови про накладення адміністративного стягнення сплачується особою, на яку накладено таке стягнення. Згідно з п. 5 ч. 2 ст. 4 ЗУ «Про судовий збір» ставка судового збору, у разі ухвалення судом постанови про накладення адміністративного стягнення, складає 0,2 розміру мінімальної заробітної плати.
На підставі ст. ст. 458, 464, 465, 467, 483, 519-520, 522, 526, 527-529 МК України, керуючись ст. ст. 33, 40-1, 283, 284, 287-291 КУпАП, ст. 4 Закону України «Про судовий збір», суд
постановив:
громадянина ОСОБА_1 , повіреної особи турецького підприємства «Elaiks Soft Services Bilgisayar Elektronik Sanayi Ve Dis Tic. Ltd.Sti», Serifali mah.Kable sok.№:19-21 kat.2, daire: АДРЕСА_1 , визнати винним у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 2ст. 483 МК Українита накласти на нього адміністративне стягнення у вигляді штрафу в розмірі 200 відсотків вартості товарів безпосередніх предметів порушення митних правил, що становить суму у 8355982 (вісім мільйонів триста п`ятдесят п`ять тисяч дев`ятсот вісімдесят дві) гривні 60 копійок з конфіскацією на користь держави цих товарів, а саме:
сантехнічних виробів в асортименті, вагою 17373, 65 кг, вартістю 4177991, 30 грн.
Стягнути із громадянина ОСОБА_1 на користь держави судовий збір в розмірі 496 (чотириста дев`яносто шість) гривень 20 копійок.
Постанова може бути оскаржена протягом десяти днів з дня її винесення до Закарпатського апеляційного суду через Ужгородський міськрайонний суд Закарпатської області.
Постанова судді у справах про адміністративне правопорушення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги.
Строк звернення постанови до виконання три місяці з дня набрання постановою законної сили.
Суддя Ужгородського
міськрайонного суду А.П. Іванов
Суд | Ужгородський міськрайонний суд Закарпатської області |
Дата ухвалення рішення | 23.03.2022 |
Оприлюднено | 23.06.2022 |
Номер документу | 103807606 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Справи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю |
Адмінправопорушення
Ужгородський міськрайонний суд Закарпатської області
Іванов А. П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні