Рішення
від 29.03.2022 по справі 600/7651/21-а
ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

30 березня 2022 р. м. Чернівці Справа № 600/7651/21-а

Чернівецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Боднарюка О.В., розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Головного управління ДПС у Чернівецькій області до Грозинецького сільського споживчого товариства, про стягнення заборгованості

В С Т А Н О В И В:

Головне управління ДПС у Чернівецькій області (далі - позивач), звернувся в суд з позовом до Грозинецького сільського споживчого товариства (далі - відповідач), в якому просить:

- стягнути кошти з банківських рахунків та готівки Грозинецького сільського споживчого товариства в рахунок погашення податкового боргу в сумі 57824,09 грн до державного бюджету.

Позивач в обґрунтування позовних вимог зазначив, що за відповідачем обліковується податковий борг в сумі 57824,09 грн. Звертав увагу суду на те, що контролюючим органом проведені камеральні перевірки позивача, щодо своєчасності подання податкової звітності з податку на додану вартість, про що складено відповідні акти, на підставі яких сформовані податкові - повідомлення рішення. Зазначені податкові повідомлення - рішення отримані відповідачем, що підтверджується поштовими повідомленнями про вручення поштових відправлень.

Відтак, у зв`язку із відсутністю сплати штрафних санкцій нарахованих контролюючим органом, у відповідача виник податковий борг на суму 57824,09 грн, який на день подання позовної заяви являється узгодженим.

На виконання вимог п. 59.1 та 59.5 статті 59 Податкового кодексу України позивачем направлено боржнику з повідомленням про вручення податкову вимогу форми "Ю" від 20.09.2021 року №00198818-1307-2407, яка вручена адресату.

Відповідач відзив до суду не надав. Відповідно до частини 6 статті 162 КАС України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин, суд вирішує справу за наявними матеріалами.

Ухвалою суду відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження, без виклику сторін за наявними у справі матеріалами.

З урахуванням вищенаведеного, суд вважає за можливе та доцільне розглянути справу на підставі наявних матеріалів та доказів у порядку спрощеного письмового провадження.

Дослідивши наявні матеріали, всебічно та повно з`ясувавши всі обставини справи, об`єктивно оцінивши докази, що мають юридичне значення для вирішення спору по суті, суд дійшов висновку про те, що позовні вимоги підлягають задоволенню повністю, виходячи з наступного.

Грозинецьке сільське споживче товариство, зареєстровано як суб`єкт господарювання, за адресою: вул. Пугачова, 1 м.Чернівці, код ЄДРПОУ: 01748947).

Згідно витягів з облікової картки платника податку, розрахунку заборгованості, відповідач є боржником по сплаті податкового боргу на загальну суму 57824,09 грн.

Судом встановлено, що за результатами проведення камеральної перевірки відповідачем складено акт № 2999/ж5/24-13-18-09/01748947 від 05.08.2021 року, на підставі якого винесене податкове повідомлення - рішення форми "Н" від 31.08.2021 року № 000005218/ж10/24-13-18-09, яким визначено сплатити за порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, визначених пунктом 201.10 статті 201 ПКУ, та згідно п. 120 прим. 1.1 ст. 120 прим. 1 ПКУ за затримку реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування до податкових накладних на 50 і більше календарних днів - штраф в сумі 27688,62 грн, який на момент звернення до суду частково не сплачено, а саме в сумі 18383,50 грн. Зазначене податкове повідомлення рішення вручено відповідачу, що підтверджується рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення.

Також судом встановлено, що за результати проведення відповідачем камеральної перевірки складено акт № 000003455/ж5/24-13-18-09/01748947 від 03.09.2021 року, на підставі якого прийнято податкове повідомлення рішення форми "Ш" від 22.09.2021 року № 000005701/ж10/24-13-18-09, яким зобов`язано сплатити за затримку сплати грошового зобов`язання штраф у сумі 28693,19 грн за платежем податок на додану вартість. Зазначене податкове повідомлення рішення вручено відповідачу, що підтверджується рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення.

Крім того, за результатами проведення камеральної перевірки складено акт № 4374/ж5/42-13-18-09/01748947 від 22.10.2021 року, на підставі якого прийнято податкове повідомлення - рішення форми "Ш" від 10.11.2021 року № 000007947/ж10/24-13-18-09, яким зобов`язано сплатити за затримку сплати грошового зобов`язання штраф у сумі 8747,40 грн за платежем податок на додану вартість. Зазначене податкове повідомлення рішення вручено відповідачу, що підтверджується рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення.

Також судом встановлено, що за результатами проведення камеральної перевірки складено акт № 4662/ж5/24-13-18-09/01748947 від 03.11.2021 року, на підставі якого прийнято податкове повідомлення - рішення форми "Ш" від 22.11.2021 року № 000008459/ж10/24-13-18-09, яким зобов`язано сплатити затримку сплати грошового зобов`язання в сумі 4000,00 грн штраф у сумі 2000,00 грн за платежем податок на додану вартість. Зазначене податкове повідомлення рішення вручено відповідачу, що підтверджується рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення.

На виконання вимог п 59.1 та 59.5 статті 59 Податкового кодексу України позивачем направлено податкову вимогу форми "Ю" від 20.09.2021 року 00198818-1307-2407, яка вручена відповідачу, що підтверджується рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення.

До вказаних правовідносин суд застосовує такі положення закону та робить висновки по суті спору.

Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Статтями 67 та 68 Конституції України передбачено, що кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом, неухильно додержуватися Конституції України та законів України.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платники податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенція контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства врегульовані Податковим кодексом України від 02.12.2010 р. № 2755- IV (далі - ПК України, в редакції чинній на час виникнення спірних правовідносин).

Судом встановлено та підтверджується матеріалами справи, що за відповідачем обліковується заборгованість на загальну суму 57824,09 грн, яка виникла на підставі зазначених вище податкових повідомлень рішень.

В ході розгляду справи, доказів скасування у встановленому порядку зазначених податкових повідомлень - рішень відповідачем не надано.

Відповідно до п. 6.1 ст. 6 ПК України податком є обов`язковий, безумовний платіж до відповідного бюджету, що справляється з платників податку відповідно до цього Кодексу.

Пунктом 8.1 та п.8.3 ст. 8 ПК України передбачено, що в Україні встановлюються загальнодержавні та місцеві податки та збори.

Відповідно п.п. 16.1.4 п. 16.1 ст. 16 ПК України платник податків зобов`язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Грошове зобов`язання платника податків відповідно до пп. 14.1.39 п. 14.1 ст. 14 України - - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету або на єдиний рахунок як податкове зобов`язання та/або інше зобов`язання, контроль за сплатою якого покладено на контролюючі органи, та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв`язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності та пеня.

Податкове зобов`язання згідно з п.п.14.1.156 п.14.1 ст.14 ПК України - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк).

Пунктом 14.1.175 ст. 14 ПК України визначено, що податковий борг - сума узгодженого грошового зобов`язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов`язання.

У відповідності до підпункту 54.3.3 пункту 54.3 статті 54 ПК України згідно з податковим та іншим законодавством особою, відповідальною за нарахування сум податкових зобов`язань з окремого податку або збору, застосування штрафних (фінансових) санкцій та пені, у тому числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності, є контролюючий орган.

Відповідно до пп. 36.1 - 36.3 ст.36 ПК України податковим обов`язком визнається обов`язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи. Податковий обов`язок виникає у платника за кожним податком та збором. Податковий обов`язок є безумовним і першочерговим стосовно інших неподаткових обов`язків платника податків, крім випадків, передбачених законом.

Відповідно до п. 59.1 ст.59 ПК України у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов`язання в установлені законодавством строки, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

Пунктом 59.5 ст.59 ПК України встановлено, що у разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення.

У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).

Судом встановлено, що на виконання вимог п. 59.1 та 59.5 статті 59 Податкового кодексу України відповідачу направлено податкову вимогу форми Ю від 20.09.2021 року №0019818-1307-2407, яка вручена боржнику, у відповідності до вимог статті 42 ПК України засобом поштового зв`язку рекомендованими листами з повідомленням про вручення за адресою місцезнаходження (податковою адресою) платника податку.

Станом на дату подання позову борг є узгодженим.

Відтак, за відповідачем рахується податковий борг на загальну суму 57824,09грн, який відповідає наявному в матеріалах справи розрахунку заборгованості та податковим повідомленням -рішенням.

Слід зазначити, що станом на день розгляду даної справи в суді вказана заборгованість в добровільному порядку відповідачем не погашена.

Водночас суд зазначає, що невиконання платником податкового обов`язку із сплати узгодженого податкового зобов`язання, є підставою стягнення податкового боргу у порядку, передбаченому нормами п.п.20.1.34 п.20.1 статті 20, п.87.1 статті 87, п.95.1-95.4 статті 95 ПК України.

Так, відповідно до п. 87.1 ст. 87 ПК України джерелами самостійної сплати грошових зобов`язань або погашення податкового боргу платника податків є будь - які власні кошти, у тому числі ті, що отримані від продажу товарів (робіт, послуг), майна, випуску цінних паперів, зокрема корпоративних прав, отримані як позика (кредит), та з інших джерел, з урахуванням особливостей, визначених цією статтею, а також суми надміру сплачених платежів до відповідних бюджетів.

Виходячи з положень п. 95.1 та п.95.2 ст. 95 ПК України контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі. Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги.

Відповідно до п. 95.3 ст. 95 ПК України стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

Пунктом 95.4 статті 95 ПК України контролюючий орган на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків.

Контролюючі органи, згідно п.п.20.1.34., 20.1.46 п.20.1 ст.20 ПК України мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини та здійснювати інші повноваження, передбачені законом.

Стаття 61 ПК України передбачає, що контроль за правильністю нарахування, повнотою і своєчасністю сплати податків і зборів покладено на органи фіскальної служби.

Беручи до уваги те, що заявлену до стягнення суму податкового боргу, відповідач у встановлені законодавством строки до бюджету не сплатив, і наявність податкового боргу підтверджується матеріалами справи, суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог та доцільність задоволення позову повністю.

Відповідно до частини 2 статті 139 КАС України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведення експертиз.

За відсутності вказаних витрат, судом не вирішується питання про розподіл таких витрат.

Керуючись статтями 241 - 246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд-

В И Р І Ш И В:

1. Адміністративний позов Головного управління ДПС у Чернівецькій області до Грозинецького сільського споживчого товариства - задовольнити повністю.

2. Стягнути кошти з банківських рахунків та за рахунок готівки з Грозинецького сільського споживчого товариства в рахунок погашення податкового боргу в сумі 57824,09 грн до державного бюджету.

3. Розподіл судових витрат не здійснюється.

Згідно статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У відповідності до статей 293, 295 Кодексу адміністративного судочинства України рішення суду першої інстанції можуть бути оскаржені в апеляційному порядку повністю або частково. Апеляційна скарга на рішення подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення (складання).

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Повне найменування учасників процесу:

Позивач - Головне управління ДПС у Чернівецькій області (вул. Героїв Майдану, 200-А, м. Чернівці, 58013, код ЄДРПОУ: 44057187).

Відповідач - Грозинецьке сільське споживче товариство (вул. Пугачова, 1, м. Чернівці, 58000, код ЄДРПОУ: 01748947).

Суддя О.В. Боднарюк

СудЧернівецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення29.03.2022
Оприлюднено22.06.2022
Номер документу103812120
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо погашення податкового боргу, з них стягнення податкового боргу

Судовий реєстр по справі —600/7651/21-а

Рішення від 29.03.2022

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Боднарюк Олег Васильович

Ухвала від 30.12.2021

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Боднарюк Олег Васильович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні