Рішення
від 30.03.2022 по справі 404/7962/21
КІРОВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.КІРОВОГРАДА

Справа № 404/7962/21

Номер провадження 2-а/404/141/21

Р І Ш Е Н Н Я

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

31 березня 2022 року Кіровський районний суд м. Кіровограда

в складі: головуючого судді - Мохонько В.В.,

за участі секретаря - Добровольської Т.О.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Кропивницькому, за правилами спрощеного позовного провадження, справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Головного управління Держгеокадастру у Кіровоградській області про скасування постанови про накладення адміністративного стягнення, -

ВСТАНОВИВ:

У жовтні 2021 року позивач звернувся до суду з адміністративним позовом до Головного управління Держгеокадастру у Кіровоградській області про скасування постанов про притягнення до адміністративної відповідальності №520-ДК/0202По/08/01/-21 від 05.10.2021 року, №521-ДК/0200По/08/01/-21 від 05.10.2021 року.

На обґрунтування позовних вимог зазначив, що в діях позивача відсутній склад будь-якого адміністративного правопорушення.

Вказує, що відповідачем грубо порушено вимоги КУпАП та Інструкції з оформлення державними інспекторами у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням вимог законодавства України про охорону земель матеріалів про адміністративні правопорушення, затвердженої наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 19.01.2017 року №6. Порушено загальні правила накладення стягнення за адміністративне правопорушення, що передбачені ст.. 33 КУпАП, не досліджено інформацію з Публічної кадастрової карти України з Державного земельного кадастру про право власності та речові права на наступні земельні ділянки: кадастровий номер: 3522281500:02:003:2140. Тип власності: Приватна власність. Цільове призначення: 01.01 Для ведення товарного сільськогосподарського виробництва. Площа: 1,6855 га; Кадастровий номер: 3522281500:02:003:9127. Тип власності: Інформація відсутня. Цільове призначення: 01.01 для ведення товарного сільськогосподарського виробництва. Площа: 2.537 га; Кадастровий номер: 3522281500:02:003:9143. Тип власності: Інформація відсутня. Цільове призначення: 01.01 для ведення товарного сільськогосподарського виробництва. площа: 5.915 га. Не досліджено інформацію з Державного земельного кадастру про право власності та речові права на земельні ділянки.

Вважають, що в діях позивача відсутній склад адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 53-1 КУпАП, а тому оскаржувані постанови є протиправними та підлягають скасуванню. В порушення вимог ч. 1 ст. 268 КУпАП відповідач розглянув справу без належного запрошення позивача та не в присутності позивача, а за результатами такого протиправного розгляду відповідачем були складені оскаржувані постанови.

Відповідачем не надано на адресу позивача жодного документального доказу на основі якого були складені оскаржувані постанови, не з`ясував чи були вчинені дані правопорушення саме позивачем та не взяв пояснень у позивача, грубо порушені вимог КУпАП та Інструкції з оформлення державними інспекторами у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням вимог законодавства України про охорону земель матеріалів про адміністративні правопорушення, затвердженої наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 19.01.2017 року №6., не надіслано на адресу позивача ( АДРЕСА_1 ) будь-яких документів, що стосуються розгляду даної справи та на які відповідач посилається у постановах від 05.10.2021 року за № 520-ДК/0202По/08/01/-21 та№ 521-ДК/0200По/08/01/-21.

Ухвалою судді Кіровського районного суду м. Кіровограда від 26.10.2021 року поновлено ОСОБА_1 строк на оскарження постанов про накладення адміністративного стягнення по справах про адміністративне правопорушення, прийнято позовну заяву та відкрито провадження по справі, витребувано матеріали справи про накладення адміністративного стягнення / а.с. 65-67/.

Представником відповідача 06.01.2022 року подано через канцелярію суду відзив на позовну заяву, згідно якого заперечує проти задоволення адміністративного позову, вважає позовні вимоги є безпідставними та необґрунтованими, такими що не підлягають задоволенню. Вказав, що дії державного інспектора у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотримання вимог законодавства України про охорону земель були в межах чинного законодавства та наданих повноважень .

Представник позивача через канцелярію суду подав заяву про розгляд справи у їх відсутності, підтримання позовних вимог.

Представник відповідача в судове засідання не з`явився, про час та місце розгляду справи повідомлений належним чином.

Відповідно до положень частини 4 статті 229 КАС України, фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалося.

Дослідивши матеріали справи, суд вважає, що позовні вимоги підлягають до задоволення, з наступних підстав.

Згідно ч.1 ст. 9 КАС України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Статтями 2, 187, 188 ЗК України, ст. 9 Закону України «Про державний контроль за використанням та охороною земель» № 963-IV від 19.06.2003 року визначено, що земельні відносини - це суспільні відносини щодо володіння, користування і розпорядження землею. Суб`єктами земельних відносин є громадяни, юридичні особи, органи місцевого самоврядування та органи державної влади. Об`єктами земельних відносин є землі в межах території України, земельні ділянки та права на них, у тому числі на земельні частки (паї).

Контроль за використанням та охороною земель полягає у забезпеченні додержання органами державної влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами, організаціями і громадянами земельного законодавства України.

Державний контроль за використанням та охороною земель здійснюється центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері здійснення державного нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі, а за додержанням вимог законодавства про охорону земель - центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів.

Порядок здійснення державного контролю за використанням та охороною земель встановлюється законом.

За вимогами постанови Кабінету Міністрів України від 22.07.2016 № 482 "Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України" організація та здійснення державного нагляду (контролю) за дотриманням земельного законодавства, використання та охорони земель усіх категорій та форм власності є завданнями Держгеокадастру.

Відповідно до пп. 25-1 п. 4 Положення про Державну службу України з питань геодезії, картографії та кадастру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14.01.2015 № 15, Держгеокадастр відповідно до покладених на нього завдань, зокрема, організовує та здійснює державний нагляд (контроль) за дотриманням земельного законодавства, використання та охороною земель усіх категорій і форм власності.

Згідно з положенням Головне управління Держгеокадастру у Кіровоградській області наділено повноваженнями щодо здійснення державного нагляду (контролю): складати акти перевірок чи протоколи про адміністративні правопорушення у сфері використання та охорони земель і дотримання вимог законодавства про охорону земель та розглядати відповідно до законодавства справи про адміністративні правопорушення, а також подавати в установленому законодавством України порядку до відповідних органів матеріали перевірок щодо притягнення винних осіб до відповідальності; у разі неможливості встановлення особи правопорушника земельного законодавства на місці вчинення правопорушення доставляти його до органів Національної поліції чи до приміщення виконавчого органу сільської, селищної, міської ради для встановлення особи порушника та складення протоколу про адміністративне правопорушення; викликати громадян, у тому числі посадових осіб, для одержання від них усних або письмових пояснень з питань, пов`язаних з порушенням земельного законодавства України; передавати до органів прокуратури, органів досудового розслідування акги перевірок та інші матеріали про діяння, в яких вбачаються ознаки кримінального правопорушення; проводити у випадках, встановлених законом, фотографування, звукозапис, кіно- і відеозйомку як допоміжний засіб для запобігання порушенням земельного законодавства України; звертатися до суду з позовом щодо відшкодування втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, а також повернення самовільно чи тимчасово зайнятих земельних ділянок, строк користування якими закінчився.

Аналіз вказаних норм дозволяє зробити висновок, що контроль за використанням та охороною земель є прямим обов`язком інспекторів, а законодавством визначено перелік конкретних дій та заходів на вчинення яких уповноважено державних інспекторів.

Судом встановлено, що на підставі наказу №520-ДК від 31.08.2021 року, посадовою особою Головного управління Держгеокадастру у Кіровоградській області Ю. Коробовим, здійснено заходи з державного нагляду (контролю) за дотриманням вимог земельного законодавства, використанням та охороною земель усіх категорій і форм власності, родючості ґрунтів шляхом проведення перевірки стосовно земельних ділянок площею 2,5370 га (кадастровий номер 3522281500:02:003:9127), орієнтованою площею 1,5000 га, орієнтованою площею 1,0000 га, розташованих на території Дмитрівської сільської ради Кропивницького району Кіровоградської області та наказу №521-ДК від 31.08.2021 року, посадовою особою Головного управління Держгеокадастру у Кіровоградській області Ю. Коробовим, здійснено державний нагляд (контроль) за дотриманням вимог земельного законодавства, використанням та охороною земель усіх категорій і форм власності, родючості ґрунтів шляхом проведення перевірки стосовно земельних ділянок площею 5,915 га (кадастровий номер 3522281500:02:003:9143), орієнтованою площею 1,2000 га, орієнтованою площею 1,0000 га, розташованих на території Дмитрівської сільської ради Кропивницького району Кіровоградської області.

В ході перевірки складено акт обстеження земельної ділянки від 03.09.2021 № 520-ДК/812/АО/10/01/-21, відповідно до якого державним інспектором Усольцевою С.О. згідно з планом роботи Управління контролю за використання та охороною земель на 111 квартал 2021 року, наказу від 31.08.2021 № 520-ДК Головного управління Держгеокадастру у Кіровоградській області було проведено обстеження земельної ділянки з кадастровим номером 3522281500:02:003:9127, яка розташована за межами населеного пункту с. Дмитрівка, на території Дмитрівської сільської ради, Кропивницького району, Кіровоградської області, форма власності комунальна, цільове призначення землі запасу( земельні ділянки кожної категорії земель, які не надані у власність або користування громадянам чи юридичним особам), у результаті якого встановлено, що на час обстеження земельної ділянки площею 2,5370 га з кадастровим номером 3522281500:02:003:9127 засіяна технічною сільськогосподарською культурою (кукурудза).

Акт обстеження земельної ділянки від 03.09.2021 № 520-ДК/813/АО/10/01/-21, відповідно до якого державним інспектором Усольцевою С.О. згідно з планом роботи Управління контролю за використання та охороною земель на 111 квартал 2021 року, наказу від 31.08.2021 № 520-ДК Головного управління Держгеокадастру у Кіровоградській області було проведено обстеження земельної ділянки, яка розташована за межами населеного пункту с. Дмитрівка, на території Дмитрівської сільської ради, Кропивницького району, Кіровоградської області, форма власності комунальна, цільове призначення землі запасу (земельні ділянки кожної категорії земель, які не надані у власність або користування громадянам чи юридичним особам), у результаті якого встановлено, що на час обстеження земельної ділянки площею 3,405 га засіяна технічною сільськогосподарською культурою (кукурудза).

Згідно акту обстеження земельної ділянки від 03.09.2021 № 520-ДК/814/АО/10/01/-21, відповідно до якого державним інспектором Усольцевою С.О. згідно з планом роботи Управління контролю за використання та охороною земель на 111 квартал 2021 року, наказу від 31.08.2021 № 520-ДК Головного управління Держгеокадастру у Кіровоградській області було проведено обстеження земельної ділянки, яка розташована за межами населеного пункту с. Дмитрівка, на території Дмитрівської сільської ради, Кропивницького району, Кіровоградської області, форма власності комунальна, цільове призначення землі запасу (земельні ділянки кожної категорії земель, які не надані у власність або користування громадянам чи юридичним особам), у результаті якого встановлено, що на час обстеження земельної ділянки площею 1,0000 га не використовується.

В ході перевірки складено акт обстеження земельної ділянки від 06.09.2021 № 521-ДК/815/АО/10/01/-21, відповідно до якого головний спеціалістом Кириченко Я.І.. згідно з планом роботи Управління контролю за використання та охороною земель на 111 квартал 2021 року, наказу від 31.08.2021 № 521-ДК Головного управління Держгеокадастру у Кіровоградській області було проведено обстеження земельної ділянки з кадастровим номером 3522281500:02:003:9127, яка розташована за межами населеного пункту с. Дмитрівка, на території Дмитрівської сільської ради, Кропивницького району, Кіровоградської області, форма власності комунальна, цільове призначення для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, у результаті якого встановлено, що на час обстеження земельної ділянки площею 5,915 га з кадастровим номером 3522281500:02:003:9143 засіяна технічною сільськогосподарською культурою.

Акт обстеження земельної ділянки від 06.09.2021 № 521-ДК/816/АО/10/01/-21, відповідно до якого головним спеціалістом Кириченко Я.І. згідно з планом роботи Управління контролю за використання та охороною земель на 111 квартал 2021 року, наказу від 31.08.2021 № 521-ДК Головного управління Держгеокадастру у Кіровоградській області було проведено обстеження земельної ділянки, яка розташована за межами населеного пункту с. Дмитрівка, на території Дмитрівської сільської ради, Кропивницького району, Кіровоградської області, форма власності комунальна, цільове призначення землі запасу (земельні ділянки кожної категорії земель, які не надані у власність або користування громадянам чи юридичним особам), у результаті якого встановлено, що на час обстеження земельної ділянки площею 1,200 га знаходиться в стані після збору урожаю

Згідно акту обстеження земельної ділянки від 06.09.2021 № 521-ДК/817/АО/10/01/-21, відповідно до якого головним спеціалістом Кириченко Я.І згідно з планом роботи Управління контролю за використання та охороною земель на 111 квартал 2021 року, наказу від 31.08.2021 № 520-ДК Головного управління Держгеокадастру у Кіровоградській області було проведено обстеження земельної ділянки, яка розташована за межами населеного пункту с. Дмитрівка, на території Дмитрівської сільської ради, Кропивницького району, Кіровоградської області, форма власності комунальна, цільове призначення землі запасу (земельні ділянки кожної категорії земель, які не надані у власність або користування громадянам чи юридичним особам), у результаті якого встановлено, що на час обстеження земельної ділянки площею 1,0000 га знаходиться в стані після збору урожаю 2021 року.

За результатами перевірки складено Акт перевірки дотримання вимог земельного законодавства щодо об`єкту-земельної ділянки від 03.09.2021 року № 520-ДК/422/АП/09/01/-21 проведена перевірка з питань дотримання вимог земельного законодавства, згідно з планом роботи Управління контролю за використання та охороною земель на 111 квартал 2021 року, наказу від 31.08.2021 № 520-ДК Головного управління Держгеокадастру у Кіровоградській області, яка розташована за межами населеного пункту с. Дмитрівка, на території Дмитрівської сільської ради, Кропивницького району, Кіровоградської області, у результаті якої встановлено, що на території Дмитрівської сільської ради Кропивницького району Кіровоградської області земельні ділянки загальною площею 6,9475 га з них: площа 2,5370 га з кадастровим номером 3522281500:02:003:9127, площа 3,1405 га - засіяні сільськогосподарською культурою , а площа 1,0000 га не використовується. В ході перевірки встановлено, що земельна ділянка площа 2,5370 га з кадастровим номером 352281500:02:003:9127, земельна ділянка площею 3,1405 га межує з земельною ділянкою з кадастровим номером 3522281500:02:003:2140 (яка в користуванні/оренді ТДВ «Колос»), які використовуються одним сполошним масивом ТДВ «Колос» в особі уповноваженої особи ОСОБА_1 без державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень на землю (самовільно), чим порушено ч.1 ст. 116, ст..ст. 125,126 Земельного кодексу України, відповідальність за вчинене правопорушення передбачена пунктами б.ч.1 ст.211,ч. 1 ст.212 Земельного кодексу України, ст.. 1 ЗУ «Про державний контроль за використанням та охороною земель» , ст.. 53-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення.

Відповідно до Акту перевірки дотримання вимог земельного законодавства щодо об`єкту-земельної ділянки від 06.09.2021 року № 521-ДК/425/АП/09/01/-21 проведена перевірка з питань дотримання вимог земельного законодавства, згідно з планом роботи Управління контролю за використання та охороною земель на 111 квартал 2021 року, наказу від 31.08.2021 № 521-ДК Головного управління Держгеокадастру у Кіровоградській області, яка розташована за межами населеного пункту с. Дмитрівка, на території Дмитрівської сільської ради, Кропивницького району, Кіровоградської області, у результаті якої встановлено, що на території Дмитрівської сільської ради Кропивницького району Кіровоградської області земельні ділянки площею 1,2000 га та 0,1000 га знаходяться в стані після збору врожаю 2021 року. Земельна ділянка з кадастровим номером 3522281500:02:003:9143 площею 5,915 га використовується без державної реєстрації речового права ТДВ «Колос» в особа т.д.в. голови правління ОСОБА_1, чим порушено ч.1 ст. 116, ст..ст. 125,126 Земельного кодексу України, відповідальність за вчинене правопорушення передбачена пунктами б.ч.1 ст.211,ч. 1 ст.212 Земельного кодексу України, ст.. 1 ЗУ «Про державний контроль за використанням та охороною земель» , ст.. 53-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення.

Наказом Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру від 27.12.2016 року №353 «Про організаційні заходи із здійснення функцій державного нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі в частині дотримання земельного законодавства, використання та охорони земель усіх категорій і форм власності, родючості ґрунтів територіальними органами Держгеокадастру» затверджено форми актів перевірки дотримання вимог земельного законодавства за об`єктом земельної ділянки та обстеження земельної ділянки, які складаються під час здійснення державного нагляду (контролю) щодо дотримання земельного законодавства.

Згідно з додатком № 3 та додатком № 5 до цього Наказу акти складаються в присутності особи, що перевіряється, в акті перевірки зазначається місцезнаходження юридичної особи, фактична площа та план - схема земельної ділянки.

Отже, законодавством визначено порядок здійснення державного контролю за використанням та охороною земель шляхом проведення перевірки та обстеження земельної ділянки у присутності особи, що перевіряється, із зазначенням в акті перевірки місцезнаходження юридичної особи, яка перевіряється, місце розташування земельної ділянки, її площі, категорії земель та складу угідь, фактичної площі та стану використання земельної ділянки.

Разом з тим, із наданих відповідачем документів, а саме: Акту перевірки дотримання вимог земельного законодавства щодо об`єкту-земельної ділянки від 03.09.2021 року № 520-ДК/812/ОА/10/01/-21, Актів обстеження земельної ділянки від 03.09.2021 № 520-ДК/813/АО/10/01/-21, від 03.09.2021 № 520-ДК/814/АО/10/01/-21, від 06.09.2021521-ДК/815/АО/10/01/-21, від 06.09.2021 року 521-ДК/816/АО/10/01/-21, від 06.09.2021року521-ДК/817/АО/10/01/-21 вбачається, що перевірка, за результатами якої посадовою особою відповідача складено оскаржувані постанови, проведена за відсутності позивача.

За результатами перевірки 23.09.2021 року державним інспектором Усольцевою С.О було складено протокол про адміністративне правопорушення № 520-ДК/0191П/07/01/-21 та державним інспектором Кириченко Я.І. складено протокол про адміністративне правопорушення № 521-ДК/0192П/07/01/-21

Згідно ч. 2 ст. 254 КУпАП, протокол про адміністративне правопорушення, у разі його оформлення, складається не пізніше двадцяти чотирьох годин з моменту виявлення особи, яка вчинила правопорушення, у двох примірниках, один із яких під розписку вручається особі, яка притягається до адміністративної відповідальності.

В порушення ч. 2 ст. 254 КУпАП, протокол про адміністративне правопорушення від 23.09.2021 року №520-ДК/0191П/07/01/-21 був складений державним інспектором Усольцевою С.О та Кириченко Я.І. з порушенням строків передбачених ч.2 ст. 254 КУпАП.

Відповідно до статті 256 КУпАП, у протоколі про адміністративне правопорушення зазначаються: дата і місце його складення, посада, прізвище, ім`я, по батькові особи, яка склала протокол; відомості про особу, яка притягається до адміністративної відповідальності (у разі її виявлення); місце, час вчинення і суть адміністративного правопорушення; нормативний акт, який передбачає відповідальність за дане правопорушення; прізвища, адреси свідків і потерпілих, прізвище викривача (за його письмовою згодою), якщо вони є; пояснення особи, яка притягається до адміністративної відповідальності; інші відомості, необхідні для вирішення справи. Якщо правопорушенням заподіяно матеріальну шкоду, про це також зазначається в протоколі.

Протокол підписується особою, яка його склала, і особою, яка притягається до адміністративної відповідальності; при наявності свідків і потерпілих протокол може бути підписано також і цими особами.

У разі відмови особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, від підписання протоколу, в ньому робиться запис про це. Особа, яка притягається до адміністративної відповідальності, має право подати пояснення і зауваження щодо змісту протоколу, які додаються до протоколу, а також викласти мотиви свого відмовлення від його підписання.

При складенні протоколу особі, яка притягається до адміністративної відповідальності, роз`яснюються його права і обов`язки, передбачені статтею 268 цього Кодексу, про що робиться відмітка у протоколі.

В протоколах зазначені відомості про особу, яка вчинила адміністративне правопорушення: ОСОБА_1 - ІНФОРМАЦІЯ_1 , місце роботи ТДВ «Колос», посада: т.в.о. директора ТДВ «Колос»,

Особі, яка притягається до адміністративної відповідальності повідомлено про розгляд справи про адміністративне правопорушення о 09 год. 30 хв., 05.10.2021 року у приміщенні відділу Держгеокадастру Знам`янського району у Кіровоградській області. Від підпису особа, яка притягається до адміністративної відповідальності, відмовився. Примірник протоколу про адміністративне правопорушення від 23.09.2021 року № 520-ДК/0191/07/01/-21 та примірник протоколу про адміністративне правопорушення від 23.09.2021 року № 521-ДК/0192/07/01/-21 позивачу направлено поштою.

05.10.2021 року державним інспектором у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотримання вимог законодавства України про охорону земель, головним спеціалістом відділу державного контролю за використанням та охороною земель № 2 Усольцевою С.О. винесено постанову № 520-ДК/0202По/08/01/-21відповідно до якої визнано винним т.в.о. Голови правління ТДВ «Колос» ОСОБА_1 у вчинені адміністративного правопорушення, відповідальність за яке передбачена ст.. 53-1 Кодексу України про адміністративне правопорушення та накладено штраф у розмірі 340,00 грн.

Відповідно до постанови від 05.10.2021 року № 521-ДК/0200По/08/01/-21 державним інспектором у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотримання вимог законодавства України про охорону земель, головним спеціалістом відділу державного контролю за використанням та охороною земель № 4 Кириченко Я.І. визнано винним т.в.о. Голови правління ТДВ «Колос» ОСОБА_1 у вчинені адміністративного правопорушення, відповідальність за яке передбачена ст.. 53-1 Кодексу України про адміністративне правопорушення та накладено штраф у розмірі 340,00 грн.

Статтею 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

За змістом статті 62 Конституції України обвинувачення не може ґрунтуватися на доказах, одержаних незаконним шляхом, а також на припущеннях. Усі сумніви щодо доведеності вини особи тлумачаться на її користь.

Виходячи із змісту статті 8 Конституції України щодо визначення і дії в Україні верховенства права, положення ст. 62 цього Закону розповсюджуються і на обвинувачення особи у вчиненні адміністративного правопорушення.

У статті 7 КУпАП передбачено, що ніхто не може бути підданий заходу впливу в зв`язку з адміністративним правопорушенням інакше як на підставах і в порядку, встановлених законом. Провадження в справах про адміністративні правопорушення здійснюється на основі суворого додержання законності. Застосування уповноваженими на те органами і посадовими особами заходів адміністративного впливу провадиться в межах їх компетенції, у точній відповідності з законом. Додержання вимог закону при застосуванні заходів впливу за адміністративні правопорушення забезпечується систематичним контролем з боку вищестоящих органів і посадових осіб, правом оскарження, іншими встановленими законом способами.

Статтею 1 Закону № 963-IV, п. «б» ч. 1 ст. 211 ЗК України, ст. 53-1 КУпАП України визначено, що самовільне зайняття земельної ділянки - будь-які дії, які свідчать про фактичне використання земельної ділянки за відсутності відповідного рішення органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування про її передачу у власність або надання у користування (оренду) або за відсутності вчиненого правочину щодо такої земельної ділянки, за винятком дій, які відповідно до закону є правомірними.

Громадяни та юридичні особи несуть цивільну, адміністративну або кримінальну відповідальність відповідно до законодавства за самовільне зайняття земельних ділянок. Самовільне зайняття земельної ділянки тягне за собою накладення штрафу на громадян від десяти до п`ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб - від двадцяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Приписами ст. 251, 280 КУпАП визначено, що орган (посадова особа) при розгляді справи про адміністративне правопорушення зобов`язаний з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає, вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність, чи заподіяно майнову шкоду, чи є підстави для передачі матеріалів про адміністративне правопорушення на розгляд громадської організації, трудового колективу, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Доказами в справі про адміністративне правопорушення, є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються протоколом про адміністративне правопорушення, поясненнями особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, потерпілих, свідків, висновком експерта, речовими доказами, показаннями технічних приладів та технічних засобів, що мають функції фото- і кінозйомки, відеозапису чи засобів фото- і кінозйомки, відеозапису, які використовуються при нагляді за виконанням правил, норм і стандартів, що стосуються забезпечення безпеки дорожнього руху, протоколом про вилучення речей і документів, а також іншими документами.

При цьому, постанови складені на т.в.о. голови правління ТДВ «Колос» ОСОБА_1, а протоколи про адміністративне порушення складені на фізичну особу ОСОБА_1 . Відповідно до ст. 53-1 КУпАП передбачена різна відповідальність для громадян та для посадових осіб.

Таким чином, суд приходить до висновку про недотримання державними інспекторами в процесі винесення постанови про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності визначеної КУпАП процедури, що призвело до порушення його права приймати участь у розгляді справи про адміністративне правопорушення та інших прав, визначених статтею 268 КУпАП, недоведеність вини позивача у вчиненні адміністративного правопорушення, відповідальність за яке передбачена ст. 53-1 КУпАП.

Враховуючи той факт, що судове рішення ухвалене на користь позивача та дотримуючись вимог статті 139 КАС України, суд вирішив стягнути на користь позивача судовий збір в сумі 1 816,00 грн. за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Держгеокадастру у Кіровоградській області.

На підставі викладеного, керуючись статями 6, 8, 9, 72, 77, 139, 242, 243-246, 286 КАС України, суд -

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов ОСОБА_1 до Головного управління Держгеокадастру у Кіровоградській області про скасування постанови про накладення адміністративного стягнення - задовольнити.

Cкасувати постанову державного інспектора у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотримання вимог законодавства України про охорону земель, головним спеціалістом відділу державного контролю за використанням та охороною земель № 2 Усольцевої Світлани Олександрівни від 05.10.2021 року №520-ДК/0202По/08/01/-21 про визнання т.в.о. голови правління ТДВ «Колос» ОСОБА_1 винним у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 53-1 КУпАП і накладення адміністративного стягнення у вигляді штрафу в розмірі 340 грн.

Cкасувати постанову державного інспектора у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотримання вимог законодавства України про охорону земель, головним спеціалістом відділу державного контролю за використанням та охороною земель № 4 Кириченко Ярослави Іванівни від 05.10.2021 року №521-ДК/0200По/08/01/-21 про визнання т.в.о. голови правління ТДВ «Колос» ОСОБА_1 винним у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 53-1 КУпАП і накладення адміністративного стягнення у вигляді штрафу в розмірі 340 грн.

Стягнути на користь ОСОБА_1 судовий збір у розмірі

1 816,00 грн. (одна тисяча вісімсот шістнадцять гривень ) за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Держгеокадастру у Кіровоградській області.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана протягом десяти днів з дня його проголошення, безпосередньо до Третього апеляційного адміністративного суду.

У відповідності до п.п. 15.5 п.15 ч.1 розділу VII Перехідних положень КАС України, в редакції від 3 жовтня 2017 року, до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди (Кіровський районний суд м. Кіровограда).

Відомості про учасників справи:

позивач: ОСОБА_1 , місце проживання: АДРЕСА_2 ; реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1 ;

відповідач: Головне управління Держгеокадастру у Кіровоградській області, місцезнаходження: вул. Академіка Корольова, 26, м. Кропивницький, код ЄДРПОУ 39767636;

Повне судове рішення складено 31.03.2022 року.

Суддя Кіровського районного

суду м. Кіровограда В.В.Мохонько

СудКіровський районний суд м.Кіровограда
Дата ухвалення рішення30.03.2022
Оприлюднено22.06.2022
Номер документу103814924
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері

Судовий реєстр по справі —404/7962/21

Рішення від 30.03.2022

Адміністративне

Кіровський районний суд м.Кіровограда

Мохонько В. В.

Ухвала від 26.10.2021

Адміністративне

Кіровський районний суд м.Кіровограда

Мохонько В. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні