Постанова
від 25.06.2010 по справі 2а-5880/10/0470
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

25.06.10 копія

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

22 червня 2010 р. Справа № 2а-5880/10/0470

Дніпропетровський о кружний адміністративний су д у складі:

головуючого судді Олійника В. М. < Текст >

при секретарі Лоба Е.Г.

без участі представників с торін

< найм. Пр. > < ПІБ Пр. >

розглянувши у відкритом у судовому засіданні у місті Дніпропетровську адміністр ативну справу за адміністрат ивним позовом Центральної мі жрайонної державної податко вої інспекції у м. Кривому Роз і до Кооперативу по побутово му обслуговуванню населення "Союз-1" про припинення юридич ної особи, -

ВСТАНОВИВ:

Центральна міжрайонн а державна податкова інспекц ія у м. Кривому Розі звернулас ь до адміністративного суду із адміністративним позовом до Кооперативу по побутовом у обслуговуванню населення « Союз-1» з позовними вимогами п ро припинення юридичної осо би.

В обґрунтування позову заз начено, що відповідач порушу є вимоги діючого законодавст ва, а саме, не подає податкових декларацій та документів бу хгалтерської звітності з 21.10.200 5 року.

Представник позивача пода в заяву про розгляд справи за його відсутності, просив зад овольнити позовні вимоги у п овному обсязі.

Відповідач до суду не з'явив ся. Судом було направлено на а дресу відповідача копію ухва ли про відкриття провадження у справі, судову повістку, а т акож копію позовної заяви та доданих до неї документів.

Згідно з ст. 35 Кодексу адміні стративного судочинства Укр аїни відповідач є належно по відомлений про дату, час та мі сце судового засідання. Відп овідач заперечення на позов не надав, правом участі в судо вому засіданні не скориставс я.

У зв' язку з цим суд вважає, що відсутність відповідача в судовому засіданні не пере шкоджає розгляду справи за н аявними в ній матеріалами.

Проаналізувавши матеріали справи, суд приходить до висн овку, що позовна заява підляг ає задоволенню з наступних п ідстав.

З матеріалів справи виходи ть, що юридична особа - Коопе ратив по побутовому обслугов уванню населення «Союз-1» (код ЄДРПОУ 20294340) зареєстрований Ви конкомом Криворізької міськ ої ради народних депутатів Д ніпропетровської області ві д 20 жовтня 1988 року, та перебуває на обліку у Центральній міжр айонній державній податкові й інспекції у м. Кривому Розі як платник податків та інших обов' язкових платежів.

Згідно статті 104 Кодексу адм іністративного судочинства України суб' єкт владних по вноважень має право звернути ся до адміністративного суду у випадках, встановлених зак оном. Органи державної подат кової служби у випадках, в меж ах компетенції та у порядок в становлений законами Україн и, мають право звертатися до с удових органів із заявою (поз овною заявою) про скасування державної реєстрації суб' є кта підприємницької діяльно сті, такі повноваження визна чені пунктом 17 статті 11 Закону України «Про державну подат кову службу України».

Відповідно до частини 2 стат ті 38 Закону України «Про держа вну реєстрацію юридичних і ф ізичних осіб-підприємців» пі дставами для постановлення с удового рішення щодо припине ння юридичної особи, що не пов ' язано з банкрутством юриди чної особи, зокрема є: визнанн я недійсним запису про прове дення державної реєстрації ч ерез порушення закону, допущ ені при створенні юридичної особи, які не можна усунути; пр овадження нею діяльності, що суперечить установчим докум ентам, або такої, що заборонен а законом; невідповідність м інімального розміру статутн ого фонду юридичної особи ви могам закону; неподання прот ягом року органам державної податкової служби податкови х декларацій, документів фін ансової звітності відповідн о до закону; наявність в Єдино му державному реєстрі запису про відсутність юридичної о соби за вказаним її місцезна ходженням.

Відповідно до статті 10 Зако ну України «Про державну под аткову службу в Україні» до ф ункцій органів державної под аткової служби належить конт роль за своєчасністю, достов ірністю, повнотою нарахуванн я та сплати податків та зборі в (обов'язкових платежів), конт роль за своєчасністю подання платниками податків бухгалт ерських звітів і балансів, по даткових декларацій, розраху нків та інших документів, пов 'язаних з обчисленням податк ів, інших платежів, а також пер евірка достовірності цих док ументів щодо правильності ви значення об' єктів оподатку вання і обчислення податків, інших платежів.

З метою реалізації вказано ї основної функції податково го органу Закон України «Про державну податкову службу в Україні» визначив право орг анів державної податкової сл ужби здійснювати документал ьні невиїзні перевірки, а так ож планові та позапланові ви їзні перевірки своєчасності , достовірності, повноти нара хування і сплати податків та зборів (обов' язкових плате жів), додержання валютного за конодавства; одержувати у пл атників податків (посадових осіб платників податків) поя снення з питань, що виникають під час перевірок та стосуют ься реалізації повноважень о рганів державної податкової служби, встановлених цим та і ншими законами України; вима гати від платників податків, діяльність яких перевіряєть ся, усунення виявлених поруш ень податкового законодавст ва, контролювати виконання з аконних вимог посадових осіб органів державної податково ї служби, а також припинення д ій, які перешкоджають здійсн енню повноважень посадовими особами органів державної п одаткової служби.

Вказана норма кореспондує з нормами Закону України «Пр о державну реєстрацію юридич них осіб та фізичних осіб-під приємців», якими визначені п ідстави для постановлення су дового рішення про припиненн я юридичної особи внаслідок неподання податкової звітно сті протягом року, оскільки т ільки за умови наявності под аткової звітності можливо ре алізувати основну контрольн у функцію податкового органу .

Поряд з цим, державні органи , згідно з частиною 2 статті 19 Ко нституції України, зобов' яз ані діяти лише на підставі, в м ежах повноважень та у спосіб , що передбачені Конституціє ю та законами України. Компет енція органів державної пода ткової служби поширюється на відносини в сфері оподаткув ання, отже й поширюється на сп ірні правовідносини. Чинне з аконодавство не передбачає м ожливості звернення інших су б' єктів владних повноважен ь до суду з наведених підстав , отже звернення податкового органу із заявленим позовом також повністю відповідає п ринципу, закріпленому статте ю 124 Конституції України.

Позивач в обґрунтування по зовних вимог про припинення юридичної особи відповідача посилається на положення ст атті 38 Закону України «Про дер жавну реєстрацію юридичних і фізичних осіб-підприємців», відповідно до якого підстав ами для постановлення судово го рішення щодо припинення ю ридичної особи, зокрема, є неп одання протягом року органам державної податкової служби податкових декларацій, доку ментів фінансової звітності відповідно до закону.

Відповідно до статті 9 Закон у України «Про систему опода ткування» платник податків з обов' язаний подавати до дер жавних податкових органів та інших державних органів від повідно до законів деклараці ї, бухгалтерську звітність т а інші документи і відомості , пов' язані з обчисленням і с платою податків і зборів (обо в' язкових платежів).

Згідно інформації Державн ої податкової інспекції від повідач не подає декларації та документи податкової звіт ності з жовтня 2005 року, що є пор ушенням чинного законодавст ва України та порушенням зак онних інтересів держави.

Згідно пункту 8.6. «Порядку об ліку платників податків, збо рів (обов'язкових платежів)», з атвердженого наказом Держав ної податкової адміністраці ї України від 19 лютого 1998 року № 80, якщо платник податків не ма є заборгованості перед бюдже том та у разі неподання протя гом одного року в органи держ авної податкової служби пода ткових декларацій, документі в податкової звітності, наяв ності в Єдиному державному р еєстрі запису про відсутніст ь юридичної особи за вказани м її місцезнаходженням, то ке рівник органу державної пода ткової служби приймає рішенн я у вигляді розпорядження ві дносно платника податків - пр о звернення до суду із заявою (позовною заявою) про скасува ння державної реєстрації суб 'єкта підприємницької діяльн ості, постановлення судового рішення про припинення юрид ичної особи чи підприємницьк ої діяльності фізичної особи -підприємця.

Як вбачається з довідки Цен тральної міжрайонної держав ної податкової інспекції у м . Кривому Розі, заборгованост і по платежам до бюджету Кооп ератив по побутовому обслуго вуванню населення «Союз-1» не має.

23 квітня 2010 року начальником Центральної міжрайонної дер жавної податкової інспекції у м. Кривому Розі видано розпо рядження №35-р про звернення до Дніпропетровського окружно го адміністративного суду що до припинення юридичної особ и Кооперативу по побутовому обслуговуванню населення «С оюз-1».

З огляду на викладе, суд дій шов до висновку про наявніст ь підстав для задоволення ад міністративного позову.

Керуючись ст.ст. 122, 162 Кодек су адміністративного судочи нства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний поз ов Центральної міжрайонної д ержавної податкової інспекц ії у м. Кривому Розі до Коопер ативу по побутовому обслугов уванню населення «Союз-1» про припинення юридичної особи задовольнити повністю.

Припинити юридичну особу К ооператив по побутовому обсл уговуванню населення «Союз-1 » (код ЄДРПОУ 20294340).

У день набрання постановою законної сили направити її к опію державному реєстратору за місцезнаходженням юридич ної особи для внесення до Єди ного державного реєстру запи су про судове рішення.

Повний текст постанови буд е складений до 25 червня 2010 року .

Постанова суду наби рає законної сили після закі нчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, я кщо таку заяву не було подано .

Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але а пеляційна скарга не була под ана у строк, постанова суду на бирає законної сили після за кінчення цього строку.

Постанова суду може бути ос каржена до Дніпропетровсько го апеляційного адміністрат ивного суду шляхом подачі за яви про апеляційне оскарженн я через Дніпропетровський ок ружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня ск ладання постанови у повному обсязі, а апеляційна скарга н а постанову суду подається п ротягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження.

Повний текст постанови скл адений 25 червня 2010 року.

Суддя (підпис)

З оригіналом згідно.

< Список >

Суддя В.М. Олійник

< суддя учасник колегії >

< ПІБ Судді >

В.М. Олійник

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення25.06.2010
Оприлюднено29.07.2010
Номер документу10381504
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-5880/10/0470

Ухвала від 14.05.2010

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Олійник Віктор Миколайович

Постанова від 25.06.2010

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Олійник Віктор Миколайович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні