Рішення
від 29.03.2022 по справі 127/19574/21
ВІННИЦЬКИЙ МІСЬКИЙ СУД ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 127/19574/21

Провадження № 2/127/3310/21

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

30.03.2022 м. Вінниця

Вінницький міський суд Вінницької області в складі:

головуючої судді Бессараб Н.М.,

при секретарі Поливаній Ю.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні цивільну справу за позовом ОСОБА_1 до Комунального некомерційного підприємства «Центр первинної медико-санітарної допомоги Полонської міської об`єднаної територіальної громади» про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання виплатити недораховану заробітну плату, -

В С Т А Н О В И В :

В серпні 2021 року ОСОБА_2 звернувся до суду з позовом до КНП «Центр первинної медико-санітарної допомоги Полонської міської об`єднаної територіальної громади» про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання виплатити недораховану заробітну плату, в якому просив суд:

- визнати протиправною бездіяльність КНП «Центр первинної медико-санітарної допомоги Полонської міської ради Полонської міської об`єднаної територіальної громади» щодо невизначення належного коефіцієнта оплати праці з урахуванням міжкваліфікаційних характеристик ОСОБА_2 , який працював на посаді лікаря - інтерна з спеціальності - загальна практика - сімейна медицина КНП «Центр первинної медико-санітарної допомоги Полонської міської ради Полонської міської об`єднаної територіальної громади»;

- стягнути з КНП «Центр первинної медико-санітарної допомоги Полонської міської ради Полонської міської об`єднаної територіальної громади» на користь ОСОБА_2 недоотриману заробітну плату у зв`язку з недотриманням вимог ч. 7 ст. 96 КЗпП України щодо диференційованого формування системи оплати праці на підприємстві за період з 01.11.2018 по 30.06.2020.

Позовні вимоги мотивовані тим, що з 01.08.2018 по 30.06.2020 позивач працював у КНП «Центр первинної медико-санітарної допомоги Полонської міської ради Полонської міської об`єднаної територіальної громади» на посаді лікаря - інтерна з спеціальності - загальна практика - сімейна медицина. До 31.10.2018 оплата праці ОСОБА_2 проводилась на підставі наказу Міністерства соціальної політики України, Міністерства охорони здоров`я України від 05.10.2005 №208/519. З 01.11.2018 оплата праці позивача проводилась відповідно до колективного договору КНП ЦПМСД. Згідно колективного договору КНП ЦПМСД від 30.10.2018 (зі змінами від 27.09.2019) посадовий оклад середнього - медичного та адміністративно - управлінського, господарського персоналу встановлювалось у співвідношенні коефіцієнту до базового посадового окладу - мінімальної заробітної плати, визначеної законодавством про Державний бюджет України відповідного року. Коефіцієнт визначений для лікаря - інтерна 1,0 - 1,1. В той же час, такий самий коефіцієнт визначений для двірника. Для водія 1,0 - 1,3; для електромонтера 1,0-1,44; слюсаря-сантехника 1,1 - 1,5; сестри-господарки 1,2 -1,3; медичної сестри 1,2 - 1,5 тощо. Тобто посадовий оклад лікаря - інтерна, посада якого належить до розділу «Фахівці», встановлені кваліфікаційні вимоги (повна вища освіта за напрямом підготовки «Медицина», спеціалізація в інтернатурі за певною спеціальністю медичного профілю) прирівняний до двірника та навіть менший ніж у медичних сестер, водіїв, тощо.

Позивач з даного приводу неодноразово звертався до контролюючих органів, саме Управління державної служби України з питань праці у Хмельницькій області, Державної служби України з питань праці, якими було встановлено порушення КНП ЦПМСД вимог закону щодо формування системи оплати праці.

Згідно з проведеною позаплановою інспекційною перевіркою управління держпраці у Хмельницькій області (відповідь №3182/20 від 13.07.2020) у КНП ЦПМСД було встановлено: «Умовами пункту 5.1.3.3 Колективного договору укладеного між адміністрацією підприємства та трудовим колективом визначено умову встановлення основної заробітної плати (посадового окладу) «Іншим працівникам із числа середнього медичного персоналу (крім фельдшерів), адміністративно - управлінському та господарському персоналу» за коефіцієнтом базового посадового окладу, що діє на підприємстві. Позицією за професією «лікар-інтерн» визначено схему посадового окладу з коефіцієнтом «1,0-1,1». Водночас, серед наведених умов схем посадових окладів у пункті 5.1.3.3 Колективного договору передбачено різні за кваліфікаційним рівнем робіт та категорій посад (професій) професіонали, фахівці, технічні службовці, кваліфіковані робітники, найпростіші професії. Наведені умови пункту 5.1.3.3 Колективного договору вказують, що під час формування умов оплати праці іншим працівникам із числа середнього медичного персоналу (крім фельдшерів) адміністративно-управлінському та господарському персоналу, зокрема, за професією «лікар-інтерн» не враховано встановлений законом принцип формування системи оплати праці на підприємстві згідно якого, віднесення виконуваних робіт до певних розрядів і присвоєння кваліфікаційних розрядів проводиться роботодавцем, згідно з професійними стандартами (кваліфікаційними характеристиками), що вказує на недотримання вимог ч. 7 ст. 96 КЗпП України щодо диференційованого формування системи оплати праці на підприємстві, що як наслідок призводить до відсутності міжкваліфікаційних співвідношень розмірів тарифних ставок (посадових окладів) серед посад (професій) віднесених до фахівців за кваліфікаційним рівнем робіт та інших категорій посад (професій).

За результатами проведеної перевірки керівнику підприємства вказано на порушення законодавства про працю та внесено припис №ХМ 10089/519/АВ-П251 від 09.07.2020, відповідно до якого встановлено, що відповідачем були допущені наступні порушення: «Віднесення виконуваних робіт до певних тарифних розрядів і присвоєння кваліфікаційних розрядів робітникам роботодавцем, згідно з професійними стандартами (кваліфікаційними характеристиками) не проводиться. Частина 7 ст. 96 КЗпП України, частина сьома статті 6 Закону України №106».

Оскільки відповідачем порушено вимоги законодавства щодо формування системи оплати праці, що всвою чергу призвело до недоотримання позивачем заробітної плати за виконану роботу, тому на думку позивача це є підставою для стягнення з відповідача на користь позивача недонарахованої заробітної плати за період з 01.11.2018 по 30.06.2020, що стало підствою для звернення позивача до суду із вказаним позовом.

В підготовчому засіданні позивач ОСОБА_2 вимоги позовної заяви підтримав повністю, представники відповідача ОСОБА_3 та ОСОБА_4 позовні вимоги заперечували повністю. Відповідачем надано суду відзив на позовну заяву (а.с. 40-45).

Відзив на позовну заяву мотивований тим, що згідно наказу №158 від 31.07.2018 ОСОБА_2 був прийнятий в КНП «Центр первинної медико-санітарної допомоги Полонської міської ради Полонської міської об`єднаної територіальної громади» на посаду лікаря-інтерна з 01.08.2018 по 30.06.2020. Оплата праці ОСОБА_2 проводилась на підставі пункту 5.1.3.3 Колективного договору - коефіцієнт 1,0. ОСОБА_2 користувався усіма правами, як інші працівники підприємства, зокрема, отримував допомогу на оздоровлення та премії. Заборгованість по заробітній платі ОСОБА_2 відсутня. Засади проходження інтернатури визначає «Положення про спеціалізацію (інтернатуру) випускників вищих медичних і фармацевтичних закладів освіти III - IV рівнів акредитації», яке затверджене наказом МОЗ України від 19.09.96 №291. Лікарю-інтерну закладом, що є базою для проходження інтернатури, призначається безпосередній керівник та створюються умови для роботи без відриву від навчання. Позивач вказує на доказ в підтвердження правомірності своїх вимог це припис №ХМ 10089/519/АВ - П251 від 09.07.2020, що складений на підставі Акту інспекційного відвідування юридичної особи (фізичної) особи, яка використовує найману працю, що проводилось 09.07.2020, де вказано, що в порушення ст. 96 КЗпП та ч. 7 ст. 6 Закону України №108 «Про оплату праці» віднесення виконуваних робіт до певних тарифних розрядів і присвоєння кваліфікаційних розрядів робітникам роботодавцем згідно з професійними стандартами (кваліфікаційними характеристиками) не проводиться, строки усунення - 10.08.2020. Однак органом перевірки не було встановлено, в чому полягає порушення, а саме не визначено який має бути конкретний коефіцієнт заробітної плати встановлений для лікаря-інтерна. Позивач просить визнати протиправною бездіяльність відповідача щодо невизначення належного коефіцієнта оплати праці з урахуванням міжкваліфікаційних характеристик позивача, проте не вказує, який має бути конкретний коефіцієнт. Стосовно зобов`язання стягнути з відповідача на користь ОСОБА_2 недоотриманої заробітної плати, то позивач не вказує суму заборгованості, в якому обсязі мають бути стягнуті кошти, її розрахунок.

Для розгляду справи по суті позивач ОСОБА_2 в судове засідання не з`явився, однак надав суду заяву, в якій позовні вимоги підтримує, просить позов задовольнити та розглянути справу в його відсутність.

Представники відповідача ОСОБА_3 та ОСОБА_4 для розгляду справи по суті до судового засідання також не з`явилися, однак надали суду заяви, відповідно до яких просять відмовити у задоволенні позову ОСОБА_2 та розглянути справу в їх відсутність.

Дослідивши матеріали справи, суд встановив такі факти і відповідні їм правовідносини.

Відповідно до ст. 13 ЦПК України, суд розглядає справи не інакше як за зверненням особи, поданим відповідно до цього Кодексу, в межах заявлених нею вимог і на підставі доказів, поданих учасниками справи або витребуваних судом у передбачених цим Кодексом випадках.

Правилами ст. 12 ЦПК України визначено, що кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Докази подаються сторонами та іншими учасниками справи (ч. 5 ст. 81 ЦПК України).

Судом встановлено, Комунальне некомерційне підприємство «Центр первинної медико-санітарної допомоги Полонської міської об`єднаної територіальної громади» (скорочено КНП ЦПМСД Полонської міської ради) є юридичною особою, закладом охорони здоров`я - комунальним некомерційним підприємством, що надає первинну медико-санітарну допомогу (далі ПМСД) та здійснює управління медичним обслуговуванням населення Полонської міської об`єднаної територіальної громади Полонського району Хмельницької області та м. Полонного, вживає заходи з профілактики захворювань населення та підтримання громадського здоров`я. У своїй діяльності керується Конституцією України, Господарським та Цивільним кодексами України, законоами України, постановами Верховної Ради України, актами Президента України та Кабінету Міністрів України, загальнообов`язковими для всіх закладів охорони здоров`я наказів та інструкцій Міністерства охорони здоров`я України, відповідних рішень місцевих органів виконавчої влади і органів місцевого самоврядування та на підставі Статуту (а.с. 55-72).

Відповідно до наказу №158 від 31.07.2018 КНП «Центр первинної медико-санітарної допомоги Полонської міської ради Полонської міської об`єднаної територіальної громади» прийнято на посаду лікаря-інтерна зі спеціальності: «Загальна практика - сімейна медицина» з 01.08.2018 по 30.06.2020 випускника 2018 року Вінницького національного медичного університету імені М.І.Пирогова ОСОБА_2 . Призначено безпосереднім керівником інтернатури завідувача Полонською АЗПСМ ОСОБА_5 . Оплату інтернатури проводити за рахунок Полонського центру ПМСД, згідно табеля відпрацювання робочого часу. Після завершення навчання в інтернатурі прийняти ОСОБА_2 на посаду лікаря загальної практики - сімейного лікаря Буртинської амбулаторії ЗПСМ КНП Центр ПМСД Полонської міської ради Полонської міської ОТГ (а.с. 47-48).

ОСОБА_2 проходив інтернатуру в КНП «Центр первинної медико-санітарної допомоги Полонської міської ради Полонської міської об`єднаної територіальної громади» за спеціальністю «Загальна практика - сімейна медицина» на підставі направлення Вінницького національного медичного університету імені М.І.Пирогова (а.с. 52).

На а.с. 54 відомость про нараховану та виплачену заробітну плату лікарю-інтерну ОСОБА_2 за період з 01.11.2018 по 30.06.2020.

Посада лікаря-інтерна належить до посад фахівців, що здійснюють післядипломну підготовку в галузі лікувальної справи КНП ЦПМСД Полонської міської ради. ОСОБА_2 працював та виконував свої посадові обов`язки згідно з Посадовою інструкцією лікаря-інтерна зі спеціальності загальна практика сімейна медицина (далі Посадова інструкція), затвердженою директором КНП ЦПМСД Полонської міської ради (а.с. 49-51).

Відповідно до п. 2.1 Посадової інструкції лікар-інтерн виконує навчальний план і програму інтернатури за відповідною спеціальністю під керівництвом завідувача амбулаторії КНП ЦПМСД, директора КНП ЦПМСД та закріпленого за ним викладача кафедри закладу освіти.

Згідно п. 9.8 Статуту, форми і системи оплати праці, норми праці, розцінки, тарифні ставки, схеми посадових окладів, умови запровадження та розміри надбавок, доплат, премій, винагород та інших заохочувальних, компенсаційних і гарантійних виплат встановлюються у колективному договорі з дотриманням норм і гарантій, передбачених законодавством, Генеральною та Галазевою угодами.

Загальними зборами трудового колективу КНП «Центр первинної медико-санітарної допомоги Полонської міської ради Полонської міської об`єднаної територіальної громади» відповідно до протоколу №1 від 25.10.2018 затверджено Колективний Договір між Адміністрацією та трудовим колективом КНП «Центрпервинної медико-санітарноїдопомоги Полонськоїміської радиПолонської міськоїоб`єднаної територіальноїгромади»на 2018-2023 роки, який зареєстровано в виконкомі Полонської міської ради, реєстраційний номер 173 від 30.10.2018, зі змінами до Колективного договору, затвердженими Загальними зборами трудового колективу КНП «Центр первинної медико-санітарної допомоги Полонської міської ради Полонської міської об`єднаної територіальної громади» відповідно до протоколу №2 від 29.08.2019, зареєстрованих у виконавчому комітеті Полонської міської ради, реєстраційний номер 187 від 27.09.2019 (а.с. 73-130).

Вказаний КолективнийДоговір укладеноз метоюрегулювання виробничих,трудових тасоціально-економічнихвідносин,реалізації конституційнихправ ігарантій працівниківта власника,узгодження їхінтересів зпитань,що єпредметом цьогоДоговору. Договір містить узгоджені зобов`язання сторін, що його уклали, щодо створення умов підвищення ефективності роботи КНП «Центр первинної медико-санітарної допомоги Полонської міської ради Полонської міської об`єднаної територіальної громади», реалізації на цій основі професійних, трудових і соціально-економічних прав та інтересів його працівників. Дія договору поширюється на всіх працівників підприємства. На осіб, які виконують роботи чи надають послуги підприємству за цивільно-правовими угодами, дія договору не поширюється (п. 1.3.2 Колективного Договору).

Пропозиції сторін про внесення змін і доповнень до Договору розглядаються спільно, а рішення приймаються у 10-денний строк після завершення колективних переговорів (п. 1.3.6 Колективного Договору).

Відповідно до п. 5 Колективного Договору оплата праці здійснюється на підставі законів та інших нормативно-правових актів України, Генеральної, регіональної і галузевих угод цього Договору в межах надходжень з дотриманням гарантій, встановлених чинним законодавством. Адміністрація Підприємства забезпечує вчасне доведення до відома працівників штатного розпису, встановлених їм посадових окладів та інші умови оплати праці. Розмір заробітної плати працівника за повністю виконану місячну (годинну) норму праці не може бути нижчим за розмір мінімальної заробітної плати. Винагорода працівникам Підприємства за виконану роботу провадиться за погодинно-преміальною, відрядно-преміальною системами оплати праці. Базовий посадовий оклад на Підприємстві встановлюється на рівні мінімального розміру заробітної плати, встановленої Законом України про державний бюджет на відповідний рік. Тимчасово, до 31.12.2018, для визначення базового рівня посадового окладу на Підприємстві використовується сума, що дорівнює 4173 грн.

Згідно з п. 5.1.3.3 Колективного Договору іншим працівникам із числа середнього медичного персоналу (окрім фельдшерів), адміністративно-управлінському та господарському персоналу для визначення розміру їх посадового окладу встановлюються наступні коефіцієнти до базового посадового окладу, що діє на підприємстві, зокрема, лікар-інтерн - коефіцієнт 1,0, в подальшому на підставі змін до Колективного Договору від 29.08.2019 лікар-інтерн - коефіцієнт 1,0-1,1.

10.02.2020 ОСОБА_2 звернувся із заявою до директора КНП ЦПМСД Полонської міської ради Сімчери І.В. з проханням переглянути коефіцієнт оплати праці лікаря-інтерна, у зв`язку з тим, то чинна система оплати праці в КНП створена з порушенням вимог ст. 96, 97 КЗпП України та ст.ст. 6, 15 Закону України «Про оплату праці» а саме: не було дотримано норм і гарантій, передбачених законодавством, так як при розподілі коефіцієнтів не було враховано «Класифікатор професій», в якому всі професії розподілені за складністю робіт та кваліфікації працівників (а.с. 152).

11.02.2020 директором КНП ЦПМСД Полонської міської ради Сімчера І.В. на адресу голови ради трудового колективу Мазура У.О. внесено подання про винесення на розгляд Ради трудового колективу, з можливістю подальшого винесення та включенням до порядку денного Загальних Зборів трудового колективу, питання щодо внесення змін до Колективного договору, а саме, до пункту до п.5.1.3.3 Розділу 5. Оплата праці, щодо перегляду коефіцієнтів для лікаря інтерна (а.с. 151).

13.02.2020 відбулося засідання Ради трудового колективу, яке оформлено протоколом №5 від 13.02.2020, відповідно до якого було проведено розгляд заяви лікаря-інтерна Лесика О.Б. про перегляд коефіцієнтів оплати праці лікарів-інтернів, вирішено відмовити за відсутністю підстав, внесення в порядок денний в наступні позачергові збори трудового колективу питання щодо перегляду оплати лікарів-інтернів, ініційованої ОСОБА_2 , рекомендувати директору ОСОБА_6 надати письмову відповідь на заяву в терміни встановлені законодавством, створити комісію по розгляду трудових спорів, зобов`язати юриста надати інформацію про порядок створення комісії по розгляду трудових спорів (а.с. 153).

На заяву від 10.02.2020 ОСОБА_2 отримав від КНП «Центр первинної медико-санітарної допомоги Полонської міської ради Полонської міської об`єднаної територіальної громади» відповідь вих. №122 від 14.02.2020, відповідно до якої ОСОБА_2 повідомлено, що заява була винесена на розгляд ради трудового колективу, за її рішенням, де був присутній ОСОБА_2 (протокол №5), останньому було відмовлено щодо внесення в порядок денний чергових (позачергових) загальних зборів трудового колективу та повідомлено про відповідність чинному законодавству наявної в КНП «Центрпервинної медико-санітарноїдопомоги Полонськоїміської радиПолонської міськоїоб`єднаної територіальноїгромади» системиоплати праці(а.с. 10-11).

Після чого ОСОБА_2 звертався із письмовими зверненнями до Управління Держпраці у Хмельницькій області від 14.04.2020, 30.04.2020, 02.06.2020 щодо оплати праці лікаря-інтерна центру первинної медико-санітарної допомоги, що підтверджується листом Управління Держпраці у Хмельницькій області №2595/20 від 18.06.2020 (а.с. 13-15).

По справі встановлено, що 12.06.2020 Управлінням Держпраці у Хмельницькій області було винесено Припис про усунення виявлених порушень №ХМ8452/328/АВ-П/99, відповідно до якого зобов`язано директора КНП «Центр первинної медико-санітарної допомоги Полонської міської ради Полонської об`єднаної територіальної громади» Сімчера І.В. в строк до 12.07.2020 усунути такі порушення: контроль за виконанням колективного договору не проводиться безпосередньо сторонами, які його уклали, у порядку, визначеному цим колективним договором (ст. 19 КЗпП України) (а.с. 22).

09.07.2020 Управлінням Держпраці у Хмельницькій області було винесено Припис про усунення виявлених порушень №ХМ10089/519/АВ-П251, відповідно до якого зобов`язано директора КНП «Центр первинної медико-санітарної допомоги Полонської міської ради Полонської об`єднаної територіальної громади» Сімчера І.В. в строк до 10.08.2020 усунути такі порушення: віднесення виконуваних робіт до певних тарифних розрядів і присвоєння кваліфікаційних розрядів робітникам роботодавцем, згідно з професійними стандартами (кваліфікаційними характеристиками) не проводиться (ч. 7 ст. 96 КЗпП України, ч. 7 ст. 6ЗаконуУкраїни №108) (а.с. 21).

Згідно листа Управління Держпраці у Хмельницькій області №6198/21 від 19.11.2021 встановлено, що станом на 19.11.2021 на контролі Управлінні не перебувають приписи, що внесені на підставі Акту(ів) інспекційного відвідування юридичної особи, яка використовує найману працю, що стосуються КНП ЦПМСД Полонської міської ради Полонської міської об`єднаної територіальної громади» (а.с. 172).

Статтею 74 Закону України «Основи законодавства України про охорону здоров`я» закріплено, що провадити медичну, фармацевтичну діяльність, надавати реабілітаційну допомогу можуть особи, які мають відповідну спеціальну освіту і відповідають єдиним кваліфікаційним вимогам.

Єдині кваліфікаційні вимоги до осіб, які провадять певні види медичної і фармацевтичної діяльності, надають реабілітаційну допомогу, встановлюються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони здоров`я. Відповідальність за дотримання зазначених кваліфікаційних вимог несуть керівники закладів охорони здоров`я, реабілітаційних закладів, відділень, підрозділів, а також органи, яким надано право видавати ліцензію на провадження відповідних видів господарської діяльності.

Особи, які пройшли медичну, фармацевтичну або реабілітаційну підготовку в навчальних закладах іноземних держав, допускаються до професійної діяльності після перевірки їхньої кваліфікації у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони здоров`я, якщо інше не передбачено законодавством або міжнародними договорами, в яких бере участь Україна.

Частиною 1 ст. 33 Закону України «Основи законодавства України про охорону здоров`я» передбачено, що медична допомога надається відповідно до медичних показань професійно підготовленими медичними працівниками, які перебувають у трудових відносинах із закладами охорони здоров`я, що забезпечують надання медичної допомоги згідно з одержаною відповідно до закону ліцензією, та фізичними особами-підприємцями, які зареєстровані та одержали відповідну ліцензію в установленому законом порядку і можуть перебувати з цими закладами у цивільно-правових відносинах.

У п. 3 Розділу 3 Порядку надання первинної медичної допомоги, затвердженої наказом Міністерства охорони здоров`я України від 19 березня 2018 року №504 зазначено про те, що надавач первинної медичної допомоги має право залучати на підставі трудового або цивільно-правового договору інших осіб для забезпечення надання первинної медичної допомоги. Кількість таких осіб, які залучаються, та вимоги щодо їх кваліфікації визначаються самостійно надавачем первинної медичної допомоги.

Аналіз наведених приписів законодавства свідчить про те, що медична допомога є професійною допомогою, медичну допомогу повинні надавати особи, які відповідають єдиним кваліфікаційним вимогам, затвердженим Міністерством охорони здоров`я.

Питання заробітної плати, умови запровадження та розміри надбавок, доплат, тощо регламентується Конституцією України, Кодексом Законів про працю України, Законами України «Про оплату праці», «Про колективні договори та угоди», нормативними актами Кабінету Міністрів України, а також міністерств та відомств України.

Відповідно до ч. 1 ст. 94 КЗпП України, заробітна плата - це винагорода, обчислена, як правило, у грошовому виразі, яку власник або уповноважений ним орган виплачує працівникові за виконану ним роботу.

Частиною 2 цієї ж статті визначено, що розмір заробітної плати залежить від складності та умов виконуваної роботи, професійно-ділових якостей працівника, результатів його праці та господарської діяльності підприємства, установи, організації і максимальним розміром не обмежується, а частиною 3 цієї ж статті передбачено, що питання державного і договірного регулювання оплати праці, прав працівників на оплату праці та їх захисту визначається цим Кодексом, Законом України «Про оплатупраці» та іншими нормативно-правовими актами.

Відповідно до вимог ч. 2 ст. 97 КЗпП України, форми і системи оплати праці, норми праці, розцінки, тарифні сітки, ставки, схеми посадових окладів, умови запровадження та розміри надбавок, доплат, премій, винагород та інших заохочувальних, компенсаційних і гарантійних виплат встановлюються підприємствами, установами, організаціями самостійно у колективному договорі з дотриманням норм і гарантій, передбачених законодавством, генеральною та галузевими (регіональними) угодами. Якщо колективний договір на підприємстві, в установі, організації не укладено, власник або уповноважений ним орган зобов`язаний погодити ці питання з виборним органом первинної профспілкової організації (профспілковим представником), що представляє інтереси більшості працівників, а у разі його відсутності - з іншим уповноваженим на представництво трудовим колективом органом.

Частиною 3 цієї ж статті визначено, що конкретні розміри тарифних ставок (окладів) і відрядних розцінок робітникам, посадових окладів службовцям, а також надбавок, доплат, премій і винагород встановлюються власником або уповноваженим ним органом з урахуванням вимог, передбачених частиною другою цієї статті, а частина 4 цієї ж статті визначає, що власник або уповноважений ним орган чи фізична особа не має права в односторонньому порядку приймати рішення з питань оплати праці, що погіршують умови, встановлені законодавством, угодами, колективними договорами.

Відповідно до ст. 98 КЗпП України, оплата праці працівників установ і організацій, що фінансуються з бюджету, здійснюється на підставі законів та інших нормативно-правових актів України, генеральної, галузевих, регіональних угод, колективних договорів, у межах бюджетних асигнувань та позабюджетних доходів.

Згідно ст. 2 Закону України «Про оплату праці», в структурі заробітної плати визначаються:

Основна заробітна плата це - винагорода за виконану роботу відповідно до встановлених норм праці (норми часу, виробітку, обслуговування, посадові обов`язки). Вона встановлюється у вигляді тарифних ставок (окладів) і відрядних розцінок для робітників та посадових окладів для службовців.

Додаткова заробітна плата це - винагорода за працю понад установлені норми, за трудові успіхи та винахідливість і за особливі умови праці. Вона включає доплати, надбавки, гарантійні і компенсаційні виплати, передбачені чинним законодавством; премії, пов`язані з виконанням виробничих завдань і функцій.

Інші заохочувальні та компенсаційні виплати до яких належать виплати у формі винагород за підсумками роботи за рік, премії за спеціальними системами і положеннями, компенсаційні та інші грошові і матеріальні виплати, які не передбачені актами чинного законодавства або які провадяться понад встановлені зазначеними актами норми.

Відповідно до ст. 13 Закону України «Про оплату праці», оплата праці працівників установ і організацій, що фінансуються з бюджету, здійснюється на підставі актів Кабінету Міністрів України в межах бюджетних асигнувань.

Згідно із ч. 2 вказаної статті визначено, що обсяги витрат на оплату праці працівників установ і організацій, що фінансуються з бюджету, затверджуються одночасно з бюджетом.

Відповідно до ст. 21 КЗпП України, трудовий договір є угода між працівником і власником підприємства, установи, організації або уповноваженим ним органом чи фізичною особою, за якою працівник зобов`язується виконувати роботу, визначену цією угодою, з підляганням внутрішньому трудовому розпорядкові, а власник підприємства, установи, організації або уповноважений ним орган чи фізична особа зобов`язується виплачувати працівникові заробітну плату і забезпечувати умови праці, необхідні для виконання роботи, передбачені законодавством про працю, колективним договором і угодою сторін.

Статтею 10 КЗпП України визначено, що колективний договір укладається на основі чинного законодавства, прийнятих сторонами зобов`язань з метою регулювання виробничих, трудових і соціально-економічних відносин і узгодження інтересів трудящих, власників та уповноважених ними органів.

Частиною 2 ст. 13 КЗпП України визначено, що у колективному договорі встановлюються взаємні зобов`язання сторін щодо регулювання виробничих, трудових, соціально-економічних відносин, зокрема: нормування і оплати праці, встановлення форм, системи, розмірів заробітної плати та інших видів трудових виплат (доплат, надбавок, премій та ін.)

Відповідно до ст. 1 Закону України «Про колективні договори і угоди», колективний договір, угода укладаються на основі чинного законодавства, прийнятих сторонами зобов`язань з метою регулювання виробничих, трудових і соціально-економічних відносин і узгодження інтересів трудящих, власників або уповноважених ними органів.

Статтею 5 зазначеного Закону визначено, що умови колективних договорів і угод, укладених відповідно до чинного законодавства, є обов`язковими для підприємств, на які вони поширюються, та сторін, які їх уклали. Умови колективних договорів або угод, що погіршують порівняно з чинним законодавством становище працівників, є недійсними, і забороняється включати їх до договорів і угод. Забороняється включати до трудових договорів умови, що погіршують становище працівників порівняно з чинним законодавством, колективними договорами та угодами.

У статті 7 зазначеного Закону визначено, що зміст колективного договору визначається сторонами в межах їх компетенції. У колективному договорі встановлюються взаємні зобов`язання сторін щодо регулювання виробничих, трудових, соціально-економічних відносин, зокрема: зміни в організації виробництва і праці; забезпечення продуктивної зайнятості; нормування і оплати праці, встановлення форми, системи, розмірів заробітної плати та інших видів трудових виплат (доплат, надбавок, премій та ін.); встановлення гарантій, компенсацій, пільг; участі трудового колективу у формуванні, розподілі і використанні прибутку підприємства (якщо це передбачено статутом); режиму роботи, тривалості робочого часу і відпочинку; умов і охорони праці; забезпечення житлово-побутового,культурного,медичного обслуговування,організації оздоровленняі відпочинкупрацівників;гарантій діяльностіпрофспілкової чиінших представницькихорганізацій працівників; умов регулювання фондів оплати праці та встановлення міжкваліфікаційних (міжпосадових) співвідношень в оплаті праці; забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків; заборона дискримінації. Колективний договір може передбачати додаткові порівняно з чинним законодавством і угодами гарантії, соціально-побутові пільги, зокрема щодо дитячого оздоровлення та придбання новорічних подарунків для дітей працівників тощо.

Як встановленопо справі,згідно п.9.8Статуту КНП «Центр первинної медико-санітарної допомоги Полонської міської ради Полонської міської об`єднаної територіальної громади», форми і системи оплати праці, норми праці, розцінки, тарифні ставки, схеми посадових окладів, умови запровадження та розміри надбавок, доплат, премій, винагород та інших заохочувальних, компенсаційних і гарантійних виплат встановлюються у колективному договорі з дотриманням норм і гарантій, передбачених законодавством, Генеральною та Галазевою угодами.

Загальними зборами трудового колективу КНП «Центр первинної медико-санітарної допомоги Полонської міської ради Полонської міської об`єднаної територіальної громади» відповідно до протоколу №1 від 25.10.2018 затверджено Колективний Договір між Адміністрацією та трудовим колективом КНП «Центрпервинної медико-санітарноїдопомоги Полонськоїміської радиПолонської міськоїоб`єднаної територіальноїгромади»на 2018-2023 роки, який зареєстровано в виконкомі Полонської міської ради, реєстраційний номер 173 від 30.10.2018, зі змінами до Колективного договору, затвердженими Загальними зборами трудового колективу КНП «Центр первинної медико-санітарної допомоги Полонської міської ради Полонської міської об`єднаної територіальної громади» відповідно до протоколу №2 від 29.08.2019, зареєстрованих у виконавчому комітеті Полонської міської ради, реєстраційний номер 187 від 27.09.2019 (а.с. 73-130).

Відповідно до п. 5 вказаного Колективного Договору оплата праці здійснюється на підставі законів та інших нормативно-правових актів України, Генеральної, регіональної і галузевих угод цього Договору в межах надходжень з дотриманням гарантій, встановлених чинним законодавством. Адміністрація Підприємства забезпечує вчасне доведення до відома працівників штатного розпису, встановлених їм посадових окладів та інші умови оплати праці. Розмір заробітної плати працівника за повністю виконану місячну (годинну) норму праці не може бути нижчим за розмір мінімальної заробітної плати. Винагорода працівникам Підприємства за виконану роботу провадиться за погодинно-преміальною, відрядно-преміальною системами оплати праці.

Згідно із п. 5.1.3.1 Колективного Договору базовий посадовий оклад на Підприємстві встановлюється на рівні мінімального розміру заробітної плати, встановленої Законом України про державний бюджет на відповідний рік. Тимчасово, до 31.12.2018, для визначення базового рівня посадового окладу на Підприємстві використовується сума, що дорівнює 4173 грн.

Згідно з п. 5.1.3.3 Колективного Договору іншим працівникам із числа середнього медичного персоналу (окрім фельдшерів), адміністративно-управлінському та господарському персоналу для визначення розміру їх посадового окладу встановлюються наступні коефіцієнти до базового посадового окладу, що діє на підприємстві, зокрема, лікар-інтерн - коефіцієнт 1,0-1,1.

Зазначене питання щодо бюджетної сфери регламентується Постановою Кабінету Міністрів України «Про оплату праці працівників на основі Єдиної тарифної сітки розрядів і коефіцієнтів з оплати праці працівників установ, закладів та організацій окремих галузей бюджетної сфери» від 30.08.2002 року №1298.

Випуск 78«Охорона здоров`я»Довідника кваліфікаційниххарактеристик професій(ДКХП)працівників розробленоз урахуваннямзмін державнихстандартів щодокласифікації професійта чинноїноменклатури посадмедичних працівниківсистеми Міністерстваохорони здоров`яУкраїни,який затвердженонаказом Міністерстваохорони здоров`яУкраїни від29.03.2002№117. Випуск побудовано відповідно до структури Класифікатора професій (ДК 003:2005). До нього увійшли кваліфікаційні характеристики керівників, професіоналів, фахівців, технічних службовців та робітників, які є специфічними для галузі охорони здоров`я.

До розділу «Фахівці» належать професії, які потребують від працівника кваліфікації за дипломом про вищу освіту, яка відповідає рівню молодшого спеціаліста, бакалавра або спеціаліста, що проходить післядипломну підготовку (стажування або інтернатуру).

В розділі «Професіонали з вищою медичною освітою» в пункті 17 зазначено «Лікар-інтерн». Завдання таобов`язки. Керується чинним законодавством України про охорону здоров`я та нормативно-правовими актами, що визначають діяльність органів управління та закладів охорони здоров`я. Виконує навчальний план і програму інтернатури за відповідною спеціальністю під керівництвом лікаря, керівника базового закладу охорони здоров`я та закріпленого за ним викладача кафедри вищого медичного навчального закладу. Набуває, поглиблює і удосконалює професійні знання, вміння та навики. Бере активну участь у виконанні всіх видів лікарської діяльності, передбачених вимогами освітньо-кваліфікаційної характеристики. Проходить піврічний (річний) та підсумковий контроль професійної практичної підготовки згідно з планом і програмою. По закінченні терміну підготовки в інтернатурі проходить атестацію на визначення знань та практичних навиків з присвоєнням звання "лікар-спеціаліст". Дотримується принципів медичної деонтології. Веде лікарську документацію. Виконує правила внутрішнього трудового розпорядку в установах і закладах охорони здоров`я, де навчається в інтернатурі. Відповідальність за самостійну лікарську діяльність лікарів-інтернів і якість оформлення ними службової документації несе керівник лікарів-інтернів на базі стажування. Повинен знати: чинне законодавство про охорону здоров`я та нормативні документи, що регламентують діяльність органів управління та закладів охорони здоров`я; організацію проведення інтернатури (спеціалізації); права, обов`язки та відповідальність лікаря-інтерна; теоретичні знання щодо спеціальності, за якою навчається; сучасні методи профілактики, діагностики, лікування, диспансеризації та реабілітації з профілем роботи; виконання всіх видів діяльності, передбачених індивідуальним навчальним планом підготовки. Кваліфікаційні вимоги. Повна вища освіта за напрямом підготовки "Медицина". Спеціалізація в інтернатурі за певною спеціальністю медичного профілю. Без вимог до стажу роботи.

Згідно із п. 1.1 Положення про спеціалізацію (інтернатуру) випускників вищих медичних і фармацевтичних закладів освіти III-IV рівнів акредитації медичних факультетів університетів, затверденого Наказом Міністерства охорони здоров`я України №291 від 19.09.1996 (яке було чинним на момент спірних правовідносин), спеціалізація (інтернатура) є обов`язковою формою післядипломної підготовки випускників всіх факультетів медичних і фармацевтичних вищих закладів освіти III-IV рівнів акредитації медичних факультетів університетів незалежно від підпорядкування та форми власності, після закінчення якої їм присвоюється кваліфікація лікаря (провізора)-спеціаліста певного фаху.

Відповідно до п. 4.1, 4.5 Положення під час стажування в базовому закладі (установі) охорони здоров`я лікар(провізор)-інтерн працює під керівництвом лікаря (провізора), призначеного його безпосереднім керівником, а під час очної частини навчання на кафедрі вищого закладу освіти - під керівництвом закріпленого за ним викладача. Лікарі (провізори)-інтерни зобов`язані: набувати, поглиблювати і удосконалювати професійні знання, вміння і навики; у повному обсязі та своєчасно виконувати навчальний план і програму інтернатури; виконувати правила внутрішнього трудового розпорядку в установах і закладах охорони здоров`я, правила проживання в гуртожитках та правила внутрішнього трудового розпорядку в вищих закладах освіти.

Згідно з п. 7.3 Положення заробітна плата лікарям (провізорам)-інтернам протягом всього періоду навчання сплачується за рахунок закладів (установ), в які вони зараховані лікарями (провізорами)-інтернами, або закладом (установою), з яким укладено трудовий договір у розмірі, встановленому чинним законодавством.

Наказом Міністерства праці та соціальної політики та Міністерства охорони здоров`я від 05.10.2005 №308/519 «Про впорядкування умов оплати праці працівників закладів охорони здоров`я та установ соціального захисту населення» затверджено Умови оплати праці працівників закладів охорони здоров`я та установ соціального захисту населення (далі Умови).

Відповідно до п. 2.1. Умов визначено розміри тарифних розрядів і коефіцієнтів з оплати праці працівників закладів охорони здоров`я та установ соціального захисту населення:

Тарифні розрядиТарифні коефіцієнти, що застосовуютьсяз 1 червня 2007 рокуз 1 вересня 2008 року11121,061,0931,121,1841,181,2751,241,3661,31,4571,371,5481,471,6491,571,73101,661,82

Відповідно до п. 2.2.5 Умов передбачено схеми тарифних розрядів посад лікарів, зокрема:

- лікар-інтерн, лікар-стажист за іншими лікарськими спеціальностями встановлюється тарифний розряд 9;

- лікарі-інтерни, лікарі-стажисти за такими лікарськими спеціальностями: лікар-хірург (всіх найменувань), лікар-ендоскопіст, лікар-анестезіолог, лікар загальної практики - сімейний лікар встановлюється тарифний розряд 10.

Враховуючи вказанівище положеннязаконодавства,лікарю загальноїпрактики -сімейний лікарвстановлюється тарифнийрозряд 10і відповідно,щодо ОСОБА_2 згідно законупідлягав застосуваннютарифний коефіцієнт зоплати праці 1,82.

Відповідно доп.7Постанови ПленумуВерховного судуУкраїни від24грудня 1999року №13«Про практикузастосування судамизаконодавства прооплату праці»,оскільки відповіднодо ст.97КЗпП формиі системиоплати праці,норми праці,розцінки,тарифні ставки,схеми посадовихокладів,умови запровадженняй розміринадбавок,доплат,премій,винагород таінших заохочувальних,компенсаційних ігарантійних виплатвстановлюються підприємствами,установами,організаціями самостійнов колективномудоговорі,а увипадку,коли йогоне укладено,-власником абоуповноваженим ниморганом запогодженням ізпрофспілковим органом,що представляєінтереси більшостіпрацівників,або,за йоговідсутності,-з іншиморганом,уповноваженим напредставництво трудовимколективом,з урахуваннямзагальних положеньзаконодавства прооплату праці,суд уразі вирішенняспорів зцих питаньмає з`ясовувати,чи булиі яксаме вониврегульовані узазначеному порядкута чибуло прицьому додержанонорм ігарантій,передбачених законодавством,генеральною йгалузевою (регіональною)угодами.При їхнедодержанні застосовуютьсявідповідно нормиі гарантії,передбачені законодавством,генеральною,галузевою (регіональною)угодами. Слід також враховувати, що умови та розмір оплати праці працівників установ і організацій, які фінансуються з бюджету, визначаються Кабінетом Міністрів України.

Згідно зі статтею 8 Закону України «Про оплату праці» умови і розміри оплати праці працівників установ і організацій, що фінансуються з бюджету, визначаються Кабінетом Міністрів України.

У закладах охорони здоров`я, які за організаційно-правовою формою функціонують як комунальні некомерційні підприємства, умови оплати праці визначаються з урахуванням статті 97 КЗпП та статті 15 Закону України «Про оплату праці», а саме самостійно визначають у колективному договорі форми і системи оплати праці, норми праці, розцінки, тарифні сітки, схеми посадових окладів, умови запровадження та розміри надбавок, доплат, премій, винагород та інших заохочувальних, компенсаційних і гарантійних виплат із дотриманням норм і гарантій, передбачених законодавством, генеральною, галузевими (міжгалузевими) і територіальними угодами.

Тобто, форми і системи оплати праці, норми праці, розцінки, тарифні сітки, схеми посадових окладів, умови запровадження та розміри надбавок, доплат, премій, винагород та інших заохочувальних, компенсаційних і гарантійних виплат працівників підприємств визначаються підприємствами самостійно в колективному договорі із дотриманням норм і гарантій, передбачених законодавством та угодами.

Отже, аналіз положень ст. ст. 21, 94, 97, 98 КЗпП України, Закону України «Про оплату праці», Наказу Міністерства праці та соціальної політики та Міністерства охорони здоров`я від 05.10.2005 №308/519 «Про впорядкування умов оплати праці працівників закладів охорони здоров`я та установ соціального захисту населення», фактичних обставин справи та наданих сторонами доказів свідчить про те, що у Колективному Договорі КНП «Центрпервинної медико-санітарноїдопомоги Полонськоїміської радиПолонської міськоїоб`єднаної територіальноїгромади»на 2018-2023 роки не враховано встановлений законом принцип формування системи оплати праці, зокрема, не враховано визначений законодавством 10 (десятий) тарифний розряд лікаря загальноїпрактики -сімейного лікаряі відповідниййому тарифнийкоефіцієнт зоплати праці 1,82 та свідчить про недотримання відповідачем вимог ч. 7 ст. 96 КЗпП України щодо диференційованого формування системи оплати праці, відсутності міжкваліфікаційних співвідношень розмірів тарифних ставок серед посад (професій) віднесених до фахівців за кваліфікаційним рівнем робіт та інших категорій посад (професій), що підтверджується, зокрема, приписом Управління держпраці у Хмельницькій області від 09.07.2020. Вказане свідчить про порушення прав ОСОБА_2 щодо оплати праці.

Враховуючи те, що ОСОБА_2 звертався письмово до директора КНП ЦПМСД Полонської міської ради Сімчери І.В. з проханням переглянути коефіцієнт оплати праці лікаря-інтерна, у зв`язку з тим, то чинна система оплати праці в КНП створена з порушенням вимог ст. 96, 97 КЗпП України та ст.ст. 6, 15 Закону України «Про оплату праці», проте відповідач не вжив належних заходів з метою додержання вимог ч. 7 ст. 96 КЗпП України щодо диференційованого формування системи оплати праці, міжкваліфікаційних співвідношень розмірів тарифних ставок серед посад (професій) віднесених до фахівців за кваліфікаційним рівнем робіт та інших категорій посад (професій), тому суд дійшов висновку про визнання протиправною бездіяльності КНП «Центр первинної медико-санітарної допомоги Полонської міської ради Полонської міської об`єднаної територіальної громади» щодо невизначення належного коефіцієнта оплати праці з урахуванням міжкваліфікаційних характеристик ОСОБА_2 , який працював на посаді лікаря - інтерна з спеціальності - загальна практика - сімейна медицина КНП «Центр первинної медико-санітарної допомоги Полонської міської ради Полонської міської об`єднаної територіальної громади».

Разом з тим, суд дійшов висновку про відмову в задоволенні позовної вимоги про стягнення з КНП «Центр первинної медико-санітарної допомоги Полонської міської ради Полонської міської об`єднаної територіальної громади» на користь ОСОБА_2 недоотриману заробітну плату у зв`язку з недотриманням вимог ч. 7 ст. 96 КЗпП України щодо диференційованого формування системи оплати праці на підприємстві за період з 01.11.2018 по 30.06.2020 з таких підстав.

Відповідно до ст. 12 ЦПК України цивільне судочинство здійснюється на засадах змагальності сторін. Учасники справи мають рівні права щодо здійснення всіх процесуальних прав та обов`язків, передбачених законом. Кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених цим Кодексом. Кожна сторона несе ризик настання наслідків, пов`язаних із вчиненням чи невчиненням нею процесуальних дій.

Згідно із ст. 13 ЦПК Українисуд розглядаєсправи неінакше якза зверненнямособи,поданим відповіднодо цьогоКодексу,в межахзаявлених неювимог іна підставідоказів,поданих учасникамисправи абовитребуваних судому передбаченихцим Кодексомвипадках. Учасник справи розпоряджається своїми правами щодо предмета спору на власний розсуд.

Статтями 43, 49 ЦПК України визначено права та обов`язки учасників справи, а також процесуальні права та обов`язки сторін.

Відповідно до ст. 81 ЦПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених цим Кодексом. Докази подаються сторонами та іншими учасниками справи. Доказування не може ґрунтуватися на припущеннях. Суд не може збирати докази, що стосуються предмета спору, з власної ініціативи, крім витребування доказів судом у випадку, коли він має сумніви у добросовісному здійсненні учасниками справи їхніх процесуальних прав або виконанні обов`язків щодо доказів, а також інших випадків, передбачених цим Кодексом.

Статтею 83 ЦПК України урегульовано подання доказів та витребування доказів учасниками справи та сторонами.

06.10.2021 по справі було проведено підготовче засідання, де був присутній позивач та представники відповідача і яким суд роз`яснив передбачені чинним ЦПК України процесуальні права та обов`язки сторін, обов`язок сторін доказування і подання доказів, ризик настання наслідків, пов`язаних із вчиненням чи невчиненням стороною процесуальних дій, що підтверджується протоколом підготовчого засідання та ухвалою суду від 06.10.2021 (а.с. 141-143).

Крім того, ухвалою суду від 26.01.2022 суд додатково рпоз`яснив сторонам по цивільній справі їхні процесуальні права та обов`язки, наслідки вчинення або невчинення процесуальних дій, які передбачені чинним Цивільним процесуальним кодексом України (а.с. 181-183).

Вказана ухвала суду від 26.01.2022 була отримана сторонами, що підтверджуєтьсся поштовими повідомленнями, проте залишилася без належного реагування сторін.

Отже, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог, з урахуванням принципу змагальності та диспозитивності цивільного судочинства суд вважає, що оскільки позивачем не надано суду належних доказів щодо необхідних відомостей штатного розпису КНП «Центр первинної медико-санітарної допомоги Полонської міської ради Полонської міської об`єднаної територіальної громади», відомостей про складові заробітної плати ОСОБА_2 , його табелю обліку робочого часу, розрахунково-платіжних відомостей працівника ОСОБА_2 , в тому числі, утримання із заробітної плати; нарахування ЄСВ на фонд заробітної плати, тощо для обчисленнясуми недонарахованоїі невиплаченої позивачузаробітної платиза періодз 01.11.2018по 30.06.2020з урахуваннямналежного тарифногокоефіцієнта оплатипраці лікаря-інтерна загальної практики - сімейний лікар і відповідних клопотань про витребування цих доказів позивач суду не заявляв, хоча таке право йому судом було неодноразово розяснено, а також позивач не надав суду власний обґрунтований розрахунок недоотриманої заробітної плати, тому необхідно відмовити в задоволенні позовної вимоги про стягнення з відповідача на користь позивача недоотриманої заробітної плати за період з 01.11.2018 по 30.06.2020.

Суд не бере до уваги надану відповідачем копію відомості про нараховану та виплачену заробітну плату лікарю-інтерну ОСОБА_2 за період з 01.11.2018 по 30.06.2020 (а.с. 54), оскільки вказана відомість не містить в собі необхідних відомостей штатного розпису КНП «Центр первинної медико-санітарної допомоги Полонської міської ради Полонської міської об`єднаної територіальної громади», відомостей про складові заробітної плати ОСОБА_2 , його табелю обліку робочого часу, розрахунково-платіжних відомостей працівника ОСОБА_2 , в тому числі, утримання із заробітної плати; нарахування ЄСВ на фонд заробітної плати, тощо.

Враховуючи часткове задоволення позовних вимог, відповідно до ст.141ЦПК України необхідно стягнути з відповідача на користь держави судовий збір в розмірі 908,00 грн., від сплати якого при зверненні до суду був звільнений позивач.

Також відповідно до ст.141ЦПК України необхідно стягнути з відповідача на користь позивача 1500 грн. витрат на професійну правничу допомогу адвоката пропорційно розміру задоволених позовних вимог (50%).

Керуючись ст. ст. 10, 13, 21, 94, 97, 98 КЗпП України, Законом України «Про оплату праці», Законом України «Про колективні договори та угоди», Постановою Кабінету Міністрів України «Про оплату праці працівників на основі Єдиної тарифної сітки розрядів і коефіцієнтів з оплати праці працівників установ, закладів та організацій окремих галузей бюджетної сфери» від 30.08.2002 року №1298, Наказом Міністерства праці та соціальної політики та Міністерства охорони здоров`я від 05.10.2005 №308/519 «Про впорядкування умов оплати праці працівників закладів охорони здоров`я та установ соціального захисту населення», ст. 2, 5, 10-13, 76-82, 89, 141, 263-265, 273, 280-284, 354 ЦПК України, -

В И Р І Ш И В:

Позовні вимоги задовольнити частково.

Визнати протиправною бездіяльність Комунального некомерційного підприємства «Центр первинної медико-санітарної допомоги Полонської міської об`єднаної територіальної громади» щодо невизначення належного коефіцієнта оплати праці з урахуванням міжкваліфікаційних характеристик ОСОБА_2 , який працював на посаді лікаря - інтерна з спеціальності - загальна практика - сімейна медицина Комунального некомерційного підприємства «Центр первинної медико-санітарної допомоги Полонської міської об`єднаної територіальної громади».

Відмовити в задоволенні позовної вимоги про стягнення з Комунального некомерційного підприємства «Центр первинної медико-санітарної допомоги Полонської міської об`єднаної територіальної громади» на користь ОСОБА_2 недоотриманої заробітної плати у зв`язку з недотриманням вимог ч. 7 ст. 96 КЗпП України щодо диференційованого формування системи оплати праці на підприємстві за період з 01.11.2018 по 30.06.2020.

Стягнути з Комунального некомерційного підприємства «Центр первинної медико-санітарної допомоги Полонської міської об`єднаної територіальної громади» на користь ОСОБА_2 1500 грн. витрат на професійну правничу допомогу адвоката.

Стягнути з Комунального некомерційного підприємства «Центр первинної медико-санітарної допомоги Полонської міської об`єднаної територіальної громади» на користь держави судовий збір в розмірі 908,00 грн.

Рішення суду може бути оскаржено сторонами до Вінницького апеляційного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Згідно вимог ст. 265 ч. 5 п. 4 ЦПК України:

Позивач: ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП НОМЕР_1 , зареєстрований за адресою: АДРЕСА_1 .

Відповідач: Комунальне некомерційне підприємство «Центр первинної медико-санітарної допомоги Полонської міської об`єднаної територіальної громади», ЄДРПОУ 41877252, адреса: 30500, вул. Лесі Українки, 117, м. Полонне, Хмельницька область.

Суддя:

Дата ухвалення рішення29.03.2022
Оприлюднено25.06.2022
Номер документу103825247
СудочинствоЦивільне
Сутьвизнання протиправною бездіяльності та зобов`язання виплатити недораховану заробітну плату

Судовий реєстр по справі —127/19574/21

Рішення від 29.03.2022

Цивільне

Вінницький міський суд Вінницької області

Бессараб Н. М.

Ухвала від 26.01.2022

Цивільне

Вінницький міський суд Вінницької області

Бессараб Н. М.

Ухвала від 06.10.2021

Цивільне

Вінницький міський суд Вінницької області

Бессараб Н. М.

Ухвала від 27.08.2021

Цивільне

Вінницький міський суд Вінницької області

Бессараб Н. М.

Ухвала від 06.08.2021

Цивільне

Вінницький міський суд Вінницької області

Бессараб Н. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні