Постанова
від 22.06.2010 по справі 2-а-2337/09/0770
ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Cправа № 2-а-2337/09/0770

Ряд стат. звіту № 6.11

Код - 04

ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

22 червня 2010 р. м. Ужгород

Закарпатський окружний адміністративний суд у скла ді:

головуючого - судді Рейті С.І.

при секретарі судового зас ідання - Притула Т.Ю.

за участю представників

позивача: Шибаєв А.М. (дов іреність від 28.09.2009 року)

відповідача: Чийпеш О.С. (довіреність від 01.06.2010 року)

розглянувши у відкритому судовому засіданні адмініст ративну справу за позовом За карпатського обласного відд ілення Фонду соціального зах исту інвалідів до товари ства з обмеженою відповідаль ністю "А.М.ІТРО" про стягнен ня адміністративно - господа рських санкцій за недотриман ня нормативу робочих місць д ля працевлаштування інвалід ів у сумі 11237 грн., -

ВСТАНОВИВ:

У відповідності до ч. 3 ст. 160 Кодексу адміністративн ого судочинства України в с удовому засіданні 22 червня 2010 р оку проголошено вступну та р езолютивну частини Постанов и. Постанова в повному обсязі складена 23 червня 2010 року.

Закарпатське обласне відділення Фонду соціальног о захисту інвалідів (далі - поз ивач) звернулося до Закарпат ського окружного адміністра тивного суду з позовом до тов ариства з обмеженою відповід альністю "А.М.ІТРО" (далі - від повідач, ТОВ "А.М.ІТРО"), яким про сить стягнути адміністратив но - господарські санкції у сумі 11237,00 грн. за недотримання н ормативу робочих місць для п рацевлаштування інвалідів

В судовому засіданні предс тавник позивача позовні вимо ги підтримав з підстав, зазна чених у позовній заяві, проси ть стягнути з відповідача ад міністративно - господарські санкції за недотримання нор мативу робочих місць для пра цевлаштування інвалідів, вст ановленого Законом України " Про основи соціальної захище ності інвалідів в Україні", у сумі 11237,00 грн.

Відповідач надав суду відз ив (заперечення) на позовну за яву (лист ТОВ "А.М.ІТРО" (без дати та номера), яким проти позову заперечив, посилаючись на ту обставину, що згідно нормати ву повинно працювати 5 інвалі дів, працювало 4, відповідачем до районного центру зайнято сті подаються звіти про наяв ність вільних робочих місць, але інваліди центром зайнят ості не направлялися в зв' я зку з відсутністю бажаючих п рацювати, тобто, ТОВ "А.М.ІТРО" з дійснювалися заходи, спрямов ані на виконання обов'язку що до створення робочих місць, т а виходячи з наведеного - прос ить відмовити в задоволенні позову.

В судовому засіданні представник відповідача поз ов не визнав з мотивів, наведе них у поданому відзиві на поз овну заяву, просить суд відмо вити в задоволенні позову в п овному обсязі.

Дослідивши матеріали справи, заслухавши поясненн я представників позивача та відповідача, всебічно і повн о з'ясувавши всі фактичні обс тавини, на яких ґрунтуються п озовні вимоги, об'єктивно оці нивши докази, які мають юриди чне значення для розгляду сп рави і вирішення спору по сут і, суд приходить до висновку п ро задоволення адміністрати вного позову в повному обсяз і, виходячи з наступного:

Частиною першою ст.19 За кону України "Про основи соці альної захищеності інваліді в в Україні" від 21.03.1991 року № 875 -XII (з подальшими змінами та допов неннями, далі - Закон 875), для пі дприємств (об'єднань), установ і організацій, незалежно від форми власності і господарю вання, встановлено норматив робочих місць для забезпечен ня працевлаштування інвалід ів у розмірі чотирьох відсот ків від загальної чисельност і працюючих, а якщо працює від 8 до 25 чоловік - у кількості одн ого робочого місця.

Матеріалами справи, зо крема, статистичним звітом в ідповідача "Про зайнятість т а працевлаштування інваліді в за 2008 рік" (форма № 10 -III), встанов лено, що на підприємстві відп овідача у звітному періоді н е працювали інваліди у кільк ості, визначеній Законом. Згі дно поданого відповідачем зв іту, середньооблікова кількі сть штатних працівників облі кового складу - 136 осіб, чисел ьність інвалідів - штатних п рацівників, які повинні прац ювати на підприємстві відпов ідача на робочих місцях для і нвалідів складає - 5 осіб, се редньооблікова кількість ін валідів на підприємстві - 4 о соби, середньорічна заробіт на плата штатного працівника - 11237,00 грн. та розмір санкцій з а недотримання нормативу для працевлаштування двох інвал ідів складає 11237,00 грн.

Згідно ч.1 ст. 20 Закону 875 п ідприємства (об'єднання), уста нови і організації, незалежн о від форми власності і госпо дарювання, які використовуют ь найману працю, де середньоо блікова чисельність працююч их інвалідів менша, ніж встан овлено нормативами, щороку с плачують відповідним відділ енням Фонду соціального захи сту інвалідів адміністратив но-господарські санкції, сум а яких визначається в розмір і середньої річної заробітно ї плати на відповідному підп риємстві, за кожне робоче міс це, призначене для працевлаш тування інваліда і не зайнят е інвалідом.

Вказані адміністра тивно-господарські санкції с плачуються підприємством са мостійно в строк до 15 квітня р оку, наступного за роком, в яко му відбулося порушення норма тиву.

При вирішенні питання про правомірність стягнення адміністративно-господарсь ких санкцій суд виходить із з агальних норм права відносно відповідальності за порушен ня зобов' язань і правил зді йснення господарської діяль ності та необхідності встано влення в діях або бездіяльно сті роботодавця складу право порушення з метою застосуван ня юридичної відповідальнос ті у вигляді адміністративно -господарських санкцій. Елем ентами правопорушення є вина та наявність причинного зв' язку між самим порушенням та його наслідками. Статтею 218 Го сподарського кодексу Україн и (далі - ГК України) встановл ено, що підставою господарсь ко-правової відповідальност і учасника господарських ві дносин є вчинене ним правоп орушення у сфері господарюв ання. При цьому учасник госпо дарських відносин відповід ає за невиконання або ненале жне виконання господарськог о зобов'язання чи порушення п равил здійснення господарсь кої діяльності, якщо не довед е, що ним вжито усіх залежних від нього заходів для недоп ущення господарського право порушення.

Обов'язки роботодавці в стосовно забезпечення прав інвалідів на працевлаштуван ня визначені ч. 3 ст. 18 Закону 875, а саме: виділення та створення робочих місць для працевлаш тування інвалідів, у тому чис лі спеціальних робочих місць ; створення для інвалідів умо в праці з урахуванням індиві дуальних програм реабілітац ії; забезпечення інших соціа льно-економічних гарантій, п ередбачених чинним законода вством; надання державній сл ужбі зайнятості інформації, необхідної для організації п рацевлаштування інвалідів; з вітування Фонду соціального захисту інвалідів про зайня тість та працевлаштування ін валідів у порядку, встановле ному Кабінетом Міністрів Укр аїни.

Довідкою Вищого адмін істративного суду України "П ро результати вивчення та уз агальнення судової практики застосування статей 19, 20 Закон у України "Про основи соціаль ної захищеності інвалідів в Україні" від 23 серпня 2008 року за значено, що працевлаштуванню інваліда передує виконання відповідачами дій, до яких ві дносяться: розроблення захо дів щодо створення робочих м ісць для інвалідів; включенн я їх до колективного договор у; інформування центрів зайн ятості, місцевих органів соц іального захисту населення т а відділення Фонду про створ ення (пристосування) робочих місць для працевлаштування інвалідів; у межах нормативу створення за власні кошти ро бочих місць для працевлаштув ання інвалідів; щорічно до 1 лю того року, що настає за звітни м, подання відділенням Фонду відомостей про середню річн у заробітну плату на підприє мстві, середньооблікову чисе льність штатних працівників облікового складу та про кіл ькість працюючих інвалідів; визначення видів виробництв , цехів та дільниць, де доцільн о використовувати працю інва лідів; інформування державн ої служби зайнятості та місц евих органів соціального зах исту населення про вільні ро бочі місця та вакантні посад и, на яких може використовува тися праця інвалідів; ств орення для інвалідів умов праці з урахуванням індивід уальних програм реабілітаці ї, забезпечення соціально-ек ономічних гарантій, передбач ених чинним законодавством; запровадження у разі потреби посад інструкторів-переклад ачів для роботи з глухими пра цівниками; розроблення і зат вердження інструкції про роб оче місце інваліда.

Обов'язок державних ор ганів щодо працевлаштування інвалідів виникає після вик онання відповідачем обов'яз ку щодо створення робочих мі сць і надання інформації (яка передбачена законодавством про соціальну захищеність і нвалідів) про наявність віль них робочих місць та вакантн их посад, на яких може викорис товуватися праці інвалідів. При цьому, із аналізу нормати вно - правових актів щодо повн оважень відповідних органів вбачається, що суб'єкти, визна чені ст. 18 Закону 875, лише сприяю ть у працевлаштуванні інвалі дів, а безпосереднє їх працев лаштування здійснюють робот одавці. Результатом працевла штування відповідно до ст. 21 К одексу законів про працю Укр аїни є укладення трудового д оговору між працівником (в да ному випадку інвалідом) та вл асником підприємства або упо вноваженим ним органом, тобт о, безпосереднє працевлашту вання інвалідів здійснюєтьс я роботодавцем (відповідачем ).

Судом не приймаються д оводи відповідача щодо звіль нення від сплати адміністрат ивно - господарських санкці й з тих підстав, що фондами зай нятості інваліди для працевл аштування до відповідача не направлялися, оскільки норм ами чинного законодавства що до соціальної захищеності ін валідів саме на відповідача покладено обов'язок щодо заб езпечення певної кількості р обочих місць для працевлашту вання інвалідів. Відповідач не звільняється від обов'язк у сплачувати штрафні санкції до відділення Фонду на підст аві ст. ст. 18, 20 Закону 875, оскільки вказаними нормами не ставит ься відповідний обов'язок ві дповідача у залежність від б удь-яких обставин, з яких інва лід не працює на підприємств і.

У відповідності до ч. 1 ст. 71 К АС України, кожна сторона пов инна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги т а заперечення. Оскільки відп овідачем не доведено, що ним вжито усіх залежних від нь ого заходів для недопущення господарського правопоруше ння, судом встановлено наявн ість підстав для застосуванн я юридичної відповідальност і у вигляді адміністративно- господарських санкцій. За на ведених обставин, позовні ви моги підтверджені належними та допустимими доказами, від повідачем не спростовані, та підлягають до задоволе ння повністю.

Згідно ч. 4 ст. 94 КАС України с удові витрати по справі з від повідача не стягуються.

Керуючись ст. ст. 17, 71, 94, 160, 163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

1. Позов Закарпатського об ласного відділення Фонду соц іального захисту

інвалід ів до товариства з обмежен ою відповідальністю "А.М.ІТРО " про стягнення адміністрат ивно - господарських санкцій за недотримання нормативу р обочих місць для працевлашту вання інвалідів у сумі 11237,00 грн . - задовольнити повністю.

2. Стягнути з товарис тва з обмеженою відповідальн істю "А.М.ІТРО" (Закарпатська о бласть, м. Іршава, вул. Гагарін а, 51 код 32795248) на користь Закарпа тського обласного відділенн я Фонду соціального захисту інвалідів (Закарпатська обла сть, м. Ужгород, пл. Ш. Петефі, 14 к од 13592841) адміністративно - госпо дарські санкції за недотрима ння нормативу робочих місць для працевлаштування інвалі дів у сумі 11237,00 грн. (одинадця ть тисяч двісті тридцять сім гривен).

3. Постанова набир ає законної сили в порядку, вс тановленому ст. 254 КАС України , та може бути оскаржена до Льв івського апеляційного адмін істративного суду через Зака рпатський окружний адмініст ративний суд в порядку та стр оки, встановлені ст. 186 КАС Укра їни. Заява про апеляційне оск арження постанови подається протягом 10 днів з дня її прого лошення, а в разі складення по станови у повному обсязі від повідно до ст. 160 КАС України - з дня складення в повному обся зі. Апеляційна скарга на пост анову подається протягом 20 дн ів після подання заяви про ап еляційне оскарження.

Суддя С. І. Рейті

СудЗакарпатський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.06.2010
Оприлюднено29.07.2010
Номер документу10382781
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-2337/09/0770

Постанова від 22.06.2010

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Рейті С.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні