Рішення
від 30.03.2022 по справі 460/15081/21
РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

і м е н е м У к р а ї н и

31 березня 2022 року м. Рівне№460/15081/21

Рівненський окружний адміністративний суд у складі судді Нор У.М. розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом

Головного управління ДПС у Рівненській області доКомунального підприємства "Радивилівтеплосервіс" Радивилівської районної ради Рівненської області про накладення арешту на кошти боржника, -

В С Т А Н О В И В:

Головне управління ДПС у Рівненській області (далі позивач) звернулося з позовом до Комунального підприємства «Радивилівтеплосервіс» Радивилівської районної ради Рівненської області (далі - відповідач, КП «Радивилівтеплосервіс» Радивилівської районної ради Рівненської області) про накладення арешту на кошти боржника.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідач не виконав свого податкового обов`язку, щодо сплати податків та зборів в строки та у розмірах, встановлених Податковим кодексом України, а тому, станом на дату звернення до суду підприємство як платник податків має податковий борг.

Ухвалою суду від 09.11.2021 прийнято позовну заяву до розгляду, відкрито провадження та вирішено здійснювати розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін, встановлено відповідачу строк для подання відзиву на позовну заяву.

17.12.2021 від відповідача надійшов відзив на позовну заяву. В обгрунтування заперечень вказано, що 05.10.2021 відбулася зустріч між керівником Комунального підприємства «Радивилівтеплосервіс» Радивилівської районної ради Рівненської області та заступником начальника Головного управління ДПС у Рівненській області з метою забезпечення складання дорожньої карти (із визначенням термінів і графіків) погашення податкового боргу. Обговорення даної зустрічі зафіксовано протоколом, відповідно до висновків якого вирішено питання щодо відшкодування відповідачем заборгованості з різниці в тарифах , якої вистачить на сплату податкової заборгованості та вирішено взяти до відома зобов`язання керівника КП «Радивилівтеплосервіс» Радивилівської районної ради Рівненської області щодо погашення заборгованості до 01.12.2021. Враховуючи викладене, просив у задоволенні позову відмовити повністю.

Розглянувши позовну заяву та відзив, дослідивши письмові докази, суд встановив наступні фактичні обставини справи та відповідні їм правовідносини.

Комунальне підприємство «Радивилівтеплосервіс» Радивилівської районної ради Рівненської області (вул.Івана Франка, буд.2, м.Радивилів, 35500, ідентифікаційний код юридичної особи:36549940) зареєстроване як юридична особа29.07.2009, перебуває на обліку як платник податків, зборів та обов`язкових платежів за основним місцем обліку в Головному управлінні ДПС у Рівненській області.

Згідно з інтегрованою карткою платника податків, розрахунком виникнення боргу по платежах до бюджету за відповідачем обліковується податковий борг за платежем «податок на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг)» у сумі 1385034,35грн (а.а.с.4-31), який виник на підставі самостійно визначених зобов`язань, згідно з поданими деклараціями з податку на додану вартість за травень-грудень 2018 року, січень-грудень 2019 року, січень-грудень 2020 року, січень. лютий, березень, квітень 2021 року, уточнюючих розрахунків податкового зобов`язання з податку на додану вартість у зв`язку із виправленням самостійно виявлених помилок, повідомлення-рішення від 28.12.2020 №0003034412, яким застосовано штраф у сумі 44310,42грн, податкового повідомлення-рішення від 03.10.2018 №0054835101, яким застосовано штраф у сумі 2000,00грн, податкового повідомлення-рішення від 05.08.2019 №0031075112, яким застосовано штраф у сумі 35720,47грн (а.а.с.32-71).

Зазначені податкові повідомлення-рішення були отримані відповідачем, що підтверджується рекомендованими повідомленнями про вручення поштового відправлення.

У зв`язку з несплатою відповідачем грошових зобов`язань позивачем 09.09.2015 винесено податкову вимогу форми "Ю" №3408-17, яка отримана платником податків.

Рішенням Рівненського окружного адміністративного суду від 02.04.2020 у справі №460/1356/19 (а.а.с.73-75) позов Головного управління ДПС у Рівненській області задоволено:

-стягнуто з Комунального підприємство «Радивилівтеплосервіс» Радивилівської районної ради Рівненської області, яке має податковий борг, з рахунків у банку обслуговуючих такого платника на суму податкового боргу в розмірі 623064,98грн.

Рішенням Рівненського окружного адміністративного суду від 02.12.2021 у справі №460/5939/21 позов Головного управління ДПС у Рівненській області задоволено:

-надано Головному управлінню ДПС у Рівненській області дозвіл на погашення усієї суми податкового боргу Комунального підприємства "Радивилівтеплосервіс" Радивилівської районної ради Рівненської області за рахунок майна, що перебуває у податковій заставі.

На час подання позову до суду сума податкових зобов`язань відповідача є узгодженою та у встановлені законом строки не сплачена до бюджету, тобто визнаються сумою податкового боргу відповідно до пп.14.1.175 п.14.1. ст.14 Податкового кодексу України.

Вжиті контролюючим органом заходи щодо погашення заборгованості перед бюджетом відповідачем у встановленому законом порядку не мали позитивних наслідків.

Згідно з актом опису майна від №4 від 30.01.2020 податковим керуючим описано майно відповідача на загальну суму 0грн (а.с.76).

Згідно з інформацією з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна від 20.12.2019, будь-яке майно, за рахунок якого може бути погашений податковий борг, у відповідача відсутнє (а.с.78).

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає таке.

Статтею 67 Конституції України встановлено, що кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначення вичерпного переліку податків та зборів, що справляються в Україні, порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства, регулюються Податковим кодексом України (далі - ПК України).

Згідно з пп.16.1.4 п.16.1 ст.16 ПК України, платник податків зобов`язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Відповідно до пункту 6.1 статті 6 ПК України, податком є обов`язковий, безумовний платіж до відповідного бюджету, що справляється з платників податку відповідно до цього Кодексу.

Статтею 8 ПК України визначено, що в Україні встановлюються загальнодержавні та місцеві податки та збори. До загальнодержавних належать податки та збори, що встановлені цим Кодексом і є обов`язковими до сплати на усій території України, крім випадків, передбачених цим Кодексом. До місцевих належать податки та збори, що встановлені відповідно до переліку і в межах граничних розмірів ставок, визначених цим Кодексом, рішеннями сільських, селищних, міських рад та рад об`єднаних територіальних громад, що створені згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, у межах їх повноважень і є обов`язковими до сплати на території відповідних територіальних громад.

Згідно зі статтею 9 ПК України, до загальнодержавних податків належать: податок на прибуток підприємств; податок на доходи фізичних осіб; податок на додану вартість; акцизний податок; екологічний податок; рентна плата; мито.

Відповідно до пункту 15.1. статті 15 ПК України, платниками податків визнаються фізичні особи (резиденти і нерезиденти України), юридичні особи (резиденти і нерезиденти України) та їх відокремлені підрозділи, які мають, одержують (передають) об`єкти оподаткування або провадять діяльність (операції), що є об`єктом оподаткування згідно з цим Кодексом або податковими законами, і на яких покладено обов`язок із сплати податків та зборів згідно з цим Кодексом.

Платник податків зобов`язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи (п.16.1.4. ст.16 ПК України).

Відповідно до пункту 14.1.175 статті 14 ПК України, податковий борг - сума узгодженого грошового зобов`язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом.

Відповідно до пункту 54.1 статті 54 ПК України, крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов`язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов`язання та/або пені вважається узгодженою.

Платник податків зобов`язаний самостійно сплатити суму податкового зобов`язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом (пункт 57.1 статті 57 ПК України). Не підлягає оскарженню грошове зобов`язання, самостійно визначене платником податків (пункт 56.11 ст.56 ПК України).

У разі визначення грошового зобов`язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов`язаний сплатити нараховану суму грошового зобов`язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу (пункт 57.3. статті 57 ПК України).

Згідно з пунктами 59.1, 59.5 статті 59 ПК України, у разі коли у платника податків виник податковий борг, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення. У разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення. У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).

Відповідно до підпункту 14.1.137 п. 14.1 статті 14 ПК України, орган стягнення - державний орган, уповноважений здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу в межах повноважень, встановлених цим Кодексом та іншими законами України.

Згідно з пункту 41.2 статті 41 ПК України, органами стягнення є виключно контролюючі органи, уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску у межах повноважень, а також державні виконавці у межах своїх повноважень. Стягнення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску за виконавчими написами нотаріусів не дозволяється.

Контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо накладення арешту на кошти та інші цінності, що знаходяться в банку, платника податків, який має податковий борг, у разі якщо у такого платника податків відсутнє майно та/або його балансова вартість менша суми податкового боргу, та/або таке майно не може бути джерелом погашення податкового боргу (підпункт 20.1.33 пункту 20.1. статті 20 ПК України).

Наведена законодавча норма встановлює одночасно як право контролюючого органу на звернення до суду з вимогою про накладення арешту на кошти платника податків, так і підстави для реалізації цього повноваження. Такими підставами є: 1) відсутність майна, за рахунок якого може бути погашений податковий борг; 2) недостатність такого майна для погашення суми податкового боргу через те, що балансова вартість цього майна менша за відповідну суму податкового боргу; 3) майно не може бути джерелом погашення податкового боргу.

Поряд з цим, сума коштів, на яку накладається арешт, не повинна перевищувати суму податкового боргу, право на стягнення якої наявне в органу державної податкової служби на момент прийняття судом рішення про застосування адміністративного арешту. Тобто, арешт може стосуватися лише тих коштів, які є необхідними для виконання певних зобов`язань платника податків.

Вказаний висновок узгоджується з позицією Верховного Суду, викладеною в постанові від 16 квітня 2020 року по справі №804/7201/16 (адміністративне провадження №К/9901/32747/18).

Судом встановлено, що податковий борг КП «Радивилівтеплосервіс» Радивилівської районної ради Рівненської області становить 1385034,35грн.

З метою погашення податкового боргу позивач звертався до суду із позовом про стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, надання дозволу на погашення суми податкового боргу за рахунок майна, що перебуває у податковій заставі.

Згідно з частиною 1 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Оскільки необхідними підставами для застосування до відповідача арешту коштів є виключно наявність у відповідача податкового боргу та відсутність у відповідача майна, яке може бути використане для його погашення та/або його балансова вартість менша суми податкового боргу, суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог про накладення арешту на кошти відповідача, що знаходяться у банках в межах суми податкового боргу в сумі 1385034,35грн.

У сукупності наведеного, суд дійшов висновку, що вимоги позивача обґрунтовані, відповідають обставинам справи, у зв`язку з чим підлягають задоволенню. В свою чергу, відповідач належних та допустимих доказів на підтвердження факту вжиття заходів щодо погашення заборгованості перед бюджетом, а також спростування позовних вимог податкового органу суду не надав.

Відповідно до вимог ст.139 Кодексу адміністративного судочинства України, підстави для стягнення судових витрат відсутні.

Керуючись статтями 241-246, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

В И Р І Ш И В :

Позов Головного управління ДПС у Рівненській області до Комунального підприємства «Радивилівтеплосервіс» Радивилівської районної ради Рівненської області про накладення арешту на кошти боржника задовольнити.

Накласти арешт на кошти Комунального підприємства «Радивилівтеплосервіс» Радивилівської районної ради Рівненської області на рахунках, відкритих у банківських (фінансових) установах на суму податкового боргу у розмірі 1385034,35грн.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення безпосередньо до Восьмого апеляційного адміністративного суду.

Учасники справи:

Позивач - Головне управління ДПС у Рівненській області (вул. Відінська, 12,м. Рівне,33023, ЄДРПОУ/РНОКПП 44070166)

Відповідач - Комунальне підприємство "Радивилівтеплосервіс" Радивилівської районної ради Рівненської області (вул. І.Франка, 2,м. Радивилів,Рівненська область,35500, ЄДРПОУ/РНОКПП 36549940)

Повний текст рішення складений 31 березня 2022 року

Суддя У.М. Нор

СудРівненський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення30.03.2022
Оприлюднено22.06.2022
Номер документу103829941
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо погашення податкового боргу, з них застосування адміністративного арешту коштів та/або майна

Судовий реєстр по справі —460/15081/21

Рішення від 30.03.2022

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

У.М. Нор

Ухвала від 09.11.2021

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

У.М. Нор

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні