Постанова
від 01.07.2010 по справі 2а-1739/10/1370
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД



  

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

79018,  м. Львів,  вул. Чоловського, 2

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М   У К Р А Ї Н И

01 липня 2010 р.                                                                                    № 2а-1739/10/1370  

Львівський окружний адміністративний суд у складі головуючої судді Крутько О.В., при секретарі судового засідання  Васильків О.С.,  вирішив адміністративну справу

за позовом           Державної податкової інспекції у Яворівському районі Львівської області

до  Товариства з обмеженою відповідальністю  «Якіор»

про  припинення юридичної особи

Представники:

від позивача: Салтиський С.О.

від відповідача: не прибув

На підставі ч. 3 ст. 160 КАС України в судовому засіданні 01.07.2010 року оголошено вступну та резолютивну частини постанови.

В С Т А Н О В И В:

25.02.2010 року Державна податкова інспекція у Яворівському районі Львівської області звернулася до суду з позовом про припинення юридичної особи – Товариства з обмеженою відповідальністю  «Якіор»

Ухвалою суду від 25.02.2010 р. відкрито провадження у справі та призначено її до розгляду у судовому засіданні 23.03.2010 р.

23.03.2010 р.,23.04.2010 р.,13.05.2010р.,27.05.2010р.,07.06.2010р. розгляд справи відкладався у зв’язку із неявкою відповідача.

В судовому засіданні представник позивача заявлені вимоги підтримав, зазначив, що відповідач з 2007 р. не подає в ДПІ у Яворівському районі Львівської області податкову звітність.

Представник відповідача у судове засідання не з’явився, не надіслав до суду заяви про розгляд справи за його відсутності, про причини неявки суд не повідомив, однак був належним чином повідомлений про дату та час судового засідання за адресою вказаною ним при здійсненні реєстрації.

Відповідно до ст. 128 КАС України, справа вирішується на підставі наявних в ній доказів.

Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представника позивача, суд встановив, що товариства з обмеженою відповідальністю  «Якіор» зареєстровано Яворівською районною державною адміністрацією, як суб’єкт господарської діяльності –юридична особа  29.07.1993 р. за адресою: Львівська область, Яворівський район, м. Яворів, вул. Шевченка,15.

Згідно довідки позивача № 25 від 17.03.2009 р., як платник податків Приватне підприємство «Якіор»  взято на облік в ДПІ у Яворівському районі Львівської області 29.07.1993 р. за № 111.

Як вбачається з довідки ДПІ у Яворівському районі Львівської області № 1293/10/151 від 16.03.2009 р Товариство з обмеженою відповідальністю  «Якіор» подало останню податкову звітність 24.04.2007 року.

Відповідно до акту про проведення об’єктно-орієнтованого контролю складеного ДПІ у Яворівському районі Львівської області - Товариство з обмеженою відповідальністю  «Якіор» за юридичною адресою –відсутній.

Як вбачається з листів –відповідей, станом на кінець 2009 року у відповідача - Товариства з обмеженою відповідальністю  «Якіор»  відсутня заборгованість перед державними цільовими фондами.

Згідно п. 15 ст. 58 ГК України скасування (припинення) державної реєстрації суб‘єкта господарювання здійснюється на підставі рішення суду у випадках, передбачених законом.

Відповідно до ст. 238 ГК України за порушення встановлених законодавчими актами правил здійснення господарської діяльності до суб‘єктів господарювання можуть бути застосовані уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування адміністративного-господарські санкції, тобто заходи майнового характеру, спрямовані на припинення правопорушення суб‘єкта господарювання та ліквідацію його наслідків.

Ст. 239 ГК України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування відповідно до своїх повноважень та у порядку, встановленому законом, можуть застосовувати до суб‘єктів  господарювання адміністративно-господарські санкції, однією з яких є скасування державної реєстрації та ліквідація суб‘єкта господарювання.

Згідно ст. 247 Господарського кодексу України у разі здійснення суб’єктом господарювання діяльності, що суперечить закону чи установчим документам, до нього може бути застосовано адміністративно-господарську санкцію у вигляді скасування державної реєстрації цього суб’єкта та його ліквідації.

Відповідно до вимог ст. 38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" підставами для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов’язано з банкрутством юридичної особи, зокрема, є неподання протягом року органам державної податкової служби податкових декларацій; документів фінансової звітності відповідно до закону, наявність в Єдиному державному реєстрі запису про відсутність юридичної особи за вказаним її місцезнаходженням.

Згідно п. 4 ч. 1 ст. 17 КАС України компетенція адміністративних судів поширюється на спори за зверненням суб'єкта владних повноважень у випадках, встановлених законом.

Право органу державної податкової служби звертатися до суду з заявою (позовною заявою) про скасування державної реєстрації суб'єкта підприємницької діяльності передбачене п. 17 ст. 11 Закону України "Про державну податкову службу в Україні".

Львівський окружний адміністративний суд вважає за необхідне зазначити, що Господарським кодексом України та Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб –підприємців»вжиті різні терміни для визначення такого правового інституту, як припинення юридичної особи. У Господарському кодексі України, вживаються терміни «скасування державної реєстрації суб’єкта господарювання», «припинення діяльності  суб’єкта господарювання». Водночас, Закон України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб –підприємців»вживає термін «припинення юридичної особи». Термін «припинення юридичної особи»вживається також у статті 104 Цивільного кодексу України.

Утім, усі зазначені вище нормативно-правові акти (частина 2 статті 33 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб –підприємців», частина 2 статті 104, частина 5 статті 111 Цивільного кодексу України, частина 7 статті 59 Господарського кодексу України) пов’язують момент припинення юридичної особи (суб’єкта господарювання) з однією подією: внесенням до державного реєстру запису про припинення такої особи (суб’єкта господарювання).

Виходячи із приписів частини 4 статті 91 Цивільного кодексу України цивільна правоздатність юридичної особи припиняється з дня внесення до єдиного державного реєстру запису про припинення такої особи, тобто саме з моменту втрати юридичною особою цивільної правоздатності юридична особа є такою, що припиняється.

Викладене дає підстави для висновку, що будь-які позовні вимоги, спрямовані на втрату юридичною особою цивільної правоздатності, мають бути розцінені як вимоги про припинення юридичної особи, яка в свою чергу, відповідає повноваженням органу державної податкової служби, а відповідно і компетенції адміністративних судів.

Таким чином, суд приходить до висновку про необхідність задоволення позовних вимог у повному обсязі.

На підставі вищевикладеного, керуючись ст. ст. 160-163 КАС України, ст.ст. 58, 238, 239, 247 Господарського кодексу України, ст. 38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців", п. 2 ст. 9 Закону України "Про систему оподаткування", п. 17 ст. 11 Закону України "Про державну податкову службу в Україні",  суд, -

П О С Т А Н О В И В:

1.          Позов задовольнити повністю.

2.          Припинити юридичну особу Товариство з обмеженою відповідальністю  «Якіор» (код ЄДРПОУ 20765845).

3.          Постанову надіслати сторонам по справі, державному реєстратору для здійснення заходів по ліквідації юридичної особи у встановленому законом порядку.

Постанова відповідно до ч. 1 ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, встановленого цим Кодексом, якщо таку заяву не було подано.

Постанова суду може бути оскаржено до суду апеляційної інстанції шляхом подання заяви про апеляційне оскарження постанови суду та апеляційної скарги. Заява про апеляційне оскарження постанови суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня складення постанови в повному обсязі. Апеляційна скарга на постанову суду подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження. Заява про апеляційне оскарження та апеляційна скарга подаються Львівському апеляційному адміністративному суду через Львівський окружний адміністративний суд.

                  Суддя                                                                                                          Крутько О.В.

Дата ухвалення рішення01.07.2010
Оприлюднено29.07.2010

Судовий реєстр по справі —2а-1739/10/1370

Постанова від 01.07.2010

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Крутько Олена Василівна

Ухвала від 25.02.2010

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Крутько Олена Василівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмТелеграмВайберВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні