Постанова
від 06.07.2010 по справі 7580/09/1570
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 2а-7580/09/1570

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

01 липня 2010 року м. Одеса

Одеський окружний адмін істративний суд у складі:

головуючого судді: Корой С.М.

секретар судо вого засідання: Ду дка С.С.

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу з а адміністративним позовом п рокуратури міста Одеси в інтересах державної податко вої інспекції в Приморському районі м.Одеси до товариства з обмеженою відповідальніст ю «Ніко - Пластик»про стягнен ня заборгованості по сплаті штрафних санкцій у розмірі 175 000 гривень,-

В С Т А Н О В И В:

До Одеського окружног о адміністративного суду над ійшов адміністративний позо в прокуратури міста Одеси в інтересах державної подат кової інспекції в Приморсько му районі м.Одеси до товарист ва з обмеженою відповідальні стю «Ніко - Пластик»в якому по зивач просить стягнути з ТОВ «Ніко - Пластик»суму заборг ованості по сплаті штрафних санкцій у розмірі 175 000 гривень .

У своїй позовній заяві, по зивач, зазначає, що працівник ами ДПА в Одеській області 12.11.2 008 року була проведена перевір ка товариства з обмеженою ві дповідальністю «Ніко - Плас тик». За результатами переві рки було встановлено, поруше ння п.1 ст.3 Закону України «Про застосування реєстраторів р озрахункових операцій у сфер і торгівлі, громадського хар чування та послуг», а саме не п роведення розрахункової опе рації через реєстратор розра хункових операцій на суму 35 000 гривень, за вказане порушенн я до відповідача було застос овано фінансові санкції відп овідно до п.1 ст.17 цього ж Закону у сумі 175 500 гривень, які відпові дачем не сплачені.

Представник прокуратури т а податкової інспекції в При морському районі м.Одеси в су довому засіданні адміністра тивний позов підтримали в по вному обсязі та просили його задовольнити посилаючись на обставини викладені в позов ній заяві.

На юридичну адресу відпові дача: 65045, м.Одеса, вул. Жуковсько го, 36, оф.12, судом неодноразово н адсилались повістки про викл ик до суду та інша судова кор еспонденція, яка повернута н а адресу суду з відміткою від повідальної особи відділенн я зв' язку про відсутність п ідпериємства за вказаною аде рсою. Поряд із цим в матерілах справи знаходится розписка представника відповідача пр о повідомлення про дату, час т а місце судового розгляду сп рави (а.с.103). Також відповід ача було викликано до суду, шл яхом розміщення оголошення в друкованих засобах масової інформації, а саме в обласній газеті „Чорноморські новини ” із зазначенням дати, часу та місця судового засідання. Пр едставник відповідача у судо ві засідання 03.06.2010р. та 01.07.2010 року н е з'явився заперчення на позо в не подав. Суд із врахуванням зазначених обставин, вважає , що відповідач належним чино м повідомлений про дату, час і місце судового засідання, а н еявка представника відповід ача до суду є неповажною.

Розглянувши надані предс тавником позивача письмові д окази та матеріали, заслухав ши пояснення представника по зивача, з'ясувавши фактичні о бставини, на яких ґрунтуютьс я позовні вимоги, оцінивши до кази, які мають юридичне знач ення для розгляду справи і ви рішення спору по суті, суд при ходить до наступних висновкі в.

Судом встановлено, що 12.11.2008р . співробітниками Одеської д ержавної податкової адміні страції: головними державним и податковими ревізорами - і нспекторами Чумак О.С. та Тара рака В.В. на підставі направле нь та згідно плану проведенн я перевірок відділом контрол ю за розрахунковими операція ми управління податкового ко нтролю юридичних осіб ДПА в О деській області за листопад 2008 року (а.с. 111-112) було проведено п еревірку суб' єкта господар ської діяльності - офісу, що належить відповідачу та роз ташований за адресою: м.Одеса , Олександрівський проспект, 5, офіс 25.

Перевірку ДПА в Одеській о бласті проведено щодо контро лю за дотриманням суб' єктам и господарювання порядку про ведення розрахунків за товар и (послуги), вимог з регулюванн я обігу готівки, наявності то ргових патентів і ліцензій.

За результатами зазначено ї перевірки складено акт пер евірки щодо контролю за дотр иманням суб' єктами господа рювання порядку проведення р озрахунків за товари (послуг и), вимог з регулювання обігу г отівки, наявності торгових п атентів і ліцензій від 12.11.2008 р. № 0778/15/32//23/3517838 (копія а.с.11-12).

Відповідно до матеріалів с прави, перевірку здійснено в присутності директора - Ш евченко О.М. та менеджера Павлова І.Г., які ознайомили сь з актом перевірки, що підтв ерджується їх підписами, а ди ректор - Шевченко О.М. отр имав копію зазначеного акту, що також підтверджується йо го підписом в акті перевірки (а.с.12).

На підставі акту перевірки від 12.11.2008 р. № 0778/15/32//23/3517838 ДПІ у Примор ському районі м.Одеси прийня то рішення №0014302360 від 24.11.2008р. про за стосування штрафних (фінансо вих) санкцій у сумі 175000 грн. за по рушення п.1 ст.3 Закону України «Про застосування реєстрато рів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадськог о харчування та послуг»(копі я а.с. 20).

Суд вважає, що дії ДПА в Оде ській області здійсненні пра вомірно, виходячи з наступно го.

Згідно ст.19 Конституції Ук раїни органи державної влади та органи місцевого самовря дування, їх посадові особи зо бов'язані діяти лише на підст аві, в межах повноважень та у с посіб, що передбачені Консти туцією та законами України.

Відповідно до ст. 11-2 Зак ону України «Про державну по даткову службу в Україні», по садові особи органу державно ї податкової служби вправі п риступити до проведення план ової або позапланової виїзно ї перевірки за наявності під став для їх проведення, визна чених цим та іншими законами України, та за умови надання платнику податків під розпи ску:

- направлення на перевірку , в якому зазначаються дата йо го видачі, назва органу держа вної податкової служби, мета , вид (планова або позапланова ), підстави, дата початку та да та закінчення перевірки, пос ади, звання та прізвища посад ових осіб органу державної п одаткової служби, які провод итимуть перевірку. Направлен ня на перевірку є дійсним за у мови наявності підпису керів ника органу державної податк ової служби, скріпленого печ аткою органу ДПС;

- копії наказу керівника по даткового органу про проведе ння позапланової виїзної пе ревірки, в якому зазначаютьс я підстави проведення позапл анової виїзної перевірки, да та її початку та дата закінче ння.

Статтею 15 Закону Укра їни «Про застосування реєстр аторів розрахункових операц ій у сфері торгівлі, громадсь кого харчування та послуг»пе редбачено, що контроль за дод ержанням суб`єктами підприєм ницької діяльності порядку п роведення розрахунків за тов ари (послуги), інших вимог цьог о Закону здійснюють органи д ержавної податкової служби У країни шляхом проведення пла нових або позапланових перев ірок згідно із законодавство м України.

Відповідно до ч.1 ст.16 З акону України «Про застосува ння реєстраторів розрахунко вих операцій у сфері торгівл і, громадського харчування т а послуг»контролюючі органи мають право відповідно до за конодавства здійснювати пла нові або позапланові перевір ки осіб, які підпадають під ді ю цього Закону.

Планова перевірка зд ійснюється органами, уповнов аженими Законом нараховуват и або стягувати податки і збо ри (обов`язкові платежі) з осіб , що використовують спрощену систему оподаткування згідн о з пунктами 5-9 ст.9 Закону Украї ни «Про застосування реєстра торів розрахункових операці й у сфері торгівлі, громадськ ого харчування та послуг». Та ка перевірка здійснюється не частіше одного разу за наслі дками звітного календарного року, але не раніше строків, в изначених законодавством дл я подання річного податковог о звіту (декларації) такими ос обами з такого податку.

Згідно ч.4 ст. 16 Закону У країни «Про застосування реє страторів розрахункових опе рацій у сфері торгівлі, грома дського харчування та послуг »планові або позапланові пер евірки осіб, що використовую ть реєстратори розрахункови х операцій, розрахункові кни жки або книги обліку розраху нкових операцій, здійснюютьс я у порядку, передбаченому за конодавством України.

В преамбулі Закону Ук раїни «Про застосування реєс траторів розрахункових опер ацій у сфері торгівлі, громад ського харчування та послуг» зазначається, що цей Закон ви значає правові засади застос ування реєстраторів розраху нкових операцій у сфері торг івлі, громадського харчуванн я та послуг.

З матеріалів справи в бачається, що проведена пере вірка позивача передбачена п ланом проведення перевірок в ідділом контролю за розрахун ковими операціями управлінн я податкового контролю юриди чних осіб ДПА в Одеській обла сті на листопад 2008 року та бул а проведена відповідно до За кону України «Про державну п одаткову службу в Україні»та Закону України «Про застосу вання реєстраторів розрахун кових операцій у сфері торгі влі, громадського харчування та послуг».

Виходячи з викладеного т а враховуючи те, що плановою п еревіркою відповідно до вище наведених положень законода вства вважається перевірка, яка передбачена у плані робо ти податкового органу, суд пр иходить до висновку, що ДПА у О деській області було проведе но планову перевірку позивач а.

Вказаною перевіркою вста новлено порушення п.1 ст.3 Зако ну України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, гр омадського харчування та пос луг», а саме: не проведення роз рахункової операції через ре єстратор розрахункових опер ацій. Зазначена норма передб ачає, що суб' єкти підприємн ицької діяльності, які здійс нюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготі вковій формі при продажу тов арів у сфері торгівлі, громад ського харчування та послуг зобов' язані проводити розр ахункові операції на повну с уму покупки (надання послуги ) через зареєстровані, опломб овані у встановленому порядк у та переведені у фіскальний режим роботи реєстратори ро зрахункових операцій з роздр укуванням відповідних розра хункових документів, що підт верджують виконання розраху нкових операцій, або у випадк ах, передбачених цим Законом , із застосуванням зареєстро ваних у встановленому порядк у розрахункових книжок. Розр ахункова операція без застос ування реєстратора розрахун кових операцій та надання ро зрахункового документу була здійснена на загальну суму 35 000 гривень.

Згідно ч.1 ст.17 Закону Укр аїни «Про реєстратори розрах ункових операцій»у разі непр оведення розрахункових опер ацій через реєстратори розра хункових операцій та у разі н ероздрукування відповідног о розрахункового документа, що підтверджує виконання роз рахункової операції до суб' єкта підприємницької діяльн ості застосовується фінансо ва санкція у п' ятикратному розмірі вартості проданих то варів (35000 грн. х 5 = 175000 грн.).

Згідно ч. 1 ст. 71 Кодексу адмі ністративного судочинства У країни, кожна сторона повинн а довести ті обставини, на яки х ґрунтуються її вимоги та за перечення.

Частиною 2 ст. 71 КАС України п ередбачено, що в адміністрат ивних справах про протиправн ість рішень, дій чи бездіяльн ості суб' єкта владних повно важень обов' язок щодо доказ ування правомірності свого р ішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача , якщо він заперечує проти адм іністративного позову.

Оскільки позивачем доведе но факт правомірності провед ення перевірки та у зв' язку із тим, що ДПІ у Приморському районі м.Одеси доведено прав омірність прийняття рішення №0014302360 від 24.11.2008р. про застосуванн я штрафних (фінансових) санкц ій у розмірі 175 000 гривень, суд ді йшов висновку, що позовні вим оги прокуратури міста Одес и і інтересах ДПІ у Приморс ькому районі м.Одеси підляга ють задоволенню.

Керуючись: Законом України «Про державну податкову слу жбу в Україні», Законом Украї ни «Про застосування реєстра торів розрахункових операці й у сфері торгівлі, громадськ ого харчування та послуг», ст .ст. 2, 4, 6, 9, 11, 69-72, 86, 158-163, 167, 254 КАС України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний поз ов «прокуратури міста Одес и в інтересах державної под аткової інспекції в Приморсь кому районі м.Одеси до товари ства з обмеженою відповідаль ністю «Ніко - Пластик»про стя гнення заборгованості по спл аті штрафних санкцій у розмі рі 175 000 гривень - задовольнити повністю.

Стягнути з товариства з обм еженою відповідальністю «Ні ко - Пластик» (юридична адреса : 65045, м.Одеса, вул. Жуковського, 36, оф. 12; код ЄДРПОУ - 35178381) заборгов аності по сплаті штрафних са нкцій у розмірі 175 000 (сто сімдес ят п' ять тисяч) гривень на ро зрахунковий рахунок №31113104700008, ко д платежу 21080900, одержувач: ГУДКУ в Одеській області, МФО 828011.

Постанова набирає законн ої сили після закінчення стр оку подання заяви про апеляц ійне оскарження, якщо заяву п ро апеляційне оскарження не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарж ення, але апеляційна скарга н е була подана протягом 20 днів, постанова суду набирає зако нної сили після закінчення ц ього строку.

У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не с касовано, набирає законної с или після закінчення апеляці йного розгляду справи.

Постанова може бути оскар жена в апеляційному порядку до Одеського апеляційного ад міністративного суду через Одеський окружний адміністр ативний суд шляхом подання з аяви про апеляційне оскаржен ня протягом десяти днів з дня її проголошення, а в разі скла дення постанови у повному об сязі відповідно до статті 160 К АС України - з дня складення в повному обсязі. Апеляційна с карга на постанову суду перш ої інстанції може бути подан а протягом двадцяти днів піс ля подання заяви про апеляці йне оскарження, а також апеля ційна скарга може бути подан а без попереднього подання з аяви про апеляційне оскаржен ня, якщо скарга подається у ст рок, встановлений для поданн я заяви про апеляційне оскар ження. Якщо постанову було пр оголошено у відсутності особ и, яка бере участь у справі, то строк подання заяви про апел яційне оскарження обчислюєт ься з дня отримання нею копії постанови.

Повний текст постан ови виготовлений та підписан ий суддею 06.07.2010 року.

Суддя Корой С.М.

06 липня 2010 року

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення06.07.2010
Оприлюднено16.08.2010
Номер документу10383676
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —7580/09/1570

Постанова від 06.07.2010

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Корой С. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні