КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
06 квітня 2022 року м. Кропивницький Справа № 340/3536/21
Кіровоградський окружний адміністративний суду у складі судді Черниш О.А.,
розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу
позивач: сільськогосподарський виробничий кооператив "Нива" (28410, Кіровоградська область, Кропивницький район, с. Мар`ївка, вул. Центральна, 1, код ЄДРПОУ 03756425)
відповідач: Головне управління Держгеокадастру у Кіровоградській області (25030, Кіровоградська область, м. Кропивницький, вул. Академіка Корольова, 26, код ЄДРПОУ 39767636)
про визнання протиправним та скасування припису, -
В С Т А Н О В И В:
Сільськогосподарський виробничий кооператив "Нива" (надалі СВК "Нива") звернувся до суду з позовом до Головного управління Держгеокадастру у Кіровоградській області (надалі ГУ Держгеокадастру у Кіровоградській області) про визнання протиправним та скасування припису №313-ДК/01106Пр/03/01-21 від 20.05.2021 року.
Позов мотивовано тим, що у травні 2021 року позивач отримав спірний припис, яким за наслідками перевірки земельної ділянки площею 0,1388 га (курган) СВК "Нива" зобов`язано усунути порушення земельного законодавства. Позивач стверджує, що зазначені у приписі обставини не відповідають фактичним даним, у ньому не зазначено суть порушення вимог законодавства у сфері використання та охорони земель, а також конкретні заходи, які потрібно вжити для припинення порушення. Посилаючись на порушення порядку проведення перевірки та обстеження земельної ділянки, заперечуючи факт самовільного зайняття земельної ділянки, у зв`язку з яким складено спірний припис, позивач просить суд визнати його протиправним та скасувати.
Ухвалою судді від 06.07.2021 року відкрито провадження у даній справі та призначено її до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін.
Від відповідача до суду надійшов відзив на позовну заяву із запереченнями проти позову, мотивованими тим, що наказом ГУ Держгеокадастру у Кіровоградській області №313/ДК від 07.05.2021 року призначено здійснення державного контролю за дотриманням вимог земельного законодавства, використанням та охороною земель щодо розорювання курганів, зокрема розташованого в межах земельної ділянки з кадастровим номером 3522883000:02:000:0759. За результатами перевірки державним інспектором виявлено, що курган площею 0,1388 га частково оброблено (розорено) на площі 0,0452 га СВК "Нива", що свідчить про самовільне зайняття ним цієї земельної ділянки. Доводячи законність спірного припису та дотримання при перевірці вимог Закону України "Про державний контроль за використанням та охороною земель", відповідач просив суд у задоволенні позову відмовити.
Позивач подав відповідь на відзив, у якій вказав, що обстеження земельної ділянки було проведено інспектором одноособово, без залучення відповідних спеціалістів та без повідомлення власника та користувача земельної ділянки, на якій знаходиться об`єкт - пам`ятка культурної спадщини, а факт розорювання земельної ділянки саме СВК "Нива" не доведений.
Розглянувши справу за правилами спрощеного позовного провадження, суд установив такі обставини та дійшов до таких висновків.
Сільськогосподарський виробничий кооператив "Нива" зареєстрований як юридична особа, основним видом його економічної діяльності є вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур.
Наказом ГУ Держгеокадастру у Кіровоградській області №313-ДК від 07.05.2021 року "Про здійснення державного нагляду (контролю) за дотриманням земельного законодавства, використанням та охороною земель усіх категорій і форм власності" призначено проведення перевірки зокрема стосовно кургану, який розташований в межах земельної ділянки з кадастровим номером 3522883000:02:000:0759 на території Компаніївської селищної ОТГ (Мар`ївська сільська рада) Кропивницького району (колишній Компаніївський район) (а.с. 56)
На підставі цього наказу старшим державним інспектором у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням вимог законодавства України про охорону земель - начальником відділу контролю за використанням та охороною земель у Бобринецькому, Компаніївському, Устинівському районах ГУ Держгеокадастру у Кіровоградській області Ісаковим О.О. проведено перевірку дотримання вимог земельного законодавства та обстежено земельну ділянку площею 0,1388 га, форма власності державна, категорія земель землі історико-культурного призначення, цільове призначення для забезпечення охорони об`єктів культурної спадщини.
За результатами перевірки державним інспектором складено акт обстеження земельної ділянки №313-ДК/258/АО/10/01/-21 від 07.05.2021 року та акт перевірки №313-ДК/207/АП/09/01/-21 від 07.05.2021 року, якими встановлено, що земельна ділянка площею 0,1388 га (курган), яка межує із земельною ділянкою з кадастровим номером 3522883000:02:000:0759, розташована за межами населеного пункту с. Зелене на території Компаніївської селищної ОТГ (колишня Мар`ївська сільська рада) Кропивницького району Кіровоградської області. На час обстеження 07.05.2021 року земельна ділянка площею 0,1388 га (курган) частково оброблена (розорена) на площі 0,0452 га невідомою особою, договір оренди відсутній, що є порушенням ч.1 ст.116, ст.125, ст.126 та п. "б" ч.1 ст.211 Земельного кодексу України, ст.1 Закону України "Про державний контроль за використанням та охоронною земель". (а.с. 61 62, 67 69)
Згодом державним інспектором складено протокол №313-ДК/0272П/07/01/-21 від 20.05.2021 року про адміністративне правопорушення, передбачене статтею 53-1 КУпАП, щодо голови СВК "Нива" Красільнікова П.Є. та постанову №313-ДК/0073/По/08/01/-21 від 21.05.201 року про закриття справи про адміністративне правопорушення на підставі ч.1 статті 247 КУпАП та направлення матеріалів до СУ ГУНП у Кіровоградській області за наявності ознак кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст.197-1 КК України. (а.с. 78 79, 80 - 81)
Крім того, 20.05.2021 року державним інспектором складено розрахунок розміру шкоди, заподіяної внаслідок самовільного зайняття земельної ділянки та повідомлення СВК "Нива" про сплату шкоди №313-ДК/0057ШК/11/01/-21 від 20.05.2021 року у розмірі 282, 09 грн. (а.с. 82 85)
Тоді ж державним інспектором складено припис №313-ДК/01106Пр/03/01-21 від 20.05.2021 року, адресований голові СВК "Нива", з вимогою усунути порушення вимог Земельного кодексу України та статті 1 Закону України "Про державний контроль за використанням та охороною земель" або звільнити земельну ділянку в 30-денний термін. (а.с. 86 87)
Позивач, не погодившись з цим приписом, звернувся до суду з даним позовом.
Вирішуючи спір, суд виходив з того, що спірний припис є документом реагування, виданим позивачу посадовою особою відповідача під час здійснення перевірки дотримання вимог земельного законодавства.
Згідно зі статтею 187 Земельного кодексу України контроль за використанням та охороною земель полягає в забезпеченні додержання органами державної влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами, організаціями і громадянами земельного законодавства України.
Відповідно до статті 188 Земельного кодексу України державний контроль за використанням та охороною земель здійснюється центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері здійснення державного нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі, а за додержанням вимог законодавства про охорону земель - центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів.
Правові, економічні та соціальні основи організації здійснення державного контролю за використанням та охороною земель визначає Закон України "Про державний контроль за використанням та охороною земель" (тут і надалі - у редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин).
Статтею 2 цього Закону передбачено, що основними завданнями державного контролю за використанням та охороною земель є: забезпечення додержання органами державної влади, органами місцевого самоврядування, фізичними та юридичними особами земельного законодавства України; забезпечення реалізації державної політики у сфері охорони та раціонального використання земель; запобігання порушенням законодавства України у сфері використання та охорони земель, своєчасне виявлення таких порушень і вжиття відповідних заходів щодо їх усунення; забезпечення додержання власниками землі та землекористувачами стандартів і нормативів у сфері охорони та використання земель, запобігання забрудненню земель та зниженню родючості ґрунтів, погіршенню стану рослинного і тваринного світу, водних та інших природних ресурсів.
Об`єктом державного контролю за використанням та охороною земель є всі землі в межах території України (стаття 4 Закону України "Про державний контроль за використанням та охороною земель").
Відповідно до статті 6 Закону України "Про державний контроль за використанням та охороною земель" до повноважень центрального органу виконавчої влади, який забезпечує реалізацію державної політики у сфері нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі, належать зокрема:
а) додержання органами державної влади, органами місцевого самоврядування, юридичними та фізичними особами вимог земельного законодавства України та встановленого порядку набуття і реалізації права на землю; виконання вимог щодо використання земельних ділянок за цільовим призначенням; додержання вимог земельного законодавства в процесі укладання цивільно-правових угод, передачі у власність, надання у користування, в тому числі в оренду, вилучення (викупу) земельних ділянок; ведення державного обліку і реєстрації земель, достовірності інформації про земельні ділянки та їх використання;
д) вжиття відповідно до закону заходів щодо повернення самовільно зайнятих земельних ділянок їх власникам або користувачам.
Частиною 4 статті 9 Закону України "Про державний контроль за використанням та охороною земель" передбачено, що державний контроль за використанням та охороною земель, дотриманням вимог законодавства України про охорону земель і моніторинг ґрунтів здійснюються зокрема шляхом проведення перевірок.
Постановою Кабінету Міністрів України №15 від 14.01.2015 року затверджено Положення про Державну службу України з питань геодезії, картографії та кадастру.
Відповідно до цього Положення Державна служба України з питань геодезії, картографії та кадастру (Держгеокадастр) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра аграрної політики та продовольства і який реалізує державну політику у сфері топографо-геодезичної і картографічної діяльності, земельних відносин, землеустрою, у сфері Державного земельного кадастру, державного нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі в частині дотримання земельного законодавства, використання та охорони земель усіх категорій і форм власності, родючості ґрунтів.
Наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України №333 від 29.09.2016 року, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 25.10.2016 року за №1391/29521, затверджено Положення про Головне управління Держгеокадастру в області.
Згідно з цим Положенням Головне управління Держгеокадастру в області є територіальним органом Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру та їй підпорядковане. Завданням Головного управління є реалізація повноважень Держгеокадастру на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці.
Головні та провідні спеціалісти, які безпосередньо здійснюють державний нагляд (контроль), є одночасно державними інспекторами у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням вимог законодавства України про охорону земель. (п.9 Положення)
Повноваження державних інспекторів у сфері державного контролю за використанням та охороною земель та дотриманням вимог законодавства України про охорону земель передбачені статтею 10 Закону України "Про державний контроль за використанням та охороною земель". Згідно з вказаною нормою державні інспектори у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням вимог законодавства України про охорону земель мають право:
- безперешкодно обстежувати в установленому законодавством порядку земельні ділянки, що перебувають у власності та користуванні юридичних і фізичних осіб, перевіряти документи щодо використання та охорони земель;
- давати обов`язкові для виконання вказівки (приписи) з питань використання та охорони земель і дотримання вимог законодавства України про охорону земель відповідно до їх повноважень, а також про зобов`язання приведення земельної ділянки у попередній стан у випадках, установлених законом, за рахунок особи, яка вчинила відповідне правопорушення, з відшкодуванням завданих власнику земельної ділянки збитків;
- складати акти перевірок чи протоколи про адміністративні правопорушення у сфері використання та охорони земель і дотримання вимог законодавства про охорону земель та розглядати відповідно до законодавства справи про адміністративні правопорушення, а також подавати в установленому законодавством України порядку до відповідних органів матеріали перевірок щодо притягнення винних осіб до відповідальності;
- у разі неможливості встановлення особи правопорушника земельного законодавства на місці вчинення правопорушення доставляти його до органів Національної поліції чи до приміщення виконавчого органу сільської, селищної, міської ради для встановлення особи порушника та складення протоколу про адміністративне правопорушення;
- викликати громадян, у тому числі посадових осіб, для одержання від них усних або письмових пояснень з питань, пов`язаних з порушенням земельного законодавства України;
- передавати до органів прокуратури, органів досудового розслідування акти перевірок та інші матеріали про діяння, в яких вбачаються ознаки кримінального правопорушення;
- проводити у випадках, встановлених законом, фотографування, звукозапис, кіно- і відеозйомку як допоміжний засіб для запобігання порушенням земельного законодавства України;
- звертатися до суду з позовом щодо відшкодування втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, а також повернення самовільно чи тимчасово зайнятих земельних ділянок, строк користування якими закінчився.
Державні інспектори у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням вимог законодавства про охорону земель можуть мати й інші повноваження відповідно до закону.
Аналіз наведених норм свідчить про те, що державний контроль за охороною та використанням земель може здійснюватися посадовими особами Держгеокадастру та його територіальних органів, які є державними інспекторами у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням вимог законодавства України про охорону земель, у тому числі, шляхом проведення перевірок. Для реалізації завдань у сфері здійснення контролю за використанням та охороною земель державний інспектор має право, зокрема, видавати приписи, складати акти перевірки та протоколи про адміністративні правопорушення з метою притягнення винних осіб до відповідальності. Припис це обов`язкова для виконання у визначені строки письмова вимога державного інспектора у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням вимог законодавства України про охорону земель, яка оформляється, вручається (надсилається) посадовим особам юридичних осіб та фiзичним особам (у тому числi фізичним особампідприємцям) щодо усунення порушень земельного законодавства, усунення їхніх наслідків, а також зобов`язання приведення земельної ділянки у попередній стан.
Як свідчать матеріали справи, державним інспектором при проведенні перевірки стану додержання вимог земельного законодавства встановлено факт часткового розорювання кургану, розташованого в межах земельної ділянки за кадастровим номером 522883000:02:000:0759 за межами населеного пункту с. Зелене на території Компаніївської селищної ОТГ (колишня Мар`ївська сільська рада) Кропивницького району Кіровоградської області, та констатовано порушення СВК "Нива" вимог статей 116, 125, 126 Земельного кодексу України.
Згідно з інформацією з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно земельна ділянка за кадастровим номером 3522883000:02:000:0759 площею 2, 7047 га належить на праві приватної власності громадянці ОСОБА_1 та з 04.12.2012 року перебуває в оренді у СВК "Нива".
На цій земельній ділянці розташований курган, який є об`єктом культурної спадщини місцевого значення (охоронний номер 1662/2) та пам`яткою археології.
Між Мар`ївською сільською радою, власниками земельної ділянки та користувачем СВК "Нива" укладено охоронний договір на пам`ятку культурної спадщини від 28.11.2014 року, згідно з яким з метою збереження пам`ятки та створення належних умов для її використання користувач (власник) зобов`язаний виконати такі роботи: вивести з сівообороту пам`ятку археології включно з встановленою охоронною зоною (не менше 3 м), не розорювати пам`ятку археології та охоронну зону.
Відповідно до частин 2, 6 статті 17 Закону України "Про охорону культурної спадщини" усі пам`ятки археології, в тому числі ті, що знаходяться під водою, включаючи пов`язані з ними рухомі предмети, є державною власністю.
Землі, на яких розташовані пам`ятки археології, перебувають у державній власності або вилучаються (викуповуються) у державну власність в установленому законом порядку, за винятком земельних ділянок, на яких розташовуються пам`ятки археології - поля давніх битв.
Статтею 34 Закону України "Про охорону культурної спадщини" передбачено, що землі, на яких розташовані пам`ятки, історико-культурні заповідники, історико-культурні заповідні території, охоронювані археологічні території, належать до земель історико-культурного призначення, включаються до державних земельних кадастрів, планів землекористування, проектів землеустрою, іншої проектно-планувальної та містобудівної документації.
Встановлення зон охорони пам`яток та затвердження меж історичних ареалів населених місць не може бути підставою для примусового вилучення з володіння (користування) земельних ділянок у юридичних та фізичних осіб за умов дотримання землевласниками та землекористувачами правил використання земель історико-культурного призначення.
Згідно зі статтею 53 Земельного кодексу України до земель історико-культурного призначення належать землі, на яких розташовані пам`ятки культурної спадщини, їх комплекси (ансамблі), історико-культурні заповідники, історико-культурні заповідні території, охоронювані археологічні території, музеї просто неба, меморіальні музеї-садиби.
Відповідно до статті 54 Земельного кодексу України землі історико-культурного призначення можуть перебувати у державній, комунальній та приватній власності.
Навколо історико-культурних заповідників, історико-культурних заповідних територій, об`єктів культурної всесвітньої спадщини, музеїв просто неба, меморіальних музеїв-садиб, які надані та використовуються для потреб охорони культурної спадщини, пам`яток культурної спадщини, їх комплексів (ансамблів) встановлюються зони охорони пам`яток із забороною діяльності, що шкідливо впливає або може вплинути на додержання режиму використання таких земель.
Згідно з частиною 1 статті 116 Земельного кодексу України громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом, або за результатами аукціону.
Відповідно до статті 125 Земельного кодексу України право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав.
Статтею 126 Земельного кодексу України передбачено, що право власності, користування земельною ділянкою оформлюється відповідно до Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень".
За визначенням, наведеним у статті 1 Закону України "Про державний контроль за використанням та охороною земель", самовільне зайняття земельної ділянки - будь-які дії, які свідчать про фактичне використання земельної ділянки за відсутності відповідного рішення органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування про її передачу у власність або надання у користування (оренду) або за відсутності вчиненого правочину щодо такої земельної ділянки, за винятком дій, які відповідно до закону є правомірними.
Суд зазначає, що жоден з документів, які складалися державним інспектором під час перевірки та після її завершення, а саме 07.05.2021 року та 20.05.2021 року, не містить фактичних даних, які б вказували на те, що СВК "Нива" у будь-який спосіб використовувало курган, зокрема обробляло (розорювало) його землю. Жоден з цих документів не містить підпису та пояснень уповноважених осіб СВК "Нива", які б визнавали чи заперечували ці обставини.
У ході судового розгляду справи відповідач не надав доказів того, яким чином під час обстеження земельної ділянки було встановлено особу порушника та виявлено, що ним є СВК "Нива".
Відповідно до статті 211 Земельного кодексу України самовільне зайняття земельних ділянок є порушеннями земельного законодавства, за яке громадяни та юридичні особи несуть цивільну, адміністративну або кримінальну відповідальність.
Так, статтею 212 Земельного кодексу України передбачено, що самовільно зайняті земельні ділянки підлягають поверненню власникам землі або землекористувачам без відшкодування затрат, понесених за час незаконного користування ними. Повернення самовільно зайнятих земельних ділянок провадиться за рішенням суду.
Доказів притягнення позивача чи його посадових осіб до цивільної чи кримінальної відповідальності за самовільне захоплення земельної ділянки, які б свідчили про вчинення ним порушення земельного законодавства - фактичне самовільне використання земельної ділянки - відповідачем суду не надано.
Суд установив, що висновки відповідача про самовільне зайняття земельної ділянки СВК "Нива" були предметом дослідження в адміністративній справі №391/287/21 за позовом ОСОБА_2 до Головного управління Держгеокадастру у Кіровоградській області про визнання протиправною та скасування постанови №313-ДК/0073/По/08/01/-21 від 21.05.2021 року про закриття справи про адміністративне правопорушення.
Рішенням Бобринецького районного суду Кіровоградської області від 11.01.2022 року у справі №391/287/21, яке набрало законної сили, позов ОСОБА_2 задоволено. Скасовано постанову №313-ДК/0073/По/08/01/-21 від 21.05.2021 року про закриття справи про адміністративне правопорушення за ст.53-1 КУпАП та направлення матеріалів до СУ ГУНП у Кіровоградській області за наявності ознак кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст.197-1 КК України.
Відповідно до частин 1, 2 статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Згідно з частиною 4 статті 78 КАС України обставини, встановлені рішенням суду у господарській, цивільній або адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді іншої справи, у якій беруть участь ті самі особи або особа, стосовно якої встановлено ці обставини, якщо інше не встановлено законом.
У ході судового розгляду справи відповідачем не доведено факт вчинення позивачем порушення законодавства у сфері використання та охорони земель, вказаного у спірному приписі №313-ДК/01106Пр/03/01-21 від 20.05.2021 року, тому цей припис є безпідставним та необґрунтованим, а позов про визнання його протиправним та скасування слід задовольнити.
Відповідно до частини 1 статті 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Відтак, здійснені позивачем витрати на оплату судового збору у сумі 2270 грн. слід стягнути на його користь за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.
Керуючись статтями 9, 90, 139, 242-246, 250, 255, 262, 263, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,
В И Р І Ш И В:
Адміністративний позов сільськогосподарського виробничого кооперативу "Нива" задовольнити.
Визнати протиправним та скасувати припис Головного управління Держгеокадастру у Кіровоградській області №313-ДК/01106Пр/03/01-21 від 20.05.2021 року.
Стягнути на користь сільськогосподарського виробничого кооперативу "Нива" судові витрати зі сплати судового збору у розмірі 2270 грн. за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Держгеокадастру у Кіровоградській області.
Копію рішення суду надіслати учасникам справи.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення суду може бути оскаржене до Третього апеляційного адміністративного суду у 30-денний строк, установлений статтею 295 КАС України.
Суддя Кіровоградського окружного
адміністративного суду О.А. Черниш
Суд | Кіровоградський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 05.04.2022 |
Оприлюднено | 25.06.2022 |
Номер документу | 103867823 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері землеустрою; державної експертизи землевпорядної документації; регулювання земельних відносин, з них |
Адміністративне
Кіровоградський окружний адміністративний суд
О.А. Черниш
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні