ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

06 квітня 2022 року м. ПолтаваСправа № 440/16603/21Полтавський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді - Гіглави О.В., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) справу за позовом ОСОБА_1 до Великобагачанської селищної ради Полтавської області, Миргородської районної державної адміністрації Полтавської області, Полтавської обласної державної адміністрації про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії,

В С Т А Н О В И В:

ОСОБА_1 звернувся до Полтавського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Великобагачанської селищної ради Полтавської області, Миргородської районної державної адміністрації Полтавської області, Полтавської обласної державної адміністрації, у якій просить:

- визнати протиправною бездіяльність Великобагачанської селищної ради Полтавської області, Миргородської районної державної адміністрації Полтавської області та Полтавської обласної державної адміністрації щодо не виконання доручення Першого заступника Глави Адміністрації Президента України В. Ковальчука від 08.08.2017 за №04-01/2700 стосовно не введення в експлуатацію Меморіала Скорботи голодомору 1932-1933 років в с. Семенівка Миргородського району Полтавської області;

- зобов`язати Великобагачанську селищну раду, Миргородську районну державну адміністрацію та Полтавську обласну державну адміністрацію виконати доручення Першого заступника Адміністрації Президента України В. Ковальчука від 08.08.2017 року за № 04-01/2700 шляхом прийняття узгоджених рішень щодо оформлення в установленому порядку необхідних дозволів та з інших питань, пов`язаних із добудовою, введенням в експлуатацію та подальшим утриманням Меморіала Скорботи голодомору 1932-1933 років в с. Семенівка Миргородського району Полтавської області.

Позовні вимоги мотивовані тим, що Великобагачанська РДА та Великобагачанська селищна рада не виконували доручення Адміністрації Президента України, самоусунулися від виконання протокольних рішень наради Полтавської ОДА, не інформували про хід виконання доручень щодо введення в експлуатацію Меморіала Скорботи голодомору 1932-1933 років в с. Семенівка Миргородського району Полтавської області. Полтавська ОДА також самоусунулася від виконання доручення Першого заступника Глави Адміністрації Президента України, не вживала заходи до винних посадовців, не вносила дисциплінарні стягнення до державних посадовців Великобагачанської РДА та Великобагачанської селищної ради, в результаті чого доручення щодо введення в експлуатацію Меморіала Скорботи голодомору 1932-1933 років в с. Семенівка Миргородського району Полтавської області не виконане. Полтавська ОДА проявила інертність щодо не виконання протокольних рішень комісії по виконанню доручення Адміністрації Президента України. Внаслідок того, що відповідачі самоусунулися від виконання доручення щодо введення в експлуатацію Меморіала Скорботи голодомору 1932-1933 років в с. Семенівка Миргородського району Полтавської області та надавали формальні відписки на звернення позивача, умисно руйнується пам`ятник жертвам голодомору.

Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 07.12.2021 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження в адміністративній справі №440/16603/21, розгляд справи вирішено проводити за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).

28.12.2021 від Полтавської ОДА надійшов відзив на позовну заяву, у якому представник відповідача вимоги позивача не визнав повністю, посилаючись на те, що Положенням про Адміністрацію Президента України не передбачено надання Адміністрацією Президента України обов`язкових до виконання доручень. Лист Адміністрації Президента України від 08.08.2017 №04-1/2700 носить рекомендаційний характер, яким пропонується провести наради задля вирішення низки питань. Проведення нарад є способом комунікації між заінтересованими особами. Однак, оформлення документів на Меморіал пам`яті жертв Голодомору не знаходиться у залежності від результату проведення таких нарад. Адміністрація Президента України не ставила перед Полтавською ОДА обов`язку щодо оформлення будь-яких документів на Меморіал пам`яті жертв Голодомору. 14.09.2017 за участю позивача та профільних спеціалістів у с. Семенівці відбулася виїзна узгоджувальна нарада щодо перспективи існування Меморіалу пам`яті жертв Голодомору. 26.12.2019 позивача було запрошено на особистий прийом до голови Полтавської ОДА. У ході прийому зацікавлені сторони висловили своє бачення щодо шляхів вирішення питань щодо існування Меморіалу пам`яті жертв Голодомору. Таким чином, Полтавською ОДА за рекомендацією Адміністрації Президента України вчинялися дії задля вирішення питання щодо існування Меморіалу пам`яті жертв Голодомору. У зв`язку із відсутністю у Полтавської ОДА законодавчо визначених обов`язків та повноважень по введенню в експлуатацію споруд, відсутні юридичні підстави для визнання протиправною бездіяльності Полтавської обласної державної адміністрації щодо невиконання доручення Першого заступника Глави Адміністрації Президента України В. Ковальчука від 08.08.2017 №04-1/2700 щодо не введення в експлуатацію Меморіалу пам`яті жертв Голодомору. Крім того, меморіал пам`яті жертв Голодомору збудовано самочинно. Позивачем не конкретизовано місце розташування вказаного меморіалу (не вказано точну адресу), що унеможливлює визначення статусу земельної ділянки, на якій розміщено меморіал. Меморіал пам`яті жертв Голодомору у передбаченому законом порядку в експлуатацію не приймався, даних щодо звернення позивача до компетентних органів стосовно узаконення самочинно збудованого меморіалу, а також щодо відмови цих органів у вирішенні спірного питання матеріали справи не містять, тому правових підстав для задоволення позову та покладення обов`язку на органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування щодо введення самочинно збудованої споруди в експлуатацію немає. В силу статті 19 Конституції України до компетенції Полтавської ОДА не належить вирішення питань, пов`язаних із введенням в експлуатацію, добудовою та утриманням меморіалу.

31.12.2021 від Миргородської РДА надійшов відзив на позовну заяву, у якому представник відповідача вимоги позивача не визнав повністю, посилаючись на те, що до Миргородської РДА ніколи не надходило доручення Першого заступника Глави Адміністрації Президента України стосовно не введення в експлуатацію Меморіалу Скорботи голодомору, а тому у Миргородської РДА, як у суб`єкта владних повноважень, ніколи не існувало обов`язку вчиняти конкретні дії по виконанню даного доручення. Окрім цього, позивач ніколи не звертався до Миргородської РДА щодо будівництва Меморіалу скорботи голодомору та невиконання доручення Першого заступника Глави Адміністрації Президента України В. Ковальчука від 08.08.2017 за №04-01/2700, а тому Миргородська РДА ніяким чином не порушувала права, свободи та інтереси позивача. Необхідно зазначити, що Великобагачанська РДА припинила свою діяльність 31.03.2021, номер запису в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань 1005591120012000293, при цьому, ніяких документів щодо доручення Першого заступника Глави Адміністрації Президента України В. Ковальчука від 08.08.2017 за № 04-01/2700 Миргородській РДА не передавала. Таким чином, Миргородська РДА не відповідає за дії чи бездіяльність посадових осіб Великобагачанської РДА, які не були підпорядковані і підзвітні їй, і станом на сьогодні звільнені з державної служби.

10.01.2022 від Великобагачанської селищної ради надійшов відзив на позовну заяву, у якому представник відповідача вимоги позивача не визнав повністю, посилаючись на те, що у листі Адміністрації Президента України від 08.08.2017 №04-01/2700 зазначено, що Адміністрацією Президента України запропоновано Полтавській ОДА провести нараду за участю ініціаторів проекту, керівництва Великобагачанської РДА, представника причетних органів місцевого самоврядування, територіальних органів центральних органів виконавчої влади (зокрема, Державної архітектурно-будівельної інспекції України) та представників інших заінтересованих урядових і неурядових структур для прийняття узгоджених рішень щодо оформлення в установленому порядку необхідних дозволів та з інших питань, пов`язаних із його добудовою, введенням в експлуатацію та подальшим утриманням. При цьому, Положенням про Адміністрацію Президента України, затвердженим указом Президента України від 02.04.2010 №504/2010, не передбачено надання обов`язкових до виконання доручень. Позивач в позовній заяві зазначає, що ним вжито ряд заходів направлених на добудову та введення в експлуатацію Меморіалу Скорботи голодомору та 13.08.2008 був введений в експлуатацію Пам`ятник жертвам голодомору 1932-1933 років в с. Семенівка Миргородського (Великобагачанського) району Полтавської області. При цьому, позивач не надає будь-яких документів, які б підтверджували законність будівництва даного об`єкту, а саме, дозвіл на будівництво та документи щодо введення в експлуатацію. Тобто, Меморіал скорботи жертв Голодомору збудований позивачем самочинно, чим порушено ряд законодавчих актів, що регулюють містобудівну діяльність. При приєднанні Багачанської Першої сільської ради до Великобагачанської селищної ради всі об`єкти нерухомості та матеріальні цінності були передані до Великобагачанської селищної ради, відповідно до акту приймання-передачі, але в даному акті відсутній об`єкт Меморіал пам`яті жертв Голодомору. Великобагачанська селищна рада позбавлена можливості введення в експлуатацію та подальшого утримання Меморіалу скорботи жертв Голодомору, який взагалі не перебуває ні на балансі, ні в комунальній власності Великобагачанської селищної ради. Крім того, позивач взагалі не надає будь-яких підтверджуючих документів існування Меморіалу скорботи жертв Голодомору та точне місце його знаходження.

Згідно з частиною п`ятою статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше.

За відсутності клопотань сторін про розгляд справи у відкритому судовому засіданні чи за правилами загального позовного провадження, зважаючи на достатність наданих сторонами доказів та повідомлених обставин, суд розглянув справу у порядку письмового провадження.

Дослідивши матеріали справи, з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги та заперечення, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, встановив наступні обставини та відповідні до них правовідносини.

08.08.2017 Першим заступником Глави Адміністрації Президента України В. Ковальчуком за результатами розгляду звернення ОСОБА_1 стосовно спорудження у с. Семенівка Великобагачанського району Меморіалу пам`яті жертв Голодомору листом №04-01/2700 повідомлено ініціатора звернення про те, що порушені у зверненні питання належать до компетенції Полтавської ОДА. Попереднє звернення ОСОБА_1 з цього ж питання від 05.06.2017 №32 було надіслано за належністю для розгляду до Полтавської ОДА та інформування про результати. Аналіз інформації щодо ситуації зі спорудженням меморіалу отриманої Адміністрацією Президента України, свідчить про відсутність усіх необхідних дозвільних документів щодо об`єкта будівництва та земельної ділянки, на якій здійснюється його спорудження. Ця ситуація склалася унаслідок відсутності у ініціаторів будівництва усієї необхідної проектної документації, так і пасивної позиції відповідних місцевих органів виконавчої влади, територіальних органів центральних органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування. З метою вирішення відповідних проблем Адміністрацією Президента України запропоновано Полтавській ОДА провести нараду за участю ініціаторів проекту, керівництва Великобагачанської РДА, представників причетних органів місцевого самоврядування, територіальних органів центральних органів виконавчої влади (зокрема, Державної архітектурно-будівельної інспекції України) та представників інших заінтересованих урядових і неурядових структур для прийняття узгоджених рішень щодо оформлення в установленому порядку необхідних дозволів та з інших питань, пов`язаних із його добудовою, введенням в експлуатацію та подальшим утриманням.

Листом Полтавської ОДА від 06.09.2017 №6247/01-20 проінформовано позивача про те, що рада вирішила за доцільне зібрати та провести виїзну узгоджувальну нараду за участі зацікавлених сторін та за присутності заявника, в порядку денного якої наступні питання: - Про звернення гр. ОСОБА_1 та проблемні питання, які виникли у процесі спорудження у с. Семенівці Великобагачанського району "Меморіалу Скорботи" з метою увічнення пам`яті жертв Голодомору 1932-1933 рр; - Про наслідки, які тягне за собою самочинне спорудження Меморіалу і нецільове використання земельної ділянки, задіяної для цієї мети; - Про раціональні рішення, які дозволять завершити спорудження "Меморіалу Скорботи" та його збереження у розрізі вимог чинного законодавства. Про укладення угод. До участі у нараді запрошуються представники об`єднаної територіальної громади Великобагачанського району і Великобагачанської райдержадміністрації, представники Головного управління Держгеокадастру у Полтавській області, юридичного відділу апарату Полтавської облдержадміністрації, керівники її структурних підрозділів та представники Консультативної ради з питань охорони культурної спадщини. Нарада відбудеться 14.09.2017 о 10:00 годині в приміщенні сільської ради с. Семенівка Великобагачанського району Полтавської області.

За змістом листа заступника голови Полтавської ОДА Р.І. Товстого від 28.09.2017 №6247/01-20, оформленого на ім`я голови Великобагачанської РДА К.І. Байрамова, голови Великобагачанської селищної ради Ю.Б. Саковського та виконувача обов`язки старости Першої Багачанської сільської ради Л.В. Гордусенко, 14.09.2017 за участю І.Г. Войцуна та за участю профільних спеціалістів у с. Семенівка відбулася виїзна узгоджувальна нарада щодо перспективи існування Меморіалу. Нарада дійшла згоди у багатьох питаннях, спільним рішенням стало питання збереження, реконструкції Меморіалу і для цього необхідно зробити такі кроки: забезпечити населений пункт містобудівною документацією - замовити, розробити і затвердити в установленому порядку детальний план території села Семенівки; забезпечити територію паркової зони проектом землеустрою на відведення земельної ділянки з відомим цільовим призначенням - замовити розроблення проекту, та затвердити його в установленому законом порядку; замовити проектно-кошторисну документацію на реконструкцію і благоустрій паркової зони з будівництвом Меморіалу Скорботи; отримати дозвільні документи на виконання будівельних робіт; здати завершений реконструкцією і будівництвом об`єкт в експлуатацію та прийняти його на баланс сільської ради об`єднаної територіальної громади; забезпечити об`єкт обліковою документацією. На виконання цих ініціатив та побажань громади, заступник голови Полтавської ОДА Р.І. Товстий просив розглянути протокольні рішення узгоджувальної наради від 14.09.2017 на профільних комісіях та сесіях сільської і районної рад та про прийняті рішення інформувати обласну державну адміністрацію у термін до 25.10.2017.

Позивач, вважаючи, що Великобагачанська селищна рада Полтавської області, Миргородська РДА Полтавської області та Полтавська ОДА допускають протиправну бездіяльність внаслідок не виконання доручення Першого заступника Глави Адміністрації Президента України ОСОБА_3 від 08.08.2017 за №04-01/2700 стосовно не введення в експлуатацію Меморіалу Скорботи голодомору 1932-1933 років в с. Семенівка Миргородського району Полтавської області, звернувся до суду з цим позовом.

Оцінюючи обґрунтованість позовних вимог ОСОБА_1 , суд виходить з наступного.

Указом Президента України від 02.04.2010 №504/2010 затверджено Положення про Адміністрацію Президента України (далі - Положення).

Відповідно до пункту 1 Положення Адміністрація Президента України (далі - Адміністрація) є постійно діючим допоміжним органом, утвореним Президентом України відповідно до пункту 28 частини першої статті 106 Конституції України.

Згідно з пунктом 2 Положення Адміністрація у своїй діяльності керується Конституцією України, законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, міжнародними договорами України, укладеними в установленому порядку, цим Положенням, а також розпорядженнями Глави Адміністрації Президента України.

Пунктом 3 Положення визначено, що основними завданнями Адміністрації є організаційне, правове, консультативне, інформаційне, експертно-аналітичне та інше забезпечення здійснення Президентом України визначених Конституцією України повноважень.

Відповідно до підпункту 20 пункту 4 Положення Адміністрація відповідно до покладених на неї завдань організовує прийом громадян, які звертаються до Президента України, розгляд звернень громадян, а також звернень органів місцевого самоврядування, політичних партій та громадських організацій (у тому числі професійних спілок), підприємств, установ, інших організацій, здійснює облік і аналіз таких звернень, на основі аналізу звернень розробляє та подає Президентові України пропозиції щодо розв`язання порушених у них проблем.

У прохальній частині позову позивач вказує на невиконання відповідачами доручення Першого заступника Глави Адміністрації Президента України В. Ковальчука від 08.08.2017 за №04-01/2700 стосовно не введення в експлуатацію Меморіалу Скорботи Голодомору 1932-1933 років в с. Семенівка Миргородського району Полтавської області.

Разом з тим, дослідивши зміст листа Першого заступника Глави Адміністрації Президента України В. Ковальчука від 08.08.2017 за №04-01/2700 судом встановлено, що вказаний лист Адміністрації Президента України відповідачам для виконання не направлявся та адресований виключно ОСОБА_1 у відповідь на його звернення №41 від 01.07.2017.

Вказаним листом ОСОБА_1 повідомляється про те, що порушені ним у його зверненні питання стосовно спорудження у с. Семенівка Великобагачанського району Меморіалу пам`яті жертв Голодомору належать до компетенції Полтавської ОДА. Попереднє звернення ОСОБА_1 з цього ж питання від 05.06.2017 №32 було надіслано за належністю для розгляду до Полтавської ОДА та інформування про результати. Аналіз інформації щодо ситуації зі спорудженням меморіалу отриманої Адміністрацією Президента України, свідчить про відсутність усіх необхідних дозвільних документів щодо об`єкта будівництва та земельної ділянки, на якій здійснюється його спорудження. Ця ситуація склалася унаслідок відсутності у ініціаторів будівництва усієї необхідної проектної документації, так і пасивної позиції відповідних місцевих органів виконавчої влади, територіальних органів центральних органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування. З метою вирішення відповідних проблем Адміністрацією Президента України запропоновано Полтавській ОДА провести нараду за участю ініціаторів проекту, керівництва Великобагачанської РДА, представників причетних органів місцевого самоврядування, територіальних органів центральних органів виконавчої влади (зокрема, Державної архітектурно-будівельної інспекції України) та представників інших заінтересованих урядових і неурядових структур для прийняття узгоджених рішень щодо оформлення в установленому порядку необхідних дозволів та з інших питань, пов`язаних із його добудовою, введенням в експлуатацію та подальшим утриманням.

За викладених обставин, оскільки лист Першого заступника Глави Адміністрації Президента України В. Ковальчука від 08.08.2017 за №04-01/2700 адресований виключно позивачу на його звернення, містить інформацію для позивача саме про пропонування Полтавській ОДА провести відповідну нараду для прийняття відповідних рішень, яка за змістом листа заступника голови облдержадміністрації від 28.09.2017 №6247/01-20 проведена 14.09.2017, не направлявся до виконання відповідачам у справі, суд доходить висновку про відсутність підстав для задоволення позовних вимог ОСОБА_1 до Великобагачанської селищної ради Полтавської області, Миргородської РДА Полтавської області, Полтавської ОДА про визнання протиправною бездіяльності щодо не виконання доручення Першого заступника Глави Адміністрації Президента України В.Ковальчука від 08.08.2017 за №04-01/2700 стосовно не введення в експлуатацію Меморіала Скорботи голодомору 1932-1933 років в с. Семенівка Миргородського району Полтавської області.

Підстави для розподілу судових витрат відсутні.

Керуючись статтями 241-245 Кодексу адміністративного судочинства України,

В И Р І Ш И В:

У задоволенні позову ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , рнокпп НОМЕР_1 ) до Великобагачанської селищної ради Полтавської області (вул. Каштанова 20, смт Велика Багачка, Миргородський район, Полтавська область, 38300, ідентифікаційний код 21044600), Миргородської районної державної адміністрації Полтавської області (вул. Гоголя, 120, м. Миргород, Полтавська область, 37600, ідентифікаційний код 04057451), Полтавської обласної державної адміністрації (вул. Соборності, 45, м. Полтава, Полтавська область, 36014, ідентифікаційний код 43421817) про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії - відмовити.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене до Другого апеляційного адміністративного суду в порядку, визначеному частиною 8 статті 18, частинами 7-8 статті 44 та статтею 297 Кодексу адміністративного судочинства України, а також з урахуванням особливостей подання апеляційних скарг, встановлених підпунктом 15.5 підпункту 15 пункту 1 розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України.

Апеляційна скарга на дане рішення може бути подана протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Суддя О.В. Гіглава

Дата ухвалення рішення 05.04.2022
Оприлюднено 28.06.2022

Судовий реєстр по справі 440/16603/21

Проскрольте таблицю вліво →
Рішення Суд Форма
Рішення від 05.04.2022 Полтавський окружний адміністративний суд Адміністративне
Ухвала від 04.04.2022 Полтавський окружний адміністративний суд Адміністративне
Ухвала від 07.12.2021 Полтавський окружний адміністративний суд Адміністративне

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Стежити за справою 440/16603/21

Встановіть Опендатабот та підтвердіть підписку

Вайбер Телеграм

Опендатабот для телефону