Рішення
від 31.03.2022 по справі 340/10975/21
КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

01 квітня 2022 року м. Кропивницький Справа № 340/10975/21

Суддя Кіровоградського окружного адміністративного суду Притула К.М., розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Альма 2017" до Управління містобудування та архітектури Кропивницької міської ради про визнання протиправною бездіяльність та зобов`язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Альма 2017" звернувся до Кіровоградського окружного адміністративного суду з позовом, в якому просить:

- визнати протиправною бездіяльність Управління містобудування та архітектури Кропивницької міської ради у формі відмови №21-2165 від 16.08.2021 року у наданні містобудівних умов та обмежень під будівництво адміністративно-комерційної будівлі загальною площею 0,009 га по проспекту Винниченка (зупинка міського транспорту «ПТУ №14»);

- зобов`язати Управління містобудування та архітектури Кропивницької міської ради надати Товариству з обмеженою відповідальністю «АЛЬМА 2017» містобудівні умови та обмеження під будівництво адміністративно-комерційної будівлі загальною площею 0,009 га по проспекту Винниченка (зупинка міського транспорту «ПТУ №14»);

- стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «АЛЬМА 2017» судові витрати у вигляді судового збору в сумі 2270,00 грн.

Позовні вимоги обґрунтовуються тим, що товариство з обмеженою відповідальністю «АЛЬМА 2017» 02 серпня 2021 року звернулось до Управління містобудування та архітектури Кропивницької міської ради з заявою про надання містобудівних умов та обмежень на проектування об`єкта будівництва: «Нове будівництво адміністративно-комерційної будівлі» на земельній ділянці по просп.. Винниченка, (зупинка міського транспорту «ПТУ №14»), кадастровий номер ділянки: 3510100000:29:199:0071.

На вказану заяву, 16.08.2021 надано відповідь за номером №21-2165, якою відмовлено в наданні містобудівних умов та обмежень на проектування об`єкта будівництва: «Нове будівництво адміністративно-комерційної будівлі», яка мотивована тим, що земельна ділянка, на якій планується забудова не відповідає намірам забудови вимогам технічної документації на місцевому рівні, передбаченої ст.29 ЗУ «Про регулювання містобудівної діяльності».

Дану відмову позивач вважає незаконною, а дії відповідача протиправними, вказані обставини стали підставою для звернення до суду.

Ухвалою Кіровоградського окружного адміністративного суду від 30 грудня 2021 року відкрито провадження у справі у порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні), встановлено відповідачу строк для надання відзиву (а.с.34).

Відзив на даний адміністративний позов відповідачем до суду не надано.

Розглянувши долучені до справи документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.

З матеріалів справи вбачається, що в 2017 році товариство з обмеженою відповідальністю «АЛЬМА 2017» отримало в користування за договором суборенди земельну ділянку площею 0,009 га, кадастровий номер 3510100000:29:199:0071, цільове призначення якої для будівництва та обслуговування будівель торгівлі для розміщення торгівельного павільйону, код класифікації 03.07. Право користування земельною ділянкою зареєстроване 30.06.2017, що підтверджується витягом про державну реєстрацію (а.с..8-12,15).

Пунктом 5.1. Договору суборенди встановлено, що земельна ділянка передається в суборенду для розміщення торговельних павільйонів за рахунок земель житлової та громадської забудови.

Сплата вартості користування земельною ділянкою покладалася за умовами договору на Суборендаря - ТОВ «АЛЬМА 2017».

28 грудня 2017 року Управлінням містобудування та архітектури Міської ради м. Кропивницького було видано паспорт прив`язки тимчасової споруди, який дозволяв розмістити комплект тимчасових споруд у вигляді двох торговельних павільйонів площею по 30,0 кв.м. кожний (а.с.16).

02 серпня 2021 року товариство з обмеженою відповідальністю «Альма 2017» звернулось до Управління містобудування та архітектури Кропивницької міської ради з заявою про надання містобудівних умов та обмежень на проектування об`єкта будівництва: «Нове будівництво адміністративно-комерційної будівлі» на земельній ділянці по просп.. Винниченка, (зупинка міського транспорту «ПТУ №14»), кадастровий номер ділянки: 3510100000:29:199:0071.

Управління містобудування та архітектури Кропивницької міської ради листом від 16.08.2021 за вих. № 21-2165 повідомило позивача про відмову у видачі містобудівних умов та обмежень для проектування об`єкта будівництва "Нове будівництво адміністративно-комерційної будівлі" на земельній ділянці по просп. Винниченка, (зупинка міського транспорту "ПТУ № 14"), кадастровий номер: 3510100000:29:199:0071 з підстави невідповідності намірів забудови вимогам містобудівної документації на місцевому рівні, передбаченої ст. 29 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності".

Також в листі зазначено, що за інформацією Публічної кадастрової карти України цільове призначення земельної ділянки з кадастровим номером: 3510100000:29:199:0071 - для будівництва та обслуговування будівель торгівлі для розміщення торгівель ного павільйону.

Земельна ділянка по просп. Винниченка (зупинка міського транспорту "ПТУ № 14") відповідно до містобудівної документації: плану зонування території м.Кіровограда (Кропивницького), затвердженого рішенням Кіровоградської міської ради від 12.09.2013р. № 2456, розташована в зонах: магістральних вулиць, доріг майданів (у червоних лініях) ТР-2 та СТО, АЗС, автопарків, гаражів, автостоянок ТР-3, історико-культурного призначення (зоні регулювання забудови та охоронювального ландшафту) ІК, межах санітарно-захисних зон 4-5 класу шкідливості. (а.с.22).

Визначаючись щодо позовних вимог, суд керується та виходить з наступного.

Спірні правовідносини врегульовано нормами Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" (далі Закон №3038-VI).

Надаючи правову оцінку, суд дійшов наступних висновків.

Статтею 39 Земельного кодексу України передбачено, що використання земель житлової та громадської забудови здійснюється відповідно до генерального плану населеного пункту, іншої містобудівної документації, плану земельно-господарського устрою з дотриманням будівельних норм, державних стандартів і норм.

Відповідно до ч.1 ст.9 Закону України «Про архітектурну діяльність» від 20.05.1995 №687-ХІV будівництво (нове будівництво, реконструкція, реставрація, капітальний ремонт) об`єкта архітектури здійснюється відповідно до затвердженої проектної документації, державних стандартів, норм і правил у порядку, визначеному Законом України «Про регулювання містобудівної діяльності».

Згідно з ч.ч.2, 3 ст.8 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» від 17.02.2011 №3038-VI (далі за текстом Закон №3038) планування та забудова земельних ділянок здійснюється їх власниками чи користувачами в установленому законодавством порядку.

Рішення з питань планування та забудови територій приймаються сільськими, селищними, міськими радами та їх виконавчими органами, районними, обласними радами, Київською та Севастопольською міськими державними адміністраціями в межах визначених законом повноважень з урахуванням вимог містобудівної документації.

Відповідно до ч.ч.2, 4 ст.24 Закону №3038 зміна функціонального призначення територій не тягне за собою припинення права власності або права користування земельними ділянками, які були передані (надані) у власність чи користування до встановлення нового функціонального призначення територій.

Забудова земельної ділянки здійснюється в межах її цільового призначення, встановленого відповідно до законодавства.

Зміна цільового призначення земельної ділянки, яка не відповідає плану зонування території та/або детальному плану території забороняється.

Частиною 4 статті 26 Закону №3038 визначено, що право на забудову земельної ділянки реалізується її власником або користувачем за умови використання земельної ділянки відповідно до вимог містобудівної документації.

Відповідно до підпункту 9 пункту «а» частини першої статті 31 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належить надання відповідно до закону містобудівних умов і обмежень забудови земельних ділянок.

Ч.2 статті 29 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» передбачено, що фізична або юридична особа, яка має намір щодо забудови земельної ділянки, що перебуває у власності або користуванні такої особи, повинна одержати містобудівні умови та обмеження для проектування об`єкта будівництва.

Містобудівні умови, обмеження та технічні умови для проектування об`єктів будівництва в рамках здійснення державно-приватного партнерства або реалізації проекту, що здійснюється на умовах концесії, можуть надаватися приватному партнеру, концесіонеру на підставі документа, що засвідчує право користування земельною ділянкою, виданого підприємству, установі, організації, що є балансоутримувачем майна, що передається у концесію, за умови, що така земельна ділянка (або її частина) відповідно до положень договору необхідна для здійснення державно-приватного партнерства або реалізації проекту, що здійснюється на умовах концесії.

Судом встановлено, що на заяву товариства з обмеженою відповідальністю «Альма 2017» про надання містобудівних умов та обмежень на проектування об`єкта будівництва «Нове будівництво адміністративно-комерційної будівлі» на земельній ділянці по просп. Винниченка, (зупинка міського транспорту «ПТУ № 14), кадастровий номер:3510100000:29:199:0071, Управлінням містобудування та архітектури Кропивницької міської ради надано відповідь від 16.08.2021 № 21-2165 повідомлено про відмову. Дана відмова вмотивована невідповідністю намірів забудови вимогам містобудівної документації на місцевому рівні, передбаченої ст. 29 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності»(а.с.25).

Згідно з п.п.7, 9 ч.1 ст.1 Закону №3038 містобудівна документація затверджені текстові та графічні матеріали з питань регулювання планування, забудови та іншого використання територій; план зонування території (зонінг) містобудівна документація, що визначає умови та обмеження використання території для містобудівних потреб у межах визначених зон.

Частиною 1 статті 16 Закону №3038 визначено, що планування територій на місцевому рівні здійснюється шляхом розроблення та затвердження генеральних планів населених пунктів, планів зонування територій і детальних планів території, їх оновлення та внесення змін до них.

Відповідно до абз.1, 4 ч.1 ст.17 Закону №3038 генеральний план населеного пункту є основним видом містобудівної документації на місцевому рівні, призначеної для обґрунтування довгострокової стратегії планування та забудови території населеного пункту.

У складі генерального плану населеного пункту може розроблятися план зонування території цього населеного пункту. План зонування території може розроблятися і як окрема містобудівна документація після затвердження генерального плану.

Таким чином, право власника або користувача на забудову земельної ділянки здійснюється за умови додержання архітектурних, будівельних, санітарних, екологічних та інших норм і правил, а використання земель житлової та громадської забудови здійснюється відповідно до генерального плану населеного пункту, іншої містобудівної документації. При цьому, невідповідність намірів забудови земельної ділянки вимогам містобудівної документації на місцевому рівні, детальним планам територій, планувальним рішенням проектів садівницьких та дачних товариств, державним будівельним нормам, стандартам і правилам, є підставою для повернення пакету документів щодо видачі будівельного паспорта.

17.09.2013 на двадцять восьмій сесії шостого скликання Кіровоградської міської ради прийнято рішення №2456 «Про затвердження містобудівної документації «План зонування території міста Кіровограда», яким встановлено план зонування території м. Кіровограда. Вказане вбачається з офіційного сайту міської ради м. Кропивницького.

Суд враховує, що при затвердженні проекту землеустрою враховувалися громадські інтереси, оскільки в силу приписів ч.1 ст.21 Закону №3038 план зонування територій підлягає громадському обговоренню.

Отже, за наявності затвердженого плану зонування території, питання щодо видачі містобудівних умов та обмежень на об`єкт проектування, належить вирішувати із врахуванням встановлених ним умов та обмежень використання території для містобудівних потреб у межах визначених зон.

Викладене узгоджується з висновком Верховного Суду викладеним у постановах від 16.07.2019 р. у справі №520/8970/18 (провадження №К/9901/15916/19), від 28.10.2019 р. у справі №820/4909/17 (провадження №К/9901/58871/18).

Суд дійшов висновку, що доводи позивача ґрунтуються на незгоді з планом зонування території м. Кіровограда.

Оскільки Планом зонування території міста Кіровограда місцевість, де знаходиться земельна ділянка, яка перебуває у оренді Позивача, розташована в зонах магістральних вулиць, доріг, майданів (у червоних лініях) ТР-2 та у зоні СТО, АЗС, автопарків, гаражів, автостоянок)ТР-3 то повертаючи Позивачу пакет документів щодо видачі містобудівних умов та обмежень для проектування об`єкта будівництва, Управління містобудування та архітектури Міської ради міста Кропивницького діяло на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначений Конституцією та Законами України, обґрунтовано, пропорційно та з дотриманням інших засад визначених ч.2 ст.2 КАС України.

На підставі викладеного суд дійшов висновку, що позовні вимоги задоволенню не підлягають.

Зважаючи на те, що у задоволенні позову відмовлено, то відповідно до ст.139 КАС України відсутні підстави для розподілу судових витрат понесених позивачем.

Керуючись ст.ст.132, 139, 242-246, 255, 293, 295-297 КАС України, суд, -

в и р і ш и в

В задоволені позовних вимог товариства з обмеженою відповідальністю "Альма 2017" (вул. Дворцова, 13, оф.221, м.Кропивницький, Кіровоградська область, 25006, код ЄДРПОУ: 41386522) до Управління містобудування та архітектури Кропивницької міської ради (вул. В.Перспективна, 41, м.Кропивницький, Кіровоградська область, 25002, код ЄДРПОУ 02493694) про визнання протиправною бездіяльність та зобов`язання вчинити певні дії відмовити.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Третього апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.

Відповідно до підпункту 15.5 пункту 1 Розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України, до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи до або через Кіровоградський окружний адміністративний суд.

Суддя Кіровоградського

окружного адміністративного суду К.М. Притула

СудКіровоградський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення31.03.2022
Оприлюднено22.06.2022
Номер документу103883385
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері містобудування; архітектурної діяльності

Судовий реєстр по справі —340/10975/21

Постанова від 22.09.2022

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Суховаров А.В.

Ухвала від 21.07.2022

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Суховаров А.В.

Ухвала від 29.05.2022

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Суховаров А.В.

Ухвала від 11.05.2022

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Суховаров А.В.

Рішення від 31.03.2022

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

К.М. Притула

Ухвала від 30.12.2021

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

К.М. Притула

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні