Справа № 420/26156/21
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
08 квітня 2022 року м.Одеса
Одеський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Хурси О.О., розглянувши у порядку письмового провадження клопотання ОСОБА_1 про зупинення провадження у справі за адміністративним позовом ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ) до Куяльницької сільської ради Подільского району Одеської області (вул. Куяльницька, 26а, с. Куяльник, Подільський район, Одеська область, 66350) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії, -
В С Т А Н О В И В:
До Одеського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов ОСОБА_1 до Куяльницької сільської ради Подільского району Одеської області, в якому позивач просить суд:
- визнати протиправними та скасувати п. 1 рішення Куяльницької сільської ради Подільського району Одеської області від 24.06.2021 року № 2145-VIII «Про відмову у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства» в частині відмови у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власності для ведення особистого селянського господарства орієнтовною площею 2,0000 га, яка розташована на території Куяльницької сільської ради, Подільського району, Одеської області, у зв`язку з тим, що слідчим відділом Подільського відділу поліції Головного управління Національної поліції в Одеській області проводиться досудове розслідування у кримінальному провадженні № 12019160180001654 від 26.12.2019 за ознаками кримінально правопорушення передбаченого ч. 1 ст. 358 КК України, наступним громадянами: 1.8 ОСОБА_1 ;
- зобов`язати Куяльницьку сільську раду Подільського району Одеської області затвердити поданий 1.8 ОСОБА_1 проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки 5122983400:01:001:0820 у власність орієнтовною площею 2,00 га земель сільськогосподарського призначення комунальної власності Куяльницької сільської ради Подільського району Одеської області для ведення особистого селянського господарства на території Куяльницької сільської ради Подільського району Одеської області за межами населеного пункту.
Ухвалою суду від 28.12.2021 року прийнята позовна заява до розгляду та відкрито провадження у справі, визначено, що справа буде розглядатися за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами.
Ухвалою суду від 14.02.2022 відмовлено у задоволенні заяви про забезпечення позову ОСОБА_1 .
До суду надійшло клопотання позивача про зупинення провадження, в обгрунтування кого позивач зазначає, що рішенням Куяльницької сільської ради від 22.12.2021 №3986-VIII затверджено технічну документацію із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) для ведення особистого селянського господарства орієнтовною площею 2,0000 га, кадастровий номер 5122983400:01:001:0820, яка розташована на території Куяльницької сільської ради Подільського району Одеської області (за межами населеного пункту), та передано у власність ОСОБА_2 цю саму земельну ділянку. На підставі зазначеного рішення від 22.12.2021 №3986-VIII Державний реєстратор сектору державної реєстрації Балтської міської ради Одеської області 30.01.2022 зареєстрував права власності ОСОБА_2 на земельну ділянку кадастровий номер 5122983400:01:001:0820. Позивач зазначає, що 15.02.2022 він подав до Котовського міськрайонного суду Одеської області позов про скасування вказаних рішень. Позов зареєстрований за №505/438/22, отже, вважає, що справу №420/26156/21 неможливо розглянути до вирішення справи №505/438/22 та просить зупинити провадження до набрання законної сили судовим рішенням в іншій справі.
Копія пояснень та клопотання третьою особою направлено поштою на адресу всіх учасників справи, копія клопотання ГУ Держгеокадастру направлена учасникам справи у зв`язку з відсутністю фінансування на електрону адресу учасників справи.
Судом встановлено, що 19.05.2021 року ОСОБА_1 звернулась до Куяльницького сільського голови із заявою про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 2,0000 га у власність для ведення особистого селянського господарства, яка розташована за адресою: Одеська область, Подільський район, Куяльницька сільська рада.
Куяльницька сільська рада Подільського району Одеської області прийняла рішення від 24.06.2021 року №2145-VIII «Про відмову у наданні дозволу на затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства» п.1.8 якого вирішила відмовити у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власності для ведення особистого селянського господарства орієнтованою площею 2,0000 га, яка розташована на території Куяльницької сільської ради Подільського району Одеської області у зв`язку з тим, що слідчим відділом Подільського району поліції Головного управління Національної поліції в Одеській області проводиться досудове розслідування у кримінальному провадженні №12019160180001654 від 26.12.2019 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 ст.358 КК України, наступним громадянам: 1.68 ОСОБА_1 .
Вважаючи зазначене рішення від 24.06.2021 року №2145-VIII в частині порушення своїх прав, протиправним, позивач звернулась до суду з цим позовом.
Водночас, Куяльницька сільська рада Подільського району Одеської області прийняла рішення від 30.11.2021 року №3694-VIII «Про надання дозволу на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельних ділянок в натурі (на місцевості) для ведення особистого селянського господарства», яким надано ОСОБА_2 дозвіл на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельних ділянок в натурі (на місцевості) для ведення особистого селянського господарства орієнтовною площею 2,0000 га кадастровий номер 5122983400:01:001:0820, яка розташована на території Куяльницької сільської ради Подільського району Одеської області.
Відповідно до вимог п.3 ч 1 ст.236 КАС України, суд зупиняє провадження у справі в разі об`єктивної неможливості розгляду цієї справи до вирішення іншої справи, що розглядається в порядку конституційного провадження, адміністративного, цивільного, господарського чи кримінального судочинства, - до набрання законної сили судовим рішенням в іншій справі; суд не може посилатися на об`єктивну неможливість розгляду справи у випадку, коли зібрані докази дозволяють встановити та оцінити обставини (факти), які є предметом судового розгляду.
Отже, за своєю правою сутністю зупинення провадження у справі є тимчасовим і повним припиненням всіх процесуальних дій у справі із причин, що перешкоджають подальшому руху процесу і щодо яких невідомо, коли вони можуть бути усунені.
Визначальним фактором є наявність доказів, які дозволяють встановити та оцінити обставини (факти), які є предметом судового розгляду та встановлення об`єктивної неможливості розгляду даної адміністративної справи до вирішення іншої справи є визначальними для вирішення заявленого клопотання.
Суд дійшов висновку, що позивачем у клопотанні про зупинення провадження у справі не обґрунтовано пов`язано предмет позову у цій справі та очікуваних висновків за результатами розгляду в іншому провадженні.
Таким чином, суд дійшов висновку, що підстави для зупинення провадження у справі відсутні, а тому в задоволенні клопотання позивача про зупинення провадження в адміністративній справі слід відмовити.
Водночас, відповідно до п.1 ч.1 ст. 238 КАС України суд закриває провадження у справі, якщо справу не належить розглядати за правилами адміністративного судочинства.
Згідно з п.1, п.2 ч.1 ст.4 КАС України адміністративна справа-переданий на вирішення адміністративного суду публічно-правовий спір. Публічно-правовий спір - спір, у якому, зокрема, хоча б однією зі сторін є орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа або інший суб`єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
Статтею 19 КАС України визначено, що юрисдикція адміністративних судів поширюється на справи у публічно-правових спорах, зокрема, спорах фізичних осіб із суб`єктом владних повноважень оскарження його рішень, дій чи бездіяльності, крім випадків, коли для розгляду таких спорів законом встановлено інший порядок судового провадження (п.1 ч.1 ст.19 КАС України).
Вжитий у цій процесуальній нормі термін «суб`єкт владних повноважень» означає орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб`єкт при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень (п. 7 ч. 1 ст.4 КАС України)
Таким чином, визначальною ознакою справи адміністративної юрисдикції є наявність публічно-правового спору, тобто спору, у якому хоча б одна сторона здійснює публічно-владні управлінські функції, який виник у зв`язку з виконанням або невиконанням такою стороною зазначених функцій і вирішення якого безпосередньо не віднесено до юрисдикції інших судів.
Публічно-правовий спір має особливий суб`єктний склад. Участь суб`єкта владних повноважень є обов`язковою ознакою для того, щоб класифікувати спір як публічно-правовий.
Велика палата Верховного Суду неодноразово у своїх рішеннях зазначала, що сама по собі участь у спорі суб`єкта владних повноважень не дає підстав ототожнювати спір з публічно-правовим та відносити його до справ адміністративної юрисдикції. Під час визначення юрисдикції справ суди повинні виходити із суті права та/або інтересу, за захистом якого звернулася особа, заявлених вимог, характеру спірних правовідносин, змісту та юридичної природи обставин у справі.
Визначальною ознакою справи адміністративної юрисдикції є суть (зміст, характер) спору. Публічно-правовий спір, на який поширюється юрисдикція адміністративних судів, є спором між учасниками публічно-правових відносин і стосується саме цих відносин.
Разом з тим, приватноправові відносини вирізняються наявністю майнового чи немайнового особистого інтересу учасника. Спір має приватноправовий характер, якщо він обумовлений порушенням або загрозою порушення приватного права чи інтересу, як правило майнового, конкретного суб`єкта, що підлягає захисту в спосіб, передбачений законодавством для сфери приватноправових відносин, навіть і в тому випадку, якщо до порушення приватного права чи інтересу призвели управлінські дії суб`єктів владних повноважень.
Стаття 15 ЦПК передбачає право кожної особи на захист свого цивільного права у разі його порушення, невизнання або оспорювання. Кожна особа також має право на захист свого інтересу, який не суперечить загальним засадам цивільного законодавства.
Не є публічно-правовим спір між органом державної влади та/або органом місцевого самоврядування (суб`єктом владних повноважень) як суб`єктом публічного права та суб`єктом приватного права - фізичною особою чи юридичною особою, в якому управлінські дії суб`єкта владних повноважень спрямовані на виникнення, зміну або припинення цивільних прав фізичної чи юридичної особи. У такому випадку - це спір про право цивільне, незважаючи на те, що у спорі бере участь суб`єкт публічного права.
Частиною 1 ст. 19 ЦПК України встановлено, що суди розглядають у порядку цивільного судочинства справи, що виникають з цивільних, земельних, трудових, сімейних, житлових та інших правовідносин, крім справ, розгляд яких здійснюється в порядку іншого судочинства.
Дослідивши позов та надані до нього документи, суд дійшов висновку, що спір по даній справі має приватноправовий характер, оскільки він обумовлений порушенням або загрозою порушення приватного права чи інтересу конкретного суб`єкта, що підлягає захисту в спосіб, передбачений законодавством для сфери приватноправових відносин, адже за ОСОБА_2 зареєстровано право власності на земельну ділянку щодо якої оскаржується п. 1 рішення Куяльницької сільської ради Подільського району Одеської області від 24.06.2021 року №2145-VIII «Про відмову у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства» відносно ОСОБА_1 .
Враховуючи викладене провадження по справі підлягає закриттю на підставі п. 1 ч.1 ст.238 КАС України, відповідно до якої суд закриває провадження у справі, якщо справу не належить розглядати за правилами адміністративного судочинства.
Керуючись ст. ст.2,4,19, 238 КАС України, суд, -
УХВАЛИВ:
У задоволенні клопотання ОСОБА_1 про зупинення провадження в адміністративній справі №420/26156/2021 - відмовити.
Закрити провадження у справі за позовом ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ) до Куяльницької сільської ради Подільского району Одеської області (вул. Куяльницька, 26а, с. Куяльник, Подільський район, Одеська область, 66350) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії.
Роз`яснити позивачу, що повторне звернення до суду зі спору між тими самими сторонами, про той самий предмет і з тих самих підстав не допускається.
Ухвала може бути оскаржена в порядку та строки встановлені ст.ст.293-297 КАС України.
Суддя О.О. Хурса
.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 07.04.2022 |
Оприлюднено | 23.06.2022 |
Номер документу | 103897316 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері містобудування; архітектурної діяльності |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Хурса О. О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні