Рішення
від 07.04.2022 по справі 440/18440/21
ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

08 квітня 2022 рокум. ПолтаваСправа № 440/18440/21

Полтавський окружний адміністративний суд у складі судді Слободянюк Н.І., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження у порядку письмового провадження справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "МАГІСТРАЛЬ ГРУПП" до Слобожанського міжрегіонального управління Укртрансбезпеки Полтавської області та Державної служби України з безпеки на транспорті про визнання протиправною та скасування постанови,

В С Т А Н О В И В:

Товариство з обмеженою відповідальністю "МАГІСТРАЛЬ ГРУПП" /далі - позивач, ТОВ "МАГІСТРАЛЬ ГРУПП"/ звернулося через систему "Електронний суд" до Полтавського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Слобожанського міжрегіонального управління Укртрансбезпеки Полтавської області /далі - відповідач-1/ та Державної служби України з безпеки на транспорті /далі - відповідач-2, Укртрансбезпека/ про визнання протиправною та скасування постанови про застосування адміністративно-господарського штрафу №190022 від 06 грудня 2021 року /а.с.1-7/.

Позов обґрунтований тим, що оскаржувана постанова про застосування адміністративно-господарського штрафу №190022 від 06 грудня 2021 року підлягає скасуванню як протиправна, оскільки позивачем не допущено порушень вимог статті 48 Закону України «Про автомобільний транспорт». В оскаржуваній постанові не зазначено який саме визначений статтею 48 Закону України «Про автомобільний транспорт» документ був відсутній на момент проведення перевірки. При цьому в присутності водія ОСОБА_1 будь-які акти проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень вантажів автомобільним транспортом не складалися та водій від їх підписання не відмовлявся. Крім того, позивач, отримавши запрошення на розгляд справи, надіслав відповідачу лист, в якому прохав повідомити за скоєння якого порушення він викликається, але відповідач вказаний лист проігнорував, чим позбавив позивача можливості надати докази з приводу порушення.

Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 05 січня 2022 року прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження в адміністративній справі, а також вирішено проводити розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи, витребувано докази.

Правом на подання відзиву на позовну заяву відповідач-1 не скористався.

Відповідач-2 позов не визнав та у відзиві на позовну заяву /а.с. 49-53/ зазначив, що 19 листопада 2021 року під час проведення рейдової перевірки інспекторами Укртрансбезпеки був перевірений транспортний засіб марки Renault, державний номерний знак НОМЕР_1 , який належить позивачу та за кермом якого перебував водій ОСОБА_1 , та виявлено порушення, відповідальність за яке передбачена абзацом 3 частини першої статті 60 Закону України "Про автомобільний транспорт" - перевезення вантажу за відсутності на момент перевірки документів, визначених статті 48 Закону України "Про автомобільний транспорт", а саме: відсутня належним чином оформлена товарно-транспортна накладна (в графі "автомобільний перевізник" відсутній код платника податків та адреса). Водій зі змістом акту №250879 від 19 листопада 2021 року був ознайомлений, про що засвідчив власним підписом. Повідомлення про призначення розгляду справи від 24 листопада 2021 року було направлено позивачеві на його адресу рекомендованим поштовим відправленням №3602023776562 та отримано ним 26 листопада 2021 року, однак на розгляд справи позивач чи уповноважена ним особа не прибули, заперечень ти пояснень не надали. Таким чином, постанова про застосування адміністративно-господарського штрафу №190022 від 06 грудня 2021 року винесена правомірно.

Справу розглянуто судом за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін відповідно до пункту 6 частини шостої статті 12 та частини п`ятої статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України.

Фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалося на підставі частини четвертої статті 229 КАС України.

Дослідивши письмові докази, суд встановив такі обставини та відповідні до них правовідносини.

Товариство з обмеженою відповідальністю "МАГІСТРАЛЬ ГРУПП" (ідентифікаційний код юридичної особи 41113505, місцезнаходження: вул. Мічуріна, буд. 2, кв. 10, с. Білецьківка, Кременчуцький район, Полтавська область, 39760) зареєстровано як юридична особа 31 січня 2017 року та здійснює діяльність за основним видом 49.41 "Вантажний автомобільний транспорт" /а.с. 9/.

Відповідно до товарно-транспортної накладної №4 від 19 листопада 2021 року /а.с.63/ автомобільний перевізник, ТОВ "МАГІСТРАЛЬ ГРУПП", здійснювало перевезення вантажу (фрезмат), маса брутто 25,20 т на автомобілі: RENAULT Т460, сідловий тягач реєстраційний номер НОМЕР_1 ; причіп / напівпричіп: BODEX KIS 3WA н/пр-самоскид реєстраційний номер НОМЕР_2 , з пункту навантаження: смт. В.Багачка, в пункт розвантаження: АБЗ Лубни, водій - ОСОБА_1 ( НОМЕР_3 ).

На підставі направлення на рейдову перевірку Слобожанського міжрегіонального управління Укртрансбезпеки №015055 від 15 листопада 2021 року /а.с 58, 61/ старшим державним інспектором 19 листопада 2021 року о 15:55 проведено перевірку транспортного засобу марки RENAULT, державний номерний знак НОМЕР_1 .

За результатами перевірки Слобожанським міжрегіональним управлінням Укртрансбезпеки (Полтавська область) складено акт проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом №250879 від 19 листопада 2021 року /а.с.55/, в якому зафіксовано, що 19 листопада 2021 року о 15:55 на ділянці дороги смт. В. Багачка проведено перевірку транспортного засобу RENAULT, державний номерний знак НОМЕР_1 , серія і номер свідоцтва про реєстрацію: НОМЕР_4 , та транспортного засобу BODEX, державний номерний знак НОМЕР_5 , серія і номер свідоцтва про реєстрацію: НОМЕР_6 , що належить ТОВ "МАГІСТРАЛЬ ГРУПП", водій - ОСОБА_1 (документ, що посвідчує особу водія - серії НОМЕР_3 ). Під час перевірки виявлено порушення, відповідальність за яке передбачена абзацом 3 частини першої статті 60 Закону України "Про автомобільний транспорт", внаслідок перевезення вантажів за відсутності на момент перевірки документів, передбачених статтею 48 Закону України "Про автомобільний транспорт", а саме: відсутня належним чином оформлена товарно-транспортна накладна, а саме: в графі "автомобільний перевізник" відсутній код платника податків та адреса. Водій з вказаним актом ознайомлений, від пояснень та підпису акту відмовився, що підтверджується його особистим підписом.

Повідомлення про розгляд справи про порушення законодавства про автомобільний транспорт вих. №98818/3.1/24-21 від 24 листопада 2021 року /а.с.56/, в якому зазначено дату, час та місце розгляду справи (у приміщенні Слобожанського міжрегіонального управління Укртрансбезпеки (Полтавська область) на 10:00 год 06 грудня 2021 року), надіслано Слобожанським міжрегіональним управлінням Укртрансбезпеки (Полтавська область) на адресу Товариства з обмеженою відповідальністю "МАГІСТРАЛЬ ГРУПП" рекомендованим поштовим відправленням №3602023776562 та вручено адресату 26 листопада 2021 року, що підтверджується списком згрупованих поштових відправлень №5621 /а.с. 57/ та інформацією відстеження поштових відправлень із сайту Укрпошти /а.с. 66/.

06 грудня 2021 року заступник начальника Слобожанського міжрегіонального управління Укртрансбезпеки - начальник ВДК за безпекою на транспорті у Полтавській області Чепуренко М.І. винесено постанову про застосування адміністративно-господарського штрафу №190022 /а.с. 54/, якою до Товариства з обмеженою відповідальністю "МАГІСТРАЛЬ ГРУПП" на підставі абзацу 3 частини першої статті 60 Закону України "Про автомобільний транспорт" застосовано (стягнуто) адміністративно-господарський штраф в сумі 17000,00 грн за перевезення вантажу за відсутності на момент проведення перевірки документів, визначених статтею 48 Закону України "Про автомобільний транспорт", 19 листопада 2021 року смт. Велика Багачка Полтавської області на транспортному засобі RENAULT державний номерний знак НОМЕР_1 .

Примірник вказаної постанови разом із супровідним листом Слобожанського міжрегіонального управління Укртрансбезпеки (Полтавська область) №103397/3.1/24-21 від 07 грудня 2021 року /а.с.59/ надіслано Товариству з обмеженою відповідальністю "МАГІСТРАЛЬ ГРУПП" рекомендованим поштовим відправленням №3602023815304 та вручено адресату 14 грудня 2021 року, що підтверджується списком згрупованих поштових відправлень №6048 /а.с.60/ та інформацією відстеження посилок із сайту Укрпошти /а.с. 67/.

Не погодившись із прийняттям постанови про застосування адміністративно-господарського штрафу №190022 від 06 грудня 2021 року, позивач звернувся до суду з цим позовом.

Надаючи правову оцінку встановленим обставинам та доводам учасників справи, суд виходить з наступного.

Засади організації та діяльності автомобільного транспорту в Україні визначено Законом України "Про автомобільний транспорт" №2344-III від 05 квітня 2001 року /далі - Закон №2344-III/.

Відповідно до положень статті 6 Закону №2344-III загальне державне регулювання діяльності автомобільного транспорту здійснює Кабінет Міністрів України відповідно до своїх повноважень.

Реалізація державної політики у сфері автомобільного транспорту здійснюється через центральний орган виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики з питань безпеки на наземному транспорті, місцеві органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування.

Центральний орган виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики з питань безпеки на наземному транспорті, здійснює, зокрема, державний нагляд і контроль за дотриманням автомобільними перевізниками вимог законодавства, норм та стандартів на автомобільному транспорті; габаритно-ваговий контроль транспортних засобів на автомобільних дорогах загального користування.

Державний контроль автомобільних перевізників на території України здійснюється шляхом проведення планових, позапланових і рейдових перевірок (перевірок на дорозі).

Рейдові перевірки дотримання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом здійснюються шляхом зупинки транспортного засобу або без такої зупинки посадовими особами центрального органу виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики з питань безпеки на наземному транспорті, та його територіальних органів, які мають право зупиняти транспортний засіб у форменому одязі за допомогою сигнального диска (жезла) відповідно до порядку, затвердженого Кабінетом Міністрів України. У разі проведення позапланових і рейдових перевірок автомобільний перевізник, що буде перевірятися, про час проведення перевірки не інформується.

Постановою Кабінету Міністрів України №1567 від 08 листопада 2006 року затверджено Порядок здійснення державного контролю на автомобільному транспорті /далі - Порядок №1567/, який визначає процедуру здійснення державного контролю за додержанням суб`єктами господарювання, які провадять діяльність у сфері автомобільного транспорту (далі - суб`єкти господарювання), вимог законодавства про автомобільний транспорт, норм та стандартів щодо організації перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом, норм міжнародних договорів про міжнародне автомобільне сполучення, виконанням умов перевезень, визначених дозволом на перевезення на міжобласних автобусних маршрутах, вимог Європейської угоди щодо роботи екіпажів транспортних засобів, які виконують міжнародні автомобільні перевезення, дотриманням габаритно-вагових параметрів, наявністю дозвільних документів на виконання перевезень та відповідністю виду перевезень, відповідних ліцензій, внесенням перевізниками-нерезидентами платежів за проїзд автомобільними дорогами.

Згідно з пунктом 2 Порядку №1567 державному контролю підлягають усі транспортні засоби вітчизняних та іноземних суб`єктів господарювання (далі - транспортні засоби), що здійснюють автомобільні перевезення пасажирів та вантажів на території України.

Пунктом 3 Порядку №1567 встановлено, що органами державного контролю на автомобільному транспорті (далі - органи державного контролю) є Укртрансбезпека, її територіальні органи.

Відповідно до пункту 1 Положення про Державну службу України з безпеки на транспорті, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №103 від 11 лютого 2015 року /далі - Положення №103/, Державна служба України з безпеки на транспорті (Укртрансбезпека) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра інфраструктури і який реалізує державну політику з питань безпеки на наземному транспорті.

Згідно з пунктом 8 Положення №103 Укртрансбезпека здійснює свої повноваження безпосередньо та через утворені в установленому порядку територіальні органи.

Пунктом 3 постанови Кабінету Міністрів України від 26 червня 2015 року №592 "Деякі питання забезпечення діяльності Державної служби з безпеки на транспорті" утворені як структурні підрозділи апарату Служби за переліком згідно Додатку 3, зокрема, Управління Укртрансбезпеки у Полтавській області.

Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 03 березня 2020 року № 196-р "Про оптимізацію діяльності територіальних органів Державної служби з безпеки на транспорті" вирішено погодитися з пропозицією Міністерства інфраструктури і Державної служби з безпеки на транспорті щодо утворення територіальних органів Державної служби з безпеки на транспорті як структурних підрозділів апарату Служби, реорганізувавши шляхом злиття відповідні територіальні органи зазначеної Служби за переліком згідно з додатком.

Так, у Додатку до розпорядження Кабінету Міністрів України від 3 березня 2020 року № 196-р передбачено утворення територіального органу Укртрансбезпеки - Слобожанського міжрегіонального управління Укртрансбезпеки, внаслідок реорганізації шляхом злиття Управління Укртрансбезпеки у Харківській області, Управління Укртрансбезпеки у Полтавській області та Управління Укртрансбезпеки у Сумській області.

Отже, Слобожанське міжрегіональне управління Укртрансбезпеки є територіальним органом Державної служби України з безпеки на транспорті, що забезпечує реалізацію державної політики з питань безпеки на наземному транспорті, яке уповноважене здійснювати державний нагляд і контроль за дотриманням автомобільними перевізниками вимог законодавства, норм та стандартів на автомобільному транспорті, зокрема, шляхом здійснення рейдових перевірок та притягнення до відповідальності за порушення законодавства про автомобільний транспорт.

Відповідно до пунктів 20-22 Порядку №1567 виявлені під час перевірки порушення вимог законодавства та норм і стандартів щодо організації перевезень автомобільним транспортом зазначаються в акті з посиланням на порушену норму.

У разі виявлення в ході перевірки транспортного засобу порушення законодавства про автомобільний транспорт посадовою особою (особами), що провела перевірку, складається акт за формою згідно з додатком 3.

У разі відмови уповноваженої особи суб`єкта господарювання або водія від підписання акта перевірки суб`єкта господарювання або акта перевірки транспортного засобу посадова особа (особи), що провела перевірку, вносить про це запис.

Наведеними нормами не встановлений обов`язок уповноважених осіб Укртрансбезпеки надавати всі матеріали (копії) рейдової перевірки транспортного засобу перевізнику (або водію), а тому суд відхиляє як безпідставний довід позивача щодо ненадання йому (або водію) матеріалів перевірки. Крім того, згідно акту №250879 від 19 листопада 2021 року водій з вказаним актом ознайомлений, від пояснень та підпису акту відмовився, що підтверджується його особистим підписом.

Суд зауважує, що позивачем не оскаржується ненадання відповідачами йому інформації згідно повідомлення №127 від 30 листопада 2021 року. Крім того, позивачем не надано та в матеріалах справи відсутні докази щодо надіслання або вручення такого повідомлення відповідачам.

Відповідно до пунктів 26 та 27 Порядку №1567 справа про порушення розглядається у присутності уповноваженої особи суб`єкта господарювання. Про час і місце розгляду справи про порушення уповноважена особа суб`єкта господарювання повідомляється під розписку чи рекомендованим листом із повідомленням.

У разі неявки уповноваженої особи суб`єкта господарювання справа про порушення розглядається без її участі.

З такого правового регулювання слідує, що на відповідачів покладено обов`язок лише щодо повідомлення суб`єкта господарювання про час і місце розгляду справи про порушення під розписку чи рекомендованим листом із повідомленням, а у разі неявки уповноваженої особи суб`єкта господарювання відповідачі уповноважені здійснювати розгляд справи про порушення без її участі.

Судом встановлено, що повідомлення про розгляд справи про порушення законодавства про автомобільний транспорт вих. №98818/3.1/24-21 від 24 листопада 2021 року, в якому зазначено дату, час та місце розгляду справи (у приміщенні Слобожанського міжрегіонального управління Укртрансбезпеки (Полтавська область) на 10:00 год 06 грудня 2021 року), надіслано Слобожанським міжрегіональним управлінням Укртрансбезпеки (Полтавська область) на адресу ТОВ "МАГІСТРАЛЬ ГРУПП" рекомендованим поштовим відправленням та вручено адресату 26 листопада 2021 року.

Отже, позивача належним чином повідомлено про дату, час та місце розгляду справи.

Засади організації та діяльності автомобільного транспорту в Україні визначено Законом України "Про автомобільний транспорт" №2344-III від 05 квітня 2001 року /далі - Закон №2344-III/.

За визначеннями, наведеними у статті 1 цього Закону, автомобільний перевізник - фізична або юридична особа, яка здійснює на комерційній основі чи за власний кошт перевезення пасажирів чи (та) вантажів транспортними засобами; вантажні перевезення - перевезення вантажів вантажними автомобілями; рейдова перевірка (перевірка на дорозі) - перевірка транспортних засобів суб`єкта господарювання на маршруті руху в будь-який час з урахуванням інфраструктури (автовокзали, автостанції, автобусні зупинки, місця посадки та висадки пасажирів, стоянки таксі і транспортних засобів, місця навантаження та розвантаження вантажних автомобілів, контрольно-вагові комплекси та інші об`єкти, що використовуються суб`єктами господарювання для забезпечення діяльності автомобільного транспорту); внутрішні перевезення - перевезення пасажирів і вантажів між населеними пунктами, розташованими на території однієї держави; внутрішні перевезення - перевезення пасажирів та/чи вантажів територією України без перетину державного кордону України; водій - особа, яка керує транспортним засобом і має відповідне посвідчення встановленого зразка; міжнародні перевезення пасажирів і вантажів - перевезення пасажирів і вантажів автомобільним транспортом з перетином державного кордону.

Таким чином, ТОВ "МАГІСТРАЛЬ ГРУПП" є автомобільним перевізником в розумінні Закону України "Про автомобільний транспорт", про що свідчать відповідні записи в товарно-транспортній накладній №4 від 19 листопада 2021 року /а.с.63/.

Судом встановлено, що оскаржуваною постановою №190022 від 06 грудня 2021 року згідно акту №250879 від 19 листопада 2021 року до позивача застосовано адміністративно-господарський штраф на підставі абзацу 3 частини першої статті 60 Закону України "Про автомобільний транспорт" за відсутності на момент перевірки документів, передбачених статтею 48 Закону України "Про автомобільний транспорт", а саме: відсутня належним чином оформлена товарно-транспортна накладна, а саме: в графі "автомобільний перевізник" товарно-транспортної накладної №4 від 19 листопада 2021 року відсутній код платника податків та адреса.

Так, абзацом 3 частини першої статті 60 Закону України "Про автомобільний транспорт" встановлено, що за порушення законодавства про автомобільний транспорт до автомобільних перевізників застосовуються адміністративно-господарські штрафи - за перевезення пасажирів та вантажів за відсутності на момент проведення перевірки документів, визначених статтями 39 і 48 цього Закону, - штраф у розмірі однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Відповідно до частин першої-другої статті 48 Закону № 2344-ІІІ автомобільні перевізники, водії повинні мати і пред`являти особам, які уповноважені здійснювати контроль на автомобільному транспорті та у сфері безпеки дорожнього руху, документи, на підставі яких виконують вантажні перевезення.

Документами для здійснення внутрішніх перевезень вантажів є: для автомобільного перевізника - документ, що засвідчує використання транспортного засобу на законних підставах, інші документи, передбачені законодавством; для водія - посвідчення водія відповідної категорії, реєстраційні документи на транспортний засіб, товарно-транспортна накладна або інший визначений законодавством документ на вантаж, інші документи, передбачені законодавством.

Частинами третьою та четвертою вказаної статті встановлено, що при оформленні товарно-транспортної накладної вантажовідправник зазначає такі обов`язкові реквізити:

- дата і місце складання;

- вантажовідправник (повне найменування (прізвище, ім`я, по батькові), код платника податків згідно з Єдиним державним реєстром підприємств та організацій України або податковий номер, реєстраційний номер облікової картки платника податків чи серія та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку в паспорті);

- автомобільний перевізник (повне найменування (прізвище, ім`я, по батькові), код платника податків згідно з Єдиним державним реєстром підприємств та організацій України або податковий номер, реєстраційний номер облікової картки платника податків або серію та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку у паспорті), прізвище, ім`я, по батькові водія та номер його посвідчення;

- вантажоодержувач (повне найменування (прізвище, ім`я, по батькові), код платника податків згідно з Єдиним державним реєстром підприємств та організацій України або податковий номер, реєстраційний номер облікової картки платника податків чи серія та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку в паспорті);

- транспортний засіб (марка, модель, тип, реєстраційний номер автомобіля, причепа/напівпричепа), його параметри із зазначенням довжини, ширини, висоти, загальної ваги, у тому числі з вантажем, та маси брутто;

- пункти завантаження і розвантаження.

За визначенням, наведеним у статті 1 Закону № 2344-ІІІ, товарно-транспортна накладна - єдиний для всіх учасників транспортного процесу (крім фізичних осіб, які здійснюють перевезення вантажу за рахунок власних коштів та для власних потреб) документ, призначений для обліку товарно-матеріальних цінностей на шляху їх переміщення, розрахунків за перевезення вантажу та обліку виконаної роботи, що може використовуватися для списання товарно-матеріальних цінностей, оприбуткування, складського, оперативного та бухгалтерського обліку, який складається у паперовій та/або електронній формі та містить обов`язкові реквізити, передбачені цим Законом та правилами перевезень вантажів автомобільним транспортом.

Статтею 49 Закону № 2344-ІІІ встановлено, що водій транспортного засобу зобов`язаний, серед іншого, мати при собі та передавати для перевірки уповноваженим на те посадовим особам документи, передбачені законодавством, для здійснення зазначених перевезень.

Абзацом двадцять сьомим глави 1 Правил перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні, затверджених наказом Міністерства транспорту України від 14 жовтня 1997 року № 363, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 20 лютого 1998 року за №128/2568 /далі - Правила №363/, встановлено, що товарно-транспортна накладна - єдиний для всіх учасників транспортного процесу документ, призначений для обліку товарно-матеріальних цінностей на шляху їх переміщення, розрахунків за перевезення вантажу та обліку виконаної роботи, та є одним із документів, що може використовуватися для списання товарно-матеріальних цінностей, оприбуткування, складського, оперативного та бухгалтерського обліку, що може бути складений у паперовій та/або електронній формі та має містити обов`язкові реквізити, передбачені цими Правилами.

Відповідно до пункту 11.1 глави 11 Правил №363 основним документом на перевезення вантажів є товарно-транспортна накладна, форму якої наведено в додатку 7 до цих Правил. Товарно-транспортну накладну суб`єкт господарювання може оформлювати без дотримання форми, наведеної в додатку 7 до цих Правил, за умови наявності в ній інформації про назву документа, дату і місце його складання, найменування (прізвище, ім`я, по батькові) Перевізника та/або експедитора, замовника, вантажовідправника, вантажоодержувача, найменування та кількість вантажу, його основні характеристики та ознаки, які дають можливість однозначно ідентифікувати цей вантаж, автомобіль (марка, модель, тип, реєстраційний номер), причіп/напівпричіп (марка, модель, тип, реєстраційний номер), пункти навантаження та розвантаження із зазначенням повної адреси, посади, прізвища та підписів відповідальних осіб вантажовідправника, вантажоодержувача, водія та/або експедитора.

Згідно із пунктами 11.3 - 11.5 глави 11 Правил №363 товарно-транспортну накладну на перевезення вантажів автомобільним транспортом виписує Замовник (вантажовідправник) у трьох примірниках. Замовник (вантажовідправник) засвідчує всі примірники товарно-транспортної накладної підписом.

Після прийняття вантажу згідно з товарно-транспортною накладною водій (експедитор) підписує всі її примірники.

У разі використання товарно-транспортної накладної у паперовій формі перший примірник товарно-транспортної накладної залишається у Замовника (вантажовідправника), другий - водій (експедитор) передає вантажоодержувачу, третій примірник, засвідчений підписом вантажоодержувача, передається Перевізнику.

Отже, під час здійснення перевезення вантажів водій повинен мати товарно-транспортну накладну із зазначенням в ній всіх обов`язкових реквізитів, передбачених частиною третьою статтею 48 Закону України "Про автомобільний транспорт", зокрема коду ЄДРПОУ автомобільного перевізника та у разі відсутності належним чином оформленої товарно-транспортної накладної автомобільний перевізник несе відповідальність, передбачену абзацом 3 частини першої статті 60 Закону України "Про автомобільний транспорт".

Зі змісту товарно-транспортної накладної №4 від 19 листопада 2021 року /а.с. 63/ судом встановлено, що у графі «Автомобільний перевізник» зазначено лише «Товариство з обмеженою відповідальністю "МАГІСТРАЛЬ ГРУПП"» та не зазначено коду платника податків згідно з Єдиним державним реєстром підприємств та організацій України, чим порушено вимогу частини третьої статті 48 Закону України "Про автомобільний транспорт" щодо наявності обов`язкових реквізитів в товарно-транспортній накладній.

Таким чином, за відсутності в товарно-транспортній накладній №4 від 19 листопада 2021 року зазначення коду ЄДРПОУ автомобільного перевізника довід позивача щодо недопущення ним порушень вимог Закону України "Про автомобільний транспорт" суд вважає необгрунтованим.

Стосовно відхилення аргументу позивача про відсутність в оскаржуваній постанові зазначення який саме документ був відсутній у водія суд зазначає, що вказана постанова винесена на підставі акту №250879 від 19 листопада 2021 року, в якому зафіксовано перевезення позивачем вантажів за відсутності належним чином оформленої товарно-транспортної накладної.

З огляду на доведеність в ході судового розгляду справи факту порушення позивачем вимог статті 48 Закону України "Про автомобільний транспорт", суд доходить висновку, що постанова про застосування адміністративно-господарського штрафу №190022 від 06 грудня 2021 року прийнята відповідачем-1 на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені законодавством України.

Таким чином, у задоволенні позову слід відмовити.

У зв`язку з відмовою у задоволенні адміністративного позову відсутні підстави для розподілу судових витрат.

Керуючись статтями 6-9, 72-77, 211, 241-246, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України,

В И Р І Ш И В:

Відмовити у задоволенні адміністративного Товариства з обмеженою відповідальністю "МАГІСТРАЛЬ ГРУПП" (вул. Мічуріна, буд. 2, кв. 10, с. Білецьківка, Кременчуцький район, Полтавська область, 39760, ідентифікаційний код 41113505) до Слобожанського міжрегіонального управління Укртрансбезпеки Полтавської області (вул. Європейська, буд. 155, м. Полтава, Полтавська область, 36008) та Державної служби України з безпеки на транспорті (просп. Перемоги, буд.14, м. Київ, 03135, ідентифікаційний код 39816845) про визнання протиправною та скасування постанови про застосування адміністративно-господарського штрафу №190022 від 06 грудня 2021 року.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржено до Другого апеляційного адміністративного суду в порядку, визначеному частиною восьмою статті 18, частинами сьомою-восьмою статті 44 та статтею 297 Кодексу адміністративного судочинства України, а також з урахуванням особливостей подання апеляційних скарг, встановлених підпунктом 15.5 підпункту 15 пункту 1 розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Суддя Н.І. Слободянюк

СудПолтавський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення07.04.2022
Оприлюднено21.06.2022
Номер документу103897328
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо дорожнього руху, транспорту та перевезення пасажирів, з них транспорту та перевезення пасажирів

Судовий реєстр по справі —440/18440/21

Рішення від 07.04.2022

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Н.І. Слободянюк

Ухвала від 05.01.2022

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Н.І. Слободянюк

Ухвала від 29.12.2021

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Н.І. Слободянюк

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні