Постанова
від 08.07.2010 по справі 2а-1632/10/0370
ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

08 липня 2010 року Справа № 2а-1632/10/0370

Волинський окружний адм іністративний суд у складі:

головуючого - судді Лозовсь кого О.А.,

при секретарі судового зас ідання Чміль І.В.,

з участю представника пози вача Діхтяренко Ю.І.,

представника відповідача Сургент Г.В.,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні в місті Лу цьку адміністративну справ у за позовом Ківерцівського міського споживчого товарис тва до Регіонального управл іння Департаменту контролю з а виробництвом та обігом спи рту, алкогольних напоїв і тют юнових виробів ДПА України у Волинській області про визн ання нечинним рішення про за стосування фінансових санкц ій №030651-32 від 21.04.2010 року,

ВСТАНОВИВ:

Ківерцівське міське с поживче товариство звернула сь з позовом до Регіональног о управління Департаменту ко нтролю за виробництвом та об ігом спирту, алкогольних нап оїв і тютюнових виробів ДПА У країни у Волинській області про визнання нечинним рішен ня про застосування фінансов их санкцій №030651-32 від 21.04.2010 року.

Позовні вимоги обґрунтова ні тим, що 20.01.2010 року працівника ми державної податкової адмі ністрації у Волинській облас ті була проведена перевірка господарської одиниці - маг азину по вулиці Луцька, 21 в міс ті Ківерці, який належить Ків ерцівському міському спожив чому товариству з питань дот римання суб' єктами господа рювання порядку проведення р озрахунків за товари (послуг и), вимог з регулювання обігу г отівки, наявності торгових п атентів та ліцензій. За резул ьтатами перевірки був складе ний акт №201531 від 20.01.2010 року, в яком у зафіксовано порушення пози вачем підпунктів 9, 13 статті 3, с татті 8 Закону України «Про за стосування реєстраторів роз рахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчу вання та послуг» та постанов и Кабінету Міністрів України №957 від 30.10.2008 року «Про встановле ння розміру мінімальних опто во-відпускних і роздрібних ц ін на окремі види алкогольни х напоїв вітчизняного виробн ицтва, а саме встановлено фак т роздрібної торгівлі горілк ою за цінами, нижчими за встан овлені мінімальні роздрібні ціни на такі напої. На підстав і акту перевірки Регіональни м управлінням Департаменту к онтролю за виробництвом та о бігом спирту, алкогольних на поїв і тютюнових виробів ДПА України у Волинській област і 21.10.2010 року прийнято рішення п ро застосування фінансових с анкцій №030651-32 на суму 1000,00 грн. Вваж ає, що рішення прийняте з пору шенням норм Закону України « Про державну податкову служб у в Україні». Просить визнати нечинним рішення про застос ування фінансових санкцій №0 30651-32 від 21.04.2010 року на суму 1000,00 грн.

В судовому засіданні предс тавник позивача адміністрат ивний позов підтримав з підс тав, викладених у позовній за яві. Просив визнати нечинним рішення №030651-32 від 21.04.2010 року.

Представник відповідача в судовому засіданні та подан их суду запереченнях від 21.06.2010 р оку №2016/32-126 адміністративний по зов не визнала повністю та по яснила, що за результатами пе ревірки з питань дотримання суб' єктами господарювання порядку проведення розрахун ків за товари (послуги), вимог з регулювання обігу готівки, наявності торгових патентів та ліцензій господарської о диниці - магазину №9, який зна ходиться за адресою: вул. Луць ка, 21 в місті Ківерці, проведен ої ДПА у Волинській області б ув складений акт №201531 від 20.01.2010 ро ку, яким було встановлено пор ушення позивачем підпунктів 9, 13 статті 8 Закону України «Пр о застосування реєстраторів розрахункових операцій у сф ері торгівлі, громадського х арчування та послуг» та пост анови Кабінету Міністрів Укр аїни №957 від 30.10.2008 року «Про встан овлення розміру мінімальних оптово-відпускних і роздріб них цін на окремі види алкого льних напоїв вітчизняного ви робництва, а саме встановлен о факт роздрібної торгівлі г орілкою за цінами, нижчими за встановлені мінімальні розд рібні ціни на такі напої. Ріше нням від 21.01.2010 року до позивача застосовані фінансові санкц ії в розмірі 1000,00 грн. Просить в з адоволенні адміністративно го позову відмовити повністю .

Заслухавши пояснення осіб , які беруть участь у справі, д ослідивши письмові докази, с уд приходить до висновку, що а дміністративний позов слід з адовольнити повністю.

Судом встановлено, що 07.12.1992 ро ку Ківерцівською районною де ржавною адміністрацією Воли нської області проведено дер жавну реєстрацію юридичної о соби Ківерцівське міське спо живче товариство за адресою: м. Ківерці, вул. Грушевського, 2, код ЄДРПОУ 01777162.

20.01.2010 року старшими державним и податковими ревізорами-інс пекторами ДПА у Волинській о бласті на підставі направлен ня №204555 від 19.01.2010 року було прове дено планову виїзну перевірк у з питань дотримання суб' є ктами господарювання порядк у проведення розрахунків за товари (послуги), вимог з регул ювання обігу готівки, наявно сті торгових патентів та ліц ензій господарської одиниці - магазину №9 по вул.Луцькій, 21 в місті Ківерці, де здійснює господарську діяльність поз ивач.

За результатами проведено ї перевірки складено акт №201531 в ід 20.01.2010 року, в якому зафіксова но порушення позивачем підпу нктів 9, 13 статті 3, статті 8 Закон у України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, гр омадського харчування та пос луг» та постанови Кабінету М іністрів України №957 від 30.10.2008 ро ку «Про встановлення розміру мінімальних оптово-відпускн их і роздрібних цін на окремі види алкогольних напоїв віт чизняного виробництва, а сам е встановлено факт роздрібно ї торгівлі горілкою за цінам и, нижчими за встановлені мін імальні роздрібні ціни на та кі напої.

На підставі вказаного акту перевірки Регіональним упра влінням Департаменту контро лю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів ДПА Украї ни у Волинській області 21.10.2010 ро ку прийнято рішення про заст осування фінансових санкцій №030651-32 на суму 1000,00 грн.

Відповідно до статті 11-1 Зако ну України „Про державну под аткову службу в Україні", яка в изначає підстави та порядок проведення органами державн ої податкової служби планови х і позапланових виїзних пер евірок, своєчасності, достов ірності, повноти нарахування та сплати податків та зборів (обов'язкових платежів), позап лановою виїзною перевіркою в важається перевірка, яка не п ередбачена в планах роботи о ргану державної податкової с лужби і проводиться за наявн ості хоча б однієї із дев'яти о бставин, передбачених частин ою 6 вказаної статті.

Тривалість позапланової в иїзної перевірки не може пер евищувати 10 робочих днів, а що до суб' єктів малого підприє мництва - 5 робочих днів.

Перевірки в межах повноваж ень податкових органів, визн ачених законами України "Про застосування реєстраторів р озрахункових операцій у сфер і торгівлі, громадського хар чування та послуг", "Про держав не регулювання виробництва і обігу спирту етилового, конь ячного і плодового, алкоголь них напоїв та тютюнових виро бів" вважаються позаплановим и перевірками, а в інших випад ках - за рішенням суду.

Відповідно до вимог статті 11-2 ЗУ „Про державну податкову службу в Україні" посадові ос оби органу державної податко вої служби вправі приступити до проведення планової або п озапланової виїзної перевір ки за наявності підстав для ї х проведення, визначених цим та іншими законами України, т а за умови надання платнику п одатків під розписку:

- направлення на перевірку, в якому зазначаються дата йо го видачі, назва органу держа вної податкової служби, мета , вид (планова або позапланова ), підстави, дата початку та да та закінчення перевірки, пос ади, звання та прізвища посад ових осіб органу державної п одаткової служби, які провод итимуть перевірку. Направлен ня на перевірку є дійсним за у мови наявності підпису керів ника органу державної податк ової служби, скріпленого печ аткою органу державної подат кової служби;

- копії наказу керівника под аткового органу про проведен ня позапланової виїзної пере вірки, в якому зазначаються п ідстави проведення позаплан ової виїзної перевірки, дата її початку та дата закінченн я. (Частина перша пункту 2 стат ті 11-2 в редакції Закону N 2505-ІУ (2505-1 5) від 25.03.2005)

Право на проведення виїзно ї планової та позапланової п еревірки платника податків н адається на підставі направл ення на перевірку, яке випису ється в 2 екземплярах, перший е кземпляр оформляється на бла нку податкового органу, заві ряються гербовою печаткою і підписуються керівником орг ану ДПС.

При цьому, в направленні на перевірку зазначається дата його видачі, назва органу дер жавної податкової служби, ме та, вид (планова або позаплано ва), підстави, дата початку та дата закінчення перевірки, п осади, звання та прізвища пос адових осіб органу ДПС, які пр оводитимуть перевірку.

В порушення вказаних вимог ДПА у Волинській області в на правленні на перевірку №204555 ві д 19.01.2010 року зазначила, що старш им державним податковим реві зорам-інспекторам ОСОБА_3 та ОСОБА_4 доручається пр овести з 21.01.2010 року по 03.02.2010 року пл анову перевірку Ківерцівськ ого МСТ. Перевірка була прове дена 20.01.2010 року, тобто до офіцій ної дати початку перевірки.

Також судом враховано, що ві дповідно до пункту 3.2 Методичн их рекомендацій щодо порядку взаємодії між підрозділами органів державної податково ї служби України при організ ації та проведенні перевірок платників податків, затверд жених наказом ДПА України ві д 27.05.2008 року №355, перевірки щодо к онтролю за здійсненням суб'є ктами господарювання розрах ункових та касових операцій, наявністю свідоцтв про держ авну реєстрацію, патентів і л іцензій проводяться групою у складі не менше двох посадов их осіб органів ДПС за наявно сті у них службових посвідче нь та направлення на перевір ку. Направлення виписується окремо на перевірку кожного суб'єкта господарювання у 2-х п римірниках (один з яких оформ люється на бланку органу ДПС ), що скріплюються гербовою пе чаткою і підписуються керівн иком органу ДПС.

Згідно додатку 8 до Методичн их рекомендацій у направленн і зазначається найменування суб'єкта господарювання - юри дичної особи, код ЄДРПОУ, рекв ізити господарської одиниці або прізвище, ім'я, по батьков і суб'єкта господарювання - фі зичної особи, його ідентифік аційний номер.

Всупереч зазначених вимог у направленнях від 19.01.2010 року № 204555 не зазначено реквізитів го сподарської одиниці - магаз ину №9 по вул.Луцькій, 21 в місті Ківерці, яка повинна перевір ятись по дотриманню законода вства в сфері обігу готівки, а лише зазначено назву та код Є ДРПОУ юридичної особи. В напр авленні не конкретизовано, я ка саме господарська одиниця , що належить Ківерцівському міському споживчому товарис тву підлягає перевірці.

Крім того, судом встановлен о, що порушення Закону Україн и «Про застосування реєстрат орів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадсько го харчування та послуг», а са ме встановлення факту роздрі бної торгівлі горілкою за ці нами, нижчими за встановлені мінімальні роздрібні ціни н а такі напої, які зафіксовані в акті №201531 від 20.01.2010 року дійсно мали місце, що не заперечив пр едставник позивача в судовом у засіданні.

Разом з тим, судом не прийма ється до уваги посилання поз ивача на статтю 11-1 Закону Укра їни “Про державну податкову службу в Україні” та Указ Пре зидента України “Про деякі з аходи з регулювання підприєм ницької діяльності”, якими в становлено, що право на прове дення планової виїзної перев ірки суб'єкта підприємницько ї діяльності надається лише у тому разі, коли йому не пізні ше ніж за десять календарних днів до дня проведення зазна ченої перевірки надіслано пи сьмове повідомлення з зазнач енням дати її проведення, оск ільки згідно частини сьомої статті 11-1 Закону України “Про державну податкову службу в Україні” позаплановими пере вірками вважаються перевірк и в межах повноважень податк ових органів, визначених зак онами України “Про застосува ння реєстраторів розрахунко вих операцій у сфері торгівл і, громадського харчування т а послуг”, “Про державне регу лювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних нап оїв та тютюнових виробів”. За кон України “Про державну по даткову службу в Україні” не містить вимог щодо попередж ення суб' єкта господарюван ня про проведення позапланов ої перевірки.

Відповідно до частини 3 стат ті 70, частини 2 статті 71 КАС Укра їни докази, одержані з поруше нням Закону, судом при виріше нні справи не беруться до ува ги. В адміністративних справ ах про протиправність рішень , дій чи бездіяльності суб' є кта владних повноважень обов ' язок щодо доказування прав омірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладаєть ся на відповідача, якщо він за перечує проти адміністратив ного позову. Відповідач не на вів належних та допустимих д оказів правомірності винесе ння рішення про застосування фінансових санкцій №030651-32 від 21 .04.2010 року.

Таким чином, складений за ре зультатами перевірки акт №20153 1 від 20.01.2010 року про виявлені під час її проведення порушення , за умови невиконання посадо вими особами органу державно ї податкової служби вимог за конодавства стосовно наданн я платнику податків відповід них документів про право про ведення перевірки та порушен ня порядку складання такого акту, в даному випадку не може бути підставою для прийнятт я відповідного рішення про з астосування фінансових санк цій.

Приймаючи постанову у дані й справі, суд виходить з надан их частиною 2 статті 162 КАС Укра їни повноважень, враховує, що позивач оскаржує в судовому порядку правовий акт індиві дуальної дії, а тому адмініст ративний позов підлягає до з адоволення шляхом прийняття постанови про визнання прот иправним та скасування рішен ня Регіонального управління Департаменту контролю за ви робництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюно вих виробів ДПА України у Вол инській області про визнання нечинним рішення про застос ування фінансових санкцій №0 30651-32 від 21.04.2010 року.

Керуючись статтями 11, 17, 158, час тиною 3 статті 160, статтями 162, 163, 186 КАС України, на підставі Зако ну України "Про державну пода ткову службу в Україні", суд

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний поз ов задовольнити повністю.

Визнати протиправним та ск асувати рішення Регіонально го управління Департаменту к онтролю за виробництвом та о бігом спирту, алкогольних на поїв і тютюнових виробів ДПА України у Волинській област і №030651-32 від 21.04.2010 року.

Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання заяви про апеляці йне оскарження, встановленог о ст.186 КАС України, якщо таку за яву не було подано. Якщо заяву про апеляційне оскарження б уло подано, але апеляційна ск арга не буде подана у строк, вс тановлений ст.186 КАС України, п останова набирає законної си ли після закінчення цього ст року. У разі подання апеляцій ної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законн ої сили після закінчення апе ляційного розгляду справи.

Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку п овністю або частково шляхом подання заяви про апеляційне оскарження та апеляційної с карги до Львівського апеляці йного адміністративного суд у через Волинський окружний адміністративний суд. Заява про апеляційне оскарження по станови подається протягом д есяти днів з дня складення по станови в повному обсязі - з 13 л ипня 2010 року. Апеляційна скарг а на постанову суду подаєтьс я протягом двадцяти днів піс ля подання заяви про апеляці йне оскарження. Апеляційна с карга може бути подана без по переднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається у строк, вст ановлений для подання заяви про апеляційне оскарження. К опія апеляційної скарги одно часно надсилається особою, я ка її подає, до Львівського ап еляційного адміністративно го суду.

Головуючий О.А.Лоз овський

СудВолинський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення08.07.2010
Оприлюднено22.07.2010
Номер документу10390434
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-1632/10/0370

Постанова від 08.07.2010

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Лозовський Олександр Анатолійович

Ухвала від 02.06.2010

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Лозовський Олександр Анатолійович

Ухвала від 01.06.2010

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Лозовський Олександр Анатолійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні