ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
11 квітня 2022 року ЛуцькСправа № 140/17118/21
Волинський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого-судді Мачульського В.В.,
розглянувши за правилами спрощеного провадження (у письмовому провадженні) адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «ЛУЦЬК-ЕКСПО» до Головного управління ДПС у Волинській області, Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити дії,
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю «ЛУЦЬК-ЕКСПО» (далі ТзОВ «ЛУЦЬК-ЕКСПО», позивач) звернулося з позовом до Головного управління ДПС у Волинській області (далі ГУ ДПС у Волинській області, відповідач-1), Державної податкової служби України (далі ДПС України, відповідач-2) про визнання протиправними та скасування рішень комісії Головного управління ДПС у Волинській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 16.09.2021 №3120636/36181018, №3120635/36181018, №3120634/36181018; зобов`язання Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних подані Товариством з обмеженою відповідальністю «ЛУЦЬК-ЕКСПО» податкові накладні №1106004 від 11.06.2021, №1106005 від 11.06.2021, №1106006 від 11.06.2021 датою їх первинної реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що між позивачем та Закритим акціонерним товариством «РЕНО України» (правонаступником якого виступає АТ «РЕНО УКРАЇНА») було укладено дилерську угоду №170309/40/RD. Відповідно до угоди, Компанія «РЕНО УКРАЇНА» надало ТзОВ «ЛУЦЬК-ЕКСПО» як дилеру наступні та ексклюзивні права для використання їх на території та протягом всього строку дії Угоди: продавати та організовувати продаж товарів за умови, що компанія «РЕНО УКРАЇНА» завжди матиме право вилучити, замінити та/або модифікувати в будь-який час один або більше товар(ів) або припинити іх продаж на території за умови попереднього надання інформації; здійснювати та організовувати послуги післяпродажного обслуговування автомобілів марок «Рено» та «Дачія»; користуватись статусом «Дилера «Рено»» та «Дачія» та торговими марками виключно з метою виконання цієї Угоди та за предметом цієї Угоди, відповідно до її положень та виключно протягом терміну її дії.
Зазначає, що на підставі акту наданих послуг №48 від 11.06.2021 ТзОВ «ЛУЦЬК-ЕКСПО» надало АТ «РЕНО УКРАЇНА» послуги дилера по реалізації та популяризації запасних частин торгівельної марки «Renault» за період січень-березень 2021 року на суму 72891,60 грн., у тому числі ПВД 12148,60 грн. сформовано та відправлено на реєстрацію податкову накладну №1106004 від 11.06.2021; на підставі акту наданих послуг №49 від 11.06.2021 ТзОВ «ЛУЦЬК-ЕКСПО» надало АТ «РЕНО УКРАЇНА» послуги дилера по реалізації та популяризації запасних частин торгівельної марки «Renault» та «Dacia» за І квартал 2021 року на суму 178136,53 грн., у тому числі ПВД 29689,42 грн. сформовано та відправлено на реєстрацію податкову накладну №1106005 від 11.06.2021; на підставі акту наданих послуг №50 від 11.06.2021 ТзОВ «ЛУЦЬК-ЕКСПО» надало АТ «РЕНО УКРАЇНА» послуги дилера по реалізації та популяризації запасних частин торгівельної марки «Renault» та «Dacia» ОПТ за І квартал 2021 року на суму 129439,66 грн., у тому числі ПВД 21 573 грн. сформовано та відправлено на реєстрацію податкову накладну №1106006 від 11.06.2021, однак реєстрація вказаних податкових накладних була зупинена.
Зазначає, що ТзОВ «ЛУЦЬК-ЕКСПО» надсилало на адресу відповідача-1 електронні повідомлення із поясненнями та копіями документів, що підтверджують реальність та правомірність здійснення господарської операції, відображення у податковій накладній.
Проте, Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Волинській області було прийнято рішення про відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, з підстав ненадання платником податку копій документів: розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків.
Позивач вважає, що рішення контролюючого органу є незаконними та необґрунтованими, оскільки на Комісію були надані усі документи, які розкривають суть господарських операцій.
За наведених підстав позивач просив позов задовольнити та стягнути з відповідача судові витрати.
Ухвалою судді Волинського окружного адміністративного суду від 16.02.2022 прийнято позовну заяву до розгляду, відкрито провадження у справі за вказаним позовом та ухвалено розгляд справи проводити за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи.
У відзиві на позовну заяву представник ГУ ДПС у Волинській області та ДПС України (а.с. 179-181) позовних вимог не визнав, посилаючись на те, що підставою для прийняття оскаржуваних рішень щодо відмови у реєстрації податкових накладних від 11.06.2021 №1106004, №1106005, №1106006 стало те, що позивачем не було надано копії документів, а саме: розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків.
Зазначає, що документів, які підтверджують повну оплату послуг на розгляд комісії не надавалось, хоча з моменту подання податкової накладної до моменту подання повідомлень пройшло більше трьох місяців.
З огляду на викладене просив в позові відмовити.
Інших заяв по суті справи від сторін не надходили. Сторони скористались своїм правом щодо подачі заяв по суті справи.
Крім того, учасники справи не зверталися із клопотаннями про розгляд справи в судовому засіданні, оформленими відповідно до вимог статті 167 КАС України. Суд звертає увагу, що заявлене у відзиві на позовну заяву клопотання про розгляд справи за участю сторін не відповідає вимогам статті 167 КАС України, а тому не підлягало вирішенню по суті.
Суд, перевіривши доводи сторони у заявах по суті справи, дослідивши письмові докази на предмет належності, допустимості, достовірності кожного доказу окремо, а також достатності і взаємозв`язку доказів у їхній сукупності, встановив такі обставини.
ТзОВ «ЛУЦЬК-ЕКСПО», зареєстроване як юридична особа з 14.11.2008, основними видами діяльності яких є: код КВЕД 45.11 Торгівля автомобілями та легковими автотранспортними засобами (основний); код КВЕД 77.11 Надання в оренду автомобілів і легкових автотранспортних засобів; код КВЕД 77.39 Надання в оренду інших машин, устаткування та товарів, н.в.і.у; код КВЕД 96.09 Надання інших індивідуальних послуг, н.в.і.у.; код КВЕД 45.19 Торгівля іншими автотранспортними засобами; код КВЕД 45.20 Технічне обслуговування та ремонт автотранспортних засобів; код КВЕД 45.31 Оптова торгівля деталями та приладдям для автотранспортних засобів; код КВЕД 45.32 Роздрібна торгівля деталями та приладдям для автотранспортних засобів; код КВЕД 63.99 Надання інших інформаційних послуг, н.в.і.у.; код КВЕД 70.22 Консультування з питань комерційної діяльності й керування; код КВЕД 49.41 Вантажний автомобільний транспорт; код КВЕД 52.10 Складське господарство; код КВЕД 52.21 Допоміжне обслуговування наземного транспорту; код КВЕД 66.19 Інша допоміжна діяльність у сфері фінансових послуг, крім страхування та пенсійного забезпечення; код КВЕД 66.22 Діяльність страхових агентів і брокерів; код КВЕД 73.11 Рекламні агентства; код КВЕД 73.12 Посередництво в розміщенні реклами в засобах масової інформації; код КВЕД 73.20 Дослідження кон`юнктури ринку та виявлення громадської думки, що підтверджується відомостями з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань (а.с.174).
Судом встановлено, що відповідно до дилерської угоди №170309/40/RD (а.с.106-142), укладеної між Закритим акціонерним товариством «РЕНО УКРАЇНА» (далі компанія «РЕНО УКРАЇНА») та Товариством з обмеженою відповідальністю «ЛУЦЬК-ЕКСПО», компанія «РЕНО УКРАЇНА» надало ТзОВ «ЛУЦЬК-ЕКСПО», як дилеру наступні та ексклюзивні права для використання їх на території та протягом всього строку дії Угоди:
- продавати та організовувати продаж товарів за умови, що компанія «РЕНО УКРАЇНА» завжди матиме право вилучити, замінити та/або модифікувати в будь-який час один або більше товар(ів) або припинити іх продаж на території за умови попереднього надання інформації;
- здійснювати та організовувати послуги післяпродажного обслуговування автомобілів марок «Рено» та «Дачія»;
- користуватись статусом «Дилера «Рено»» та «Дачія» та торговими марками виключно з метою виконання цієї Угоди та за предметом цієї Угоди, відповідно до її положень та виключно протягом терміну її дії.
На підставі Дилерської угоди, позивачем було укладено наступні акти наданих послуг: Акт наданих послуг №48 від 11.06.2021 за послуги Дилера по реалізації та популяризації запасних частин торгівельної марки «Renault» за період січень-березень 2021 року на загальну суму 72891,60 грн., у тому числі ПДВ 12148 ,60 грн.; Акт наданих послуг №49 від 11.06.2021 за послуги Дилера по реалізації та популяризації запасних частин торгівельної марки «Renault» та «Dacia» за 1-й квартал 2021 року на загальну суму 178136,53 грн., у тому числі ПДВ 29689,42 грн.; Акт наданих послуг №50 від 11.06.2021 за послуги Дилера по реалізації та популяризації запасних частин торгівельної марки ««Renault» та «Dacia» за 1-й квартал 2021 року ОПТ на загальну суму 129439,66 грн., у тому числі ПДВ 21573,28 грн. (а.с.149-151)
За наслідками вказаної господарської операції ТзОВ «ЛУЦЬК-ЕКСПО» складено та направлено на реєстрацію в ЄРПН податкові накладні від 11.06.2021 №1106004 на загальну суму 72891,60 грн., у тому числі ПДВ 12148,60 грн.; від 11.06.2021 №1106005 на загальну суму 178136,53 грн., у тому числі ПДВ 29689,42 грн.; від 11.06.2021 №1106006 на загальну суму 129439,66 грн., у тому числі ПДВ 21573,28 грн. (а.с.156; 158; 160).
Відповідно до квитанцій від 22.06.2021 №9164839492, №9165249978, №9165431804 (а.с. 157; 159; 161) реєстрація вказаних податкових накладних була зупинена на підставі пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України (далі - ПК України), у зв`язку із тим, що коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 45.32.29, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає пункту 1 критеріїв ризиковості здійснення операцій. У квитанції також було запропоновано позивачу надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в податковій накладній для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної в ЄРПН.
Для підтвердження реєстрації спірних податкових накладних позивач подав до контролюючого органу повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено від 13.09.2021 №3, №2, №1 (а.с. 162-164).
З метою реєстрації податкової накладної від 11.06.2021 №1106006 разом із повідомленням було подано наступні документи: акт надання послуг №50 від 11.06.2021, банківська виписка за 30.06.2021, дилерська угода №170309/40/RD, рахунок на оплату №26 від 11.06.2021.
З метою реєстрації податкової накладної від 11.06.2021 №1106005 разом із повідомленням було подано наступні документи: акт надання послуг №49 від 11.06.2021, банківська виписка за 30.06.2021, дилерська угода №170309/40/RD, рахунок на оплату №25 від 11.06.2021.
З метою реєстрації податкової накладної від 11.06.2021 №1106004 разом із повідомленням було подано наступні документи: акт надання послуг №48 від 11.06.2021, банківська виписка за 30.06.2021, дилерська угода №170309/40/RD, рахунок на оплату №24 від 11.06.2021.
За результатами розгляду вказаних документів комісією ГУ ДПС у Волинській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН прийнято оскаржувані рішення від 16.09.2021 №3120634/36181018 про відмову у реєстрації податкової накладної від 11.06.2021 №1106006, від 16.09.2021 №3120635/36181018 про відмову у реєстрації податкової накладної від 11.06.2021 №1106005, від 16.09.2021 №3120636/36181018 про відмову у реєстрації податкової накладної з підстав ненадання платником податку копій документів, а саме: розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків (а. с. 165-167).
Не погоджуючись із вказаними рішеннями позивач оскаржив їх в адміністративному порядку шляхом подання до ДПС України скарг від 21.09.2021 (а. с. 168-170).
Рішеннями ДПС України від 29.09.2021 №43934/36181018/2, №43982/36181018/2, №43989/36181018/2 вказані скарги товариства залишено без задоволення, а рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН - без змін, з підстав ненадання платником податку: копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси (а. с. 171-173).
ТзОВ «ЛУЦЬК-ЕКСПО», не погоджуючись із рішеннями комісії ГУ ДПС у Волинській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН, звернулося із даним позовом до суду.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, що склалися між сторонами, суд зазначає наступне.
Згідно з частиною другою статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює та визначає ПК України.
Відповідно до вимог пункту 201.10 статті 201 ПК України, при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в ЄРПН та надати покупцю за його вимогою.
Податкова накладна, складена та зареєстрована в ЄРПН платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 01 липня 2017 року в ЄРПН податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.
Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до ЄРПН є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.
Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.
Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.
Відповідно до вимог пункту 201.16 статті 201 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
На виконання цієї норми Кабінетом Міністрів України прийнято постанову від 11 грудня 2019 року №1165, якою затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН та Порядок розгляду скарги щодо рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН.
Відповідно до пункту 2 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в ЄРПН, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року №1165 (далі Порядок №1165), автоматизований моніторинг відповідності податкової накладної/розрахунку коригування критеріям оцінки ступеня ризиків - сукупність заходів та методів, що застосовуються контролюючим органом для виявлення ознак наявності ризиків порушення норм податкового законодавства за результатами проведення автоматизованого аналізу наявної в інформаційних системах контролюючих органів податкової інформації.
Нормами пункту 7 Порядку №1165, визначено, у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної / розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної / розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної / розрахунку коригування зупиняється.
Пунктом 8 Порядку №1165, передбачено, що платник податку отримує інформацію щодо податкових накладних / розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена, через електронний кабінет.
Згідно пункту 10 Порядку №1165, у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
Відповідно до пункту 11 Порядку №1165, у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування зазначаються:
1) номер та дата складення податкової накладної / розрахунку коригування;
2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку;
3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.
Критерії ризиковості здійснення операцій визначені додатком №3 до Порядку №1165.
Зокрема, згідно пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій, одним із таких критеріїв є відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, поданій для реєстрації в ЄРПН, у таблиці даних платника податку на додану вартість (далі - платник податку) як товару/послуги, що на постійній основі постачається, та обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній / розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 року в отриманих податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 раза, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 року у Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС.
Відповідно до пункту 4 Порядку №520, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі.
Згідно пункту 5 Порядку №520, перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.
Пунктом 9 Порядку №520, письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня.
Згідно пункту 3 Порядку №520, комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу.
Відповідно до пункту 11 Порядку №520, комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі в разі: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі; та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку; та/або надання платником податку копій документів, складених/ оформлених із порушенням законодавства.
Враховуючи вищенаведене, рішення Комісії Державної податкової служби України повинне містити чітку підставу для відмови в реєстрації податкової накладної з вичерпного переліку, визначеного Порядком прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації ПН.
З аналізу наведених норм також слідує, що наявність повноважень на здійснення моніторингу податкових накладних, зупинення їх реєстрації та прийняття подальшого рішення про відмову у реєстрації податкової накладної в ЄРПН - це одна з обставин, які входять до предмета доказування у справах цієї категорії, але не єдина. Надання податковому органу відповідних повноважень - це лише передумова подальшої реалізації його управлінських функцій, результатом реалізації чого є прийняття рішення про відмову у реєстрації податкових накладних.
У постанові Верховного Суду від 12 листопада 2019 року у справі №816/2183/18 вказано, що здійснення моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків є превентивним заходом, спрямованим на убезпечення від безпідставного формування податкового кредиту за операціями, що не підтверджені первинними документами або підтверджені платником податку копіями документів, які складені з порушенням законодавства.
Здійснюючи моніторинг, контролюючий орган виявляє ризик порушення норм податкового законодавства, який проявляється у ймовірності складання та надання податкової накладної з порушеннямПК Українита неможливості здійснення операцій з постачання товарів/послуг дані про які зазначені у податковій накладній/розрахунку коригування та/або ймовірності уникнення платником податку виконання свого податкового обов`язку.
Суд зауважує, що первинним об`єктом судового дослідження у даній справі є обставини, за яких відповідачем вчинено дії щодо зупинення реєстрації податкових накладних та прийнято рішення про відмову у їх реєстрації. Підставою для таких дій мають бути: чіткі критерії оцінки ступеня ризиків відповідних господарських операцій; конкретний перелік документів, встановлений податковим законодавством, який підлягав наданню контролюючому органу для дослідження при прийнятті ним оспорюваних рішень.
Як установлено судом, реєстрація спірних податкових накладних була зупинена на підставі пункту 201.16 статті 201 ПК України, у зв`язку із тим, що коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 45.32.29 відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій.
З метою реєстрації зупинених податкових накладних ТзОВ «ЛУЦЬК-ЕКСПО» та підтвердження здійснення господарський операцій із АТ «РЕНО УКРАЇНА» позивач подав до контролюючого органу повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено від 13.09.2021 №3, №2, №1 (а.с. 162-164).
З метою реєстрації податкової накладної від 11.06.2021 №1106006 разом із повідомленням було подано наступні документи: акт надання послуг №50 від 11.06.2021, банківська виписка за 30.06.2021, дилерська угода №170309/40/RD, рахунок на оплату №26 від 11.06.2021.
З метою реєстрації податкової накладної від 11.06.2021 №1106005 разом із повідомленням було подано наступні документи: акт надання послуг №49 від 11.06.2021, банківська виписка за 30.06.2021, дилерська угода №170309/40/RD, рахунок на оплату №25 від 11.06.2021.
З метою реєстрації податкової накладної від 11.06.2021 №1106004 разом із повідомленням було подано наступні документи: акт надання послуг №48 від 11.06.2021, банківська виписка за 30.06.2021, дилерська угода №170309/40/RD, рахунок на оплату №24 від 11.06.2021.
Рішення від 16.09.2021 №3120634/36181018 про відмову у реєстрації податкової накладної від 11.06.2021 №1106006, від 16.09.2021 №3120635/36181018 про відмову у реєстрації податкової накладної від 11.06.2021 №1106005, від 16.09.2021 №3120636/36181018 про відмову у реєстрації податкової накладної з підстав ненадання платником податку копій документів, а саме: розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків (а. с. 165-167).
Суд зауважує, що предметом доказування при вирішенні вимог про зобов`язання контролюючого органу зареєструвати податкову накладну мають бути встановленими обставини достатності документів для її реєстрації. Тобто позивач має довести, що ним було подано вичерпний перелік документів, достатніх для реєстрації податкової накладної.
Як убачається із матеріалів справи, відповідно до Акту наданих послуг №48 від 11.06.2021 вартість послуг Дилера по реалізації та популяризації оригінальних запасних частин торгівельної марки «Renault» за період січень-березень 2021 72891,60 грн. (у тому числі ПДВ 12148,60), оплата за надані послуги проводилася відповідно до рахунку на оплату №24 від 11.06.2021, однак, відповідно до виписки банку за 30.06.2021 оплата згідно даного рахунку проведена лише на суму 60743,00 грн.; відповідно до Акту наданих послуг №49 від 11.06.2021 вартість послуг Дилера по реалізації та популяризації оригінальних запасних частин торгівельної марки «Renault» та «Dacia» за 1-й квартал 2021 року на загальну суму 178136,53 грн. (у тому числі ПДВ 29689,42 грн.), оплата за надані послуги проводилася відповідно до рахунку на оплату №25 від 11.06.2021, однак, відповідно до виписки банку за 30.06.2021 оплата згідно даного рахунку проведена лише на суму 148447,11 грн.; відповідно до Акту наданих послуг №50 від 11.06.2021 вартість послуг Дилера по реалізації та популяризації оригінальних запасних частин торгівельної марки ««Renault» та «Dacia» за 1-й квартал 2021 року ОПТ на загальну суму 129439,66 грн. (у тому числі ПДВ 21573,28 грн.), оплата за надані послуги проводилася відповідно до рахунку на оплату №26 від 11.06.2021, однак, відповідно до виписки банку за 30.06.2021 оплата згідно даного рахунку проведена лише на суму 107866,38 грн.
Позивач ні у графі «пояснення» повідомлень №1, №2, №3 від 13.09.2021, які надавалося контролюючому органу, ні у поданій позовній заяві не зазначає та не спростовує інформації щодо підстави часткового розрахунку за надані послуги ТзОВ «ЛУЦЬК-ЕКСПО».
З урахуванням зазначеного, суд враховує доводи контролюючого органу про те, що долучений позивачем до пояснень перелік документів не був достатнім для реєстрації поданої позивачем податкової накладної у реєстрі.
Крім того, суд зазначає, що в квитанції чітко визначено критерій, передбачений пунктом 1 Критеріїв ризиковості платника податку, достатній для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, за яким здійснено моніторинг податкових накладнихвід 11.06.2021 №1106004, від 11.06.2021 №1106005 та від 11.06.2021 №1106006 та зупинено їх реєстрацію.
Матеріали справи не містять належних і достатніх доказів на спростування висновків контролюючого органу. Натомість, відповідачемГУ ДПС у Волинській області, як суб`єктом владних повноважень, наведено відповідні мотиви прийняття спірних рішень про відмову у реєстрації податкових накладних Комісією Головного управління ДПС у Волинській області на підставі наданого позивачем переліку документів, а відтак, підтверджено правомірність рішень податкового органу.
Відповідно до статті 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.
Відповідно до вимог частини другої статті 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
З урахуванням встановлених обставин справи та наведених норм чинного законодавства України, суд погоджується із доводами контролюючого органу про те, що ТзОВ «ЛУЦЬК-ЕКСПО» не надало усіх документів, які є достатніми для реєстрації спірних податкових накладних в ЄРПН, а тому у задоволенні позовних вимог товариства слід відмовити повністю.
За правилами статті 139 КАС України, судом не вирішується питання про розподіл судових витрат.
Керуючись статями 139, 243-246, 255, 257, 262, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, на підставі Податкового кодексу України, суд
ВИРІШИВ:
У задоволенні позову Товариства з обмеженою відповідальністю «ЛУЦЬК-ЕКСПО» (45636, Волинська область, Луцький район, село Гаразджа, вулиця Київська, будинок 121, код ЄДРПОУ 36181018) до Головного управління ДПС у Волинській області (43010, місто Луцьк, Київський майдан, 4, код ЄДРПОУ 44106679), Державної податкової служби України (04053, місто Київ, площа Львівська, 8, код ЄДРПОУ 43005393) про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити дії відмовити.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку повністю або частково шляхом подання апеляційної скарги до Восьмого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Головуючий
Суддя В.В. Мачульський
Суд | Волинський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 10.04.2022 |
Оприлюднено | 25.06.2022 |
Номер документу | 103909381 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Затолочний Віталій Семенович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Затолочний Віталій Семенович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Затолочний Віталій Семенович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Затолочний Віталій Семенович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Затолочний Віталій Семенович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Затолочний Віталій Семенович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Затолочний Віталій Семенович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Затолочний Віталій Семенович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Затолочний Віталій Семенович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні