ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
і м е н е м У к р а ї н и
24 грудня 2021 року м. Ужгород№ 260/3150/21 Закарпатський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого - судді Іванчулинця Д.В.,
при секретарі судового засідання Костелей І.Ф.,
за участю сторін та осіб, які беруть участь у розгляді справи:
представника позивача Науменко І.В.
представника відповідача Токар М.В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в порядку загального позовного провадження адміністративну справу за позовною заявою Товариства з обмеженою відповідальністю Інтернаціональна група вин України № 1 (вул. Колгоспна, буд. 25, корпус Д, м. Хуст, Закарпатська область, 90400, код ЄДРПОУ 36731785) до Головного управління ДПС у Закарпатській області (вул. Волошина, буд. 52, м. Ужгород, Закарпатська область, 88000, код ЄДРПОУ ВП 44106694), Державної податкової служби України (пл. Львівська, буд. 8, м. Київ, 04053, код ЄДРПОУ 43005393) про визнання протиправними рішень та зобов`язання вчинити ді, -
В С Т А Н О В И В:
28 липня 2021 року, Товариство з обмеженою відповідальністю «Інтернаціональна група вин України № 1» (далі - позивач) звернулося до Закарпатського окружного адміністративного суду із адміністративним позовом до Головного управління ДПС у Закарпатській області (далі відповідач 1), Державної податкової служби України (далі відповідач 2), яким просить суд: 1) визнати протиправним та скасувати Рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 2549756/36731785 від 08.04.2021 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 1/3 від 01.02.2021 року; 2) зобов`язати ДПС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 1/3 від 01.02.2021 року; 3) визнати протиправним та скасувати Рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 2549757/36731785 від 08.04.2021 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 2/3 від 01.02.2021 року; 4) зобов`язати ДПС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 2/3 від 01.02.2021 року; 5) стягнути з відповідачів на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Інтернаціональна група вин України №1» (код у ЄДРПОУ: 36731785) судовий збір у розмірі 4 540 (чотири тисячі п`ятсот сорок) гривень та витрати пов`язані з наданням професійної правничої (правової) допомоги (а.с.1-12).
Позовні вимоги обґрунтовані наступним.
Товариство з обмеженою відповідальністю «Інтернаціональна група вин України №1» зареєстроване в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, одним із відокремлених підрозділів Товариства є Вінницька філія Товариства з обмеженою відповідальністю «Інтернаціональна група вин України № 1». Основним напрямом діяльності ТОВ «Інтернаціональна група вин України №1», що здійснюється ним зокрема і через утворені філії, є оптова торгівля напоями. Товариство займається також діяльністю посередників у торгівлі товарами широкого асортименту. Тобто, ГУ ДПС у Закарпатській області прийшло до висновку про неподання ТОВ «Інтернаціональна група вин України МІ» первинних документів, при цьому, позивач та його представник наголошували, що відповідач не підкресливши в оскаржуваних рішеннях документи, які не надано та не зазначивши про відсутні документи у додатковій інформації, як нього вимагає Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації ПН. Зокрема, контролюючим органом не було визначено вичерпного переліку документів, надання якого дало б позивачеві можливість реєстрації відповідних податкових накладних. У наданих податковому органу поясненних від 29.03.2021 року достатньо чітко та зрозуміло, описано процес отримання товару (напоїв на основі вина), що підтверджується долученими до пояснень документами. Так, між Вінницькою філією та Товариством з обмеженою відповідальністю «Регно Італія УА» (код у ЄДРПОУ 39200881) укладено договір поставки № 032/05042017 М від 05.04.2017 року (надалі за текстом - договір № 032/05042017 М). Відповідно до умов договору № 032/05042017 М, товаром є алкогольна продукція, яку реалізовує Постачальник. Відповідно до предмета договору № 032/05042017 М, постачальник зобов`язується в порядку та на умовах, визначених умовами цього Договору та у відповідності із замовленням Покупця, поставити Товар, якість та комплектність якого відповідає державним стандартам та діючим нормам законодавства, що регулює питання харчової безпеки, пов`язані з ними правила пакування, транспортування, зберігання і маркування харчової продукції, що підтверджується гігієнічними висновками та сертифікатами відповідності, а Покупець в порядку та на умовах, визначених умовами цього Договору, прийняти Товар і оплатити його вартість за цінами зазначеними в накладній та які не можуть перевищувати цін, узгоджених у специфікації, що складає невід`ємну частину цього Договору. Так, на виконання умов договору № 032/05042017 М, Вінницькій філії,
- 02.12.2020 року було поставлено товар на загальну суму 406 907,64 (чотириста шість тисяч дев`ятсот сім, 64) гривень, в т. ч. ПДВ 67 817, 94 (шістдесят сім тисяч вісімсот сімнадцять тисяч, 94) гривні, що підтверджується видатковою накладною № Н01127р0094 від 02.12.2020 року та товарно-транспортною накладною від 02.12.2020 року,
- 08.12.2020 року було поставлено товар на загальну суму 339 641, 82 (триста тридцять дев`ять тисяч шістсот сорок одна, 82) гривня, в т. ч. ПДВ 56 606, 97 (п`ятдесят шість тисяч шістсот шість, 97) гривень, що підтверджується видатковою накладною № Н01204р0075 від 08.12.2020 року га товарно-транспортною накладною від 08.12.2020 року,
- 22.12.2020 року було поставлено товар на загальну суму 297 997, 56 (двісті дев`яносто сім тисяч дев`ятсот дев`яносто сім, 56) гривень, в т. ч. ПДВ 49 666, 26 (сорок дев`ять тисяч шістсот шістдесят шість, 26) гривень, що підтверджується видатковою накладною № Н01218р0080 від 22.12.2020 року та товарно- транспортною накладною від 22.12.2020 року,
- 29.12.2020 року було поставлено товар на загальну суму 109 576, 80 (сто дев`ять тисяч п`ятсот сімдесят шість, 80) гривень, в т. ч. ПДВ 18 262, 80 (вісімнадцять тисяч двісті шістдесят дві, 80) гривень, що підтверджується видатковою накладною № Н01222р0230 від 29.12.2020 року та товарно-транспортною накладною від 29.12.2020 року,
- 20.01.2021 року було поставлено товар на загальну суму 98 910, 36 (дев`яносто вісім тисяч дев`ятсот десять, 36) гривень, в т. ч. ПДВ 16 485, 06 (шістнадцять тисяч чотириста вісімдесят п`ять, 06) гривень, що підтверджується видатковою накладною № Н10114р0109 від 20.01.2021 року та товарно-транспортною накладною від 20.01.2021 року.
Відповідно до порядку оплати за договором № 032/05042017 М, Покупець здійснює оплату в безготівковій формі шляхом перерахування грошового платежу у гривнях на банківський рахунок Постачальника з відстроченням платежу на 45 (сорок п`ять) календарних днів з моменту передачі товару у власність Покупця.
Так, Вінницькою філією були здійснені оплати за вищезазначені поставки, що підтверджується платіжними дорученнями №35381 від 12.01.2021 року,№35386 від 15.01.2021 року,№35431 від 11.02.2021 року, № 1187 від 08.02.2021 року, №35441 від 15.02.2021 року, № 1215 від 03.03.2021 року.
Тобто, на підтвердження отримання Вінницькою філією необхідного товару (напоїв) та подальшої реалізації зазначеного товару контрагенту ТОВ «Аріалсервіс» надано обширний перелік підтверджуючих документів, що пропонується надати згідно вимог її. 5 Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації ПН.
Отже, про на ненадання первинних документів є безпідставним.
Таким чином, Позивачем разом з поясненнями подані Головному управлінню ДПС у Закарпатській області документи, які в свою чергу не містять ознак порушення законодавства та підтверджують правомірність здійснених господарських операцій між Товариством та Товариством з обмеженою відповідальністю «Аріалсервіс». Натомість контролюючим органом не надано належної правової оцінки ні факту надання документів , ні правової оцінки події з якою пов`язується реєстрація податкової накладної та з настанням якої існує необхідність оформлення документів, передбачених договором.
Отже, ТОВ «Інтернаціональна група вин України №1» були виконані усі вимоги нормативно-правових актів та подані усі можливі документи, які в свою чергу є достатніми, не містять ознак порушення законодавства та підтверджують правомірність здійснених господарських операцій. Попри це, конкретних причин відмови в реєстрації податкових накладних та яких саме первинних документів не вистачає, ТОВ «Інтернаціональна група вин України №1» від Головного управління ДПС у Закарпатській області так і не отримало, що є протиправним та суперечить правовому спрямуванню акту індивідуальної дії.
У зв`язку з вищезазначеним позивач звернувся до суду із даним позовом.
02 серпня 2021 року, ухвалою судді Закарпатського окружного адміністративного суду було відкрито провадження у даній адміністративні справі за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням (викликом) сторін (а.с.112, 113).
17 серпня 2021 року на адресу суду надійшло клопотання від представника відповідача 2 про заміну неналежного відповідача на належного, а саме: Головне управління ДПС у Закарпатській області (код ЄДРПОУ 43143065) на Головне управління ДПС у Закарпатській області (код ЄДРПОУ ВП 44106694) (а.с.117, 118).
01 вересня 2021 року на адресу суду від представника Державної податкової служби України надійшов відзив на позовну заяву, згідно змісту якого останній не погоджується із адміністративним позовом та просить відмовити в його задоволенні (а.с.131-135).
09 вересня 2021 року представник позивача подав до суду відповідь на відзив Державної податкової служби України (а.с.141-144).
16 вересня 2021 року ухвалою Закарпатського окружного адміністративного суду було задоволено клопотання представника позивача та ухвалено провести судове засідання у режимі відеоконференції (а.с.157, 158).
13 жовтня 2021 року ухвалою призначено провести судове засідання в режимі відеоконференції (а.с.170, 171).
Ухвалою занесеною до протоколу судового засідання від 18 жовтня 2021 року було задоволено клопотання представника Головного управління ДПС у Закарпатській області та замінено неналежного відповідача на належного, а саме: Головне управління ДПС у Закарпатській області (код ЄДРПОУ 43143065) на Головне управління ДПС у Закарпатській області (код ЄДРПОУ ВП 44106694) (а.с.178, 179).
18 жовтня 2021 року ухвалою Закарпатського окружного адміністративного суду клопотання представника відповідачів задоволено та розгляд даної справи призначено провести за правилами загального позовного провадження (а.с.180-182).
09 листопада 2021 року Головне управління ДПС у Закарпатській області подало відзив на позов, згідно якого заперечило проти вимог викладених у ньому та просило відмовити позивачеві в його задоволенні (а.с.188-190).
11 листопада 2021 року представник позивача подав відповідь на відзив Головного управління ДПС у Закарпатській області (а.с.198, 199).
17 листопада 2021 року Головне управління ДПС у Закарпатській області подало доповнення до відзиву (а.с.212-214).
18 листопада 2021 року ухвалою призначено провести судове засідання в режимі відеоконференції (а.с.217, 218).
22 листопада 2021 року представник позивача надав суду додаткову відповідь на відзив (а.с.221, 222).
22 листопада 2021 року, ухвалою Закарпатського окружного адміністративного суду закрито підготовче провадження та призначено дану справу до розгляду по суті (а.с.226, 227).
21 грудня 2021 року ухвалою призначено провести судове засідання в режимі відеоконференції.
У судовому засіданні представник позивача підтримав заявлені позовні вимоги у повному обсязі з мотивів наведених у позовній заяві та просив суд задовольни позов у повній мірі.
Представник відповідача у судовому засіданні заперечив проти задоволення позовних вимог у повному обсязі з мотивів наведених у відзиві на позовну заяву та просив відмовити у задоволенні позову повністю.
Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши з цього приводу наявні в матеріалах справи докази, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до наступних висновків.
Судом встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю «Інтернаціональна група вин України №1» (код ЄДРПОУ - 36731785, надалі за текстом - ТОВ «Інтернаціональна група вин України №1», Товариство) зареєстроване 15.07.2010, номер запису в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань: 13251020000000690. Одним із відокремлених підрозділів Товариства є Вінницька філія Товариства з обмеженою відповідальністю «Інтернаціональна група вин України № 1» (код у ЄДРПОУ 39445837, надалі за текстом - Вінницька філія).
Судом також встановлено, що на підтвердження господарських операцій за результатами яких складено та надіслано для реєстрації податкові накладні разом з поясненнями від 29.03.2021 року, ГУ ДПС у Закарпатській області позивач надав копії наступних документів:
1. Копія ліцензії на право оптової торгівлі алкогольними напоями, крім сидру та перрі (без додання спирту) серії АЕ № 297977 від 24.10.2016 року.
2. Копія додатку до Ліцензії № 1 серії ПВ № 023666 від 02.11.2016 року.
3. Копія ліцензії на право оптової торгівлі алкогольними напоями - сидром та перрі (без додання спирту) серії АЕ № 297577 від 18.03.2016 року.
4. Копія додатку до Ліцензії № 3 серії ПВ № 023580 від 24.06.2016 року.
5. Копія ліцензії на право оптової торгівлі алкогольними напоями - сидром та перрі (без додання спирту) реєстраційний номер 990209202100008 від 17.03.2021 року.
6. Копія довідки про внесення місця зберігання оптових партій алкогольних напоїв, площею 546 кв. м., що знаходиться за адресою: Вінницька обл., м. Вінниця, вул. О. Антонова, 13, до Єдиного державного реєстру серії АП № 185433.
7. Копія довідки про внесення місця зберігання алкогольних напоїв, площею 102 кв. м., що знаходиться за адресою: Вінницька обл., м. Вінниця, вул. М. Шимка, 42-А, до Єдиного державного реєстру АП № 148498.
8. Копія договору оренди № 56 від 01.01.2021 року.
9. Копія договору № 01-01-04 оренди нежилого приміщення від 01.01.2021 року.
10. Копія штатного розпису № 1-ОД від 01.01.2021 року.
11. Копія договору поставки № 032/05042017 М від 05.04.2017 року.
12. Копія видаткової накладної № Н01127р0094 від 02.12.2020 року.
13. Копія товарно-транспортної накладної від 02.12.2020 року.
14. Копія видаткової накладної № Н01204р0075 від 08.12.2020 року.
15. Копія товарно-транспортної накладної від 08.12.2020 року.
16. Копія видаткової накладної № Н01218р0080 від 22.12.2020 року.
17. Копія товарно-транспортної накладної від 22.12.2020 року.
18. Копія видаткової накладної № Н01222р0230 від 29.12.2020 року.
19. Копія товарно-транспортної накладної від 29.12.2020 року.
20. Копія видаткової накладної № Н10114р0109 від 20.01.2021 року.
21. Копія товарно-транспортної накладної від 20.01.2021 року.
22. Копія платіжного доручення № 35381 від 12.01.2021 року.
23. Копія платіжного доручення № 35386 від 15.01.2021 року.
24. Копія платіжного доручення № 35431 від 11.02.2021 року.
25. Копія платіжного доручення № 1187 від 08.02.2021 року.
26. Копія платіжного доручення № 35441 від 15.02.2021 року.
27. Копія платіжного доручення № 1215 від 03.03.2021 року.
28. Копія виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 26.09.2019 року.
29. Копія витягу № 182032450459 з реєстру платників податку на додану вартість від 05.01.2019 року.
30. Копія ліцензії на право оптової торгівлі алкогольними напоями, крім сидру та перрі (без додання спирту) від 27.02.2020 року.
31. Копія ліцензії на право оптової торгівлі алкогольними напоями - сидром та перрі (без додання спирту) від 27.02.2020 року.
32. Копія довідки про внесення місця зберігання алкогольних напоїв площею 158, 2 кв. м., що знаходиться за адресою: м. Київ, просп. Визволителів, буд. 5, скл. Будівля Г до Єдиного державного реєстру серії АП№ 149021.
33. Копія довідки про внесення місця зберігання алкогольних напоїв площею 98, 5 кв. м., що знаходиться за адресою: м. Львів, Е*ул. Північна, 1, скл. Будівля Е-1 до Єдиного державного реєстру серії АП № 149026.
34. Копія договору поставки № 4619 від 18.06.2020 року.
35. Копія видаткової накладної № РН-0001251 від 01.02.2021 року.
36. Копія товарно-транспортної накладної від 01.02.2021 року.
37. Копія видаткової накладної № РН-0001250 від 01.02.2021 року.
38. Копія товарно-транспортної накладної від 01.02.2021 року.
39. Копія платіжного доручення № 172 від 02.02.2021 року.
40. Копія платіжного доручення № 173 від 02.02.2021 року.
У наданих податковому органу поясненних від 29.03.2021 року позивачем, з посиланням на вищенаведені документи описано процес отримання товару (напоїв на основі вина), що підтверджується долученими до пояснень документами.
Так, між Вінницькою філією та Товариством з обмеженою відповідальністю «Регно Італія УА» (код у ЄДРПОУ 39200881) укладено договір поставки № 032/05042017 М від 05.04.2017 року (надалі за текстом - договір № 032/05042017 М).
Відповідно до умов договору № 032/05042017 М, товаром є алкогольна продукція, яку реалізовує Постачальник.
Відповідно до предмета договору № 032/05042017 М, постачальник зобов`язується в порядку та на умовах, визначених умовами цього Договору та у відповідності із замовленням Покупця, поставити Товар, якість та комплектність якого відповідає державним стандартам та діючим нормам законодавства, що регулює питання харчової безпеки, пов`язані з ними правила пакування, транспортування, зберігання і маркування харчової продукції, що підтверджується гігієнічними висновками та сертифікатами відповідності, а Покупець в порядку та на умовах, визначених умовами цього Договору, прийняти Товар і оплатити його вартість за цінами зазначеними в накладній та які не можуть перевищувати цін, узгоджених у специфікації, що складає невід`ємну частину цього Договору.
Так, на виконання умов договору № 032/05042017 М, Вінницькій філії,
- 02.12.2020 року було поставлено товар на загальну суму 406 907,64 (чотириста шість тисяч дев`ятсот сім, 64) гривень, в т. ч. ПДВ 67 817, 94 (шістдесят сім тисяч вісімсот сімнадцять тисяч, 94) гривні, що підтверджується видатковою накладною № Н01127р0094 від 02.12.2020 року та товарно-транспортною накладною від 02.12.2020 року,
- 08.12.2020 року було поставлено товар на загальну суму 339 641, 82 (триста тридцять дев`ять тисяч шістсот сорок одна, 82) гривня, в т. ч. ПДВ 56 606, 97 (п`ятдесят шість тисяч шістсот шість, 97) гривень, що підтверджується видатковою накладною № Н01204р0075 від 08.12.2020 року га товарно-транспортною накладною від 08.12.2020 року,
- 22.12.2020 року було поставлено товар на загальну суму 297 997, 56 (двісті дев`яносто сім тисяч дев`ятсот дев`яносто сім, 56) гривень, в т. ч. ПДВ 49 666, 26 (сорок дев`ять тисяч шістсот шістдесят шість, 26) гривень, що підтверджується видатковою накладною № Н01218р0080 від 22.12.2020 року та товарно- транспортною накладною від 22.12.2020 року,
- 29.12.2020 року було поставлено товар на загальну суму 109 576, 80 (сто дев`ять тисяч п`ятсот сімдесят шість, 80) гривень, в т. ч. ПДВ 18 262, 80 (вісімнадцять тисяч двісті шістдесят дві, 80) гривень, що підтверджується видатковою накладною № Н01222р0230 від 29.12.2020 року та товарно-транспортною накладною від 29.12.2020 року,
- 20.01.2021 року було поставлено товар на загальну суму 98 910, 36 (дев`яносто вісім тисяч дев`ятсот десять, 36) гривень, в т. ч. ПДВ 16 485, 06 (шістнадцять тисяч чотириста вісімдесят п`ять, 06) гривень, що підтверджується видатковою накладною № Н10114р0109 від 20.01.2021 року та товарно-транспортною накладною від 20.01.2021 року.
Відповідно до порядку оплати за договором № 032/05042017 М, Покупець здійснює оплату в безготівковій формі шляхом перерахування грошового платежу у гривнях на банківський рахунок Постачальника з відстроченням платежу на 45 (сорок п`ять) календарних днів з моменту передачі товару у власність Покупця.
Так, Вінницькою філією були здійснені оплати за вищезазначені поставки, що підтверджується платіжними дорученнями № 35381 від 12.01.2021 року, № 35386 від 15.01.2021 року, № 35431 від 11.02.2021 року, № 1187 від 08.02.2021 року, № 35441 від 15.02.2021 року, № 1215 від 03.03.2021 року.
Тобто, на підтвердження отримання Вінницькою філією необхідного товару (напоїв) та подальшої реалізації зазначеного товару контрагенту ТОВ «Аріалсервіс» позивач надав вищезазначений перелік документів.
Відповідно до ч. 1 ст.2 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
Статтею 5 КАС України встановлено, що кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або інтереси.
Право звернення до суду є невід`ємним особистим правом, яке реалізовується особою в порядку, встановленому КАС України. Способом реалізації цього права є звернення зацікавленої особи з позовом до суду.
Спеціальним нормативно-правовим актом, який регулює відносини оподаткування та захисту прав учасників податкових відносин, в тому числі захисту порушеного права в судовому порядку, є Податковий кодекс України (далі - ПК України).
Порядок та строки оскарження рішень контролюючих органів визначено ст.56 ПК України.
Зокрема, відповідно до п.56.1 ст.56 ПК України, рішення, прийняті контролюючим органом, можуть бути оскаржені в адміністративному або судовому порядку.
Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до п.10 Порядку зупинення податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України (далі -КМУ), від 11.12.2019. № 1165 "Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних" у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі\текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються:
1) номер та дата складення податкової накладної розрахунку коригування;
2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку;
3) пропозиція щодо падання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.
Відповідно до пункту 4 Порядку прийняття рішень про реєстрацію відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого наказом Мінфіну від 12.12.2019 № 520 (далі - Порядок) у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, визначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі.
Відповідно до п.5 Порядку перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати:
- договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до ним;
- договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;
- первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документ (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;
- розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;
- документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.
Відповідно до п. 11 Порядку комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі в разі:
- ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі;
- та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку;
- та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.
Щодо рішень комісії Головного управління ДПС у Закарпатській області від 08.04.2021 №2549756/36731785 та №2549757/36731785 про відмову в реєстрації податкових накладних №1/3 та 2/3 від 01.02.2021, суд зазначає наступне.
Судом встановлено, що позивачем подано на реєстрацію податкову накладну №1/3 та №2/3 від 01.02.2021, виписані па ТОВ «Аріалсервіс» на загальну суму 591 258,60 грн..
Як зазначено вище, відповідно до п.4 Порядку, затвердженого Наказом Мінфіну від 12.12.2019 за № 520 у випадку зупинення реєстрації податкової накладної платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній.
Позивачем в електронному вигляді надано до ГУ ДПС у Закарпатській області пакет документів, щодо підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній.
Так, 02.04.2021р. позивачем у електронному вигляді надані до ГУ ДПС у Закарпатській області пояснення щодо підтвердження інформації, зазначеної у податкових накладних з додатками в кількості 37 шт.
Вказані додатки містили копії документів, що перераховані позивачем на стор.5-6 позовної заяви, окрім документів, зазначених в переліку за номерами 35, 36, 38 та 39.
За правилом 1-ої події, згідно норм Податкового кодексу України податкова накладна виписується за датою виникнення податкового зобов`язання, яка визначається або днем зарахування коштів, або днем відвантаження товару/надання послуг (п.187.1. ст.187 ПК України та п.201. ст.201 ПК України).
На підтвердження інформації про постачання товару для ТОВ «АріалСервіс» згідно податкової накладної №1/3 від 01.02.2021 на суму 294334,20 грн. (в т.ч. ПДВ 49055,70 грн.) позивачем на розгляд комісії надано виключно видаткову накладну №РН-0001250 від 01.02.2021.
На підтвердження інформації про постачання товару для ТОВ «АріалСервіс» згідно податкової накладної №2/3 від 01.02.2021 на суму 296924,40 грн. (в т.ч. ПДВ 49487,40 грн.) позивачем на розгляд комісії не надано жодного первинного документу, який підтверджує факт відвантаження товару або отримання коштів (платіжне доручення №173 про отримання коштів від ТОВ «АріалСервіс» в сумі 296924,40 грн. датоване 02.02.2021 і не може бути підставою для виписки податкової накладної від 01.02.2021).
Однак, під час аналізу відповідачем вищевказаних документів, комісією встановлено, що вони не можуть підтверджувати інформацію про господарські операції, щодо яких виставлено податкові накладні.
Як вбачається із наявних в справі доказів, не відповідає дійсності твердження позивача про надання на розгляд комісії копій видаткової накладної №РН-0001251 від 01.02.2021, копій 2-х товаро-транспортних накладних від 01.02.2021 та копії платіжного доручення №172 від 02.02.2021. На підтвердження надання вказаних документів позивачем не надано доказів, а саме, супровідних листів, що надсилаються в електронному вигляді через електронний кабінет платника податків.
Як встановлено судом в ході судового розгляду, у наданих позивачем документах містяться розбіжності у сумах, обсягах та асортименті товару, тобто належного пакету документів, що підтверджує господарські операції не надано.
Таким чином, комісією ГУ ДПС у Закарпатській області правомірно відмовлено в реєстрації податкової накладної позивача, оскільки наданою позивачем пакету документів не достатньо для підтвердження господарської операції, про яку зазначено у податковій накладній № 1.
Вказана позиція також підтверджується практикою Восьмого апеляційної адміністративного суду, викладеною, зокрема, в постановах від 27 квітня 2021 року у справі № 140/13908/20 га від 17 травня 2021 року у справі № 500/3703/20. У вказаних постановах апеляційним судом зазначено, що «Суд апеляційної інстанції вказує, що предметом доказування при вирішенні питання про скасувати рішень комісії Головного управління ДПС у Волинській області про відмову в реєстрації податкової накладної, є обставини щодо подання достатніх документів, які в подальшому свідчать про можливість зареєструвати податкову накладну. Тобто, позивач має довести, що ним було подано документи, достатні для реєстрації податкової накладної» та «долучений позивачем до матеріалів справи перелік копій документів не відповідні переліку документів, наданих контролюючому органу разом із поясненнями на підтвердження господарських операцій, є розширеним та не всі надані на розгляд суду першої інстанції документи були предметом дослідження Комісії ДПС.»
Не відповідають обставинам справи та не є нормативно обґрунтованими аргумент позивача про залежність дій платника від зазначення в квитанції конкретного переліку документів.
Відповідачі як суб`єкти владних повноважень не мають жодного відношення до зупинення реєстрації податкової накладної позивача, оскільки не наділені такими повноваженнями і технічними можливостями, як і будь-яких інший орган або посадова особа, відповідно до пункту 2 Постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних" №1246 від 29.12.2010 (далі- Порядок №1246). податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі - платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі(стандарті) та надсилається для реєстрації.
Відповідно до пункту 12 Порядку №1246, після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 ПК України; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 ПК України; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 ПК України (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 p.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України; дотримання вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", та Порядку обміну електронними документами і контролюючими органами, затвердженого установленому порядку.
Згідно з п. 13 Порядку №1246, за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).
П.12 та п. 13 Порядку №1246 встановлено, що розшифрування та перевірка податкової накладної, надісланої на реєстрацію до ЄРПН здійснюється в автоматизованому режимі за результатами чого формується квитанція про прийняття або неприйняття, чи зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Тож на розглядуваному етапі посадові особи Державної податкової служби України не беруть участі в процесі прийняття податкової накладної та не вирішують питання про її реєстрацію або відмову в такій реєстрації.
Отже, повідомлення про зупинення реєстрації податкових накладних не є рішенням суб`єкта владних повноважень в розумінні п.19 ч. 1 ст. 4 КАС України, так як не містять волі суб`єкта, який здійснює владні управлінські функції, позаяк їх формує та направляє платнику Автоматизована система «Єдине вікно подання електронних документів»» ДФС України.
Відповідно до п.11. Порядку №1165 в квитанції згідно абз.3 повинна міститися тільки пропозиція платнику податків подати документи. Вказаним Порядком не передбачено зазначення у квитанції конкретного переліку документів, що їх необхідно подати на розгляд комісії для підтвердження інформації, зазначеної в податковій накладній. Такого зазначення апріорі не може бути в квитанції, адже перелік документів залежить від специфіки господарської операції в кожному конкретному випадку.
Фактично пропозиція платнику податків подати документи є відсильною і кореспондується з п.5 Порядку №1165, в якому зазначено про право (не обов`язок) платника подати документи залежно від специфіки операції, зазначеної в зупиненій податковій накладній.
Таким чином, спростовується висновок позивача про залежність дій платника податків від зазначення в квитанції переліку документів, оскільки можливі дії платника у випадку автоматичного зупинення системою реєстрації податкової накладної чітко врегульовано Порядком № 1165.
Відсутність у квитанції конкретного переліку документів жодним чином не впливає на критерії чіткості, зрозумілості та обґрунтованості рішення комісії ГУ ДПС у Закарпатській області, оскільки квитанція і рішення - це 2 окремих та не пов`язаних документи. При цьому квитанція не є рішенням суб`єкта владних повноважень, а є тільки повідомленням платнику про зупинення реєстрації накладної, не впливає на права платника податків і не створює будь-яких обов`язків для нього.
Отже, враховуючи вищезазначене, суд приходить висновку, що у задоволенні позову слід відмовити у повному обсязі.
Керуючись ст. ст. 5, 9, 19, 77, 205, 241 - 246, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
В И Р І Ш И В:
У задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю Інтернаціональна група вин України № 1 (вул. Колгоспна, буд. 25, корпус Д, м. Хуст, Закарпатська область, 90400, код ЄДРПОУ 36731785) до Головного управління ДПС у Закарпатській області (вул. Волошина, буд. 52, м. Ужгород, Закарпатська область, 88000, код ЄДРПОУ ВП 44106694), Державної податкової служби України (пл. Львівська, буд. 8, м. Київ, 04053, код ЄДРПОУ 43005393) про визнання протиправними рішень та зобов`язання вчинити ді відмовити повністю.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду. Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або у разі розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. Апеляційна скарга подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції.
СуддяД.В. Іванчулинець
Суд | Закарпатський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 23.12.2021 |
Оприлюднено | 25.06.2022 |
Номер документу | 103909817 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних |
Адміністративне
Закарпатський окружний адміністративний суд
Іванчулинець Д.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні