ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
справа №380/4880/22
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
11 квітня 2022 року
Львівський окружний адміністративний суд у складі головуючого - судді Кухар Н.А., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Агро Мікс» до Головного управління ДПС у Львівській області, Державної податкової служби України про визнання протиправним і скасування рішення, зобов`язання вчинити дії,-
в с т а н о в и в:
Товариство з обмеженою відповідальністю «Агро Мікс» (81021, Львівська область, Яворівський район, с. Нагачів, урочище Птахофабрика) звернулося в суд з позовом до Головного управління ДПС у Львівській області (79003, м. Львів, вул. Стрийська, 35), Державної податкової служби України (04053, м. Київ, пл. Львівська, 8) про визнання протиправним і скасування рішення, зобов`язання вчинити дії, в якому позивач просить суд:
- визнати протиправним та скасувати рішення №3266039/38565461 від 21.10.2021 року про відмову в реєстрації податкової накладної №1 від 02.10.2021 року в Єдиному реєстрі податкових накладних;
- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну №1 від 02.10.2021 року в Єдиному реєстрі податкових накладних, датою їх отримання;
- визнати протиправним та скасувати рішення №3266040/38565461 від 21.10.2021 року про відмову в реєстрації податкової накладної №2 від 02.10.2021 року в Єдиному реєстрі податкових накладних;
- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну №1 від 02.10.2021 року в Єдиному реєстрі податкових накладних, датою їх отримання;
- стягнути з відповідачів судові витрати, що поніс позивач із розглядом справи.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що позивачем подано на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №1 від 02.10.2021 року та №2 від 02.10.2021 року, які прийнято, але реєстрацію зупинено. Повідомлено, що вказані податкові накладні відповідають вимогам п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій, запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. За результатами отриманого повідомлення позивачем направлено на адресу Головного управління ДПС у Львівській області повідомлення щодо подачі пояснень та копії документів. Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних прийнято рішення №3266039/38565461 від 21.10.2021 року про відмову в реєстрації податкової накладної №1 від 02.10.2021 року та №3266040/38565461 від 21.10.2021 року про відмову в реєстрації податкової накладної №2 від 02.10.2021 року, яким відмовлено у реєстрації вказаної податкової накладної з підстав ненадання платником податків копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання/транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактур/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних. Позивач вважає оскаржувані рішення протиправними та такими, що підлягають скасуванню, оскільки ним подано усі підтверджуючі документи. Первинні документи подані на розгляд Комісії засвідчують факт реального постачання товару. Просив позов задоволити.
Ухвалою судді Львівського окружного адміністративного суду від 02 березня 2022 року відкрито спрощене позовне провадження в адміністративній справі, без повідомлення сторін.
Ухвалою Львівського окружного адміністративного суду від 11 квітня 2022 року у задоволенні клопотання представника відповідача про розгляд справи в спрощеному позовному провадженні з викликом сторін відмовлено.
Ухвалою Львівського окружного адміністративного суду від 11 квітня 2022 року у задоволенні клопотання представника відповідача про розгляд справи за правилами загального позовного провадження відмовлено.
Ухвалою про відкриття провадження запропоновано відповідачу протягом п`ятнадцяти днів з дня вручення ухвали про відкриття провадження у справі подати до суду відзив на позовну заяву, а також роз`яснено, що у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин справа буде вирішена за наявними матеріалами.
Представник відповідачів через систему «Електронний суд» подав відзив на позовну заяву (вх. №24716 від 04.04.2022 року), в якому просив у задоволенні позову відмовити з огляду на наступне. Оскаржуваними рішенням Комісії регіонального рівня з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Львівській області відмовлено у реєстрації податкових накладних №1 від 02.10.2021 року та №2 від 02.10.2021 року. Вказані рішення прийняті з підстав ненадання платником податку копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання/транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактур/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних. Згідно з даними повідомлення про надання пояснень та копій документів щодо податкових накладних, реєстрацію яких зупинено, Позивач не надав на розгляд Комісії документи, які надав вже до позовної заяви. Відтак, Позивачем не було надано суду належних та допустимих доказів про те, що на момент винесення Відповідачем спірних рішень про відмову в реєстрації податкових накладних в ЄРПН, було надано весь пакет документів до органу ДПС. Відтак, у Головного управління ДПС у Львівській області були законні підстави для прийняття рішень про відмову у реєстрації податкових накладних, а тому є правомірними.
Частиною 1 ст. 262 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження здійснюється судом за правилами, встановленими цим Кодексом для розгляду справи за правилами загального позовного провадження, з особливостями, визначеними у цій главі.
Відповідно до ч. 2 ст. 262 Кодексу адміністративного судочинства України, визначено, що розгляд справи по суті за правилами спрощеного позовного провадження починається з відкриття першого судового засідання. Якщо судове засідання не проводиться, розгляд справи по суті розпочинається через тридцять днів, а у випадках, визначених статтею 263 цього Кодексу, - через п`ятнадцять днів з дня відкриття провадження у справі.
Суд, з`ясувавши обставини, на які учасники справи посилаються як на підставу своїх вимог та заперечень, дослідивши докази, якими вони обґрунтовуються, встановив наступне.
Товариство з обмеженою відповідальністю «Агро Мікс» зареєстроване як юридична особа; основним видом діяльності згідно КВЕД є 01.47 розведення свійської птиці.
Між Товариство з обмеженою відповідальністю «Агро Мікс» (Постачальник) та Товариством з обмеженою відповідальністю «К-Агроінвест Трейд» (Покупець) укладено договір поставки №П-43/2707/21 від 27.01.2021 року.
Відповідно до предмету Договору №П-43/2707/21 від 27.01.2021 року, Постачальник відповідно до умов Договору зобов`язується поставити, а Покупець прийняти й оплатити наступну продукцію - кури свійські живі (код УКТ ЗЕД 0105) у кількості, по найменуваннях і цінах, зазначених у видаткових накладних, що виписуються на кожну партію Продукцію.
Відповідно до п. 2.1 ціна по кожному найменуванню і на кожну партію Продукції погоджується Постачальником з Покупцем в телефонному режимі або шляхом надіслання повідомлень електронною поштою чи іншими засобами електронного зв`язку та вказується в накладних на кожну партію Продукції і містить в собі податок на додану вартість.
Розрахунок за кожну партію Продукції проводиться у безготівковій формі, шляхом банківського переказу Покупцем грошових коштів в сумі, вказаній у рахунках на п/р Постачальника не пізніше 10 (десяти) календарних днів з дати поставки Продукції (п. 2.6 Договору).
Відповідно до наявної в матеріалах справи копії видаткової накладної №АМ-0000060 від 02.10.2021 року позивач поставив ТОВ «К-Агроінвест Трейд» товар кури свійські живі 5489 шт., 12840 кг на загальну сум 507231,36 грн. Поставку товару здійснено на умовах самовивозу на склад Покупця за адресою: 81021, Львівська область, Яворівський район, с. Нагачів, урочище Птахофабрика.
У зв`язку із настанням дати виникнення податкових зобов`язань та відповідно до вимог п. 201.1 ст. 201 Податкового кодексу України Товариством з обмеженою відповідальністю «Агро Мікс» складено податкову накладну №1 від 02.10.2021 року на суму 507231,36 грн. у т.ч. ПДВ 84538,56 грн.
Вище вказану податкову накладну 13 жовтня 2021 року було направлено на реєстрацію, проте реєстрація вищевказаної податкової накладної була зупинена на підставі того, що коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 0105 відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються) та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Запропоновано надати пояснення та копії документів.
За результатами отриманого повідомлення позивачем направлено повідомлення щодо подачі пояснень та копії документів щодо податкової накладної, реєстрацію якої зупинено. Позивачем надано пояснення наступного змісту: 27.07.2021 року між ТОВ «Агро Мікс» та ТОВ «К-Агроінвест Трейд» укладено договір поставки №П-43/2707/21 від 27.01.2021 року, за умовами якого Постачальник зобов`язується поставити курей свійських живих на умовах самовивозу покупцем. На виконання умов Договору ТОВ «Агро Мікс» поставило живих курей бройлерів в кількості 16469 шт. живою вагою 38700 кг на загальну суму 1528649,04 грн., що підтверджується видатковими накладними. Вивезення курей з пташників і доставка їх за місцем призначення проводилося транспортом ТОВ «К-Агроінвест Трейд». Оплата отриманої продукції ТОВ «К-Агроінвест Трейд» проведено на суму 1350000,00 грн. наступними платіжними дорученнями: №8432 від 05.10.2021 року в сумі 300000,00 грн.; №8460 від 06.10.2021 року в сумі 600000,00 грн.; №8565 від 08.10.2021 року в сумі 150 000,00 грн.; №8632 від 12.10.2021 року в сумі 600000,00 грн. Станом на 18.10.2021 року по взаєморозрахунках між ТОВ «Агро Мікс» та ТОВ «К-Агроінвест Трейд» дебіторська заборгованість становить 178649,04 грн. Кошти ТОВ «Агро Мікс» були використані на оплату вартості сировини для приготування кормів кукурудзи, соєвої макухи, пшениці. Продукція, яка була відвантажена ТОВ «К-Агроінвест Трейд» - свійські кури живі була отримана внаслідок відгодівлі до товарних кондицій і подальшої їх реалізації закуплених у постачальників одноденних курчат, що є основним видом діяльності товариства згідно КВЕД 01.47 розведення свійської птиці є основним видом доходів Товариства. Доходи від вирощування і реалізації курей бройлерів протягом 9 місяців 2021 року склали 95,5% від загальної суми доходів. Для підтвердження інформації зазначеній у податковій накладній було долучено наступні документи: договір поставки №П-43/2707/21 від 27.01.2021 року, опис господарської діяльності ТОВ «Агро Мікс», товарно-транспортна накладна №2 від 02.10.2021 року, товарно-транспортна накладна №3 від 02.10.2021 року, товарно-транспортна накладна №4 від 02.10.2021 року, платіжне доручення №5 від 08.10.2021 року, виписка №7 від 06.10.2021 року, виписка №8 від 12.10.2021 року, виписка №9 від 08.10.2021 року, виписка №10 від 08.10.2021 року, виписка №11 від 08.10.2021 року, виписка №12 від 08.10.2021 року, свідоцтво про право власності,
Рішенням Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №3266039/38565461 від 21.10.2021 року відмовлено у реєстрації податкової накладної №1 від 02.10.2021 року з підстав ненадання платником податків копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання/транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактур/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.
Відповідно до наявної в матеріалах справи копії видаткової накладної №АМ-0000061 від 02.10.2021 року позивач поставив ТОВ «К-Агроінвест Трейд» товар кури свійські живі 5488 шт., 12880 кг на загальну сум 508811,52 грн. Поставку товару здійснено на умовах самовивозу на склад Покупця за адресою: 81021, Львівська область, Яворівський район, с. Нагачів, урочище Птахофабрика.
У зв`язку із настанням дати виникнення податкових зобов`язань та відповідно до вимог п. 201.1 ст. 201 Податкового кодексу України Товариством з обмеженою відповідальністю «Агро Мікс» складено податкову накладну №2 від 02.10.2021 року на суму 508811,52 грн. у т.ч. ПДВ 84801,92 грн.
Вище вказану податкову накладну 13 жовтня 2021 року було направлено на реєстрацію, проте реєстрація вищевказаної податкової накладної була зупинена на підставі того, що коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 0105 відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються) та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Запропоновано надати пояснення та копії документів.
За результатами отриманого повідомлення позивачем направлено повідомлення щодо подачі пояснень та копії документів щодо податкової накладної, реєстрацію якої зупинено. Позивачем надано пояснення наступного змісту: 27.07.2021 року між ТОВ «Агро Мікс» та ТОВ «К-Агроінвест Трейд» укладено договір поставки №П-43/2707/21 від 27.01.2021 року, за умовами якого Постачальник зобов`язується поставити курей свійських живих на умовах самовивозу покупцем. На виконання умов Договору ТОВ «Агро Мікс» поставило живих курей бройлерів в кількості 16469 шт. живою вагою 38700 кг на загальну суму 1528649,04 грн., що підтверджується видатковими накладними. Вивезення курей з пташників і доставка їх за місцем призначення проводилося транспортом ТОВ «К-Агроінвест Трейд». Оплата отриманої продукції ТОВ «К-Агроінвест Трейд» проведено на суму 1350000,00 грн. наступними платіжними дорученнями: №8432 від 05.10.2021 року в сумі 300000,00 грн.; №8460 від 06.10.2021 року в сумі 600000,00 грн.; №8565 від 08.10.2021 року в сумі 150 000,00 грн.; №8632 від 12.10.2021 року в сумі 600000,00 грн. Станом на 18.10.2021 року по взаєморозрахунках між ТОВ «Агро Мікс» та ТОВ «К-Агроінвест Трейд» дебіторська заборгованість становить 178649,04 грн. Кошти ТОВ «Агро Мікс» були використані на оплату вартості сировини для приготування кормів кукурудзи, соєвої макухи, пшениці. Продукція, яка була відвантажена ТОВ «К-Агроінвест Трейд» - свійські кури живі була отримана внаслідок відгодівлі до товарних кондицій і подальшої їх реалізації закуплених у постачальників одноденних курчат, що є основним видом діяльності товариства згідно КВЕД 01.47 розведення свійської птиці є основним видом доходів Товариства. Доходи від вирощування і реалізації курей бройлерів протягом 9 місяців 2021 року склали 95,5% від загальної суми доходів. Для підтвердження інформації зазначеній у податковій накладній було долучено наступні документи: договір поставки №П-43/2707/21 від 27.01.2021 року, опис господарської діяльності ТОВ «Агро Мікс», товарно-транспортна накладна №2 від 02.10.2021 року, товарно-транспортна накладна №3 від 02.10.2021 року, товарно-транспортна накладна №4 від 02.10.2021 року, платіжне доручення №5 від 08.10.2021 року, виписка №7 від 06.10.2021 року, виписка №8 від 12.10.2021 року, виписка №9 від 08.10.2021 року, виписка №10 від 08.10.2021 року, виписка №11 від 08.10.2021 року, виписка №12 від 08.10.2021 року, свідоцтво про право власності,
Рішенням Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №3266040/38565461 від 21.10.2021 року відмовлено у реєстрації податкової накладної №2 від 02.10.2021 року з підстав ненадання платником податків копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання/транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактур/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.
Не погоджуючись із прийнятими рішенням відповідача, позивач звернувся із даним позовом до суду про їх скасування та зобов`язання провести реєстрацію податкових накладних.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з наступного.
Спірні правовідносини регулюються Конституцією України, Податковим кодексом України (далі - ПК України), Порядком зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, що затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року № 1165 (далі - Порядок № 1165) та Порядком прийняття рішень про реєстрацію/ відмову в реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених наказом
Відповідно до підпунктів 16.1.2,16.1.3, пункту 16.1 статті 16 ПК України, платник податків зобов`язаний вести в установленому порядку облік доходів і витрат, складати звітність, що стосується обчислення і сплати податків та зборів, подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов`язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.
Правовими положеннями пункту 201.1 ПК України передбачено, що на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Згідно пункту 187.1 статті 187 ПК України датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:
а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;
б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.
Відповідно до пункту 201.10 статті 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня. (абзац 5 пункту 201.10 статті 201 ПК України).
Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин (абзац 5 пункту 201.10 статті 201 ПК України).
Згідно з пункту 201.16 статті 201 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі (далі - комісії контролюючих органів), права та обов`язки їх членів визначає Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року № 1165.
У відповідності до пункту 2 Порядку №1165 автоматизований моніторинг відповідності податкової накладної/розрахунку коригування критеріям оцінки ступеня ризиків - сукупність заходів та методів, що застосовуються контролюючим органом для виявлення ознак наявності ризиків порушення норм податкового законодавства за результатами проведення автоматизованого аналізу наявної в інформаційних системах контролюючих органів податкової інформації.
Згідно з пунктом 6 Порядку № 1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
Відповідно до пунктів 10-11 Порядку № 1165 у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.
Як встановлено судом та вбачається з матеріалів справи, оскаржувані рішення про відмову в реєстрації податкових накладних, прийняті у зв`язку із ненаданням платником податку копій документів.
Проте, яких саме документів контролюючий орган не зазначив.
Разом з тим, відповідачем визначені (хрестиком) 1 позиція в формі самого рішення, а саме: копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання/транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактур/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.
Жоден з перелічених документів, що передбачений формою не підкреслений.
Суд зазначає, що відповідач не зазначив яких конкретно документів не надано, тобто, знову контролюючий орган обмежився загальною фразою, яка нічим не обґрунтована, не мотивована та не конкретизована. Висловлювання носить загальний характер, проте, підстав такого висловлювання не визначено.
Відповідно до пункту 5 Порядку №520 перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.
В той же час, суд зазначає, що у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної не було зазначено вичерпного переліку документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної в ЄРПН.
Більш того, суд зазначає, що у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної зазначено, що підставою для зупинення стала відповідність податкових накладних пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій.
Пункт 1 Критерії ризиковості здійснення операцій містить такі критерії: відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, поданій для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), у таблиці даних платника податку на додану вартість (далі - платник податку) як товару/послуги, що на постійній основі постачається, та обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р. в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 рази, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС.
Також, відповідно до пункту 11 Порядку №520 Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації ПН в ЄРПН у разі: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у ПН/РК, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі; та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку; та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.
При цьому, конкретний перелік документів може залежати, зокрема від змісту операції з постачання, суб`єктного складу її учасників, їх податкової поведінки.
Здійснення моніторингу відповідності ПН/РК критеріям оцінки ступеня ризиків є превентивним заходом, спрямованим на убезпечення від безпідставного формування податкового кредиту за операціями, що не підтверджені первинними документами або підтверджені платником податку копіями документів, що складені з порушенням законодавства. Здійснення моніторингу не повинне підміняти за своїм змістом проведення податкових перевірок як способу реалізації владних управлінських функцій податкового органу.
Тобто, використання податковим органом загального пункту щодо різновидів оцінки за критеріями ризику є неконкретизованим та призводить до необґрунтованого обмеження права платника податків бути обізнаним у моделюванні поведінки та таким, що не повідомлений про необхідність надання документів за вичерпним і зрозумілим переліком.
Невиконання податковим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості акта індивідуальної дії має наслідком визнання його протиправним.
За таких підстав, суд приходить висновку, що відповідачем неправомірно зупинено реєстрацію податкових накладних позивача та протиправно винесено оскаржувані рішення про відмову у реєстрації вказаних податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, оскільки контролюючий орган обмежився лише загальною оцінкою наданих позивачем документів, при цьому, сукупність наданих первинних документів до матеріалів справи, не дають підстав для сумніву щодо здійснення господарської діяльності між позивачем та його контрагентом, на виконання вимог яких складено спірні податкові накладні.
Щодо позовної вимоги про зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати податкову накладну №1 від 02.10.2021 року та №2 від 02.10.2021 року в Єдиному реєстрі податкових накладних, суд зазначає наступне.
Відповідно до пункту 20 Порядку ведення ЄРПН, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року №1246, який є чинним на момент розгляду даної адміністративної справи, у разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.
Отже, приписами чинного законодавства чітко зазначено про реєстрацію відповідної податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН у разі набрання законної сили рішенням суду про реєстрацію відповідної податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРНП.
З огляду на протиправність рішення Головного управління ДПС у Львівській області №3266039/38565461 від 21.10.2021 року про відмову в реєстрації податкової накладної №1 від 02.10.2021 року та №3266040/38565461 від 21.10.2021 року про відмову в реєстрації податкової накладної №2 від 02.10.2021 року, а також враховуючи норми діючого законодавства України, суд вважає за необхідне зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну №1 від 02.10.2021 року та №2 від 02.10.2021 року в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її фактичного подання.
Частиною 2 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Згідно з частиною 1 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Відповідно до статті 72 Кодексу адміністративного судочинства України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Частиною 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.
На переконання суду, відповідачем не доведено правомірності вчинених дій, з урахуванням вимог, встановлених частиною 2 статті 19 Конституції України та частиною 2 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, а тому, виходячи з меж заявлених позовних вимог та системного аналізу положень законодавства України, суд приходить до висновку про наявність підстав для задоволення позовних вимог повністю.
Відповідно до ч.ч.1, 3 ст.139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Оскільки позов задоволено повністю понесені позивачем судові витрати зі сплати судового збору за звернення з позовом до адміністративного суду, підтверджені платіжним дорученням №2843 від 01.02.2022 року на суму 9924,00 грн. підлягають стягненню за рахунок бюджетних асигнувань відповідачів.
Керуючись ст.ст. 19-21, 72-77, 242-246, 255, 293, 295 КАС України, суд,-
в и р і ш и в:
Позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Агро Мікс» до Головного управління ДПС у Львівській області, Державної податкової служби України про визнання протиправним і скасування рішення, зобов`язання вчинити дії задовольнити повністю.
Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління ДПС у Львівській області №3266039/38565461 від 21.10.2021 року про відмову в реєстрації податкової накладної №1 від 02.10.2021 року в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Зобов`язати Державну податкову службу України (04053, м. Київ, Львівська площа, 8; код ЄДРПОУ 43005393) зареєструвати в Єдиному державному реєстрі податкових накладних податкову накладну №1 від 02.10.2021 року датою її подання.
Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління ДПС у Львівській області №3266040/38565461 від 21.10.2021 року про відмову в реєстрації податкової накладної №2 від 02.10.2021 року в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Зобов`язати Державну податкову службу України (04053, м. Київ, Львівська площа, 8; код ЄДРПОУ 43005393) зареєструвати в Єдиному державному реєстрі податкових накладних податкову накладну№2 від 02.10.2021 року датою її подання.
Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Агро Мікс» (81021, Львівська область, Яворівський район, с. Нагачів, урочище Птахофабрика; код ЄДРПОУ 38565461) 4962 (чотири тисячі дев`ятсот шістдесят дві) грн. 00 коп. за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Львівській області (79003, м. Львів, вул. Стрийська, 35; код ЄДРПОУ ВП 43968090).
Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Агро Мікс» (81021, Львівська область, Яворівський район, с. Нагачів, урочище Птахофабрика; код ЄДРПОУ 38565461) 4962 (чотири тисячі дев`ятсот шістдесят дві) грн. 00 коп. за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України (04053, м. Київ, Львівська площа, 8; код ЄДРПОУ 43005393).
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Суддя Кухар Н.А.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 10.04.2022 |
Оприлюднено | 25.06.2022 |
Номер документу | 103911484 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Судова-Хомюк Наталія Михайлівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Судова-Хомюк Наталія Михайлівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Судова-Хомюк Наталія Михайлівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Судова-Хомюк Наталія Михайлівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Судова-Хомюк Наталія Михайлівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Судова-Хомюк Наталія Михайлівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Судова-Хомюк Наталія Михайлівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Кухар Наталія Андріївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні