Постанова
від 06.02.2022 по справі 160/10398/20
ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

і м е н е м У к р а ї н и

07 лютого 2022 року м. Дніпросправа № 160/10398/20Третій апеляційний адміністративний суд

у складі колегії суддів: головуючого - судді Божко Л.А. (доповідач),

суддів: Дурасової Ю.В., Лукманової О.М.,

розглянувши у письмовому провадженні в м. Дніпро апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Дніпропетровській області на рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 03.11.2020 р. (суддя Єфанової О.В.) по справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Дніпроазот Агрохімія» до ГУ ДПС у Дніпропетровській області, Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії

В С Т А Н О В И В:

31.08.2020 р. ТОВ «Дніпроазот Агрохімія» звернулося до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до ГУ ДПС у Дніпропетровській області, Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії, де просили: визнати протиправним та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління Державної податкової служби у Дніпропетровській області від 29.07.2020 р. № 1775588/42688350 про відмову у реєстрації податкової накладної № 1 від 30.06.2020 р. та зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати у Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 1 від 30.06.2020 р. ТОВ «Дніпроазот Агрохімія» датою її фактичного направлення на реєстрацію, а саме, 10.07.2020 р.

Рішенням Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 03.11.2020 р. адміністративний позов задоволений повністю.

Рішення суду мотивоване тим, що, зважаючи на наявність у позивача передбачених законодавством документів, та на те, що такі документи були надані відповідачу, останній не мав правових підстав для відмови позивачу у реєстрації податкової накладної №1 від 30.06.2020 р.

Не погодившись з рішенням суду ГУ ДПС у Дніпропетровській області подали апеляційну скаргу, де просили скасувати рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 03.11.2020 р., прийняти нову постанову про відмову в задоволенні позовних вимог.

Апеляційна скарга мотивована тим, що судом першої інстанції не правильно та не повністю досліджені обставини справи.

На апеляційну скаргу відповідача позивачем наданий відзив, де зазначивши, що відповідач, лише, цитує норми ПК України в апеляційній скарзі, а не надав належних та достатніх доказів правомірності оскаржуваних рішень, в зв`язку з чим просили апеляційну скаргу залишити без задоволення.

Дослідивши матеріали справи та докази по справі, суд апеляційної інстанції вважає за необхідне апеляційну скаргу залишити без задоволення, а рішення суду без змін в зв`язку з наступним.

З матеріалів справи вбачається, що основним видом діяльності ТОВ «Дніпроазот Агрохімія» є 46.12 Діяльність посередників у торгівлі паливом, рудами, металами та промисловими хімічними речовинами.

З матеріалів справи слідує, що в рамках своєї діяльності ТОВ «Дніпроазот Агрохімія» надавало послуги пакування мінеральних добрив в зв`язку з чим укладений договір виконання робіт № ПАК/1-2020 від 18.02.2020 р. з ТОВ «Укртрансліт», як замовником, згідно чого позивач зобов`язався виконувати роботи з пакування товару замовника, а саме, мінеральних добрив, зазначених у відповідних рахунках на оплату та актах надання послуг. Добрива, що пакувалися та тара є власністю замовника. Транспортування та зберігання товару до і після пакування є складовою частиною господарської діяльності замовника, в зв`язку з чим встановлено, що вся первинна документація щодо придбання товару, його транспортування та зберігання не відноситься до послуги пакування, що надається в рамкам договору на виконання робіт.

Відповідно договору на виконання робіт роботи з пакування товару замовника виконувалися на території замовника за адресою м. Кам`янське, вул С.Х. Горобця,1/542-2, будівля складу №100 в корпусі № 1552-2, що наданий для розміщення обладнання виконавця. Також встановлено, що обладнання для пакування є мобільним та пересувним, розміщення на території замовника послуг є перевагою для здійснення господарської діяльності виконавця.

Крім того встановлено, що обладнання для пакування мінеральних добрив придбане позивачем по договору поставки № 001/2020 від 10.02.2020 р. Розвантаження мінеральних добрив з автотранспорту здійснювалося за допомогою пневмотранспортера, що є в наявності у позивача.

Судом встановлено, що 30.06.2020 р. позивачем складена податкова накладна №1 по факту складання та оформлення акту надання послуг №5 від 30.06.2020 р. на суму 302 963 грн 52 коп, в т.ч. ПДВ 50 493,92 грн. та 10.07.2020 р. направлено на реєстрацію в ЄРПН, однак реєстрація була зупинена і ТОВ отримало квитанцію, де зазначено, що «документ прийнято. Реєстрація зупинена. Відповідно п.201.16 ст. 201 ПК України, реєстрація ПН/РК від 30.06.2020 р. № 1 в ЄРПН зупинена. Код УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 82 92 10-00.00 відсутній в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виробляються) та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуг та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН».

22.07.2020 р. позивачем на розгляд Комісії регіонального рівня з питань зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН надані відповідні пояснення та копії документів, що підтверджують реальність здійснення господарських операцій і їх пов`язаність з господарською діяльністю позивача, зокрема, в поясненнях чітко зазначено, що позивач здійснював лише пакування без придбання ТМЦ, але 29.07.2020 р. рішенням № 1775588/42688350 відмовлено в реєстрації ПН № 1 від 30.06.2020 р.

Як вбачається з рішення, підставою його прийняття було «ненадання платником податку копій документів, а саме первинних документів щодо постачання/придбання товарів, робіт, послуг, зберігання, транспортування, навантаження, розвантаження, складських документів(інвентаризаційні описи), в тому числі рахунків фактури/інвойсів, актів прийняття передачі товарів(робіт, послуг) з урахуванням наявності наявних типових форм та галузевої специфіки, накладних… Відсутні ТТН на придбання ТМЦ».

Оскарживши дане рішення, рішенням Комісії ДПС України від 06.08.2020 р. № 40834/42688350/2 , скарга залишена без задоволення з аналогічною підставою прийняття такого рішення.

Відповідно до п. 201.1 ст. 201 ПК України, на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Згідно з п. 201.10 ст. 201 ПК України, при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Відповідно до п. 201.16 ст. 201 ПК України, реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, права та обов`язки їх членів визначені Порядком зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №1165 (далі - Порядок №1165).

Так, за змістом п. 5 Порядку №1165, платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідає жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).

Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).

Відповідно до п. 6 Порядку № 1165, у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня.

У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Включення платника податку до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення.

Платник податку отримує рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку через електронний кабінет у день прийняття такого рішення (додаток 4).

У рішенні зазначається підстава, відповідно до якої встановлено відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Крім того, згідно з п. 7 Порядку №1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація такої податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Відповідно п.10. встановлено що в разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

11. У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються:

1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування;

2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку;

3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.

За змістом затвердженої форми рішення про відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку (додаток 4 до Порядку №1165) може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку.

Отже, Порядком встановлена можливість платника податку оскаржити рішення про відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, у тому числі у судовому порядку.

У затвердженій формі рішення про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку передбачена необхідність зазначення контролюючим органом однієї із двох підстав для прийняття такого рішення, а саме: у зв`язку з виявленням обставин та/або отриманням інформації контролюючим органом у процесі поточної діяльності або з урахуванням отриманих від платника податку інформації та копій відповідних документів.

Як вбачається з матеріалів справи, позивачем для розгляду питання про реєстрацію ПН в ЄРПН надані пояснення щодо процесу пакування мінеральних добрив, де не передбачене придбання ТМЦ та первинні документи, що підтверджують реальність здійснення господарської операції по пакуванню мінеральних добрив і пов`язаність їх з господарською діяльністю позивача.

Однак, як слідує з оскаржуваного рішення, не конкретизовано, які, саме, первинні документи необхідно надати для вирішення питання реєстрації ПН.

Таким чином, судом встановлено, що прийняте рішення є не мотивованим та не доведеним належними доказами, а твердження позивача щодо здійснення господарської операції з пакування мінеральних добрив підтверджується документально.

Враховуючи вищевикладене, суд апеляційної інстанції погоджується з висновком суду першої інстанції про задоволення позовних вимог, оскільки доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду першої інстанції.

Керуючись ст.ст. 315,316,321,322,325 КАС України, суд

П О С Т А Н О В И В:

Апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Дніпропетровській області - залишити без задоволення.

Рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 03.11.2020 р. залишити без змін.

Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з моменту її підписання та може бути оскаржена до касаційної інстанції протягом тридцяти днів з дня викладення повного тексту.

Головуючий - суддяЛ.А. Божко

суддяЮ. В. Дурасова

суддяО.М. Лукманова

СудТретій апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення06.02.2022
Оприлюднено25.06.2022
Номер документу103913195
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них податку на додану вартість (крім бюджетного відшкодування з податку на додану вартість, податку на додану вартість із ввезених на митну територію України товарів (продукції), зупинення реєстрації податкових накладних)

Судовий реєстр по справі —160/10398/20

Ухвала від 11.01.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Чумаченко Т.А.

Ухвала від 21.11.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Чумаченко Т.А.

Ухвала від 02.06.2022

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Єфанова Ольга Володимирівна

Постанова від 06.02.2022

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Божко Л.А.

Ухвала від 02.07.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Божко Л.А.

Ухвала від 29.06.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Божко Л.А.

Ухвала від 22.03.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чабаненко С.В.

Ухвала від 12.02.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чабаненко С.В.

Рішення від 03.11.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Єфанова Ольга Володимирівна

Ухвала від 04.09.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Єфанова Ольга Володимирівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні