Харківський окружний а дміністративний суд
61004 м. Харків вул. Мар'їнська, 18-Б-3
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
Харків
06 липня 2010 р. № 2-а- 6379/10/2070
Харківський окружний адмі ністративний суд у складі го ловуючого судді Волкова Л.М ., при секретарі судового засі дання Добровольська М.С.
за участю:
представника позивача - Снєжко Ю.М., діє за доручення м № 0610-402/1421 від 05.07.10р.
представника відповідача - не прибув
розглянув у відкритому суд овому засіданні у приміщенні суду справу за адміністрати вним позовом
Харківського обласного ві дділення Фонду соціального з ахисту інвалідів
до Приватного сільськогоспо дарського підприємства "Мель никове"
про стягнення адміністративн о-господарських санкцій та п ені,-
В С Т А Н О В И В:
Позивач звернувся до Х арківського оружного адміні стративного суду з адміністр ативним позовом, в якому прос ив суд стягнути з Приватного сільськогосподарського під приємства «Мельникове» на ко ристь Харківського обласног о відділення Фонду соціально го захисту інвалідів адмініс тративно-господарські санкц ії за незайняті робочі місця , призначені для працевлашту вання інвалідів у сумі 11371,79 грн . та пеню за порушення терміні в сплати адміністративно-гос подарських санкцій у розмірі 112,53 грн., загальну суму 11484.32 грн.
В судовому засіданні предс тавник позивача позовні вимо ги підтримав в повному обсяз і, в обґрунтування яких зазна чив наступне. Відповідно до в имог Закону України «Про осн ови соціальної захищеності і нвалідів в Україні» норматив для працевлаштування інвалі дів на підприємстві відповід ача складає 2 робочих місця. Пр отягом 2009р. на підприємстві ві дповідача працювала 1 особа, щ одо якої встановлено інвалід ність. Розмір середньорічної заробітної плати на підприє мстві відповідача за 2009 рік ст ановить 11371.79грн. Таким чином, су ма адміністративно-господар ських санкцій за незайняте р обоче місце, призначене для п рацевлаштування інвалідів у 2009 році становить 11371.79грн. На мом ент звернення позивача до су ду відповідачем адміністрат ивно-фінансові санкції не сп лачені. Пеня за несвоєчасну с плату адміністративно-госпо дарських санкцій становить 1 12.53 грн. Таким чином, загальна с ума заборгованості відповід ача становить 11484.32 грн.
В судове засідання, признач ене на 06.07.2010р. представник відпо відача не прибув, про час, дату та місце розгляду справи був повідомлений належним чином , про що свідчить повідомленн я про вручення поштового від правлення (а.с. 12). Відповідно до ч. 1 ст. 122 КАС України адміністр ативна справа має бути розгл янута і вирішена протягом ро зумного строку, але не більше двох місяців з дня відкриття провадження у справі, якщо ін ше не встановлено цим Кодекс ом. Разом з тим, Кодексом адмі ністративного судочинства н е врегульовано питання можли вості розгляду справи за від сутності відповідача, належн им чином повідомленого про д ату, час та місце судового роз гляду, якщо від нього не надій шло заяви про розгляд справи за його відсутності, який не є суб' єктом владних повноваж ень. Згідно з ч. 7 ст. 9 КАС Україн и у разі відсутності закону, щ о регулює відповідні правові дносини, суд застосовує зако н, що регулює подібні правові дносини (аналогія закону), а за відсутності такого закону с уд виходить із конституційни х принципів і загальних заса д права (аналогія права). Таким чином, у зв' язку з неврегуль ованістю КАС України питання про можливість розгляду спр ави за відсутності відповіда ча, належним чином повідомле ного про дату, час та місце суд ового розгляду, якщо від ньог о не надійшло заяви про розгл яд справи за його відсутност і, який не є суб' єктом владни х повноважень, суд вважає за н еобхідне застосувати аналог ію закону. Відповідно до ч. 4 ст . 169 ЦПК України якщо суд не має відомостей про причину неявк и відповідача, повідомленого належним чином, або причину н еявки буде визнано неповажно ю, суд вирішує справу на підст аві наявних у ній даних чи док азів. Враховуючи викладене, б еручи до уваги, що відповідач не прибув в судове засідання , причин неприбуття суду не по відомив, є належним чином пов ідомлений про дату, час та міс це розгляду справи, суд прихо дить до висновку про можливі сть розгляду справи за наявн ими в ній доказами.
Суд, заслухавши пояснення п редставника позивача, дослід ивши матеріали справи, проан алізувавши докази у їх сукуп ності, вважає, що позов підляг ає задоволенню з наступних п ідстав.
Приватне сільськогосподар ське підприємство «Мельнико ве» є юридичною особою.
Відповідно до ч. 1 ст. 19 Закону України «Про основи соціаль ної захищеності інвалідів в Україні» № 875-ХІІ від 21.03.1991 року д ля підприємств, установ, орг анізацій, у тому числі підпри ємств, організацій громадськ их організацій інвалідів, фі зичних осіб, які використов ують найману працю, установл юється норматив робочих міс ць для працевлаштування інв алідів у розмірі чотирьох ві дсотків середньооблікової чисельності штатних праці вників облікового складу з а рік, а якщо працює від 8 до 25 ос іб, - у кількості одного робочо го місця.
Відповідачем до Харківськ ого обласного відділення фон ду соціального захисту інвал ідів було подано звіт про зай нятість та працевлаштування інвалідів за 2009р., відповідно д о якого на підприємстві у 2009р. п рацювала 1 особа, щодо яких вст ановлено інвалідність (а.с. 5).
Відповідно до ч. 1 ст. 20 Закону України «Про основи соціаль ної захищеності інвалідів в Україні» № 875-ХІІ від 21.03.1991 року, я ка діє на цей час в редакції За кону України від 06.10.2005 року № 2960-IV, підприємства, установи, орга нізації, у тому числі підприє мства, організації громадськ их організацій інвалідів, фі зичні особи, які використову ють найману працю, де середнь ооблікова чисельність працю ючих інвалідів менша, ніж уст ановлено нормативом, передба ченим статтею 19 цього Закону, щороку сплачують відповідни м відділенням Фонду соціальн ого захисту інвалідів адміні стративно-господарські санк ції, сума яких визначається в розмірі середньої річної за робітної плати на відповідно му підприємстві, установі, ор ганізації, у тому числі підпр иємстві, організації громадс ьких організацій інвалідів, фізичної особи, яка використ овує найману працю, за кожне р обоче місце, призначене для п рацевлаштування інваліда і н е зайняте інвалідом. Для підп риємств, установ, організаці й, у тому числі підприємств, ор ганізацій громадських орган ізацій інвалідів, фізичних о сіб, на яких працює від 8 до 15 ос іб, розмір адміністративно-г осподарських санкцій за робо че місце, призначене для прац евлаштування інваліда і не з айняте інвалідом, визначаєть ся в розмірі половини середн ьої річної заробітної плати на відповідному підприємств і, в установі, організації, у т ому числі підприємстві, орга нізації громадських організ ацій інвалідів, у фізичної ос оби, яка використовує найман у працю.
Зі звіту встановлено, що на підприємстві відповідача се редньооблікова чисельність штатних працівників за звіт ній період становить 39 осіб (а .с. 5). Як вбачається з розрахунк у суми позову, норматив для ст ворення робочих місць для пр ацевлаштування інвалідів на 2009 рік встановлено у кількост і 2 робочих місця: 39х0.04=2 (а.с. 6). Таки м чином, суд приходить до висн овку про помилковість визнач ення відповідачем у звіті но рмативу кількості 1 робочого місця для працевлаштування інвалідів на 2009 рік.
Середньооблікова чисельні сть інвалідів на підприємств і у 2009 році становила 1 особа фо нд оплати праці штатних прац івників в 2009 році склав 443.5 тис. г рн., середньорічна заробітна плата на підприємстві в 2009 роц і складала 11371.79 грн. (а.с. 6), сума ад міністративно-господарськи х санкцій за невиконання нор мативу в 1 робоче місце для пра цевлаштування інвалідів за 2 009 рік складає 11371.79 грн., сума пені , що підлягає до сплати за прос трочення сплати адміністрат ивно-господарських санкцій з а невиконання нормативу робо чих місць для працевлаштуван ня інвалідів у 2009 році складає 112.53 грн. (а.с. 6).
Згідно з ч. 2 ст. 19 Закону Украї ни «Про основи соціальної за хищеності інвалідів в Україн і» № 875-ХІІ від 21.03.1991 року підприє мства, установи, організації , у тому числі підприємства, ор ганізації громадських орган ізацій інвалідів, фізичні ос оби, які використовують найм ану працю, самостійно розрах овують кількість робочих міс ць для працевлаштування інва лідів відповідно до норматив у, встановленого частиною пе ршою цієї статті, і забезпечу ють працевлаштування інвалі дів. При розрахунках кількіс ть робочих місць округлюєтьс я до цілого значення.
Таким чином, суд приходить д о висновку, що підприємством відповідача протягом 2009р. не в иконано в повному обсязі нор матив для працевлаштування і нвалідів.
Вказана вище адміністрати вно господарська санкція зас тосовується за невиконання н ормативу робочих місць для п рацевлаштування інвалідів. Т ак, відповідно до ч. 5 ст. 19 Закон у України «Про основи соціал ьної захищеності інвалідів в Україні» виконанням нормати ву робочих місць у кількості , визначеній згідно з частино ю першою цієї статті, вважаєт ься працевлаштування підпри ємством, установою, організа цією, у тому числі підприємст вом, організацією громадськи х організацій інвалідів, фіз ичною особою, яка використов ує найману працю, для яких це м ісце роботи є основним.
Працевлаштування - це сис тема організаційних, економі чних і правових заходів, напр авлених на забезпечення труд ової зайнятості населення.
Відповідно до ч. 3 ст. 18 Закону України «Про основи соціаль ної захищеності інвалідів в Україні» підприємства, устан ови, організації, фізичні осо би, які використовують найма ну працю, зобов'язані виділят и та створювати робочі місця для працевлаштування інвал ідів, у тому числі спеціаль ні робочі місця, створюват и для них умови праці з ура хуванням індивідуальних про грам реабілітації і забезп ечувати інші соціально-еко номічні гарантії, передба чені чинним законодавство м, надавати державній службі зайнятості інформацію, необ хідну для організації працев лаштування інвалідів, і звіт увати Фонду соціального за хисту інвалідів про зайня тість та працевлаштування інвалідів у порядку, встан овленому Кабінетом Міністр ів України.
Таким чином, суд приходить д о висновку, що покладення на п ідприємства, установи, орган ізації, у тому числі підприєм ства, організації громадськи х організацій інвалідів, фіз ичних осіб, які використовую ть найману працю, обов' язку працевлаштування інвалідів , передбачає виділення та ств орення робочих місць для пр ацевлаштування інвалідів, у тому числі спеціальних ро бочих місць, створення для них умови праці з урахуванн ям індивідуальних програм р еабілітації і забезпечення інших соціально-економічни х гарантій, а також надання д ержавній службі зайнятості і нформації, необхідної для ор ганізації працевлаштування інвалідів.
Відповідно до листа за № 01-12/100 8 від 14.05.2010р. Валківського район ного центру зайнятості, Прив атне сільськогосподарське п ідприємство «Мельникове» пр отягом 2009р. не інформувало Вал ківський РЦЗ про наявність в ільних робочих місць для інв алідів за формою 3-ПН (а.с. 15).
Враховуючи викладене, суд п риходить до висновку, що відп овідачем не було вжито жодни х заходів для виконання норм ативу робочих місць, для прац евлаштування інвалідів.
Згідно з ч. 4 ст. 20 Закону Украї ни «Про основи соціальної за хищеності інвалідів в Україн і» адміністративно-господар ські санкції розраховуються та сплачуються підприємства ми, установами, організаціям и, у тому числі підприємствам и, організаціями громадських організацій інвалідів, фізи чними особами, зазначеними в частині першій цієї статті, с амостійно в строк до 15 квітня року, наступного за роком, в як ому відбулося порушення норм ативу, встановленого частино ю першою статті 19 цього Закону .
Відповідно до ч. 2 ст. 20 Закону України «Про основи соціаль ної захищеності інвалідів в Україні» порушення терміні в сплати адміністративно-гос подарських санкцій тягне за собою нарахування пені. Пеня обчислюється виходячи з 120 ві дсотків річних облікової ста вки Національного банку Укра їни, що діяла на момент сплати , нарахованої на повну суму не доїмки за весь її строк.
Позивачем було нараховано пеню за порушення термінів с плати адміністративно-госпо дарських санкцій у розмірі 112, 53 грн.
Суму адміністративно-госп одарських санкцій та пені ві дповідачем сплачено не було. Відповідач правом участі в с удовому засіданні не скорист ався, заперечень щодо подано го позову до суду не надав.
На підставі викладеного, ке руючись ст.ст. 18, 19, 20 Закону Укра їни «Про основи соціальної з ахищеності інвалідів в Украї ні» № 875-ХІІ від 21.03.1991 року, Постан овою Кабінету Міністрів Укра їни «Про реалізацію статей 19 і 20 Закону України "Про основи с оціальної захищеності інва лідів в Україні" від 31.01.07, ст. 169 ЦП К України, ст.ст. 9, 71, 94, 110, 111, 121, 122, 160, 161, п . 4 ч. 2 ст. 162, ст.ст. 163, 167, 186, 254 Кодексу а дміністративного судочинст ва України, суд -
П О С Т А Н О В И В:
1. Адміністративний по зов Харківського обласного в ідділення Фонду соціального захисту інвалідів до Приват ного сільськогосподарськог о підприємства "Мельникове" п ро стягнення адміністративн о-господарських санкцій та п ені - задовольнити в повному о бсязі.
2. Стягнути з Приватного сіл ьськогосподарського підпри ємства "Мельникове'" (ідентифі каційний код 30760386, місцезнаход ження: вул. Радянська, 4, с. Мель никове, Валківський район, Ха рківська обл.) на користь Харк івського обласного відділен ня Фонду соціального захист у інвалідів (ідентифікаційни й код 14070760, місцезнаходження: м. Харків. Майдан Свободи 5) а дміністративно-господарськ і санкції за незайняті робоч і місця, призначені для праце влаштування інвалідів у сумі 11371,79 грн. та пеню за порушення т ермінів сплати адміністрати вно-госполарських санкцій у розмірі 112,53 грн, на загальну су му 11484.32 (одинадцять тисяч чотир иста вісімдесят чотири грн. 32 коп.) грн.
3. Постанова може бути оскар жена в Харківський апеляційн ий адміністративний суд чере з Харківський окружний адмін істративний суд шляхом подач і заяви про апеляційне оскар ження постанови суду в десят иденний строк з дня її прогол ошення, а в разі складення пос танови у повному обсязі відп овідно до статті 160 КАС Україн и - з дня складення в повному о бсязі та поданням після цьог о протягом двадцяти днів апе ляційної скарги, або без попе реднього подання заяви про а пеляційне оскарження, якщо а пеляційна скарга подається у строк, встановлений для пода ння заяви про апеляційне оск арження. Якщо постанову було проголошено у відсутності о соби, яка бере участь у справі , то строк подання заяви про ап еляційне оскарження обчислю ється з дня отримання нею коп ії постанови
4. Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання заяви про апеляці йне оскарження, якщо таку зая ву не було подано. Якщо було по дано заяву про апеляційне ос карження, але апеляційна ска рга не була подана у встановл ений строк, постанова набира є законної сили після закінч ення цього строку. У разі пода ння апеляційної скарги поста нова, якщо її не скасовано, наб ирає законної сили після зак інчення апеляційного розгля ду справи.
Повний текст постанови ви готовлено 09 липня 2010 року.
Суддя Волкова Л.М.
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 06.07.2010 |
Оприлюднено | 02.08.2010 |
Номер документу | 10391572 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Волкова Л.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні