Харківський окружний ад міністративний суд
61004 м. Харків вул. Мар'їнс ька, 18-Б-3
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
Харків
06 липня 2010 р. № 2-а- 6504/10/2070
Харківський окружний адм іністративний суд у складі г оловуючого судді Волкова Л. М., при секретарі судового зас ідання Добровольська М.С.
за участю:
прокурора - не прибув
представника позивача - Снєжко Ю.М., діє за доручення м № 0610-402/1421 від 05.07.10р.
представника відповідача - не прибув
розглянув у відкритому суд овому засіданні у приміщенні суду справу за адміністрати вним позовом
Прокурора Червонозаводс ького району м. Харкова в інте ресах держави в особі
Хар ківського обласного відділе ння фонду соціального захист у інвалідів
до Приватного підприємства «Пресс-Експрес»
про стягнення адміністратив но-господарських санкцій,-
В С Т А Н О В И В:
Прокурор в інтересах де ржави в особі Харківського о бласного відділення Фонду со ціального захисту інвалідів звернувся до Харківського о ружного адміністративного с уду з адміністративним позов ом, в якому просив суд стягнут и з Приватного підприємства «Пресс-Експрес» на користь Х арківського обласного відді лення Фонду соціального захи сту інвалідів адміністратив но-господарські санкції за н езайняті робочі місця, призн ачені для працевлаштування і нвалідів у 2009 році у сумі 1789,31 грн .
В обґрунтування позовних в имог прокурором в позові заз начено наступне. Відповідно до вимог Закону України «Про основи соціальної захищенос ті інвалідів в Україні» норм атив для працевлаштування ін валідів на підприємстві відп овідача складає 1 робоче місц е. Протягом 2009р. на підприємств і відповідача працювала о ос іб, щодо якої встановлено інв алідність. Таким чином, відпо відачем не виконано норматив в 1 робоче місце по працевлашт уванню інвалідів. Розмір сер едньорічної заробітної плат и на підприємстві відповідач а за 2009 рік становить 3550.00грн. Так им чином, сума адміністратив но-господарських санкцій за незайняте робоче місце, приз начене для працевлаштування інвалідів у 2009 році становить 1775.00грн. На момент звернення по зивача до суду відповідачем адміністративно-фінансові с анкції не сплачені. Пеня за не своєчасну сплату адміністра тивно-господарських санкцій становить 14.31 грн. Таким чином, загальна сума заборгованост і відповідача становить 1789.31 гр н. В судове засідання прокуро р не прибув, про час, дату та мі сце розгляду справи був пові домлений належним чином.
В судовому засіданні предс тавник позивача позовні вимо ги підтримав в повному обсяз і з тих самих підстав, що і заз начено в позові прокурором.
В судове засідання, признач ене на 06.07.2010р. представник відпо відача не прибув, про час, дату та місце розгляду справи був повідомлений належним чином , про що свідчить повідомленн я про вручення поштового від правлення (а.с. 17). Відповідно до ч. 1 ст. 122 КАС України адміністр ативна справа має бути розгл янута і вирішена протягом ро зумного строку, але не більше двох місяців з дня відкриття провадження у справі, якщо ін ше не встановлено цим Кодекс ом. Разом з тим, Кодексом адмі ністративного судочинства н е врегульовано питання можли вості розгляду справи за від сутності відповідача, належн им чином повідомленого про д ату, час та місце судового роз гляду, якщо від нього не надій шло заяви про розгляд справи за його відсутності, який не є суб' єктом владних повноваж ень. Згідно з ч. 7 ст. 9 КАС Україн и у разі відсутності закону, щ о регулює відповідні правові дносини, суд застосовує зако н, що регулює подібні правові дносини (аналогія закону), а за відсутності такого закону с уд виходить із конституційни х принципів і загальних заса д права (аналогія права). Таким чином, у зв' язку з неврегуль ованістю КАС України питання про можливість розгляду спр ави за відсутності відповіда ча, належним чином повідомле ного про дату, час та місце суд ового розгляду, якщо від ньог о не надійшло заяви про розгл яд справи за його відсутност і, який не є суб' єктом владни х повноважень, суд вважає за н еобхідне застосувати аналог ію закону. Відповідно до ч. 4 ст . 169 ЦПК України якщо суд не має відомостей про причину неявк и відповідача, повідомленого належним чином, або причину н еявки буде визнано неповажно ю, суд вирішує справу на підст аві наявних у ній даних чи док азів. Враховуючи викладене, б еручи до уваги, що відповідач не прибув в судове засідання , причин неприбуття суду не по відомив, є належним чином пов ідомлений про дату, час та міс це розгляду справи, суд прихо дить до висновку про можливі сть розгляду справи за наявн ими в ній доказами.
Суд, заслухавши пояснення п редставника позивача, дослід ивши матеріали справи, проан алізувавши докази у їх сукуп ності, вважає, що позов підляг ає задоволенню з наступних п ідстав.
Приватне підприємство «Пр есс-Експрес» є юридичною осо бою з 30.01.1997р., що підтверджуєтьс я витягом з ЄДРПОУ станом на 11 .05.2010р. (а.с. 5).
Відповідно до ч. 1 ст. 19 Закону України «Про основи соціаль ної захищеності інвалідів в Україні» № 875-ХІІ від 21.03.1991 року д ля підприємств, установ, орг анізацій, у тому числі підпри ємств, організацій громадськ их організацій інвалідів, фі зичних осіб, які використов ують найману працю, установл юється норматив робочих міс ць для працевлаштування інв алідів у розмірі чотирьох ві дсотків середньооблікової чисельності штатних праці вників облікового складу з а рік, а якщо працює від 8 до 25 ос іб, - у кількості одного робочо го місця.
Відповідачем до Харківськ ого обласного відділення фон ду соціального захисту інвал ідів було подано звіт про зай нятість та працевлаштування інвалідів за 2009р., відповідно д о якого на підприємстві у 2009р. н е працювало осіб, щодо яких вс тановлено інвалідність (а.с. 9) .
Відповідно до ч. 1 ст. 20 Закону України «Про основи соціаль ної захищеності інвалідів в Україні» № 875-ХІІ від 21.03.1991 року, я ка діє на цей час в редакції За кону України від 06.10.2005 року № 2960-IV, підприємства, установи, орга нізації, у тому числі підприє мства, організації громадськ их організацій інвалідів, фі зичні особи, які використову ють найману працю, де середнь ооблікова чисельність працю ючих інвалідів менша, ніж уст ановлено нормативом, передба ченим статтею 19 цього Закону, щороку сплачують відповідни м відділенням Фонду соціальн ого захисту інвалідів адміні стративно-господарські санк ції, сума яких визначається в розмірі середньої річної за робітної плати на відповідно му підприємстві, установі, ор ганізації, у тому числі підпр иємстві, організації громадс ьких організацій інвалідів, фізичної особи, яка використ овує найману працю, за кожне р обоче місце, призначене для п рацевлаштування інваліда і н е зайняте інвалідом. Для підп риємств, установ, організаці й, у тому числі підприємств, ор ганізацій громадських орган ізацій інвалідів, фізичних о сіб, на яких працює від 8 до 15 ос іб, розмір адміністративно-г осподарських санкцій за робо че місце, призначене для прац евлаштування інваліда і не з айняте інвалідом, визначаєть ся в розмірі половини середн ьої річної заробітної плати на відповідному підприємств і, в установі, організації, у т ому числі підприємстві, орга нізації громадських організ ацій інвалідів, у фізичної ос оби, яка використовує найман у працю.
Зі звіту встановлено , що на підприємстві відповід ача середньооблікова чисель ність штатних працівників за звітній період становить 14 ос іб, норматив для створення ро бочих місць для працевлаштув ання інвалідів на 2009 рік встан овлено у кількості 1 робоче мі сце. Середньооблікова чисель ність інвалідів на підприємс тві у 2009 році становила 0 осіб, ф онд оплати праці штатних пра цівників в 2009 році склав 49.7 тис. грн., середньорічна заробітн а плата на підприємстві в 2009 ро ці складала 3550.00 грн. (а.с. 9), сума а дміністративно-господарськ их санкцій за невиконання но рмативу в 1 робоче місце для пр ацевлаштування інвалідів за 2009 рік складає 1775.00грн., сума пені , що підлягає до сплати за прос трочення сплати адміністрат ивно-господарських санкцій з а невиконання нормативу робо чих місць для працевлаштуван ня інвалідів у 2009 році складає 14.31 грн. (а.с. 6).
Згідно з ч. 2 ст. 19 Закону Украї ни «Про основи соціальної за хищеності інвалідів в Україн і» № 875-ХІІ від 21.03.1991 року підприє мства, установи, організації , у тому числі підприємства, ор ганізації громадських орган ізацій інвалідів, фізичні ос оби, які використовують найм ану працю, самостійно розрах овують кількість робочих міс ць для працевлаштування інва лідів відповідно до норматив у, встановленого частиною пе ршою цієї статті, і забезпечу ють працевлаштування інвалі дів. При розрахунках кількіс ть робочих місць округлюєтьс я до цілого значення.
Таким чином, суд приходить д о висновку, що на підприємств і відповідача протягом 2009р. не виконано норматив у 1 робоче м ісце, для працевлаштування і нвалідів.
Вказана вище адмініс тративно господарська санкц ія застосовується за невикон ання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалі дів. Так, відповідно до ч. 5 ст. 19 З акону України «Про основи со ціальної захищеності інвалі дів в Україні» виконанням но рмативу робочих місць у кіль кості, визначеній згідно з ча стиною першою цієї статті, вв ажається працевлаштування п ідприємством, установою, орг анізацією, у тому числі підпр иємством, організацією грома дських організацій інваліді в, фізичною особою, яка викори стовує найману працю, для яки х це місце роботи є основним.
Працевлаштування - це система організаційних, е кономічних і правових заході в, направлених на забезпечен ня трудової зайнятості насел ення.
Відповідно до ч. 3 ст. 18 Закону України «Про основи соціаль ної захищеності інвалідів в Україні» підприємства, устан ови, організації, фізичні осо би, які використовують найма ну працю, зобов'язані виділят и та створювати робочі місця для працевлаштування інвал ідів, у тому числі спеціаль ні робочі місця, створюват и для них умови праці з ура хуванням індивідуальних про грам реабілітації і забезп ечувати інші соціально-еко номічні гарантії, передба чені чинним законодавство м, надавати державній службі зайнятості інформацію, необ хідну для організації працев лаштування інвалідів, і звіт увати Фонду соціального за хисту інвалідів про зайня тість та працевлаштування інвалідів у порядку, встан овленому Кабінетом Міністр ів України.
Таким чином, суд приходить д о висновку, що покладення на п ідприємства, установи, орган ізації, у тому числі підприєм ства, організації громадськи х організацій інвалідів, фіз ичних осіб, які використовую ть найману працю, обов' язку працевлаштування інвалідів , передбачає виділення та ств орення робочих місць для пр ацевлаштування інвалідів, у тому числі спеціальних ро бочих місць, створення для них умови праці з урахуванн ям індивідуальних програм р еабілітації і забезпечення інших соціально-економічни х гарантій, а також надання д ержавній службі зайнятості і нформації, необхідної для ор ганізації працевлаштування інвалідів.
Відповідно до листа за № 6006 в ід 30.04.2010р. Харківського міськог о центру зайнятості, Приватн е підприємство «Пресс-Експре с» протягом 2009р. не інформувал о Харківський МЦЗН зайнятост і про наявність вільних робо чих місць для інвалідів за фо рмою 3-ПН (а.с. 7-8).
Враховуючи викладене, суд п риходить до висновку, що відп овідачем не було вжито жодни х заходів для виконання норм ативу робочих місць, для прац евлаштування інвалідів.
Згідно з ч. 4 ст. 20 Закону Украї ни «Про основи соціальної за хищеності інвалідів в Україн і» адміністративно-господар ські санкції розраховуються та сплачуються підприємства ми, установами, організаціям и, у тому числі підприємствам и, організаціями громадських організацій інвалідів, фізи чними особами, зазначеними в частині першій цієї статті, с амостійно в строк до 15 квітня року, наступного за роком, в як ому відбулося порушення норм ативу, встановленого частино ю першою статті 19 цього Закону .
Відповідно до ч. 2 ст. 20 Закону України «Про основи соціаль ної захищеності інвалідів в Україні» порушення терміні в сплати адміністративно-гос подарських санкцій тягне за собою нарахування пені. Пеня обчислюється виходячи з 120 ві дсотків річних облікової ста вки Національного банку Укра їни, що діяла на момент сплати , нарахованої на повну суму не доїмки за весь її строк.
Позивачем було нараховано пеню за порушення термінів с плати адміністративно-госпо дарських санкцій у розмірі 14,3 1 грн.
Суму адміністративно-госп одарських санкцій та пені ві дповідачем сплачено не було. Відповідач правом участі в с удовому засіданні не скорист ався, заперечень щодо подано го позову до суду не надав.
На підставі викладеного, ке руючись ст.ст. 18, 19, 20 Закону Укра їни «Про основи соціальної з ахищеності інвалідів в Украї ні» № 875-ХІІ від 21.03.1991 року, Постан овою Кабінету Міністрів Укра їни «Про реалізацію статей 19 і 20 Закону України "Про основи с оціальної захищеності інва лідів в Україні" від 31.01.07, ст. 169 ЦП К України, ст.ст. 9, 71, 94, 110, 111, 121, 122, 160, 161, п . 4 ч. 2 ст. 162, ст.ст. 163, 167, 186, 254 Кодексу а дміністративного судочинст ва України, суд -
П О С Т А Н О В И В:
1. Адміністративний по зов Прокурора Червонозаводс ького району м. Харкова в інте ресах держави в особі Харків ського обласного відділення фонду соціального захисту і нвалідів до Приватного підпр иємства «Пресс-Експрес» про стягнення адміністративно-г осподарських санкцій - задов ольнити в повному обсязі.
2. Стягнути з Приватного під приємства «Пресс-Експрес»(ід ентифікаційний код: 24659040, місце знаходження: прос. Гагаріна, 1 76, корп. 6, кв. 46, м. Харків, 61124) на користь Харківського обласн ого відділення фонду соціаль ного захисту інвалідів (іден тифікаційний код: 24134567, Держпро м, 1 під' їзд, 1 поверх, к. 16, м. Харк ів, 61022) адміністративно-господ арські санкції за незайняті робочі місця, призначені для працевлаштування інваліді в у 2009 році у розмірі 1789.31 (одна ти сяча сімсот вісімдесят дев' ять грн. 31 коп.) грн.
3. Постанова може бути оскар жена в Харківський апеляційн ий адміністративний суд чере з Харківський окружний адмін істративний суд шляхом подач і заяви про апеляційне оскар ження постанови суду в десят иденний строк з дня її прогол ошення, а в разі складення пос танови у повному обсязі відп овідно до статті 160 КАС Україн и - з дня складення в повному о бсязі та поданням після цьог о протягом двадцяти днів апе ляційної скарги, або без попе реднього подання заяви про а пеляційне оскарження, якщо а пеляційна скарга подається у строк, встановлений для пода ння заяви про апеляційне оск арження. Якщо постанову було проголошено у відсутності о соби, яка бере участь у справі , то строк подання заяви про ап еляційне оскарження обчислю ється з дня отримання нею коп ії постанови
4. Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання заяви про апеляці йне оскарження, якщо таку зая ву не було подано. Якщо було по дано заяву про апеляційне ос карження, але апеляційна ска рга не була подана у встановл ений строк, постанова набира є законної сили після закінч ення цього строку. У разі пода ння апеляційної скарги поста нова, якщо її не скасовано, наб ирає законної сили після зак інчення апеляційного розгля ду справи.
Повний текст постан ови виготовлено 09 липня 2010 рок у.
Суддя Волкова Л.М.
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 06.07.2010 |
Оприлюднено | 26.07.2010 |
Номер документу | 10391574 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Волкова Л.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні