Постанова
від 18.06.2010 по справі 2а-1694/10/2370
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

№ 2а-1694/10/2370

18.06.2010 р. м. Черкаси

09 год. 10 хв.

Черкаський окружний адм іністративний суд в складі:

головуючого судді Чало ї А.С.,

при секретарі Дубо вій Ю.С.,

за участю: прокурора відділ у прокуратури Черкаської обл асті: Максимової В.В. - за по свідченням, розглянувши у ві дкритому судовому засіданні в м. Черкаси адміністративну справу за позовом першого за ступника прокурора Черкаськ ої області в інтересах держа ви в особі Головної державно ї інспекції на автомобільном у транспорті України до прив атного підприємства „Агролі дер-плюс” про стягнення фіна нсових санкцій,

ВСТАНОВИВ:

Перший заступник пр окурора Черкаської області з вернувся до суду з позовом в і нтересах держави в особі тер иторіального управління Гол овної державної інспекції на автомобільному транспорті У країни (далі - позивач) про стя гнення з приватного підприєм ства „Агролідер-плюс” (далі - в ідповідач) фінансових санкці й в сумі 1700 грн. 00 коп.

Позивач, стверджує, що за порушення вимог Закону Ук раїни «Про автомобільний тра нспорт», винесено постанову № 084485 від 10.08.2009 року, згідно якої д о відповідача застосовані фі нансові санкції в сумі 1700 грн. 0 0 коп. Оскільки відповідач не с платив зазначену суму добров ільно, позивач просить стягн ути її в судовому порядку.

Прокурор в судовому засід анні позовні вимоги підтрима в та просив їх задовольнити в повному обсязі.

Позивач в судове засідання представника свого не напра вив, хоча належним чином був п овідомлений про день, час та м ісце розгляду справи. Заяву п ро розгляд справи без його уч асті на адресу суду не надісл ав.

Відповідач про судове засі дання належним чином був пов ідомлений, проте на адресу су ду був повернутий конверт, на якому було вказано, що відпов ідач за зазначеною адресою н е знайдений. Відповідно до св ідоцтва про державну реєстра цію юридичної особи Серії А00 № 474695 приватне підприємство „Аг ролідер-плюс” зареєстроване за адресою: 18000, м. Черкаси, вул. П ершотравнева, буд. 63, офіс 3, на я ку і направлялася кореспонд енція.

Заслухавши думку прокурор а, розглянувши подані докуме нти і матеріали, оцінивши нал ежність, допустимість, досто вірність кожного доказу окре мо, а також достатність і взає мний зв' язок доказів у їх су купності, суд приходить до на ступного.

Відносини між автомобільн ими перевізниками, замовника ми транспортних послуг, орга нами виконавчої влади та орг анами місцевого самоврядува ння, пасажирами, власниками т ранспортних засобів, а також їх відносини з юридичними та фізичними особами - суб'єктам и підприємницької діяльност і, які забезпечують діяльніс ть автомобільного транспорт у та безпеку перевезень регу люються Законом України "Про автомобільний транспорт" ві д 05 квітня 2001 року № 2344-III (далі - За кон України № 2344-III).

Відповідно до статті 6 Закон у України № 2344-III центральний ор ган виконавчої влади з питан ь автомобільного транспорту забезпечує проведення держа вної політики на автомобільн ому транспорті через урядові органи державного управлінн я на автомобільному транспор ті, службу міжнародних автом обільних перевезень та місце ві органи виконавчої влади і органи місцевого самоврядув ання. У складі центрального о ргану виконавчої влади з пит ань автомобільного транспор ту функціонують: урядовий ор ган державного управління з питань регулювання діяльнос ті автомобільного транспорт у; урядовий орган державного управління з питань контрол ю на автомобільному транспор ті. Урядовий орган державног о управління з питань контро лю на автомобільному транспо рті здійснює: державний конт роль за додержанням суб' єкт ами господарювання, які пров адять діяльність у сфері авт омобільного транспорту, вимо г законодавства про автомобі льний транспорт, норм та стан дартів законодавчо регульов аної сфери, що визначають орг анізацію перевезення пасажи рів і вантажів автомобільним транспортом.

Згідно пункту 15 Порядку зді йснення державного контролю на автомобільному транспорт і, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України в ід 8 листопада 2006 року № 1567, під час проведення рейдової перевірки перевіряється: на явність визначених статтями 39 і 48 Закону документів, на під ставі яких здійснюються пере везення автомобільним транс портом; наявність у документ ах водія відмітки про проход ження ним медичного огляду т а проведення перевірки техні чного стану транспортного за собу перед виїздом на маршру т; відповідність зовнішнього і внутрішнього спорядження (екіпірування) транспортного засобу встановленим вимогам ; оснащення таксі справним та ксометром; відповідність кіл ькості пасажирів, що перевоз яться, відомостям, зазначени м у реєстраційних документах , або нормам, передбаченим тех нічною характеристикою тран спортного засобу; додержання водієм автобуса затверджено го розкладу та маршруту руху ; наявність у всіх пасажирів к витків на проїзд та квитанці й на перевезення багажу, а у ра зі пільгового проїзду - відп овідного посвідчення; додерж ання водієм режиму праці та в ідпочинку, а також вимоги щод о наявності в автобусі двох в одіїв у разі перевезення пас ажирів на відстань 500 і більше кілометрів; виконання водіє м інших вимог Правил надання послуг пасажирського автомо більного транспорту та Прави л перевезень вантажів автомо більним транспортом в Україн і.

Статтею 48 Закону України № 234 4-III визначено, що автомобільні перевізники, водії повинні м ати і пред'являти особам, які у повноважені здійснювати кон троль на автомобільному тран спорті та у сфері безпеки дор ожнього руху, документи, на пі дставі яких виконують вантаж ні перевезення.

Документами для юридичної особи, що здійснює вантажні п еревезення є: для автомобіль ного перевізника - ліцензія т а документ, що засвідчує вико ристання транспортного засо бу на законних підставах, інш і документи, передбачені зак онодавством України; для вод ія - посвідчення водія відпов ідної категорії, реєстраційн і документи на транспортний засіб, ліцензійна картка, дор ожній лист, товарно-транспор тна накладна або інший визна чений законодавством докуме нт на вантаж, інші документи, п ередбачені законодавством У країни.

24.07.2009 року державними інсп екторами територіального уп равління Головавтотрансінс пекції в Черкаській області, було проведено перевірку що до дотримання вимог законода вства про автомобільний тран спорт під час виконання пере везення пасажирів і вантажів автомобільним транспортом.

В ході перевірки було встан овлено, що приватне підприєм ство „Агролідер-плюс” за доп омогою водія ОСОБА_2, який керував транспортним засобо м марки КАМаЗ д.н. НОМЕР_1 на давало послуги з перевезення вантажів без оформлення док ументів, а саме: неоформлений дорожній лист (відсутній шта мп медпрацівника про проведе ння передрейсованого медичн ого огляду водія), чим порушен о вимоги ст. ст. 34, 48 Закону Украї ни „Про автомобільний трансп орт”.

Згідно ст. 34 Закону України № 2344-ІІІ, автомобільни й перевізник повинен: викону вати вимоги цього Закону та і нших законодавчих і норматив но-правових актів України у с фері перевезення пасажирів т а/чи вантажів; утримувати тра нспортні засоби в належному технічному і санітарному ста ні та забезпечувати їх збері гання відповідно до вимог ст атті 21 цього Закону; забезпечу вати контроль технічного і с анітарного стану транспортн их засобів перед виїздом на м аршрут; забезпечувати провед ення медичного контролю стан у здоров'я водіїв; організува ти проведення періодичного н авчання водіїв методам надан ня першої медичної допомоги потерпілим від дорожньо-тран спортних пригод; забезпечува ти умови праці та відпочинку водіїв згідно з вимогами зак онодавства; забезпечувати пр оведення стажування та інстр уктажу водіїв у порядку, визн аченому центральним органом виконавчої влади з питань ав томобільного транспорту; заб езпечувати безпеку дорожньо го руху; забезпечувати водії в відповідною документацією на перевезення пасажирів.

Відповідно до пункту 5 спі льного наказу Міністерства о хорони здоров' я та Міністер ства внутрішніх справ Україн и „Про затвердження Положенн я про медичний огляд кандида тів у водії та водії транспор тних засобів „ від 05.06.2000 року № 124 /345 який передбачає, порядок пр оведення щозмінного передре йсового медичного огляду вод іїв транспортних засобів: що змінний передрейсовий медич ний огляд проводиться для во діїв транспортних засобів пі дприємств, установ та органі зацій до їх виїзду на зміну.

Результат проведен ого щозмінного передрейсово го медичного огляду фіксуєть ся в Журналі медичних огляді в водіїв, ф. N 137-2/о (додаток 4), післ я чого в шляховому листі став иться штамп з висновком про п ридатність до керування тран спортом. Штамп видається мед ичному працівнику в Державно му підприємстві "Український медичний центр безпеки доро жнього руху та інформаційних технологій" Міністерства ох орони здоров'я України та йог о філіалах після проходження навчання методам проведення щозмінних передрейсових мед ичних оглядів водіїв транспо ртних засобів.

Отже, як вбачається з мат еріалів справи, державними і нспекторами територіальног о управління Головавтотранс інспекції в Черкаській облас ті був складений акт проведе ння перевірки додержання вим ог законодавства про автомоб ільний транспорт за № 131148 від 24 .07.2009 року, в якому було встановл ено порушення, а саме, неоформ лений дорожній лист (відсутн ій штамп медпрацівника про п роведення передрейсованого медичного огляду водія).

Відповідальність за порушення законодавства про автомобільний транспорт встановлена статтею 60 Закону України № 2344-ІІІ. Зокрема, нада ння послуг з перевезень паса жирів та вантажів без оформл ення документів, перелік яки х визначений статтями 39 та 48 ць ого Закону, - штраф у розмірі с та неоподатковуваних мініму мів доходів громадян;

На підставі зазначе ного акту та з урахуванням по ложень зазначеної статті Зак ону, позивачем прийнято пост анову від 10.08.2009 року № 084485 про заст осування до відповідача фіна нсових санкцій в сумі 1700 грн. 00 к оп.

Вказана постанова 10.08.2009 рок у направлена відповідачу пош тою. У порушення вимог пункту 28 Порядку здійснення державн ого контролю на автомобільно му транспорті встановлено, щ о фінансова санкція повинна бути перерахована суб' єкто м господарювання на зазначен ий у постанові рахунок не піз ніше ніж протягом п' ятнадця ти днів після отримання ним к опії постанови про застосува ння фінансових санкцій, про щ о повідомляється органам дер жавного контролю, посадовою особою якого винесено відпов ідну постанову.

Винесена постанова про зас тосування фінансових санкці й в установленому законодав ством порядку відповідачем н е оскаржувалась.

Враховуючи викладене, а так ож приймаючи до уваги, що суму фінансових санкцій відповід ач у встановлені законодавст вом строки не сплатив, суд при ходить до висновку про обґру нтованість позовних вимог та вважає їх такими, що підлягаю ть задоволенню у повному обс язі.

Керуючись ст.ст. 17, 86, 159, 162, 163, 254 К АС України,

ПОСТАНОВИВ :

Адміністративний позов першого заступника прокурор а Черкаської області в інтер есах держави в особі Головно ї державної інспекції на авт омобільному транспорті Укра їни до приватного підприємст ва „Агролідер-плюс” задоволь нити повністю.

Стягнути з приватно го підприємства „Агролідер-п люс” (18000, м. Черкаси, вул. Першотр авнева, 63, офіс 3, ідентифікацій ний код 33990328) на користь бюджету через територіальне управлі ння Головної державної інспе кції на автомобільному транс порті України (01135, м. Київ-135, пр. П еремоги, 14, ідентифікаційний к од 33349001) фінансові санкції в су мі 1700 (одна тисяча сімсот) грн. 00 коп.

Постанова може бути оскар жена до Київського апеляційн ого адміністративного суду ч ерез Черкаський окружний адм іністративний суд шляхом под ання заяви про апеляційне ос карження протягом 10 днів з дня її проголошення, а в разі скла дення постанови у повному об сязі відповідно до статті 160 ц ього Кодексу - з дня складення в повному обсязі. Якщо постан ову було проголошено у відсу тності особи, яка бере участь у справі, то строк подання зая ви про апеляційне оскарження обчислюється з дня отриманн я нею копії постанови. Апеляц ійна скарга на постанову суд у першої інстанції подається протягом двадцяти днів післ я подання заяви про апеляцій не оскарження.

Апеляційна скарга може бут и подана без попереднього по дання заяви про апеляційне о скарження, якщо скарга подає ться у строк, встановлений дл я подання заяви про апеляцій не оскарження.

Суддя А.С. Чала

СудЧеркаський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення18.06.2010
Оприлюднено02.02.2011
Номер документу10391665
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-1694/10/2370

Ухвала від 08.06.2010

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

А.С. Чала

Ухвала від 11.05.2010

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

А.С. Чала

Ухвала від 22.04.2010

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

А.С. Чала

Постанова від 18.06.2010

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Чала А.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні