ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М
Автономна Республіка Крим, 95003, м.Сімферополь, вул.Р.Л юксембург/Речна, 29/11, к. 315
РІШЕННЯ
Іменем України
14.07.2010 Справа №2-5/2228-2010
За позовом - Товариства з об меженою відповідальністю «Р екламна агенція «Еліс», м.Сім ферополь
До відповідачів - 1. Викона вчого комітету Сімферопол ьської міської ради, м.Сімфер ополь
2. Управління економіки та р егіональної політики Сімфер опольської міської ради, м.Сі мферополь
Про визнання незаконними д ій та спонукання до виконанн я певних дій.
Суддя М.П.Гаврилюк
ПРЕДСТАВНИКИ:
Від позивача - Шуригіна Г.Г . - представник за довірен істю від 01.03.2010 року, Калафатов а З.Н. - директор.
Від відповідачів - не з' яви лися.
Сутність спору:
Позивач - Товариство з обмеж еною відповідальністю «Рекл амна агенція «Еліс» звернувс я до Господарського суду АР К рим із позовною заявою до від повідачів Виконавчого к омітету Сімферопольської мі ської ради та Управління еко номіки та регіональної політ ики Сімферопольської місько ї ради в який просить суд визн ати незаконними дії Управлін ня економіки та регіональної політики Сімферопольської м іської ради по нарахуванню п озивачеві заборгованості за користуванням місцями розмі щення рекламних засобів у ро змірі 1 618 502,40 грн. та пені у розмі рі 683 472,64 грн.; зобов' язати відп овідачів проводити розрахун ки за тимчасове користування місцями розміщення зовнішнь ої реклами у відповідності з п.32 типових правил розміщення зовнішньої реклами затвердж ених Постановою Кабінету Мін істрів України і п.5,2 додатку № 1 до рішення Виконавчого к омітету Сімферопольської мі ської ради від 28.04.2009 року №1061; виз нати заборгованість за тимча сове користування місцями ро зташування засобів зовнішнь ої реклами ТОВ «Рекламна аге нція «Еліс» станом на 01 березн я 2010 року у сумі 144708,94 грн.
Позовні вимоги мотивовані тим, що 02.02.2004 року та 01 березня 2005 р оку між позивачем та Викона вчим комітетом Сімферопол ьської міської ради були укл адені договори на право розм іщення зовнішньої реклами, у мови яких виконувались сторо нами у повному обсязі. Проте, л истом від 29.07.2009 р. Управління ек ономіки та регіональної полі тики Сімферопольської міськ ої ради повідомило позивача про наявність заборгованост і перед бюджетом міста Сімфе рополя за користування місця ми розміщення рекламних засо бів у сумі 2 301 975,04 грн. Вказані ді ї відповідачів вважаються, н а думку позивача, незаконним и, а факти, викладені у даному листі не відповідають дійсно сті.
В ході розгляду справи пози вач уточнив позовні вимоги т а просить суд визнати неправ омірними дії відповідачів по нарахуванню платежів за тим часове використання місцями розміщення зовнішньої рекла ми виходячи із площі рекламн ого носія за період з 01.04.2004 року по 21.07.2009 року; зобов' язати від повідачів проводити розраху нки за тимчасове використанн я місцями розміщення зовнішн ьої реклами у відповідності з п.32 Типових пра вил розміщення зовнішньої ре клами, затверджених Постанов ою Кабінету Міністрів Україн и і п.5.2 додатку №1 до рішення ви конавчого комітету Сімфероп ольської міської ради від 28.04.20 09 року № 1061.
Відповідачі явку представ ників у судове засідання не з абезпечили, відзивів на позо вну заяву суду не направили, п ро причини неявки суд не пові домили, про час та місце слуха ння справи повідомлені належ ним чином - рекомендованою ко респонденцією.
Справа розглядається у пор ядку ст.75 Господарського проц есуального кодексу України з а наявними у матеріалах спра ви документами.
У судовому засіданні 05 липн я 2010 року оголошено перерву до 14 липня 2010 року до 11 години 00 хвил и, після закінчення якої розг ляд справи продовжено.
Розглянувши матеріали спр ави, дослідивши представлені докази, заслухавши поясненн я представників позивача, су д -
ВСТАНОВИВ:
02 лютого 2004 року між Викона вчим комітетом Сімферопол ьської міської ради (виконко м за договором) та Товариство м з обмеженою відповідальніс тю «Рекламна агенція «Еліс» (підприємство за договором) у кладено договір на право роз міщення зовнішньої реклами ( арк.спр. 66-67).
Згідно п.1 договору Викон авчий комітет Сімферополь ської міської ради надає під приємству право на розміщенн я рекламних конструкцій в ад міністративних межах міста.
Відповідно по пункту 3.1 дого вору позивач зобов'язався пе рераховувати Виконавчому комітету кошти за тимчасов е користування місцями, які з находяться в комунальній вла сності, для розміщення спеці альних конструкцій. Розмір о плати визначається на підста ві виданих управлінням місто будування та архітектури доз волів в залежності від площі рекламної поверхні та місця розташування рекламних засо бів.
У відповідності з п. 4.3 догово ру він діє протягом одного ро ку з моменту його підписання та після спливу цього строку за відсутністю претензій ст орін позивач має право на про довження дії договору.
01 березня 2005 року між Викон авчим комітетом Сімферопо льської міської ради (виконк ом за договором) та ТОВ «Рекла мна агенція «Еліс» (підприєм ство за договором) укладений аналогічний договір на прав о розміщення зовнішньої рекл ами (арк.спр.71-72).
Пунктом 4.3 договору визначе ний його строк - 2 роки.
23 липня 2007 року між Виконав чим комітетом Сімферополь ської міської ради (виконком за договором) та Товариством з обмеженою відповідальніст ю «Рекламна агенція «Еліс» (п ідприємство за договором) ук ладений договір про тимчасов е користування місцями розта шування засобів зовнішньої р еклами (арк.спр.69-70).
Згідно п.1 договору Викона вчий комітет надає позивач у у тимчасове платне користу вання місця розташування рек ламних засобів в адміністрат ивних межах міста згідно адр есної програми. Адресна прог рама затверджується сторона ми цього договору та є його не від'ємною частиною, та доповн юється по мірі встановлення нових спеціальних конструкц ій, протягом календарного мі сяця з моменту встановлення.
Відповідно до пункту 3.1 дого вору позивач зобов'язався пе рерахувати в виконавчий комі тет Сімферопольської міськ ої ради кошти за тимчасове ко ристування місцями, що знахо дяться в комунальній власнос ті, для розміщення спеціальн их конструкцій. Розмір оплат и за загальну площу наданих м ісць визначається з урахуван ням зонування території міст а, площі рекламної конструкц ії (додаток №2), а також врахову ючи п.32 Типових правил розміще ння зовнішньої реклами, затв ерджених Постановою Кабінет у Міністрів України від 29.12.2003 р. №2067.
Оплата здійснюється щоміс ячно до 10 числа, наступного за звітним місяцем, в місцевий (м іський) бюджет.
Пунктом 4.3 договору передба чено, що договір діє протягом одного року з моменту його пі дписання та після спливу цьо го строку за відсутністю пре тензій сторін позивач має пр аво на продовження дії догов ору.
Сторонами до вказаних дого ворів укладено угоди (додатк и) про розмір ставок платежів за тимчасове користування м ісцями розташування засобів зовнішньої реклами у м. Сімфе рополі, в яких визначені розм іри платежу за використання місць для розміщення рекламн их засобів залежно від розта шування засобу від центру мі ста (арк.спр.68,70,73).
Як вбачається з матеріалів справи, протягом дії договор ів на право розміщення зовні шньої реклами сторони належн им чином виконували свої зоб ов' язання та будь-яких пору шень не виникало.
Проте, 29.07.2009 року на адресу Тов ариства надійшов лист-повідо млення за вих.№0204/798Б від Управл іння економіки та регіональн ої політики з додатками у виг ляді акту звірки від 21.07.2009р. та р озрахунку , згідно яких позив ачу нараховано загальну суму заборгованості перед бюджет ом м. Сімферополя у сумі 2 301 975,04 гр н.
Згідно листа Управління ек ономіки та регіональної полі тики вих.№0204/798Б від 29.07.2009 року, сум у заборгованості, нараховану позивачу мотивовано тим, що п озивачем не надавалися відом ості та документи, необхідні для проведення звірки взаєм орозрахунків з бюджетом міст а за користування місцями ро зташування засобів зовнішнь ої реклами в адміністративни х межах міста, аргументовано ї відповіді, що вплине на розр ахунки щодо встановлених кон струкцій, типам рекламних ко нструкцій, виявленим неточно стей та внесеним коректуванн ям фактичних розмірів, дат вв едення демонтажу, підтвердже ння недооформлених та/або ан ульованих дозволів на об' єк ти зовнішньої реклами, які не брали участі за вказаний пер іод в господарській, рекламн ій діяльності підприємства, а також підписаного акту зві рки. У вказаному листі відпов ідач зобов' язав позивача ви конати перелік вимог по нада нню документації та надати н а розгляд Виконавчому ко мітету Сімферопольської міс ької ради пропозиції щодо ре структуризації загальної су ми боргу, що міститься в акті з вірки та повідомив, та що у раз і невиконання вказаних вимог відносно Товариства з обмеж еною відповідальністю «Рекл амна агенція «Еліс» буде роз почата процедура реалізації додаткових діючих заходів в пливу, спрямованих на усунен ня порушення, пов'язаних з роз міщенням рекламних засобів в ашої організації на територі ї м. Сімферополь, та знесення н есанкціонованої реклами та р екламних конструкцій, які зн аходяться в віданні ТОВ «РА « Еліс». Також в листі зазначен о, що Управління не виключає м ожливості процедури задовол ення фінансових претензій бю джету міста до товариства у в становленому законом порядк у.
Позивач просить суд визнат и неправомірними дії відпові дачів по нарахуванню платежі в за тимчасове використання місцями розміщення зовнішнь ої реклами виходячи із площі рекламного носія за період з 01.04.2004 року по 21.07.2009 року; зобов' яз ати відповідачів проводити р озрахунки за тимчасове викор истання місцями розміщення з овнішньої реклами у відповід ності з п.32 Типових правил роз міщення зовнішньої реклами, затверджених Постановою Каб інету Міністрів України і п.5.2 додатку №1 до рішення виконав чого комітету Сімферопольсь кої міської ради від 28.04.2009 року № 1061.
Суд вважає що позовні вимог и підлягають задоволенню з о гляду на наступне.
Як вбачається з матеріалів справи, Товариство з обмежен ою відповідальністю «Реклам на агенція «Еліс» має декіль ка видів рекламних носіїв, а с аме: рекламна конструкція од ностороння (Додаток №1); реклам на конструкція двостороння ( Додаток №2); рекламна конструк ція сітілайт (Додаток №3) ; рекл амна конструкція беклайт (До даток №4); рекламна конструкці я призма 6x3 (Додаток №5); рекламн а конструкція призма 3x12 (Додат ок №6); рекламна конструкція дв остороння 3x12 (Додаток №7); рекла мна конструкція двостороння 6x3 (Додаток №8); рекламна констр укція трьох стороння (Додато к №9).
Згідно ч. 1 ст.16 Закону Україн и «Про рекламу» розміщення з овнішньої реклами у населени х пунктах провадиться на під ставі дозволів, що надаються виконавчими органами сільсь ких, селищних, міських рад, та в порядку, встановленому цим и органами на підставі типов их правил, що затверджуються Кабінетом Міністрів України .
Пунктом 32 Типових правил ро зміщення зовнішньої реклами затверджених Постановою Каб інету Міністрів №2067 від 29.12.2003р., з і змінами і доповненнями вне сеними Постановою Кабінету М іністрів №968 від 09.09.2009р., плата за тимчасове користування місц ем розташування рекламних за собів, що перебуває у комунал ьній власності, встановлюєть ся у порядку, визначеному орг анами місцевого самоврядува ння, а місцем, що перебуває у д ержавній або приватній власн ості, - на договірних засадах з його власником або уповнова женим ним органом (особою). При цьому площа місця розташува ння рекламного засобу визнач ається як сума площі горизон тальної проекції рекламного засобу на це місце та прилегл ої ділянки завширшки 0,5 метра за периметром горизонтально ї проекції цього засобу. Для н еназемного та недахового рек ламного засобу площа місця д орівнює площі вертикальної п роекції цього засобу на уявн у паралельну їй площину.
Як вбачається з акту зв ірки, направленого Управлінн ям економіки та регіональної політики Сімферопольської м іської ради позивачу, в основ у розрахунку вартості корист ування місцем розташування р екламних засобів прийнято за гальну площу рекламних конст рукцій (арк.спр. 63-65).
Так, наприклад, площа од носторонньої рекламної конс трукції 6х3, розрахована відп овідачем як 18 кв.м. (тоді як пло ща горизонтальної проекції д аної конструкції на місце ст ановить 9,8кв.м.); двосторонньої рекламної конструкції 6х3, як 36 кв.м. (тоді як площа горизонт альної проекції даної констр укції на місце становить 9,8); ре кламної конструкції сітілай т 1,20х1,8, як 4,32 кв.м. (тоді як площа г оризонтальної проекції дано ї конструкції на місце стано вить 2,64 кв.м ); площа рекламної к онструкції беклайт 4х3 - 24 кв.м. ( тоді як площа горизонтально ї проекції даної конструкції на місце становить 7 кв.м.); площ а рекламної конструкції приз ма 6х3 розрахована 54 кв.м. (тоді я к площа горизонтальної проек ції даної конструкції на міс це становить 10,5 кв.м.); рекламно ї конструкції призма 12х3 розра ховано 108 кв.м. (тоді як площа го ризонтальної проекції даної конструкції на місце станов ить 19,5 кв.м ); рекламної констру кції двосторонньої 6х3, кут між площинами якої складає 45 град усів розрахована відповідач ем - 36 кв.м. (тоді як площа горизо нтальної проекції даної конс трукції на місце становить 22 кв.м.); площа рекламної констр укції трьохсторонньої розра хована відповідачем 54 кв.м. (то ді як площа горизонтальної п роекції даної конструкції на місце становить 26кв.м.
Отже відповідачем нев ірно розраховані площі місць рекламних конструкцій, та, як слід, розмір плати за розміще ння рекламних конструкцій, в иходячи з тарифу за кожний ви д рекламної конструкції та ї ї розміру.
Згідно частини 3 статті 24 Зак ону України «Про місцеве сам оврядування в Україні» орган и місцевого самоврядування т а їх посадові особи діють лиш е на підставі, в межах повнова жень та у спосіб, передбачені Конституцією і законами Укр аїни, та керуються у своїй дія льності Конституцією і закон ами України, актами Президен та України, Кабінету Міністр ів України, а е Автономній Р еспубліці Крим - також норм ативно-правовими актами Верх овної Ради і Ради міністрів А втономної Республіки Кр им, прийнятими у межах їхньої компетенції.
З огляду на вищевикладене с уд дійшов висновку що відпов ідачами неправомірно нарахо вувались платежі за тимчасов е використання місцями розмі щення зовнішньої реклами вих одячи з загальної площі рекл амного носія, тоді як такі пла тежі повинні нараховуватися у відповідності з пунктом 32 Т ипових правил розміщення зов нішньої реклами затверджени х Постановою Кабінету Мініст рів №2067 від 29.12.2003р., а саме виходяч и з площі горизонтальної про екції рекламного засобу на ц е місце та площі прилеглої ді лянки завширшки 0,5 метра за пе риметром горизонтальної про екції цього засобу.
Тим самим суд дійшов виснов ку, що позовні вимоги є обґрун тованими, підтверджуються ма теріалами справи та підлягаю ть задоволенню.
Судові витрати відносятьс я на відповідачів відповідно до ст. 49 Господарського проце суального кодексу України.
Позивачем при наданні позо вної заяви було сплачено дер жавне мито у розмірі 1450,00 грн. п ри цьому заявлено вимоги нем айнового характеру, тоді як в ідповідно до ст. 3 Декрету Кабі нету Міністрів України «Про державне мито» державне мит о з позовів немайнового хара ктеру - 5 неоподатковуваних м інімумів доходів громадян, т обто 85,00 грн.
Згідно до ст. 8 Декрету Кабін ету Міністрів «Про державне мито» у випадку внесення ми та в більшому розмірі, ніж пер едбачено чинним законодавст вом сплачене державне мито п ідлягає поверненню, у зв' яз ку с чим, суд вважає за необхід не повернути позивачеві зай во сплачену суму державного мита у розмірі 1365,00 грн.
З огляду на викладене та ке руючись ст. ст. 49, 82-84 Господарсь кого процесуального кодексу України, суд -
ВИРІШИВ:
1. Позов задовольнити.
2. Визнати неправомірн ими дії Виконавчого комі тету Сімферопольської міськ ої ради (м.Сімферополь, вул. То лстого, 15) та Управління еконо міки та регіональної політик и Сімферопольської міської р ади (м.Сімферополь, вул.Толст ого, 15) по нарахуванню платежі в за тимчасове використання місцями розміщення зовнішнь ої реклами виходячи із площі рекламного носія за період з 01.04.2004 року по 21.07.2009 року.
3. Зобов' язати Вико навчий комітет Сімферопол ьської міської ради (м.Сімфер ополь, вул. Толстого, 15) та Управ ління економіки та регіональ ної політики Сімферопольськ ої міської ради (м.Сімферопол ь, вул. Толстого, 15) проводити ро зрахунки за тимчасове викори стання місцями розміщення зо внішньої реклами у відповідн ості з п.32 Типових правил розм іщення зовнішньої реклами, з атверджених Постановою Кабі нету Міністрів України і п.5.2 д одатку №1 до рішення виконавч ого комітету Сімферопольськ ої міської ради від 28.04.2009 року № 1061.
4. Стягнути з Виконав чого комітету Сімферополь ської міської ради (м.Сімферо поль, вул. Толстого, 15) на корист ь Товариства з обмеженою від повідальністю «Рекламна аге нція «Еліс» ( м.Сімферополь, пр . Київський, б.4, ЄДРПОУ 32789243) держа вне мито у сумі 42,50 грн. та витра ти на інформаційно-технічне забезпечення судового проце су у сумі 118,00 грн.
5. Стягнути з Управлінн я економіки та регіональної політики Сімферопольської м іської ради (м.Сімферополь, в ул. Толстого, 15) на користь Това риства з обмеженою відповіда льністю «Рекламна агенція «Е ліс» ( м.Сімферополь, пр.Київсь кий, б.4, ЄДРПОУ 32789243) державне мит о у сумі 42,50 грн. та витрати на ін формаційно-технічне забезпе чення судового процесу у сум і 118,00 грн.
6. Повернути Товариств у з обмеженою відповідальніс тю «Рекламна агенція «Еліс» ( м.Сімферополь, пр. Київський, б.4, ЄДРПОУ 32789243) з держбюджету м.С імферополя (р/р 31115095700002, в банку о держувача: ГУ ДКУ в АР Крим, м.С імферопол, МФО 824026, код платежу 22090200,ОКПО 34740405) зайво сплачене дер жавне мито у сумі 1365,00 грн.
7. Накази видати після н абрання рішенням законної си ли.
Суддя Господарського суду
Автономної Республіки Крим Гаврилюк М.П.
Суд | Господарський суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 14.07.2010 |
Оприлюднено | 10.08.2010 |
Номер документу | 10393484 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Автономної Республіки Крим
Гаврилюк М.П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні