Постанова
від 03.06.2010 по справі 2а-4455/10/6/0170
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М

вул. Київська, 150, м. Сі мферополь, Автономна Республ іка Крим, Україна, 95493

ПОСТАНОВА

Іменем України

03.06.10 Справа №2а-4455/10/6/0170

(15 г. 10 хв.)

Окружний адміністративни й суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого су дді Латиніна Ю.А. ,

при секретарі Усковій О. І.

розглянув у відкритому суд овому засіданні адміністрат ивну справу

за позовом Кіровського ра йонного центру зайнятості

до фізичної особи - підприє мця ОСОБА_1

про стягнення заборговано сті

Суть спору: Кіровський райо нний центр зайнятості зверну вся до Окружного адміністрат ивного суду АР Крим з позовом до фізичної особи - підприємц я ОСОБА_1 про стягнення 674,42 г рн. заборгованості з страхов их внесків на випадок безроб іття, мотивуючи позовні вимо ги рішенням про стягнення пр остроченої заборгованості з і сплати страхових внесків, у тому числі донарахованих су м страхових внесків (недоїмк и), пені та штрафу на підставі рішення № 1 від 21.01.2010 року.

Представник позивача у суд ове засідання не з'явився, нап равив клопотання про розгляд справи за його відсутністю, н а позовних вимог наполягав.

Відповідач до суду не з' яв ився, про час та місце судовог о засідання повідомлений нал ежним чином. Будь-яких клопот ань суду не направив, запереч ень на позов не надав.

Суд вважає за можливе розгл янути справу у відсутності п редставника відповідача, кер уючись ст. 128 КАС України, на під ставі наявних доказів.

Розглянув матеріали справ и, дослідив докази, надані поз ивачем, всебічно і повно з'ясу вавши всі фактичні обставини , на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши д окази, які мають юридичне зна чення для розгляду справи і в ирішення спору по суті, суд -

ВСТАНОВИВ:

Згідно з ч. 1 ст. 2 КАС Укра їни завданням адміністратив ного судочинства є захист пр ав, свобод та інтересів фізич них осіб, прав та інтересів юр идичних осіб у сфері публічн о-правових відносин від пору шень з боку органів державно ї влади, органів місцевого са моврядування, їхніх посадови х і службових осіб, інших суб' єктів при здійсненні ними вл адних управлінських функцій на основі законодавства, в то му числі на виконання делего ваних повноважень.

Відповідно до п.4 ч.1 ст.17 КАС Ук раїни компетенція адміністр ативних судів поширюється на спори за зверненнями суб' є кта владних повноважень у ви падках, встановлених законом .

Пунктом 7 ч. 1 ст. 3 КАС України дано визначення суб' єктів в ладних повноважень, до яких н алежать орган державної влад и, орган місцевого самовряду вання, їхня посадова чи служб ова особа, інший суб' єкт, яки й здійснює владні управлінс ькі функції на основі законо давства, в тому числі на викон ання делегованих повноважен ь.

Відповідно до ст. 34 Закону Ук раїни “Про загальнообов'язк ове державне соціальне стра хування на випадок безробітт я ”N 1533-III від 02.03.2000 року забезпечен ня збору страхових внесків, к онтроль правильності їх нара хування та своєчасності спла ти віднесено до обов'язків Фо нду загальнообов'язкове держ авне соціальне страхування на випадок безробіття (далі Ф онд).

Згідно з ч. 2 ст. 12 Закону Украї ни “Про загальнообов'язкове державне соціальне страхув ання на випадок безробіття ” № 1533-III від 02.03.2000 року функції робо чих органів виконавчої дирек ції Фонду покладаються на це нтр зайнятості Автономної Ре спубліки Крим, обласні, Київс ький і Севастопольський місь кі, районні, міськрайонні, міс ькі та районні у містах центр и зайнятості.

Правовий статус центрів за йнятості визначений Законом України “Про зайнятість нас елення ”№ 803-XII від 01.03.1991 року, ст. 18 я кого встановлено, що для реал ізації державної політики з айнятості населення, профес ійної орієнтації, підгото вки і перепідготовки, праце влаштування та соціальної п ідтримки тимчасово не прац юючих громадян у порядку, що визначається Кабінетом Міні стрів України, створюється державна служба зайнятост і, діяльність якої здійсню ється під керівництвом Міні стерства праці та соціальн ої політики України, місцеви х державних адміністрацій та органів місцевого самовр ядування.

Державна служба зайнятост і складається з: Державного ц ентру зайнятості Міністерст ва праці та соціальної політ ики України, центру зайнятос ті Автономної Республіки Кр им, обласних, Київського та Севастопольського міських , районних, міськрайонних, мі ських і районних у містах це нтрів зайнятості, центрів о рганізації професійного нав чання незайнятого населення і центрів професійної орієн тації населення, інспекцій п о контролю за додержанням за конодавства про зайнятість н аселення.

Отже, судом встановлено, що Кіровський районний центр за йнятості являється установо ю Державної служби зайнятост і, та підпорядковується Міні стерству праці та соціальної політики Автономної Республ іки Крим, яке відповідно до п. 1 Положення про Міністерство праці та соціальної політик и Автономної Республіки Крим , затвердженого Постановою Ради Міністрів Автономної Республіки Крим від 13.06.2005 року № 249 являється республікансь ким органом виконавчої влади .

За змістом статей 38, 39 Закону України “Про загальнообов'я зкове державне соціальне ст рахування на випадок безробі ття ” № 1533-III від 02.03.2000 року центрам зайнятості надано право кон тролю за належною сплатою ст рахових внесків і стягнення відповідної заборгованості та адміністративно-господар ських санкцій.

Таким чином, судом встановл ено, що Кіровський районний ц ентр зайнятості, реалізуючі свої завдання та функції у ві дносинах з фізичними та юрид ичними особами являється орг аном виконавчої влади та, від повідно, суб' єктом владних повноважень.

Відповідно до п. 5,6 абзацу 3 ча стини 2 статті 12 Закону Україн и “Про загальнообов'язкове д ержавне соціальне страхува ння на випадок безробіття ”N 15 33-III від 02.03.2000 року виконавча дире кція Фонду та її робочі орган и контролюють правильність н арахування, своєчасність спл ати страхових внесків, а тако ж витрат за страхуванням на в ипадок безробіття; представл яють інтереси Фонду в судови х та інших органах.

Судом встановлено, що центр и зайнятості населення відно сяться до робочих органів ви конавчої дирекції Фонду, у то й же час повноваження центрі в зайнятості також визначені абзацом 11 частини 1 пункту 2 ст атті 19 Закону України “Про за йнятість населення ”№ 803-XII від 01.03.1991 року, відповідно до якого Державна служба зайнятості м ає право стягувати з підприє мств, установ і організацій, н езалежно від форм власності , суми прихованих або занижен их обов'язкових зборів та не доїмок до Фонду загальнообов 'язкового державного соціаль ного страхування України на випадок безробіття.

Можливість вирішення спор ів, які виникають у зв' язку з і застосуванням Закону Украї ни “Про загальнообов'язкове державне соціальне страхув ання на випадок безробіття ” саме у судовому порядку, визн ачена статтею 39 зазначеного З акону.

Крім того, згідно з п.9.11 Інстр укції про порядок нарахуван ня та сплати внесків на загал ьнообов' язкове державне с оціальне страхування Україн и на випадок безробіття і обл іку їх надходження у Фонд заг альнообов' язкового держав ного соціального страхуванн я на випадок безробіття, затв ердженою Наказом Міністерст ва праці та соціальної політ ики України № 339 від 18.12.2000р., зареє строваним у Міністерстві юст иції України 16.01.2001 р. № 30/5221 (надалі - Інструкція) усі спірні пи тання, що виникають між пла тниками страхових внесків та органами Фонду з привод у нарахування страхових вне сків, пені, стягнення недо їмки, штрафів та адміністр ативних стягнень, вирішуютьс я в судовому порядку.

Таким чином, судом встановл ено, що позивач у справі - Кіро вський районний центр зайнят ості, являючись суб' єктом в ладних повноважень, відпові дно до законодавства має пра во подавати до суду позовні з аяви до фізичних та юридични х осіб щодо стягнення страхо вих внесків на загальнообов 'язкове державне соціальне с трахування на випадок безроб іття, пені і штрафів.

Судом встановлено, що фізич на особа - підприємець ОСОБ А_3 зареєстрований у Кіровс ькому районному центрі зайня тості як платник страхових в несків на загальнообов' язк ове державне соціальне страх ування на випадок безробіття за №11473931.

21 грудня 2009 року Кіровським р айонним центром зайнятості б уло проведено планову переві рку з питання дотримання вим ог законодавства щодо правил ьності нарахування та своєча сності сплати внесків на заг альнообов'язкове державне со ціальне страхування на випад ок безробіття до Фонду загал ьнообов'язкового державного соціального страхування Укр аїни на випадок безробіття, з а результатами якої було скл адено акт № 65 ( а. с. 6-8).

Згідно з висновками акту пе ревірки від 21.12.2009 року № 65 під час перевірки виявлено недоїмку по страховим внескам у сумі 14 ,28 грн. з прихованого ФОП у розм ірі 659,19 грн. Нарахована пеня за несвоєчасну сплату страхови х внесків до Фонду у сумі 0,95 грн ., та штраф за неповне перераху вання страхових внесків у су мі 659,19 грн.

21 січня 2010 року Кіровським ра йонним центром зайнятості, н а підставі акту перевірки ві д 21.12.2009 року № 65, прийнято рішення про стягнення з відповідача 14,28 грн. донарахованих страхов их внесків (недоїмки), 0,95 грн. пе ні, 659,19 грн. штрафу ( а. с. 12)

Відповідно до статті 17 Зако ну України “Про загальнообо в'язкове державне соціальне страхування на випадок безр обіття ”N 1533-III від 02.03.2000 року робо тодавці та застраховані ос оби сплачують страхові внес ки один раз на місяць в ден ь одержання роботодавцями в установах банків коштів на о плату праці. Зазначена норма знайшла своє відображення в п. 5.3., 5.11 Інструкції.

Порядок нарахування і спла та внесків на загальнообов'я зкове державне соціальне стр ахування України на випадок безробіття визначені Інстру кцією про порядок нарахуван ня та сплати внесків на загал ьнообов' язкове державне с оціальне страхування Україн и на випадок безробіття і обл іку їх надходження у Фонд заг альнообов' язкового держав ного соціального страхуванн я на випадок безробіття, затв ердженою Наказом Міністерст ва праці та соціальної політ ики України № 339 від 18.12.2000р., зареє строваним у Міністерстві юст иції України 16.01.2001 р. № 30/5221.

Відповідно до абзацу 2 пункт у 2 статті 1 Закону України від 11.01.2001 року № 2213-III "Про розмір внеск ів на деякі види загальнообо в'язкового державного соціал ьного страхування" встановле ні розміри внесків на загаль нообов'язкове державне соціа льне страхування на випадок безробіття для роботодавців - 1,3 відсотка суми фактичних ви трат на оплату праці наймани х працівників, що включають в итрати на виплату основної т а додаткової заробітної плат и, інші заохочувальні та комп енсаційні виплати, у тому чис лі в натуральній формі, що виз начаються згідно з нормативн о-правовими актами, прийняти ми відповідно до Закону Укра їни "Про оплату праці", та підл ягають обкладанню податком з доходів фізичних осіб.

Згідно з ч.3 ст.35 Закону Украї ни “Про загальнообов'язкове державне соціальне страхув ання на випадок безробіття ” N 1533-III від 02.03.2000 року достовірніст ь зазначених у документах да них перевіряється виконавч ою дирекцією Фонду. У разі їх н едостовірності роботодавец ь добровільно чи на підстав і рішення суду повинен від шкодувати страховику заподі яну шкоду.

Відповідно до п. 5,6 абзацу 3 ча стини 2 статті 12 Закону Україн и “Про загальнообов'язкове д ержавне соціальне страхува ння на випадок безробіття ”N 15 33-III від 02.03.2000 року виконавча дире кція Фонду та її робочі орган и контролюють правильність н арахування, своєчасність спл ати страхових внесків, а тако ж витрат за страхуванням на в ипадок безробіття. За змісто м статей 38, 39 Закону України “П ро загальнообов'язкове держа вне соціальне страхування н а випадок безробіття ”N 1533-III від 02.03.2000 року центрам зайнятості надано право контролю за нал ежною сплатою страхових внес ків і стягнення відповідної заборгованості та адміністр ативно-господарських санкці й.

Частиною 1 ст. 38 Закону Україн и “Про загальнообов'язкове д ержавне соціальне страхуван ня на випадок безробіття”і п унктом 9.1 Інструкції визначен а відповідальність роботод авця за несвоєчасність сплат и й неповну сплату страхових внесків.

Відповідно до ч.2 статті 38 Зак ону України “Про загальнооб ов'язкове державне соціальне страхування на випадок без робіття ”N 1533-III від 02.03.2000 року не сплачені в строк страхові внески, пеня і штраф стягую ться в доход Фонду із страхув альника у безспірному порядк у. Строк давності у разі стяг нення страхових внесків, пен і та фінансових санкцій, пере дбачених цією статтею, не зас тосовується.

Відповідно до п. 5 ст. 8 Закону України № 1533 від 02.03.2000р. “Про зага льнообов'язкове державне со ціальне страхування на випад ок безробіття” кошти Фонду н е включаються до складу Держ авного бюджету України.

Статтею 39 цього ж Закону пер едбачено, що спори, які виника ють із правовідносин за цим З аконом, вирішуються в судово му порядку.

Згідно ст. 19 Закону України “ Про зайнятість населення” Де ржавна служба зайнятості ст ягує з підприємств, установ, о рганізацій, незалежно від фо рм власності, суми приховани х або занижених обов'язкових зборів і недоїмок у державни й бюджет фонду сприяння зайн ятості населення.

У відповідності зі ст. 67 Конс титуції України кожний зобов 'язаний оплачувати податки й збори в порядку й розмірах, у становлених законом.

У порядку, передбаченому с т. 71 КАС України, відповідачем не надані докази сплати забо ргованості зі сплати страхов их внесків на загальнообов' язкове державне соціальне ст рахування на випадок безробі ття, у зв' язку з чим суд вважа є, що позовні вимоги підлягаю ть задоволенню.

Таким чином, суд вважає, що в имоги позивача доведені мат еріалами справи та підлягают ь задоволенню у повному обся зі.

Відповідно до ч.4 ст.94 КАС Укр аїни, у справах, в яких позивач ем є суб'єкт владних повноваж ень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові вит рати, здійснені позивачем, з в ідповідача не стягуються. Вр аховуючи, що прокурор та пози вач не здійснювали судових в итрат по справі, судові витра ти стягненню з відповідача н е підлягають.

Під час судового засідання , яке відбулось 03.06.10 р. були огол ошені вступна та резолютивна частини постанови. Відповід но до ст. 163 КАС України постан ову складено 07.06.10 року.

Керуючись ст. ст. 94, 160-163, ст. 167 Код ексу адміністративного судо чинства України, суд,

ПОСТАНОВИВ:

Позов задовольнити у повн ому обсязі.

Стягнути з фізичної особи - підприємця ОСОБА_1 (АДРЕ СА_1, ідентифікаційний номе р НОМЕР_1) на користь Кіров ського районного центру зайн ятості (97300, АР Крим, смт. Кіровсь ке, вул. Р. Люксембург, 10а, п/р 3717700100 0385 УДК в АР Крим МФО 824026, ЗКПО 20708623) 674 ,42 грн. заборгованості на підс таві рішення № 1 від 21.01.2010 року.

Постанова набирає законн ої сили після закінчення стр оків подання заяви про апеля ційне оскарження та апеляцій ної скарги, якщо вони не були п одані у встановлені строки.

Постанова може бути оска ржена в апеляційному порядку до Севастопольського апеляц ійного адміністративного су ду шляхом подачі через Окруж ний адміністративний суд АР Крим в 10-ти денний строк з дня п роголошення (складення в пов ному обсязі) постанови заяви про апеляційне оскарження і подання після цього протяго м 20 днів апеляційної скарги.

У разі неподання заяви про а пеляційне оскарження, постан ова набирає законної сили че рез 10 днів з дня її проголошен ня, а в разі складення постано ви у повному обсязі відповід но до статті 160 Кодексу адміні стративного судочинства Укр аїни - з дня складення в повном у обсязі.

Якщо постанову було прогол ошено у відсутності особи, як а бере участь у справі, то пост анова набирає законної сили через 10 днів з дня отримання о собою копії постанови, у разі неподання нею заяви про апел яційне оскарження.

Якщо після подачі заяви пр о апеляційне оскарження, апе ляційна скарга не подана, пос танова вступає в законну сил у через 20 днів після подання з аяви про апеляційне оскарже ння.

Суддя Латинін Ю.А.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення03.06.2010
Оприлюднено16.08.2010
Номер документу10393688
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-4455/10/6/0170

Постанова від 03.06.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Латинін Ю.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні