ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М
вул. Київська, 150, м. Сімфер ополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95493
ПОСТАНОВА
Іменем України
01.07.10 Справа №2а-3768/10/6/0170
(12 г. 55 хв.)
Окружний адміністративни й суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого су дді Латиніна Ю.А. ,
при секретарі Усковій О. І.,
розглянув у відкритому суд овому засіданні адміністрат ивну справу
за позовом Управління пра ці та соціального захисту на селення Кіровської районної державної адміністрації
до ОСОБА_1
про стягнення
Суть спору: Управління прац і та соціального захисту нас елення Кіровської районної д ержавної адміністрації АР Кр им звернулося до Окружного а дміністративного суду з позо вом до ОСОБА_1 про стягнен ня незаконно отриманої держа ної соціальної допомоги у су мі 668,40 грн. Позовні вимоги моти вовані тим, що у порушення п.49 Постанови Кабінету Міністрі в України від 27 грудня 2001 р. № 1751 “ Про затвердження Порядку при значення і виплати державної допомоги сім'ям з дітьми”, ст. 22 Закону України “Про державн у допомогу сім'ям з дітьми” в ідповідач не надала відомост і стосовно рішення Кіровсько го районного суду АР Крим від 09.10.2008 року про встановленні фак ту батьківська ОСОБА_2, у з в' язку з чим позивачем була проведена переплата державн ої соціальної допомоги за пе ріод з 09.10.2008 року по 09.12.2008 року на с уму 668,40 грн.
Представник позивача у суд ове засідання не з'явився, нап равив клопотання про розгляд справи за його відсутністю, н а позовних вимог наполягав.
Відповідач до суду не з' яв илася, про час та місце судово го засідання повідомлена нал ежним чином. Будь-яких клопот ань суду не направила, запере чень на позов не надала.
Суд вважає за можливе розгл янути справу у відсутність п редставника позивача відпов ідно до заявленого ним клопо тання та у відсутність предс тавника відповідача, керуючи сь ст. 128 КАС України, на підстав і наявних доказів.
Розглянув матеріали справ и, дослідив докази, надані поз ивачем, всебічно і повно з'ясу вавши всі фактичні обставини , на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши д окази, які мають юридичне зна чення для розгляду справи і в ирішення спору по суті, суд -
ВСТАНОВИВ:
Згідно з частиною 1 стат тю 2 КАС України завданням адм іністративного судочинства є захист прав, свобод та інтер есів фізичних осіб, прав та ін тересів юридичних осіб у сфе рі публічно-правових відноси н від порушень з боку органів державної влади, органів міс цевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, і нших суб' єктів при здійснен ні ними владних управлінськи х функцій на основі законода вства, в тому числі на виконан ня делегованих повноважень.
Відповідно до частини 2 стат ті 2 КАС України до адміністра тивних судів можуть бути оск аржені будь-які рішення, дії ч и бездіяльність суб' єктів в ладних повноважень, крім вип адків, коли щодо таких рішень , дій чи бездіяльності Консти туцією або законами України встановлено інший порядок су дового провадження.
Згідно з п. 1 частини 1 статті 17 КАС України компетенція адм іністративних судів поширює ться на спори фізичних чи юри дичних осіб із суб' єктом вл адних повноважень щодо оскар ження його рішень (нормативн о-правових актів чи правових актів індивідуальної дії), ді й чи бездіяльності.
Пунктом 7 ч. 1 ст. 3 КАС України д ано визначення суб' єктів вл адних повноважень, до яких на лежать орган державної влади , орган місцевого самоврядув ання, їхня посадова чи службо ва особа, інший суб' єкт, який здійснює владні управлінсь кі функції на основі законод авства, в тому числі на викона ння делегованих повноважень .
Відповідно до ст.5 Закону Ук раїни “Про державну допомогу сім' ям з дітьми”, всі види де ржавної допомоги сім'ям з діт ьми, крім допомоги у зв'язку з вагітністю та пологами жінка м, зазначеним у частині другі й статті 4 цього Закону, призна чають і виплачують органи со ціального захисту населення за місцем проживання батькі в (усиновлювачів, опікуна, пік лувальника).
Одночасно приписами ст. 22 ви щевказаного Закону передба чено, що органи, що призначают ь і здійснюють виплату держ авної допомоги мають переві ряти матеріальний стан сімей з дітьми. Суми державної доп омоги, виплачені надмірно вн аслідок зловживань з боку гр омадян (у результаті подання документів із свідомо непра вдивими відомостями, непода ння відомостей про зміни у ск ладі сім'ї, приховування обст авин, що впливають на виплату державної допомоги тощо) стя гуються згідно з законом.
Відповідно типовому полож енню про управління праці та соціального захисту населен ня районної, районної у м. Києв і та Севастополі державної а дміністрації, затвердженому постановою Кабінету Міністр ів України від 30.05.07 № 790 основним завданням управління праці та соціального захисту насел ення районної, районної у мм. К иєві та Севастополі державно ї адміністрації є забезпечен ня у межах своїх повноважень додержання законодавства пр о працю, зайнятість, трудову м іграцію, загальнообов'язкове державне соціально страхува ння, пенсійне забезпечення, с оціальний захист та соціальн е обслуговування населення, у тому числі громадян, які пос траждали внаслідок Чорнобил ьської катастрофи.
Згідно з ст. 5 вказаного Поло ження управління має право з дійснювати контроль за нада нням інвалідам, ветеранам ві йни та праці, сім'ям з дітьми, і ншим громадянам пільг, устан овлених законодавством.
Аналіз вищенаведених норм свідчить про те, що вирішува ний спір є публічно-правовим , оскільки виник за участю суб 'єкта владних повноважень, як ий реалізував у спірних прав овідносинах надані чинним йо му законодавством владні упр авлінські функції. Вимоги пр ед'явлені Управлінням праці та соціального захисту насе лення Кіровської районної де ржавної адміністрації АР Кри м як суб'єктом владних повнов ажень і стосуються безпосере дньо прав та обов'язків ОСО БА_1 як особи, що отримувала д ержавну допомогу.
Судом встановлено, що ОСО БА_3, ІНФОРМАЦІЯ_1, знаход илася на обліку в Управління праці та соціального захист у населення Кіровської район ної державної адміністрації АР Крим та отримувала допомо гу на дитину - ОСОБА_4, як од инака матір.
09.12.2008 року до Управління прац і та соціального захисту нас елення Кіровської районної д ержавної адміністрації наді йшло повідомлення відділу ре єстрації актів цивільного ст ану Кіровського районного уп равління юстиції АР Крим до а ктового запису № 12 від 17.05.2005 року про народження ОСОБА_4, 23.04.2 005 року, що рішення Кіровськог о районного суду АР Крим від 09 .10.2008 року встановлено факт бат ьківства ОСОБА_2.
Згідно з ч. 1 ст. 18-1 Закону Укра їни "Про державну допомогу сі м'ям з дітьми" право на допомог у на дітей одиноким матерям м ають одинокі матері (які не пе ребувають у шлюбі), одинокі ус иновлювачі, якщо у свідоцтві про народження дитини (рішен ні про усиновлення дитини) ві дсутній запис про батька (мат ір) або запис про батька (матір ) проведено в установленому п орядку державним органом реє страції актів цивільного ста ну за вказівкою матері (батьк а, усиновлювача) дитини.
Відповідно до статті 181 Зако ну України "Про державну допо могу сім'ям з дітьми", право на допомогу на дітей мають один окі матері (які не перебувают ь у шлюбі), одинокі усиновлюва чі, якщо у свідоцтві про народ ження дитини (рішенні про уси новлення дитини) відсутній з апис про батька (матір) або зап ис про батька (матір) проведен о в установленому порядку де ржавним органом реєстрації а ктів цивільного стану за вка зівкою матері (батька, усинов лювача) дитини ( ч. 1 п. 33 Порядку п ризначення і виплати державн ої допомоги сім'ям з дітьми, за твердженого постановою Кабі нету Міністрів України від 27 г рудня 2001 р. N 1751).
Ст. 22 Закону України "Про держ авну допомогу сім'ям з дітьми " встановлено, що одержувачі д ержавної допомоги зобов'язан і повідомляти органи, що приз начають і здійснюють виплату державної допомоги, про змін у всіх обставин, що впливають на виплату допомоги.
Суми державної допомоги, ви плачені надміру внаслідок зл овживань з боку громадян (у ре зультаті подання документів із свідомо неправдивими від омостями, неподання відомост ей про зміни у складі сім'ї, пр иховування обставин, що впли вають на виплату державної д опомоги, тощо), стягуються згі дно з законом.
Органи, що призначають і зді йснюють виплату державної до помоги, мають право перевіря ти матеріальний стан сімей з дітьми.
Пунктом 49 Порядку призначен ня і виплати державної допом оги сім'ям з дітьми, затвердже ного постановою Кабінету Мін істрів України від 27 грудня 2001 р. N 1751, передбачено, що особи, яки м виплачується державна допо мога сім'ям з дітьми, зобов'яза ні повідомляти органи, що при значають і виплачують зазнач ену допомогу, про зміну всіх о бставин, які впливають на вип лату державної допомоги (змі ни у складі сім'ї, перевищення середньомісячного сукупног о доходу сім'ї тощо).
Суми державної допомоги сі м'ям з дітьми, виплачені надмі ру внаслідок зловживань з бо ку громадян (у результаті под ання документів із свідомо н еправдивими відомостями, неп одання відомостей про зміни у складі сім'ї, приховування о бставин, які впливають на при значення і виплату державної допомоги тощо), стягуються зг ідно із законом.
Відрахування на підставі р ішень відповідних органів пр овадиться у розмірі не більш як 20 відсотків суми виплачува ної допомоги.
Органи, що призначають і вип лачують державну допомогу сі м'ям з дітьми, мають право пере віряти матеріальне становищ е сімей з дітьми.
На підставі ст. 1166 ЦК України , незаконно виплачена держав на допомога підлягає стягне нню з відповідача.
Матеріали справи свідчать про те, що в результаті відсут ності інформації про встанов лення факту батьківства ОС ОБА_2 позивачем була здійсн ена переплата дерсоцдопомог и на дитину одинокій матері з а період з 09.10.2008 року по 09.12.2008 року у розмірі 668,40 грн.
Судом встановлено, що 07.05.2009 р., 17.09.09р. та 02.12.09р. на адресу ОСОБА_3 позивачем були направлені листи з вимогою з' явиться д о Управління для з' ясування питання щодо повернення гро шових коштів.
Згідно частини 2 статті 49 КАС України особи, які беруть участь у справі, зобов'яз ані добросовісно користуват ися належними їм процесуальн ими правами та неухильно вик онувати процесуальні обов'яз ки.
Відповідач не надала суду д оказів підтверджуючих сплат у суми витрат на професійне н авчання у розмірі 668,40 грн., нато мість позивач надав суду док ази обґрунтованості стягнен ня з відповідача витрат неза конно отриманої державної со ціальної допомоги на дитину одинокій матері за період з 09. 10.2008 року по 09.12.2008 року .
Таким чином позовні вимоги є обґрунтованими, такими що п ідтверджуються матеріалами справи та підлягають задово ленню у повному обсязі.
Відповідно до ч.4 ст.94 КАС Укр аїни, у справах, в яких позивач ем є суб'єкт владних повноваж ень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові вит рати, здійснені позивачем, з в ідповідача не стягуються. Вр аховуючи, що позивач не здійс нював судових витрати по спр аві, судові витрати стягненн ю з відповідача не підлягают ь.
Під час судового засідання , яке відбулось 01.07.2010 року були о голошені вступна та резолюти вна частини постанови. Відпо відно до ст. 163 КАСУ постанову складено у повному обсязі 07.07.10 року.
На підставі викладеного, ке руючись ст. ст. 158-163, ст. 167 Кодексу адміністративного судочинс тва України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
1. Позовні вимоги зад овольнити у повному обсязі.
2. Стягнути з ОСОБА_3 (97323, АР Крим, Кіровський район, с. Жемчужина Криму, вул. Гагарі на, 26) незаконно отриману держ авну соціальну допомогу на д итину, як одинака матір за пер іод з 09.10.2008 року по 09.12.2008 року у роз мірі 668,40 грн. на розрахунковий рахунок Управління праці та соціального захисту населен ня Кіровської районної держа вної адміністрації (ГУ ДКУ в А Р Крим, МФО 824026, ЗКПО 03193927, п/р 35419025000720).
Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ків подання заяви про апеляц ійне оскарження та апеляційн ої скарги, якщо вони не були по дані у встановлені строки.
Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку д о Севастопольського апеляці йного адміністративного суд у шляхом подачі через Окружн ий адміністративний суд АР К рим в 10-ти денний строк з дня пр оголошення (складення в повн ому обсязі) постанови заяви п ро апеляційне оскарження і п одання після цього протягом 20 днів апеляційної скарги.
У разі неподання заяви про а пеляційне оскарження, постан ова набирає законної сили че рез 10 днів з дня її проголошен ня, а в разі складення постано ви у повному обсязі відповід но до статті 160 Кодексу адміні стративного судочинства Укр аїни - з дня складення в повном у обсязі.
Якщо постанову було прогол ошено у відсутності особи, як а бере участь у справі, то пост анова набирає законної сили через 10 днів з дня отримання о собою копії постанови, у разі неподання нею заяви про апел яційне оскарження.
Якщо після подачі заяви пр о апеляційне оскарження, апе ляційна скарга не подана, пос танова вступає в законну сил у через 20 днів після подання з аяви про апеляційне оскарже ння.
Суддя Ла тинін Ю.А.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 01.07.2010 |
Оприлюднено | 26.07.2010 |
Номер документу | 10393700 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Латинін Ю.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні