Постанова
від 17.06.2010 по справі 2а-4248/10/8/0170
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

  вул. Київська, 150, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95493

 

ПОСТАНОВА

Іменем України

17.06.10

Справа №2а-4248/10/8/0170

 

 

(13:11)

Окружний адміністративний суд АР Крим у складі головуючого судді Кушнової А.О.,  при секретарі Гнатенко І.О., розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу  

за  позовом Прокурора Київського району м. Сімферополя  в інтересах держави в особі  Відокремленого підрозділу "Держенергонагляд у Кримському регіоні"         

до  Ялтинського міського пологового будинку             

про стягнення

Представники сторін:

від прокуратури: не з’явився;

від позивача: ОСОБА_1, довіреність № 161 від 30.01.2010р.;

від відповідача : не з’явився.

 Суть спору: Прокурор Київського району м. Сімферополя АР Крим звернувся до Окружного адміністративного суду АР Крим з адміністративним позовом в інтересах держави в особі Відокремленого підрозділу "Держенергонагляд у Кримському регіоні" до Ялтинського пологового будинку про стягнення 3400грн. штрафних санкцій, нарахованих за порушення Закону України “Про електроенергетику”.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що ст. 27 Закону України «Про електроенергетику» № 575/97-ВР від 16.10.1997р. зі змінами та доповненнями та Постановою Кабінету Міністрів України № 1312 від 21.06.1999р. «Про затвердження положення про порядок накладення на суб’єктів господарського діяльності штрафів за порушення законодавства про електроенергетику» передбачена відповідальність за відхилення від виконання або несвоєчасне виконання припису.

Ухвалами від 31.03.10р. було відкрито провадження в адміністративній справі та справу призначено до судового розгляду.

У судове засідання 01.06.2010р. представник відповідача надав заперечення на адміністративний позов, згідно якого він повідомляє, що протягом двох років позивач повідомляв Відокремлений підрозділ "Держенергонагляд у Кримському регіоні" та державну інспекцію Енергонагляду в м. Ялта про відсутність бюджетних коштів на усунення виявлених недоліків. Позивачем були усунуті недоліки, не пов’язані з фінансовими витратами, однак переукладення договору з Ялтинським відділенням «Крименерго», по їх внутрішнім, поновленим вимогам, вимагають фінансових витрат на отримання Свідоцтва про право власності та Технічних паспортів на будівлю пологового будинку та прибудованого у житловому будинку блоці будівлі гінекологічного відділення, необхідно сплатити до БТІ м. Ялта більше 3000грн. З вересня 2009 року адміністрація пологового будинку займається оформленням матеріалів для отримання цих документів. Крім того, відповідач зазначає, що враховуючи, що бюджет м. Ялти був прийнятий 12.05.2010р., станом на 31.05.2010р. можливість оплатити заборгованість відсутня. На підставі викладеного відповідач просить надати відстрочку виплати штрафу до 01.07.2010р. та визначити в рішенні суду значимість фінансового стану відповідача в частині своєчасного виконання приписів, що йому пред’являються, в рамках правового гуманізму і людського фактору, враховуючи, що не пологовий будинок, а балансоутримувач не тільки планує, но і розподіляє бюджетні кошти міста на утримання охорони здоров я.

У судовому засіданні 17.06.10р. представник позивача підтримав заявлені позовні вимоги.

Відповідач у судове засідання 17.06.10р. не з’явився,  про дату, час та місце судового розгляду повідомлений належним чином – рекомендованою кореспонденцією з повідомленням про вручення.

Суд вважає за можливе розглянути справу у відсутності представника відповідача, керуючись ст. 128 КАС України, на підставі наявних доказів.

Розглянувши матеріали справи, дослідивши докази, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, заслухавши представника позивача, суд

ВСТАНОВИВ:

 Відповідно до п. 4 ч. 1 ст. 17 КАС України компетенція адміністративних судів поширюється на спори за зверненнями суб’єкта владних повноважень у випадках, встановлених законом.

Пунктом 7 частини 1  статті 3 КАС України  дано визначення суб’єктів владних повноважень, до яких належать орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб’єкт, який здійснює  владні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

Правові, економічні та організаційні засади діяльності в електроенергетиці та регулювання відносин, пов'язаних з виробництвом, передачею, постачанням і використанням енергії, забезпеченням енергетичної безпеки України, конкуренцією та захистом прав споживачів і працівників галузі передбачені Законом України  "Про електроенергетику" від 16.10.1997, № 575/97-ВР (далі - Закон).

Одними з головних засад державної політики в сфері електроенергетики відповідно до ст. 5 Закону є створення умов безпечної експлуатації об'єктів електроенергетики, додержання єдиних державних норм, правил і стандартів всіма суб'єктами відносин, пов'язаних з виробництвом, передачею, постачанням і використанням енергії, забезпечення відповідальності енергопостачальників та споживачів.

Відповідно до ст. 9 Закону державний нагляд в електроенергетиці здійснюють Державна інспекція з експлуатації електричних станцій і мереж та Державна інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, та інші органи, визначені законодавством України. Державна інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії здійснює нагляд за електричними і тепловикористовуючими установками та тепловими мережами споживачів та суб'єктів електроенергетики.

Державні інспектори з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії мають право: давати споживачам та суб'єктам електроенергетики обов'язкові для виконання приписи про усунення порушень нормативно-правових актів; давати споживачам та суб'єктам електроенергетики приписи про приведення засобів обліку, контролю та регулювання споживання електричної і теплової енергії у відповідність з нормами, правилами і стандартами в електроенергетиці; надавати приписи щодо неприпустимості продовження експлуатації електричних і тепловикористовуючих установок споживачів, якщо це створює загрозу життю обслуговуючого персоналу, здоров'ю населення; застосовувати в установленому законодавством України порядку санкції до суб'єктів господарської діяльності за порушення нормативно-правових актів та складати протоколи про адміністративні правопорушення.

ВП “Держенергонагляд у Кримському регіоні” створено відповідно до “Положення про відокремлений підрозділ “Держенергонагляд у Кримському регіоні” Державного підприємства НЕК “Укренерго”, затвердженого наказом НЕК “Укренерго” від 20.02.2006 року № 63 “Про утворення відокремлених підрозділів НЕК “Укренерго” і здійснює свою діяльність у складі ДП НЕК “Укренерго”.

Відповідно до Положення метою і завданням ВП “Держенергонагляд у Кримському регіоні” є сприяння забезпеченню належного функціонування об’єднаної енергетичної системи України, сфери теплопостачання, енергетичної безпеки держави й здійснення контролю за дотриманням суб’єктами електроенергетики, суб’єктами відносин у сфері теплопостачання і споживачами електричної енергії, вимог нормативно – правових і нормативно – технічних актів у сфері виробництва, поставки й споживання електричної та теплової енергії.

Таким чином, судом встановлено, що ВП “Держенергонагляд у Кримському регіоні”, реалізуючи свої завдання та функції у відносинах з фізичними та юридичними особами, є органом виконавчої влади та, відповідно, суб’єктом владних повноважень.

Захист прав споживачів електричної енергії, а також механізм реалізації захисту цих прав регулюються Законами України “Про електроенергетику”, "Про захист прав споживачів", "Про захист економічної конкуренції", "Про енергозбереження", іншими нормативно-правовими актами.

Обов’язки і відповідальність споживачів електричної енергії передбачені ст. 26 Закону України “Про електроенергетику” № 575/97-ВР від 16.10.1997р. зі змінами та доповненнями.

Споживач енергії зобов'язаний додержуватись вимог нормативно-технічних документів та договору про постачання енергії. Безпечну експлуатацію енергетичних установок споживача та їх належний технічний стан забезпечує сам споживач. Споживач енергії несе відповідальність за порушення умов договору з енергопостачальником та правил користування електричною і тепловою енергією та виконання приписів державних інспекцій з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії згідно із законодавством України.

Правила користування електричною і тепловою енергією для населення затверджуються Кабінетом Міністрів України.

Споживач забезпечує безперешкодний доступ відповідальних представників енергопостачальника, підприємства, що здійснює передачу електричної енергії, до власних електричних установок для контролю за рівнем споживання електричної енергії, а також для виконання відключення та обмеження споживання відповідно до встановленого порядку. В разі перешкоди у доступі зазначених представників до електричних установок споживача посадові особи такого споживача несуть відповідальність відповідно до закону.

Правопорушення в електроенергетиці тягне за собою встановлену законодавством України цивільну, адміністративну і кримінальну відповідальність (ст. 27 Закону).

Суб'єкти господарської діяльності несуть відповідальність за правопорушення в електроенергетиці у тому числі: за ухилення від виконання або несвоєчасне виконання рішень чи приписів Національної комісії регулювання електроенергетики України, Державної інспекції з експлуатації електричних станцій і мереж, Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії та порушення умов ліцензій - штраф у розмірі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Національна комісія регулювання електроенергетики України, державні інспектори з експлуатації електричних станцій і мереж, державні інспектори з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії на підставі акта перевірки, оформленого в установленому порядку, за наявності порушень, передбачених цією статтею, видають у межах своєї компетенції суб'єктам господарської діяльності постанови про накладення штрафів за встановленою формою.

Порядок накладення на суб'єктів господарювання штрафів за порушення законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання передбачений відповідним положенням, затвердженим Постановою Кабінету Міністрів України 21 липня 1999 року № 1312 (далі – Положення).

Згідно з п. 7 Положення рішення про накладення штрафу приймається на підставі акта перевірки суб'єкта господарювання, складеного посадовими особами НКРЕ, та акта перевірки (протоколу) суб'єкта господарювання, складеного посадовими особами Державної інспекції з експлуатації електричних станцій і мереж або Держенергонагляду.

Рішення про накладення штрафу оформляється постановою НКРЕ, Державної інспекції з експлуатації електричних станцій та мереж і постановою (розпорядженням) Держенергонагляду.

Постанова або розпорядження про накладення штрафу складається у двох примірниках. Перший примірник постанови або розпорядження залишається в органі, який її оформив. Другий примірник у 3-денний термін після оформлення постанови або розпорядження надсилається (видається повноважному представнику) для сплати штрафу суб'єкту господарювання.

Судом встановлено, що Ялтинський міський пологовий будинок зареєстрований у якості юридичної особи 27.05.1997р. виконавчим комітетом Ялтинської міської ради АР Крим, ідентифікаційний код 20672150, що підтверджується свідоцтвом про реєстрацію юридичної особи серії А01 № 065094 (а.с. 56).

Відповідно до п.п. 1.1, 1.2 Статуту Ялтинського міського пологового будинку Ялтинський міський пологовий будинок творений відповідно до «Основ законодавства України і охорони здоров’я» і заснований на майновій комунальній власності Ялтинської міської ради, і є правонаступником Ялтинського міського пологооб’єднання, є комунальним закладом Управління охорони здоров’я Ялтинської міської ради. Набуває статусу юридичної особи з дня його державної реєстрації.

Матеріали справи свідчать про те, що приписом Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії у Кримському регіоні № 04/09-0106 від 09.09.2009р. (а.с.7-8) на підставі ст. 9 Закону України “Про електроенергетику” та акту перевірки № 04/09-0117 від 09.09.2009р. Ялтинський міський пологовий будинок зобов'язано усунути порушення вимог чинного законодавства в сфері електроенергетики в строки, вказані в приписі.

В приписі зазначено, що письмову інформацію про виконання кожного його пункту необхідно подавати не пізніше трьох робочих днів після закінчення терміну виконання. Про виконання розпорядження в цілому інспекцію необхідно повідомити до 01.11.2009 р.

Відповідача було попереджено про відповідальність у вигляді штрафу за невиконання чи несвоєчасне виконання припису відповідно до ст. 27 Закону України “Про електроенергетику”.

25.11.2009 р. державним інспектором з енергетичного нагляду Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії у Кримському регіоні було проведено позапланову перевірку Ялтинського міського пологового будинку щодо виконання вимог Припису № 04/09-0106 від 09.09.2009р., в результаті якої було встановлено неповне виконання цього Припису.

За результатами перевірки було складено акт № 04/09-0155 від 25.11.2009р. (а.с.9).

На підставі зазначеного акту перевірки 03.12.2009р. позивачем винесена постанова № 321кр про накладення на відповідача штрафу у розмірі 3400,00 грн. за порушення ст. 27 Закону України “Про електроенергетику” в частині невиконання Припису Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії (а.с. 5).

Вказана постанова була отримана відповідачем 14.12.2009р., про що свідчить поштове повідомлення про вручення (а.с.6).

Згідно з п. 10 Положення суб'єкт господарювання сплачує штраф за порушення законодавства в галузі електроенергетики протягом 30 днів з дня прийняття постанови (розпорядження) про його накладення, а за порушення законодавства у сфері теплопостачання - у 15-денний строк з дня прийняття постанови (розпорядження) про його накладення.

Відповідно до п. 11 Положення рішення про накладення на суб'єктів господарювання штрафів може бути оскаржене в установленому законом порядку.

До матеріалів справи не додано доказів того, що постанова про накладення штрафу № 321кр від 03.12.2009р. була оскаржена відповідачем, внаслідок чого штраф за порушення законодавства в сфері електроенергетики відповідач повинен був сплатити протягом 30 днів з дня прийняття постанови.

Однак, матеріали справи свідчать про те, що у встановлений законодавством строк постанова ВП "Держенергонагляд у Кримському регіоні" виконана не була.

Відповідно до п. 10 Положення у  разі несплати штрафу у зазначений термін він стягується в судовому порядку.

Приймаючи до уваги, що відповідачем у порядку ст. 71 КАС України не було надано жодного доказу на підтвердження того, що постанова про накладення штрафу винесена з порушенням вимог чинного законодавства, суд приходить до висновку, що прокурор правомірно звернувся до суду з позовом в інтересах позивача про стягнення з відповідача заборгованості в сумі 3400,00 грн.

Таким чином, позовні вимоги Прокурора Київського району м. Сімферополя  в інтересах держави в особі  Відокремленого підрозділу "Держенергонагляд у Кримському регіоні" про стягнення 3400грн. заборгованості обґрунтовані, підтверджені матеріалами справи та підлягають задоволенню.

До суду від відповідача надійшло заперечення на адміністративний позов, у якому відповідач просить розстрочити виплату штрафу у сумі 3400,00грн. до 01.07.2010р.

Заявлене клопотання відповідача задоволенню не підлягає, оскільки питання про розстрочення чи відстрочення сплати заборгованості вирішується після набрання постановою суду законної сили та відкриття виконавчого провадження.

Відповідно до ч. 4 ст. 94 КАС України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються. Враховуючи, що позивач не здійснював судових витрат по справі, судові витрати стягненню з відповідача не підлягають.

Під час судового засідання, яке відбулось 17.06.2010 р. були оголошені вступна та резолютивна частини постанови. Відповідно до ст. 163 КАС України постанову у повному обсязі складено 22.06.2010 року.

Керуючись ст. ст. 160-163, ст. 167 КАС України, суд

ПОСТАНОВИВ:

1. Позовні вимоги задовольнити повністю.

2. Стягнути з Ялтинського міського пологового будинку (98609, АР Крим, м. Ялта, вул. Григор’єва, б. 38, ідентифікаційний код 20672150, р/р 35411001002643 УДК в АРК м. Сімферополь, МФО 824026 або іншого рахунку) штрафні санкції в розмірі 3400,00 грн., засосовані за порушення Закону України “Про електроенергетику” (код платежу 21081100 на р/р 31118106700039, одержувач коштів: Державний бюджет м. Ялта, банк одержувача: Управління Державного казначейства в АР Крим м. Сімферополь, МФО 824026, ЄДРПОУ 34740850).

У разі неподання заяви про апеляційне оскарження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України - з дня складення в повному обсязі.

Якщо постанову було проголошено у відсутності особи, яка бере участь у справі, то постанова набирає законної сили через 10 днів з дня отримання особою копії постанови, у разі неподання нею заяви про апеляційне оскарження.

Якщо після подачі заяви  про апеляційне оскарження, апеляційна скарга не подана, постанова вступає в законну силу через 20 днів після подання заяви про апеляційне  оскарження.

Постанова може бути оскаржена в порядку і строки передбачені ст. 186 Кодексу адміністративного судочинства України.

  Суддя                                          Кушнова А.О.

 

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення17.06.2010
Оприлюднено16.08.2010
Номер документу10393713
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-4248/10/8/0170

Постанова від 17.06.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Кушнова А.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні