Рішення
від 12.04.2022 по справі 140/16677/21
ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

13 квітня 2022 року ЛуцькСправа № 140/16677/21

Волинський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Мачульського В.В.,

розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження (у письмовому провадженні) в місті Луцьку адміністративну справу за позовом Державної екологічної інспекції у Волинській області до Товариства з обмеженою відповідальністю «Універсальний сервіс Ваврещуків» про застосування заходів реагування,

ВСТАНОВИВ:

Державна екологічна інспекція у Волинській області (далі Держекоінспекція, позивач) звернулося із позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «Універсальний сервіс Ваврещуків» (далі ТзОВ «УСВ», відповідач) про зобов`язання ТзОВ «УСВ» (код ЄДРПОУ 21751259) зупинити виконання робіт в частині експлуатації стаціонарного джерела утворення викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря, а саме водогріючого котла, розташованого по вул. Ковельська, 46 м. Володимир-Волинський, Волинської області, до усунення порушень вимог законодавства шляхом отримання дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що Державною екологічною інспекцією у Волинській області проведена планова перевірка ТзОВ «УСВ» щодо дотримання вимог законодавства у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів, за результатами якої складено акт від 22.01.2020 №46/01,20, у якому зафіксовано, що ТзОВ «УСВ» свою діяльність здійснює за відсутності дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря, що є порушенням частин п`ятої та шостої статті 11 Закону України Про охорону атмосферного повітря.

У зв`язку з виявленими порушеннями позивачем винесено приписи від 22.01.2020 №000251, від 08.02.2021 №000055, від 29.09.2021 №000235 яким зобов`язано усунути порушення природоохоронного законодавства, виявлені під час проведення перевірки, зокрема, отримати дозвіл на викиди забруднюючих речовин стаціонарними джерелами підприємства (п. 1 припису).

На момент подання позовної заяви вимоги по усуненню порушень щодо дотримання законодавства з охорони атмосферного повітря відповідачем не усунуто. У зв`язку з чим, позивач просить прийняти рішення про зупинення виконання робіт в частині експлуатації стаціонарних джерел утворення викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря, які розташовані по вул. Ковельська,46, м. Володимир-Волинський, Волинська область а саме: водогрійний котел до усунення порушень вимог законодавства про охорону навколишнього природного середовища шляхом отримання дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами.

Ухвалою судді Волинського окружного адміністративного суду від 24.01.2022 прийнято дану позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі, ухвалено розгляд справи проводити за правилами спрощеного позовного провадження без проведення судового засідання та виклику (повідомлення) сторін.

Відповідач правом на подання відзиву не скористався, хоча як слідує із заяви від 07.02.2022 ознайомлювався із матеріалами справи в приміщення суду.

Враховуючи вимоги статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України (далі КАС України) судом розглянуто дану справу за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).

Суд, перевіривши доводи сторони у заявах по суті справи, дослідивши письмові докази на предмет належності, допустимості, достовірності кожного доказу окремо, а також достатності і взаємозв`язку доказів у їхній сукупності, встановив такі обставини.

Судом встановлено, що Держекоінспекцією у Волинській області на підставі наказу від 20.12.2019 №338 та направлення від 23.12.2019 №867 на проведення планової перевірки дотримання вимог законодавства у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів та в термін з 21.01.2020 по 22.01.2020 проведено планову перевірку дотримання вимог природоохоронного законодавства Товариства з обмеженою відповідальністю «УНІВЕРСАЛЬНИЙ СЕРВІС ВЕРЕЩУКІВ», за результатами якої складено акт від 22.01.2020 №46/01.20 (а.с.9-18).

Перевіркою встановлено, що на території виробничого майданчика, який розміщений за адресою: вул. Ковельська, 46, м. Володимир-Волинський, Волинської області (приміщення магазинів, павільйонів, контейнерів), ТзОВ «АСВ» здійснює експлуатацію стаціонарних джерел забруднення атмосферного повітря без дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря.

Стаціонарним джерелом викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря є водогрійний котел, що працює на твердому паливі та використовується для опалення адміністративного приміщення.

Вказані об`єкти експлуатуються без дозволу на викиди забруднюючих речовин, що є порушенням вимог статті 11 Закону України Про охорону атмосферного повітря.

Під час проведення планової перевірки були виявленні порушення вимог законодавств про відходи, а також встановлено факт невиконання припису державного інспектора з охорони навколишнього природного середовища від 19.04.2019 №000337.

21.01.2020 відносно директора ТзОВ «УСВ» ОСОБА_1 складено протоколи про адміністративне правопорушення №000301 за ст. 188-5 Кодексу України про адміністративні правопорушення (далі КупАП) (невиконання законних розпоряджень чи приписів, інших законних вимог посадових осіб органів, які здійснюють державний контроль у галузі охорони навколишнього природного середовища), №000302 за ч.1 ст. 78 КУпАП (викид забруднюючих речовин в атмосферне повітря без дозволу спеціально уповноваженого органу виконавчої влади), №000303 за ст.82-1 КУпАП (порушення правил ведення первинного обліку та здійснення контролю за операціями поводження з відходами) (а.с.19-21),

Постановою про накладення адміністративного стягнення 22.01.2020 №000271 ОСОБА_1 притягнуто до адміністративної відповідальності за ст. 188-5 КУпАП та накладено на нього адміністративне стягнення у вигляді штрафу в розмірі 510 грн (а.с.22).

Крім того, у зв`язку з виявленими порушеннями, Інспекцією видано припис від 22.01.2020 №000251, яким зобов`язано ТзОВ «УСВ» отримати дозвіл на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами в строк до 21.04.2020 (п.1 припису) (а.с.27).

Зазначений припис в судовому порядку не оскаржувався, заперечення щодо вимог, зазначених у п. 1 припису не надавались.

З метою перевірки дотримання ТзОВ «УСВ» вимог природоохоронного законодавства, Інспекцією 05.02.2021 видано наказ №56, а також направлення №79 та в проведено позапланову перевірку підприємства в частині виконання вимог припису від 22.01.2020 №000251, за результатами якої складено акт від 08.02.2021 №54/02.21 яким встановлено, що підприємством не отримано дозвіл на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами, а саме твердопаливним водогрійним котлом, який знаходиться у м. Володимир-Волинський по вул. Ковельська, 46 (а.с.23-26).

Як наслідок, винесено постанову про накладення адміністративного стягнення від 08.02.2021 №000152, якою директора ТзОВ «УСВ» притягнуто до адміністративної відповідальності за ст.188-5 КУпАП та накладено на нього адміністративне стягнення у вигляді штрафу в розмірі 510 грн.

Оскільки вимоги припису від 22.01.2020 №000251 ТзОВ «УСВ» не виконано в повному обсязі, 08.02.2021 винесено новий припис №000055, яким зобов`язано ТзОВ «УСВ» отримати дозвіл на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами в строк до 07.05.2021 (п.1 припису) (а.с.28).

Зазначений припис в судовому порядку не оскаржувався, заперечення щодо вимог, зазначених у п.1 припису не надавались.

Актом від 29.09.2021 №390/09.21, який складений за результатами позапланової перевірки стану виконання суб`єктом господарювання припису від 08.02.2021 №000055, яка провадилась на підставі наказу від 28.09.2021 №313 та направлення №504 в період з 28.09.2021 по 29.09.2021 встановлено, що дозвіл на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами, а саме твердопаливним водогрійним котлом, який знаходиться у м. Володимир-Волинську по вул. Ковельська,46 і використовується для опалення приміщень не отримано (а.с.29, 36-39).

У зв`язку із чим, відповідно до постанови про накладення адміністративного стягнення від 29.09.2021 №001213 директора ТзОВ «УСВ» Ваврещука Р.Р. притягнуто до адміністративної відповідальності за ст. 188-5 КУпАП та накладено на нього адміністративне стягнення у вигляді штрафу в розмірі 510 грн (а.с.31).

Інспекцією видано припис від 29.09.2021 №000235 з вимогою до ТзОВ «УСВ» в строк до 28.12.2021 отримати дозвіл на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами (п.1 припису) (а.с.38).

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає наступне.

Правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов`язки та відповідальність суб`єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю) визначені Законом України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності від 05 квітня 2007 року №877-V (далі Закон №877-V)

Як встановлено статтею 1 Закону № 877-V державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб`єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.

Частиною четвертою статті 4 Закону №877-V передбачено, що виключно законами встановлюються органи, уповноважені здійснювати державний нагляд (контроль) у сфері господарської діяльності; види господарської діяльності, які є предметом державного нагляду (контролю); повноваження органів державного нагляду (контролю) щодо зупинення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг; вичерпний перелік підстав для зупинення господарської діяльності; спосіб здійснення державного нагляду (контролю); санкції за порушення вимог законодавства і перелік порушень, які є підставою для видачі органом державного нагляду (контролю) припису, розпорядження або іншого розпорядчого документа.

Відповідно до статті 34 Закону України Про охорону навколишнього природного середовища від 25 червня 1991 року №1264-XII (далі Закон №1264-XII) завдання контролю у галузі охорони навколишнього природного середовища полягають у забезпеченні додержання вимог законодавства про охорону навколишнього природного середовища всіма державними органами, підприємствами, установами та організаціями, незалежно від форм власності і підпорядкування, а також громадянами.

Згідно з частиною першою статті 35 Закону №1264-XII державний контроль у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів здійснюється центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів.

За змістом пункту а частини першої статті 20-2 Закону №1264-XII до компетенції центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів, у сфері охорони навколишнього природного середовища належить організація і здійснення у межах компетенції державного нагляду (контролю) за додержанням центральними органами виконавчої влади та їх територіальними органами, місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування в частині здійснення делегованих їм повноважень органів виконавчої влади, підприємствами, установами та організаціями незалежно від форми власності та господарювання, громадянами України, іноземцями та особами без громадянства, а також юридичними особами - нерезидентами вимог законодавства, зокрема: про екологічну та радіаційну безпеку; про охорону та раціональне використання вод та відтворення водних ресурсів; про охорону атмосферного повітря; про поводження з відходами; щодо наявності дозволів, лімітів та квот на спеціальне використання природних ресурсів, дотримання їх умов.

Із наведеного вбачається, що контроль за охороною навколишнього природного середовища та використання природних ресурсів покладено на Державну екологічну інспекцію України та її територіальні органи. З цією метою вони в межах своїх повноважень та у визначеному законодавством порядку проводять перевірки, з-поміж іншого, суб`єктів господарювання на предмет дотримання вимог природоохоронного законодавства.

Згідно з Положенням про Державну екологічну інспекцію України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 19 квітня 2017 року №275, Державна екологічна інспекція України (Держекоінспекція) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра екології та природних ресурсів і який реалізує державну політику із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів.

Відповідно до пункту 1 Положення про територіальні та міжрегіональні територіальні органи Держекоінспекції (далі - Положення), затвердженого наказом Міністерства енергетики та захисту довкілля України від 07.04.2020 №230 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 16.04.2020 за №350/34633, Державна екологічна інспекція відповідної області (далі - Інспекція) є територіальним органом Держекоінспекції та їй підпорядковується. Державна екологічна інспекція відповідного округу (далі - Інспекція) є міжрегіональним територіальним органом Держекоінспекції та їй підпорядковується.

Повноваження Інспекції поширюються на територію Автономної Республіки Крим, відповідних областей, міст Києва та Севастополя, внутрішні морські води, територіальне море, виключну (морську) економічну зону України, континентальний шельф України та лимани.

Підпунктами 3, 4 пункту 2 розділу ІІ Функції інспекції Положення Держекоінспекція здійснює державний нагляд (контроль) за додержанням територіальними органами центральних органів виконавчої влади, місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування в частині здійснення делегованих їм повноважень органів виконавчої влади, підприємствами, установами та організаціями незалежно від форми власності і господарювання, громадянами України, іноземцями та особами без громадянства, а також юридичними особами - нерезидентами вимог законодавства про охорону, раціональне використання вод та відтворення водних ресурсів, зокрема, щодо наявності та додержання умов дозволів, установлених нормативів гранично допустимого скидання забруднюючих речовин, лімітів забору і використання води та скидання забруднюючих речовин; про охорону атмосферного повітря, зокрема щодо наявності та додержання умов дозволів на викиди забруднюючих речовин.

Згідно з пунктом 6 розділу 2 Положення Державна екологічна інспекція звертається до суду із позовом щодо: обмеження чи зупинення діяльності суб`єктів господарювання і об`єктів незалежно від їх підпорядкування та форми власності, якщо їх експлуатація здійснюється з порушенням законодавства про охорону навколишнього природного середовища, вимог дозволів на використання природних ресурсів, з перевищенням нормативів гранично допустимих викидів в атмосферне повітря забруднюючих речовин, впливу фізичних та біологічних факторів, лімітів скидів забруднюючих речовин.

Таким чином, Державна екологічна інспекція України та її територіальні органи, зокрема Державна екологічна інспекція у Волинській області є повноважним органом щодо реалізації державної політики із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів.

Як вже зазначалось судом, Державною екологічною інспекцією у Волинській області перевіркою щодо додержання суб`єктом господарювання ТзОВ «УСВ» вимог природоохоронного законодавства було встановлено порушення статті 11 Закону України Про охорону атмосферного повітря - відсутній дозвіл на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами викидів.

Відповідно до статті 1 Закону України Про охорону атмосферного повітря від 16.10.1992 року №2707-XII забруднення атмосферного повітря - змінення складу і властивостей атмосферного повітря в результаті надходження або утворення в ньому фізичних, біологічних факторів і (або) хімічних сполук, що можуть несприятливо впливати на здоров`я людини та стан навколишнього природного середовища; забруднююча речовина - речовина хімічного або біологічного походження, що присутня або надходить в атмосферне повітря і може прямо або опосередковано справляти негативний вплив на здоров`я людини та стан навколишнього природного середовища; викид - надходження в атмосферне повітря забруднюючих речовин або суміші таких речовин; джерело викиду - об`єкт (підприємство, цех, агрегат, установка, транспортний засіб тощо), з якого надходить в атмосферне повітря забруднююча речовина або суміш таких речовин.

Статтею 10 Закону України Про охорону атмосферного повітря визначено обов`язки підприємств, установ, організацій та громадян - суб`єктів підприємницької діяльності щодо охорони атмосферного повітря. Так, підприємства, установи, організації та громадяни - суб`єкти підприємницької діяльності, що здійснюють викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря та діяльність яких пов`язана з впливом фізичних та біологічних факторів на його стан, зобов`язані: здійснювати організаційно-господарські, технічні та інші заходи щодо забезпечення виконання вимог, передбачених стандартами та нормативами екологічної безпеки у галузі охорони атмосферного повітря, дозволами на викиди забруднюючих речовин тощо; вживати заходів щодо зменшення обсягів викидів забруднюючих речовин і зменшення впливу фізичних факторів; забезпечувати безперебійну ефективну роботу і підтримання у справному стані споруд, устаткування та апаратури для очищення викидів і зменшення рівнів впливу фізичних та біологічних факторів; здійснювати контроль за обсягом і складом забруднюючих речовин, що викидаються в атмосферне повітря, і рівнями фізичного впливу та вести їх постійний облік; заздалегідь розробляти спеціальні заходи щодо охорони атмосферного повітря на випадок виникнення надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру і вживати заходів для ліквідації причин, наслідків забруднення атмосферного повітря; забезпечувати здійснення інструментально-лабораторних вимірювань параметрів викидів забруднюючих речовин стаціонарних і пересувних джерел та ефективності роботи газоочисних установок; забезпечувати розроблення методик виконання вимірювань, що враховують специфічні умови викиду забруднюючих речовин; використовувати метрологічно атестовані методики виконання вимірювань і повірені засоби вимірювальної техніки для визначення параметрів газопилового потоку і концентрацій забруднюючих речовин в атмосферному повітрі та викидах стаціонарних і пересувних джерел; здійснювати контроль за проектуванням, будівництвом і експлуатацією споруд, устаткування та апаратури для очищення газопилового потоку від забруднюючих речовин і зниження впливу фізичних та біологічних факторів, оснащення їх засобами вимірювальної техніки, необхідними для постійного контролю за ефективністю очищення, дотриманням нормативів гранично допустимих викидів забруднюючих речовин і рівнів впливу фізичних та біологічних факторів та інших вимог законодавства в галузі охорони атмосферного повітря; своєчасно і в повному обсязі сплачувати екологічний податок.

Як передбачено частинами п`ятою, шостою статті 11 Закону України Про охорону атмосферного повітря, викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами можуть здійснюватися після отримання дозволу, виданого суб`єкту господарювання, об`єкт якого належить до другої або третьої групи, обласними, Київською, Севастопольською міськими державними адміністраціями, органом виконавчої влади Автономної Республіки Крим з питань охорони навколишнього природного середовища за погодженням з центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері санітарного та епідемічного благополуччя населення.

Викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами можуть здійснюватися на підставі дозволу, виданого суб`єкту господарювання, об`єкт якого належить до першої групи, суб`єкту господарювання, об`єкт якого знаходиться на території зони відчуження, зони безумовного (обов`язкового) відселення території, що зазнала радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи, центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони навколишнього природного середовища, за погодженням з центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері санітарного та епідемічного благополуччя населення.

Законом України Про перелік документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності від 19 травня 2011 року №3392-VI затверджено Перелік таких документів (додаток до Закону).

Пунктом 30 Переліку передбачено дозвіл на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами.

Згідно з пунктом 2 Порядку проведення та оплати робіт, пов`язаних з видачею дозволів на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами, обліку підприємств, установ, організацій та громадян-підприємців, які отримали такі дозволи, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13 березня 2002 року №302, дозвіл на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами (далі - дозвіл) - це офіційний документ, який дає право підприємствам, установам, організаціям та громадянам-підприємцям (далі - суб`єкт господарювання) експлуатувати об`єкти, з яких надходять в атмосферне повітря забруднюючі речовини або їх суміші, за умови дотримання встановлених відповідних нормативів граничнодопустимих викидів та вимог до технологічних процесів у частині обмеження викидів забруднюючих речовин протягом визначеного в дозволі терміну. Дозвіл видається суб`єкту господарювання за формою, встановленою Мінприроди.

Відповідно до статті 12 Закону України Про охорону атмосферного повітря господарська чи інші види діяльності, пов`язані з порушенням умов і вимог до викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря і рівнів впливу фізичних та біологічних факторів на його стан, передбачених дозволами, може бути обмежена, тимчасово заборонена (зупинена) або припинена відповідно до законодавства.

Положеннями частин шостої, сьомої статті 7 Закону №877-V обумовлено, що за результатами здійснення планового або позапланового заходу посадова особа органу державного нагляду (контролю) складає акт. На підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п`яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу.

При цьому відповідно до частини п`ятої статті 4 Закону №877-V виробництво (виготовлення) або реалізація продукції, виконання робіт, надання послуг суб`єктами господарювання можуть бути зупинені повністю або частково виключно за рішенням суду. Відновлення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг суб`єктами господарювання після призупинення можливе з моменту отримання органом державного нагляду (контролю), який ініціював призупинення, повідомлення суб`єкта господарювання про усунення ним усіх встановлених судом порушень.

З матеріалів справи вбачається, що позаплановою перевіркою дотримання вимог природоохоронного законодавства позивачем встановлено наявність на території, де здійснює господарську діяльність ТзОВ «УСВ», стаціонарних джерел викидів, зокрема, водогрійний котел, що працює на твердому паливі та використовується для опалення адміністративного приміщення.

Доказів отримання відповідачем дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами до суду надано не було.

Оскільки ТзОВ «УСВ» всупереч вимогам статті 11 Закону України Про охорону атмосферного повітря використовує стаціонарні джерела викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря без отримання відповідного дозволу, що створює загрозу здоров`ю людей та має шкідливий вплив на навколишнє природне середовище, то суд вважає позовні вимоги Державної екологічної інспекції у Волинській області обґрунтованими.

Отже, виходячи з заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи, суд дійшов висновку, що викладені в позовній заяві вимоги позивача підлягають задоволенню.

Відповідно до частини другої статті 139 КАС України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

З урахуванням такого правила витрати позивача - суб`єкта владних повноважень зі сплати судового збору за звернення до суду із даним позовом із відповідача не стягуються.

Керуючись статтями 72-77, 243-246, 255, 262, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити повністю.

Зобов`язати Товариства з обмеженою відповідальністю «Універсальний сервіс Ваврещуків» зупинити виконання робіт в частині експлуатації стаціонарних джерел утворення викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря, які розташовані по вул. Ковельська, 46, м. Володимир-Волинський, Волинської області, а саме: водогрійного котла до усунення порушень вимог законодавства про охорону навколишнього природного середовища шляхом отримання дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, встановленого статтею 295 КАС України, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення суду може бути оскаржена в апеляційному порядку повністю або частково шляхом подання апеляційної скарги до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Волинський окружний адміністративний суд. Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення судового рішення.

Позивач: Державна екологічна інспекція у Волинській області, код ЄДРПОУ 38009738, адреса: 43025, місто Луцьк, вулиця Степана Бандери, будинок 20.

Відповідач: Товариство з обмеженою відповідальністю «Універсальний сервіс Ваврещуків», код ЄДРПОУ 21751259, адреса: 44700, Волинська область, місто Володимир-Волинський, вулиця Ковельська, будинок 46.

Головуючий

Суддя В.В.Мачульський

СудВолинський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення12.04.2022
Оприлюднено24.06.2022
Номер документу103939264
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу охорони навколишнього природного середовища, зокрема щодо

Судовий реєстр по справі —140/16677/21

Рішення від 12.04.2022

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Мачульський Віктор Володимирович

Ухвала від 24.01.2022

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Мачульський Віктор Володимирович

Ухвала від 06.01.2022

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Мачульський Віктор Володимирович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні