ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АД МІНІСТРАТИВНИЙ СУД
79018, м. Львів, вул. Чоловського , 2
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
02 липня 2010 р. № 2а-4318/10/1370
ВАТ "Львівське підприємст во промислового залізничног о транспорту"
до Державна податкова інспек ція у Галицькому районі м. Льв ова
про про визнання протиправним і скасування акту ,
з участю представників:
від позивача: Завалиш ин Ю.О. (довіреність № 9 від 19.05.2 010 року)
від відповідача: Гроц ький Н.З. (довіреність № 139/10-0 ві д 19.08.2009 року)
ВСТАНОВИВ:
Відкрите акціонерне товар иство «Львівське підприємст во промислового залізничног о транспорту»звернулося до с уду з позовом до відповідача , Державної податкової інспе кції в Галицькому районі м. Ль вова про визнання протиправн им та скасування акту про ану лювання реєстрації платника податку на додану вартість.
Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідачем неправо мірно анульовано реєстрацію платника податку на додану в артість ВАТ «Львівське підпр иємство промислового залізн ичного транспорту», оскільки наведені у акті підстави за я ких відповідач анулював реєс трацію позивача як платника податку на додану вартість ч инним законодавством не пере дбачені.
Представник позивача у суд овому засіданні позовні вимо ги, підтримав у повному обсяз і з підстав викладених у позо вній заяві, просить позов зад овольнити.
Представник відповідача п роти позову заперечив з підс тав викладених у письмовому запереченні (Вх. № 22850 від 23.06.2010 рок у).
Суд заслухав пояснення пре дставників сторін, повно, все бічно і об' єктивно оцінив п одані докази у їх сукупності та встановив наступне.
Державною податковою інсп екцією у Галицькому районі м . Львова 28 квітня 2010 р. складено А кт № 79 про анулювання реєстрац ії платника податку на додан у вартість ВАТ «Львівське пі дприємство промислового зал ізничного транспорту»(код 01268 271) 79000, м. Львів, вул. Січових Стріл ьців, 3 (далі - Акт).
Як вбачається із змісту акт у Акту, комісією встановлено , що платником податку задекл аровано загальну суму від зд ійснення операцій з поставки товарів (послуг) протягом ост анніх дванадцяти календарни х місяців мншу за изначені п.п . 2.3.1 п. 2.3 ст. 2 Закону України «Про податок на додану вартість» . Платник подає податків декл арації з податку на додану ва ртість протягом 20.05.2009 р. до 15.04.2010 р. , та декларує за останні двана дцять поточних календарних м ісяців обсяги оподаткованих операцій на загальну суму 50 788 , 00 грн..
Як наслідок, комісія керуюч ись вимогами п.9.8 „в" ст. 9 Закону України від 03.04.1997 №168/97-ВР „Про под аток на додану вартість" (із вн есеними змінами та доповненн ями), п.2.1 п. 2 „Порядку проведенн я інвентаризації платників п одатку на додану: вартість" (із внесеними змінами та доповн еннями), затвердженого наказ ом ДПА України від 30.08.2005 № 372, заре єстрованого в Міністерстві ю стиції України від 13.09.2005 за № 1039/113 19 та п. 25.2 п. 25 „Положення про реєс трацію платників податку на додану вартість" (із внесеним и змінами та доповненнями), за твердженого наказом ДПА Укра їни від 01.03.2000 № 79, зареєстрованог о в Міністерстві юстиції Укр аїни від 03.04.2000 за № 208/4429, встановил а, що є підстави для анулюванн я реєстрації платника податк у на додану вартість ВАТ «Льв івське підприємство промисл ового залізничного транспор ту».
Статтею 19 Конституції Украї ни визначено, що органи держа вної влади та органи місцево го самоврядування зобов' яз ані діяти лише на підставі, у м ежах повноважень та у спосіб , що передбачені Конституціє ю та законами України.
Платники податку на додану вартість, об' єкти, база та ст авки оподаткування, перелік неоподаткованих та звільнен их від оподаткування операці й, особливості оподаткування експортних та імпортних опе рацій визначені в Законі Укр аїни "Про податок на додану ва ртість".
У п. 1.3 ст. 1 Закону України "Про податок на додану вартість" в изначено, що платник податку - це особа, яка згідно з цим Зак оном зобов' язана здійснюва ти утримання та внесення до б юджету податку, що сплачуєть ся покупцем, або особами, яка і мпортує товари на митну тери торію України.
Відповідно до пп. "а" п. 2.1 ст. 2 За кону України "Про податок на д одану вартість" платником по датку є будь-яка особа, яка зді йснює або планує здійснювати господарську діяльність та реєструється за своїм добров ільним рішенням як платник ц ього податку.
Об' єктом оподаткування є , зокрема, операції платників податку з поставки товарів т а послуг, місце надання яких з находиться на митній територ ії України (пп.3.1.1 п.3.1 ст.3 Закону У країни "Про податок на додану вартість").
У ст. 9 вказаного Закону визн ачено порядок реєстрації осі б як платника податку на дода ну вартість. Будь-якій особі, я ка реєструється як платник п одатку на додану вартість, пр исвоюється індивідуальний п одатковий номер, який викори стовується для справлення ць ого податку.
Положеннями п. 9.8 ст. 9 цього За кону визначено випадки анулю вання реєстрації особи як пл атника податку на додану вар тість. У пп."в" п.9.8 ст.9 Закону Укр аїни "Про податок на додану ва ртість" вказано, що податкови м органом здійснюється анулю вання реєстрації особи як пл атника податку на додану вар тість, якщо особа, зареєстров ана як платник податку, реєст рується як платник єдиного п одатку або стає суб'єктом інш их спрощених систем оподатку вання, які визначають особли вий порядок нарахування чи с плати податку на додану варт ість, відмінний від тих, що вст ановлені цим Законом, чи звіл ьняють таку особу від сплати цього податку за рішенням су ду або з будь-яких інших причи н.
Перелік підстав для анулюв ання реєстрації платника под атку на додану вартість, пере дбачений Законом України „Пр о податок на додану вартість " є вичерпним і розширенню не п ідлягає.
Даних про те, що позивач зар еєструвався як платник єдино го податку чи став суб' єкто м спрощених систем оподаткув ання відповідачем не надано. Крім того, матеріалами справ и доведено, що позивач подає п одаткову звітність, як платн ик ПДВ. Не надано суду і рішенн я суду, яке могло бути підстав ою для прийняття оскаржувано го акту.
Порядок анулювання свідоц тва платника податку на дода ну вартість також закріплено у Положенні про реєстрацію п латників податку на додану в артість, затверджене Наказом Державної податкової адміні страції України від 01.03.2000 року № 79, зареєстроване в Міністерст ві юстиції України 03.04.2000 року за № 208/4429.
Підпунктом 25.2.1 цього Положен ня передбачено, що органи дер жавної податкової служби при ймають рішення про анулюванн я реєстрації відповідних пла тників податку на додану вар тість у разі існування підст ав, визначених у підпунктах "в " пункту 25 цього Положення. Так і рішення можуть бути прийня ті за наявності відповідних підтвердних документів (відо мостей):
- Свідоцтва або корінця Свід оцтва про право сплати єдино го податку суб'єктом малого п ідприємництва - юридичною ос обою за ставкою єдиного пода тку 10 відсотків чи документа п ро застосування інших спроще них систем оподаткування, як і визначають особливий поряд ок нарахування чи сплати под атку на додану вартість, відм інний від тих, що встановлені Законом;
- судового рішення про анулю вання податкової реєстрації чи Свідоцтва, про звільнення від сплати податку на додану вартість;
- документа, який свідчить, щ о згідно з відповідним закон одавчим актом особа, яка заре єстрована як платник податку на додану вартість, звільняє ться від сплати цього податк у, не є платником податку або н е має права на збереження ста тусу платника податку;
- інформації органів реєстр ації актів цивільного стану, повідомлення державного реє стратора або відомостей з Єд иного державного реєстру щод о смерті фізичної особи - підп риємця;
- судового рішення про оголо шення фізичної особи - підпри ємця померлою, про визнання ф ізичної особи - підприємця бе звісно відсутньою, про визна ння фізичної особи - підприєм ця недієздатною або обмеженн я її цивільної дієздатності, або інформації щодо такого р ішення органів реєстрації ак тів цивільного стану, повідо млення державного реєстрато ра або відомостей з Єдиного д ержавного реєстру;
- Свідоцтва або корінця Свід оцтва, яким підтверджується закінчення терміну дії Свідо цтва;
- документа, який підтверджу є закінчення строку, на який б уло створено платника податк у, укладено договір про спіль ну діяльність, угоду про розп оділ продукції.
Отже у цьому підпункті поло ження зазначено вичерпний пе релік документів за наявност і яких може бути прийнято ріш ення про анулювання свідоцтв а платника податку на додану вартість.
Відповідно до пп. 25.2.2 вказано го Положення рішення про ану лювання реєстрації платника податку на додану вартість з а ініціативою податкового ор гану оформляється актом про анулювання реєстрації платн ика податку на додану вартіс ть за формою № 6-ПДВ (додаток 5). Т акий акт складається у двох п римірниках комісією, утворен ою відповідно до розпоряджен ня керівника податкового орг ану, та затверджується керів ником (заступником керівника ) податкового органу. В акті пр о анулювання реєстрації плат ника податку на додану варті сть обов' язково вказується підстава для такого анулюва ння з посиланням на відповід ні норми Закону.
В акті ДПІ у Галицькому райо ні м. Львова № 79 від 28.04.2010 р., як під ставу для анулювання реєстра ції платника податку зазначе но те, платником податку заде кларовано загальну суму від здійснення операцій з постав ки товарів (послуг) протягом о станніх дванадцяти календар них місяців меншу за визначе ні п.п. 2.3.1 п. 2.3 ст. 2 Закону України «Про податок на додану варті сть». Платник подає податків декларації з податку на дода ну вартість протягом 20.05.2009 р. до 15.04.2010 р., та декларує за останні д ванадцять поточних календар них місяців обсяги оподатков аних операційна загальну сум у 50 788, 00 грн., при цьому зроблено п осилання на пп."в" п.9.8 ст.9 Закону України "Про податок на додан у вартість", який взагалі не пе редбачає такої підстави.
Тобто у самому рішенні про а нулювання реєстрації платни ка податку на додану вартіст ь допущено протиріччя між пі дставою для прийняття такого рішення та посиланням на нор му Закону.
Відповідно до п. п. 7.2.4 п. 7.2 ст. 7 З акону України «Про податок н а додану вартість»право на н арахування податку та склада ння податкових накладних над ається виключно особам, заре єстрованим як платники подат ку у порядку, передбаченому с таттею 9 цього Закону. Відпові дно до п. 9.8 ст. 9 Закону України « Про податок на додану вартіс ть»у разі анулювання реєстра ції платник податку позбавля ється права на нарахування п одаткового кредиту та отрима ння бюджетного відшкодуванн я, але у строки, визначені зако ном, є зобов'язаним погасити с уму податкових зобов'язань а бо податкового боргу з цього податку, що виникли до такого анулювання, за їх наявності, н езалежно від того, чи буде так а особа залишатися зареєстро ваною як платник цього подат ку на дату сплати такої суми п одатку, чи ні. Відповідно до п. п. 7.7.11 а) п. 7.7 ст. 7 Закону України «П ро податок на додану вартіст ь»не має права на отримання б юджетного відшкодування осо ба, яка була зареєстрована як платник цього податку менш н іж за 12 календарних місяців до місяця, за наслідками якого п одається заява на бюджетне в ідшкодування (крім нарахуван ня податкового кредиту внасл ідок придбання або споруджен ня (будівництва) основних фон дів за рішенням Кабінету Мін істрів України).
Таким чином анулювання реє страції платника податку на додану вартість тягне за соб ою певні негативні наслідки саме з моменту втрати статус у платника ПДВ.
Підпунктом 25.4 пункту 25 Полож ення (в редакції на день прийн яття рішення) передбачено, що підставою для внесення до Ре єстру запису про відміну ану лювання реєстрації, що відбу лась за ініціативою органу д ержавної податкової служби, є рішення суду, яке набрало за конної сили, або рішення орга ну державної податкової служ би про відміну анулювання ре єстрації та скасування акта про анулювання реєстрації пл атника податку на додану вар тість.
Відповідно до положень ч. 2 с т. 71 КАС України в адміністрат ивних справах про протиправн ість рішень, дій чи бездіяльн ості суб' єкта владних повно важень обов' язок щодо доказ ування правомірності свого р ішення, дій чи бездіяльності покладається на відповідача , якщо він заперечує проти адм іністративного позову. Подат ковим органом не доведена пр авомірність складення оскар жуваного Акту.
Відповідно до ч. 1 ст. 2 КАС Укр аїни завданням адміністрати вного судочинства є захист п рав і інтересів юридичних ос іб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органу державної влади, орга нів місцевого самоврядуванн я, їхніх посадових і службови х осіб, інших суб' єктів при з дійсненні ними владних управ лінських функцій на основі з аконодавства, в тому числі на виконання делегованих повно важень.
Відповідно до ст. 162 КАС Украї ни у разі задоволення позовн их вимог суд може прийняти по станову про визнання протипр авним рішення суб' єкта влад них повноважень чи окремих й ого положень, дій чи бездіяль ності і про скасування або ви знання нечинним рішення чи о кремих його положень, про пов орот виконання цього рішення чи окремих його положень із з азначенням способу його здій снення. Суд може прийняти інш у постанову, яка б гарантувал а дотримання і захист прав, св обод, інтересів людини і гром адянина, інших суб'єктів у сфе рі публічно-правових відноси н від порушень з боку суб'єкті в владних повноважень.
Оскільки оскаржуваним Акт ом порушено право платника п одатків з 28.04.2010 р., тобто, з дати с кладання Акта відповідачем, воно підлягає захисту та від новленню згідно з принципами верховенства права та закон ності, що можливо зробити лиш е допустивши поворот виконан ня Акту про анулювання реєст рації платника податку на до дану вартість Відкритого акц іонерного товариства «Львів ське підприємство промислов ого залізничного транспорту » з моменту порушення права п озивача, як це передбачено по ложеннями п. 1 ч. 2 ст. 162 КАС Украї ни.
Вивчивши матеріали справи , суд дійшов висновку, що, вказ уючи пп. «в»п. 9.8 ст. 9 Закону Укра їни «Про податок на додану ва ртість»як підставу для анулю вання реєстрації позивача пл атником податку на додану ва ртість, відповідач діяв з пор ушенням способу анулювання р еєстрації платника податку н а додану вартість, передбаче ного законодавством України , без урахування фактичних об ставин справи.
Відповідно до ч. 1 ст. 94 КАС Ук раїни, якщо судове рішення ух валене на користь сторони, як а не є суб' єктом владних пов новажень, суд присуджує всі з дійснені нею документально п ідтверджені судові витрати з Державного бюджету України.
Відповідно до ч. 1 ст. 13 Закону України "Про державну податк ову службу в Україні" посадов і особи органів державної по даткової служби зобов'язані дотримувати Конституції і за конів України, інших нормати вних актів, прав та охоронюва них законом інтересів громад ян, підприємств, установ, орга нізацій, забезпечувати викон ання покладених на органи де ржавної податкової служби фу нкцій та повною мірою викори стовувати надані їм права.
Згідно з ч.3 ст. 2 КАС України, у справах щодо оскарження ріш ень, дій чи бездіяльності суб 'єктів владних повноважень а дміністративні суди перевір яють, чи прийняті (вчинені) вон и:
1) на підставі, у межах повнов ажень та у спосіб, що передбач ені Конституцією та законами України;
2) з використанням повноваже ння з метою, з якою це повноваж ення надано;
3) обґрунтовано, тобто з урах уванням усіх обставин, що маю ть значення для прийняття рі шення (вчинення дії);
4) безсторонньо (неупереджен о);
5) добросовісно;
6) розсудливо;
7) з дотриманням принципу рі вності перед законом, запобі гаючи несправедливій дискри мінації;
8) пропорційно, зокрема з дот риманням необхідного баланс у між будь-якими несприятлив ими наслідками для прав, своб од та інтересів особи і цілям и, на досягнення яких спрямов ане це рішення (дія);
9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийнятт я рішення;
10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Як свідчать матеріали спра ви, вказані положення відпов ідачем не дотримані, оскільк и Державна податкова інспекц ія у Галицькому районі м Льво ва прийняла рішення, викладе не у формі акту № 79 від 28.04.2010 року про анулювання реєстрації В АТ «Львівське підприємство п ромислового залізничного тр анспорту»як платника податк у на додану вартість з підста в, які не передбачені п.9.8 ст.9 За кону України «Про податок на додану вартість».
Таким чином, сукупність вищ енаведених встановлених обс тавин підтверджено документ ально, що дає суду підстави ви знати позовні вимоги обґрунт ованими, доведеними матеріал ами справи, і такими, що підляг ають задоволенню у повному о бсязі.
Керуючись ст. ст. 7-14, 50, 71, 86, 143, 158, 160-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
П О С Т А Н О В И В :
1. Адміністративн ий позов задовольнити повніс тю.
2. Визнати протиправни м і скасувати акт Державної п одаткової інспекції у Галиць кому районі м. Львова № 79 від 28.04. 2010 р. про анулювання реєстраці ї платника податку на додану вартість Відкритого акціоне рного товариства «Львівське підприємство промислового з алізничного транспорту»(м. Л ьвів, вул. Січових Стрільців, 3 , код ЄДРПОУ 01268271).
3. Зобов' язати Держав ну податкову інспекцію у Гал ицькому районі м. Львова відн овити дію свідоцтва № 17819539 про р еєстрацію Відкритого акціон ерного товариства «Львівськ е підприємство промислового залізничного транспорту»(м. Львів, вул. Січових Стрільців , 3, код ЄДРПОУ 01268271) платником под атку на додану вартість з мом енту його видачі.
4. Визнати Відкрите акц іонерне товариство «Львівсь ке підприємство промисловог о залізничного транспорту»(м . Львів, вул. Січових Стрільців , 3, код ЄДРПОУ 01268271) платником под атку на додану вартість з мом енту його реєстрації платник ом такого податку.
5. Стягнути з Державног о бюджету України на користь Відкритого акціонерного тов ариства «Львівське підприєм ство промислового залізничн ого транспорту»(м. Львів, вул. Січових Стрільців, 3, код ЄДРПО У 01268271) витрати по сплаті судово го збору у розмірі 3 (три) грн. 40 (с орок) коп.
Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання заяви про апеляці йне оскарження, встановленог о цим Кодексом, якщо таку заяв у не було подано. Якщо було под ано заяву про апеляційне оск арження, але апеляційна скар га не була подана у строк, вста новлений цим Кодексом, поста нова набирає законної сили п ісля закінчення цього строку . У разі подання апеляційної с карги судове рішення, якщо йо го не скасовано, набирає зако нної сили після закінчення а пеляційного розгляду справи . Якщо строк апеляційного оск арження буде поновлено, то вв ажається, що постанова суду н е набрала законної сили.
Заява про апеляційне оскар ження та апеляційна скарга п одаються до адміністративно го суду апеляційної інстанці ї через суд першої інстанції , який ухвалив оскаржуване су дове рішення. Копія апеляцій ної скарги одночасно надсила ється особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Заява про апеляційне оскарже ння постанови суду першої ін станції подається протягом д есяти днів з дня її проголоше ння. Апеляційна скарга на пос танову суду першої інстанції подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження. Апел яційна скарга може бути пода на без попереднього подання заяви про апеляційне оскарже ння, якщо скарга подається у с трок, встановлений для подан ня заяви про апеляційне оска рження.
Повний текст постанови в иготовлено 07 липня 2010 року
Суддя Качур Р. П.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 02.07.2010 |
Оприлюднено | 29.07.2010 |
Номер документу | 10394345 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Качур Роксолана Петрівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Качур Роксолана Петрівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Качур Роксолана Петрівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні