Постанова
від 12.04.2022 по справі 340/828/20
КАСАЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ВЕРХОВНОГО СУДУ

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

13 квітня 2022 року

м. Київ

справа № 340/828/20

адміністративне провадження № К/9901/24356/20

Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:

головуючого судді Кравчука В.М., суддів Єзерова А.А., Стародуба О.П.,

розглянув у попередньому судовому засіданні

касаційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Ново-Український кар`єр"

на рішення Кіровоградського окружного адміністративного суду від 24 квітня 2020 року (суддя Казанчук Г.П.) та постанову Третього апеляційного адміністративного суду від 11 серпня 2020 року (колегія у складі суддів Малиш Н.І., Баранник Н.П., Щербака А.А.)

у справі № 340/828/20

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Ново-Український кар`єр"

до Державної служби геології та надр України

про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити дії.

І. РУХ СПРАВИ

1. 13.03.2020 Товариство з обмеженою відповідальністю "Ново-Український кар`єр" звернулося до суду з позовом, у якому, з урахуванням заяви про зміну предмета позову від 10.04.2020, просило:

- визнати протиправною бездіяльність Державної служби геології та надр України щодо неприйняття рішення у формі наказу про надання ТОВ "Ново-Український кар`єр" спеціального дозволу на користування надрами без проведення аукціону з метою видобування гранітів строком на 20 років на ділянці № 1 Новоукраїнського родовища, розміщеного за 2 км на північний захід від м. Новоукраїнка Новоукраїнського району Кіровоградської області;

- визнати право з урахуванням принципу мовчазної згоди без отримання спеціального дозволу на користування надрами через 10 робочих днів з дня закінчення строку, встановленого для видачі або відмови у видачі спеціального дозволу на користування надрами (до 17.10.2019), починаючи з 31.10.2019 здійснювати господарську діяльність з користування надрами без проведення аукціону, з метою видобування корисних копалин загальнодержавного значення - гранітів, на ділянці № 1 Новоукраїнського родовища на 20 років з дня закінчення встановленого строку для видачі або відмови у видачі спеціального дозволу на користування надрами, тобто до 17.10.2039;

- зобов`язати Державну службу геології та надр України прийняти рішення у формі наказу про надання ТОВ "Ново-Український кар`єр" спеціального дозволу на користування надрами без проведення аукціону з метою видобування гранітів строком на 20 (двадцять) років з 17.10.2019 до 17.10.2039.

2. Рішенням Кіровоградського окружного адміністративного суду від 24.04.2020, залишеним без змін постановою Третього апеляційного адміністративного суду від 11.08.2020, позов задоволено частково. Визнано протиправною бездіяльність Державної служби геології та надр України щодо неприйняття протягом 30 календарних днів після отримання всіх погоджень рішення за заявою ТОВ "Ново-Український кар`єр" про надання спеціального дозволу на користування надрами без проведення аукціону з метою видобування гранітів строком на 20 років на ділянці № 1 Новоукраїнського родовища, розміщеного за 2 км на північний захід від м. Новоукраїнка Новоукраїнського району Кіровоградської області. Відмовлено у задоволенні іншої частини позовних вимог. Стягнено на користь ТОВ "Ново-Український кар`єр" за рахунок бюджетних асигнувань Державної служби геології та надр України відшкодування судових витрат зі сплати судового збору в розмірі 2 102,00 грн.

3. 23.09.2020 ТОВ "Ново-Український кар`єр" подало касаційну скаргу, що 24.09.2020 надійшла до Верховного Суду, у якій просить скасувати зазначені судові рішення у частині позовних вимог, у задоволенні яких було відмовлено, ухвалити у цій частині нове рішення про задоволення позову.

4. Ухвалою Верховного Суду від 15.10.2020 відкрито провадження у справі.

II. ОБСТАВИНИ СПРАВИ

5. Суди попередніх інстанцій встановили, що Товариство з обмеженою відповідальністю «Ново-Український кар`єр» 07.03.2017 зареєстроване як юридична особа, основним видом його діяльності є добування декоративного та будівельного каменю, вапняку, гіпсу, крейди та глинистого сланцю.

6. У відповідності до пп.1 п.8 Порядку надання спеціальних дозволів на користування надрами, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30.05.2011 №615, ТОВ «Ново-Український кар`єр» 16.08.2019 подало до Державної служби геології та надр України заяву на отримання спеціального дозволу на користування надрами без проведення аукціону, з метою видобування гранітів строком на 20 (двадцять) років, ділянки №1 Новоукраїнського родовища, Кіровоградська обл., Новоукраїнський р-н, за 2 км на північний захід від м.Новоукраїнка.

7. До вказаної заяви позивачем додано документи :

- виписка та статут;

- пояснювальна записка;

- каталог географічних координат кутових точок ділянки надр - ділянки №1 Новоукраїнського родовища гранітів у Новоукраїнському районі Кіровоградської області (похибка - менш як 1 секунда) із зазначенням її площі;-оглядова карта (масштаб 1:100 000);

- ситуаційний план з нанесеними межами площі та географічними координатами кутових точок ділянки надр - ділянки №1 Новоукраїнського родовища гранітів (масштаб 1:25 000);

- геологічні розрізи по лініях І-І, ІІ-ІІ;.

- план підрахунку запасів корисної копалини на топографічній основі з нанесеними межами категорії запасів ділянки надр - ділянки №1 Новоукраїнського родовища гранітів (масштаб 1:1000);

- протокол №4573 засідання колегії Державної комісії України по запасах корисних копалин при Державній службі геології та надр України від 08.11.2018;

- програма робіт із введення ділянки надр - ділянки №1 Новоукраїнського родовища гранітів в експлуатацію;

- повідомлення про планову діяльність, яка підлягає оцінці впливу на довкілля;

- інформація про внесення до Єдиного реєстру з оцінки впливу на довкілля.

8. В установлений строк заяву позивача розглянуто не було, що стало підставою для звернення до суду.

ІІІ. АРГУМЕНТИ СТОРІН

9. Позивач вважає, що протягом 30 календарних днів після отримання всіх погоджень, Державна служба геології та надр України повинна була у строк до 17.10.2019 виконати свій обов`язок та прийняти рішення щодо надання позивачу спеціального дозволу на користування надрами. Однак, станом на 20.02.2020, тобто з пропуском встановленого законом строку більше ніж на 3 місяці, Державною службою геології та надр України обов`язку щодо прийняття відповідного рішення - не виконано, більше того рішення про відмову у наданні спеціального дозволу на користування надрами - не прийнято також. Неприйняття за заявою позивача належним чином оформленого наказу про надання дозволу або про відмову у його наданні свідчить про те, що відповідач не прийняв жодного рішення з числа тих, які він повинен ухвалити за законом.

10. Відповідач просив в задоволенні позовних вимог відмовити в повному обсязі. Зазначив, що у ході розгляду звернення ТОВ «Ново-Український кар`єр» від 16.08.2019 №16405/02/12-19 відповідач діяв на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією України та законами України, оскільки ще 13.03.2020 був прийнятий наказ №92, яким відмовлено у наданні спеціального дозволу на користування надрами.

IV. ОЦІНКА СУДІВ ПЕРШОЇ ТА АПЕЛЯЦІЙНОЇ ІНСТАНЦІЙ

11. Суд першої інстанції, з яким погодився суд апеляційної інстанції, частково задовольняючи позов, дійшов висновку, що відповідач допустив бездіяльність щодо неприйняття протягом 30 днів після отримання усіх погоджувальних документів рішення за заявою позивача про видачу спеціального дозволу на користування надрами без проведення аукціону від 16.08.2019. Відмовляючи у задоволенні решти позовних вимог, суд встановив, що станом на день звернення позивача до суду із позовом, заява товариства щодо отримання спеціального дозволу була розглянута відповідачем та за результатом її розгляду прийнятий наказ від 13.03.2020 №92 про відмову у наданні дозволу, та оскільки такий не є предметом оскарження у цій справі, підстави для задоволення позову відсутні.

V. ДОВОДИ КАСАЦІЙНОЇ СКАРГИ

12. Позивач у касаційній скарзі не погоджується з рішеннями судів першої та апеляційної інстанцій та вважає, що судами неправильно застосовано норми матеріального та процесуального права з неповним з`ясуванням обставин справи.

Підставою касаційного оскарження визначає неправильне застосування судами попередніх інстанцій норм матеріального права без урахування висновку щодо застосування норми права у подібних правовідносинах, викладеного у постанові Верховного Суду (п. 1 ч. 4 ст. 328 КАС України).

Суди попередніх інстанцій не врахували, що юридичний факт, який полягає у бездіяльності дозвільного органу (неприйняття рішення протягом 30-денного строку), стає передумовою для виникнення правовідносин, у яких суб`єкт господарювання може застосувати принцип мовчазної згоди. Така позиція була висловлена Верховним Судом у постановах від 16.05.2019 у справі №818/600/17 та від 21.08.2019 у справі №826/25865/15.

Зазначає, що ухвалені у справі судові рішення не забезпечують ефективного захисту та відновлення порушених прав позивача.

13. 27.10.2020 надійшов відзив від відповідача, в якому останній покликався на відсутність підстав для задоволення касаційної скарги.

Відповідач вчиняв дії щодо розгляду поданого позивачем пакету документів щодо отримання спеціального дозволу на користування: направлення пакету документів для погодження та прийняття наказу від 13.03.2020 про відмову в наданні спеціального дозволу на користування надрами. Отже, бездіяльності відповідача не було.

Позовні вимоги щодо зобов`язання відповідача розглянути заяву позивача та надати спеціальний дозвіл задоволенню не підлягають, адже 13.03.2020 прийнято наказ №92 про відмову в наданні спеціального дозволу на користування надрами.

VІ. ВИСНОВКИ ВЕРХОВНОГО СУДУ

14. Верховний Суд перевірив правильність застосування судами норм матеріального та процесуального права у межах доводів касаційної скарги та відзиву та дійшов такого висновку.

15. Згідно зі ст. 2 Кодексу України про надра його завданням є регулювання гірничих відносин з метою забезпечення раціонального, комплексного використання надр для задоволення потреб у мінеральній сировині та інших потреб суспільного виробництва, охорони надр, гарантування при користуванні надрами безпеки людей, майна та навколишнього природного середовища, а також охорона прав і законних інтересів підприємств, установ, організацій та громадян.

16. Відповідно до ст. 3 Кодексу України про надра гірничі відносини в Україні регулюються Конституцією України, Законом України "Про охорону навколишнього природного середовища", цим Кодексом та іншими актами законодавства України, що видаються відповідно до них.

17. Згідно зі ст.13 Кодексу України про надра користувачами надр (далі - надрокористувачі) можуть бути: підприємства, установи, організації, громадяни України, а також іноземці та особи без громадянства, іноземні юридичні особи.

18. Так, ст. 15 Кодексу України про надра встановлено, що надра надаються у постійне або тимчасове користування. Постійним визнається користування надрами без заздалегідь встановленого строку. Тимчасове користування надрами може бути короткостроковим (до 5 років) і довгостроковим (до 50 років). У разі необхідності строки тимчасового користування надрами може бути продовжено.

19. Постановою Кабінету Міністрів України від 30.12.2015 №1174 затверджено Положення про Державну службу геології та надр України (далі - Положення №1174).

20. Згідно з п. 1 Положення №1174 Державна служба геології та надр України (Держгеонадра) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра енергетики та захисту довкілля і який реалізує державну політику у сфері геологічного вивчення та раціонального використання надр.

21. Відповідно до п. 3 Положення №1174 основними завданнями Держгеонадра є, у тому числі, реалізація державної політики у сфері геологічного вивчення та раціонального використання надр.

22. Порядок надання спеціальних дозволів на користування надрами затверджено Постановою Кабінету Міністрів України від 30.05.2011 №615.

23. Згідно з п.1 Порядку №615 цей нормативно-правовий акт регулює питання надання спеціальних дозволів на користування надрами (далі - дозволи) у межах території України, її континентального шельфу та виключної (морської) економічної зони, а також визначає процедуру продовження строку дії, переоформлення, видачі дубліката, зупинення дії чи анулювання дозволу та внесення до нього змін. Дія цього Порядку поширюється на всі види користування надрами.

24. Згідно з п. 8 Порядку №615 надання дозволів у випадках, передбачених підпунктами 1-9, 11 цього пункту, здійснюється за рішенням органу з питань надання дозволу.

25. Відповідно до абз.1 п. 25 Порядку №615 про надання, продовження строку дії, зупинення, поновлення, переоформлення, анулювання дозволу та внесення змін до нього Держгеонадра видає наказ, а Рада міністрів Автономної Республіки Крим - розпорядження.

26. З аналізу норм Положення №1174 та Порядку №615 вбачається, що до повноважень Державної служби геології та надр України відноситься ухвалення рішення про надання суб`єктам господарювання спеціальних дозволів на користування надрами.

27. Відповідно до ч. 5 ст. 16 Кодексу України про надра спеціальні дозволи на користування надрами надаються переможцям аукціонів, крім випадків, визначених Кабінетом Міністрів України, центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері геологічного вивчення та раціонального використання надр, або Радою міністрів Автономної Республіки Крим щодо розробки родовищ корисних копалин місцевого значення та території Автономної Республіки Крим порядок проведення аукціонів з продажу спеціальних дозволів на користування надрами та порядок їх надання встановлюються Кабінетом Міністрів України.

28. Судами попередніх інстанцій було встановлено, що позивач у відповідності до пп.1 п.8 Порядку №615) 16.08.2019 подав відповідачу заяву на отримання спеціального дозволу на користування надрами без проведення аукціону з метою видобування гранітів строком на 20 (двадцять) років, ділянки №1 Новоукраїнського родовища, Кіровоградська обл., Новоукраїнський р-н, за 2 км на північний захід від м. Новоукраїнка.

29. Відповідач направив копії пакету документів на погодження до Мінприроди та Кіровоградської обласної ради. Міністерство екології та природних ресурсів України направило на адресу відповідача лист від 03.09.2019 №5/4-11/10005-19 в якому зазначено про внесення пропозиції щодо надання спеціального дозволу на користування надрами ТОВ "Ново-Український кар`єр" за певних умов. Лист отриманий відповідачем 06.09.2019 №2624/01/12-19.

30. Кіровоградська обласна рада листом від 19.09.2019 повідомила відповідача про те, що на пленарному засідання двадцять шостої сесії Кіровоградської обласної ради прийнято рішення від 17.09.2019 №685 "Про надання погодження ТОВ "Ново-Український кар`єр" щодо отримання спеціального дозволу на користування надрами. Даний лист отриманий відповідачем 25.09.2019 №18903/02/12-19.

31. Відповідно до пункту 8 Порядку №615 (в редакції чинній на час звернення позивача із заявою) рішення про надання дозволу без проведення аукціону приймається органом з питань надання дозволу відповідно до даних, зазначених у заяві про отримання дозволу, та документів, зазначених у додатку 1, протягом 30 календарних днів після отримання всіх погоджень, передбачених пунктом 9 цього Порядку, та пропозицій Мінекоенерго, передбачених пунктом 25 цього Порядку. Інформація про предмет зазначеного рішення розміщується на офіційному веб-сайті органу з питань надання дозволу протягом п`яти робочих днів з дня його прийняття.

32. Отже, перебіг 30-денного строку розпочався 26.09.2019 (з наступного дня за днем отримання відповіді Кіровоградської обласної державної адміністрації) і закінчився 25.10.2019.

33. У постанові від 13.01.2022 Верховний Суд зазначив:

«Водночас, як встановлено судами попередніх інстанцій, відповідач після спливу встановленого законом строку на прийняття рішення, не прийняв жодного з рішень, яке б він повинен був ухвалити за законом.

За такого правового регулювання та встановлених у справі обставин, колегія суддів погоджується із висновками судів попередніх інстанцій, що відповідач допустив бездіяльність, яка полягає у неприйнятті рішення щодо продовження строку дії спеціальних дозволів та внесення змін до спеціальних дозволів на користування надрами».

34. Враховуючи встановлені обставини справи, норми чинного законодавства та висновки Верховного Суду, Суд погоджується з позицією судів попередніх інстанцій про те, що саме протягом 30 днів відповідач був зобов`язаний прийняти рішення за результатами розгляду заяви позивача про видачу спеціального дозволу на користування надрами без проведення аукціону від 16.08.2019. Доказів розгляду позивача заяви та прийняття рішення за результатом розгляду такої заяви протягом зазначеного терміну, з урахуванням отримання погоджень, відповідачем не надано, а тому відповідач допустив протиправну бездіяльність.

35. Щодо застосування принципу мовчазної згоди та зобов`язання розглянути заяву та надати відповідний дозвіл.

36. Судами попередніх інстанцій встановлено, що відповідач листом від 23.03.2020 за №4812/01/11-20 повідомив ТОВ «Ново-Український кар`єр» про повернення заяви з доданими документами у зв`язку із невідповідністю документів, поданих суб`єктом господарювання, вимогам пункту 8 Порядку надання спеціальних дозволів на користування надрами, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 30.05.2011 № 615 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 19.02.2020 № 124). Керуючись п. 19 Порядку та враховуючи пропозиції Робочої групи з питань надрокористування від 28.02.2020 №2-РГ/2020), наказом Держгеонадр від 13.03.2020 №92 відмовлено у наданні ТОВ Ново-Український кар`єр спеціального дозволу на користування надрами з метою видобування гранітів ділянки №1 Новоукраїнського родовища у Кіровоградській області.

37. Згідно з п. 2 Порядку №615 дозволи надаються Держгеонадрами переможцям аукціонів з їх продажу та без проведення аукціонів у випадках, передбачених пунктом 8 цього Порядку, крім корисних копалин місцевого значення на території Автономної Республіки Крим, дозволи на видобування яких надаються Радою міністрів Автономної Республіки Крим згідно із цим Порядком.

38. Підпунктом 1 п. 8 Порядку №615 (в редакції від 16.08.2020) було передбачено, що без проведення аукціону дозвіл надається у разі видобування корисних копалин, якщо заявник на підставі спеціального дозволу на користування надрами за власні кошти здійснив геологічне вивчення ділянки надр та підрахунок запасів корисних копалин, який затверджено в установленому порядку, та подав документи на отримання спеціального дозволу на видобування корисних копалин відповідного родовища не пізніше ніж протягом трьох років після затвердження запасів; видобування корисних копалин (крім нафти і газу), якщо заявник за власні кошти здійснив апробацію за умови затвердження підрахунку запасів корисних копалин в установленому порядку; геологічного вивчення, у тому числі дослідно-промислової розробка родовищ, з подальшим видобуванням нафти, газу (промислова розробка родовищ), якщо заявник за власні кошти виключно в результаті геологічного вивчення ділянки надр на підставі відповідного спеціального дозволу на користування надрами здійснив апробацію за умови затвердження в установленому порядку підрахунку запасів корисних копалин після отримання спеціального дозволу.

39. Отже, пп. 1 п. 8 Порядку № 615 (в редакції від 16.08.2020, тобто на момент звернення позивача до відповідача із заявою про надання дозволу на користування надрами) передбачає три самостійні виключні підстави для надання дозволу без проведення аукціону при дотриманні чітко визначених складових умов кожної з підстав.

40. Перша підстава передбачає, що без проведення аукціону дозвіл надається у разі видобування корисних копалин, якщо:

а) заявник за власні кошти здійснив геологічне вивчення ділянки надр та підрахунок запасів корисних копалин, який затверджено ДКЗ;

б) заявник подав документи на отримання спеціального дозволу не пізніше ніж протягом трьох років після затвердження підрахунку запасів.

41. Друга підстава передбачає, що без проведення аукціону дозвіл надається у разі видобування корисних копалин (крім нафти і газу), якщо заявник за власні кошти здійснив апробацію за умови затвердження підрахунку запасів корисних копалин в установленому порядку.

42. Третя підстава передбачає, що без проведення аукціону дозвіл надається у разі геологічного вивчення, у тому числі дослідно-промислової розробка родовищ, з подальшим видобуванням нафти, газу (промислова розробка родовищ), якщо заявник за власні кошти виключно в результаті геологічного вивчення ділянки надр на підставі відповідного спеціального дозволу на користування надрами здійснив апробацію за умови затвердження в установленому порядку підрахунку запасів корисних копалин після отримання спеціального дозволу.

43. Тобто, вказана редакція підпункту 1 пункту 8 Порядку №615 передбачала, що суб`єкт господарювання міг отримати спеціальний дозвіл на користування надрами у разі видобування корисних копалин (крім нафти і газу), якщо заявник за власні кошти здійснив апробацію за умови затвердження підрахунку запасів корисних копалин в установленому порядку. Водночас затвердження в установленому порядку підрахунку запасів корисних копалин здійснювалося після отримання спеціального дозволу.

44. Підпунктом 1 п. 8 Порядку №615 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 19.02. 2020 № 124, чинній з 25.02.2020, тобто на момент прийняття спірного рішення від 13.03.2020 №92) було передбачено, що без проведення аукціону дозвіл надається у разі видобування корисних копалин, якщо заявник на підставі спеціального дозволу на користування надрами за власні кошти здійснив геологічне вивчення ділянки надр та підрахунок запасів корисних копалин, який затверджено в установленому порядку, та подав документи на отримання спеціального дозволу на видобування корисних копалин відповідного родовища не пізніше ніж протягом трьох років після затвердження запасів.

45. Тобто пп. 1 п. 8 Порядку №615( в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 19.02.2020 № 124) було змінено правила надання спеціальних дозволів та встановлено єдину підставу для отримання дозволу на користування надрами без проведення аукціону, а саме, зацікавлений суб`єкт господарювання повинен був виконати дві вимоги:

а) на підставі спеціального дозволу на користування надрами за власні кошти здійснити геологічне вивчення ділянки надр та підрахунок запасів корисних копалин, який затверджено в установленому порядку;

б) подати документи на отримання спеціального дозволу на видобування корисних копалин відповідного родовища не пізніше ніж протягом трьох років після затвердження запасів.

46. Подібні правовідносини були предметом розгляду Верховним Судом. У постанові від 31.03.2021 у справі №803/1541/16 Верховний Суд у складі Судової палати з розгляду справ щодо захисту соціальних прав Касаційного адміністративного суду дійшов такого висновку:

"50. … у разі безпосередньо (прямої) дії закону в часі новий нормативний акт поширюється на правовідносини, що виникли після набрання ним чинності, або до набрання ним чинності і тривали на момент набрання актом чинності.

51. Якщо під час розгляду заяви особи суб`єктом владних повноважень до прийняття остаточного рішення було змінено нормативно-правове регулювання, суб`єкт владних повноважень не має законних можливостей для прийняття рішення з урахуванням попереднього нормативно-правового регулювання, яке є нечинним, а його рішення та дії в цих випадках не можуть вважатися протиправними за формальними ознаками.

52. У теорії права допускається можливість застосування до триваючих відносин до їх завершення нормативно-правового регулювання, яке діяло на час їх виникнення, за окремим рішенням і розглядається з позицій встановлення спеціального регулювання перехідного періоду - "переживаючої" (ультраактивної) дії нормативно-правових актів. Водночас, таке застосування повинно бути чітко обумовлено при прийнятті відповідних нормативно-правових актів. Відсутність такого застереження не надає суб`єкту владних повноважень права на самовільне застосування нечинних правових норм.

53. Правова визначеність як елемент верховенства права не передбачає заборони на зміну нормативно-правового регулювання. На думку Конституційного Суду України, особи розраховують на стабільність та усталеність юридичного регулювання, тому часті та непередбачувані зміни законодавства перешкоджають ефективній реалізації ними прав і свобод, а також підривають довіру до органів державної влади, їх посадових і службових осіб. Однак очікування осіб не можуть впливати на внесення змін до законів та інших нормативно-правових актів (абзац 4 п. 4.1 мотивувальної частини рішення Конституційного Суду України від 22.05.2018 № 5-р/2018).

54. Постанову № 277 прийнято Кабінетом Міністрів України на реалізацію своїх повноважень щодо здійснення управління надрами як об`єктом права власності Українського народу, у частині визначення дозвільного порядку користування надрами. Цими змінами не було скасовано право позивача на користування надрами та не звужено зміст та обсяг цього права. Однак державою, в особі уповноважених органів, було змінено підходи щодо порядку його реалізації для забезпечення публічного інтересу гарантування ефективного використання надр як загальнонародної власності.

55. З огляду на наведене, Судова палата з розгляду справ щодо захисту соціальних прав у цій справі вважає правильним підхід, … за яким рішення за результатами розгляду заяви про надання спеціального дозволу на користування надрами приймається за законодавством, що діє на час прийняття рішення про надання чи відмову у наданні дозволу (а не на час звернення з заявою)".

47. Суд не вбачає підстав для відступу від вказаної правової позиції і застосовує її під час розгляду цієї справи.

48. Оскільки, на момент прийняття рішення від 13.03.2020 №92 заява позивача та додані до неї документи не відповідали вимогам, встановленим Порядком №615 (в редакції Постанови №124), то у Держгеонадр відсутні підстави для прийняття рішення щодо надання позивачу дозволу на використання надр без проведення аукціону.

49. За правилами частини першої статті 350 КАС суд касаційної інстанції залишає касаційну скаргу без задоволення, а судові рішення - без змін, якщо визнає, що суди першої та апеляційної інстанцій не допустили неправильного застосування норм матеріального права або порушень норм процесуального права при ухваленні судових рішень чи вчиненні процесуальних дій.

50. За вказаних обставин, Верховний Суд дійшов висновку про наявність підстав для залишення рішень судів першої та апеляційної інстанцій без змін.

51. З огляду на результат касаційного розгляду судові витрати розподілу не підлягають.

Керуючись ст. 243, 341, 345, 349, 350, 356, 359 КАС України, Суд -

П О С Т А Н О В И В:

Касаційну Товариства з обмеженою відповідальністю "Ново-Український кар`єр" залишити без задоволення.

Рішення Кіровоградського окружного адміністративного суду від 24 квітня 2020 року та постанову Третього апеляційного адміністративного суду від 11 серпня 2020 року у справі №340/828/20 залишити без змін.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття є остаточною і оскарженню не підлягає.

Суддя-доповідач В.М. Кравчук

Суддя А.А. Єзеров

Суддя О.П. Стародуб

СудКасаційний адміністративний суд Верховного Суду
Дата ухвалення рішення12.04.2022
Оприлюднено25.06.2022
Номер документу103945937
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу охорони навколишнього природного середовища, зокрема щодо

Судовий реєстр по справі —340/828/20

Ухвала від 11.04.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Кравчук В.М.

Постанова від 12.04.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Кравчук В.М.

Ухвала від 15.10.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Кравчук В.М.

Ухвала від 30.09.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Кравчук В.М.

Постанова від 11.08.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Малиш Н.І.

Ухвала від 01.07.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Малиш Н.І.

Ухвала від 01.07.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Малиш Н.І.

Ухвала від 12.06.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Малиш Н.І.

Ухвала від 29.05.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Малиш Н.І.

Ухвала від 29.05.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Малиш Н.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні