Харківський окружний а дміністративний суд
61004 м. Харків вул. Мар'їнська, 18-Б-3
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
Харків
08.07.2010 р. № 2-а- 6380/10/2070
Харківський окружний адмі ністративний суд у складі:
головуючого - судді Архіпо вої С.В.,
при секретарі судового зас ідання Солуяновій Н.В.,
за участю: представника поз ивача - Кірєєва І.І.,
представника відповідача- не прибув,
розглянувши у відкритому с удовому засіданні адмініст ративну справу за позовом
Харківське обласне відділ ення Фонду соціального захис ту інвалідів
до Приватна фірма "Газмонтаж сервіс"
про про стягнення адміністрат ивно-господарських санкцій т а пені ,
В С Т А Н О В И В:
Харківське обласне ві дділення Фонду соціального з ахисту інвалідів (надалі по т ексту - позивач) звернувся д о суду з зазначеною позовною заявою та просив, з урахуванн ям поданих уточнень, стягнут и з Приватної фірми «Газмонт ажсервіс» (надалі по тексту - «відповідач») адміністратив но-господарські санкції в ро змірі 6857,44 грн. та пені в розмірі 142,56 грн. за не створення робочи х місць для працевлаштування інвалідів.
В обґрунтування заявленог о позову вказав, що відповідн о до ч.1 ст. 19 Закону України “Пр о основи соціальної захищено сті інвалідів в Україні” для підприємств, установ та орга нізацій, які використовують найману працю, установлюєтьс я норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів .
Статтею 20 зазначеного Закон у передбачено сплату штрафни х санкцій тими організаціями , підприємствами та установа ми, де чисельність працевлаш тованих інвалідів менша ніж норматив, встановлений закон ом. Також позивач вказав, що а дміністративно - господарс ькі санкції за не створення р обочих місць для інвалідів с плачуються юридичною особою самостійно.
Таким чином позивач зазнач ає, що за 1 робоче місце, призна чене для працевлаштування ін валіда і не зайняте ним, відпо відач повинен був самостійно сплатити адміністративно-го сподарські санкції в розмірі 14555,06 грн., що підтверджується з вітом за формою 10-ПІ від та ро зрахунком заборгованості.
Крім того відповідачу нара ховано пеню в розмірі 142,56грн. , я ка також не сплачена.
Представник позивача пода ла до суду уточнення позовни х вимог та зазначила, що відпо відачем частково погашено йо го заборгованість, в результ аті чого борг на час розгляду справи склав 7000,00 грн., в тому чи слі основна заборгованість в розмірі 6857,44 грн. та пеня в розмі рі 142,56 грн.
Відповідач до суду не прибу в, про час та місце розгляду сп рави повідомлений належним чином, про що свідчать повідо млення про вручення поштовог о відправлення з яких вбачає ться, що відповідач завчасно отримав судову кореспонденц ію, включаючи повістки про ви клик у призначене судове зас ідання, клопотань про відкла дення розгляду справи чи роз гляд справи за відсутності с вого представника до суду не подав, так само не представи в свою правову позицію по спр аві.
З огляду на зазначене суд вв ажає, що відповідач був належ ним чином повідомлений про ч ас і місце розгляду справи в с уді , не з' явився до суду без поважної причини. За таких обставин суд розглядає справ у на підставі наявних в ній до казів.
Дослідивши матеріали спра ви та заслухавши пояснення п редставника позивача, суд пр иходить до висновку про обґр унтованість заявленого поз ову та необхідність його зад овольнити, виходячи з наступ ного.
Судом встановлено, що згідн о чинних нормативів відповід ач, середньооблікова чисельн ість штатних працівників яко го складає 32 особи, мав створи ти в 2009 році на підприємстві 1 р обоче місце для працевлаштув ання інвалідів, що ним зробле но не було. Звіт з зазначення м посади для працевлаштуванн я інваліда та її характерист ик позивачем в районний цент р зайнятості не подавався.
В зв' язку з наведеним суд в ідзначає, що частиною четвер тою статті 43 Конституції Укра їни проголошено, що кожний ма є право на належні, безпечні і здорові умови праці.
Статтею 19 Закону України “П ро основи соціальної захищен ості інвалідів в Україні” дл я підприємств, установ і орга нізацій незалежно від форм в ласності і господарювання вс тановлюється норматив робоч их місць для забезпечення пр ацевлаштування інвалідів у р озмірі чотирьох відсотків ві д загальної чисельності прац юючих, а якщо працює від 8 до 25 ч оловік - у кількості одного робочого місця. Підприємства , установи, організації, у тому числі підприємства, організ ації громадських організаці й інвалідів, фізичні особи, як і використовують найману пра цю, самостійно здійснюють пр ацевлаштування інвалідів у р ахунок нормативів робочих мі сць.
Отже, чинним законодавство м України передбачено гарант ії соціального захисту інвал ідів шляхом встановлення осо бливих вимог щодо організаці ї робочого місця інваліда та покладення на підприємства обов' язку забезпечувати дл я інвалідів належні та безпе чні умови праці з урахування м медичних показань, але без в становлення для підприємств жодних обмежень щодо обов' язку працевлаштування інвал ідів.
Крім того, згідно з пунктом 10 Положення про робоче місце і нваліда і про порядок працев лаштування інвалідів, затвер дженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.05.1995 № 314 (далі - Положення), працевлаш тування інвалідів здійснюєт ься державною службою зайнят ості, органами Мінсоцзахисту , місцевими Радами народних д епутатів, громадськими орган ізаціями інвалідів з урахува нням побажань, стану здоров'я інвалідів, їхніх здібностей і професійних навичок відпо відно до висновків МСЕК. Разо м з тим, згідно з пунктом 5 Поло ження підприємства розробля ють заходи щодо створення ро бочих місць для інвалідів, вк лючають їх до колективного д оговору, інформують центри з айнятості, місцеві органи со ціального захисту населення та відділення Фонду соціаль ного захисту інвалідів про с творення (пристосування) роб очих місць для працевлаштува ння інвалідів. А пунктом 14 Пол оження визначено, що підприє мства, зокрема, у межах доведе ного нормативу створюють за власні кошти робочі місця дл я працевлаштування інваліді в; інформують державну служб у зайнятості та місцеві орга ни соціального захисту насел ення про вільні робочі місця та вакантні посади, на яких мо же використовуватися праця і нвалідів.
Відповідно до вимог пункту 3 Положення робоче місце інва ліда вважається створеним, я кщо воно відповідає встановл еним вимогам робочого місця для інвалідів відповідної но зології, атестоване спеціаль ною комісією підприємства за участю представників МСЕК, о рганів Держнаглядохоронпра ці, громадських організацій інвалідів, і введено в дію шля хом працевлаштування на ньом у інваліда.
За таких обставин вбачаєть ся, що відповідачем не було в иконано покладені на нього з аконодавством обов' язки що до створення у себе робочих м ісць для працевлаштування ін валідів, які мають бути зайня ті інвалідами постійно протя гом року. Відповідач про ство рення належно атестованого р обочого місця для працевлашт ування інваліда відповідні о ргани не повідомляв, доказів наявності такого робочого м ісця, створеного та атестова ного згідно встановлених вим ог, з матеріалів справи не вба чається.
Таким чином суд дійшов висн овку, що несплачені відповід ачем штрафні санкції, які мал и обчислюватися та сплачуват ися ним самостійно, підлягаю ть стягненню з відповідача в примусовому порядку.
На підставі викладеного, ст ., ст. 19, 20 ЗУ “Про основи соціальн ої захищеності інвалідів в У країні”, Порядку подання під приємствами, установами, орг анізаціями та фізичними особ ами, що використовують найма ну працю, звітів про зайнятіс ть і працевлаштування інвалі дів та інформації, необхідно ї для організації їх працевл аштування, затвердженого Пос тановою Кабінету Міністрів У країни від 31.01.07р. № 70, Інструкції зі статистики кількості пра цівників, затвердженого нака зом Держкомстату України від 28.09.05р. № 286 та керуючись ст., ст. 160,161 ,162,163 КАС України, суд
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний поз ов задовольнити повністю. Ст ягнути з Приватної фірми «Га змонтажсервіс» (61052, м. Харків, в ул. Мало-Гончарівська, 8, р/р 2600503651 1200 в АКІБ «Укрсиббанк», МФО 351005, к од ЄДРПОУ 23326520) на користь Харкі вського обласного відділенн я Фонду соціального захисту інвалідів (61022, м. Харків, м. Свобо ди,5, Держпром, 1 під., к. 16, р/р 31219230700003, б анк отримувача - ГУДКУ у Хар ківській області, отримувач - УДК Дзержинського району, МФО 851011, ЕДРПОУ 24134567) заборговані сть в розмірі 7000.00 грн., з яких ос новної заборгованості- 6857,44 грн . та пені 142,56 грн.
Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання заяви про апеляці йне оскарження, якщо таку зая ву не було подано. Якщо було по дано заяву про апеляційне ос карження, але апеляційна ска рга не була подана в строк, пос танова набирає законної сили після закінчення цього стро ку. У разі подання апеляційно ї скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеля ційного розгляду справи.
Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку д о Харківського апеляційного адміністративного суду чере з Харківський окружний адмін істративний суд шляхом пода чі в 10-ти денний строк з дня скл адення постанови в повному о бсязі відповідно до ст. 160 КАС У країни, заяви про апеляційне оскарження і поданням після цього протягом 20 днів апеляці йної скарги, з подачею її копі ї до апеляційної інстанції а бо в порядку ч.5 ст. 186 КАС Україн и .
Повний текст постанови скл адено та підписано 13 липня 2010 р оку.
Суддя Архіпова С.В.
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 08.07.2010 |
Оприлюднено | 02.08.2010 |
Номер документу | 10394610 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Архіпова С.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні