ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
№ 2а-3092/10/2370
13.07.2010 р. м . Черкаси
09 год. 30 хв.
Черкаський окружний адмін істративний суд у складі:
головуючого - судді Кульчиц ького С.О.,
при секретарі - Руденко Ю.В .,
за участю:
представника позивача - Батаргіної Ю.О. (за довірен істю),
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміще нні суду адміністративну спр аву за позовом Смілянської о б' єднаної державної податк ової інспекції Черкаської об ласті до товариства з обмеже ною відповідальністю «Нокау т профіт»про припинення юрид ичної особи, що не пов' язане з банкрутством,
ВСТАНОВИВ:
Смілянська об' єднан а державна податкова інспекц ія Черкаської області зверну лась до суду з адміністратив ним позовом до ТОВ «Нокаут пр офіт»про припинення підприє мницької діяльності юридичн ої особи, що не пов' язане з ба нкрутством.
Обґрунтовуючи позовні вимоги, позивач зазначає, що відповідач, в порушення вимо г Законів України «Про систе му оподаткування»від 25.06.1991 рок у № 1251-ХІІ, «Про порядок погашен ня зобов' язань платників по датків перед бюджетами та де ржавними цільовими фондами» не подавав до державних пода ткових органів декларації, б ухгалтерську звітність та ін ші документи та відомості, по в' язані з обчисленням і спл атою податків і зборів (обов' язкових платежів). Згідно Зак ону «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних о сіб-підприємців»це є підстав ою для припинення підприємни цької діяльності юридичної о соби.
В судовому засіданні предс тавник позивача позовні вимо ги підтримав, позов просив за довольнити повністю з підста в викладених в адміністратив ному позові.
Відповідач до зали судовог о засідання не з'явився, запер ечення на позов не надавав, яв ку своїх представників на су довий розгляд справи не забе зпечив, хоча про час та місце р озгляду справи був повідомле ний за адресою, яка зазначена у витязі з Єдиного державног о реєстру юридичних осіб та ф ізичних осіб - підприємців ( витяг станом на 01.07.2010 року).
Відповідно до ч. 1 ст. 18 Закону України «Про державну реєст рацію юридичних осіб та фізи чних осіб - підприємців»якщо відомості, які підлягають вн есенню до Єдиного державного реєстру, були внесені до ньог о, то такі відомості вважають ся достовірними і можуть бут и використані в спорі з треть ою особою, доки до них не внесе но відповідних змін.
Виходячи з положень ч.2 ст.128 К одексу адміністративного су дочинства України, суд вважа є, що неприбуття в судове засі дання без поважних причин пр едставника сторони або треть ої особи, неповідомлення ним и про причини неприбуття не є перешкодою для розгляду спр ави.
Розглянувши подані позива чем документи і матеріали, за слухавши пояснення представ ника позивача, всебічно і пов но з'ясувавши всі фактичні об ставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши до кази, які мають юридичне знач ення для розгляду справи і ви рішення спору по суті, суд заз начає наступне.
ТОВ «Нокаут профіт»за реєстроване як юридична особ а виконавчим комітетом Сміл янської міської ради Черкась кої області 29.11.2002 року. Як платн ик податків відповідач взяти й на облік в органах державно ї податкової служби 17.12.2002 року з а № 214-ТОВ.
Згідно довідки №8460/15-037 від 01.06.2010 року (а. с. 9) відповідач не подає до Смілянської ОДПІ податко ву звітність з березня 2009 року . Остання декларація з податк у на прибуток подана відпові дачем за 2008 рік в лютому 2009 року (а. с. 10).
Відповідно до довідки №10042/10-06 0 від 01.07.2010 року, наданої предста вником позивача під час судо вого розгляду справи, відпов ідач станом на 01.07.2010 року заборг ованості по сплаті податків не має.
Відповідно до статті 55 Госп одарського кодексу України с уб'єктами господарювання виз наються учасники господарсь ких відносин, які здійснюють господарську діяльність, ре алізуючи господарську компе тенцію (сукупність господарс ьких прав та обов'язків), мають відокремлене майно і несуть відповідальність за своїми зобов'язаннями в межах цього майна, крім випадків, передба чених законодавством.
Стаття 19 Господарського код ексу України встановлює обов 'язок усіх суб'єктів господар ювання здійснювати первинни й (оперативний) та бухгалтерс ький облік результатів своєї роботи, складати статистичн у інформацію, а також надават и відповідно до вимог закону фінансову звітність та стат истичну інформацію щодо своє ї господарської діяльності, інші дані, визначені законом .
Стаття 9 Закону України «Про систему оподаткування»одни м з обов'язків платників пода тків визначає подавати до де ржавних податкових органів т а інших державних органів ві дповідно до законів декларац ії, бухгалтерську звітність та інші документи і відомост і, пов'язані з обчисленням і сп латою податків і зборів (обов 'язкових платежів).
Порядок подання податкови х декларацій визначений в За коні України «Про порядок по гашення зобов'язань платникі в податків перед бюджетами т а державними цільовими фонда ми» від 21 грудня 2000 року № 2181-III. Зок рема статтею 4 цього Закону пе редбачено, що податкові декл арації подаються за базовий податковий (звітний) період, щ о дорівнює: календарному міс яцю (у тому числі при сплаті мі сячних авансових внесків), - пр отягом 20 календарних днів, нас тупних за останнім календарн им днем звітного (податковог о) місяця; календарному кварт алу або календарному піврічч ю (у тому числі при сплаті квар тальних або піврічних авансо вих внесків), - протягом 40 кален дарних днів, наступних за ост аннім календарним днем звітн ого (податкового) кварталу (пі вріччя); календарному року, кр ім випадків, передбачених пі дпунктом "г" підпункту 4.1.4 цього пункту, - протягом 60 календарн их днів за останнім календар ним днем звітного (податково го) року.
Згідно наданої суду довідк и № 8460/15-037 від 01.06.2010 року, відповіда ч останній раз подавав звітн ість до Смілянської ОДПІ в лю тому 2009 року.
Таким чином, відповідач пор ушив правила здійснення госп одарської діяльності, встано влені статтею 9 Закону Україн и «Про систему оподаткування ».
Відповідно до ч. 1 ст. 238 Господ арського кодексу України за порушення встановлених зако нодавчими актами правил здій снення господарської діяльн ості до суб'єктів господарюв ання можуть бути застосовані уповноваженими органами дер жавної влади або органами мі сцевого самоврядування адмі ністративно-господарські са нкції, тобто заходи організа ційно-правового або майновог о характеру, спрямовані на пр ипинення правопорушення суб 'єкта господарювання та лікв ідацію його наслідків.
Згідно зі статтею 247 Господа рського кодексу України у ра зі здійснення суб'єктом госп одарювання діяльності, що су перечить закону чи установчи м документам, до нього може бу ти застосовано адміністрати вно-господарську санкцію у в игляді скасування державної реєстрації цього суб'єкта та його ліквідації. Скасування державної реєстрації суб'єк та господарювання провадить ся за рішенням суду.
Відповідно до частин 1 та 6 ст . 59 Господарського кодексу Укр аїни припинення діяльності с уб'єкта господарювання здійс нюється шляхом його ліквідац ії за рішенням суду з підстав скасування державної реєстр ації такого суб'єкта господа рювання.
Спеціальним законом, що рег улює відносини, які виникают ь у сфері державної реєстрац ії юридичних осіб, а також фіз ичних осіб - підприємців є Зак он України «Про державну реє страцію юридичних осіб та фі зичних осіб - підприємців»ві д 15 травня 2003 року № 755-IV (надалі за текстом - «Закон № 755-IV»).
Згідно статті 33 Закону № 755-IV ю ридична особа припиняється в результаті передання всього свого майна, прав та обов'язкі в іншим юридичним особам - пра вонаступникам у результаті з лиття, приєднання, поділу, пер етворення (реорганізації) аб о в результаті ліквідації за рішенням, прийнятим засновн иками (учасниками) юридичної особи або уповноваженим ним и органом, за судовим рішення м або за рішенням органу держ авної влади, прийнятим у випа дках, передбачених законом.
Підстави для постановленн я судового рішення щодо прип инення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юри дичної особи, визначені в ста тті 38 Закону № 755-IV. До таких підс тав належить, зокрема, непода ння протягом року органам де ржавної податкової служби по даткових декларацій, докумен тів фінансової звітності від повідно до закону.
Відповідно до п. 6 ст. 38 «Про де ржавну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підпри ємців» у разі, якщо в судовом у рішенні щодо припинення юр идичної особи у зв'язку з її лі квідацією не призначена комі сія з припинення (ліквідацій на комісія), державний реєстр атор не пізніше трьох робочи х днів від дати надходження т акого судового рішення вноси ть до Єдиного державного реє стру запис, в якому вказує як г олову комісії з припинення (л іквідаційної комісії) юридич ної особи керівника органу у правління або засновника (уч асника) юридичної особи, якщо інше не встановлено судовим рішенням.
Відповідно до п. 17 ст. 11 Закону України "Про державну податк ову службу в Україні" від 4 гру дня 1990 року № 509-XII органи державн ої податкової служби мають п раво звертатися у передбачен их законом випадках до суду з заявою (позовною заявою) про с касування державної реєстра ції суб'єкта підприємницької діяльності.
З урахуванням наведених но рм, а також того, що відповідач не подавав до державної пода ткової служби податкових дек ларацій та документів фінанс ової звітності більше одного року, вказані дії порушують в становлені законодавчими ак тами правила здійснення госп одарської діяльності та є пі дставою для припинення таког о суб'єкта господарювання.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС Укр аїни кожна сторона повинна д овести ті обставини, на яких ґ рунтуються її вимоги та запе речення, крім випадків, встан овлених статтею 72 цього Кодек су.
Доказів, які б спростовува ли доводи позивача, відповід ач суду не надав.
Враховуючи викладене, суд дійшов висновку, що позовні в имоги Смілянської ОДПІ Черка ської області підлягають зад оволенню .
Оскільки спір вирішено на к ористь суб' єкта владних пов новажень, звільненого від сп лати судового збору, а також з а відсутності витрат позивач а - суб'єкта владних повноваже нь, пов'язаних із залученням с відків та проведенням судови х експертиз, судові витрати (с удовий збір) згідно ч. 4 ст. 94 КАС України стягненню з відпові дача не підлягають.
Керуючись ст.ст. 9, 69-71, п.4 ст.94, ст. 122, ч.2 ст.128, ст.ст.158-159, 161-163 КАС Укра їни,
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов за довольнити повністю.
Припинити товариство з обм еженою відповідальністю «Но каут профіт»(ідентифікаційн ий код 32288839).
Копію цієї постанови напра вити державному реєстратору виконавчого комітету Смілян ської міської ради Черкасько ї області для виконання обов 'язків визначених ст.ст. 38, 40 Зак ону України «Про державну ре єстрацію юридичних осіб та ф ізичних осіб-підприємців».
Постанова відповідно до ч. 1 ст. 254 КАС України набирає зако нної сили після закінчення с троку подання заяви про апел яційне оскарження, встановле ного цим Кодексом, якщо таку з аяву не було подано.
Заява про апеляційне оскар ження постанови суду першої інстанції подається протяго м десяти днів з дня її проголо шення, а в разі складення пост анови у повному обсязі відпо відно до статті 160 цього Кодек су - з дня складення в повному обсязі. Якщо постанову було п роголошено у відсутності осо би, яка бере участь у справі, т о строк подання заяви про апе ляційне оскарження обчислює ться з дня отримання нею копі ї постанови. Апеляційна скар га на постанову суду першої і нстанції подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарж ення.
Апеляційна скарга може бут и подана без попереднього по дання заяви про апеляційне о скарження, якщо скарга подає ться у строк, встановлений дл я подання заяви про апеляцій не оскарження.
Головуючий С.О. Кульчицьки й
Суд | Черкаський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 13.07.2010 |
Оприлюднено | 02.08.2010 |
Номер документу | 10394759 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Черкаський окружний адміністративний суд
С.О.Кульчицький
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні