ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
13 квітня 2022 року ЛуцькСправа № 140/14774/21
Волинський окружний адміністративний суд у складі судді Денисюка Р.С., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Департаменту зовнішніх зносин, залучення інвестицій та з питань туризму і курортів Волинської обласної державної адміністрації про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити дії,
ВСТАНОВИВ:
ОСОБА_1 (далі - позивач, ОСОБА_1 ) звернувся з позовом до Департаменту зовнішніх зносин, залучення інвестицій та з питань туризму і курортів Волинської обласної державної адміністрації (далі - відповідач, Департамент) про визнання протиправним та скасування рішення посадових осіб Департаменту зовнішніх зносин, залучення інвестицій та з питань туризму і курортів Волинської обласної державної адміністрації про недопущення позивача у приміщення Волинської обласної державної адміністрації та зобов`язання допустити його у приміщення Волинської обласної державної адміністрації; визнання протиправним та скасування рішення конкурсної комісії по вакантній посаді державної служби категорії "В" - головного спеціаліста відділу міжнародної технічної допомоги управління зовнішніх зносин та міжнародної технічної допомоги Департаменту зовнішніх зносин, залучення інвестицій та з питань туризму і курортів Волинської обласної державної адміністрації та зобов`язання провести з позивачем співбесіду задля заміщення вказаної вакантної посади.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що позивач подав передбачені законодавством необхідні документи з метою зайняття вакантної посади державної служби категорії "В" - головного спеціаліста відділу міжнародної технічної допомоги управління зовнішніх зносин та міжнародної технічної допомоги Департаменту зовнішніх зносин, залучення інвестицій та з питань туризму і курортів Волинської обласної державної адміністрації.
Вказує на те, що успішно дистанційно, відповідно до умов конкурсу, пройшов перший етап конкурсного відбору та був допущений до проведення другого етапу конкурсу проведення співбесіди. Співбесіда була призначена позивачу на 08.11.2021 за фізичної присутності претендента на зайняття вакантної посади державної служби у приміщенні Волинської облдержадміністрації.
Зазначає, що прибувши у призначений час на співбесіду з метою зайняття вищевказаної вакантної посади державної служби, він не був допущений до участі у співбесіді відповідальними працівницями відповідача у зв`язку з недотриманням ним вимог пункту 3-5 Постанови КМ України №1236 «Про встановлення карантину та запровадження обмежувальних протиепідемічних заходів з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2" (далі - Постанова № 1236), а саме не надання негативного результату тесту на COVID-19, документа, що підтверджує отримання повного курсу вакцинації або документа про одужання особи від респіраторної хвороби COVID-19.
Позивач вважає, що рішення відповідача про не допуск його до проведення співбесіди та подальшої участі його у конкурсі з цих підстав є незаконним та суперечать вимогам чинного законодавства, позбавлено можливості конкурувати із переможцем конкурсного відбору на зайняття вакантної посади державної служби категорії "В" , що суттєво вплинуло на результат конкурсного відбору. З цих підстав просить позов задовольнити повністю.
Ухвалою Волинського окружного адміністративного суду 28.12.2021 прийнято позовну заяву до розгляду, відкрито провадження у даній справі, ухвалено розгляд справи проводити за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін.
У відзиві на позовну заяву відповідач позовні вимоги заперечив та зазначив, що через Єдиний портал вакансій державної служби, надійшла від позивача інформація для участі в конкурсі на посаду державної служби категорії "В". Позивача за результатами проведених конкурсних процедур було допущено до проведення співбесіди, яка мала відбутися у приміщенні Волинської облдержадміністрації 08.11.2021.
Позивачу неодноразово наголошувалось на необхідності дотримання карантинних обмежень, встановлених постановою Кабінету Міністрів України від 09.12.2020 №1236 "Про встановлення карантину та запровадження обмежувальних протиепідемічних заходів з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2".
Так, відповідно до підпункту 7 пункту 3-5 Постанови №1236 на території регіонів, на яких установлений "червоний" рівень епідемічної небезпеки, додатково до обмежувальних протиепідемічних заходів, передбачених пунктом 3 цієї постанови, забороняється проведення всіх масових (культурних, спортивних, розважальних, соціальних, релігійних, рекламних, наукових, освітніх, професійних тематичних та інших) заходів, крім офіційних спортивних заходів, включених до Єдиного календарного плану фізкультурно-оздоровчих та спортивних заходів України, та матчів командних ігрових видів спорту професійних спортивних клубів без глядачів за умови дотримання учасниками таких заходів відповідних санітарних і протиепідемічних заходів та здійснення обов`язкового щоденного контролю за станом здоров`я учасників, заходів з атестації здобувачів, заходів з оцінювання якості освіти.
Також відповідно до пункту 3-5 Постанови №1236 обмеження, передбачені підпунктами 1-7, 9, 14 та 16 цього пункту, не застосовуються за умови наявності у всіх учасників (відвідувачів, користувачів), крім осіб, які не досягли 18 років, та організаторів заходу (співробітників закладу, ринку), негативного результату тестування на COVID-19 методом полімеразної ланцюгової реакції або експрес-тесту на визначення антигена коронавірусу SARS-CoV-2, яке проведене не більш як за 72 години до здійснення заходу (відвідування закладу, ринку), або документа, що підтверджує отримання повного курсу вакцинації, міжнародного, внутрішнього сертифіката або іноземного сертифіката, що підтверджує вакцинацію від COVID- 19 однією дозою однодозної вакцини або двома дозами дводозної вакцини (зелені сертифікати), які включені Всесвітньою організацією охорони здоров`я до переліку дозволених для використання в надзвичайних ситуаціях, негативний результат тестування методом полімеразної ланцюгової реакції або одужання особи від зазначеної хвороби, чинність якого підтверджена за допомогою Єдиного державного вебпорталу електронних послуг, зокрема з використанням мобільного додатка Порталу Дія (Дія).
Зауважує, що відповідно до Протоколу позачергового засідання Державної комісії з техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій від 05.11.2021 №43 з 00 год. 00 хв. 08.11.2021 у Волинській області встановлено "червоний" рівень епідемічної небезпеки поширення гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2 та запроваджено заходи, передбачені пунктом 3-5 Постанови № 1236.
Конкурси на посади державної служби категорії "В" в Департаменті як і інших масових заходів проводилися у відповідності до вимог Постанови № 1236, та Розпорядження голови Волинської обласної адміністрації від 26.07.2021 №454 «Про режим роботи обласної державної адміністрації на період карантину та режиму надзвичайних ситуацій». Зокрема, пунктом 2 даного розпорядження зобов`язано відповідальних працівників облдержадміністрації вживати необхідних заходів щодо запобіганню поширенню респіраторної хвороби.
Зазначає, що 08.11.2021 адміністратором конкурсу проведено перевірку кандидатів на дотримання вимог Постанови №1236 та встановлено, що у позивача були відсутні документи, визначені пунктом 3-5 Постанови №1236, у зв`язку з чим його не допущено до участі в конкурсі на вказану посаду державної служби категорії "В". Вважає, що недопущення позивача до участі в конкурсі на заняття вакантної посади державної служби здійснено згідно вимог чинних нормативних актів та пов`язано із ненаданням позивачем документів, визначених Постановою №1236.
Наголошує, що доступ до приміщення Волинської обласної державної адміністрації є вільним із урахуванням нормативних актів, що регулюють обмеження, пов`язані із встановленням карантину та запровадження обмежувальних протиепідемічних заходів з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, а тому, вимога позивача про доступ до приміщення відповідача є необґрунтована.
Також звертає увагу, що позивач як особа, яку не допущено до проходження конкурсу, не є кандидатом на зайняття посади, не має права оскаржувати рішення конкурсної комісії до суду з підстав порушення умов або порядку проведення конкурсу, що могло істотно вплинути на його результати. Відповідно, позивач як особа, яку не допущено до проходження конкурсу, не є кандидатом на зайняття посади, конкурсна комісія не приймала рішення щодо позбавлення його можливості конкурувати із переможцями конкурсного відбору. З урахуванням зазначеного, просить у задоволенні адміністративного позову відмовити повністю.
У відповіді на відзив позивач, заперечив аргументи відповідача та ще раз наголосив на незаконності дій Департаменту щодо недопущення його до проведення співбесіди 08.11.2021.
Дослідивши письмові докази та письмові пояснення, викладені у заявах по суті справи, суд встановив наступне.
Наказом директора Департаменту зовнішніх зносин, залучення інвестицій та з питань туризму і курортів Волинської обласної державної адміністрації від 30.09.2021 №35 оголошено конкурс на зайняття вакантної посади державної служби категорії "В" - головного спеціаліста відділу міжнародної технічної допомоги управління зовнішніх зносин та міжнародної технічної допомоги Департаменту зовнішніх зносин, залучення інвестицій та з питань туризму і курортів Волинської обласної державної адміністрації. Згідно вказаних Умов місце або спосіб проведення співбесіди: Волинська обл., м. Луцьк, майдан Київський, 9, проведення співбесіди за фізичної присутності кандидатів.
ОСОБА_1 через Єдиний портал вакансій державної служби подав відповідачу інформацію для участі у конкурсі на зайняття вакантної посади державної служби категорії "В" - головного спеціаліста відділу міжнародної технічної допомоги управління зовнішніх зносин та міжнародної технічної допомоги Департаменту зовнішніх зносин, залучення інвестицій та з питань туризму і курортів Волинської обласної державної адміністрації.
Як встановлено судом та не заперечується сторонами, позивач успішно дистанційно пройшов перший етап конкурсу - тестування на знання законодавства, у зв`язку з чим був допущений до наступного етапу - співбесіди.
04.11.2021 позивачу на його електронну адресу направлено повідомлення про те, що співбесіда на вищевказану посаду відбудеться 08.11.2021 о 11:00 за фізичної присутності кандидатів за адресою: Волинська обл., м. Луцьк, майдан Київський, 9, каб. 615.
05.11.2021 на прохання позивача відповідачем було змінено час проведення співбесіди, про що ОСОБА_1 направлено відповідного електронного листа. Також вказано, що у разі запровадження у Волинській області червоної зони епіднебезпеки кандидати зобов`язані надати відповідні документи визначені Постановою КМ України №1236 "Про встановлення карантину та запровадження обмежувальних протиепідемічних заходів з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2".
Згідно з протоколом засідання конкурсної комісії на зайняття вакантних посад державної служби категорій "Б" і "В" в Департаменті зовнішніх зносин, залучення інвестицій та з питань туризму і курортів Волинської обласної державної адміністрації від 07.12.2021 №5, конкурсною комісією на прохання позивача перенесено час проведення співбесіди на зайняття вакантної посади державної служби категорії "В" - головного спеціаліста відділу координації надання соціальних послуг та у справах осіб з інвалідністю управління соціальних послуг Департаменту соціального захисту населення Волинської облдержадміністрації з кандидатом на посаду ОСОБА_1 з 11:00 на 12:30 08.12.2021, про що останнього повідомлено електронним листом від 07.12.2021.
06.11.2021 ОСОБА_1 подав голові конкурсної комісії та адміністратору конкурсу заяву, в якій просив повідомити причини відмови у допуску до можливості зайняття вищезазначеної вакантної посади та про прийняте рішення щодо визначення або не визначення переможця такого конкурсного відбору.
Листом від 18.11.2021 №535/01-35/2-21 відповідач повідомив позивача про те, що відповідно до умов конкурсу на зайняття вакантної посади державної служби категорії "В" - головного спеціаліста відділу міжнародної технічної допомоги управління зовнішніх зносин та міжнародної технічної допомоги Департаменту зовнішніх зносин, залучення інвестицій та з питань туризму і курортів Волинської обласної державної адміністрації затверджених наказом директора Департаменту від 30.09.2021 №35, місце або спосіб проведення співбесіди визначено у приміщенні, розташованому за адресою: АДРЕСА_1 , за фізичної присутності кандидатів. Відповідно до пункту 26 Порядку проведення конкурсу на зайняття посад державної служби, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25.03.2016 №246, електронним листом від 04.11.2021 позивача повідомлено про дату, місце та час проведення співбесіди, а листом від 05.11.2021 повідомлено про карантинні обмеження встановлені Постановою № 1236. Оскільки ОСОБА_1 не подано відповідні документи, визначені Постановою №1236, а відтак недопущено до проходження співбесіди в приміщенні Волинської ОДА. Також повідомлено, що у зв`язку з відсутністю кандидатів переможець конкурсу не визначався.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, що склалися між сторонами, суд зазначає таке.
Правові та організаційні засади забезпечення публічної, професійної, політично неупередженої, ефективної, орієнтованої на громадян державної служби, яка функціонує в інтересах держави і суспільства, а також порядок реалізації громадянами України права рівного доступу до державної служби, що базується на їхніх особистих якостях та досягненнях визначає Закон України від 10.12.2015 року №889-VIII "Про державну службу" (далі - Закон №889-VIII).
Як встановлено частинами другою, третьою статті 5 Закону №889-VIII відносини, що виникають у зв`язку із вступом, проходженням та припиненням державної служби, регулюються цим Законом, якщо інше не передбачено законом.
Дія норм законодавства про працю поширюється на державних службовців у частині відносин, не врегульованих цим Законом.
Частиною першою статті 22 Закону №889-VIII визначено, що з метою добору осіб, здатних професійно виконувати посадові обов`язки, проводиться конкурс на зайняття посади державної служби (далі - конкурс) відповідно до Порядку проведення конкурсу на зайняття посад державної служби (далі - Порядок проведення конкурсу), що затверджується Кабінетом Міністрів України.
Як встановлено частиною третьою статті 22 даного Закону, порядок проведення конкурсу визначає зокрема: 1) умови проведення конкурсу; 2) вимоги щодо оприлюднення інформації про посади державної служби та оголошення про проведення конкурсу; 3) склад, порядок формування та повноваження конкурсної комісії; 4) порядок прийняття та розгляду інформації для участі в конкурсі; 5) етапи оцінювання кандидатів на зайняття посад державної служби та порядок їх проведення; 6) методи оцінювання кандидатів на зайняття посад державної служби.
Відповідно до частини першої статті 23 Закону оголошення разом з інформацією про проведення конкурсу оприлюднюється на Єдиному порталі вакансій державної служби відповідно до цього Закону і Порядку проведення конкурсу, а також може оприлюднюватися на веб-сайті державного органу, у якому оголошено конкурс (за наявності), та інших веб-сайтах.
Частиною другою вказаної статті визначено, що рішення про оголошення конкурсу на зайняття посади на посади державної служби категорій "Б" і "В" - керівник державної служби відповідно до цього Закону.
Суб`єкт призначення або керівник державної служби забезпечує оприлюднення та передачу центральному органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері державної служби, наказу (розпорядження) про оголошення конкурсу та його умови в електронній формі не пізніше наступного робочого дня з дня підписання відповідного наказу (розпорядження).
Вимоги щодо інформації, яку необхідно подати для участі у конкурсі, визначено статтею 25 Закону № 889-VIII.
Зокрема, особа, яка бажає взяти участь у конкурсі, подає в установленому порядку до конкурсної комісії таку інформацію: 1) реквізити документа, що посвідчує особу та підтверджує громадянство України; 2) заяву про участь у конкурсі із зазначенням основних мотивів щодо зайняття посади державної служби, до якої додається резюме за формою, визначеною Кабінетом Міністрів України; 3) заяву, в якій повідомляє, що до неї не застосовуються заборони, визначені частиною третьою або четвертою статті 1 Закону України "Про очищення влади", та надає згоду на проходження перевірки та на оприлюднення відомостей стосовно неї відповідно до зазначеного Закону; 4) підтвердження наявності відповідного ступеня вищої освіти; 5) копію Державного сертифіката про рівень володіння державною мовою (витяг з реєстру Державних сертифікатів про рівень володіння державною мовою), що підтверджує рівень володіння державною мовою, визначений Національною комісією зі стандартів державної мови; 6) відомості про стаж роботи, стаж державної служби (за наявності), досвід роботи на відповідних посадах згідно з вимогами, передбаченими статтею 20 цього Закону, та іншими умовами конкурсу.
Порядок проведення конкурсу на зайняття посад державної служби, затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 25.03.2016 №246 (далі - Порядок № 246).
Відповідно до пункту 20-1 Порядку №246 спеціальний структурний підрозділ НАДС або служба управління персоналом державного органу, в якому проводиться конкурс, розглядає інформацію, подану кандидатами для участі у конкурсі.
Про результати розгляду інформації, поданої кандидатами для участі у конкурсі, спеціальний структурний підрозділ НАДС або служба управління персоналом державного органу, в якому проводиться конкурс, повідомляє кандидатам у порядку, передбаченому абзацом одинадцятим пункту 17 цього Порядку, не пізніше ніж протягом трьох робочих днів з дня надходження такої інформації.
Абзацом одинадцятим пункту 17 цього Порядку визначено, що повідомлення може здійснюватися одним із доступних способів, який обраний кандидатом, зокрема засобами телекомунікаційного зв`язку.
Відповідно до пункту 40 Порядку №246 про дату і час проведення розв`язання ситуаційних завдань (у разі їх розв`язання) та/або співбесіди кандидатів інформують на попередньому етапі конкурсу або не пізніше ніж за один робочий день до початку проходження відповідного етапу конкурсу одним із доступних способів, обраним кандидатом, зокрема засобами телекомунікаційного зв`язку.
Як передбачено пунктом 6-1 вказаного Порядку, проведення тестування, розв`язання ситуаційних завдань та проведення співбесід, у тому числі з метою визначення суб`єктом призначення або керівником державної служби переможця (переможців) конкурсу, здійснюються за фізичної присутності кандидата у Центрі оцінювання (у випадках, передбачених цим Порядком), державному органі, в якому проводиться конкурс, чи іншому відповідно обладнаному приміщенні, визначеному суб`єктом призначення або керівником державної служби.
Згідно з пунктом 50 Порядку №246 співбесіда проводиться з метою оцінки відповідності професійної компетентності кандидата встановленим вимогам, які не були оцінені на попередніх етапах конкурсу. Час для проведення співбесіди з кандидатом визначає Комісія або конкурсна комісія.
Відповідно до пункту 51 Порядку №246 співбесіду проводить Комісія або конкурсна комісія, а також особи, які залучені до її роботи. Перед проходженням співбесіди кандидат пред`являє паспорт громадянина України або інший документ, який посвідчує особу.
Як передбачено абзацами третім, четвертим пункту 53 Порядку №246 кандидати, які під час проведення співбесіди отримали середній бал менш як 0,5 за однією з вимог, а також кандидати, які не з`явилися для проведення співбесіди, вважаються такими, що не пройшли конкурсний відбір та не можуть бути включеними до загального рейтингу.
Результати проведення співбесіди відображаються у протоколі засідання Комісії або конкурсної комісії та повідомляються кандидатам.
Отже, нормою пункту 53 вказаного Порядку передбачено, що кандидат, який не з`явився для проведення співбесіди, вважається таким, що не пройшов конкурсний відбір.
Відповідно до протоколу засідання конкурсної комісії на зайняття вакантних посад державної служби категорій "Б" і "В" в Департаменту зовнішніх зносин, залучення інвестицій та з питань туризму і курортів Волинської обласної державної адміністрації щодо проведення конкурсу на зайняття вакантної посади державної служби категорії "В" - головного спеціаліста відділу міжнародної технічної допомоги управління зовнішніх зносин та міжнародної технічної допомоги Департаменту зовнішніх зносин, залучення інвестицій та з питань туризму і курортів Волинської обласної державної адміністрації від 09.11.2021 № 6, головою конкурсної комісії повідомлено про недопуск для проведення співбесіди кандидата на заміщення вакантної посади ОСОБА_2 відповідно до Постанови №1236.
Водночас позивач стверджує, що вчасно прибув на проведення співбесіди з метою зайняття вищевказаної вакантної посади державної служби, однак не був допущений до участі у співбесіді співробітниками Департаменту.
Судом встановлено, що протоколом позачергового засідання Державної комісії з техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій від 05.11.2021 №43 відповідно до пункту 3-4 постанови Кабінету Міністрів України від 09.12.2020 № 1236 "Про встановлення карантину та запровадження обмежувальних протиепідемічних заходів з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2" (далі - Постанова № 1236, в редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин) встановлено з 00 год. 00 хв. 08.11.2021 "червоний" рівень епідемічної небезпеки поширення гострої респіраторної хвороби COVID-9, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, на території Волинської області та запроваджено на території Волинської області обмежувальні протиепідемічні заходи, передбачені для "червоного" рівня епідемічної небезпеки поширення гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2.
У свою чергу, відповідно до підпункту 7 пункту 3-5 Постанови № 1236 на території регіонів, на яких установлений "червоний" рівень епідемічної небезпеки, додатково до обмежувальних протиепідемічних заходів, передбачених пунктом 3 цієї постанови, забороняється проведення всіх масових (культурних, спортивних, розважальних, соціальних, релігійних, рекламних, наукових, освітніх, професійних тематичних та інших) заходів, крім офіційних спортивних заходів, включених до Єдиного календарного плану фізкультурно-оздоровчих та спортивних заходів України, та матчів командних ігрових видів спорту професійних спортивних клубів без глядачів за умови дотримання учасниками таких заходів відповідних санітарних і протиепідемічних заходів та здійснення обов`язкового щоденного контролю за станом здоров`я учасників, заходів з атестації здобувачів, заходів з оцінювання якості освіти.
Обмеження, передбачені підпунктами 1-7, 9, 14 та 16 цього пункту, не застосовуються за умови наявності у всіх учасників (відвідувачів, користувачів), крім осіб, які не досягли 18 років, та організаторів заходу (співробітників закладу, ринку) негативного результату тестування на COVID-19 методом полімеразної ланцюгової реакції або експрес-тесту на визначення антигена коронавірусу SARS-CoV-2, яке проведене не більш як за 72 години до здійснення заходу (відвідування закладу, ринку), або документа, що підтверджує отримання повного курсу вакцинації, міжнародного, внутрішнього сертифіката або іноземного сертифіката, що підтверджує вакцинацію від COVID-19 однією дозою однодозної вакцини або двома дозами дводозної вакцини (зелені сертифікати), які включені Всесвітньою організацією охорони здоров`я до переліку дозволених для використання в надзвичайних ситуаціях, негативний результат тестування методом полімеразної ланцюгової реакції або одужання особи від зазначеної хвороби, чинність якого підтверджена за допомогою Єдиного державного вебпорталу електронних послуг, зокрема з використанням мобільного додатка Порталу Дія (Дія) (абзац другий пункту 3-5 Постанови №1236).
12.11.2021 головою Волинської обласної державної адміністрації прийнято розпорядження № 708 "Про режим роботи обласної державної адміністрації на період дії карантину та режиму надзвичайної ситуації". Пунктом 1 вказаного Розпорядження визначено, що на період дії карантину та режиму надзвичайної ситуації, встановлених Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню на території області гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, установити режим роботи Волинської обласної державної адміністрації, згідно з яким:
1) доступ до адміністративних будинків, споруд і службових приміщень, де розташовані Волинська обласна державна адміністрація, її структурні підрозділи (далі - адмінприміщення облдержадміністрації), мають лише працівники та державні службовці обласної державної адміністрації, її структурних підрозділів, центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, позаштатні радники голови обласної державної адміністрації, працівники правоохоронних органів та аварійних служб з обов`язково одягнутими засобами індивідуального захисту (респіратори або захисні маски), що закривають ніс та рот, у тому числі виготовленими самостійно;
2) доступ особам, запрошеним (записаним) на засідання консультативно-дорадчих органів (комісій, рад тощо) та інші заходи, на особистий прийом громадян керівництвом обласної державної адміністрації, а також представників засобів масової інформації, надавати на підставі затверджених керівником структурного підрозділу, відповідального за організацію та проведення заходу, списків осіб та лише за наявності в особи документа із перерахованих нижче: документа, що підтверджує негативний результат тестування на COVID-19 методом полімеразної ланцюгової реакції або експрес-тесту на визначення антигена коронавірусу SARS-CoV-2, проведеного не більш як за 72 години до дня заходу; документа, що підтверджує отримання повного курсу вакцинації; документа, що підтверджує отримання однієї дози дводозної вакцини; міжнародного, внутрішнього сертифіката чи іноземного сертифіката, що підтверджує вакцинацію від COVID-19 однією дозою дводозної вакцини (жовті сертифікати) або однією дозою однодозної вакцини чи двома дозами дводозної вакцини (зелені сертифікати), які включені Всесвітньою організацією охорони здоров`я до переліку дозволених для використання у надзвичайних ситуаціях, негативний результат тестування методом полімеразної ланцюгової реакції або одужання особи від зазначеної хвороби, чинність якого підтверджена за допомогою Єдиного державного вебпорталу електронних послуг, зокрема з використанням мобільного додатка Порталу Дія (Дія); про наявність протипоказань до вакцинації проти СOVID-19, виданий закладом охорони здоров`я (медичний висновок). При цьому зазначені особи мають бути одягнуті у засоби індивідуального захисту (респіратори або захисні маски), що закривають ніс та рот, у тому числі виготовлені самостійно.
Відповідно до Положення про Департамент, затвердженого розпорядженням голови Волинської обласної державної адміністрації від 25.05.2021 №299, Департамент зовнішніх зносин, залучення інвестицій та з питань туризму і курортів Волинської обласної державної адміністрації (далі - Департамент) утворюється головою обласної державної адміністрації, входить до її складу. Департамент підпорядкований, підзвітний, підконтрольний голові обласної державної адміністрації, а також підзвітний і підпорядкований ряду Міністерств України.
Матеріалами справи підтверджено, що відповідач листами від 04.11-05.11.2021, надісланими на електронну адресу ОСОБА_1 , повідомив останнього про дату, час та місце проведення співбесіди (за фізичної присутності кандидатів за адресою: Волинська обл., м. Луцьк, майдан Київський, 9, каб. 615), при цьому у вказаному листі було наголошено, що допуск до співбесіди буде здійснюватись з дотриманням вимог Постанови № 1236.
Таким чином, конкурс на зайняття вакантної посади державної служби категорії "В" - головного спеціаліста відділу міжнародної технічної допомоги управління зовнішніх зносин та міжнародної технічної допомоги Департаменту зовнішніх зносин, залучення інвестицій та з питань туризму і курортів Волинської обласної державної адміністрації як інший масовий захід проводився з дотриманням вимог Постанови №1236.
Як встановлено судом, 08.11.2021 позивача не було допущено до місця проведення співбесіди (Волинська обл., м. Луцьк, майдан Київський, 9, каб. 615) у зв`язку з непред`явленням останнім документів, перелік яких визначено розпорядженням голови Волинської обласної державної адміністрації від 12.11.2021 № 708 та пунктом 3-5 Постанови № 1236.
Суд звертає увагу на те, що у листі від 05.11.2021 позивача було проінформовано, що допуск до співбесіди буде здійснюватися з дотриманням вимог Постанови № 1236.
Водночас позивач, будучи завідомо ознайомлений з умовами проходження конкурсу, не дотримався вимог абзацу другого пункту 3-5 Постанови №1236, що стало підставою для недопущення його до місця проведення співбесіди.
Таким чином, оскільки Умовами проведення конкурсу на зайняття посади державної служби категорії "В" - головного спеціаліста відділу міжнародної технічної допомоги управління зовнішніх зносин та міжнародної технічної допомоги Департаменту зовнішніх зносин, залучення інвестицій та з питань туризму і курортів Волинської обласної державної адміністрації, затвердженим наказом директора Департаменту від 30.09.2021 №35, було визначено місце та спосіб проведення співбесіди: Волинська обл., м. Луцьк, майдан Київський, 9, каб. № 615 за фізичної присутності кандидатів, водночас у визначений час ОСОБА_1 до місця проведення співбесіди не з`явився, тому, враховуючи вимоги абзацу третього пункту 53 Порядку №246, останній вважається таким, що не пройшов конкурсний відбір.
Згідно з частинами першою, другою статті 28 Закону №889-VIII рішенням Комісії або конкурсної комісії визначаються кандидатури на зайняття посад державної служби, які набрали найбільшу загальну кількість балів за результатами складання загального рейтингу кандидатів (не більше трьох на одну посаду), для вибору суб`єктом призначення або керівником державної служби переможця конкурсу. Результатами конкурсу є визначення суб`єктом призначення або керівником державної служби переможця (переможців) конкурсу. Рішення конкурсної комісії оформляється протоколом, який підписується присутніми на засіданні членами комісії, не пізніше ніж протягом трьох календарних днів після його проведення і зберігається в державному органі, в якому проводився конкурс, протягом трьох років.
Відповідно до частини шостої статті 28 Закону №889-VIII кандидат, якого не визначено переможцем конкурсу, має право оскаржити рішення Комісії або конкурсної комісії до суду з підстав порушення умов або порядку проведення конкурсу, що могло істотно вплинути на його результати. Оскарження рішення Комісії або конкурсної комісії не зупиняє призначення переможця конкурсу на відповідну посаду державної служби.
Суд зауважує, що дії посадових/службових осіб відповідача щодо недопущення позивача до проведення співбесіди, виходячи із предмету спірних правовідносин, оцінюються судом саме в контексті проведення конкурсних процедур. В даному випадку за наслідками розгляду справи суд прийшов до висновку, що дії відповідальних працівників відповідача щодо не допуску до проведення співбесіди є правомірними та ґрунтуються на вимогах чинного законодавства.
Посадові особи відповідача є відповідальними за організацію та проведення конкурсу, а не за пропуск позивача в приміщення Волинської ОДА, яке здійснюється відповідно до встановленого адміністрацією порядку.
Згідно з частиною першою статті 5 КАС України кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси та просити про їх захист.
Аналізуючи вищевикладене, суд зазначає, що підставою для звернення до адміністративного суду є наявність у позивача порушених прав, свобод або інтересів зі сторони суб`єкта владних повноважень. В такому випадку порушені права підлягають захисту судом у спосіб, що дозволить відновити таке порушене право.
Враховуючи те, що в ході розгляду даної справи не встановлено порушення умов або порядку проведення конкурсу, водночас підтверджено факт неприбуття позивача у визначений час до місця проведення співбесіди, відтак рішення конкурсної комісії про визначення або відсутність переможця конкурсного відбору на зайняття вакантної посади державної служби категорії "В" - головного спеціаліста відділу міжнародної технічної допомоги управління зовнішніх зносин та міжнародної технічної допомоги Департаменту зовнішніх зносин, залучення інвестицій та з питань туризму і курортів Волинської обласної державної адміністрації не порушує прав, свобод чи інтересів позивача та його не стосується, а ОСОБА_1 звернувся за захистом прав, які жодним чином відповідачем не порушені.
Суд також враховує позицію Європейського суду з прав людини (в аспекті оцінки аргументів учасників справи у касаційному провадженні), сформовану, зокрема, у справах "Салов проти України" (заява №65518/01; від 06.09.2005; пункт 89), "Проніна проти України" (заява №63566/00; 18.07.2006; пункт 23) та "Серявін та інші проти України" (заява №4909/04; від 10.02.2010; пункт 58): принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, передбачає, що у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються; хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент; міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення.
Всі інші аргументи наведені позивачем не спростовують висновків суду, зроблених в даному судовому розгляді та не потребують дачі відповіді судом на кожне з них.
Відповідно до частини першої, другої статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Проаналізувавши вищенаведене, суд дійшов висновку, що відповідач діяв на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені чинним законодавством України, а тому у задоволенні позовних вимог необхідно відмовити повністю.
Щодо строків звернення до суду з даним позовом, суд враховує наступне.
Частиною 7 статті 28 Закону України «Про державну служб» визначено, що скарга на рішення Комісії або конкурсної комісії подається не пізніше ніж через 10 календарних днів з дня оприлюднення результатів конкурсу із зазначенням відомостей про порушення умов або порядку проведення конкурсу, що могло істотно вплинути на його результати.
Кандидат, який оскаржує рішення Комісії або конкурсної комісії, зобов`язаний невідкладно повідомити про це відповідного суб`єкта призначення з наданням копії скарги.
Частиною 5 статті 122 КАС України визначено, що для звернення до суду у справах щодо прийняття громадян на публічну службу, її проходження, звільнення з публічної служби встановлюється місячний строк.
Відповідно до частини 3 статті 123 КАС України, якщо факт пропуску позивачем строку звернення до адміністративного суду буде виявлено судом після відкриття провадження в адміністративній справі і позивач не заявить про поновлення пропущеного строку звернення до адміністративного суду, або якщо підстави, вказані ним у заяві, будуть визнані судом неповажними, суд залишає позовну заяву без розгляду.
Аналіз вказаних норм дає суду підстави для висновку, що в даному випадку позивачем не було пропущено строк звернення до суду, враховуючи наступне.
Як вбачається із матеріалів справи позивач оскаржує дії та рішення відповідача, які мали місце 08.11-10.11.2021.
02.12.2021 позивачем було оскаржено до суду дії відповідача щодо не допуску його до проведення співбесіди та рішення комісії за результатами проведеного конкурсу, про що свідчить дата штемпеля вхідної кореспонденції суду.
Нормами частини 5 статті 122 КАС України визначено місячний строк звернення до суду у справах пов`язаних з проходженням публічної служби, який позивачем пропущено не було.
Що стосується строків, встановлених статтею 28 Закону України «Про державну службу», то суд їх до уваги не приймає, оскільки даною нормою регламентовано право особи на оскарження рішень конкурсної комісії шляхом подачі скарги, для яких встановлено 10 денний строк, а не строки звернення до суду з даною категорією позовів, які регламентовані нормами КАС України.
Керуючись статтями 241, 242, 243, 245, 246, 262, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
В задоволенні позову ОСОБА_1 до Департаменту зовнішніх зносин, залучення інвестицій та з питань туризму і курортів Волинської обласної державної адміністрації про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити дії відмовити повністю.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення суду може бути оскаржене в апеляційному порядку повністю або частково шляхом подання апеляційної скарги до Восьмого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Суддя Р.С. Денисюк
Суд | Волинський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 12.04.2022 |
Оприлюднено | 24.06.2022 |
Номер документу | 103957715 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи, що виникають з відносин публічної служби, зокрема справи щодо прийняття громадян на публічну службу, з них |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Святецький Віктор Валентинович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Святецький Віктор Валентинович
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Денисюк Руслан Степанович
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Денисюк Руслан Степанович
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Денисюк Руслан Степанович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні