ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
13 квітня 2022 року ЛуцькСправа № 140/1640/22
Волинський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого-судді Лозовського О.А.,
розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Преміум Тракс Луцьк ЛТД до Головного управління ДПС у Волинській області, Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії,
ВСТАНОВИВ:
Товариства з обмеженою відповідальністю Преміум Тракс Луцьк ЛТД (далі ТзОВ Преміум Тракс Луцьк ЛТД, позивач, товариство) звернулося в суд з позовом до Головного управління ДПС у Волинській області (далі ГУ ДПС у Волинській області, відповідач, податковий орган), Державної податкової служби України (далі ДПС України, відповідач) про визнання протиправним та скасування рішення комісії Головного управління ДПС у Волинській області про реєстрацію або відмову у реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 17.11.2021 № 3383860/33980587 про відмову в реєстрації податкової накладної №327 від 18.10.2021; зобов`язання Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних подані Товариством з обмеженою відповідальністю Преміум Тракс Луцьк ЛТД податкову накладну №327 від 18.10.2021.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що позивачем було подано на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних податкову накладну від 18.10.2021 №327, однак її реєстрація була зупинена ГУ ДПС у Волинській області на підставі підпункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України (далі - ПК України), з підстав відсутності кодів УКТЗЕД/ДКПП товар/послуг 73.20 в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуг та обсягу його постачання, що відповідає пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операції. Податковим органом запропоновано надати запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН.
Позивач вказує, що з метою усунення причин зупинення реєстрації вищезазначеної податкової накладної ТзОВ «Преміум Тракс Луцьк ЛТД» 12.11.2021 на адресу контролюючого органу в електронному вигляді було надіслано повідомлення про подання пояснень та копії документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, тому Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунків коригування в ЄДРПН прийнято рішення від 17.11.2021 №3383860/33980587 про відмову в реєстрації податкової накладної від 18.10.2021 №327.
Підставою прийняття вищевказаного рішення є ненаданням платником податку первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних. У додатковій інформації зазначено: відсутні підтверджуючі документи, а саме: Додаток 1, передбачений п. 2.2. Договору від 01.03.2016р. та Повідомлення про умови Маркетингової компанії, передбачене п. 3.1 вищезгаданого Договору.
Рішення Головного управління ДПС у Волинській області про реєстрацію або відмову у реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 17.11.2021 № 3383860/33980587 було оскаржене позивачем до ДПС України. Однак, за результатами розгляду скарги позивача від 01.12.2021 року щодо рішення про відмову в реєстрації ПН в ЄРПН, комісією ДПС України ухвалено рішення від 07.12.2021 №57517/33980587/2, яким залишено скаргу позивача без задоволення, а рішення комісії регіонального рівня від без змін.
Позивач не погоджується із оскаржуваними рішеннями відповідачів, вважає їх протиправними та такими, що підлягають скасуванню, оскільки з наявних матеріалів справи вбачається, що первинні документи, оформлені позивачем в рамках господарських відносин із контрагентами, копії яких надані разом із поясненнями для прийняття рішення щодо реєстрації податкових накладних, складені у відповідності до вимог законодавства та є первинними документами, які засвідчують факт реального виконання позивачем та його контрагентом господарських зобов`язань.
Позивач просить врахувати, що у квитанціях про зупинення реєстрації податкової накладної не було зазначено перелік документів, необхідних для її реєстрації. З врахуванням цієї обставини невідповідність вимог контролюючого органу в квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної щодо надання документів правовій визначеності виключала для контролюючого органу можливість прийняття негативного для позивача рішення з підстав невиконання ним вимог. Можливість виконання платником податків обов`язку надати документи, необхідні для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної, прямо залежить від чіткого визначення контролюючим органом конкретного переліку цих документів. З огляду на відсутність конкретизації вимог контролюючого органу щодо надання документів (чіткий їх перелік), рішення про відмову в реєстрації податкових накладних не відповідають критерію обґрунтованості, а тому є протиправними.
Ухвалою судді Волинського окружного адміністративного суду від 09.02.2022 позовну заяву прийнято до розгляду, відкрито провадження у справі та ухвалено розгляд справи проводити за правилами спрощеного позовного провадження без виклику учасників справи за наявними у справі матеріалами.
У відзиві на позовну заяву від 22.02.2022 представник відповідачів щодо визнання протиправними та скасування рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, прийнятих комісією з питань зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування ГУ ДПС у Волинській області, представник відповідачів вказує, що позивачем було подано на реєстрацію податкову накладну №327 від 18.10.2021.
Відповідно до квитанцій, податкові накладні прийнято, але їх реєстрація зупинена на підставі квитанції - від 18.10.2021 року у зв`язку із тим, що коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 73.20 відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Позивачу запропоновано надати пояснення і копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеній в податковій накладній.
Для підтвердження реєстрації податкових накладних позивачем подано повідомлення №1 від 12.11.2021 року про подання пояснень та копії документів у кількості 6 додатків щодо податкових накладних/розрахунків коригування реєстрацію яких зупинено.
Однак, комісією з питань зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування Головного управління ДПС у Волинській області прийняте рішення від 17.11.2021 №338360/33980587 про відмову в реєстрації податкової накладної №327 від 18.10.2021.
Усі оскаржувані рішення були прийняті у зв`язку із ненаданням платником податку копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання " і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових фори та галузевої специфіки, накладних. Відповідно до графи «Додаткова інформація» зазначеного рішення комісії, відсутні підтверджуючі документи, а саме: Додаток 1, передбачений п.2.2 Договору від 01.03.2016р., та Повідомлення про умови Маркетингової компанії, передбачене п.3.1 вищезгаданого Договору.
Як вбачається з п. 2.2. Рамкового договору про надання маркетингових послуг №04MS16 (надалі - Договір) обсяг Послуг, що надаються Виконавцем за цим договором, визначений в Додатку 1 до цього договору.
Також, відповідно до п. 3.1. Договору, Вольво доводить до відома Виконавця Повідомлення про умови Маркетингової кампанії не пізніше як за 5 (п`ять) календарних днів до початку співпраці (надання послуг) в рамках Маркетингової кампанії.
На розгляд комісії ГУ ДПС у Волинській області не було подано вказаних додатків до договору для їх оцінки комісією при вирішення питання про реєстрцію/відмову в реєстрації податкової накладної.
З врахуванням викладеного, представник відповідачів вважає, що оскаржувані рішення Комісії про реєстрацію або відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних є обґрунтованими та прийнятими з дотриманням вимог чинного законодавства, яке регулює спірні правовідносини.
Щодо зобов`язання ДПС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №327 від 18.10.2021, представник відповідачів вказує, що повноваження ДПС України щодо реєстрації податкових накладних в ЄРПН є дискреційними повноваженнями та виключною компетенцією уповноваженого органу. А тому, позовні вимоги щодо зобов`язання ДПС України зареєструвати в ЄРПН податкові накладні, слід розцінювати саме як вимогу про втручання в дискреційні повноваження відповідача та виходить за межі завдань адміністративного судочинства.
З наведених підстав представник відповідачів просив у задоволенні позову відмовити повністю.
Ухвалою Волинського окружного адміністративного суду від 30.03.2022 відмовлено в задоволенні клопотання представника відповідачів про розгляд за правилами загального позовного провадження адміністративної справи за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Преміум Тракс Луцьк ЛТД» до Головного управління ДПС у Волинській області, Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії.
Суд, перевіривши доводи сторін у заявах по суті справи, дослідивши письмові докази на предмет належності, допустимості, достовірності кожного доказу окремо, а також достатності і взаємозв`язку доказів у їхній сукупності, встановив такі обставини.
Судом встановлено, що ТзОВ «Преміум Тракс Луцьк ЛТД» зареєстроване 14.12.2005 та здійснює діяльність з технічного обслуговування, ремонту транспортних засобів, а також торгівлю приладдям і деталями до них. Позивач є авторизованою сервісною станцією Volvo Group в Україні. Крім того, між позивачем (Виконавець) та ТзОВ з іноземними інвестиціями «Вольво Україна» (Вольво) було укладено рамковий договір про надання маркетингових послуг №04MS16 від 01.03.2016, до умов якого виконавець зобов`язується надавати Послуги (маркетингові послуги, спрямовані на стимуляцію збуту та просування Продукції (запасні частини, які рекламуються і продаються в Україні від торговими марками «Volvo» та «Renault»), що надаються Виконавцем Вольво на Території на підставі цього Договору) на Території (територія визначена Договором з Сервісною Станцією), а Вольво зобов`язується оплачувати Послуги в строки та в порядку, встановленому цим Договором. Обсяг Послуг, що надаються Виконавцем за цим Договором, визначений в Додатку 1 до цього Договору.(пункти 2.1-2.2 Договору).
Відповідно до розділу 3 Договору Вольво доводить до відома Виконавця Повідомлення про умови Маркетингової кампанії не пізніше як за 5 (п`ять) календарних днів до початку співпраці (надання Послуг) в рамках відповідної Маркетингової кампанії.
Вольво вправі в будь-який час змінити умови Маркетингової кампанії шляхом доведення до відома Виконавця відповідного Повідомлення про зміну умов Маркетингової кампанії не пізніше як за 5 (п`ять) календарних днів до початку дії змінених умов Маркетингової кампанії. В будь-якому разі змінені умови Маркетингової кампанії застосовуються до відносин Сторін щодо надання Послуг за Договором не раніше, ніж з початку наступного Звітного періоду після того, коли до відома Виконавця було доведено відповідне Повідомлення про зміну умов Маркетингової кампанії.
Виконавець надає Послуги в порядку, визначеному в Додатку 1 до цього Договору.
Після закінчення Звітного періоду, Виконавець готує та надсилає Вольво звіт про надані Послуги за відповідний Звітний період (далі - «Звіт про надані послуги»), в якому надано Послу ги, а Вольво, не пізніше 15-ого робочого дня після отримання Звіту про надані послуги готує та надсилає Виконавцю два примірники Акта наданих послуг (далі - «Акт наданих послуг»). Звіт про надані послуги та Акт наданих послуг готуються та оформлюються стосовно кожної Маркетингової кампанії окремо.
Виконавець зобов`язаний підписати Акт наданих Послуг та направити Вольво один примірник підписаного Акта наданих послуг або обгрунтовані заперечення до Акта наданих послуг протягом 10 (десяти) календарних днів з дати його отримання Вольво.
За надання Послуг Вольво сплачує Виконавцю плату у розмірі, що визначається відповідно до умов Додатків до цього Договору та/або Повідомлень про умови Маркетингових кампаній щодо відповідних Маркетингових кампаній (з урахуванням змін (у разі наявності)) (далі - «Плата за Послуги»). Всі витрати, понесені Виконавцем у зв`язку з наданням Послуг та/або виконанням ним інших своїх обов`язків за цим Договором, включаються у Плату за Послуги та не підлягають додатковому відшкодуванню Виконавцю. Передбачена в Додатках до Договору та/або Повідомленнях про умови Маркетингової кампанії (з урахуванням змін (у разі наявності)) Плата за Послуги визначена без урахування ПДВ, що підлягає сплаті додатково до Плати за Послуги, відповідно до законодавства України, і без урахування будь-яких інших податків, що можуть підлягати сплаті в майбутньому (пункти 4.1-4.3 Договору).
Згідно з пунктами 4.6-4.8 Договору Виконавець виставляє Вольво рахунок на оплату Плати за Послуги після підписання обома Сторонами Акту наданих послуг, передбаченого в пункті 3.6. Договору. Вольво здійснює оплату Плати за Послуги в національній валюті України (гривні) протягом 10 (десяти) робочих днів з дати отримання рахунку, виставленого Виконавцем з дотриманням порядку виставлення рахунків, передбаченого в пункті 4.6. Договору, шляхом переказу на банківський рахунок Виконавця в обслуговуючому українському банку, вказаний у відповідному рахунку Виконавця. Датою оплати Плати за Послуги вважається дата списання коштів з рахунку Вольво.
На виконання умов Рамкового договору про надання маркетингових послуг №04MS16 та Повідомлення про проведення маркетингової кампанії ТзОВ з іноземними інвестиціями "Вольво Україна" поставлено ТзОВ «Преміум Тракс Луцьк ЛТД» продукцію на загальну суму 10 567808,04 грн, що підтверджується актом звірки взаєморозрахунків за 3 квартал 2021 року.
Судом встановлено, що 18.10.2021 сторонами було підписано звіт про надані послуги № LZ-2021.03/АМ, згідно з яким плата позивачу за маркетингові послуги, в рамках проведеної Маркетингової кампанії, з 01.07.2021 по 30.09.2021 (3 квартал) складає 5 361.69 Євро, що на момент погодження звіту становить 166 110,52 грн. без ПДВ по курсу 30.981 (курс Євро НБУ станом на 30.09.2021). Тому, ТзОВ «Преміум Тракс Луцьк ЛТД» було підготовлено акт надання послуг № 8555 від 18.10.2021 та сформовано рахунок на оплату № 8555 від 18.10.2021 на загальну 199 332, 62 грн, у тому числі ПДВ 33 222,10 грн.
Надані послуги на підставі рахунку від 18.10.2021 року №8555 оплачені ТзОВ з іноземним інвестиціями «Вольво Україна» в повному розмірі 28.10.2021, що підтверджується платіжним дорученням № 3303 від 28.10.2021 та актом звірки взаємних розрахунків за жовтень 2021 року.
За результатом виконання ТзОВ «Преміум Тракс Луцьк ЛТД» даної господарської операції до Єдиного державного реєстру податкових накладних на реєстрацію було направлено податкову накладну №327 від 18.10.2021 на загальну суму на суму 199332,62 грн, в тому числі ПДВ 33222,10 грн.
Вказана податкова накладна була прийнята ДПС України, однак, відповідно до квитанції від 08.11.2021 реєстрація вищезазначеної податкової накладної зупинена на підставі підпункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, з підстав відсутності кодів УКТЗЕД/ДКПП товар/послуг 73.20 в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуг та обсягу його постачання, що відповідає пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операції. Запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН.
Як слідує з матеріалів справи, з метою усунення причин зупинення реєстрації вищезазначеної податкової накладної, ТзОВ «Преміум Тракс Луцьк ЛТД» надіслано повідомлення про подання пояснень та копії документів: Акт надання послуг №8555 від 18.10.2021; Рамковий договір про надання маркетингових послуг №04MS16; Звіт про наданні послуги №LZ-2021.03/AM від 18.10.2021; Платіжне доручення №3303 від 28.10.2021; Рахунок на оплату №8555 від 18.10.2021; Податкова накладна 18.10.2021 №327.
Однак, Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунків коригування в ЄДРПН прийнято рішення від 17.11.2021 № 3383860/33980587 про відмову в реєстрації податкової накладної №327 від 18.10.2021. Підставою прийняття вищевказаних рішень є ненаданням платником податку первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних, а саме: відсутні підтверджуючі такі як Додаток 1, передбачений п. 2.2. Договору від 01.03.2016 та Повідомлення про умови Маркетингової компанії, передбачене п. 3.1 вищезгаданого Договору.
Крім того, вищезгадане рішення про відмову в реєстрації податкової накладної було оскаржене в адміністративному порядку до Державної податкової служби України. Однак, за результатами розгляду скарги від 01.12.2021 щодо рішення про відмову в реєстрації ПН в ЄРПН, комісією ДПС України ухвалено рішення від 07.12.2021 №57517/33980587/2, яким залишено скаргу позивача без задоволення, а рішення комісії регіонального рівня від 17.11.2021 № 3383860/33980587 про відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних без змін.
Не погоджуючись із прийнятими рішенням контролюючих органів, позивач звернувся з даним позовом до суду.
При вирішенні спору суд керується такими нормативно-правовими актами.
Згідно з частиною другою статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює та визначає ПК України.
Відповідно до вимог пункту 201.10 статті 201 ПК України, при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в ЄРПН та надати покупцю за його вимогою.
Податкова накладна, складена та зареєстрована в ЄРПН платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 01 липня 2017 року в ЄРПН податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.
Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до ЄРПН є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.
Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.
Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.
Відповідно до вимог пункту 201.16 статті 201 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
На виконання цієї норми Кабінетом Міністрів України прийнято постанову від 11 грудня 2019 року №1165, якою затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН та Порядок розгляду скарги щодо рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН.
Відповідно до пункту 2 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в ЄРПН, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року №1165 (далі Порядок №1165), автоматизований моніторинг відповідності податкової накладної/розрахунку коригування критеріям оцінки ступеня ризиків - сукупність заходів та методів, що застосовуються контролюючим органом для виявлення ознак наявності ризиків порушення норм податкового законодавства за результатами проведення автоматизованого аналізу наявної в інформаційних системах контролюючих органів податкової інформації.
Нормами пункту 7 Порядку №1165, визначено, у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної / розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної / розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної / розрахунку коригування зупиняється.
Пунктом 8 Порядку №1165, передбачено, що платник податку отримує інформацію щодо податкових накладних / розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена, через електронний кабінет.
Згідно пункту 10 Порядку №1165, у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
Відповідно до пункту 11 Порядку №1165, у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування зазначаються:
1) номер та дата складення податкової накладної / розрахунку коригування;
2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку;
3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.
Критерії ризиковості платника податку на додану вартість визначені додатком №1 до Порядку №1165.
Зокрема, згідно пункту 1 Критерії ризикованості здійснення операцій передбачено відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, поданій для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних, у таблиці даних платника податку на додану вартість як товару/послуги, що на постійній основі постачається, та обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 01.01.2017 в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 раза, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 01.01.2017 у Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС.
Як установлено судом реєстрація спірної податкової накладної була зупинена на підставі пункту 201.16 статті 201 ПК України, з підстав відсутності кодів УКТЗЕД/ДКПП товар/послуг 73.20 в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуг та обсягу його постачання, що відповідає пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операції.
Відповідно до пункту 4 Порядку №520, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі.
Згідно пункту 5 Порядку №520, перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.
Пунктом 9 Порядку №520, письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня.
Згідно пункту 3 Порядку №520, комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу.
Відповідно до пункту 11 Порядку №520, комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі в разі: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі; та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку; та/або надання платником податку копій документів, складених/ оформлених із порушенням законодавства.
Рішеннями ГУ ДПС у Волинській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН від 17.11.2021 № 3383860/33980587 відмовлено в реєстрації податкової накладної №327 від 18.10.2021 в ЄРПН з підстав ненадання платником податку первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.
Суд також зазначає, що в графі додаткова інформація вказаного рішення зазначено: відсутні підтверджуючі такі як Додаток 1, передбачений п. 2.2. Договору від 01.03.2016 та Повідомлення про умови Маркетингової компанії, передбачене п. 3.1 вищезгаданого Договору.
Як установлено судом та підтверджується податковим органом, з метою реєстрації зупиненої податкової накладної №327 від 18.10.2021 та підтвердження здійснення господарський операцій із ТзОВ з іноземними інвестиціями «Вольво Україна» (Вольво) позивач подав до контролюючого органу повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено від 12.11.2021 №1 та копії наступних документів: Акт надання послуг №8555 від 18.10.2021; Рамковий договір про надання маркетингових послуг №04MS16; Звіт про наданні послуги №LZ-2021.03/AM від 18.10.2021; Платіжне доручення №3303 від 28.10.2021; Рахунок на оплату №8555 від 18.10.2021; Податкова накладна 18.10.2021 №327.
Таким чином, до повідомлення від 12.11.2021 №1 ТзОВ Преміум Тракс Луцьк ЛТД дійсно не надано Додаток 1, передбачений п. 2.2. Договору від 01.03.2016 та Повідомлення про умови Маркетингової компанії, передбачене п. 3.1 вищезгаданого Договору, не дослідивши яких у контролюючого органу не було можливості визначити суть господарської операції, на підставі якої позивачем було подано для реєстрації податкову накладну №№327 від 18.10.2021.
Суд зауважує, що предметом доказування при вирішенні вимог про зобов`язання контролюючого органу зареєструвати податкову накладну мають бути встановленими обставини достатності документів для її реєстрації. Тобто, позивач має довести, що ним було подано вичерпний перелік документів, достатніх для реєстрації податкової накладної.
Як повідомив контролюючий орган на розгляд комісії не були надані наступні документи: Додаток 1, передбачений п. 2.2. Договору від 01.03.2016 (Обсяг та порядок надання послуг) та Повідомлення про умови Маркетингової компанії від 21.12.2020, передбачене п. 3.1 вищезгаданого Договору, які були подані позивачем до суду.
Позивач відповіді та відзив не подав, вказаних обставин не заперечив та доказів на спростування вказаних обставин позивач не надав.
Тобто, долучений позивачем до матеріалів справи обсяг доказів, є більш розширеним та не відповідає переліку документів, що досліджувався Комісією ДПС при прийнятті оскаржуваного рішення.
Разом з тим, на думку суду, при дослідженні правомірності оскаржуваного рішення про відмову в реєстрації податкової накладної підлягають врахуванню лише документи, що подавались платником податків безпосередньо суб`єкту владних повноважень, який приймав відповідне рішення.
Аналогічна правова позиція викладена в постановах Восьмого апеляційного адміністративного суду від 16.02.2021 у справі №140/12984/20, від 27.04.2021 у справі № 140/13908/20, від 19.04.2021 у справі № 140/15395/20, від 09.05.2021 у справі № 140/15301/20, від 21.10.2021 у справі № 140/4317/21, від 21.10.2021 у справі № 500/889/21.
Суд також зауважує, що відсутність конкретизації переліку документів у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної перешкоджає платнику податків надати контролюючому органу необхідний в розумінні суб`єкта владних повноважень пакет документів, однак такі обґрунтування недоречно застосовувати у спірній ситуації, коли платник не просто не надав окремих документів, які податковий орган уважав обов`язковими, а фактично взагалі не надав контролюючому органу передбачених рамковим договором про надання маркетингових послуг №04MS16 від 01.03.2016 додатків, що визначають предмет господарських відносин між контрагентами за податковою накладною, реєстрація якої була зупинена.
Враховуючи вищенаведене, оскільки подані контролюючому органу позивачем копії документів, для розгляду питання про прийняття рішення про реєстрацію в Реєстрі, були подані після прийняття оскаржуваного рішення, а подання платником податків певного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної має прямий зв`язок для прийняття позитивного рішення для позивача щодо реєстрації податкової накладної, отже суд дійшов висновку, що відповідачем правомірно прийнято рішення від від 17.11.2021 № 3383860/33980587 про відмову в реєстрації податкової накладної №327 від 18.10.2021 в ЄРПН.
Відповідно до статті 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.
Відповідно до вимог частини другої статті 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
З урахуванням встановлених обставин справи та наведених норм чинного законодавства України, суд погоджується із доводами контролюючого органу про те, що ТзОВ Преміум Тракс Луцьк ЛТД не надало усіх документів, які є достатніми для реєстрації податкової накладної №327 від 18.10.2021 в ЄРПН, а тому у задоволенні позовних вимог товариства слід відмовити повністю.
За правилами статті 139 КАС України, судом не вирішується питання про розподіл судових витрат.
Керуючись статтями 139, 243-246, 255, 257, 262, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, на підставі Податкового кодексу України, суд
ВИРІШИВ:
У задоволенні позову Товариства з обмеженою відповідальністю Преміум Тракс Луцьк ЛТД (45242, Волинська область, Ківерцівський район, село Озерце, вулиця Тракторна, 20а, код ЄДРПОУ 33980587) до Головного управління ДПС у Волинській області (43010, Волинська область, місто Луцьк, Київський майдан, 4, код ЄДРПОУ 44106679), Державної податкової служби України (04053, місто Київ, Львівська площа, 8, ідентифікаційний код юридичної особи 43005393) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії відмовити повністю.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржене учасниками справи в апеляційному порядку повністю або частково шляхом подання апеляційної скарги до Восьмого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Суддя О.А. Лозовський
Суд | Волинський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 12.04.2022 |
Оприлюднено | 22.06.2022 |
Номер документу | 103957769 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних |
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Лозовський Олександр Анатолійович
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Лозовський Олександр Анатолійович
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Лозовський Олександр Анатолійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні