Ухвала
від 01.07.2010 по справі 8/411 (2-а-9483/08)
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АД МІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа: № 8/411 (2-а-9483/08) Головуючий у 1-й інстанції: < Текст >

Суддя-доповідач: Попови ч О.В.

У Х В А Л А

Іменем України

"01" липня 2010 р. м. Київ

Колегія суддів Киї вського апеляційного адміні стративного суду в складі:

головуючого судді Попович О.В.

суддів Мельничука В.П., Желтобрюх І.Л.,

при секретарі Кравченко Д.І.,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні апеляційн у скаргу позивача Товарист ва з обмеженою відповідаль ністю «Самміт-М» на Постанов у Окружного адміністративно го суду м. Києва від 10.02.2009 року у с праві за адміністративним по зовом Товариства з обмеж еною відповідальністю «Самм іт-М» до Державної податково ї інспекції в Голосіївському районі м. Києва, третя особа: Д ержавна податкова адміністр ація у м. Києві про визнання не дійсними рішень про застосув ання штрафних (фінансових) са нкцій, -

В С Т А Н О В И Л А:

Постановою Окружного адмі ністративного суду м. Києва в ід 10.02.2009 року в задоволенні адмі ністративного позову Това риства з обмеженою відпові дальністю «Самміт-М» до Держ авної податкової інспекції в Голосіївському районі м. Киє ва, третя особа: Державна пода ткова адміністрація у м. Києв і про визнання недійсними рі шень про застосування штрафн их (фінансових) санкцій за пор ушення по здійсненню розраху нкових операцій у сфері готі вковового та безготівкового обігу - відмовлено.

Не погоджуючись з вищезазн аченою Постановою, позивач п одав апеляційну скаргу, в які й просить скасувати Постанов у суду першої інстанції та по становити нову, якою позовні вимоги задовольнити. В обґру нтування своїх вимог, апелян т посилається на порушення с удом першої інстанції норм м атеріального права, що стало підставою для постановлення неправильного рішення.

Заслухавши суддю-доповіда ча, пояснення учасників проц есу, які з' явились в судове з асідання, дослідивши матеріа ли справи, колегія суддів при ходить до наступного.

Як встановлено судом першо ї інстанції та підтверджуєть ся матеріалами справи, праці вниками Державної податково ї адміністрації у м. Києві бул о проведено перевірку щодо к онтролю за здійсненням розра хункових операцій у сфері го тівкового та безготівкового обігу ТОВ «Самміт-М», за резул ьтатами якої складено Акт пе ревірки №26500307/2305 від 11.04.2008 року та в иявлено порушення п. 9 ст. 3 Зако ну України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, гр омадського харчування та пос луг» - підприємством не забез печено щоденне друкування та зберігання фіскальних звітн их чеків «Z» звітів, а саме за 28. 08.2007 року, звіт №1482 в книзі обліку РРО (КОРО); 10.04.2008 року було роздру ковано та наклеєно в КОРО фіс кальний звітний чек №1594, згідн о з яким через РРО було отрима но торгівельну виручку на 26050 г рн., однак, на момент перевірки відповідний запис в розділі 2 КОРО по сказаному звіту не з роблено, про що перевіряючі з робили відмітку.

На підставі зазначеного Ак ту ДПІ у Голосіївському райо ні м. Києва прийняте спірне рі шення №0002812308від 18.04.2007 року про зас тосування штрафних (фінансов их) санкцій в сумі 1920,50 грн. за по рушення п. 1, 2, 5, 13 ст. 3 Закону Укра їни «Про застосування реєстр аторів розрахункових операц ій у сфері торгівлі, громадсь кого харчування та послуг».

Судом першої інстанції, піс ля дослідження матеріалів сп рави та доказів по справі у їх сукупності, прийнято рішенн я про відмову в задоволенні п озовних вимог, враховуючи не доведеність посилань позива ча на неправомірність провед еної перевірки та дій праців ників ДПА у м. Києві під час да ної перевірки, за наслідками якої були прийняті оскаржув ані податкові повідомлення-р ішення.

З вказаними висновками Окр ужного адміністративного су ду м. Києва не можна не погодит ись.

Відповідно до статті 2 Закон у України « Про державну пода ткову службу в Україні» (далі Закон № 509) одним із ряду завдан ь органів державної податков ої служби є:

здійснення контролю за дод ержанням податкового законо давства, правильністю обчисл ення, повнотою і своєчасніст ю сплати до бюджетів, державн их цільових фондів податків і зборів (обов'язкових платеж ів), а також неподаткових дохо дів, установлених законодавс твом.

Згідно із ст. З Закону Украї ни «Про державну податкову с лужбу в Україні», органи держ авної податкової служби Укра їни у своїй діяльності керую ться Конституцією України, з аконами України, іншими норм ативно-правовими актами орга нів державної влади, а також р ішеннями Верховної Ради Авто номної Республіки Крим і Рад и міністрів Автономної Респу бліки Крим, органів місцевог о самоврядування з питань оп одаткування, виданими у межа х їх повноважень.

Статтями 8, 9, 10 Закону № 509 визна чені функції органів державн ої податкової служби, до яких належить, зокрема здійсненн я контролю за додержанням по рядку проведення готівкових розрахунків за товари (послу ги) у встановленому законом п орядку.

Відповідно до п. 2 ст. 11 Закону № 509 органи державної податко вої служби у випадках, в межах компетенції та порядку, вста новлених законами України, м ають право, зокрема:

- здійснювати контроль за до держанням порядку проведенн я готівкових розрахунків за товари (послуги) у встановлен ому законом порядку.

Відповідно до статей 15, 16 Зак ону України «Про застосуванн я реєстраторів розрахункови х операцій у сфері торгівлі, г ромадського харчування та по слуг» від 06.07.1995 р. № 265/95-ВР, із зміна ми та доповненнями (далі Зако н № 265), контроль за додержанням суб'єктами підприємницької діяльності порядку проведен ня розрахунків за товари (пос луги), інших вимог цього Закон у здійснюють органи Державно ї податкової служби України шляхом проведення планових т а позапланових перевірок. Пл анові або позапланові переві рки осіб, що застосовують реє стратори розрахункових опер ацій (далі РРО), розрахункові к нижки або книги обліку розра хункових операцій, здійснюют ься у порядку передбаченому законодавством України.

У питаннях застосування РР О Закон № 265 є спеціальним. Отже , інші акти законодавства, у то му числі й Закон №509, застосову ються тільки в частині, не вре гульованої Законом №265.

Отже, до перевірок РРО засто совуються всі правила, що сто суються допущення посадових осіб до проведення планових та позапланових перевірок (с т. 11 Закону № 509). Тому посадові ос оби податкового органу мають право приступити до проведе ння перевірок РРО за умови на дання суб'єкту господарюванн я під розпис: направлення на п еревірку. Наказом Державної податкової адміністрації Ук раїни №355 від 27.03.2008 р. затверджено методичні рекомендації щодо порядку взаємодії між підро зділами органів державної по даткової служби України при організації та проведенні пе ревірок платників податків(д алі за текстом - Методичні рек омендації), згідно з якими з ме тою налагодження належної вз аємодії між підрозділами орг анів державної податкової сл ужби при організації та пров еденні перевірок платників п одатків, а також забезпеченн я об'єктивності та прозорост і при здійсненні контрольно - перевірочної роботи.

Пунктом 3.1 Методичних реком ендацій, встановлено, що прац івниками органів ДПС здійсню ються відповідно до щомісячн их планів органу ДПС планові перевірки щодо контролю за з дійсненням суб'єктами господ арювання розрахункових опер ацій у готівковій та/або безг отівковій формі, а також опер ацій купівлі - продажу інозем ної валюти та касових операц ій, а також наявністю свідоцт в про державну реєстрацію, па тентів і ліцензій та позапла нові перевірки у випадках, пе редбачених законодавством.

Відповідно до п.3.2 Методични х рекомендацій, перевірки що до контролю за

здійснення м суб'єктами господарювання розрахункових та касових опе рацій, наявністю свідоцтв пр о державну реєстрацію, патен тів і ліцензій проводяться г рупою у складі не менше

дв ох посадових осіб органів ДП С за наявності у них службови х посвідчень та направлення на

перевірку. Направлення виписується окремо на перев ірку кожного суб'єкта господ арювання у

2-х примірниках , проводяться групою у складі не менше двох осіб за наявнос ті у них службових посвідчен ь.

У межах повноважень, визнач ених Законом України «Про за стосування реєстратора роз рахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчу вання та послуг», органи Держ авної податкової служби пров одять перевірки згідно з зат вердженими керівником і пода ткових органів планами-графі ками.

Зважаючи на те що метою пере вірки було саме питання доде ржання суб'єктами підприємн ицької діяльності розрахунк ових операцій у сфері готівк ового та безготівкового обіг у відповідно до Закону Украї ни «Про застосування реєстра торів розрахункових операці й у сфері торгівлі, громадськ ого харчування та послуг» та не стосувалося своєчасності , достовірності, і повноти нар ахування і сплати податків т а зборів, то вданому випадку п овідомлення за 10 днів законод авством не передбачено.

Згідно п. 2.6. Положення про ве дення касових операцій у нац іональній валюті в Україні, з атвердженого Постановою Пра вління НБУ від 15.12.2004 року №637 (зі з мінами та доповненнями) уся г отівка, що надходить до кас, ма є своєчасно (у день одержання готівкових коштів) та в повні й сумі оприбутковуватися.

Оприбуткування готівки в к асах підприємств, які провод ять готівкові розрахунки з о формленням їх касовими ордер ами і веденням касової книги проводиться відповідно до в имог глави 4 Положення №637. Поря док цей поширюється на книги обліку розрахункових операц ій і розрахункові книжки, що в икористовуються суб' єктам и підприємницької діяльност і при здійсненні розрахунків у сфері торгівлі, громадсько го харчування та послуг, крім продажу іноземної валюти.

У разі проведення готівков их розрахунків із застосуван ням РРО або використання роз рахункової книжки, оприбутку ванням готівки є здійснення обліку готівки в повній сумі її фактичних надходжень у кн изі обліку розрахункових опе рацій на підставі фіскальних звітних чеків РРО.

Суми готівки, що оприбутков уються, мають відповідати су мам, визначеним у відповідни х касових (розрахункових) док ументах.

За порушення зазначеного з аконодавства, відповідно до п. 4 ст. 17 Закону України «Про за стосування реєстраторів роз рахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчу вання та послуг» від 06.07.1995 року №265/95-ВР із змінами та доповненн ями до суб' єктів підприємни цької діяльності, які здійсн юють розрахункові операції з а товари (послуги), за рішенням відповідних органів державн ої податкової служби України застосовуються фінансові са нкції.

Таким чином, колегія суддів приходить до висновку, що пер евірка працівниками державн ої податкової служби була пр оведена на підставі відповід них документів та у відповід ності до вимог вказаного вищ е Закону.

Відповідно до ч. 1 ст. 195 КАС Укр аїни суд апеляційної інстанц ії переглядає судові рішення суду першої інстанції в межа х апеляційної скарги.

Враховуючи те, що позивач ос каржує рішення про застосува ння штрафних (фінансових) сан кцій з підстав порушення пра цівниками державної податко вої служби порядку проведенн я перевірки та не заперечує с ам факт порушення норм Закон у України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, гр омадського харчування та пос луг», колегія суддів не вбача є підстав для перевірки зазн ачених фактів.

З огляду на вище наведене, с удом першої інстанції обґрун товано та всебічно досліджен о докази по справі, з' ясован і всі обставини. Рішення суду постановлено з дотриманням норм процесуального та матер іального права. Доводи апеля нта є необґрунтованими, судо м першої інстанції були пере вірені всі факти, які виклав а пелянт в своїй апеляційній с карзі, кожному з них була дана належна оцінка.

Відповідно до ст. 200 КАС Украї ни, суд апеляційної інстанці ї залишає скаргу без задовол ення, а постанову суду - без з мін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встанов ив обставини справи та ухвал ив судове рішення з додержан ням норм матеріального і про цесуального права.

Керуючись ст.ст.160, 198, 200, 205, 206, 212, 254 КА С України, колегія суддів, -

У Х В А Л И Л А:

Апеляційну скаргу позивач а Товариства з обмеженою відповідальністю «Самміт-М» на Постанову Окружного адмі ністративного суду м. Києва в ід 10.02.2009 року - залишити без за доволення.

Постанову Окружного адмін істративного суду м. Києва ві д 10.02.2009 року - залишити без змін.

Ухвала набирає зако нної сили з моменту її прогол ошення та може бути оскаржен а безпосередньо до Вищого ад міністративного суду Україн и протягом місяця з дня склад ення Ухвали в повному обсязі .

Головуюч ий суддя О.В. Попович

Судді В.П. Мельничук

І.Л. Желтобрюх

(Повний текст Ухвали складено 06.07.2010 року.)

СудКиївський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення01.07.2010
Оприлюднено22.07.2010
Номер документу10395922
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —8/411 (2-а-9483/08)

Ухвала від 01.07.2010

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Попович О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні