Справа № 457/210/22
провадження №1-кс/457/53/22
УХВАЛА
про продовження строку досудового рослідування
04 квітня 2022 року м. Трускавець
Слідчий суддя Трускавецького міського суду Львівської області ОСОБА_1 , за участю секретаря ОСОБА_2 ,
розглянув клопотання слідчої СВ відділення поліції № 2 Дрогобицького РВП ГУ НП у Львівської області ОСОБА_3 про продовження строку досудового розслідування, яке погоджено начальником Трускавецького відділу Дрогобицької окружної прокуратури ОСОБА_4 у кримінальному провадженні № 42020140000000128 від 06.10.2020 року та яке надійшло до суду 01.04.2022 року.
Перевіривши надані матеріали, включаючи витяг з Єдиного реєстру досудових розслідувань, щодо кримінального провадження, в межах якого було подано дане клопотання, дослідивши докази по даних матеріалах,-
В С Т А Н О В И В:
01.04.2022 року до слідчого судді Трускавецького міського суду Львівської області надійшло клопотання слідчої СВ відділення поліції № 2 Дрогобицького РВП ГУ НП у Львівської області ОСОБА_3 про продовження строку досудового розслідування, яке погоджено начальником Трускавецького відділу Дрогобицької окружної прокуратури ОСОБА_4 у кримінальному провадженні № 42020140000000128 від 06.10.2020 року за ознаками вчинення кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 364, ч. 1 ст. 242 КК України.
Дане клопотання мотивоване тим, що СВ відділення поліції №2 Дрогобицького РВП ГУ НП у Львівській області проводиться досудове розслідування у кримінальному провадженні № 42020140000000128 відомості про яке 06.10.2020 внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 242 та 2 ст. 364 КК України.
В ході проведення досудового розслідування з`ясовано, що зловживання службовим становищем посадовими особами Трускавецької міської ради, ЗАТ «Трускавецькурорт» та ТОВ «Трускавецькі лікувальні води», призвело до порушення правил охорони або використання надр, а саме родовищ мінерально- лікувальних вод на території м. Трускавець, Дрогобицького району Львівської області та призвело до їх забруднення.
Зокрема, встановлено, що ЗАТ «Трускавецькурорт» створено у 1999 році, на базі 23 колективних підприємств і Гідрогеологічної режимно- експлуатаційної станції (далі ГГРЕС), яка безпосередньо залучена до видобутку мінеральних вод. Разом з майновим комплексом, (станом на теперішній час, згідно відомостей реєстру речових прав на нерухоме майно, вказана комерційна структура володіє 83 об`єктами нерухомого майна, серед яких земельні ділянки, будівлі санаторіїв, приміщення призначені для обслуговування, експлуатації та постачання мінеральних вод, частина яких, перебуває в оренді або виступає заставою у договорах іпотеки) до ЗАТ «Трускавецькурорт», перейшов спеціальний дозвіл № 2005 від 18.10.1999, терміном дії до 18.10.2035, на право експлуатації родовищ мінеральних вод («Нафтуся», свердловини діючі № 1- НО, 8-НО, 17-НО, 21-Н, 22-А, спостережні - № 9-Н, 16- НО, 17-Н, 22-Н, «Юзя», свердловини діючі - № 27-РГ, 28-РГ, 5-К, 16 -РГ, спостережні - № 7- К. 9-Б, 7-А, «Липки», спостережні свердловини № 27-РГ і 28-РГ - по вул. Бориславській, резервні свердловини № 5-РГ і 6-Т - біля купального озера, висококонцентровані розсоли з мінералізацією вод 190 - 329 г/дмЗ «Воротише», свердловини діючі - № 27-РГ, 28-РГ, спостережні №15-Рк, 2-РГ «Помірки» в межах родовища наявні розсольні води та виявлено прісні води типу «Нафтуся», запаси яких потребують додаткової геологічної розвідки) та здійснення їх видобутку. Крім постачання мінеральних вод до лікувальних закладів м. Трускавець, вищевказана комерційна структура, здійснює реалізацію путівок до оздоровчих закладів (санаторіїв), що перебувають у статусі філіалів та обслуговування і експлуатацію бюветів мінеральних вод у Трускавець.
У лютому 2017 року, Трускавецька міська рада, в рамках договору «Про співпрацю», своїм рішенням надала ПрАТ «Трускавецькурорт» в оренду 22 земельні ділянки, в межах родовищ мінеральних вод та споруд призначених до експлуатації.
У жовтні 2016 року, з метою розмежування діяльності з експлуатації родовищ та постачання мінеральних вод і реалізації путівок до оздоровчих закладів фактичними власниками ПрАТ «Трускавецькурорт» здійснено реєстрацію ТОВ «Трускавецькі лікувальні води» (ЄДРПОУ 40873702, юридична адреса: м.Трускавець, вул.Помірецька, 51, засновник на момент реєстрації ПрАТ «Трускавецькурорт»).
У власності ТОВ «Трускавецькі лікувальні води», на підставі договорів купівлі- продажу, укладених з ПрАТ «Трускавецькурорт», у період з 26.11.2019, перебувають 2 бювети мінеральних вод (бювет №2, станом на теперішній час, не експлуатується), 14.05.2019 насосна станція по вул. Курортна 9 у с.Модричі, Дрогобицького району, Львівської області. Крім того, в оренді ПрАТ «Трускавецькі лікувальні води» перебувають 20 земельних ділянок, надані ПрАТ «Трускавецькурорт», цільовим призначенням, яких, є розробка родовищ природних лікувальних ресурсів та обслуговування споруд насосних станцій. Згідно відомостей єдиного реєстру з оцінки впливу на довкілля Міністерства енергетики та захисту довкілля України, у ТОВ «Трускавецькі лікувальні води» відсутній звіт з ОВД (оцінка впливу на довкілля) на експлуатацію відповідних родовищ. Крім того, дозвіл на спеціальне водокористування виданий вказаній комерційній структурі не містить відомостей щодо переліку місць водокористування в розрізі водозаборів та умов спеціального водокористування (щодобових обсягів видобутку). Додатково встановлено, що спеціальний дозвіл на користування надрами станом на теперішній час не переоформлено на ТОВ Трускавецькі лікувальні води». Внаслідок викладеного, службові особи зазначеного суб`єкта господарської діяльності здійснюють понаднормовий видобуток мінеральних вод з метою подальшої реалізації споживачам та перебуваючи у змові з службовими особами Трускавецької міської ради знижують обсяги спеціального водокористування у звітних документах, що призводить до зменшення обсягів сплати платежів за користування надрами для видобування корисних копалин до місцевого бюджету.
Крім того, у ході експлуатації родовищ мінеральних вод, службовими особами ПрАТ «Трускавецькурорт», ТОВ «Трускавецькі лікувальні води» та Трускавецької міської ради, порушуються положення Закону України «Про курорти та Кодексу України «Про надра» в частині недотримання обмежень передбачених для першої санітарної зони (зона суворого режиму, складається із 16-ти ділянок) округів санітарної охорони курорту.
Зокрема, службові особи Трускавецької міської ради, не вживають заходів щодо виготовлення проектів землеустрою з винесення меж першої санітарної зони мінеральних вод у м. Трускавець та закріплення їх в натурі (на місцевості), що, як наслідок, призводить до систематичних порушень режиму першої санітарної зони охорони мінеральних вод у м. Трускавець з боку фізичних і юридичних осіб. Внаслідок викладеного, мають місце факти видачі службовими особами органу місцевого самоврядування, містобудівних умов та обмежень на будівництво об`єктів нерухомості зацікавленим комерційним структурам, в межах зон суворого режиму джерел мінеральних вод, внаслідок чого, у вказаних зонах розташовані житлово-господарські будівлі та об`єкти комунального призначення, які визначають місця забруднення геологічного середовища, що не відповідає відповідним санітарним вимогам.
Крім того, внаслідок експлуатації і видобутку службовими особами ПрАТ Трускавецькурорт» та ТОВ «Трускавецькі лікувальні води» мінеральних вод з Трускавецьких родовищ, окремі свердловини перебувають у непридатному до використання стані, якісні характеристики вод з окремих свердловин не відповідають санітарним нормам, зокрема:
- на родовищі «Нафтуся», тільки на свердловині № 1-НО в 2015 році, була проведена чистка свердловини. По інших свердловинах, жодних профілактичних робіт, передбачених технологічною схемою не проводилось;
- на родовищі «Юзя», всі свердловини вийшли з ладу і не придатні для подальшої експлуатації. В 2014 році фахівцями у сфері гідрогеології проведено дослідження на ділянці родовища «Юзя» і відмічено підвищений вміст органічних речовин в кількості 15 м.куб на добу по категоріях В і СІ на свердловинах № 2-РГД і № 16-РК. На територію родовища «Юзя» і курортної балки, здійснюється скид дощової води з домішками господарської каналізації від санаторію «Женева» і інших побутових користувачів (житлових будинків);
- на родовищі «Липки», всі свердловини вийшли з ладу, робіт по їх відновленню не проводиться і не передбачається. Крім того, здійснюється скид дощової і господарської каналізації в І санітарну зону свердловин по вул. Городище - Роксолани;
- на родовищі «Воротище», також, не проводяться роботи згідно технологічної схеми, всі свердловини вийшли з ладу і потребують капітального ремонту.
Вказані негативні наслідки, допущенні у зв`язку з недотриманням службовими особами Трускавецької міської ради, положень Кодексу України «Про надра» в частині здійснення контролю за використанням та охороною на території м. Трускавець, в інтересах службових осіб ПрАТ «Трускавецькурорт». Крім того, вищевказаними діями, посадовими особами ПрАТ «Трускавецькурорт» порушуються окремі положення «Угоди про користування надрами», яка є невід`ємним додатком до спеціального дозволу.
19.10.2020 отримано ухвалу про тимчасовий доступ до речей та документів, що перебувають у володінні Львівської геолого-розвідувальної експедиції.
20.10.2020 проведено тимчасовий доступ до речей та документів, що перебувають у володінні Львівської геолого-розвідувальної експедиції.
19.10.2020 отримано ухвалу про тимчасовий доступ до речей та документів, що перебувають у володінні сектору у Львівській області Державного агенства водних ресурсів України.
22.10.2020 проведено тимчасовий доступ до речей та документів, що перебувають у володінні сектору у Львівській області Державного агенства водних ресурсів України.
19.10.2020 отримано ухвалу про тимчасовий доступ до речей та документів, що перебувають у володінні Басейнового управління водних ресурсів річок Західного Бугу та Сян.
22.10.2020 проведено тимчасовий доступ до речей та документів, що перебувають у володінні Басейнового управління водних ресурсів річок Західного Бугу та Сян.
19.10.2020 отримано ухвалу про тимчасовий доступ до речей та документів, що перебувають у володінні Трускавецької міської ради.
16.11.2020 проведено тимчасовий доступ до речей та документів, що перебувають у володінні Трускавецької міської ради.
24.11.2020 призначено судову інженерно-екологічну експертизу.
17.05.2021 отримано повідомлення про неможливість надання висновку експертизи.
25.05.2021 призначено комплексу судову інженерно-еколого-гідрогеологічну експертизу, яка на даний час перебуває на виконанні.
22.09.2021 Львівської обласної прокуратурою визначено післідність за СВ Дрогобицького РВП ГУ НП у Львівській області.
06.12.2021 Дрогобицькою окружною прокуратурою визначено післідність за СВ відділення поліції №2 Дрогобицького РВП ГУ НП у Львівській області.
Слідча зазначає, що обставинами, що перешкоджали завершити досудове розслідування, є зокрема призначення комплексної судово інженерно-еколого-гідрогеологічної експертизи, яка на даний час перебуває на виконанні та просить продовжити строк досудового розслідування у кримінальному провадженні № 42020140000000128 від 06.10.2020 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 364, ч. 1 ст.242 КК України на 6 місяців, тобто до 06.10.2022.
Відповідно до ст.294 КК України якщо досудове розслідування злочину або кримінального проступку до моменту повідомлення особі про підозру неможливо закінчити у строк, зазначений в абзаці другому частини першої статті 219 цього Кодексу, вказаний строк може бути неодноразово продовжений слідчим суддею за клопотанням прокурора або слідчого, погодженого з прокурором, на строк, встановлений пунктами 1-3 частини другої статті 219 цього Кодексу.
Однак закінчити досудове розслідування на думку слідчого, з якою погоджується слідчий суддя до вказаного терміну є неможливим, оскільки в межах даного кримінального провадження 25.05.2021 року призначено комплексну судово інженерно-еколого-гідрогеологічну експертизу, яка на даний час перебуває на виконанні та після отримання висновку експертизи за необхідності потрібно повести інші слідчі дії.
З метою забезпечення здійснення повного та всебічного досудового розслідування та з`ясування всіх обставин вчинення кримінального правопорушення, проведення слідчих(розшукових)та процесуальних дій спрямованих на встановлення осіб причетних до вчинення кримінального правопорушення, слідчий суддя вважає, що клопотання підлягає до задоволення оскільки строк досудового розслідування в даному кримінальному провадженні закінчується 06.04.2022 року та на думку слідчого судді для проведення всіх необхідних слідчих дій достатнім буде продовження строку досудового розслідування на шість місяці, тобто до 06.10.2022 року.
Враховуючи вищенаведене та на підставі наведеного, керуючись ст.ст. 219, 294, 295-1КПК України, слідчий суддя
У Х В А Л И В:
Клопотання задовольнити.
Продовжити строк досудового розслідування у кримінальному провадженні №42020140000000128 від 06.10.2020 року за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 364, ч. 1 ст. 242 КК України на шість місяців, тобто до 06 жовтня 2022 року.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя: ОСОБА_1
Суд | Трускавецький міський суд Львівської області |
Дата ухвалення рішення | 04.04.2022 |
Оприлюднено | 20.01.2023 |
Номер документу | 103965478 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про продовження строку досудового розслідування |
Кримінальне
Трускавецький міський суд Львівської області
Грицьків В. Т.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні