Постанова
від 13.04.2022 по справі 340/2093/21
ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

і м е н е м У к р а ї н и

14 квітня 2022 року м. Дніпросправа № 340/2093/21

Третій апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого - судді Лукманової О.М. (доповідач),

суддів: Божко Л.А., Дурасової Ю.В.,

за участю секретаря судового засідання: Новошицької О.О.,

розглянувши у відкритому судовому провадженні в м. Дніпрі апеляційну скаргу Управління містобудування та архітектури Кропивницької міської ради на рішення Кіровоградського окружного адміністративного суду від 26.08.2021 року (суддя Пасічник Ю.П., м. Кропивницький, повний текст рішення виготовлено 30.08.2021 року) у адміністративній справі №340/2093/21 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Грін Готель» до Управління містобудування та архітектури Кропивницької міської ради про визнання бездіяльності протиправною, зобов`язання надати містобудівні умови та обмеження для проектування об`єкта будівництва, суд

в с т а н о в и в:

29.04.2021 року ТОВ «Грін Готель» (далі по тексту позивач) звернулося до суду з позовом до Управління містобудування та архітектури Кропивницької міської ради (далі по тексту відповідач), в якому просило визнати протиправною бездіяльність відповідача у формі відмови у наданні йому містобудівних умов та обмежень для проектування об`єкта будівництва «Нове будівництво готелю-люкс з оздоровчим комплексом», яка оформлена листом №21-925 від 14.04.2021 року та зобов`язати відповідача надати йому містобудівні умови та обмеження для проектування об`єкта будівництва «Нове будівництво готелю-люкс з оздоровчим комплексом» на земельній ділянці по вул. Холодноярівській, 1-11, 1-12 та 1-13 (кадастровий номер 3510100000:067:04760246) в м. Кропивницькому. В порядку вимог ст.382 КАС України зобов`язати відповідача подати у встановлений судом строк звіт про виконання судового рішення.

Рішенням Кіровоградського окружного адміністративного суду від 26.08.2021 року позовні вимоги задоволено частково; визнано протиправною бездіяльність Управління містобудування та архітектури Кропивницької міської ради у формі відмови у наданні ТОВ «Грін Готель» містобудівних умов та обмежень для проектування об`єкта будівництва «Нове будівництво готелю-люкс з оздоровчим комплексом», яка оформлена листом №21-925 від 14.04.2021 року та зобов`язано Управління містобудування та архітектури Кіровоградської міської ради повторно розглянути заяву ТОВ «Грін Готель» від 12.04.2021 року щодо видачі містобудівних умов та обмежень для проектування об`єкта будівництва «Нове будівництво готелю-люкс з оздоровчим комплексом» на земельній ділянці по вул. Холодноярівській, 1-11, 1-12 та 1-13 (кадастровий номер 3510100000:067:04760246) в м. Кропивницькому з урахуванням висновків суду.

З рішенням суду першої інстанції не погодилось Управління містобудування та архітектури Кропивницької міської ради та подало апеляційну скаргу, в якій просило скасувати рішення та прийняти нове, яким відмовити у задоволенні позовних вимог у повному обсязі. Свої вимоги обґрунтувало тим, що рішення є незаконним та необґрунтованим, прийнятим з порушенням норм матеріального та процесуального права. Апелянт зазначав, що суд необґрунтовано прийшов до висновку про те, що використання земель в залежності від виду цільового призначення земельної ділянки та в даному випадку, позивач, змінивши вид цільового використання земельної ділянки, в межах однієї категорії, з «для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка)» (КВЦПЗ 02.01) на «для будівництва та обслуговування інших будівель громадської забудови» (КАЦПЗ 0315) не вчинив дій, які б свідчили про зміну цільового призначення земельної ділянки, зважаючи на те, що правоустановчі документи на земельну ділянку кадастровий номер 3510100000:067:04760246, як до виникнення спірних правовідносин, так і після їх виникнення вказують на те, що земельна ділянка віднесена до земель житлової та громадської забудови. Апелянт вважав, що будівництво готелю на вказаній земельній ділянці суперечить плану зонування території м. Кіровограда, затвердженого рішенням Кіровоградської міської ради від 17.09.2013 року №2456. Апелянт зазначав, що відповідно до ст.20 ЗК України, віднесення земель до тієї чи іншої категорії здійснюється на підставі рішень органів місцевого самоврядування чи органів державної влади відповідно до їх повноважень, зміна цільового призначення земельних ділянок здійснюється за проектами землеустрою щодо їх відведення.

Перевіривши матеріали справи, законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга підлягає задоволенню частково з наступних підстав.

Задовольняючи позовні вимоги частково, суд першої інстанції виходив з того, що відповідно до протоколів загальних зборів учасників товариства №2 від 01.07.2020 року та №3 від 15.07.2020 року, учасниками прийнято рішення про внесення до статутного капіталу товариства майнових внесків у вигляді земельних ділянок, які їм належать на праві власності, площею 0,10 га. кожна, цільове призначення - для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка) (кадастрові номери 3510100000:06:047:0156, 3510100000:06:047:0155, 3510100000:06:047:0153) та про об`єднання в одну земельну ділянку, загальна площа складає 0,30 га., право власності на кожну з ділянок (кадастрові номери 3510100000:06:047:0156, 3510100000:06:047:0155, 3510100000:06:047:0153) було зареєстровано за позивачем, що підтверджується витягами з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності. За замовленням позивача розроблено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки шляхом зміни цільового призначення для будівництва та обслуговування інших будівель громадської забудови (розміщення та обслуговування готелю) (код КВЦПЗ-В.03.15), який отримав погодження державної землевпорядної експертизи, а також відповідача по справі. На підставі розробленого проекту землеустрою новоутворена земельна ділянка зареєстрована в Державному земельному кадастрі, кадастровий номер 3510100000:06:047:0246, що підтверджується відповідним витягом від 26.02.2021 року. 12.04.2021 року позивач звернувся до відповідача із заявою про видачу містобудівних умов та обмежень для проектування нового будівництва - готель-люкс з оздоровчим комплексом, який листом від 14.04.2021 року №21-925 відмовив у видачі містобудівних умов та обмежень у зв`язку з виявленням недостовірних відомостей у документах, що посвідчують право власності на земельну ділянку по вул. Холодноярській, 1-11, 1-12, 1-13 (кадастровий номер 3510100000:06:047:0246). Суд вирішуючи спір, керувався Законом України «Про регулювання містобудівної діяльності», згідно якого містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки - документ, що містить комплекс планувальних та архітектурних вимог до проектування і будівництва щодо поверховості та щільності забудови земельної ділянки, відступів будинків і споруд від червоних ліній, меж земельної ділянки, її благоустрою та озеленення, інші вимоги до об`єктів будівництва, встановлені законодавством та містобудівною документацією. Містобудівні умови та обмеження надаються відповідними уповноваженими органами містобудування та архітектури на підставі містобудівної документації на місцевому рівні на безоплатній основі за заявою замовника (із зазначенням кадастрового номера земельної ділянки), до якої додаються: 1) копія документа, що посвідчує право власності чи користування земельною ділянкою, або копія договору суперфіцію - у разі, якщо речове право на земельну ділянку не зареєстровано в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно; 2) копія документа, що посвідчує право власності на об`єкт нерухомого майна, розташований на земельній ділянці - у разі, якщо право власності на об`єкт нерухомого майна не зареєстровано в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно, або згода його власника, засвідчена в установленому законодавством порядку (у разі здійснення реконструкції або реставрації); 3) викопіювання з топографо-геодезичного плану М 1:2000. Підставами для відмови у наданні містобудівних умов та обмежень є: 1) неподання визначених ч.3 цієї статті документів, необхідних для прийняття рішення про надання містобудівних умов та обмежень; 2) виявлення недостовірних відомостей у документах, що посвідчують право власності чи користування земельною ділянкою, або у документах, що посвідчують право власності на об`єкт нерухомого майна, розташований на земельній ділянці; 3) невідповідність намірів забудови вимогам містобудівної документації на місцевому рівні (частини 3, 4 ст.29 Закону). Суд зазначав, що позивачем було надано повний (необхідний) пакет документів. Підставою для відмови у видачі містобудівних умов та обмежень стало недостовірність відомостей у документах, що посвідчують право власності на земельну ділянку по вул. Холодноярській, 1-11, 1-12, 1-13, а саме, зміна позивачем цільового призначення земельної ділянки з «для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка)» (КВЦПЗ 02.01.) на «для будівництва та обслуговування інших будівель громадської забудови» (КВЦПЗ 03.15.). Суд зазначав, що відповідно до ч.1 ст.19 ЗК України землі України за основним цільовим призначенням поділяються на такі категорії, зокрема землі житлової та громадської забудови. Суд зазначав, що відповідно до наказу Державного комітету України із земельних ресурсів від 23.07.2010 року № 548, яким затверджено Класифікацію видів цільового призначення земель (КВЦПЗ), категорії земель за основним цільовим призначенням, визначені ч.1 ст.19 ЗК України, відповідають Секціям цільового призначення земель, які визначені КВЦПЗ, згідно якої Секція «В» містить категорію цільового призначення земель - землі житлової та громадської забудови та. у свою чергу, містить пронумеровані підрозділи земель в залежності від видів цільового використання земель житлової та громадської забудови: 02.01-0210 землі житлової забудови та 03.01-03.17 землі громадської забудови. Суд прийшов до висновку про те, що використання земель в залежності від виду цільового використання в межах відповідної Секції КВЦПЗ (категорії), не свідчить про зміну цільового призначення земельної ділянки, а, отже, позивач змінивши вид цільового використання земельної ділянки, в межах однієї категорії, з «для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка)» (КВЦПЗ 02.01.) на «для будівництва та обслуговування інших будівель громадської забудови» (КВЦПЗ 03.15.), не вчинив дій, які б свідчили про зміну цільового призначення земельної ділянки, зважаючи на те, що правовстановлюючі документи на земельну ділянку кадастровий номер 3510100000:06:047:0246, як до виникнення спірних правовідносин, так і після їх виникнення вказують на те, що земельна ділянка віднесена до земель житлової та громадської забудови. Суд зазначив, що відповідач розглядаючи проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки шляхом зміни цільового призначення для будівництва та обслуговування інших будівель громадської забудови (розміщення та обслуговування готелю) (код КВЦПЗ-В.03.15), погодив його без будь-яких зауважень та заперечень. Суд зазначивши що надання містобудівних умов та обмежень або прийняття рішення про відмову у їх видачі належать до виключної компетенції відповідача, вважав, що належним способом захисту порушених прав позивача є зобов`язання відповідача повторно розглянути заяву про надання містобудівних умов та обмежень від 12.04.2021 року з урахуванням висновків суду.

Матеріалами справи встановлено, що відповідно до протоколів загальних зборів учасників ТОВ «Грін Готель» №2 від 01.07.2020 року та №3 від 15.07.2020 року, учасниками прийнято рішення про внесення до статутного капіталу товариства майнових внесків у вигляді земельних ділянок, які їм належать на праві власності, площею 0,10 га кожна, цільове призначення - для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка) (кадастрові номери 3510100000:06:047:0156, 3510100000:06:047:0155, 3510100000:06:047:0153) та про об`єднання в одну земельну ділянку, загальна площа складає 0,30 га, право власності на кожну з ділянок (кадастрові номери 3510100000:06:047:0156, 3510100000:06:047:0155, 3510100000:06:047:0153) було зареєстровано за ТОВ «Грін Готель», що підтверджується витягами з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності. Як вбачається з витягу з Державного земельного кадастру про земельну ділянку реєстрація земельної ділянки було проведена на підставі технічної документації із землеустрою щодо поділу та об`єднання земельних ділянок 14.07.2020 року. При цьому цільове призначення 03.15 Для будівництва та обслуговування інших будівель громадської забудови; категорія земель землі житлової та громадської забудови; використання земельно ділянки для будівництва та обслуговування інших будівель громадської забудови (розміщення та обслуговування готелю), тобто 22.09.2020 року державним кадастровим реєстратором, за відсутності рішення органу місцевого самоврядування, було внесено відомості до державного земельного кадастру щодо призначення земельної ділянки (кадастровий номер 3510100000:06:047:0246) з «для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка)» на «для будівництва та обслуговування інших будівель громадської забудови».

Встановлено, що за замовленням ТОВ «Грін Готель» розроблено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки шляхом зміни цільового призначення для будівництва та обслуговування інших будівель громадської забудови (розміщення та обслуговування готелю) (код КВЦПЗ-В.03.15) за адресою м. Кропивницький, вул. Холодноярська, -11. 1-12, 1-13, згідно якого існуюче цільове призначення В.02.01 для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка), проектне В.03.15 для будівництва та обслуговування інших будівель громадської забудови (розміщення та обслуговування готелю).

Згідно висновку по проекту землеустрою Управлінням містобудування та архітектури Кропивницької міської ради від 20.12.2020 року №20-3144 погоджено ТОВ «Грін Готель» проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність, площею 0,30 га для будівництва та обслуговування готелю.

Встановлено, що 13.01.2021 року Головним управлінням Держгеокадастру у Кіровоградській області було погоджено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки шляхом зміни цільового призначення ТОВ «Грін Готель» для будівництва та обслуговування інших будівель громадської забудови (розміщення та обслуговування готелю) за адресою м. Кропивницький, вул. Холодноярська, 1-11. 1-12. 1-13 (висновок №473/83-2).

Встановлено, що 19.01.2021 року ТОВ «Грін Готель» подало клопотання до Кропивницької міської ради про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки шляхом зміни цільового призначення земельної ділянки за адресою м. Кропивницький, вул. Холодноярська, 1-11, 1-12, 1-13, загальною площею 0,30 га для будівництва та обслуговування інших будівель громадської забудови (розміщення та обслуговування готелю) (код КВЦПЗ В.03.15).

Ухвалою Третього апеляційного адміністративного суду від 18.11.2021 року було зобов`язано ТОВ «Грін Готель» надати інформацію про прийняття рішення Кропивницькою міською радою щодо клопотання від 19.01.2021 року про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, уразі прийняття рішення надати його копію.

На виконання ухвали суду апеляційної інстанції ТОВ «Грін Готель» надало пояснення про те, що ним не оскаржувалась бездіяльність Кропивницької міської ради та товариство не наполягало на подальшому розгляді його клопотання, оскільки воно не змінювало цільове призначення земельної ділянки, а лише визначило вид її використання в порядку ст.20 ЗК України.

Ухвалою Третього апеляційного адміністративного суду від 27.01.2022 року було зобов`язано Кропивницьку міську раду надати інформацію про прийняття рішення щодо клопотання ТОВ «Грін Готель» від 19.01.2021 року про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, у разі прийняття рішення надати його копію.

На виконання ухвали суду апеляційної інстанції, 21.02.2022 року Управління містобудування та архітектури Кропивницької міської ради надало пояснення, згідно яких 01.04.2021 року проект рішення міської ради №190 «Про затвердження ТОВ «Грін Готель» проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки шляхом зміни цільового призначення по вул. Холодноярській, 1-11, 1-12. 1-13» розглядався на засіданні постійної комісії з питань екології, земельних відносин та комунальної власності Кропивницької міської ради, за результатами розгляду, проект не був погоджений членами комісії. 20.05.2021 року вище вказаний проект рішення розглядався на засіданні четвертої сесії Кропивницької міської ради, за результатами голосування проект рішення не набрав достатньої кількості голосів. Отже, рішення про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки (шляхом зміни цільового призначення) за заявою ТОВ «Грін Готель» від 19.01.2021 року Кропивницькою міською радою не приймалося.

Встановлено, що 12.04.2021 року ТОВ «Грін Готель» звернулося до Управління містобудування та архітектури Кіровоградської міської ради і заявою про видачу містобудівних умов та обмеження для проектування об`єкта нового будівництва «Будівництво готелю-люкс з оздоровчим комплексом» на земельній ділянці кадастровий номер 3510100000:06:047:0246. До заяви було надано копію документа, що посвідчує право власності земельною ділянкою, викопіювання з топографо-геодезичного плану, витяг з Державного земельного кадастру; ситуаційний план (схема) щодо місцезнаходження земельної ділянки, графічна пропозиція, фотофіксація.

Встановлено, що ТОВ «Грін Готель» раніше зверталося до Управління містобудування та архітектури Кропивницької міської ради із заявою про видачу містобудівних умов та обмежень для проектування об`єкта будівництва «Нове будівництво готелю люкс з оздоровчим комплексом» на земельній ділянці з кадастровим номером 3510100000:06:047:0246 та листом від 15.03.2021 року за №21-601 Управління відмовило у зв`язку з тим, що земельна ділянка розташована в зоні Р-2 рекреаційній зоні активного відпочинку біля водойми, розташована у лісопарку «Сосновий», який розташований з обох боків вул. Холодноярської (колишня вул. Московська) відповідно до пп.2 п.3 додатку до рішення виконкому Кіровоградської міської ради від 16.03.2007 року №390 «Про забудову міста Кіровограда». Управління запропонувало надати більш детальні інформацію стосовно будівництва об`єкта містобудування, а саме проектні пропозиції із зазначенням відстаней від водойми та об`ємно-планувальні рішення об`єкта; проектні ескізні пропозиції будуть розглянуті на засіданні архітектурно-містобудівної ради Управління.

Встановлено, що 14.04.2021 року Управління містобудування та архітектури Кропивницької міської ради своїм листом №21-925 відмовило ТОВ «Грін Готель» у видачі містобудівних умов та обмежень для проектування об`єкта будівництва «Нове будівництво готелю люкс з оздоровчим комплексом» на земельній ділянці по вул. Холодноярівській, 1-11, 1-12, 1-3, кадастровий номер 3510100000:06:047:0246 у зв`язку з виявленням недостовірних відомостей у документах, що посвідчують право власності на земельну ділянку по вул. Холодноярській, 1-11, 1-12. 1-13 у м. Кропивницькому, кадастровий номер 3510100000:06:047:0246, зазначивши, що попереднім листом ТОВ «Грін Готель» було поінформовано про те, що зазначена земельна ділянка розташована в лісопарку «Сосновий» та надано роз`яснення про порядок її використання. Крім того, було роз`яснено, що згідно ст.20 ЗК України зміна цільового призначення земель, які перебувають у власності громадян або юридичних осіб, здійснюється за ініціативою власників земельних ділянок у порядку, що встановлений Кабінетом Міністрів України. Зазначено також, що інформацією публічної кадастрової карти України цільове призначення земельної ділянки з кадастровим номером 3510100000:06:047:0246 для будівництва та обслуговування інших будівель громадської забудови (розміщення та обслуговування готелю). Земельна ділянка по вул. Холодноярській 1-11, 1-12, 1-13 передана міською радою у власність для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель та споруд (присадибна ділянка). Рішення про зміну цільового призначення не приймалось.

Відповідно до п. б ч.1 ст.19, частин 2, 3, 5, 7 ст.20, статей 38, 39 ЗК України землі України за основним цільовим призначенням поділяються на такі категорії, зокрема землі житлової та громадської забудови. Віднесення земель до тієї чи іншої категорії здійснюється на підставі рішень органів державної влади, Верховної Ради Автономної Республіки Крим, Ради міністрів Автономної Республіки Крим та органів місцевого самоврядування відповідно до їх повноважень. Зміна цільового призначення земельних ділянок здійснюється за проектами землеустрою щодо їх відведення. Зміна цільового призначення земельних ділянок державної або комунальної власності провадиться Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування, які приймають рішення про затвердження проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок та передачу цих ділянок у власність або надання у користування відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу. Зміна цільового призначення земельних ділянок приватної власності здійснюється за ініціативою власників земельних ділянок. Відмова Ради міністрів Автономної Республіки Крим, органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування у зміні цільового призначення земельної ділянки або залишення клопотання без розгляду можуть бути оскаржені до суду. Види використання земельної ділянки в межах певної категорії земель (крім земель сільськогосподарського призначення та земель оборони) визначаються її власником або користувачем самостійно в межах вимог, встановлених законом до використання земель цієї категорії, з урахуванням містобудівної документації та документації із землеустрою. Зміна цільового призначення земельних ділянок природно-заповідного та іншого природоохоронного призначення, історико-культурного, лісогосподарського призначення, що перебувають у державній чи комунальній власності, здійснюється за погодженням з Кабінетом Міністрів України. До земель житлової та громадської забудови належать земельні ділянки в межах населених пунктів, які використовуються для розміщення житлової забудови, громадських будівель і споруд, інших об`єктів загального користування. Використання земель житлової та громадської забудови здійснюється відповідно до генерального плану населеного пункту, іншої містобудівної документації, плану земельно-господарського устрою з дотриманням будівельних норм.

Відповідно до статей 1, 2 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» генеральний план населеного пункту - містобудівна документація, що визначає принципові вирішення розвитку, планування, забудови та іншого використання території населеного пункту; містобудівна документація - затверджені текстові та графічні матеріали з питань регулювання планування, забудови та іншого використання територій; містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки (далі - містобудівні умови та обмеження) - документ, що містить комплекс планувальних та архітектурних вимог до проектування і будівництва щодо поверховості та щільності забудови земельної ділянки, відступів будинків і споруд від червоних ліній, меж земельної ділянки, її благоустрою та озеленення, інші вимоги до об`єктів будівництва, встановлені законодавством та містобудівною документацією; план зонування території (зонінг) - містобудівна документація, що визначає умови та обмеження використання території для містобудівних потреб у межах визначених зон. Планування і забудова територій - діяльність державних органів, органів місцевого самоврядування, юридичних та фізичних осіб, яка передбачає, зокрема визначення і раціональне взаємне розташування зон житлової та громадської забудови, виробничих, рекреаційних, природоохоронних, оздоровчих, історико-культурних та інших зон і об`єктів; встановлення режиму забудови територій, на яких передбачено провадження містобудівної діяльності; розроблення містобудівної та проектної документації, будівництво об`єктів; збереження, створення та відновлення рекреаційних, природоохоронних, оздоровчих територій та об`єктів, ландшафтів, лісів, парків, скверів, окремих зелених насаджень.

Відповідно до ч.2 ст.24, частин 1 - 4 ст.29 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» забудова земельної ділянки здійснюється в межах її цільового призначення, встановленого відповідно до законодавства. Основними складовими вихідних даних є: 1) містобудівні умови та обмеження; 2) технічні умови; 3) завдання на проектування. Фізична або юридична особа, яка має намір щодо забудови земельної ділянки, що перебуває у власності або користуванні такої особи, повинна одержати містобудівні умови та обмеження для проектування об`єкта будівництва. Містобудівні умови та обмеження надаються відповідними уповноваженими органами містобудування та архітектури на підставі містобудівної документації на місцевому рівні на безоплатній основі за заявою замовника (із зазначенням кадастрового номера земельної ділянки), до якої додаються: 1) копія документа, що посвідчує право власності чи користування земельною ділянкою, або копія договору суперфіцію - у разі, якщо речове право на земельну ділянку не зареєстровано в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно; 2) копія документа, що посвідчує право власності на об`єкт нерухомого майна, розташований на земельній ділянці - у разі, якщо право власності на об`єкт нерухомого майна не зареєстровано в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно, або згода його власника, засвідчена в установленому законодавством порядку (у разі здійснення реконструкції або реставрації); 3) викопіювання з топографо-геодезичного плану М 1:2000. Інформацію про речове право на земельну ділянку, право власності на об`єкт нерухомого майна, розташований на земельній ділянці, відомості з Державного земельного кадастру уповноважені органи містобудування та архітектури отримують відповідно до ч.8 ст.9 Закону України «Про адміністративні послуги». Для отримання містобудівних умов та обмежень до заяви замовник також додає містобудівний розрахунок, що визначає інвестиційні наміри замовника, який складається у довільній формі з доступною та стислою інформацією про основні параметри об`єкта будівництва. Підставами для відмови у наданні містобудівних умов та обмежень є: 1) неподання визначених частиною третьою цієї статті документів, необхідних для прийняття рішення про надання містобудівних умов та обмежень; 2) виявлення недостовірних відомостей у документах, що посвідчують право власності чи користування земельною ділянкою, або у документах, що посвідчують право власності на об`єкт нерухомого майна, розташований на земельній ділянці; 3) невідповідність намірів забудови вимогам містобудівної документації на місцевому рівні.

Аналізуючи докази у справі та законодавство, яке регулює спірні правовідносини, суд апеляційної інстанції зазначає, що землі в Україні за цільовим призначенням поділяються на категорії, зокрема землі житлової та громадської забудови, при цьому в межах кожної категорії виділяються види використання земельної ділянки, які визначаються власником або користувачем самостійно. Зокрема, землі житлової та громадської забудови використовуються їх власниками або користувачами виключно в межах вимог користування землями певного виду використання, встановленими статтями 38, 39 ЗК України, які передбачають використання земель житлової та громадської забудови відповідно до генерального плану населеного пункту, іншої містобудівної документації, плану земельно-господарського устрою з дотриманням будівельних норм.

Суд апеляційної інстанції погоджується з висновком суду першої інстанції про те, що зміна виду використання землі в межах її цільового призначення не потребує проходження процедури, встановленої відповідно до законодавства для зміни цільового призначення цієї землі.

Однак, як вбачається з матеріалів справи, земельна ділянка за адресою м. Кропивницький, вул. Холодноярська, 1-11, 1-12, 1-13 розташована в зоні Р-2 рекреаційна зона активного відпочинку біля водойми; відповідно до рішення виконкому Кіровоградської міської ради від 16.03.2007 року №390 «Про забудову міста Кіровограда», земельна ділянка розташована у лісопарку «Сосновий», є місцем відпочинку мешканців міста.

Встановлено, що земельна ділянка, на якій ТОВ «Гін Готель» бажає побудувати об`єкт будівництва «Нове будівництво готелю-люкс з оздоровчим комплексом» знаходиться у зоні садибної забудови Ж-1, яка визначена для розташування одноквартирних житлових будинків; дитячих дошкільних закладів; магазинів, перукарень, аптек, кафе; об`єктів побутового обслуговування; відділення зв`язку; комунальних служб (рішення Кіровоградської міської ради від 17.09.2013 року №2456).

Відповідно до вище вказаних вимог Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» надання містобудівних вимог та обтяжень для проектування об`єкта будівництва здійснюється уповноваженими на це органами, тобто є дискреційними повноваженнями Управління містобудування та архітектури Кропивницької міської ради, а тому суд апеляційної інстанції погоджується з висновками суду першої інстанції про те, що відповідним способом захисту є зобов`язання Управління містобудування та архітектури Кропивницької міської ради повторно розглянути заяву ТОВ «Грін Готель» від 12.04.2021 року щодо видачі містобудівних вимог та обтяжень для проектування об`єкта будівництва «Нове будівництво готелю-люкс з оздоровчим комплексом» на земельній ділянці по вул. Холодноярській, 1-11, 1-12, 1-13 (кадастровий номер 3510100000:06:047:0246) в м. Кропивницькому.

Однак, суд апеляційної інстанції зазначає, що відповідно до статей 38, 39 ЗК України, які передбачають використання земель житлової та громадської забудови, містобудівні умови та обтяження для проектування об`єкта будівництва надаються відповідно до генерального плану населеного пункту, іншої містобудівної документації, плану земельно-господарського устрою з дотриманням будівельних норм, що має врахувати Управління містобудування та архітектури Кропивницької міської ради при розгляді заяви ТОВ «Грін Готель» д 12.04.2021 року про надання містобудівних умов та обтяжень для проектування об`єкта будівництва «Нове будівництва готелю-люкс з оздоровчим комплексом» за адресою вул. Холодноярівська, 1-11, 1-12, 1-13 (кадастровий номер 3510100000:06:047:0246) в м. Кропивницькому.

При вирішенні даної справи суд апеляційної інстанції керувався судовою практикою, викладеною у постанові Великої Палати Верховного Суду від 01.06.2021 року у справі №925/929/19.

З урахуванням вище викладеного, суд апеляційної інстанції вважає, що апеляційна скарга підлягає задоволенню частково, рішення суду першої інстанції слід зміни у частині мотивів, з урахуванням висновків суду апеляційної інстанції.

Керуючись статтями 315, 317, 321, 322 КАС України, суд

п о с т а н о в и в:

Апеляційну скаргу Управління містобудування та архітектури Кропивницької міської ради задовольнити частково.

Рішення Кіровоградського окружного адміністративного суду від 26.08.2021 року у адміністративній справі №340/2093/21- змінити з урахуванням висновків суду апеляційної інстанції.

Постанова Третього апеляційного адміністративного суду набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня її проголошення у порядку статей 328, 329 КАС України.

Головуючий - суддяО.М. Лукманова

суддяЛ.А. Божко

суддяЮ. В. Дурасова

СудТретій апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.04.2022
Оприлюднено24.06.2022
Номер документу103975989
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері містобудування; архітектурної діяльності

Судовий реєстр по справі —340/2093/21

Ухвала від 17.05.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шарапа В.М.

Постанова від 13.04.2022

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Лукманова О.М.

Ухвала від 17.02.2022

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Лукманова О.М.

Ухвала від 27.01.2022

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Лукманова О.М.

Ухвала від 10.01.2022

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Лукманова О.М.

Ухвала від 18.11.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Лукманова О.М.

Ухвала від 01.11.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Лукманова О.М.

Ухвала від 11.10.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Лукманова О.М.

Ухвала від 04.10.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Лукманова О.М.

Рішення від 26.08.2021

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Ю.П. Пасічник

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні