Постанова
від 04.04.2022 по справі 340/4191/21
ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

і м е н е м У к р а ї н и

05 квітня 2022 року м. Дніпросправа № 340/4191/21

Третій апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого - судді Дурасової Ю.В. (доповідач),

суддів: Божко Л.А., Лукманової О.М.,

розглянувши в порядку письмового провадження в м. Дніпрі апеляційну скаргу Головного управління Державної податкової служби у Кіровоградській області

на рішення Кіровоградського окружного адміністративного суду від 04.10.2021 року (головуючий суддя Сагун А.В.)

в адміністративній справі №340/4191/21 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «ДОРАКТІВ» до відповідачів: Головного управління Державної податкової служби у Кіровоградській області (відповідач-1), Державної податкової служби України (відповідач-2) про визнання протиправними та скасування рішень, а також зобов`язання вчинити дії,-

ВСТАНОВИВ:

Позивач, ТОВ «ДОРАКТІВ», звернувся 26.01.2021 до Кіровоградського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до відповідачів: Головного управління ДПС у Кіровоградській області (відповідач-1), Державної податкової служби України (відповідач-2), в якому просив:

- визнати протиправним та скасувати Рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС в Кіровоградські області №2379663/38802737 від 05.02.2021р. та зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати Податкову накладну №1 від 03.12.2020р. датою її подання;

- визнати протиправним та скасувати Рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС в Кіровоградські області №2379664/38802737 від 05.02.2021р. та зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати Податкову накладну №2 від 03.12.2020р. датою її подання.

Також просив стягнути судові витрати на оплату професійної правничої допомоги у розмірі 14 000 грн.

В обґрунтування вимог зазначив, що відповідач-1 протиправно прийняв рішення щодо відмови в реєстрації податкових накладних №1 від 03.12.2020 та податкової накладної №2 від 03.12.2020, а відповідач-2 протиправно не зареєстрував в Єдиному державному реєстрі податкових накладних зазначену податкову накладну.

Рішенням Кіровоградського окружного адміністративного суду від 04.10.2021 року позов задоволено:

- визнано протиправним та скасовано Рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС в Кіровоградські області №2379663/38802737 від 05.02.2021р.;

- зобов`язано Державну податкову службу України зареєструвати Податкову накладну №1 від 03.12.2020р., датою її фактичного отримання -30.12.2020р.;

- визнано протиправним та скасовано Рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС в Кіровоградські області №2379664/38802737 від 05.02.2021р.;

- зобов`язано Державну податкову службу України зареєструвати Податкову накладну №2 від 03.12.2020р., датою її фактичного отримання -29.12.2020.

Рішення суду першої інстанції обґрунтоване тим, що позивач надав повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено до яких долучив наявні у нього копії документів на підтвердження факту надання товару, відтак позивачем до контролюючого органу були надані всі необхідні пояснення та документи, які були достатніми для прийняття рішення щодо реєстрації податкових накладних, тому не знайшло підтвердження підстава прийняття оскаржуваних рішень відповідача-1, а саме не надання платником первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків- фактури/інвойсів, актів приймання - передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних".

Щодо наведених у квитанціях від 29 - 30.12.2020 (а.с.24,28) висновків, що коди

УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 42.11, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання,що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій, то суд зазначив, що подання таблиці даних є правом платника податків, визначеним н.12 Порядку №1165, а не його обов`язком. Згідно даних Єдиного державного реєстру одним з видів діяльності ТОВ «ДОРАКТІВ» є: 42.11 Будівництво доріг і автострад (основний) ( а.с.43).

Також, що у спірних рішеннях відсутні конкретні посилання, якого саме документа на підтвердження господарських операцій, не вистачило податковому органу. Відтак, невиконання податковим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості акту індивідуальної дії призводить до його протиправності.

Враховуючи той факт, що рішення про відмову в реєстрації податкової

накладної №2379663/38802737 від 05.02.2021р. та №2379664/38802737 від 05.02.2021р. визнано судом протиправними, з урахуванням положень пунктів 19, 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року № 1246, а також абзацу 9 пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України, відтак дійшов висновку про наявність правових підстав для задоволення позовних вимог щодо зобов`язання Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №1 від 03.12.2020р., датою її фактичного отримання -30.12.2020р. та податкову накладну №2 від 03.12.2020р., датою її фактичного отримання -29.12.2020.

Разом з цим, суд першої інстанції дійшов висновку про відсутність підстав для стягнення судових витрат на оплату професійної правничої допомоги у розмірі 14 000 грн., оскільки до суду позивачем не надано детального опису робіт (наданих послуг), виконаних адвокатом, та здійснених ним витрат, необхідних для надання правничої допомоги, у зв`язку з чим суд позбавлений можливості встановити обсяг виконаних представником позивача робіт, витрачений час та співмірність заявленої до відшкодування суми у розмірі 14 000 грн. наданій професійній правничій допомозі.

Не погодившись з рішенням суду першої інстанції, Головне управління ДПС у Кіровоградській області (відповідач-1) та Державна податкова служба України (відповідач-2) подали апеляційні скарги.

Ухвалами Третього апеляційного адміністративного суду від 20.12.2021 року апеляційні скарги Головного управління ДПС у Кіровоградській області та Державної податкової служби України залишено без руху та заявникам апеляційної скарги надано строк для усунення зазначених судом недоліків апеляційної скарги.

Ухвалою Третього апеляційного адміністративного суду від 17.01.2022 року відкрито апеляційне провадження за апеляційною скаргою Головного управління ДПС у Кіровоградській області на рішення Кіровоградського окружного адміністративного суду від 04.10.2021 в адміністративній справі №340/4191/21 та запропоновано відповідачу (позивачу, третій особі) у строк - протягом 10 днів з дня отримання копії ухвали суду про відкриття апеляційного провадження, подати до суду апеляційної інстанції відзив на апеляційну скаргу разом з доказами надсилання (надання) його копії (з копіями доданих до нього документів) іншим учасникам справи.

Ухвалою Третього апеляційного адміністративного суду від 23.02.2022 року апеляційну скаргу Державної податкової служби України на рішення Кіровоградського окружного адміністративного суду від 04 жовтня 2021 р. в адміністративній справі №340/4191/21 повернуто особі, яка її подала, у зв`язку з невиконанням вимог ухвали суду від 20.12.2021 року про залишення апеляційної скарги без руху.

Ухвалою Третього апеляційного адміністративного суду від 23.02.2022 року закінчено дії по підготовці апеляційної скарги Головного управління ДПС у Кіровоградській області на рішення Кіровоградського окружного адміністративного суду від 04.10.2021 року в адміністративній справі №340/4191/21 до розгляду та призначено зазначену справу до апеляційного розгляду в порядку письмового провадження на 05 квітня 2022 року.

Так, в апеляційній скарзі Головне управління ДПС у Кіровоградській області просить скасувати рішення суду першої інстанції та прийняти нове, яким у задоволенні позову відмовити в повному обсязі.

В обґрунтування апеляційної скарги серед іншого вказує, що по результатах розгляду Повідомлень щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій (з урахуванням отриманих документів) прийнято рішення про відмову реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування з причини відсутності копій повного пакету документів відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 року №1165 та п.5 Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 12.12.2019 № 520 по: КП ДОБРОВЕЛИЧКІВСЬКА МІЖГОСПОДАРСЬКА ПЕРЕСУВНА ШЛЯХОВУДІВЕЛЬНА МЕХАНІЗОВАНА ДІЛЬНИЦЯ - відсутні копії повного пакету документів щодо формування податкового кредиту, зокрема щодо походження товару.

В зв`язку з цим, податковим органом прийнято рішення про реєстрацію/відмову у реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 2379663/38802737 від 05.02.2021 року та № 2379664/38802737 від 05.02.2021 року та зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну № 2 від 03.12.2020 року, датою її подання - підставою для прийняття яких слугувало - ненадання платником копій документів, шо передбачені Порядком прийняття рішень про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України від 12.12.2019 №520. Також вказує, що вимоги про зобов`язання ДПС України зареєструвати податкові накладні є неправомірними, оскільки повноваження ДПС України щодо реєстрації податкових накладних в ЄРПН є дискреційними повноваженнями та виключною компетенцією відповідного органу. Без надання правової оцінки рішенню комісії регіонального рівня, зобов`язання ДПС України зареєструвати податкову накладну є передчасними. Належним способом захисту порушеного права є зобов`язання Головного управління ДПС у Кіровоградській області повторно розглянути питання щодо реєстрації податкових накладних.

В частині відмови заявленої до відшкодування суми у розмірі 14 000 грн. наданій професійній правничій допомозі рішення суду першої інстанції позивачем не оскаржується.

Відзив на апеляційну скаргу до суду не надходив, що не перешкоджає розгляду справи по суті спору.

Розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження відповідно до ст. 311 КАС України.

Перевіривши законність та обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів апеляційної скарги, дослідивши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів апеляційної інстанції зазначає про наступне.

Судом першої інстанції встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю «ДОРАКТІВ» з 24.07.2013 зареєстроване як юридична особа та є платником податку на додану вартість ( а.с.40-46).

Комісією Головного управління ДПС у Кіровоградській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних прийнято рішення від 05.02.2021 року №2379663/38802737, яким позивачу відмовлено в реєстрації податкової накладної №1 від 03.12.2020р. Підстави: "Не надання платником податку первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків- фактури/інвойсів, актів приймання - передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних" (а.с.30-31).

Також, Комісією Головного управління ДПС у Кіровоградській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних прийнято рішення від 05.02.2021 року №2379664/38802737, яким позивачу відмовлено в реєстрації податкової накладної №2 від 03.12.2020р. Підстави: "Не надання платником податку первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків - фактури/інвойсів, актів приймання - передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних" (а.с.33-34).

Позивач вважає протиправними рішення відповідача-1 щодо відмови в реєстрації податкових накладних №1 та №2.

Суд першої інстанції позов задовольнив.

Досліджуючи правильність прийняття судом першої інстанції рішення, колегія суддів апеляційної інстанції вважає за необхідне дослідити ряд норм законодавства, що регулюють дані правовідносини та обставини справи.

Судом апеляційної інстанції встановлено, що до даних правовідносин слід застосовувати норми Конституції України, Податкового кодексу України, №2755-VI від 02.12.2010, норми Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №1246 від 29.12.2010 року, Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та Порядок розгляду скарги щодо рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №1165, Порядку прийняття рішень про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 12 грудня 2019 року №520.

Так, стаття 19 Конституції України передбачає, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Отже, суб`єкти владних повноважень (до яких відноситься відповідач) мають діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Таким чином межі дій відповідача чітко визначені Конституцією та законами України.

Предметом спору є протиправність/правомірність рішень відповідача-1 від 05.02.2021 року щодо відмови в реєстрації податкових накладних від 03.12.2020р. №1 та №2.

Порядок адміністрування податку на додану вартість встановлений розділом V Податкового кодексу України (ПК України).

Згідно з пунктом 185.1 статті 185 ПК України об`єктом оподаткування є операції платників податку зокрема з: а) постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу, у тому числі операції з передачі права власності на об`єкти застави позичальнику (кредитору), на товари, що передаються на умовах товарного кредиту, а також з передачі об`єкта фінансового лізингу в користування лізингоотримувачу/орендарю; б) постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу.

Датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг згідно з пунктом 187.1 статті 187 ПК України вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню; б) дата відвантаження товарів.

Згідно з пунктом 201.1 статті 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс) (пункт 201.7 статі 201 ПК України).

Згідно з пунктом 201.10 статті 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання

товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку

коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.

Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків: для податкових накладних / розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені; для податкових накладних / розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені.

Матеріалами справи підтверджується, що видами діяльності TOB «ДОРАКТІВ» є:

42.11 Будівництво доріг і автострад (основний);

27.90 Виробництво іншого електричного устаткування;

25.99 Виробництво інших готових металевих виробів, н. в. і. у.;

43.21 Електромонтажні роботи;

43.99 Інші спеціалізовані будівельні роботи, н. в. і. у.;

46.18 Діяльність посередників, що спеціалізуються в торгівлі іншими

товарами;

4 6.90 Неспеціалізована оптова торгівля;

47.91 Роздрібна торгівля, що здійснюється фірмами поштового замовленню

або через мережу Інтернет;

71.11 Діяльність у сфері архітектури;

71.12 Діяльність у сфері інжинірингу, геології та геодезії, надання послуг технічного

консультування в цих сферах ( а.с.43).

27 листопада 2020 року між Позивачем як Підрядником та ТОВ «ЛЕНД БУД ЮА» (код ЄДРПОУ 43206355) як Замовником укладений Договір підряду №2711/20-1 від 27.11.2020р. (Договір №2711/20-1) щодо робіт з монтажу дорожніх знаків, виготовлення та встановлення стійок для дорожніх знаків на суму 477 814 грн. з ПДВ.

Також, 27 листопада 2020 року Позивач виписав та направив Замовнику Рахунок-фактуру №СФ-0000080 від 27.11.2020р. щодо оплати робіт з виготовлення металевих фарбованих стійок, встановлення стійок для дорожніх знаків, монтажу стандартних дорожніх знаків та дорожніх знаків індивідуального проектування на суму 477 814,00 грн з ПДВ.

03 грудня 2020 року Замовник здійснив оплату за роботи за Договором №2711/20-1 в повному обсязі згідно з Рахунком-фактурою №СФ-0000080 від 27.11.2020р., що підтверджується Платіжним дорученням №592 від 03.12.2020р. на суму 477 814,00 грн з ПДВ ( а.с.54-59).

За фактом здійснення Замовником оплати в повному обсязі робіт за Договором №2711/20-1 позивач склав податкову накладну №1 від 03.12.2020р. на суму 477 814грн з ПДВ ( а.с.22).

30.12.2020 позивач отримав квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, згідно яких реєстрація податкової накладної №1 від

03.12.2020р. зупинено відповідно до п. 201.16 ст. 201 ПК України, оскільки коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 42.11, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (вготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує запинку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій та запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (а.с.24).

Також 04.02.2021 позивачем подано до ДПС в електронному форматі через електронний кабінет повідомлення про надання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригувань, реєстрацію яких зупинено, з поясненнями та документами ( а.с.101-132).

Згідно наданих позивачем документів на підтвердження спроможності виконання робіт за Договором №2711/20-1, встановлено, що 02 березня 2020 року між Позивачем як Покупцем та Приватним підприємством «АЛЬЯНС-МАРКЕТ» (код ЄДРПОУ 31562637) як Постачальником був укладений Договір поставки №6388 від 02.03.2020р. (далі - Договір №6388) щодо металопродукції.

Відповідно до Договору №6388 Постачальник здійснив декілька поставок металопродукції позивачу:

1) 03 грудня 2020 року на суму 12 686,05 грн. з ПДВ, про що свідчить Видаткова накладна №9307 від 03.12.2020р., оплата якої була здійсненна в повному обсязі відповідно до Рахунку на оплату №9763 від 01.12.2020р., що підтверджується Платіжним дорученням №2410 від 02.12.2020р.;

2) 04 грудня 2020 року на суму 114 156,02 грн. з ПДВ, про що свідчить Видаткова накладна №9346 від 04.12.2020р., оплата якої була здійсненна в повному обсязі відповідно до Рахунку на оплату №9847 від 03.12.2020р., що підтверджується Платіжним дорученням №2416 від 03.12.2020р.

Матеріалами справи підтверджується, що позивач здійснював придбання труб, арматури та кругів у Товариства з обмеженою відповідальністю «ТД МСК УКРАЇНА» (код ЄДРПОУ 43526618) на загальну суму 45 456,17 грн, поставка яких відбулася 04.12.2020р., про що свідчать Видаткова накладна №768 від 04.12.2020р. та Товарно-транспортна накладна №Р/768 від 04.12.2020р. Оплата зазначеного товару була здійснена позивачем у повному обсязі 02.12.2020р. згідно з Рахунком на оплату №2831 від 01.12.2020р., що підтверджується Платіжним дорученням №2709 від 02.12.2020р.

Зокрема, у Товариства з обмеженою відповідальністю «ХІМРЕЗЕРВ - КІРОВОГРАД» Позивач здійснював придбання сірої нітроемалі Maler та розчинника 646 БП WIN на загальну суму 4 502,76 грн, про що свідчать Видаткова накладна №1983 від 11.12.2020р. та Товарно-транспортна накладна №Р1983 від 11,12.2020р. Оплата зазначеного товару була здійснена Позивачем у повному обсязі згідно з Рахунком на оплату №1979 від 09.12.2020р., що підтверджується Платіжним дорученням №2429 від 09.12.2020р.

Також Позивачем надано Сертифікат відповідності №UA.PN. 191.0684-20 від 30.10.2020р. (а.с.60-73, 85, а.с.96-100)

За наслідком розгляду документів, що були надані позивачем, Комісією Головного управління ДПС у Кіровоградській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних прийнято рішення від 05.02.2021 року №2379663/38802737, яким позивачу відмовлено в реєстрації податкової накладної№1 від 03.12.2020р. Підстави: "Не надання платником податку первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків- фактури/інвойсів, актів приймання - передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних" (а.с.30-31).

Крім того, 30 листопада 2020 року між Позивачем як Підрядником та Товариством з обмеженою відповідальністю «ЛЕНД БУД ЮА» (код ЄДРПОУ 43206355) як Замовником був укладений Договір підряду №3011/20-1 від 30.11.2020р. (далі - Договір №3011/20-1) щодо виготовлення та встановлення пластикових сигнальних стовпчиків на суму 119 250,00 грн з ПДВ.

30 листопада 2020 року Позивач виписав та направив Замовнику Рахунок-фактуру №СФ- 0000081 від 30.11.2020р. щодо оплати пластикових сигнальних стовпчиків та їх монтажу на суму 119 250,00 грн. з ПДВ.

03 грудня 2020 року Замовник здійснив оплату згідно з Рахунком-фактурою №СФ-0000081 від 30.11.2020р. на суму 119 250,00 грн з ПДВ, що підтверджується Платіжним дорученням №593 від 03.12.2020р. (а.с.133-141)

За фактом здійснення Замовником оплати в повному обсязі робіт за Договором№3011/20-1 Позивач склав податкову накладну №2 від 03.12.2020р. на суму 119 250,00 грн. з ПДВ ( а.с.26).

29.12.2020 позивач отримав квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, згідно яких реєстрація податкової накладної №2 від

03.12.2020р. зупинено відповідно до п. 201.16 ст. 201 ПК України, оскільки коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 42.11, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (вготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує запинку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій та запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (а.с.28).

Також 04.02.2021 позивачем подано до ДПС в електронному форматі через електронний кабінет повідомлення про надання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригувань, реєстрацію яких зупинено, з поясненнями та документами (а.с.142-165).

Колегія суддів апеляційної інстанції бере до уваги, що зокрема, Позивач надавав документи, що свідчили про наявність у нього реальної можливості виконувати зобов`язання за Договором №2711/ 20-1 та Договором №3011/20-1, а саме, що Позивач має у користуванні:

- нежитлове виробниче приміщення загальною площею 228 m2, про що свідчить Договір оренди нежитлового приміщення №1401/2 від 14.01.2020р., укладений з Фізичною особою-підприємцем ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 ), а також Акт №1 прийому-передачі нежитлового приміщення від 14.01.2020р, Акт №ОУ-0000015 здачі-прийняття робіт (надання послуг) від 30.09.2020р.;

- транспортний засіб, а саме автомобіль марки ГАЗ моделі 330232 414 ЗНГ з реєстраційним номером НОМЕР_2 , що підтверджується Договором оренди транспортного засобу №775 від 25.04.2017р., укладеним із ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 ).

Позивач має у власності Мотобур Stihl ВТ 131, первісна балансова вартість якого 18 740,36 грн., про що свідчить Інвентарна картка обліку основних засобів (форма №03-6) від 19.05.2015р..

19 жовтня 2020 року Позивач здійснив придбання пального у Товариства з обмеженою

відповідальністю «ВОГ КАРД» (код ЄДРПОУ 42264086) на загальну суму 39 933грн, про що свідчить видаткова накладна №269928 від 19.10.2020р.

Того ж дня Позивач оплатив пальне згідно з Рахунком-фактурою №5996 від 19.10.2020р., що підтверджується платіжним дорученням №2380 від 9.10.2020р. на загальну суму 39 933грн.

Крім цього, Позивачем було надано Звіт про суми нарахованої заробітної плати (доходу,

грошового забезпечення, допомоги, надбавки, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування за грудень 2020 року (форма №Д4) від 18.01,2021р. з квитанцією №1, який свідчить про те, що протягом 4 кварталу 2020 року у позивача працювало 7 осіб ( а.с.50-53, 74-95).

За наслідком розгляду документів, що були надані позивачем, Комісією Головного управління ДПС у Кіровоградській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних прийнято рішення від 05.02.2021 року №2379664/38802737, яким позивачу відмовлено в реєстрації податкової накладної №2 від 03.12.2020р. Підстави: "Не надання платником податку первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків - фактури/інвойсів, актів приймання - передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних" (а.с.33-34).

Колегія суддів апеляційної інстанції вважає за необхідне зазначити, що порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України.

Покупець має право звіряти дані отриманої податкової накладної на відповідність із даними Єдиного реєстру податкових накладних.

Відсутність факту реєстрації платником податку - продавцем товарів/послуг податкових

накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних не дає права покупцю на включення сум податку на додану вартість до податкового кредиту та не звільняє продавця від обов`язку включення суми податку на додану вартість, вказаної в податковій накладній, до суми податкових зобов`язань за відповідний звітний період.

Постановою Кабінету Міністрів України №1246 від 29.12.2010 року затверджено Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних (Порядок №1246).

За визначенням, наведеним у пункті 2 Порядку №1246, податкова накладна електронний документ, який складається платником податку на додану вартість відповідно до вимог Податкового кодексу України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Згідно з пунктом 11 Порядку №1246 після накладення електронного цифрового підпису платник податку здійснює шифрування податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі та надсилає їх ДФС за допомогою засобів інформаційних, телекомунікаційних, інформаційно-телекомунікаційних систем з урахуванням вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", "Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Примірник податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі зберігається у платника податку.

Відповідно до пунктів 12, 13, 14 Порядку №1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування; дотримання вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", "Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

За результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).

Квитанція в електронній формі надсилається платнику податку протягом операційного дня та є підтвердженням прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в ДФС.

Згідно з пунктом 17 Порядку №1246 у разі зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування формується квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Така квитанція одночасно надсилається постачальнику (продавцю) та отримувачу (покупцю) - платнику податку.

Пунктом 201.16 статті 201 ПК України передбачено, що реєстрація податкової накладної /розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до цієї норми Кабінет Міністрів України прийняв постанову від 11 грудня 2019 р. N 1165, якою затверджений Порядок зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (надалі Порядок №1165), який визначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі (далі комісії контролюючих органів), права та обов`язки їх членів.

Підставою для зупинення реєстрації податкових накладних стало відсутність коду УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 42.11 в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються, та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій.

У пункті 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій Порядку №1165 зазначено, що відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, поданій для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), у таблиці даних платника податку на додану вартість (далі - платник податку) як товару/послуги, що на постійній основі постачається, та обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній / розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р. в отриманих податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 раза, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС.

Саме дані обставини стали підставою для зупинення реєстрації податкової накладної. Механізм прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України, визначає Порядок прийняття рішень про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджений Наказом Міністерства фінансів України 12 грудня 2019 року № 520 (далі -Порядок № 520).

Пунктом 2 вказаного порядку встановлено, що прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС (далі - комісія регіонального рівня).

Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу (пункт 3).

У разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі (пункт 4).

У пункті 5 Порядку № 520 визначений орієнтовний перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі.

Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України Про електронні документи та електронний документообіг, Про електронні довірчі послуги та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку (пункт 7).

Письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня (пункт 9).

Позивач надав повідомлення про подання пояснень та копій щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено до яких долучив наявні у нього копії документів на підтвердження факту надання послуг та товару (а.с. 101-132,142-165).

Отже, колегія суддів апеляційної інстанції погоджується з висновком суду апеляційної інстанції, що Позивачем до контролюючого органу були надані необхідні пояснення та документи, які були достатніми для прийняття рішення щодо реєстрації податкових накладних.

Натомість, наявні пояснення та копії документів, долучених до пояснень, відповідач визначив недостатніми та прийняв спірні рішення щодо відмови в реєстрації податкових накладних.

Оскільки, в ході судового розгляду не знайшла підтвердження підстава прийняття відповідачем-1 рішень про відмову в реєстрації податкових накладних, а саме не надання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податкових накладних № 1 та №2, реєстрацію яких зупинено, то колегія суддів апеляційної інстанції вважає правильним висновок суду першої інстанції про задоволення позову.

Так, з наявних матеріалів справи вбачається, що первинні документи, оформлені позивачем в рамках господарських відносин із контрагентом, копії яких надані разом із поясненнями для прийняття рішення щодо реєстрації податкових накладних, складені у відповідності до вимог законодавства та є первинними документами, які засвідчують факт реального виконання позивачем та його контрагентом господарських зобов`язань.

Щодо наведених у квитанціях від 29 - 30.12.2020 (а.с.24,28) висновків, що коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 42.11, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій, колегія суддів зазначає наступне.

Зокрема, подання таблиці даних є правом платника податків, визначеним н.12 Порядку №1165, а не його обов`язком.

Згідно даних Єдиного державного реєстру одним з видів діяльності ТОВ «ДОРАКТІВ» є: 42.11 Будівництво доріг і автострад (основний) ( а.с.43).

Також, апеляційний суд зазначає, що у спірних рішеннях відсутні конкретні посилання, якого саме документа на підтвердження господарських операцій, не вистачило податковому органу.

Відтак, невиконання податковим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості акту індивідуальної дії призводить до його протиправності.

Аналогічна правова позиція висловлена Верховним Судом в постановах від 23 жовтня 2018 року у справі №822/1817/18 (адміністративне провадження №К/9901/62472/18), від 21 травня 2019 року у справі №0940/1240/18 (адміністративне провадження №К/9901/7590/19), від 02 липня 2019 року у справі №140/2160/18 (адміністративне провадження №К/9901/13662/19).

При юридичній оцінці рішень про відмову в реєстрації податкової накладної суд враховує, що у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної не було зазначено перелік документів, необхідних для її реєстрації. З врахуванням цієї обставини невідповідність вимог контролюючого органу в квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної щодо надання документів правовій визначеності виключала для контролюючого органу можливість прийняття негативного для позивача рішення з підстав невиконання ним вимог.

Можливість виконання платником податків обов`язку надати документи, необхідні для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної, прямо залежить від чіткого визначення контролюючим органом конкретного переліку цих документів. Хоча перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН визначено Порядком № 520, конкретний перелік таких документів може залежати, зокрема від змісту операції з постачання, суб`єктного складу її учасників, їх податкової поведінки.

Загальними вимогами, яким повинен відповідати акт індивідуальної дії, як акт правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість. В разі незазначення в індивідуальному акті підстав його прийняття (фактичних і юридичних), чітких та зрозумілих мотивів його прийняття такий акт не може вважатися правомірним.

З огляду відсутність конкретизації вимог контролюючого органу щодо надання документів (чіткий їх перелік), рішення про відмову в реєстрації податкової накладної не відповідає критерію обґрунтованості, а тому є протиправним та підлягає скасуванню.

Правова позиція такого ж змісту щодо застосування вище наведених норм матеріального права вже була висловлена Верховним Судом, зокрема у постановах від 16 квітня 2019 касаційне провадження №К/9901/4895/19 (справа №826/10649/17), від 28 жовтня 2019 року касаційне провадження №К/9901/23858/19 (справа №640/983/19).

В той же час суд враховує той факт, що надані позивачем документи підтверджували фактичне наявності у позивача товару - кукурудзи та здійснення операції з постачання товару на адресу контрагента, кількісні та вартісні показники цих операцій, що було достатніми для реєстрації податкової накладної.

При цьому суд наголошує, що під час вирішення даної категорії спорів не підлягають дослідженню та аналізу обставини здійснення господарської операції, її реальність тощо, адже спір стосується виключно дотримання процедури реєстрації ПН в ЄРПН.

Щодо позову в частині зобов`язання Державну податкову службу України зареєструвати

податкові накладні, датою їх подання, суд зазначає таке.

Відповідно до пунктів 19, 20 Порядку № 1246 податкова накладна та/або розрахунок

коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій:

- прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування;

- набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення).

- неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

У разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації

податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.

За таких обставин та враховуючи той факт, що рішення про відмову в реєстрації податкової накладної №2379663/38802737 від 05.02.2021р. та №2379664/38802737 від 05.02.2021р. визнано судом протиправними, з урахуванням положень пунктів 19, 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року № 1246, а також абзацу 9 пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України, колегія суддів приходить до висновку про наявність правових підстав для задоволення позовних вимог щодо зобов`язання Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №1 від 03.12.2020р., датою її фактичного отримання -30.12.2020р. та податкову накладну №2 від 03.12.2020р., датою її фактичного отримання -29.12.2020.

Частинами 1 та 2 статті 6 КАС України встановлено, що суд при вирішенні справи керується принципом верховенства права. Суд застосовує принцип верховенства права з урахуванням судової практики Європейського суду з прав людини.

Статтею 17 Закону України Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини передбачено, що суди застосовують при розгляді справ Конвенцію та практику Суду як джерело права.

Так, Європейський суд з прав людини у пункті 50 рішення від 13 січня 2011 року (остаточне) по справі "Чуйкіна проти України" (case of Chuykina v. Ukraine) (Заява № 28924/04) зазначив, що суд нагадує, що процесуальні гарантії, викладені у статті 6 Конвенції, забезпечують кожному право звертатися до суду з позовом щодо своїх цивільних прав та обов`язків. Таким чином стаття 6 Конвенції втілює "право на суд", в якому право на доступ до суду, тобто право ініціювати в судах провадження з цивільних питань становить один з його аспектів (див. рішення від 21.02.1975 у справі "Голдер проти Сполученого Королівства" (Golder v. the United Kingdom), пп. 2836, Series A № 18).

Крім того, порушення судового провадження саме по собі не задовольняє усіх вимог пункті 1 статті 6 Конвенції. Ціль Конвенції гарантувати права, які є практичними та ефективними, а не теоретичними або ілюзорними. Право на доступ до суду включає в себе не лише право ініціювати провадження, а й право отримати "вирішення" спору судом. Воно було б ілюзорним, якби національна правова система Договірної держави дозволяла особі подати до суду цивільний позов без гарантії того, що справу буде вирішено остаточним рішенням в судовому провадженні. Для п. 1 ст. 6 Конвенції було б неможливо детально описувати процесуальні гарантії, які надаються сторонам у судовому процесі провадженні, яке є справедливим, публічним та швидким, не гарантувавши сторонам того, що їхні цивільні спори будуть остаточно вирішені (див. рішення у справах "Мултіплекс проти Хорватії" (Multiplex v. Croatia), заява № 58112/00, п. 45, від 10.07.2003, та "Кутіч проти Хорватії" (Kutic v. Croatia), заява № 48778/99, п. 25, EC HR 2002-11).

В даному випадку, зобов`язання Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних зазначену податкову накладну є дотриманням судом гарантій нате, що спір між сторонами буде остаточно вирішений, та є належним способом захисту порушеного права.

На думку колегії суддів апеляційної інстанції, суд першої інстанції правильно вказав, що позивач надав належні та допустимі докази в обґрунтування заявлених ним позовних вимог щодо визнання протиправним та скасування спірних рішень від 05.02.2021р. №2379663/38802737 та №2379664/38802737 про відмову в реєстрації податкових накладних від 03.12.2020р. №1 та №2 та обґрунтовано зобов`язав ДПС України зареєструвати податкові накладні днем їх подання.

Вищезазначене є мотивом для відхилення судом апеляційної інстанції аргументів, викладених в апеляційній скарзі, оскільки аргументи позивача спростовуються доводами відповідачем-1 та нормами законодавства України, що регулюють дані правовідносини

Доводи апеляційної скарги щодо суті спору не спростовують правове обґрунтування, покладене в основу рішення суду першої інстанції, тому не можуть бути підставою для його скасування.

Керуючись 241-245, 250, 311, 316, 321, 322, 327, 328, 329 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Кіровоградській області залишити без задоволення.

Рішення Кіровоградського окружного адміністративного суду від 04.10.2021 року залишити без змін.

Постанова набирає законної сили з дня її прийняття 05.04.2022 та може бути оскаржена до Верховного Суду згідно статті 328 КАС України протягом 30 днів згідно ст. 329 КАС України з дня складання повного судового рішення шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до суду касаційної інстанції.

Повний текст постанови складений 08.04.2022.

Головуючий - суддяЮ. В. Дурасова

суддяЛ.А. Божко

суддяО.М. Лукманова

Дата ухвалення рішення04.04.2022
Оприлюднено24.06.2022
Номер документу103976011
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —340/4191/21

Ухвала від 17.08.2022

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Г.П. Казанчук

Ухвала від 17.05.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Яковенко М.М.

Ухвала від 17.05.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Яковенко М.М.

Постанова від 04.04.2022

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Дурасова Ю.В.

Постанова від 04.04.2022

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Дурасова Ю.В.

Ухвала від 22.02.2022

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Дурасова Ю.В.

Ухвала від 22.02.2022

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Дурасова Ю.В.

Ухвала від 22.02.2022

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Дурасова Ю.В.

Ухвала від 17.01.2022

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Дурасова Ю.В.

Ухвала від 20.12.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Дурасова Ю.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні