Рішення
від 17.04.2022 по справі 120/16427/21-а
ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

м. Вінниця

18 квітня 2022 р. Справа № 120/16427/21-а

Вінницький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Шаповалової Т.М., розглянувши в письмовому провадженні в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Фермерського господарства "РОМАШКА-СІМ" до Головного управління ДПС у Вінницькій області, Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

У листопаді 2021 року Фермерське господарство «РОМАШКА-СІМ» (далі - позивач або ФГ «РОМАШКА-СІМ») звернулося до суду з адміністративним позовом до Головного управління ДПС у Вінницькій області (далі - відповідач 1), Державної податкової служби України (далі - відповідач 2), у якому просило суд:

визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління Державної податкової служби України у Вінницькій області з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 3164966/23056492 від 28.09.2021 року;

зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну № 40 від 10.09.2021 року в день її подання, а саме 20.09.2021 року;

визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління Державної податкової служби України у Вінницькій області з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 3164967/23056492 від 28.09.2021 року;

зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну № 41 від 10.09.2021 року в день її подання, а саме 20.09.2021 року;

стягнути з Головного управління Державної податкової служби України у Вінницькій області судовий збір у розмірі 4 540,00 гривень (чотири тисячі п`ятсот сорок гривень 00 копійок) на користь Фермерського Господарства «РОМАШКА-СІМ» (ідентифікаційний код юридичної особи 23056492, місцезнаходження: 24450, Вінницька обл., Гайсинський р-н, село Джулинка, вул. Центральна, будинок 118, розрахунковий рахунок: НОМЕР_1 , у АБ «Укргазбанк»).

Обґрунтовуючи позовні вимоги позивач зазначив, що рішеннями комісії Головного управління ДПС у Вінницькій області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації № 3164966/23056492 від 28.09.2021 року відмовлено в реєстрації податкової накладної № 40 від 10.09.2021 року; № 3164967/23056492 від 28.09.2021 року відмовлено в реєстрації податкової накладної № 41 від 10.09.2021 року.

Позивач вважає, що вказані рішення є протиправними та такими, що підлягають скасуванню, а тому звернувся з цим позовом до суду.

Ухвалою суду від 29.11.2021 року, прийнято до розгляду, відкрито провадження у справі та призначено до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) в порядку статті 262 КАС України, а також встановлено відповідачу строк на подання відзиву на позовну заяву. Цією ж ухвалою витребувано інформацію про те, які документи подавалися Фермерським господарством "РОМАШКА-СІМ" після зупинення реєстрації податкових накладних; та чи подавав таблицю даних платник ( якщо подавав, то коли) і чи прийнята така таблиця податковим органом.

13.12.2021 року представник Головного управління ДПС у Вінницькій області подав відзив на адміністративний позов, у якому вказав, що ФГ "РОМАШКА-СІМ" подано на реєстрацію податкові накладні №40 від 10.09.2021р., №41 від 10.09.2021р., реєстрація яких зупинена в ЄРПН. По даних операціях було здійснено продаж пшениці 2-го класу 2021 року врожаю на контрагента ТОВ "КОФКО АГРІ РЕСОРСІЗ УКРАЇНА" на загальну вартість 613 732 грн, в тому числі ПДВ 75 371 грн - ПН №40; 206563 грн, в тому числі ПДВ 25367 грн- ПН №41.

Платником подано Повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних, реєстрацію яких зупинено та надано наступні підтверджуючі документи, а саме:

1. По ПН №40 подано лише - ТТН №2 від 09.09.2021 р.;

2. По ПН №41 подано лише - Договір складського зберігання №3 від 06.07.2021р.

Позивачем 08.12.2021 року подано таблицю даних платника податків за №9372142980, яка була прийнята та врахована рішенням податкового органу від 09.12.2021 року №3493858/23056492.

Відповідач вказує, що виходячи з обставин, що передували прийняттю оскаржуваного рішення, документи, які надані до суду та при прийнятті рішення, орган ДПС не мав змоги дослідити, слідує, що відповідач приймав рішення за одних обставин та відсутністю документів, а позивач просить суд скасувати вказане рішення, обгрунтовуючи іншими обставинами та документами.

За результатом розгляду наданих платником документів Комісією Головного управління ДПС у Вінницькій області винесено рішення від 28.09.2021 р. №3164966/23056492, №3164967/23056492, про відмову у реєстрації податкових накладних №40, №41, оскільки платником податків не надано договори, первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні, розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків, документи щодо підтвердження відповідності продукції.

Враховуючи наведене, відповідач 1 діяв на підставі та в спосіб, що визначені законом, а тому просить суд відмовити в задоволенні позову.

13.12.2021 року відповідач 2 подав відзив на адміністративний позов, у якому вказав, позовна вимога щодо зобов`язання ДПС України зареєструвати податкові накладні є втручання в дискреційні повноваження контролюючого органу, оскільки дискреційні повноваження - це сукупність прав та обов`язків органів державної влади та місцевого самоврядування, що надають можливість на власний розсуд визначити повністю або частково вид і зміст управлінського рішення, яке приймається рабо можливість вибору на власний розсуд одного з декількох варіантів управлінських рішень, передбачених нормативно-правовим, проектом нормативно-правового акта. У разі наявності у суб`єкта владних повноважень законодавчо закріпленого права адміністративного розсуду при вчиненні дій/прийняття рішення, та у разі встановлення у судовому порядку факту протиправної поведінки відповідача, зобов`язання суб`єкта прийняти рішення конкретного змісту є втручанням суду у дискреційні повноваження.

За таких обставин, відповідач вважає, що відсутні підстави зобов`язувати ДПС України реєструвати податкові накладні, оскільки для прийняття рішення необхідно було дослідити документи, а тому просить суд відмовити в задоволенні позову.

28.12.2021 року позивач подав відповідь на відзив, у якій просив задовольнити позовні вимоги.

Датою ухвалення судового рішення в порядку письмового провадження є дата складення повного судового рішення (ч. 5 ст. 250 КАС України).

Дослідивши матеріали справи та оцінивши інші докази в їх сукупності, суд встановив наступні обставини.

Згідно витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань 16.02.2020 року ФГ «РОМАШКА-СІМ» зареєстроване як юридична особа та здійснює господарську діяльність за основним видом діяльності - 01.11 Вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур.

ФГ «РОМАШКА-СІМ» є платником єдиного податку IV групи для ведення сільськогосподарського товаровиробництва.

Станом на 1 січня 2021 року ФГ «РОМАШКА-СІМ» орендує земельні ділянки у кількості 751,1507 га, що знаходяться на території Джулинської об`єднаної територіальної громади, Бершадського району, Вінницької області, що підтверджується належним чином поданими податковими деклараціями платника єдиного податку четвертої групи: загальна податкова декларація платника єдиного податку четвертої групи (квитанція № 2 від 15 лютого 2021 року), звітна податкова декларація єдиного податку четвертої групи (квитанція № 2 від 15 лютого 2021 року), уточнююча звітна податкова декларація єдиного податку четвертої групи (квитанція № 2 від 24 червня 2021 року).

10.09.2021 року ТОВ «РОМАШКА-СІМ» подано на реєстрацію податкову накладну № 40, яка складена на користь ТОВ «КОФКО АГРІ РЕСОРСІЗ Україна» щодо поставки пшениця 2-го класу 2021 року врожаю в кількості 76,24 тон, загальна сума 613 731, 70 грн., ПДВ - 75 370, 56 грн.

ФГ «РОМАШКА-СІМ» направило ДПС України вказану податкову накладну для проведення її реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Однак 20.09.2021 р. ДПС України (надалі - Відповідач 2) зупинено реєстрацію податкової накладної (далі-ПН), що підтверджується відповідною квитанцією від 20.09.2021 р. № 9272886933.

У квитанції зазначено, що документ прийнято, реєстрація зупинена - відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК від 10.09.2021 № 40 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 1001, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Додатково повідомлено: показник «D» =9.3609%, «P»= 0.

24.09.2021 року ФГ «РОМАШКА-СІМ» подало пояснення № 5 та копії документів щодо операції з постачання пшениці 2-го класу 2021 року врожаю в кількості 76,24 тон на адресу ТОВ «КОФКО АГРІ РЕСОРСІЗ Україна». До пояснень додано 15 додатків.

24.09.2021 року позивач отримав квитанцію №2 за реєстраційним номером документа 23056492 про те, що повідомлення №5 від 24.09.2021 року щодо надання пояснень та копій документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН, прийнято до розгляду.

Однак, рішенням Головного управління ДПС у Вінницькій області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 3164966/23056492 від 28.09.2021 року про відмову у реєстрації податкової накладної № 40 від 10.09.2021 року у зв`язку з тим, що платником податку не надано копій документів, а саме:

договорів, зокрема зовнішньоекономічних контрактів, з додатками до них;

договорів, довіреностей, актів керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків - фактури/інвойсів, актів приймання- передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних;

розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків;

документів щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

Додаткова інформація: не надано договори, первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки- фактури/інвойси, акти приймання передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні, розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків, документи щодо підтвердження відповідності продукції.

10.09.2021 року ТОВ «РОМАШКА-СІМ» подано на реєстрацію податкову накладну № 41, яка складена на користь ТОВ «КОФКО АГРІ РЕСОРСІЗ Україна» щодо поставки пшениці 2-го класу 2021 року врожаю в кількості 25,66 тон, загальна сума 206 562, 89 грн., ПДВ 25 367, 37 грн.

10.09.2021 року, на виконання вимог п.187.1 та п.201.1 ПК України позивач склав податкову накладну №41 на суму поставки пшениці 2-го класу 2021 року щодо поставки пшениці 2-го класу 2021 року врожаю в кількості 25,66 тон, загальна сума 206 562, 89 грн., ПДВ 25 367, 37 грн.

ФГ «РОМАШКА-СІМ» направило ДПС України вказану податкову накладну для проведення її реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Однак 20.09.2021 р. ДПС України (надалі - Відповідач 2) зупинено реєстрацію податкової накладної (далі-ПН), що підтверджується відповідною квитанцією від 20.09.2021 р. № 9272886404.

У квитанції зазначено, що документ прийнято, реєстрація зупинена - відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК від 10.09.2021 № 41 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 1001, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Додатково повідомлено: показник «D» =9.3609%, «P»= 0.

24.09.2021 року ФГ «РОМАШКА-СІМ» подало пояснення № 6 та копії документів щодо операції з постачання пшениці 2-го класу 2021 року врожаю в кількості 25,66 тон на адресу ТОВ «КОФКО АГРІ РЕСОРСІЗ Україна». До пояснень додано 15 додатків.

24.09.2021 року позивач отримав квитанцію №2 за реєстраційним номером документа 23056492 про те, що повідомлення №6 від 24.09.2021 року щодо надання пояснень та копій документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН, прийнято до розгляду.

Однак, рішенням Головного управління ДПС у Вінницькій області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 3164967/23056492 від 28.09.2021 року про відмову у реєстрації податкової накладної № 41 від 10.09.2021 року у зв`язку з тим, що платником податку не надано копій документів, а саме:

договорів, зокрема зовнішньоекономічних контрактів, з додатками до них;

договорів, довіреностей, актів керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків - фактури/інвойсів, актів приймання- передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних;

розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків;

документів щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

Додаткова інформація: не надано договори, первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки- фактури/інвойси, акти приймання передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні, розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків, документи щодо підтвердження відповідності продукції.

Також судом встановлено, що 08.09.2021 року укладено Договір поставки № 44599 (далі Договір поставки) між ТОВ «КОФКО АГРІ РЕСОРСІЗ Україна» та ФГ «РОМАШКА-СІМ».

Відповідно до п. 1.1. Договору поставки Постачальник (ФГ «РОМАШКА-СІМ») зобов`язується поставити і передати у власність, а Покупець прийняти та оплатити українську м`яку пшеницю 2 класу 2021 року врожаю, українську м`яку пшеницю 3 класу 2021 року врожаю, українську м`яку пшеницю 4 класу 2021 року врожаю (далі - товар) на умовах «FCA (завантажено у транспортний засіб: Вінницька обл., Бершадський р-н, с. Джулинка), Incoterms 2020».

Згідно із п. 2.1. - 2.2. Договору поставки, загальна кількість товару в заліковій вазі становить 100 тон -/+2% за вибором Покупця. Якість товару, що постачається Постачальником, має відповідати вимогам діючого на Україні ДСТУ 3768:2020, а саме:

українська м`яка пшениця 2 класу 2021 року врожаю: зернова домішка - не більше 6%, вологість - не більше 14%, сміттєва домішка - не більше 2%, натура - не менше 770 г/л, масова частка білка, у перерахунку на суху речовину - не менше 12,5%, масова частка сирої клейковини - не менше 23%, число падіння - не менше 240 с, якість клейковини одиниць приладу ВДК - не більше 90, пошкодження (клоп-черепашка) - не більше 1,5%.

українська м`яка пшениця 3 класу 2021 року врожаю: зернова домішка - не більше 6%, вологість - не більше 14%, сміттєва домішка - не більше 2%, натура - не менше 760 г/л, масова частка білка, у перерахунку на суху речовину - не менше 11,5%, масова частка сирої клейковини - не менше 18%, число падіння - не менше 220 с, якість клейковини одиниць приладу ВДК - не більше 95, пошкодження (клоп-черепашка) - не більше 2%.

Ціна та порядок розрахунків визначені розділами 3 та 6 Договору поставки. Ціна української м`якої пшениці 2,3 класу з ПДВ згідно даного Договору становить 8 050,00 грн за 1 метричну тону. Загальна вартість даного Договору дорівнює сумі вартості товару, переданого за умовами даного Договору, визначена у видаткових накладних, які є невід`ємною частиною Договору.

Покупець перераховує суму оплати у розмірі 86% від загальної вартості товару протягом трьох банківських днів з моменту отримання Покупцем повного обсягу товару на отримання від Постачальника копій товарно-транспортної накладної/видаткової накладної на весь обсяг постачання та рахунку Постачальника (підпункт 1 п. 6.1. Договору поставки). Інші 14% від загальної вартості товару сплачуються Покупцем протягом п`яти банківських днів з моменту реєстрації Постачальником у строки, передбачені законодавством, податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних згідно до вимог ст. 201.1 Податкового кодексу України та надання Покупцю квитанції або витягу з реєстру ЄРПН про таку реєстрацію (підпункт 1 п. 6.2. Договору поставки). Обов`язки Покупця по оплаті товару вважаються виконаними в момент списання грошових коштів з банківського рахунку Покупця.

Положеннями розділу 4 Договору поставки визначено, поставка товару здійснюється автомобільним транспортом у строк з 08 вересня 2021 року до 15 вересня 2021 року (п. 4.1. Договору поставки). Зобов`язання Постачальника вважаються виконаними з моменту надання товару в розпорядження перевізника Покупця (п. 4.3. Договору поставки), Право власності на товар переходить від Постачальника до Покупця з дати вивантаження автотранспорту, зазначеного у реєстрі Терміналу (п. 4.4. Договору поставки).

На виконання умов Договору ФГ «РОМАШКА-СІМ» завантажили товар на транспорт, наданий ТОВ «КОФКО АГРІ РЕСОРСІЗ Україна», що підтверджується товарно-транспортними накладними, здійснили поставку товару, що підтверджується видатковими накладними. У свою чергу ТОВ «КОФКО АГРІ РЕСОРСІЗ Україна» виконали зобов`язання з оплати 86% вартості товару, що підтверджується випискою по особовому рахунку ФГ «РОМАШКА-СІМ».

Відповідно до п. 7.1. Договору поставки, якість і кількість товару є кінцевими згідно з результатами аналізу проведеним лабораторією і вагами Отримувача/Термінала ТОВ «ДУНАЙСЬКА СУДОПЛАВНА-СТІВІДОРНА КОМПАНІЯ». Таким чином, якість пшениці визначається в пункті вантажоодержувача. Визначена якість пшениці вказується в Реєстрах вантажів для ТОВ «КОФКО АГРІ РЕСОРСІЗ України». На підставі відповідного Реєстру, яким визначається клас пшениці, ФГ «РОМАШКА-СІМ» здійснює оформлення видаткових накладних. Таким чином, після факту формування ТТН № 2 від 09 вересня 2021 року з номенклатурою «пшениця 2 класу 2021 року врожаю» в результаті визначення класності пшениці Покупцем виявилось, що пшениця не 2 класу, а 3, тому відповідно Видаткова накладна № 02 від 10 вересня 2021 року було виписано з вірною номенклатурою «пшениця 3 класу 2021 року врожаю». Свідченням класності пшениці є реєстр вантажів. Разом з тим, в результаті описки, податкова накладна № 41 була виписана з помилковою номенклатурою «пшениця 2 класу 2021 року врожаю», замість «пшениця 3 класу 2021 року врожаю».

Товар, який поставлявся ТОВ «КОФКО АГРІ РЕСОРСІЗ Україна» є результатом господарської діяльності сільськогосподарського товаровиробника ФГ «РОМАШКА-СІМ».

Позивач вважає, що оскаржувані рішення є протиправними та такими, що підлягають скасуванню, а тому звернувся з цим позовом до суду.

Надаючи оцінку спірним правовідносинам та встановленим обставинам справи, суд керується такими мотивами.

Податковий кодекс України від 2 грудня 2010 року № 2755-VI (далі - ПК України) є спеціальним законом, який регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків та зборів, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.

Пунктом 201.10 статті 201 ПК України передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Помилки в реквізитах, визначених пунктом 201.1 цієї статті (крім коду товару згідно з УКТ ЗЕД), які не заважають ідентифікувати здійснену операцію, її зміст (товар/послугу, що постачаються), період, сторони та суму податкових зобов`язань, не можуть бути причиною неприйняття податкових накладних у електронному вигляді.

Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.

Відповідно до вимог пункту 201.16 статті 201 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі (далі - комісії контролюючих органів), права та обов`язки їх членів визначає Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №1165 (далі - Порядок №1165).

У цьому Порядку терміни вживаються у такому значенні: таблиця даних платника податку - зведена інформація, що подається платником податку до контролюючого органу, щодо кодів видів економічної діяльності платника податку згідно з Класифікатором видів економічної діяльності, кодів товарів згідно з УКТЗЕД та/або кодів послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України (п. 2 Порядку №1165).

Згідно з приписами пункту 4 Порядку №1165 у разі коли за результатами перевірки податкової накладної/розрахунку коригування визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідають одній з ознак безумовної реєстрації, визначених у пункті 3 цього Порядку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування не зупиняється в Реєстрі.

Пунктом 5 Порядку №1165 передбачено, що платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку, показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку. Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій.

Відповідно до вимог пункту 6 Порядку №1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється. Питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня. У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

У разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється (пункт 7 Порядку №1165).

Відповідно до пункту 10 Порядку №1165 у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації (пункт 11 Порядку №1165).

Пунктом 12 Порядку №1165 встановлено, що платник податку має право подати до ДПС таблицю даних платника податку за встановленою формою (додаток 5).

У таблиці даних платника податку зазначаються: види економічної діяльності відповідно до КВЕД; коди товарів згідно з УКТЗЕД, що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України; коди послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України (пункт 13 Порядку №1165).

Згідно пункту 14 Порядку №1165 таблиця даних платника податку подається з поясненням, в якому зазначається вид діяльності, з посиланням на податкову та іншу звітність платника податку.

Відповідно до пунктів 15-18 Порядку №1165, таблиця даних платника податку з поясненнями розглядається комісією регіонального рівня протягом п`яти робочих днів після її отримання.

Комісія регіонального рівня приймає рішення про врахування або неврахування таблиці даних платника податку, яке надсилається платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу (додаток 6).

У рішенні про неврахування таблиці даних платника податку в обов`язковому порядку зазначається причина такого неврахування.

Таблиця даних платника податку враховується ДПС в автоматичному режимі у разі, коли:

така таблиця подається платниками податку - сільськогосподарськими товаровиробниками, включеними до Реєстру отримувачів бюджетної дотації відповідно до Закону України "Про державну підтримку сільського господарства України", та/або сільськогосподарськими товаровиробниками, які на 31 грудня 2016 р. застосовували спеціальний режим оподаткування відповідно до статті 209 Кодексу (у редакції, що діяла на 31 грудня 2016 р.) та мають у власності (право власності/користування) та/або на умовах оренди земельні ділянки, загальна площа яких становить не менш як 200 гектарів включно станом на 1 січня та які відображені в податковій звітності до 20 лютого поточного року (до 20 лютого поточного року враховується наявність таких ділянок за звітний період попереднього року), та у поданій таблиці даних платника податку зазначаються відомості про постачання (виготовлення) таких груп товарів за кодами згідно з УКТЗЕД, як живі тварини (код згідно з УКТЗЕД 01); риба і ракоподібні, молюски та інші водяні безхребетні (код згідно з УКТЗЕД 03); молоко та молочні продукти; яйця птиці; натуральний мед; їстівні продукти тваринного походження, в іншому місці не зазначені (код згідно з УКТЗЕД 04); овочі та деякі їстівні коренеплоди і бульби (код згідно з УКТЗЕД 07); їстівні плоди та горіхи; шкірки цитрусових або динь (код згідно з УКТЗЕД 08); зернові культури (код згідно з УКТЗЕД 10); насіння і плоди олійних рослин; інше насіння, плоди та зерна; технічні або лікарські рослини; солома і фураж (код згідно з УКТЗЕД 12);

зазначена таблиця подається платниками податку, в яких значення показників D та P, розрахованих у порядку, встановленому пунктом 3 цього Порядку, мають такі розміри: D > 0,02, P <м ґ 1,4, та в такій таблиці зазначені товари/послуги, обсяг постачання яких згідно з податковими накладними/розрахунками коригування, зареєстрованими за останні 12 календарних місяців у Реєстрі, становить більше 25 відсотків загального обсягу операцій з постачання за останні 12 календарних місяців.

Відповідно до п.25 Порядку №1165, комісія центрального рівня приймає рішення про неврахування таблиці даних платника податку, розглядає скарги на рішення комісій регіонального рівня про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі.

Комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Аналіз наведених правових норм дає підстав для висновку, що рішення про неврахування таблиці даних платника податку в обов`язковому порядку повинно містити чітку підставу для такого неврахування.

Так, судом встановлено, що підставами для зупинення реєстрації податкових накладних № 40 та № 41 від 10.09.2021 року, складених ФГ «РОМАШКА-СІМ», слугувало те, що коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 1001, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає вимогам п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Додатково повідомлено: показник «D» =9.3609, «P» =0.

На момент формування квитанції, якою зупинено реєстрацію податкових накладних, Критерії ризиковості здійснення операцій визначені додатком 5 до Порядку №1165.

Пунктом 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій визначено відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, поданій для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), у таблиці даних платника податку на додану вартість (далі - платник податку) як товару/послуги, що на постійній основі постачається, та обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р. в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 раза, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС.

Разом з тим, у квитанції не конкретизовано які документи необхідно надати платнику для підтвердження інформації щодо здійснення господарської операції, що не відповідає вимогам обгрунтованості та вмотивованості акту індивідуальної дії та свідчить про невідповідність сформованої квитанції вимогам до таких, що визначені пунктом 11 Порядку №1165.

Крім того, суд звертає увагу, що обов`язковою підставою застосування критерію №1 є подана та врахована таблиця даних платника податку, яка не містить коду УКТ ЗЕД товару, що постачається платником згідно зупиненої у реєстрації податкової накладної.

Судом встановлено та не заперечується відповідачем, що позивачем 08.12.2021 подавалася таблиця даних платника податків за № 9372142980, яка врахована рішенням відповідача № 3493858/23056492 від 09.12.2021 року.

Разом з тим, на момент подання для реєстрації податкових накладних №40 та №41 таблиця даних позивача у відповідача 1 була відсутня.

Крім того, у квитанції про зупинення не наведено обгрунтований розрахунок перевищення обсягу постачання, який дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару чи послуги.

Водночас, механізм прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України, визначено наказом Міністерства фінансів України від 12 грудня 2019 року №520, яким затверджено Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок №520).

Пунктом 2 Порядку №520 визначено, що прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС.

Відповідно до пунктів 3, 4 Порядку №520 у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі. Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу.

Разом із тим, пунктом 5 Порядку №520 визначено перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, серед яких:

- договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

- договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

- первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;

- розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

- документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

При цьому, письмові пояснення та копії документів, зазначені у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній/розрахунку коригування.

Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України "Про електронні документи та електронний документообіг", "Про електронні довірчі послуги" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку. (пункти 6, 7 Порядку №520).

Згідно з вимогами пунктів 9, 10 та 11 Порядку №520 письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядаються комісіями контролюючих органів.

Комісія регіонального рівня приймає рішення про: реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі; відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі.

Підставами для прийняття комісією регіонального рівня рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі; та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку; та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Судом встановлено, що позивачем подано до контролюючого органу пояснення та копії документів на підтвердження реальності здійснених господарських операцій з контрагентом.

Суд критично ставиться до пояснень відповідача 1 про те, що позивачем до пояснень по податковій накладній №40 надано лише товарно-транспортну накладну №2, а до пояснень по податковій накладній №41 лише договір складського зберігання, оскільки відповідно до квитанцій № 2 про прийняття документів до розгляду від 24.09.2021 ( час подання 19:12год та 19:17год) прийнято до розгляду повідомлення № 5 та повідомлення №6 від 24.09.2021 з поясненнями.

Відповідно до змісту повідомлень №5 та №6 до кожного з них додано 15 додатків.

Виявлених помилок квитанціями №2 не зафіксовано.

Разом із тим, оскаржуваним рішенням позивачу відмовлено в реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Підставою для його прийняття слугувало те, що платником податку до контролюючого органу не надано копій наступних документів: копій документів, а саме: договорів, зокрема зовнішньоекономічних контрактів, з додатками до них; договорів, довіреностей, актів керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків - фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних; розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків; документів щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

Додаткова інформація: не надано договори, первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки- фактури/інвойси, акти приймання передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні, розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків, документи щодо підтвердження відповідності продукції.

В межах даної спірної ситуації суд звертає особливу увагу на той факт, що приймаючи рішення про реєстрацію податкової накладної, контролюючий орган не повинен здійснювати повний аналіз господарської операцій позивача на предмет їх реальності. Змістовна оцінка господарської операції може бути проведена лише за результатом здійснення податкової перевірки, підстави та порядок проведення якої визначено нормами Податкового кодексу України. У свою чергу, при реєстрації податкових накладних фактично проводиться моніторинг операції чи платника податків лише за зовнішніми (формальними) критеріями. Тому і суд за результати розгляду цієї справи не робить висновків щодо реальності господарських операцій за участю позивача, а лише оцінює наявність чи відсутність підстав для реєстрації податкової накладної.

При цьому суд також звертає увагу, що у спірних правовідносинах були відсутні підстави для зупинення реєстрації податкових налкданих, оскільки таблиця платника позивачем подана та відповідно прийнята відповідачем 1 лише в грудні 2021 року, а податкові накладні подані на реєстрацію 20.09.2021. Крім того, у квитанції про зупинення не наведено обгрунтований розрахунок перевищення обсягу постачання, який дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару чи послуги.

Таким чином, зважаючи на наявність достатніх документів для спростування сумнівів щодо ризиковості операції наданих до суду, що подання таблиці даних є правом платника, на момент подання для реєстрації податкових наклданих така таблиця була відсутня у податкового органу, відповідач 1 не мав правових підстав для відмови позивачу у реєстрації податкової накладної.

Враховуючи вище викладене, суд дійшов висновку про обґрунтованість та наявність підстав для задоволення позовних вимог позивача у частині визнання протиправним та скасування рішення комісії Головного управління ДПС у Вінницькій області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №40 від 10.09.2021 та №41 від 10.09.2021.

Що ж до позовних вимог в частині зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати податкову накладну в Єдиному реєстрі податкових накладних, то суд зазначає наступне.

Відповідно до вимог пунктів 201.1, 201.10 статті 201 ПК України від 02.12.2010 № 2755-VI реєстрацію податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних віднесено до обов`язків платника податків.

У той же час, наведені норми розраховані на відсутність спірних правовідносин, позаяк у випадку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування механізм її подальшої реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних є іншим.

При цьому, згідно з нормами пунктів 19, 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року № 1246, податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій: прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення); неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та / або розрахунку коригування.

У разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.

Отже, реєстрація в ЄРПН податкових накладних/розрахунку коригування, реєстрацію яких попередньо було зупинено, є повноваженням ДПС України.

Як встановлено судом та підтверджено матеріалами справи, надані позивачем документи складені з дотриманням вимог законодавства були достатніми для реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Обставин, які б унеможливлювали реєстрацію податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, судом не встановлено.

Відповідно частини 3 статті 245 КАС України, у разі скасування нормативно-правового або індивідуального акта суд може зобов`язати суб`єкта владних повноважень вчинити необхідні дії з метою відновлення прав, свобод чи інтересів позивача, за захистом яких він звернувся до суду.

Таким чином, з метою відновлення прав та інтересів позивача, за захистом яких він звернувся до суду, та з метою дотримання судом гарантій на те, що спір між сторонами буде остаточно вирішений, суд дійшов висновку про необхідність зобов`язання Державної податкової служби України вчинити необхідні дії шляхом реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкових накладних №40 від 10.09.2021 та №41 від 10.09.2021.

Відповідно до ч. 1 ст. 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

У справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку (ч. 2 ст. 2 КАС України).

Частинами першою та другою статті 6 КАС України визначено, що суд при вирішенні справи керується принципом верховенства права, відповідно до якого, зокрема, людина, її права та свободи визнаються найвищими цінностями та визначають зміст і спрямованість діяльності держави. Суд застосовує принцип верховенства права з урахуванням судової практики Європейського суду з прав людини.

В силу приписів ч. 2 ст. 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Перевіривши обґрунтованість доводів сторін, оцінивши докази суб`єкта владних повноважень на підтримку правомірності своєї позиції та докази, надані позивачем, суд приходить до переконання, що позов є обґрунтованим та підлягає задоволенню.

Вирішуючи питання про розподіл судових витрат у справі, суд виходить з наступного.

Відповідно до ч. 1 ст. 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Таким чином, у зв`язку з повним задоволенням позову, судові витрати позивача на сплату судового збору в розмірі 4540 грн. належить стягнути на його користь за рахунок бюджетних асигнувань з Відповідача 1.

Керуючись ст.ст. 73, 74, 75, 76, 77, 90, 94, 139, 241, 245, 246, 250, 255, 295 КАС України, суд -

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Вінницькій області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 3164966/23056492 від 28.09.2021 року.

Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну Фермерського господарства "РОМАШКА-СІМ" № 40 від 10.09.2021 року в день її подання, а саме 20.09.2021 року.

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Вінницькій області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 3164967/23056492 від 28.09.2021 року.

Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну Фермерського господарства "РОМАШКА-СІМ" № 41 від 10.09.2021 року в день її подання, а саме 20.09.2021 року.

Стягнути на користь Фермерського господарства "РОМАШКА-СІМ" судовий збір в розмірі 4540 грн. (чотири тисячі п`ятсот сорок гривень 00 копійок ) за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС України у Вінницькій області.

Рішення суду першої інстанції набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 255 КАС України.

Відповідно до ст. 295 КАС України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручено у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

позивач: Фермерського господарства "РОМАШКА-СІМ" (код ЄДРПОУ 23056492, місцезнаходження: 24450, Вінницька область, Гайсинський район, село Джулинка, вул. Центральна, будинок 118)

відповідач1: Головне управління ДПС у Вінницькій області як відокремлений підрозділ ДПС (ЄДРПОУ: 44069150, вул. Хмельницьке шосе, 7, м. Вінниця, 21100)

відповідач2: Державна податкова служба України (Код ЄДРПОУ 43005393, Львівська площа, 8, м. Київ, 04063)

Повне судове рішення складено та підписано суддею: 18.04.2022 року.

Суддя Шаповалова Тетяна Михайлівна

СудВінницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.04.2022
Оприлюднено22.06.2022
Номер документу103988213
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних

Судовий реєстр по справі —120/16427/21-а

Ухвала від 22.05.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Юрченко В.П.

Постанова від 14.11.2022

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Мацький Є.М.

Ухвала від 02.11.2022

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Мацький Є.М.

Ухвала від 20.10.2022

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Мацький Є.М.

Ухвала від 24.05.2022

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Мацький Є.М.

Ухвала від 03.05.2022

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Мацький Є.М.

Рішення від 17.04.2022

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Шаповалова Тетяна Михайлівна

Ухвала від 29.11.2021

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Шаповалова Тетяна Михайлівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні