Рішення
від 17.04.2022 по справі 160/27385/21
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

18 квітня 2022 року Справа № 160/27385/21 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Калугіної Н.Є., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) адміністративну справу за позовом Головного управління Держпродспоживслужби в Дніпропетровській області до Комунального підприємства "Лиман" Червоногригорівської селищної ради, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача - Червоногригорівська селищна рада про застосування заходів реагування, -

В С Т А Н О В И В :

Позивач звернувся до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з позовом, в якому просить суд:

- застосувати заходи реагування до Комунального підприємства «ЛИМАН» Червоногригорівської селищної ради (скорочене найменування - КП «ЛИМАН», код ЄДРПОУ 38657934, розташоване за адресою: 53283, Дніпропетровська область, Нікопольський район, селище міського типу Червоногригорівка, вул. Ярмарочна, буд. 33) та тимчасово заборонити (зупинити) господарську діяльність Комунального підприємства «ЛИМАН» Червоногригорівської селищної ради (скорочене найменування - КП «ЛИМАН», код ЄДРПОУ 38657934, розташоване за адресою: 53283, Дніпропетровська область, Нікопольський район, селище міського типу Червоногригорівка, вул. Ярмарочна, буд. 33), до усунення порушень, викладених в актах перевірки дотримання вимог санітарного законодавства від 25.06.2021 №1759/22-21, від 18.11.2021 № 3840/22-21.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що за результатами проведеної перевірки відповідача встановлено низку порушень вимог законодавства у сфері дотримання вимог законодавства у сфері санітарного та епідемічного благополуччя населення, у зв`язку з чим позивач звернувся до суду із цим позовом.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 31.12.2021 відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) за правилами ст. 257 КАС України.

Роз`яснено відповідачу про необхідність подати до суду відзив на позов, а також всі письмові та електронні докази - у п`ятнадцятиденний строк з дня отримання зазначеної ухвали, дотримуючись, вимог ст. 162 КАС України.

Відповідачем надано відзив на позовну заяву, в якому зазначено, що у спірних правовідносинах діяв в межах наданих повноважень, відтак підстави для задоволення позову відсутні.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 07.02.2022 клопотання представника Червоногригорівської селищної ради про залучення її до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача у справі №160/27385/21 - задоволено.

Залучено до участі в адміністративній справі №160/27385/21 Червоногригорівську селищну раду (код ЄДРПОУ 04338434, 53283, Дніпропетровська область, Нікопольський район, смт. Червоногригорівка, вул. Ярмарочна, 33) в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача.

Роз`яснено третій особі про необхідність подати до суду пояснення до позову або відзиву дотримуючись вимог ст.ст. 162, 165 КАС України - у десятиденний строк з дня отримання позову або відзиву, у разі його подання відповідачем.

Третьою особою 16.03.2022 надано пояснення щодо позову, згідно змісту яких останній вказав на безпідставність заявлених Головним управлінням Держпродспоживслужби в Дніпропетровській області позовних вимог та просив відмовити у їх задоволенні.

Згідно з ч. 1 ст. 258 КАС України, суд розглядає справи за правилами спрощеного позовного провадження протягом розумного строку, але не більше шістдесяти днів із дня відкриття провадження у справі.

Суддя Калугіна Н.Є. з 16 лютого 2022 року по 01 квітня 2022 року перебувала на лікарняному та у щорічній відпустці.

Відповідно до ч. 5 ст. 262 КАС України, суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше.

Дослідивши письмові докази наявні у матеріалах справи, суд встановив наступне.

Відповідно до Річного плану здійснення заходів державного нагляду (контролю) Держпродспоживслужби на 2021 рік, затвердженого наказом Держпродспоживслужби України від 26.11.2020 №778, та розміщеному на офіційному сайті Держпродспоживслужби, Головним управлінням Держпродспоживслужби в Дніпропетровські області видано наказ №1719-ПО від 14.06.2021 року та направлення №1759 від 14.06.2021 про проведення планового заходу державного нагляду (контролю) - перевірки КП «ЛИМАН» Червоногригорівської селищної ради (код ЄДРПОУ 38657934, за адресою: 53283, Дніпропетровська область, Нікопольський район, селище міського типу Червоногригорівка, вул. Ярмарочна, буд. 33).

За результатами проведення планового заходу державного нагляду контролю складено акт №1759/22-21 від 25.06.2021.

Згідно вказаного акту, під час проведення перевірки встановлені наступні порушення вимог законодавства, а саме:

пункту 3.11 розділу III Державних санітарних норм та правил «Гігієнічні вимоги до води питної, призначеної для споживання людиною» (ДСанПіН 2.2.4-171-10), затверджених наказом МОЗ України від 12.05.2010 №400, відсутні документи, що підтверджують дозвіл на застосування у сфері питного водопостачання населення гіпохлориту натрію (висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи), який використовується в КП «Лиман» Червоногригорівської селищної ради для знезараження питної води;

пункту 4.2 розділу 4 Правил технічної експлуатації систем водопостачання та водовідведення населених пунктів України, затверджених наказом Держжитлокомунгоспу України від 05.07.1995 №30, не вирішено питання про створення зон санітарної охорони для джерела, об`єктів та споруд КП «Лиман» Червоногригорівської селищної ради, проект зоні санітарної охорони відсутній;

пунктів 7, 8 Правового режиму зон санітарної охорони водних об`єктів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 18.12.1998 №2024, у межах другого та третього поясів ЗСО не здійснюються жодні заходи, які передбачені цим режимом;

пункту 4.8 розділу IV Державних санітарних норм та правил «Гігієнічні вимоги до води питної, призначеної для споживання людиною» (ДСанПіН 2.2.4-171-10), затверджених наказом МОЗ України від 12.05.2010 №400, інформація про результати виробничого контролю безпечності та якості питної води, забруднення джерел питного водопостачання до територіального органу Держпродспоживслужби України не надається;

пункту 5.1.6 глави 5.1 розділу 5 Правил технічної експлуатації систем водопостачання та водовідведення населених пунктів України, затверджених наказом Держжитлокомунгоспу України від 05.07.1995 №30, внаслідок відсутності систематичного лабораторно- виробничого контролю за якістю води в джерелі, станом джерела водопостачання, створення спеціальної комісії адміністрацією підприємства не ініціюється;

абзацу перший пункту 4.1 розділу 4 Правил технічної експлуатації систем; водопостачання та водовідведення населених пунктів України, затверджених наказом! Держжитлокомунгоспу України від 05.07.1995 №30, не встановлені зони санітарної охорони для джерела, об`єктів та споруд КП «Лиман» Червоногригорівської селищної ради;

пункту 5.1.1 глави 5.1 розділу 5 Правил технічної експлуатації систем водопостачання та водовідведення населених пунктів України, затверджених наказом Держжитлокомунгоспу України від 05.07.1995 №30, основні завдання експлуатації водозабірних споруд КП «Лиман» Червоногригорівської селищної ради не виконуються в частині проведення систематичного лабораторно-виробничого контролю за якістю води, станом джерела водопостачання і роботою водозабірних споруд і устаткування, а також обліку показників, що контролюються; результати спостережень за станом джерела водопостачання, дані аналізів якості води, контролю і обліку роботи водозабірних споруд не реєструються в експлуатаційних журналах;

пункту 6.1.1 глави 6.1 розділу 6 Правил технічної експлуатації систем водопостачання та водовідведення населених пунктів України, затверджених наказом Держжитлокомунгоспу України від 05.07.1995 №30, не виконуються основні завдання експлуатації очисних споруд систем водопостачання, а саме: виробляється питна вода, що не відповідає вимогам державних санітарних норм та правил (за даними виробничого лабораторного контролю в січні та березні 2021 року питна вода, відібрана перед надходженням в розподільчу мережу не відповідає нормативним вимогам по перманганатній окиснюваності (від 7,92 мкг/дм3 до 8,24 мкг/дм3 при нормі до 5,0 мкг/дм3); питна вода, відібрана у розподільній мережі, не відповідає нормативним вимогам по кольоровості (від 23,49° до 23,55° при нормі не більше 20°); за результатами моніторингових лабораторних досліджень, проведених в квітні та травні 2021 року, питна вода, відібрана перед надходженням у розподільну мережу, не відповідає нормативним вимогам по кольоровості (29,96° при нормі не більше 20°), перманганатній окиснюваності (8,64мкг/дм3 при нормі до 5,0 мкг/дм3), а також мікробіологічними показниками (містить КУО загальних колі-форм); не проводиться систематичний лабораторно-виробничий і технологічний контроль за якістю води у джерелі водопостачання на всіх етапах очищення та на виході із станції;

пункту 7.1.2 глави 7.1 розділу 7 Правил технічної експлуатації систем водопостачання та водовідведення населених пунктів України, затверджених наказом Держжитлокомунгоспу України від 05.07.1995 №30, у процесі експлуатації насосної станції персонал не підтримує належний санітарний стан приміщення насосної станції (санітарно-технічний стан насосної станції незадовільний: стіни та стеля брудні, мають плісняву та значні дефекти покриття);

пункту 9.1.1 глави 9.1 розділу 9 Правил технічної експлуатації систем водопостачання та водовідведення населених пунктів України, затверджених наказом Держжитлокомунгоспу України від 05.07.1995 №30, зовнішні системи подачі і розподілу води не забезпечують безперебійне і надійне постачання споживачам питної води, якість якої відповідає санітарним нормам і вимогам чинного державного стандарту «Вода питна», а саме: за даними виробничого лабораторного контролю в січні та березні 2021 року питна вода, відібрана у розподільній мережі, не відповідала нормативним вимогам по кольоровості (від 23,49° до 23,55° при нормі не більше 20°); не виконуються головні завдання технічної експлуатації систем подачі і розподілу води, а саме: відсутній нагляд за станом водопровідної мережі, споруд, пристроїв і обладнання на ній; відсутня будь-яка інформація щодо проведення промивки та дезінфекції, поточного і капітального ремонтів на мережах, ліквідації аварій і витоків; не ведеться відповідна технічна документація та звітність;

пункту 3.10 розділу III Державних санітарних норм та правил «Гігієнічні вимоги до води питної, призначеної для споживання людиною» (ДСанПіН 2.2.4-171-10), затверджених наказом МОЗ України від 12.05.2010 №400, виробництво питної води здійснюється за відсутності технологічного регламенту або іншого документу з описом технологічного процесу виробництва питної води, що пройшли державну санітарно-епідеміологічну експертизу та отримали позитивний висновок;

пункту 4.2 розділу IV Державних санітарних норм та правил «Гігієнічні вимоги до води питної, призначеної для споживання людиною» (ДСанПіН 2.2.4-171-10), затверджених наказом МОЗ України від 12.05.2010 №400, виробничий контроль проводиться не за робочою програмою, так як робоча програма виробничого контролю відсутня;

пункту 4.5 розділу IV Державних санітарних норм та правил «Гігієнічні вимоги до води питної, призначеної для споживання людиною» (ДСанПіН 2.2.4-171-10), затверджених наказом МОЗ України від 12.05.2010 №400, виробничий контроль за безпечністю та якістю води від місця водозабору до місця її споживання здійснюється не в повному обсязі та не систематично, а саме: не здійснюється виробничий контроль води джерела у місцях водозабору; не здійснюється повний та скорочений виробничий контроль питної води перед її надходженням у водопровідну мережу; не здійснюється виробничий контроль питної води у розподільній мережі за мікробіологічними показниками: Е.coli, ентерококки; останні Дослідження проведені в березні 2021 року;

абзацу перший пункту 3.2 розділу III Державних санітарних норм та правил «Гігієнічні вимоги до води питної, призначеної для споживання людиною» (ДСанПіН 2.2.4-171-10), затверджених наказом МОЗ України від 12.05.2010 №400, не проводиться гігієнічна оцінка безпечності та якості питної води за наступними показниками епідемічної безпеки: мікробіологічними (Е.coli, ентерококки), паразитологічними, фізико-хімічними (проводиться лише визначення запаху, мутності, кольоровості, водного показника, перманганатної окиснюваності, хлороформу, аміаку, сухого залишку, лужності загальної), санітарно- токсикологічними, радіаційними показниками, наведеними у додатках 1-3 ДСанПіН 2.2.4- 171-10;

пункту 3.3 розділу III Державних санітарних норм та правил «Гігієнічні вимоги до води питної, призначеної для споживання людиною» (ДСанПіН 2.2.4-171-10), затверджених; наказом МОЗ України від 12.05.2010 №400, безпечність та якість питної води перед надходженням у розподільну мережу за мікробіологічними показниками не відповідає гігієнічним нормативам, а саме: за результатами моніторингових лабораторних досліджень, проведених в квітні та травні 2021 року, питна вода містить КУО загальних колі-форм;

абзацу перший пункту 3.5 розділу III Державних санітарних норм та правил «Гігієні Пі і вимоги до води питної, призначеної для споживання людиною» (ДСанПіН 2.2.4-171-10), затверджених наказом МОЗ України від 12.05.2010 № 400, безпечність та якість питної вод її перед надходженням у розподільну мережу та у розподільній мережі не відповідає гігієнічним нормативам за органолептичними, фізико-хімічними показниками, а саме: за даними виробничого лабораторного контролю, моніторингових лабораторних досліджень питна вода; не відповідає нормативним показникам по кольоровості, перманганатній окиснюваності;

пункту 3.14 розділу III Державних санітарних норм та правил «Гігієнічні вимоги до води питної, призначеної для споживання людиною» (ДСанПіН 2.2.4-171-10), затверджених наказом МОЗ України від 12.05.2010 №400, не визначаються, під час знезараження водопровідної питної води, залишкові концентрації реагентів.

Примірник акту отримано директором відповідача 25.06.2021, про що свідчить підпис останньої на копії акту, який міститься в матеріалах справи.

Головним управлінням Держпродспоживслужби Дніпропетровській області за вих. №06.2/11158 від 29.06.2021 надано КП «ЛИМАН» Червоногригорівської селищної ради розпорядження про усунення порушень вимог санітарного законодавства з встановленням строку їх виконання у термін 06.07.2021 та 03.11.2021.

Вказане розпорядження вручене 30.06.2021 директору КП «ЛИМАН» Червоногригорівської селищної ради.

Крім того, 25.06.2021 під час проведення планового заходу державного нагляду (контролю) - перевірки КП «ЛИМАН» Червоногригорівської селищної ради, згідно експертного висновку від 25.06.2021 №002065 д.к./21, виданого акредитованою Дніпропетровською регіональною державною лабораторією Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів, встановлено, що в пробі питної води з розподільчої мережі, відібраної в АЗПСМ за адресою: Нікопольський район, смт. Червоногригорівка, вул. Ярмарочна, 31/а - перевищення загального мікробного числа при 37 С° (1.7 *102 КУО/см3 при нормі не більше 100 КУО/см3), визначені загальні коліформи (6 КУО/см3 при нормі - відсутність), що не (відповідає вимогам ДСанПіНу 2.2.4-171-10 «Гігієнічні вимоги до води питної, і призначеної для споживання людиною».

З метою перевірки дотримання вимог чинного законодавства у частині питань п. 3,2, 3.3, 3.5, 3.10, 3.11, 3.14 розділу III, п. 4.2, 4.5, 4.8 розділу IV Державних санітарних норм та правил «Гігієнічні вимоги до води питної, призначеної для споживання людиною» (ДСанПіН; 2.2.4-171-10), затверджених наказом МОЗ України від 12.05.2010 №400, п. 4.1,4.2 розділу IV. п. 5.1.1, 5.1.6, глави 5.1 розділу V, п. 6.1.1 глави 6.1 розділу VI, п. 7.1.2 глави 7.1 розділу VII; п. 9.1.1 глави 9.1 розділу IX Правил технічної експлуатації систем водопостачання та водовідведення населених пунктів України, затверджених наказом Держжитлокомунгоспу України від 05.07.1995 №30, п. 7, 8 Правового режиму зон санітарної охорони водних об`єктів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 18.12.1998 №2024, та виконання розпорядження №06.2/11158 від 29.06.2021, Головним управлінням видано наказ № 3737-ПО від 10.11.2021 та направлення №3840 від 10.11.2021 про проведення позапланового заходу (перевірки) КП «ЛИМАН» Червоногригорівської селищної ради

Під час проведення позапланового заходу державного нагляду (контролю), спеціалістами Головного управління встановлено, що розпорядження суб`єктом господарювання не виконано у зв`язку з чим складено акт №3840/22-21 від 18.11.2021 року.

Примірник акту отримано директором відповідача 18.11.2021, про що свідчить підпис останньої на копії акту, який міститься в матеріалах справи.

Наявність вказаних порушень слугувала підставою для звернення до суду з позовом про застосування до відповідача заходів реагування.

Вирішуючи даний спір, суд виходить з таких підстав.

Правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов`язки та відповідальність суб`єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю) визначені Законом України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності».

Відповідно до ст. 1 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" від 05.04.2007 №877-V (надалі - Закон №877-V) державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб`єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.

Згідно ч. 7 ст. 7 Закону України №877-V на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду.

Правові, економічні та організаційні засади функціонування системи питного водопостачання, спрямовані на гарантоване забезпечення населення якісною та безпечною для здоров`я людини питною водою визначені Законом України «Про питну воду, питне водопостачання та водовідведення».

Згідно ст. 1 Закону України «Про питну воду, питне водопостачання та водовідведення» питна вода це вода, призначена для споживання людиною (водопровідна, фасована, з бюветів, пунктів розливу, шахтних колодязів та каптажів джерел), для використання споживачами для задоволення фізіологічних, санітарно-гігієнічних, побутових та господарських потреб, а також для виробництва продукції, що потребує її використання, склад якої за органолептичними, мікробіологічними, паразитологічними, хімічними, фізичними та радіаційними показниками відповідає гігієнічним вимогам. Питна вода не вважається харчовим продуктом в системі питного водопостачання та в пунктах відповідності якості питної води.

Відповідно до статті 7 Закону України «Про питну воду, питне водопостачання та водовідведення» держава гарантує захист прав споживачів у сфері питної води, питного водопостачання та водовідведення шляхом: забезпечення кожної людини питною водою нормативної якості в межах науково обґрунтованих нормативів питного водопостачання залежно від району та умов проживання; державної підтримки, регулювання та нагляду у сфері питного водопостачання і водовідведення відповідно до цього Закону; здійснення заходів організаційного, науково-технічного, санітарно-епідеміологічного, природоохоронного, економічного, правового характеру щодо поліпшення якості питної води, розвитку питного водопостачання, охорони джерел і систем питного водопостачання, відновлення запасів питної води; зобов`язання підприємств питного водопостачання здійснювати заходи щодо забезпечення нормативів питного водопостачання та додержання державних стандартів у сфері питної води та питного водопостачання; задоволення потреб населення у питній воді шляхом пріоритетного розвитку систем централізованого питного водопостачання та водовідведення, створення резервних систем питного водопостачання; зобов`язання центральних і місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій дотримуватися екологічних вимог та санітарного законодавства під час проектування, будівництва, реконструкції, введення в дію та експлуатації систем питного водопостачання та централізованого водовідведення; здійснення контролю за дотриманням законодавства у сфері питної води, питного водопостачання та водовідведення, проведення державного моніторингу стану води і систем питного водопостачання та систем водовідведення, оцінки впливу на довкілля і державної санітарно-епідеміологічної експертизи господарської та іншої діяльності, пов`язаної з використанням джерел питного водопостачання; забезпечення відшкодування в установленому порядку шкоди, заподіяної споживачам питної води та/або послуг з централізованого водовідведення підприємствами питного водопостачання та/або підприємствами централізованого водовідведення внаслідок порушення законодавства у сфері питної води, питного водопостачання та водовідведення; обмеження, тимчасової заборони (зупинення) в установленому порядку функціонування систем питного водопостачання, які не забезпечують нормативної якості питної води, а також діяльності, що негативно впливає на якість питної води, порушує режим функціонування систем питного водопостачання та централізованого водовідведення; встановлення екологічної броні питного водопостачання.

Державні санітарні норми та правила "Гігієнічні вимоги до води питної, призначеної для споживання людиною" затверджені наказом Міністерства охорони здоров`я України від 12.05.2010 року № 400.

Згідно п.1.2 ДсанПіН 2.2.4-171-10 санітарні норми встановлюють вимоги до безпечності та якості питної води, призначеної для споживання людиною, а також правила виробничого контролю та державного санітарно-епідеміологічного нагляду у сфері питного водопостачання населення.

Відповідно до пунктів 3.2, 3.3,3.5 ДсанПіН 2.2.4-171-10 гігієнічну оцінку безпечності та якості питної води проводять за показниками епідемічної безпеки (мікробіологічні, паразитологічні), санітарно-хімічними (органолептичні, фізико-хімічні, санітарно-токсикологічні) та радіаційними показниками, наведеними у додатках 1 - 3.

Під час вибору вододжерела та технології водопідготовки у разі будівництва чи реконструкції підприємства питного водопостачання населення слід надавати перевагу джерелам та технологіям, що забезпечать виробництво питної води з оптимальним вмістом мінеральних речовин за показниками фізіологічної повноцінності мінерального складу питної води (додаток 4).

Безпечність та якість питної води за мікробіологічними показниками повинна відповідати гігієнічним нормативам, наведеним у додатку 1.

Безпечність та якість питної води за органолептичними, фізико-хімічними та санітарно-токсикологічними показниками повинна відповідати гігієнічним нормативам, наведеним у додатку 2.

Якщо рівень сухого залишку в питній воді після її штучного знесолення становить менше 100 мг/куб.дм, вона підлягає домінералізації.

Якщо під час виробництва питної води проводиться знезараження, виробник повинен вжити заходів щодо мінімізації забруднення питної води побічними продуктами знезараження.

Пунктом 3.10 ДсанПіН 2.2.4-171-10 передбачено, що виробництво питної води здійснюється за нормативно-технічним документом та відповідно до технологічного регламенту або іншого документа з описом технологічного процесу виробництва питної води, що пройшли державну санітарно-епідеміологічну експертизу та отримали позитивний висновок.

Розділом IV ДсанПіН 2.2.4-171-10 затверджені вимоги щодо виробничого контролю безпечності та якості питної води, призначеної для споживання людиною, зокрема, це наявність у підприємства питного водопостачання відповідного технічного регламенту, робочої програми виробничого контролю для кожного водозабору окремо з урахуванням його особливостей, надання до державної санітарно-епідеміологічної служби відповідної адміністративної території інформації про результати виробничого контролю безпечності та якості питної води, забруднення джерел питного водопостачання.

Зі змісту зазначених правових норм вбачається, що на підприємства питного водопостачання та централізованого водовідведення покладається обов`язок по забезпеченню безпеки води (питної води), яка ними постачається, зокрема її хімічного складу.

Разом з тим, посадовими особами позивача встановлені порушення Комунальним підприємством "Лиман" Червоногригорівської селищної ради вимог законодавства у сфері дотримання вимог законодавства у сфері санітарного та епідемічного благополуччя населення.

Судом встановлено, що відповідно до п. п. 1.1., 1.3. Статуту Комунального підприємства "Лиман" Червоногригорівської селищної ради, який затверджений рішенням сесії Червоногригорівської селищної ради від 23.02.2018 №106-05/VІІ, відповідач є комунальним унітарним підприємством заснованим на комунальній власності Червоногригорівської територіальної громади в особі Червоногригорівської селищної ради, яка є його власником та засновником.

Майно підприємства є власністю Червоногригорівської територіальної громади в особі Червоногригорівської селищної ради і закріплюється за нею на праві господарського відання (п. 5.4. Статуту).

До видів діяльності Комунального підприємства "Лиман" віднесено: 36.00 Забір, очищення та постачання води (основний); 96.03 Організування поховань і надання суміжних послуг; 38.12 Збирання небезпечних відходів.

Заперечуючи проти позовних вимог, відповідач у відзиві зазначив, що ним вчиненні дії щодо усунення порушень, вказаних в актах від 25.06.2021 та від 18.11.2021.

Так відповідачем зазначено наступне.

Щодо порушення пункту 3.11 розділу 111 Державних санітарних норм та правил «Гігієнічні вимоги до води питної, призначеної для споживання людиною» (ДСанПІН 2.2.4- 171-10), затверджених наказом МОЗ України від 12.05.2010 №400, а саме відсутні документи, шо підтверджують дозвіл на застосування у сфері питного водопостачання населення гіпохлориту натрію (висновок санітарно - епідеміологічної експертизи)-, який використовується в КП «Лиман» Червоногригорівської селищної ради для знезараження питної води, КП «Лиман» був укладений договір поставки гіпохлорит натрію № 22/12-01 від 22 грудня 2020 року з ТОВ «ЕКОХІМХОЛДИНГ», якими надано відповідний висновок державної санітарно - епідеміологічної експертизи від 11.09.2019 року № 12.2-18-1/20415.

Щодо порушення пункту 4.2 розділу 4 Правил технічної експлуатації систем водопостачання та водовідведення населених пунктів України, затверджених наказом Держжитлокомунгоспу України від 05.07.1995 №30, а саме не вирішено питання про створення зон санітарної охорони для джерела, об`єктів та споруд КП «Лиман» Червоногригорівської селищної ради, проект зон санітарної охорони відсутній, відповідачем зазначено, що рішенням сесії Червоногригорівської селищної ради передбачені кошти в бюджеті на оплату проекту зон санітарної охорони на 2022 рік. В строк до 01.07.2022 року буде направлено на погодження до Головного управління Держпродспоживслужби Дніпропетровської області.

Щодо пунктів 7, 8 Правового зон санітарної охорони водних об`єктів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 18.12.1998 № 2024, у межах другого та третього поясів ЗСО не здійснюються жодні заходи, які передбачені цим режимом, відповідачем зазначено, що у межах першого поясу встановлена огорожа. Здійснюється цілодобова охорона об`єкту та прилеглої території. На території насосної станції підтримується відповідний санітарний стан. В акваторії водозабору встановлені буї.

Щодо пункту 4.8 розділу IV Державних санітарних норм та правил «Гігієнічні вимоги до води питної, призначений для споживання людиною» (ДСанПІН 2.2.4-171-10), затверджених наказом МОЗ України від 12.05.2010 № 400, а саме інформація про контролю безпечності та якості питної води, забруднення джерел питного водопостачання до територіального органу Держпродспоживслужби України не надається, відповідачем зазначено, що на виконання пункту 4.8. КП «Лиман» систематично надсилає результати виробничого контролю безпечності та якості питної води починаючи з 01.07.2021 року на електрону адресу Держпродспоживслужби.

Щодо пункту 5.1.6 глави 5.1 розділу 5 Правил технічної експлуатації систем водопостачання та водовідведення населених пунктів України, затверджених наказом Держжитлокомунгоспу України від 05.07.1995 № 30, внаслідок відсутності систематичного лабораторного - виробничого контролю за якістю води в джерелі, станом джерела водопостачання, створення спеціальної комісії адміністрацією підприємства не ініціюється, відповідачем зазначено, що на підприємстві організовано систематичний лабораторно - виробничий контроль за якістю води на підставі договору №7-02 від 04.01.2021 року з ВСП «Нікопольський районний відділ ДУ Дніпропетровський ОЦКПХ МОЗ» та затвердженого сторонами план - графік лабораторних досліджень, а результати досліджень щотижнево передаються на електрону адресу Держпродспоживслужби.

Щодо порушення абзацу першого пункту 4.1 розділу 4 Правил технічної експлуатації систем водопостачання та водовідведення населених пунктів України, затверджених наказом Держжитлокомунгоспу України від 05.07.1995 №30, а саме не встановлені зони санітарної охорони для джерела, об`єктів та споруд КП «Лиман» Червоногригорівської селищної ради, відповідачем зазначено, що в бюджеті на 2022 рік Червоногригорівською селищною радою передбачені кошти на оплату проекту зон санітарної охорони. В строк до 01.07.2022 року буде направлено на погодження до Головного управління Держпродспоживслужби Дніпропетровської області.

Щодо порушення пункту 5.1.1 глави 5.1 розділу 5 Правил технічної експлуатації систем водопостачання та водовідведення населених пунктів України, затверджених Наказом Держжитлокомунгоспу України від 05.07.1995 №30, а саме основні завдання експлуатації водозабірних споруд КП «Лиман» Червоногригорівської селищної ради не виконуються в частині проведення систематичного лабораторно-виробничого контролю за якістю води, станом джерела водопостачання і роботою водозабірних споруд і устаткування, а також обліку показників, що контролюються: результати спостережень за станом джерела водопостачання, дані аналізів якості води, контролю і обліку роботи водозабірних споруд не реєструються в експлуатаційних журналах, відповідачем зазначено, що КП «Лиман» здійснює щотижневий моніторинг якості питної води відповідно до договору №3 ВСП «Нікопольський районний відділ ДУ Дніпропетровський ОЦКПХ МОЗ». Персоналом насосної станції питної води КП «Лиман» постійно здійснюється контроль і облік роботи водозабірних споруд та устаткування з реєстрацією в експлуатаційних журналах. З 01.07.2021 року всі протоколи дослідження якості питної води реєструються в експлуатаційних журналах.

Щодо порушення пункту 6.1.1 глави 6.1 розділу 6 Правил технічної експлуатації систем водопостачання та водовідведення населених пунктів України, затверджених наказом Держжитлокомунгоспу України від 05.07.1995 №30, а саме не виконуються основні завдання експлуатації очисних споруд систем водопостачання: виробляється питна вода, що не відповідає вимогам державних санітарних норм та правил (за даними виробничого лабораторного контролю в січні га березні 2021 року питна вода, відібрана перед надходженням в розподільче мережу, не відповідає нормативним вимогам по пермангананій окиснюваності (від 7.92 мкг/дм до 8.24 мкг/дм3 при нормі до 5,0 мкг/дм3); питна вода, відібрана у розподільній мережі, не відповідає нормативним вимогам по кольоровості (від 23,49° до 23,55" при нормі не більше 20°); за результатами моніторингових лабораторних досліджень, проведених в квітні і травні 2021 року, питна у розподільну мережу, не відповідає нормативним вимогам по кольоровості (29,96° при нормі не більше 20°), перманганатній окиснюваності (8.64мкг/дмЗ при нормі до 5,0 мкг/дмЗ), а також мікробіологічними показниками (містить КУО загальних колі-форм); не проводиться систематичний лабораторно-виробничий і технологічний контроль за якістю води у джерелі водопостачання на всіх етапах очищення та на виході із станції, відповідачем зазначено, що КП «Лиман» відібрані проби питної води під час розпалу «цвітіння» Каховського водосховища, та наразі показники лабораторних досліджень покращилися. Систематичний лабораторно - виробничий і технологічний контроль за якістю води проводиться згідно договору №7-02 від 04.01.2021 року з ВСП «Нікопольський міськрайонний відділ ДУ Дніпропетровський ОЦКПХ МОЗ» та затвердженого плану - графіку.

Щодо порушення пункту 7.1.2 глави 7.1 розділу 7 Правил технічної експлуатації систем водопостачання та водовідведення населених пунктів України, затверджених наказом Держжитлокомунгоспу України від 05.07.1995 №30, у процесі експлуатації насосної станції персонал не підтримує належний санітарний стан приміщення насосної станції (санітарно- технічний стан насосної станції незадовільний: стіни та стеля брудні, мають плісняву та значні дефекти покриття), відповідачем зазначено, що КП «Лиман» на виконання пункту 7.1.2 глави 7.1 розділу 7 Правил технічної експлуатації систем водопостачання та водовідведення населених пунктів України після проведеної планової та позапланової перевірки Держпродспоживслужби наведено належний санітарний стан в приміщені насосної станції без проведення поточного ремонту приміщення в зв`язку з відсутністю коштів.

Щодо порушення пункту 9.1.1 глави 9.1 розділу 9 Правил технічної експлуатації систем водопостачання та водовідведення населених пунктів України, затверджених наказом Держжитлокомунгоспу України від 05.07.1995 № 30, зовнішні системи подачі і розподілу води не забезпечують безперебійне і надійне постачання споживачам питної води, якість якої відповідає санітарним нормам і вимогам чинного державного стандарту «Вода питна», а саме: за даними виробничого лабораторного контролю в січні та березні 2021 року питна вода, відібрана у розподільній мережі, не відповідала нормативним вимогам по кольоровості (від 23,49° до 23,55° при нормі не більше 20°); не виконуються головні завдання технічної експлуатації систем подачі і розподілу води, а саме: відсутній нагляд за станом водопровідної мережі, споруд, пристроїв і обладнання на ній; відсутня будь-яка інформація щодо проведення промивки та дезінфекції, поточного і капітального ремонтів на мережах, ліквідації аварій і витоків; не ведеться відповідна технічна документація та звітність. На що, КП "Лиман" зазначено, що забезпечує споживачів питною водою та у зв`язку із зношеністю водопровідних мереж та сезонного цвітіння Каховського водосховища, з метою вирішення даного питання Червоногригорівська селищна рада прийнято рішення від 20 грудня 2019 року №1105-25/VII «Про затвердження Програми «Питна вода» Червоногригорівської селищної ради на 2020 -2025 року. Починаючи з 2020 року передбачені кошти на поступову заміну водопровідних мереж, який проводиться кожного року. Нагляд за станом водопровідних мереж, спорудами, пристроями та обладнанням на них ведеться працівниками КП «Лиман» постійно. Інформація щодо проведення промивки та дезінфекції, поточного і капітального ремонтів на мережах, ліквідації аварій і витоків фіксується у відповідній технічній документації.

Щодо порушення пункту 3.10 розділу 111 Державних санітарних норм та правил «Гігієнічні вимоги до води питної, призначеної для споживання людиною» (ДСанПіН 2.2.4- 171-10), затверджених наказом МОЗ У країни від 12.05.2010 №400, а саме виробництво питної води здійснюється за відсутності технологічного регламенту або іншого документу з описом технологічного процесу виробництва питної води, що пройшли державну санітарно- епідеміологічну експертизу та отримали позитивний висновок, відповідачем зазначено, що КП «Лиман» пункту 3.10 здійснює заходи щодо розроблення технологічного регламенту. В термін до 01.09.2022 року технологічний регламент буде розроблено та затверджено.

Щодо пункту 4.2 розділу IV Державних санітарних норм та правил «Гігієнічні вимоги до води питної, призначеної для споживання людиною» (ДСанПіН 2.2.4-171-10), затверджених наказом МОЗ України від 12.05.2010 №400, а саме виробничий контроль проводиться не за робочою програмою, так як робоча програма виробничого контролю відсутня, то на виконання даного пункту Комунальним підприємством «Лиман» будуть проведені заходи, щодо розроблення робочої програми та її затвердження в строк до 01.09.2022 року.

Щодо пункту 4.5 розділу IV Державних санітарних норм та правил «Гігієнічні вимоги до води питної, призначеної для споживання людиною» (ДСанПіН 2.2.4-171-10), затверджених наказом МОЗ України від 12.05.2010 №400, виробничий контроль за безпечністю та якістю води від місця водозабору до місця її споживання здійснюється не в повному обсязі та не систематично, а саме: не здійснюється виробничий контроль води джерела у місцях водозабору; не здійснюється повний та скорочений виробничий контроль питної води перед її надходженням у водопровідну мережу; не здійснюється виробничий контроль питної води у розподільній мережі за мікробіологічними показниками: Е.coli, ентерококки; останні дослідження проведені в березні 2021 року, відповідачем зазначено, що на усунення порушень виявлених під час планової перевірки, виробничий контроль за безпечністю та якістю води підприємством КП «Лиман» здійснюється щотижнево на підставі договору № 7-02 від 04.01.2021 року з ВСП «Нікопольський міськрайонний відділ ДУ Дніпропетровський ОЦКПХ МОЗ».

Крім того, відповідач також зазначає, що на виконання пунктів 3.2, 3.3, 3.5, 3.14 Гігієнічна оцінка безпечності та якості питної води проводиться раз на тиждень з наданням проб питної води до відповідної лабораторії. Систематичний лабораторно - виробничий і технологічний контроль за якістю води проводиться згідно договору №7-02 від 04.01.2021 року з ВСП «Нікопольський міськрайонний відділ ДУ Дніпропетровський ОЦКПХ МОЗ» на 2021 рік. Також КП «Лиман» укладено на 2022 рік новий договір №7-02 від 06.01.2022 з Державною установою «Дніпропетровський обласний центр контролю та профілактики хвороб Міністерства охорони здоров`я України» від імені якої діє відокремлений структурний підрозділ «Нікопольський районний відділ Державної установи «Дніпропетровський обласний центр контролю та профілактики хвороб Міністерства охорони здоров`я України» та погоджено на 2022 рік план -графік лабораторних досліджень КП «Лиман» до договору №7-02 від 06.01.2022.

На підтвердження вказаних доводів, відповідачем до суду надано:

- копію договору №7-02 про надання послуг (для фізичних та юридичних осіб) від 04.02.2021 укладеного з ВСП «Нікопольський міськрайонний відділ ДУ Дніпропетровський ОЦКПХ МОЗ», відповідно до умов якого, останній протягом 2021 року надавав послуги відповідачу з аналізу води;

- копію договору №7-02 про надання послуг (для фізичних та юридичних осіб) від 06.01.2022 укладеного з ВСП «Нікопольський районний відділ ДУ Дніпропетровський ОЦКПХ МОЗ», відповідно до умов якого, останній протягом 2022 року буде надавати послуги відповідачу з аналізу води;

- копії договорів поставки №22/12-01 від 22.12.2020 та № 25/12-01 від 25.12.2021 з ТОВ «ЕКОХІМХОЛДИНГ» на поставку гіпохлорита натрію, з копією висновку державної санітарно - епідеміологічної експертизи від 11.09.2019 №12.2-18-1/20415, згідно якого гіпохлоріт натрію ТУ У20-1-05761620-001-2019 відповідає вимогам санітарного законодавства;

- копію рішення Червоногригорівської селищної ради від 20 грудня 2019 №1105- 25/VІІ «Про затвердження Програми «Питна вода» Червоногригорівської селищної ради на 2020-2025 роки»;

- копію рішення Червоногригорівської селищної ради від 26 січня 2021 №132- 04/VІІІ «Про Програму розвитку комунальних підприємств Червоногригорівської селищної ради на 2021-2022 роки»;

- копію протоколів №83, №84, №85 на випробування зразків (проб питної води) від 30.03.2021;

- копію протоколів №159, №160, №161 випробування зразків (проб питної води) від 20.05.2021;

- копію протоколу №300 випробування зразків (проб питної води) від 02.08.2021;

- копію протоколу №13/1 дослідження проб води питної від 26.01.2022.

Вказані документи свідчать, що КП «Лиман» проводить лабораторні дослідження питної води, згідно договорів на 2021 та 2022 та затвердженого плану - графіку з відокремленим структурним підрозділом «Нікопольський районний відділ ДУ «Дніпропетровський обласний центр контролю та профілактики хвороб МОЗ України», по результатам якого складаються протоколи випробування зразків (проб води), які підтверджують те, що вода питна централізованого водопостачання відповідає вимогам ДСаН ПІН 2.2.4.-171-10.

На проведення виробничого контролю за робочою програмою, на розроблення технічного регламенту на постачання питної води, на встановлення зони санітарної охорони для джерела, об`єктів та споруд КП «Лиман» Червоногригорівської селищної ради, відповідачем виділені бюджетні кошти у 2022 році, згідно Програми розвитку територіальних громад Червоногригорівської селищної ради на 2021-2022 роки.

Також вказані документи свідчать, що відповідачем 26.01.2022 проведено незалежне лабораторне дослідження питної води в Лабораторії хіміко-бактеріологічна та захисту водного і повітряного басейну ПрАТ «Енергоресурси», за результатами якого вбачається, що вода питна централізованого водопостачання КП «Лиман» відповідає ДСаН ПІН 2.2.4.-171-10.

При цьому при проведенні позапланового заходу 18.11.2021 позивачем не здійснювався відбір води на повторне лабораторне дослідження, тому у суду відсутні підстави піддавати сумніву дослідження від 26.01.2022, проведене відповідачем.

Суд зазначає, що такий захід реагування як повне або часткове зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, не є санкцією за порушення вимог законодавства, а є превентивним заходом, який спрямований на недопущення існування невиправданого ризику виникнення надзвичайних ситуацій та, відповідно, ризику завдання шкоди життю і здоров`ю населення.

Вжиття заходів реагування на порушення тих чи інших правил слід оцінювати з урахуванням принципу пропорційності, що передбачає дотримання необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямовані такі заходи.

Суд наголошує на тому, що при обранні виключного заходу реагування у вигляді повного зупинення діяльності відповідача судом має враховуватися принцип співмірності обраного заходу реагування обсягу та ступеню тяжкості допущених порушень, а також дотримання справедливого балансу між інтересами відповідача і публічними інтересами.

Поняття «загроза життю та/або здоров`ю людини» є оціночним поняттям, яке лежить у сфері захисту населення, територій, навколишнього природного середовища та майна, функція контролю (нагляду) за чим, зокрема, покладена на позивача, посадові особи якого володіють спеціальними знаннями у цій сфері.

Захід реагування у вигляді зупинення діяльності відповідача є виключним заходом, обрання якого є можливим у разі, якщо виявлені порушення реально створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей.

При обранні такого заходу реагування, позивачем як суб`єктом владних повноважень, і судом, відповідно, мають враховуватися принцип співмірності обраного заходу реагування тим порушенням, які виникли та тим, які залишилися не усунутими на час розгляду справи, а також дотримання справедливого балансу між інтересами відповідача і публічними інтересами.

Вказана правова позиція міститься у постановах Верховного Суду від 21 жовтня 2019 року у справі № 810/4274/17, від 22.10.2019 у справі №816/1349/16, від 10.04.2020 у справі №560/1370/19.

Відповідно до ч. 5 ст. 242 КАС України при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду.

Згідно практики Європейського суду з прав людини оцінка додержання статті 1 Першого протоколу спирається на "справедливу рівновагу (баланс)" між інтересами держави (суспільства), пов`язаними з втручанням у право власності, й інтересами особи, яка так чи інакше страждає від втручання (рішення в справі "Спорронг і Льоннрот проти Швеції").

Однак цей баланс не варто розуміти як необхідність обов`язкового досягнення "соціальної справедливості" у кожній конкретній справі. Зазначений критерій означає, що повинно бути розумне співвідношення (іншими словами - обґрунтована пропорційність) між метою, якої передбачається досягти, та засобами, що для цього використовуються. "Справедливого балансу" не буде дотримано, якщо особа, про яку йдеться, несе "індивідуальний і надмірний тягар" (рішення в справі "Трегубенко проти України").

Тобто порушення статті 1 Першого протоколу становить не саме по собі ущемлення прав особи, а наявний істотний дисбаланс між заходами, вжитими для забезпечення загальних інтересів суспільства, та потребою захищати право особи на мирне володіння своїм майном (рішення від 23.01.2014 в справі "East/West Alliance Limited" проти України").

У пошуках "справедливої рівноваги" Європейський суд з прав людини враховує велику кількість різноманітних чинників. Але й у цих питання (як і в питаннях наявності "суспільного інтересу") також визнає за державою достатньо широку "сферу розсуду", за винятком випадків, коли такий "розсуд" не ґрунтується на розумних підставах (рішення в справі "Спорронг і Льоннрот проти Швеції", рішення від 22.01.2009 в справі "Булвес проти Болгарії").

Як свідчать встановлені обставини справи, виявлені позивачем порушення приписів чинного законодавства пов`язані безпосередньо з неналежним веденням відповідачем обліку своєї діяльності, яка безпосередньо пов`язана з водопостачанням.

Згідно незалежного лабораторного дослідження питної води в Лабораторії хіміко-бактеріологічна та захисту водного і повітряного басейну ПрАТ «Енергоресурси» від 26.01.2022 вода питна централізованого водопостачання КП «Лиман» відповідає ДСаН ПІН 2.2.4.-171-10.

В свою чергу, позивачем не було надано до суду будь-яких доказів, в розумінні приписів ст.ст. 73-76 КАС України, які б підтверджували факт пов`язаності виявлених порушень з існуванням загрози життю та/або здоров`ю населення.

Таким чином, такий захід реагування як зупинення господарської діяльності відповідача, яке здійснює діяльність не тільки у сфері водопостачання, не свідчить про дотримання позивачем "справедливого балансу" між встановленими позивачем порушеннями та заходами, які позивач просить вжити для забезпечення загальних інтересів суспільства.

Враховуючи, що належна якість питної води, яку відповідач постачає Червоногригорівській територіальній громаді, підтверджена у січні 2022 року, а інші порушення є не чим іншим, як неналежне ведення відповідачем обліку своєї діяльності у сфері водопостачання, суд вважає, що відсутні достатньо обґрунтовані підстави для тимчасового припинення (зупинення) господарської діяльності відповідача.

До того ж, суд зазначає, що відповідно до ст. 7 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності", на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п`яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу.

Відповідно до постанови КМУ "Про затвердження переліку органів державного нагляду (контролю), на які не поширюється дія Закону України Про тимчасові особливості здійснення заходів державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності від 18.12.2017 №1104, Держпродспоживслужба та її територіальні органи (в частині заходів із здійснення державного ветеринарно-санітарного контролю, державного нагляду (контролю) за дотриманням санітарного законодавства, безпечністю та окремими показниками якості харчових продуктів, дотриманням законодавства про захист прав споживачів, державного нагляду у сферах карантину та захисту рослин) є органом державного наглядуу сфері господарської діяльності.

Головне управління Держпродспоживслужби у Дніпроперовської області діє на підставі положення, затвердженого наказом Держпродспоживслужби від 24.02.2020 №147, та відповідно здійснює нагляд за дотриманням санітарного законодавства на території Дніпропетровської області.

Зазначеним спростовуються доводи відповідача щодо відсутності повноважень у позивача щодо звернення до суду з даним позовом.

Частиною 2 ст. 2 КАС України, передбачено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Відповідно до частин першої статті 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст. 78 цього Кодексу.

Враховуючи вищевикладене, з`ясувавши та перевіривши всі фактичні обставини справи, об`єктивно оцінивши докази, що мають юридичне значення, враховуючи основні засади адміністративного судочинства, вимоги законодавства України, суд вважає, що позов задоволенню не підлягає.

Розподіл судових витрат здійснити у відповідності до ст. 139 КАС України.

Керуючись ст. 2, 5, 14, 241-246, 255, 263, 295 КАС України суд, -

ВИРІШИВ:

У задоволенні адміністративного позову Головного управління Держпродспоживслужби в Дніпропетровській області (код ЄДРПОУ 40359593, вул. Філософська, 39-А, м. Дніпро, 49006) до Комунального підприємства "Лиман" Червоногригорівської селищної ради (код ЄДРПОУ 38657934, вул. Ярморочна, 33, смт. Червоногригорівка, Нікопольський район, Дніпропетровська область, 53283), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача - Червоногригорівська селищна рада (код ЄДРПОУ 04338434, 53283, Дніпропетровська область, Нікопольський район, смт. Червоногригорівка, вул. Ярмарочна, 33) про застосування заходів реагування відмовити.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене в порядку та строки, передбачені статтями 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України.

Повний текст рішення суду складено 18 квітня 2022 року.

Суддя Н.Є. Калугіна

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.04.2022
Оприлюднено24.06.2022
Номер документу104002007
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо організації господарської діяльності, з них

Судовий реєстр по справі —160/27385/21

Рішення від 17.04.2022

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Калугіна Наталія Євгенівна

Ухвала від 07.02.2022

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Калугіна Наталія Євгенівна

Ухвала від 07.02.2022

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Калугіна Наталія Євгенівна

Ухвала від 31.12.2021

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Калугіна Наталія Євгенівна

Ухвала від 31.12.2021

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Калугіна Наталія Євгенівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні