РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
і м е н е м У к р а ї н и
18 квітня 2022 року м. Рівне№460/7743/20
Рівненський окружний адміністративний суд у складі судді Махаринця Д.Є. розглянувши адміністративну справу за позовом
Управління Держпраці у Рівненській області доТомашгородське виробниче управління житлово - комунального господарства про застосування заходів реагування, -В С Т А Н О В И В:
Управління Держпраці у Рівненській області (далі - позивач), звернулося до Рівненського окружного адміністративного суду з позовом до Томашгородське виробниче управління житлово-комунального господарства (далі - відповідач), про застосування заходів реагування шляхом повного зупинення ведення газонебезпечних робіт; повного зупинення виконання робіт в колодязях КНС №1,2,3; повного зупинення робіт в діючих електроустановках напругою понад 1000В ТП-113 10/04 кВ. Позовні вимоги обґрунтовані тим, що співробітниками позивача, проведено планову перевірку у відповідача з питань дотримання вимог законодавчих та нормативно-правових актів з охорони праці та промислової безпеки. За результатами проведеного заходу державного нагляду складений акт, яким встановлено порушення вимог Закону України «Про охорону праці», що створює загрозу здоров`ю та безпеці людей. Просить позов задовольнити повністю.
Ухвалою суду позов залишений без руху.
Ухвалою суду відкрито провадження в адміністративній справі, справу призначено до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін.
Відповідач відзив на позовну заяву не подав.
Розглянувши матеріали справи та з`ясувавши всі обставини, які мають юридичне значення для розгляду та вирішення спору по суті, дослідивши наявні у справі докази у їх сукупності, суд враховує наступне.
Управлінням Держпраці у Рівненській області у період з 01.09.2020 по 07.09.2020, на підставі наказу від 31.08.2020 № 736 та направлення від 31.08.2020 № 591-Н/09-27, проведено планову перевірку додержання законодавства у сферах промислової безпеки, охорони праці, гігієни праці, поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення, додержання законодавства у сферах зайнятості населення, зайнятості та працевлаштуванні осіб з інвалідністю, додержання законодавства у сфері державного гірничого нагляду, виробничого обєкту у Томашгородському виробничому управлінні житлово-комунального господарства. Місцезнаходження та місце провадження господарської діяльності: 34240, Рівненська область, Рокитнівський район, смт Томашгород, вул. 1 Травня, буд. 5, код ЄДРПОУ 22555632.
За результатами проведення планового заходу складений Акт від 07.09.2020 № 18а/07-04, у якому зафіксовано 31 порушення відповідачем вимог Закону України «Про охорону праці», зокрема:
В порушення вимог статті 8 Закону України «Про охорону праці»:
- Працівникам, зайнятим на роботах з шкідливими та небезпечними умовами праці, а також роботах, що пов`язані із забрудненнями не видані безплатно відповідно до галузевих норм спецодяг, спецвзуття та інші засоби індивідуального захисту (п. 3.3.1 НПАОП 41.0-1.01-79 Правил техніки безпеки при експлуатації систем водопостачання та водовідведення населених місць, п. 1.2 НПАОП 0.00-4.01-08 Положення про порядок забезпечення працівників спеціальним одягом, спеціальним взуттям та іншими засобами індивідуального захисту.);
В порушення вимог статті 13 Закону України «Про охорону праці»:
- Допущено до роботи працівників, які виконують газонебезпечні роботи, зокрема профілактичні огляди та ремонти в колодязях, які не забезпечені засобами індивідуального захисту (далі ЗІЗ) та газоаналізатором або лампою ЛБВК (п. 1.3.9, 1.5.6, 4.2.3, 4.3.6,6.1.11, 6.2.15, 6.2.17 НПАОП 41.0-1.01-79 Правил техніки безпеки при експлуатації систем водопостачання і водовідведення населених місць, п. 2.10, 2.12 НПАОП 0.00-5.11-85 Типової інструкції по організації безпечного проведення газонебезпечних робіт);
- На підприємстві відсутня призначена відповідальна особа за підготовку і проведення газонебезпечних робіт (п. 1.17 НПАОП 0.00-5.11-85 Типової інструкції по організації безпечного проведення газонебезпечних робіт);
- Не ведеться облік газонебезпечних робіт, які проводяться без оформлення наряд-допуску (відсутні журнал) (п.п.1.7,1.12 НПАОП 0.00-5.11-85 Типова інструкція з організації безпечного проведення газонебезпечних робіт);
- Проводяться газонебезпечні робіти (роботи в КНС, каналізаційних колодязях) без оформленням наряд-допусків (п. 1.11, 3.1, 3.2, 3.3, 3.4, 3.5 НПАОП 0.00-5.11-85 Типова інструкція з організації безпечного проведення газонебезпечних робіт);
- Призначено наказом особу, відповідальну за електрогосподарство, який не пройшла навчання і перевірку знань відповідних нормативно-правових актів з охорони праці, зокрема: «Правила улаштування електроустановок», «Правила експлуатації електрозахисних засобів», «Правила технічної експлуатації електроустановок споживачів», «Правила безпечної експлуатації електроустановок споживачів», та без присвоєння V групи з електробезпеки (п.1.3.1 НПАОП 40.1-1.21-98 «Правила безпечної експлуатації електроустановок споживачів»; п.5.6 НПАОП 0.00-4.12-05 «Типове положення про проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці»; п.1.4 розділ IV «Правила технічної експлуатації електроустановок споживачів» ) ;
- Не забезпечено проведення профілактичних випробувань та вимірювань електроустановок КНС №1, КНС №2, станція знезалізнення води, згідно з правилами та нормами «Правил технічної експлуатації електроустановок споживачів» (п.1.3.1 НПАОП 40.1-1.21-98 «Правила безпечної експлуатації електроустановок споживачів»);
- Не проведено опосвідчення стану безпеки електроустановок підприємства, відсутні акти опосвідчення (п.8.1, 8.2 НПАОП 40.1-1.21-98 «Правила безпечної експлуатації електроустановок споживачів»);
В порушення вимог статті 18 Закону України «Про охорону праці»:
- Допущені до роботи працівники (оператори на фільтрах, слюсар-сантехніки, водії автотранспортних засобів) які не пройшли у встановленому порядку спеціальне навчання та перевірку знань з питань охорони праці та нормативно-правових актів до нього (п. 3.16, 4.1 НПАОП 0.00-4.12-05 Типового положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці, п. 1.6.4, 1.6.5 НПАОП 41.0-1.01-79 Правил техніки безпеки при експлуатації систем водопостачання і водовідведення населених місць, п. 1.14,1.16,2.4 НПАОП 0.00-5.11-85 Типової інструкції по організації безпечного проведення газонебезпечних робіт);
- Призначено наказом особу, відповідальну за електрогосподарство, який не пройшла навчання і перевірку знань відповідних нормативно-правових актів з охорони праці, зокрема: «Правила улаштування електроустановок», «Правила експлуатації електрозахисних засобів», «Правила технічної експлуатації електроустановок споживачів», «Правила безпечної експлуатації електроустановок споживачів», та без присвоєння V групи з електробезпеки (п.1.3.1 НПАОП 40.1-1.21-98 «Правила безпечної експлуатації електроустановок споживачів»; п.5.6 НПАОП 0.00-4.12-05 «Типове положення про проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці»; п.1.4 розділ IV «Правила технічної експлуатації електроустановок споживачів»);
- Відсутні паспорти заземлюючих пристроїв (п.8.7.3 НПАОП 40.1-1.21-98 «Правила безпечної експлуатаці їелектроустановок споживачів»;) Відсутній технічний паспорт ТП-113 10/0,4кВ (п.8.7.3 НПАОП 40.1-1.21-98 «Правила безпечної експлуатації електроустановок споживачів»);
В порушення вимог статті 21 Закону України «Про охорону праці»:
- Роботодавцем не одержаний дозвіл органів Держпраці або його територіального органу: на виконання робіт підвищеної небезпеки, а саме: на виконання газонебезпечних робіт (п.6, додаток 2 (п. 4) Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.10.2011 р. № 1107; п.1.8 розділу ІІ НПАОП 0.00-1.75-15 Правил охорони праці під час вантажно-розвантажувальних робіт.);
- Суб`єктом господарювання не набуте право на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, а саме: не подана та не зареєстрована в Управлінні Держпраці у Рівненській області декларація відповідності матеріально технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці та промислової безпеки на виконання робіт підвищеної небезпеки (роботи на висоті, роботи в колодязях, роботи в діючих електроустановках напругою понад 1000 В) та експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки (устатковання напругою понад 1000 В) (п.21, додаток 6 (п.п.3,5,12), додаток 7(п.7) Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.10.2011р.№1107; Зміни, що вносяться до постанов Кабінету Міністрів України від 25 серпня 2010 р. № 725 і від 26 жовтня 2011 р. № 1107, затверджені постановою КМУ від 07.02.2018 №48 ).
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з такого.
Правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов`язки та відповідальність суб`єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю), визначає Закон України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" від 05.04.2007 № 877-V (далі - Закон № 877-V).
Відповідно до ст.1 Закону № 877-V, державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб`єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.
Згідно з ч. 1 ст. 4 Закону № 877-V, державний нагляд (контроль) здійснюється за місцем провадження господарської діяльності суб`єкта господарювання або його відокремлених підрозділів, або у приміщенні органу державного нагляду (контролю) у випадках, передбачених законом.
Положенням про Державну службу України з питань праці, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.02.2015 № 96 (далі - Положення № 96), визначено, що центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і який реалізує державну політику у сферах промислової безпеки, охорони праці, гігієни праці, здійснення державного гірничого нагляду, а також з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, зайнятість населення, загальнообов`язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності, на випадок безробіття (далі загальнообов`язкове державне соціальне страхування) в частині призначення, нарахування та виплати допомоги, компенсацій, надання соціальних послуг та інших видів матеріального забезпечення з метою дотримання прав і гарантій застрахованих осіб, є Державна служба України з питань праці (Держпраці) (п.1).
Згідно з пунктом 7 Положення № 96, Держпраці здійснює свої повноваження безпосередньо та через утворені в установленому порядку територіальні органи.
Відповідно до положень постанови Кабінету Міністрів України від 11.02.2015 № 100, територіальним органом Держпраці на території Рівненської області є Управління Держпраці у Рівненської області.
Основними завданнями Держпраці є: - реалізація державної політики у сферах промислової безпеки, охорони праці, гігієни праці, поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення, здійснення державного гірничого нагляду, а також з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, зайнятість населення, загальнообов`язкове державне соціальне страхування в частині призначення, нарахування та ви плати допомоги, компенсацій, надання соціальних послуг та інших видів матеріального забезпечення з метою дотримання прав і гарантій застрахованих осіб;
- здійснення державного регулювання і контролю у сфері діяльності пов`язаної з об`єктами підвищеної небезпеки.
В свою чергу, основні положення щодо реалізації конституційного права працівників на охорону їх життя і здоров`я у процесі трудової діяльності, на належні, безпечні і здорові умови праці, регулює за участю відповідних органів державної влади відносини між роботодавцем і працівником з питань безпеки, гігієни праці та виробничого середовища і встановлює єдиний порядок організації охорони праці в Україні, визначає Закон № 2694-XII «Про охорону праці» (далі - Закон № 2694).
Управління Держпраці у Рівненської області, в силу вимог статей 38, 39 Закону № 2694-XII, здійснює державний нагляд за додержанням законів та інших нормативно-правових актів про охорону праці, зокрема, шляхом проведення перевірки додержання вимог чинного законодавства про охорону праці.
Відповідно до ст. 13 Закону № 2694-XII, роботодавець зобов`язаний створити на робочому місці в кожному структурному підрозділі умови праці відповідно до нормативно-правових актів, а також забезпечити додержання вимог законодавства щодо прав працівників у галузі охорони праці.
З цією метою роботодавець забезпечує функціонування системи управління охороною праці, а саме: створює відповідні служби і призначає посадових осіб, які забезпечують вирішення конкретних питань охорони праці, затверджує інструкції про їх обов`язки, права та відповідальність за виконання покладених на них функцій, а також контролює їх додержання; розробляє за участю сторін колективного договору і реалізує комплексні заходи для досягнення встановлених нормативів та підвищення існуючого рівня охорони праці; забезпечує виконання необхідних профілактичних заходів відповідно до обставин, що змінюються; впроваджує прогресивні технології, досягнення науки і техніки, засоби механізації та автоматизації виробництва, вимоги ергономіки, позитивний досвід з охорони праці тощо; забезпечує належне утримання будівель і споруд, виробничого обладнання та устаткування, моніторинг за їх технічним станом; забезпечує усунення причин, що призводять до нещасних випадків, професійних захворювань, та здійснення профілактичних заходів, визначених комісіями за підсумками розслідування цих причин; організовує проведення аудиту охорони праці, лабораторних досліджень умов праці, оцінку технічного стану виробничого обладнання та устаткування, атестацій робочих місць на відповідність нормативно-правовим актам з охорони праці в порядку і строки, що визначаються законодавством, та за їх підсумками вживає заходів до усунення небезпечних і шкідливих для здоров`я виробничих факторів; розробляє і затверджує положення, інструкції, інші акти з охорони праці, що діють у межах підприємства (далі - акти підприємства), та встановлюють правила виконання робіт і поведінки працівників на території підприємства, у виробничих приміщеннях, на будівельних майданчиках, робочих місцях відповідно до нормативно-правових актів з охорони праці, забезпечує безоплатно працівників нормативно-правовими актами та актами підприємства з охорони праці; здійснює контроль за додержанням працівником технологічних процесів, правил поводження з машинами, механізмами, устаткуванням та іншими засобами виробництва, використанням засобів колективного та індивідуального захисту, виконанням робіт відповідно до вимог з охорони праці; організовує пропаганду безпечних методів праці та співробітництво з працівниками у галузі охорони праці; вживає термінових заходів для допомоги потерпілим, залучає за необхідності професійні аварійно-рятувальні формування у разі виникнення на підприємстві аварій та нещасних випадків.
Роботодавець несе безпосередню відповідальність за порушення зазначених вимог.
Положенням ст. 18 Закону № 2694, працівники під час прийняття на роботу і в процесі роботи повинні проходити за рахунок роботодавця інструктаж, навчання з питань охорони праці, з надання першої медичної допомоги потерпілим від нещасних випадків і правил поведінки у разі виникнення аварії.
Працівники, зайняті на роботах з підвищеною небезпекою або там, де є потреба у професійному доборі, повинні щороку проходити за рахунок роботодавця спеціальне навчання і перевірку знань відповідних нормативно-правових актів з охорони праці.
Перелік робіт з підвищеною небезпекою затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони праці.
Посадові особи, діяльність яких пов`язана з організацією безпечного ведення робіт, під час прийняття на роботу і періодично, один раз на три роки, проходять навчання, а також перевірку знань з питань охорони праці за участю профспілок.
Порядок проведення навчання та перевірки знань посадових осіб з питань охорони праці визначається типовим положенням, що затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони праці.
Не допускаються до роботи працівники, у тому числі посадові особи, які не пройшли навчання, інструктаж і перевірку знань з охорони праці.
У разі виявлення у працівників, у тому числі посадових осіб, незадовільних знань з питань охорони праці, вони повинні у місячний строк пройти повторне навчання і перевірку знань.
Вивчення основ охорони праці, а також підготовка та підвищення кваліфікації спеціалістів з охорони праці з урахуванням особливостей виробництва відповідних об`єктів економіки забезпечуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері освіти і науки, в усіх навчальних закладах за програмами, погодженими із центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці.
Згідно зі статтею 21 Закону № 2694, виробничі будівлі, споруди, машини, механізми, устаткування, транспортні засоби, що вводяться в дію після будівництва (виготовлення) або реконструкції, капітального ремонту тощо, та технологічні процеси повинні відповідати вимогам нормативно-правових актів з охорони праці.
Роботодавець повинен одержати дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки (далі - дозвіл). Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці, видає дозволи на безоплатній основі на підставі висновку експертизи стану охорони праці та безпеки промислового виробництва суб`єкта господарювання, проведеної експертно-технічними центрами, які належать до сфери управління центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці, або незалежними експертними організаціями, які забезпечують науково-технічну підтримку державного нагляду у сфері промислової безпеки та охорони праці. На застосування машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки виробник або постачальник устаткування підвищеної небезпеки отримує дозвіл до прийняття зобов`язань на постачання. Одержання дозволу не вимагається у разі експлуатації (застосування) устаткування підвищеної небезпеки, яке прийнято в експлуатацію з видачею відповідного сертифіката або щодо якого зареєстровано декларацію про готовність до експлуатації, а також у разі реєстрації машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці.
Порядок видачі дозволів або відмови в їх видачі, переоформлення, видачі дублікатів, анулювання дозволів центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці, переліки видів робіт, машин, механізмів та устаткування підвищеної небезпеки, проведення або експлуатація (застосування) яких потребує отримання дозволу, та граничні розміри тарифів на проведення експертизи стану охорони праці та безпеки промислового виробництва суб`єкта господарювання, висновок якої є підставою для видачі дозволів, встановлюються Кабінетом Міністрів України.
Строк дії дозволу становить: на виконання робіт або на експлуатацію машин, механізмів та устаткування підвищеної небезпеки - п`ять років (з подальшим його продовженням); на застосування машин, механізмів та устаткування підвищеної небезпеки - безстроково.
У разі коли роботодавець не одержав зазначеного дозволу, місцевий орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, за поданням центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці, вживає заходів до скасування державної реєстрації цього підприємства у встановленому законом порядку за умови, якщо протягом місяця від часу виявлення вказаних недоліків роботодавець не провів належних заходів з їх усунення.
Технологічні процеси, машини, механізми, устаткування, транспортні засоби, хімічні речовини і їх сполуки та інша небезпечна продукція, придбані за кордоном, допускаються в експлуатацію (до застосування) лише за умови проведення експертизи на відповідність їх нормативно-правовим актам з охорони праці, що чинні на території України.
Усі дозволи, передбачені цією статтею, при здійсненні діяльності в межах території виключної (морської) економічної зони України та на континентальному шельфі на умовах угоди про розподіл продукції, укладеної відповідно до Закону України "Про угоди про розподіл продукції", надаються інвестору в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Процедуру видачі або відмови у видачі, переоформлення, анулювання Держпраці та її територіальними органами дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки (далі - дозвіл), визначає Порядок видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 26.10.2011 № 1107.
Статтею 9 Закону України «Про об`єкти підвищеної небезпеки» визначено, що суб`єкт господарської діяльності ідентифікує об`єкти підвищеної небезпеки відповідно до кількості порогової маси небезпечних речовин.
Нормативи порогової маси небезпечних речовин встановлюються Кабінетом Міністрів України.
Порядок ідентифікації, форма та зміст оповіщення про її результати визначаються Кабінетом Міністрів України.
На основі ідентифікаційних даних Кабінет Міністрів України затверджує класифікацію об`єктів підвищеної небезпеки і порядок їх обліку.
Порядок ідентифікації, форма та зміст оповіщення про її результати визначаються Кабінетом Міністрів України.
На основі ідентифікаційних даних Кабінет Міністрів України затверджує класифікацію об`єктів підвищеної небезпеки і порядок їх обліку.
Відповідно до ст. 3 Конституції України, людина, її життя і здоров`я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю.
Згідно зі ст. 4 Закону № 2694-XII, державна політика в галузі охорони праці базується на принципах, крім інших, пріоритету життя і здоров`я працівників, повної відповідальності роботодавця за створення належних, безпечних і здорових умов праці.
Матеріалами справи стверджується, що під час проведення планової перевірки у відповідача, позивачем встановлено та зафіксовано у акті перевірки 31 порушення відповідачем вимог Закону України «Про охорону праці», зокрема ті, що наведені вище по тексту рішення. При цьому, акт перевірки підписаний відповідачем без зауважень, Будь-яких заперечень з приводу встановлених порушень відповідач не надав ні позивачу, ні суду.
Відповідно до положень чч. 1 та 2 ст. 72 Кодексу адміністративного судочинства України, доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються такими засобами: письмовими, речовими і електронними доказами; висновками експертів; показаннями свідків.
Згідно положень ст. 90 Кодексу адміністративного судочинства України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.
Частиною 1 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
З урахуванням зазначеного, суд погоджується з твердженнями позивача, що вказані порушення є такими, що створюють загрозу життю та здоров`ю людей.
Відповідно до ч. 7 ст. 7 Закону № 877-V, на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду.
Отже, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України, матеріалів справи, суд приходить до висновку про те, що заявлені позовні вимоги підлягають задоволенню.
Підстави для застосування положень статті 139 КАС України у суду відсутні.
Керуючись статтями 241-246, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
В И Р І Ш И В :
Позовну заяву задовольнити повністю.
Застосувати до Томашгородського виробничого управління житлово-комунального господарства заходи реагування шляхом повного зупинення ведення газонебезпечних робіт; повного зупинення виконання робіт в колодязях КНС №1,2,3; повного зупинення робіт в діючих електроустановках напругою понад 1000В ТП-113 10/04 кВ., до повного усунення виявлених порушень.
Обов`язок щодо забезпечення виконання рішення суду про застосування до Томашгородського виробничого управління житлово-комунального господарства заходів реагування, покласти на Томашгородське виробниче управління житлово-комунального господарства та Управління Держпраці у Рівненській області.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення безпосередньо до Восьмого апеляційного адміністративного суду.
Учасники справи:
Позивач - Управління Держпраці у Рівненській області (вул. Лермонтова, 7,м. Рівне, 33028, ЄДРПОУ/РНОКПП 39780243)
Відповідач - Томашгородське виробниче управління житлово - комунального господарства (вул.1Травня, буд.5, смт. Томашгород, Рокитнівський район, Рівненська область, 34240, ЄДРПОУ/РНОКПП 22555632)
Повний текст рішення складений 18 квітня 2022 року
Суддя Д.Є. Махаринець
Суд | Рівненський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 17.04.2022 |
Оприлюднено | 24.06.2022 |
Номер документу | 104005812 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо організації господарської діяльності, з них дозвільної системи, нагляду (контролю), реалізації держ-ї регуляторної політики у сфері госп-ї д-ті; ліцензування видів господарської д-ті; розроблення і застосування національних стандар., технічних регламентів та процедур оцінки відповідності |
Адміністративне
Рівненський окружний адміністративний суд
Д.Є. Махаринець
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні