Постанова
від 14.04.2022 по справі 510/273/22
РЕНІЙСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 510/273/22

Провадження № 3/510/296/22

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

15.04.22 р. С у д д я Р е н і й с ь к о г о р а й о н н о г о с у д у

О д е с ь к о ї о б л а с т і С о р о к і н К. В.

СуддяРенійськогорайонного судуОдеськоїобласті СорокінаК.В.,за участюсекретаряІванової Н.С.,прокурора Ізмаїльськоїокружної прокуратуриОдеської областіЧемоширянова О.В., розглядаючи матеріали,що надійшливід Управліннястратегічних розслідуваньв Одеськійобласті Департаментустратегічних розслідуваньНаціональної поліціїУкраїни про притягненнядо адміністративноївідповідальності ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянки України, уродж. м.Рені Одеської області, зареєстрованої та мешкаючої за адресою: АДРЕСА_1 , працює у КП «Вікторія» Ренійської міської ради - директором, зміст ст. 268 КУпАП роз`яснено, клопотань не надходило,-

за ч. 1 ст. 172-6 Кодексу України про адміністративні правопорушення, -

В С Т А Н О В И В

Як виходить з наданих адміністративних матеріалів, ОСОБА_1 , перебуваючи на посаді директора комунального підприємства «Вікторія» Ренійської міської ради (далі - КП «Вікторія»), будучи посадовою особою юридичної особи публічного права, яка прирівнюється до осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, та суб`єктом декларування відповідно до паї. «а» и. 2 ч. 1 ст. З Закону «Про запобігання корупції» (далі - Закон) та Примітки до ст. І72 - 6 КУпАП, в порушення ч. 1 ст. 45 та п.2-1 розділу XIII Закону несвоєчасно, без поважних причин, подала 21.01.2022 року об 17 год. 24 хвил. щорічну декларацію особи уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за 2019 рік

Дії ОСОБА_1 кваліфіковані за ч. 1 ст. 172-6 КУпАП, а саме несвоєчасне подання без поважних причин декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування.

У судовому засіданні ОСОБА_1 пояснила, що при прийомі її на роботу її не попереджували, що вона є особою, яка має подавати щорічну декларацію, про це не зазначено у контракті. З того моменту, як вона дізналась, що вона повинна подавати декларацію, вона її подає вчасно.

Прокурор Чемоширянов О.В. обставини, викладені у протоколі про вчинення адміністративного правопорушення, підтримав, зазначив про наявність в діях ОСОБА_1 ознак діянь, передбачених ч. 1 ст. 172-6 КУпАП. Додатково пояснив, що ОСОБА_1 повинна була знати про те, що вона зобов`язана подавати щорічну декларацію.

В ході розгляду адміністративного правопорушення дослідженні наступні докази: витяг з ЄДРД, дата подання щорічної декларації ОСОБА_1 за 2019 р. 21.01.2021 р.; лист Управління інформаційно аналітичних систем захисту інформації НАЗК від 13.02.20020 р.; розпорядження Лиманської сільської ради Ренійського району Одеської області від 02.01.2020 р. про прийняття ОСОБА_1 на посаду директора КП «Вікторія» ; контракт він 02.01.2020 р.; додаткова угода від 20.04.2021 р.; письмові пояснення ОСОБА_1 від 25.01.2022 р.; рапорт ст. оперуповноваженого УСР в Одеській області ДСР НП України капітана поліції І. Яковлєва від 14.02.2022 р.

Заслухавши пояснення ОСОБА_1 ,прокурора ЧемоширяноваО.В. та дослідившиматеріали справи,суд приходитьдо висновку,що ОСОБА_1 , вчинила адміністративне правопорушення, передбачене ч. 1 ст. 172-6 КУпАП.

Дійсно, у відповідності до пункту 15 статті 1 Закону, суб`єкти декларування - особи, зазначені у пункті 1, підпунктах "а" і "в" пункту 2, пункті 4 частини першої статті З цього Закону, інші особи, які зобов`язані подавати декларацію відповідно до цього Закону.

Розпорядженням Лиманської сільської ради Ренійського району Одеської області № 01/0К від 02.01.2020 року ОСОБА_1 призначено директором КГІ «Вікторія».

20.04.2021 між Ренійським міським головою Ізмаїльського району Одеської області та директором КП «Вікторія» ОСОБА_1 була укладена додаткова угода № 4 відповідно до якої були внесені зміни до контракту від 02.01.2020 року.

Відповідно до підпункту «а» п. 2 ч. 1 ст. 3 Закону України «Про запобігання корупції» та чинного законодавства, згідно ст. 81 Цивільного кодексу України, юридична особа публічного права створюється розпорядчим актом Президента України, органу державної влади, органу влади АРК або органу місцевого самоврядування.

Відповідно до ст. 167, 169 ЦК України держава та територіальні громади можуть створювати юридичні особи публічного права (державні підприємства, комунальні підприємства тощо) у випадках та в порядку, встановлених Конституцією України та законом.

Таким чином, державні та комунальні підприємства та інші юридичні особи , які створені розпорядчим актом Президента України, органу державної влади або органу місцевого самоврядування, є юридичними особами публічного права.

Згідно відомостей Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань (далі Реєстр), та Статуту засновником КП «Вікторія» (код ЄДРПОУ 30890795) є орган місцевого самоврядування - Ренійська міська рада (код ЄДРПОУ 35549578), юридична адреса: м. Рені, вул. Соборна, 103. Відповідно до Реєстру організаційно-правовою формою КП «Вікторія» є комунальним підприємством.

Згідно п. 1.5 Статуту КП «Вікторія» є юридичною особою, має відокремлене майно, самостійний баланс, рахунки в установах банків, печатку зі своїм найменуванням та ідентифікаційним кодом, штампи.

Таким чином, за вищевказаними ознаками, КП «Вікторія» є юридичною особою публічного права.

Статтею 4 Статуту визначені права, обов`язки і відповідальність директора КП «Водоканал», а саме: діє без довіреності від імені підприємства, представляє його інтереси на вітчизняних та іноземних підприємствах, в організаціях, установах, органах влади і місцевого самоврядування; розпоряджається коштами і майном, відповідно до чинного законодавства; видає накази та доручення; приймає та звільняє працівників.

Враховуючи вищевказане, виходячи із обсягів функцій ОСОБА_1 , як директор КП «Вікторія», відповідно до Статуту, наділена адміністративно-господарськими функціями (обов`язками) щодо управління комунальним майном - КП «Вікторія».

Ознакою наявності у директора КП «Вікторія» ОСОБА_1 організаційно-розпорядчих функцій (обов`язків), є її функції та обов`язки щодо здійснення керівництва працівниками КП «Вікторія».

Таким чином, директор КП «Вікторія» ОСОБА_1 є посадовою особою юридичної особи публічного права, яка прирівнюється до осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, суб`єктом відповідно до підпункту «а» п. 2 ч. 1 ст. 3 Закону та Примітки до 172-6 КУпАП, та на неї поширюється дія цього Закону, і вона є суб`єктом декларування і відповідальності за вчинення правопорушення, пов`язаного з корупцією, і зобов`язана виконувати вимоги Закону, в тому числі зазначених у ч. 1 ст. 45 вказаного Закону.

Відповідно до ч. 1 ст. 45 Закону, особи, зазначені у пункті 1, підпунктах "а" і "в" пункту 2 частини першої статті 3 цього Закону, зобов`язані щорічно до І квітня подавати шляхом заповнення на офіційному веб-сайті Національного агентства декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування (далі - декларація), за минулий рік за формою, що визначається Національним агентством.

Відповідно до Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (С0VID-19)» (№ 530-ІХ від 17.03.2020), Розділ XIII Закону доповнено п. 2-1., відповідно до абзацу першого якого: встановити, що декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, які відповідно до статті 45 цього Закону подаються за минулий рік до 1 квітня, у 2020 році суб`єкти декларування подають до 1 червня.

Таким чином, директор КП «Вікторія» ОСОБА_1 , як особа, уповноважена на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, зазначена у підпункту «а» п. 2 ч. 1 ст. З Закону, була зобов`язана подати щорічну декларацію за 2019 рік, до 00 годин 00 хвилин 01 червня 2020р.

Проте, ОСОБА_1 , будучі суб`єктом декларування, яка повинна бути обізнаною щодо обов`язку, способу, та терміну подачі такого типу декларації, за відсутності поважних причин, в порушення частини першої статті 45 Закону, подала відповідну щорічну декларацію за 2019 рік, лише 21.01.2022р. об 17 годині 24 хвилини, що встановлено відповідно до відкритих загальнодоступних даних Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування. Дата в публічній частині інформаційно - телекомунікаційної системи «Єдиний державний реєстр декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування» відповідає фактичн Згідно із ч. 1 ст. 172-6 КУпАП, відповідальність за вказаною статтею настає за умови несвоєчасного подання без поважних причин декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування.

Факт несвоєчасності подачі відповідної декларації встановлений. Поважні причини несвоєчасної подачі відповідної декларації ОСОБА_1 не встановлені.

Датою і часом вчинення правопорушення, пов`язаного з корупцією ОСОБА_1 , є фактичний час і дата несвоєчасної подачі щорічної декларації за 2019-й рік, тобто 21.01.2022р. об 17 годині 24 хвилини.

Датою виявлення адміністративного правопорушення, пов`язаного з корупцією є дата завершення збору доказів, встановлення особою, уповноваженою на складання протоколу про адміністративне правопорушення, фактичних даних для висновку про наявність в діях особи вини у вчиненні правопорушення, встановлення складу адміністративного правопорушення та складання протоколу за участю особи - ОСОБА_1 , а саме 14.02.2022 р.

Юридичними наслідками в даному випадку є несвоєчасне, без поважних причин подання ОСОБА_1 до Національного агентства з питань запобігання корупції, у визначений Законом строк, щорічної декларації за 2019-й рік.

Таким чином, своїми діями директор КП «Вікторія» ОСОБА_1 , будучи особою, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, порушила вимоги ч. 1 ст. 45 Закону та вчинила дії, які містять склад адміністративного правопорушення, пов`язаного з корупцією передбаченого ч. 1 ст. 172-6 КУпАП, а саме несвоєчасно, без поважних причин, подала щорічну декларацію за 2019-й рік.

Відповідно до п. 9 ст. 1 Закону України «Про запобігання корупції» (далі Закону) правопорушення, пов`язане з корупцією - діяння, що не містить ознак корупції, але порушує встановлені цим Законом вимоги, заборони та обмеження, вчинене особою, зазначеною у частині першій статті 3 цього Закону, за яке законом встановлено кримінальну, адміністративну, дисциплінарну та/або цивільно- правову відповідальність.

Відповідно до ст. 9 КУпАП адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.

Згідно зі ст. 11 КУпАП адміністративне правопорушення визнається вчиненим з необережності, коли особа, яка його вчинила, передбачала можливість настання шкідливих наслідків своєї дії чи бездіяльності, але легковажно розраховувала на їх відвернення або не передбачала можливості настання таких наслідків, хоч повинна була і могла їх передбачити.

Відповідно до ст. 23 КУпАП адміністративне стягнення є мірою відповідальності і застосовується з метою виховання особи, яка вчинила адміністративне правопорушення, в дусі додержання законів України, поваги до правил співжиття, а також запобігання вчиненню нових правопорушень як самим правопорушником, так і іншими особами.

Таким чином, дослідивши всі надані суду докази, суд прийшов до висновку, що всі вони узгоджуються між собою, підтверджують подію та склад адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 172-6 КУпАП.

На підставі вищенаведеного, суд зазначає, що ОСОБА_1 слід визнати винною у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст. 172-6 КУпАП.

Однак,проаналізувавши зібраніта дослідженнів судовомузасіданні доказив їхсукупності,зурахуванням особи правопорушника, ставлення правопорушника до вчиненого порушення, обставин що пом`якшують та обтяжують відповідальність, характеру та ступеню суспільної небезпеки вчиненого, малозначності вчиненого адміністративного правопорушення, суд приходить до висновку можливості звільнити ОСОБА_1 від адміністративної відповідальності і обмежитись усним зауваженням.

Відповідно до ст. 22 КУпАП, при малозначності вчиненого адміністративного правопорушення орган (посадова особа), уповноважений вирішувати справу, може звільнити порушника від адміністративної відповідальності і обмежитись усним зауваженням.

Керуючись ст. ст. 7, 22, 172-6 ч. 1, 245, 280, 283, 284-285 КУпАП, -

П О С Т А Н О В И В:

ОСОБА_1 визнати винною у скоєнні адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст. 172-6 КУпАП, звільнивши її від адміністративної відповідальності у зв`язку з малозначністю, обмежившись усним зауваженням. Провадження по справі закрити.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку на подачу апеляційної скарги.

Постанова може бути оскаржена на протязі 10 днів з моменту її винесення шляхом подачі апеляційної скарги до Одеського апеляційного суду.

Строк пред`явлення постанови до виконання 3 місяця.

Суддя Костянтин СОРОКІН

СудРенійський районний суд Одеської області
Дата ухвалення рішення14.04.2022
Оприлюднено25.06.2022
Номер документу104009383
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяАдміністративні правопорушення, пов’язані з корупцією Порушення вимог фінансового контролю

Судовий реєстр по справі —510/273/22

Постанова від 14.04.2022

Адмінправопорушення

Ренійський районний суд Одеської області

Сорокін К. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні