Рішення
від 19.04.2022 по справі 420/26442/21
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/26442/21

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

20 квітня 2022 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд під головуванням судді Андрухіва В.В., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження у письмовому провадженні справу за позовною заявою Головного управління Держпродспоживслужби у Львівській області до ТзОВ «Орегано» про стягнення грошової суми,

ВСТАНОВИВ:

Головне управління Держпродспоживслужби у Львівській області звернулося до Одеського окружного адміністративного суду з позовом до ТзОВ «Орегано» про стягнення грошової суми у розмірі 2550 грн.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що Департаментом економічного розвитку Львівської міської ради на адресу відповідача скеровано вимогу від 06.04.2021 року №23/Р-3-937 про усунення порушення вимог ч.1 ст.16 Закону України «Про рекламу», а саме: самовільно встановлено виносну спеціальну конструкцію зовнішньої реклами на тротуарі пл. Ринок, 41. На адресу Головного управління Держпродспоживслужби у Львівській області надійшло подання Департаменту економічного розвитку Львівської міської ради від 06.05.2021 року № 23/Р-3-1174 про порушення відповідачем Закону України «Про рекламу».

16.07.2021 року начальником відділу контролю за рекламою та дотриманням антитютюнового законодавства Управління захисту споживачів Головного управління Держпродспоживслужби у Львівській області складено протокол №0236 про порушення законодавства про рекламу відповідачем, зокрема, ч.1 ст.16 Закону України «Про рекламу».

У подальшому Головним управлінням Держпродспоживслужби у Львівській області на адресу відповідача скеровано вимогу у відповідності до ч.2 ст.26 Закону України «Про рекламу» від 22.07.2021 року № 07_4-12/4907 про надання належним чином завірених копій документів, що мають відношення до справи та письмових пояснень за фактом вчинення порушення законодавства про рекламу.

На вказану вимогу відповідач жодним чином не відреагував, інформацію про вартість розміщеної реклами, розповсюдженої з порушення вимог рекламного законодавства, в супереч вимог ст.ст. 26, 27 Закону України «Про рекламу» Головному управлінню Держпродспоживслужби у Львівській області не надав та на розгляд справи не з`явився.

20.07.2021 року Головним управлінням Держпродспоживслужби у Львівській області прийнято рішення №0236 про початок розгляду справи про порушення законодавства про рекламу щодо відповідача. За порушення ч.1 ст.16 Закону України «Про рекламу», а саме: за порушення встановленого законодавством порядку розповсюдження та розміщення реклами, рішенням Головного управління Держпродспоживслужби у Львівській області від 04.08.2021 року №0228 на відповідача накладено штраф у розмірі 2550,00 грн.

Листом Головного управління Держпродспоживслужби у Львівській області від 04.08.2021 року № 07 4-1-2/5308 вказане рішення надіслано на адресу відповідача.

Відсутність у Головного управління Держпродспоживслужби у Львівській області інформації про сплату вищезазначених коштів обумовило необхідність звернення до суду із відповідним позовом.

Ухвалою від 28.12.2021 року прийнято до розгляду вказану позовну заяву та відкрито провадження у справі. Ухвалено розглядати справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін (у письмовому провадженні) за наявними у справі матеріалами.

Судова кореспонденція направлялась відповідачу у встановленому законом порядку за юридичною адресою відповідача, проте повернута до суду без вручення з незалежних від суду причин, що підтверджується відміткою відповідальної особи у Довідці Форми 20 від 26.02.2022 року. Відповідно до ч.11 ст.126 КАС України вважається, що судова кореспонденція вручена відповідачу належним чином.

Дослідивши наявні в матеріалах справи письмові докази, суд встановив наступні обставини.

Судом встановлено, що Департаментом економічного розвитку Львівської міської ради на адресу відповідача скеровано вимогу від 06.04.2021 року №23/Р-3-937 про усунення порушення вимог ч.1 ст.16 Закону України «Про рекламу», а саме: самовільно встановлено виносну спеціальну конструкцію зовнішньої реклами на тротуарі пл. Ринок, 41 (а.с. 8).

На адресу Головного управління Держпродспоживслужби у Львівській області надійшло подання Департаменту економічного розвитку Львівської міської ради від 06.05.2021 року № 23/Р-3-1174 про порушення відповідачем Закону України «Про рекламу» (а.с. 9).

16.07.2021 року начальником відділу контролю за рекламою та дотриманням антитютюнового законодавства Управління захисту споживачів Головного управління Держпродспоживслужби у Львівській області складено протокол №0236 про порушення відповідачем законодавства про рекламу, зокрема, ч.1 ст.16 Закону України «Про рекламу» (а.с. 10).

У подальшому Головним управлінням Держпродспоживслужби у Львівській області на адресу відповідача скеровано вимогу у відповідності до ч.2 ст.26 Закону України «Про рекламу» від 22.07.2021 року № 07_4-12/4907 про надання належним чином завірених копій документів, що мають відношення до справи, та письмових пояснень за фактом вчинення порушення законодавства про рекламу (а.с. 11).

На вказану вимогу відповідач не відреагував, інформацію про вартість розміщеної реклами, розповсюдженої з порушення вимог рекламного законодавства, в супереч вимог ст.ст.26, 27 Закону України «Про рекламу» Головному управлінню Держпродспоживслужби у Львівській області не надав, на розгляд справи не з`явився.

20.07.2021 року Головним управлінням Держпродспоживслужби у Львівській області прийнято рішення №0236 про початок розгляду справи про порушення законодавства про рекламу щодо відповідача (а.с. 13).

За порушення ч.1 ст.16 Закону України «Про рекламу», а саме: за порушення встановленого законодавством порядку розповсюдження та розміщення реклами, рішенням Головного управління Держпродспоживслужби у Львівській області від 04.08.2021 року №0228 на відповідача накладено штраф у розмірі 2550,00 грн. (а.с. 15)

Листом Головного управління Держпродспоживслужби у Львівській області від 04.08.2021 року № 07 4-1-2/5308 вказане рішення надіслано на адресу відповідача (а.с. 16-18).

Частиною другою статті 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до частини другої статті 26 Закону України «Про рекламу» на вимогу органів державної влади, на які згідно із законом покладено контроль за дотриманням вимог законодавства про рекламу, рекламодавці, виробники та розповсюджувачі реклами зобов`язані надавати документи, усні та/або письмові пояснення, відео- та звукозаписи, а також іншу інформацію, необхідну для здійснення ними повноважень щодо контролю.

Крім того, відповідний орган державної влади має право:

- вимагати від рекламодавців, виробників та розповсюджувачів реклами усунення виявлених порушень вимог законодавства;

- вимагати припинення дій, що перешкоджають здійсненню державного контролю;

- надавати (надсилати) рекламодавцям, виробникам та розповсюджувачам реклами обов`язкові для виконання приписи про усунення порушень;

- приймати рішення про визнання реклами недобросовісною, прихованою, про визнання порівняння в рекламі неправомірним з одночасним зупиненням її розповсюдження;

- приймати рішення про зупинення розповсюдження відповідної реклами.

Органи державної влади зобов`язані повідомляти рекламодавців, виробників та розповсюджувачів реклами про розгляд справ про порушення ними вимог законодавства про рекламу не менше ніж за п`ять робочих днів до дати розгляду справи.

Згідно з частинами першою та другою статті 27 Закону України «Про рекламу» особи, винні у порушенні законодавства про рекламу, несуть дисциплінарну, цивільно-правову, адміністративну та кримінальну відповідальність відповідно до закону.

Норми зазначеної статті не поширюються на порушення, зазначені у статті 24-1 вказаного Закону.

Відповідальність за порушення законодавства про рекламу несуть:

1) рекламодавці, винні:

у замовленні реклами продукції, виробництво та/або обіг якої заборонено законом;

у наданні недостовірної інформації виробнику реклами, необхідної для виробництва реклами;

у замовленні розповсюдження реклами, забороненої законом;

у недотриманні встановлених законом вимог щодо змісту реклами та у замовленні розповсюдження реклами, в якій не дотримано встановлені законом вимоги щодо її змісту;

у порушенні порядку розповсюдження реклами, якщо реклама розповсюджується ними самостійно;

2) виробники реклами, винні у порушенні прав третіх осіб при виготовленні реклами;

3) розповсюджувачі реклами, винні в порушенні встановленого законодавством порядку розповсюдження та розміщення реклами.

Постановою Кабінету Міністрів України від 26.05.2004 №693 затверджено Порядок накладення штрафів за порушення законодавства про рекламу (далі Порядок № 693).

Вказаний Порядок регулює питання накладення уповноваженими особами Держспоживінспекції та її територіальних органів в Автономній Республіці Крим, областях, мм. Києві та Севастополі (далі - територіальні органи) штрафів на рекламодавців, виробників і розповсюджувачів реклами за порушення законодавства про рекламу (крім штрафів, накладення яких належить виключно до компетенції Антимонопольного комітету і регулюється законодавством з питань авторського права та суміжних прав).

Відповідно до пунктів 9, 10 Порядку № 693 підставою для розгляду справи про порушення законодавства про рекламу (далі - справа) є відповідний протокол, складений уповноваженою посадовою особою Антимонопольного комітету, Національної ради з питань телебачення і радіомовлення, Мінфіну, НКЦПФР або Держспоживінспекції та її територіальних органів.

Протокол про порушення законодавства про рекламу подається Держспоживінспекції або її територіальним органам за місцем вчинення порушення.

Протокол розглядається у місячний строк.

Відповідно до частини першої статті 16 Закону України «Про рекламу» розміщення зовнішньої реклами у населених пунктах проводиться на підставі дозволів, що надаються виконавчими органами сільських, селищних, міських рад, а поза межами населених пунктів - на підставі дозволів, що надаються обласними державними адміністраціями, а на території Автономної Республіки Крим - Радою міністрів Автономної Республіки Крим, в порядку, встановленому цими органами на підставі типових правил, що затверджуються Кабінетом Міністрів України.

Під час видачі дозволів на розміщення зовнішньої реклами втручання у форму та зміст зовнішньої реклами забороняється.

Розміщення зовнішньої реклами у межах смуги відведення автомобільних доріг здійснюється відповідно до цього Закону на підставі зазначених дозволів, які оформляються за участю центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері дорожнього господарства та управління автомобільними дорогами, або їх власників та центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері безпеки дорожнього руху.

Зовнішня реклама на територіях, будинках та спорудах розміщується за згодою їх власників або уповноважених ними органів (осіб).

Стягнення плати за видачу дозволів забороняється.

У пункті 11 Порядку № 693 встановлено, що за наявності ознак порушення законодавства про рекламу приймається рішення про початок розгляду справи.

Відповідно до абзацу першого пункту 12 Порядку № 693 справа розглядається у місячний строк з дня прийняття рішення про початок її розгляду.

Згідно з пунктом 18 Порядку № 693 за результатами розгляду справи приймається рішення, що оформляється у двох примірниках, один з яких залишається у Держспоживінспекції або її територіальному органі, другий - у 10-денний строк надсилається особі, стосовно якої було прийнято рішення, або видається її представникові під розписку.

Відповідно до одинадцятої статті 27 Закону України «Про рекламу» рішення у справах про порушення законодавства про рекламу можуть бути оскаржені до суду.

Суд зауважує, що відповідач не надав доказів оскарження рішення від 04.08.2021 № 0228 про накладення штрафу за порушення законодавства про рекламу.

У пункті 20 Порядку № 693 встановлено, що сума штрафів за порушення законодавства про рекламу сплачується добровільно або стягується в судовому порядку відповідно до законодавства.

Враховуючи наведене, суд вважає, що існують достатні правові підстави для стягнення з відповідача на користь державного бюджету 2550,00 грн. згідно з рішенням Головного управління Держпродспоживслужби у Львівській області про накладення штрафу за порушення законодавства про рекламу від 04.08.2021 № 0228.

Згідно з ч.ч. 1, 2 ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Відповідно до ч.1 ст.90 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

За таких обставин, суд дійшов висновку, що позовні вимоги Головного управління Держпродспоживслужби у Львівській області підлягають задоволенню у повному обсязі.

Відповідно до ч.2 ст.139 КАС України, при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

Керуючись ст.ст. 2, 5-6, 9, 72, 77, 90, ч.2 ст.139, ст.ст. 241-246, 293 КАС України, суд,

ВИРІШИВ:

Позовну заяву Головного управління Держпродспоживслужби у Львівській області (адреса: вул. Д. Вітовського, 18, м. Львів, 79011, код ЄДРПОУ 40349068) до Товариства з обмеженою відповідальністю «Орегано» (адреса: проспект Шевченка, 31/3, м. Одеса, 65058, код ЄДРПОУ 42939691) задовольнити повністю.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Орегано» (адреса: проспект Шевченка, 31/3, м. Одеса, 65058, код ЄДРПОУ 42939691) на користь державного бюджету 2550,00 грн. (дві тисячі п`ятсот п`ятдесят гривень 00 коп.) згідно рішення Головного управління Держпродспоживслужби у Львівській області про накладення штрафу за порушення законодавства про рекламу від 04.08.2021 року № 0228.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення до П`ятого апеляційного адміністративного суду.

Суддя В.В. Андрухів

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення19.04.2022
Оприлюднено21.06.2022
Номер документу104023210
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо організації господарської діяльності, з них

Судовий реєстр по справі —420/26442/21

Рішення від 19.04.2022

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Андрухів В.В.

Ухвала від 28.12.2021

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Андрухів В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні