Ухвала
від 17.04.2022 по справі 521/2958/22
ТАРУТИНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Тарутинський районний суд Одеської області


Справа № 521/2958/22

Провадження по справі № 2/514/232/22

У Х В А Л А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

18 квітня 2022 року смт Тарутине

Суддя Тарутинського районного суду Одеської області Кравченко П.А. перевіривши позовну заяву ОСОБА_1 до Управління державної реєстрації юридичного департаменту ОМР про виправлення технічної помилки допущеної під час внесення відомостей до Державного земельного кадастру,

В С Т А Н О В И В:

15.04.2022 року до суду надійшла позовна заява ОСОБА_1 до Управління державної реєстрації юридичного департаменту ОМР про виправлення технічної помилки допущеної під час внесення відомостей до Державного земельного кадастру в якій позивач просить суд:

виправити технічну помилку у Державному земельному кадастрі, та Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно, яку було допущено державним реєстратором Одеської обласної філії комунального підприємства «Центр державної реєстрації» Хоміною М.І., 09.07.2018 року при проведенні державної реєстрації іншого права (№27036073) за кадастром №5124781400:01:001:0021 відповідно до договору про користування земельною ділянкою (емфітевзис) №1/07/18, укладеного 02.07.2018 року.

При вирішення питання про відкриття провадження, слід зазначити наступне.

За приписами ч. 1 ст. 4 ЦПК України кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутись до суду за захистом своїх порушених, невизнаних або оспорюваних прав, свобод чи законних інтересів.

У статті 124 Конституції України закріплено, що правосуддя в Україні здійснюють виключно суди. Юрисдикція судів поширюється на будь-який юридичний спір та будь-яке кримінальне обвинувачення. У передбачених законом випадках суди розглядають також інші справи.

Відповідно до ст. 125 Конституції України судоустрій в Україні будується за принципами територіальності та спеціалізації і визначається законом.

Відповідно до ч. 1 ст. 18 Закону України від 02.06.2016 року № 1402-VIII «Про судоустрій і статус суддів» суди спеціалізуються на розгляді цивільних, кримінальних, господарських, адміністративних справ, а також справ про адміністративні правопорушення.

Відповідно до ст. 19 ЦПК України суди розглядають у порядку цивільного судочинства справи, що виникають з цивільних, земельних, трудових, сімейних, житлових та інших правовідносин, крім справ, розгляд яких здійснюється в порядку іншого судочинства. Суди розглядають у порядку цивільного судочинства також вимоги щодо реєстрації майна та майнових прав, інших реєстраційних дій, якщо такі вимоги є похідними від спору щодо такого майна або майнових прав, якщо цей спір підлягає розгляду в місцевому загальному суді і переданий на його розгляд з такими вимогами.

Згідно з п. 1 ч. 1 ст. 4 КАС України адміністративна справа - це переданий на вирішення адміністративного суду публічно-правовий спір.

Публічно-правовий спір - це спір, у якому, зокрема хоча б одна сторона здійснює публічно-владні управлінські функції, в тому числі на виконання делегованих повноважень, і спір виник у зв`язку із виконанням або невиконанням такою стороною зазначених функцій (п. 2 ч. 1 ст. 4 КАС України).

Характерною ознакою публічно-правових спорів є сфера їх виникнення - публічно-правові відносини, тобто передбачені нормами публічного права суспільні відносини, що виражаються у взаємних правах та обов`язках їх учасників у різних сферах діяльності суспільства, зокрема пов`язаних з реалізацією публічної влади.

Публічно-правовим вважається також спір, який виник з позовних вимог, що ґрунтуються на нормах публічного права, де держава в особі відповідних органів виступає щодо громадянина не як рівноправна сторона у правовідносинах, а як носій суверенної влади, який може вказувати або забороняти особі певну поведінку, надавати дозвіл на передбачену законом діяльність тощо.

Суб`єкт владних повноважень - це орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб`єкт при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, у тому числі на виконання делегованих повноважень (пункт 7 частини 1 статті 4 КАС України).

Згідно з пунктом 1 ч. 1 ст. 19 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюється на справи у публічно-правових спорах, зокрема, спорах фізичних чи юридичних осіб з суб`єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи індивідуальних актів), дій чи бездіяльності, крім випадків, коли для розгляду таких спорів законом встановлено інший порядку судового провадження.

Аналіз змісту статті 19 ЦПК України та статті 19 КАС України у сукупності дає підстави для висновку, що під час вирішення питання про розмежування компетенції судів щодо розгляду адміністративних і цивільних справ у кожній конкретній справі недостатньо застосування виключно формального критерію - визначення суб`єктного складу спірних правовідносин (участь у них суб`єкта владних повноважень).

Визначальним критерієм здійснення правосуддя в адміністративних справах є принцип офіційного з`ясування всіх обставин у справі й обов`язок суб`єкта владних повноважень доказувати правомірність своїх дій чи рішень, а визначальним принципом цивільного судочинства є змагальність сторін.

Основною ознакою справи адміністративної юрисдикції є суть (зміст, характер) спору. Публічно-правовий спір, на який поширюється юрисдикція адміністративних судів, є спором між учасниками публічно-правових відносин і стосується саме цих відносин.

Разом з тим, приватно-правові відносини вирізняються наявністю майнового чи немайнового особистого інтересу учасника. Спір має приватноправовий характер, якщо він обумовлений порушенням або загрозою порушення приватного права чи інтересу, як правило, майнового, конкретного суб`єкта, що підлягає захисту в спосіб, передбачений законодавством для сфери приватноправових відносин, навіть і в тому випадку, якщо до порушення приватного права чи інтересу призвели управлінські дії органу влади чи місцевого самоврядування.

Зі змісту позовної заяви вбачається, що позивач оскаржує протиправні дії державного реєстратора та зобов`язує вчинити дії щодо виправлення технічної помилки у Державному земельному кадастрі, та Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно, яку було допущено державним реєстратором Одеської обласної філії комунального підприємства «Центр державної реєстрації» Хоміною М.І., 09.07.2018 року, а отже даний спір є публічно-правовий та підлягає розгляду в порядку адміністративного судочинства.

Відповідно до п. 1 п. 1 ст. 186 ЦПК України суддя відмовляє у відкритті провадження у справі якщо заява не підлягає розгляду в порядку цивільного судочинства.

За таких обставин, наявні правові підстави для відмови у відкритті провадження у цивільній справі за позовом ОСОБА_1 до Управління державної реєстрації юридичного департаменту ОМР про виправлення технічної помилки допущеної під час внесення відомостей до Державного земельного кадастру, оскільки зазначені позовні вимоги не підлягають розгляду в порядку цивільного судочинства.

Керуючись ст. 186, 260, 261, 353 ЦПК України,

П О С Т А Н О В И В:

У відкритті провадження у справі за позовом ОСОБА_1 до Управління державної реєстрації юридичного департаменту ОМР про виправлення технічної помилки допущеної під час внесення відомостей до Державного земельного кадастру - відмовити.

Роз`яснити позивачу, що розгляд даної справи має відбуватися в порядку адміністративного судочинства і відноситься до юрисдикції П`ятого апеляційного адміністративного суду .

Ухвала суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

Ухвала може бути оскаржена до Одеського апеляційного суду шляхом подання апеляційної скарги протягом п`ятнадцяти днів.

Учасник справи, якому ухвала суду не була вручена у день її складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження якщо апеляційна скарга подана протягом п`ятнадцяти днів з дня вручення йому відповідної ухвали суду.

Суддя П.А. Кравченко

Дата ухвалення рішення17.04.2022
Оприлюднено21.06.2022
Номер документу104034329
СудочинствоЦивільне
Сутьвиправлення технічної помилки допущеної під час внесення відомостей до Державного земельного кадастру

Судовий реєстр по справі —521/2958/22

Ухвала від 17.04.2022

Цивільне

Тарутинський районний суд Одеської області

Кравченко П. А.

Ухвала від 17.02.2022

Цивільне

Малиновський районний суд м.Одеси

Маркарова С. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні