Справа № 505/3337/21
Провадження № 3/505/239/2022
ПОСТАНОВА
Іменем України
07.04.2022 р. Котовський міськрайонний суду Одеської області в скдаді:
головуючої судді Павловської Г.В.
секретаря судового засідання Мараренко О.М.
прокурора Бургарт О.В.
особи, відносно якої складено адмінпротокол ОСОБА_1
розглянувши матеріали, що надійшли від Управління стратегічних розслідувань в Одеській області Департаменту стратегічних розслідувань Національної поліції України про притягнення до адміністративної відповідальності:
ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , інженера з охорони та захисту лісу Державного підприємства «Подільське лісове господарство», на даний час діловода штабу військової частини НОМЕР_1 м. Подільськ, Одеська область, яка зареєстрована за адресою: АДРЕСА_1 , мешкає за адресою: АДРЕСА_1 ,
-за ч. 1 ст. 172-6 КУпАП,
В С Т А Н О В И В :
ОСОБА_1 , перебуваючи на посаді Інженера з охорони та захисту лісу Державного підприємства «Подільське лісове господарство», являючись суб`єктом на якого поширюється дія ЗУ «Про запобігання корупції», несвоєчасно 05 квітня 2021 року, без поважних причин, подала шляхом заповнення на офіційному веб-сайті Національного агентства з питань запобігання корупції щорічну декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави та місцевого самоврядування за 2020 рік, чим порушила вимоги ч. 1 ст. 45 Закону України «Про запобігання корупції» та вчинила правопорушення, пов`язане з корупцією, відповідальність за яке передбачено ч. 1 ст. 172-6 Кодексу України про адміністративні правопорушення, а саме несвоєчасне подання без поважних причин декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування.
У відповідності до пункту 15 статті 1 Закону України «Про запобігання корупції», суб`єкти декларування - особи, зазначені у пункті 1, підпунктах "а" і "в" пункту 2, пункті 4 частини першої статті 3 цього Закону, інші особи, які зобов`язані подавати декларацію відповідно до цього Закону.
Наказом директора Державного підприємства «Подільське лісове господарство» № 68-к від 10 червня 2019 року ОСОБА_1 призначено на посаду інженера з охорони та захисту лісу Державного підприємства «Подільське лісове господарство».
Відповідно до Положення про державну лісову охорону: Державна лісова охорона діє у складі Держлісагентства, Республіканського комітету Автономної Республіки Крим з питань лісового і мисливського господарства, обласних управлінь лісового та мисливського господарства і підприємств, установ та організацій, що належать до сфери управління Держлісагентства. Держлісоохорона має статус правоохоронного органу.
До посадових осіб держлісоохорони належать посадові особи Держлісагентства, Республіканського комітету Автономної Республіки Крим з питань лісового і мисливського господарства, обласних управлінь лісового та мисливського господарства і підприємств,установ та організацій, що належать до сфери управління Держлісагентства.
Згідно відомостей Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, організаційно-правова форма Державного підприємства «Подільське лісове господарство» (код 00992622, юридична адреса: Одеська область, м. Подільськ, вул. Мельниченка, 27)- державне підприємство, яке засноване на державній власності наказом Державного комітету лісового господарства України.
Відповідно Статуту Державного підприємства «Подільське лісове господарство» затвердженого наказом Державного агентства лісових ресурсів України № 308 від 13.05.2021, Підприємство належить до сфери управління Державного агентства лісових ресурсів України і входить до господарства, а також є юридичною особою, має самостійний баланс, поточний, валютний та інші рахунки в установах банку, печатку зі своїм найменуванням. До основних напрямків діяльності Підприємства належить охорона та відтворення лісів.
Відповідно до інструкції інженера з охорони та захисту лісу Державного підприємства «Подільське лісове господарство» ОСОБА_1 , здійснює державний контроль за правильністю лісо використання, охорону та захист лісу на закріпленій лісогосподарській ділянці, та інше.
Таким чином, відповідно до п.п. «е» п. 1 ч. І ст. З Закону України «Про запобігання корупції», посада інженера з охорони та захисту лісу Державного підприємства «Подільське лісове господарство» ОСОБА_1 віднесена до суб`єктів на яких поширюється дія цього Закону, як на посадову та службову особу державної лісової охорони.
Статтею 1 Закону України «Про запобігання корупції» визначено правопорушення, пов`язане з корупцією - діяння, що не містить ознак корупції, але порушує встановлені цим Законом вимоги, заборони та обмеження, вчинене особою, зазначеною у ч. 1 статті 3 цього Закону, за яке законом встановлено кримінальну, адміністративну, дисциплінарну та/або цивільно-правову відповідальність.
Відповідно до ч. 1 ст. 45 Закону, особи, зазначені у пункті 1, підпунктах "а" і "в" пункту 2 частини першої статті 3 цього Закону, зобов`язані щорічно до 1 квітня подавати шляхом заповнення на офіційному веб-сайті Національного агентства декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування (далі - декларація), за минулий рік за формою, що визначається Національним агентством.
На виконання вище зазначених вимог законодавства ОСОБА_1 була зобов`язана подати щорічну декларацію особи уповноваженої на виконання функцій держави та місцевого самоврядування за 2020 рік не пізніше 31 березня 2021 року.
Згідно відповіді на запит ДСР НПУ за підписом керівника управління інформаційно-аналітичних систем та захисту інформації Національного агентства з питань запобігання корупції А. Ковтуненко (вихідний № 71- 03/4127/20 від 06 лютого 2020 року), зазначено, що усі документи, які суб`єкт декларування подав до інформаційно-телекомунікаційної системи «Єдиний державний реєстр декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування» (далі - ITC Реєстр), зберігаються в ITC Реєстр й автоматично оприлюднюються (за винятком конфіденційної інформації) у публічній частині ITC Реєстр відповідно до цього Порядку. Дата в публічній частині ITC Реєстру відповідає фактичній даті подання документів суб`єктами декларування.
20 лютого 2020 року ОСОБА_1 подала щорічну декларацію особи уповноваженої на виконання функцій держави та місцевого самоврядування за 2019 рік.
Своєчасне подання вище зазначеної декларації свідчить проте, що ОСОБА_1 має навички користування «Єдиним державним реєстром декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування» та ознайомлена з строками подачі декларацій відповідно до ст. 45 Закону України «Про запобігання корупції».
З інформаційно-телекомунікаційної системи «Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування» стало відомо, що ОСОБА_1 подала щорічну декларацію особи уповноваженої на виконання функцій держави та місцевого самоврядування за 2020 рік 05 квітня 2021 року, тобто з порушенням строків.
В своїх поясненнях ОСОБА_1 повідомила, що з ЗУ «Про запобігання корупції» вона ознайомлена, та дійсно щорічна декларація особи уповноваженої на виконання функцій держави та місцевого самоврядування за 2020 рік подана нею не своєчасно, по тій причині, що через сімейні проблеми, вона забула про необхідність її подачі.
Про те, що в разі не своєчасної подачі декларації без поважних причин настає адміністративна відповідальність вона знала.
Поважних причин, за яких несвоєчасно була подана декларація, у неї не було.
Таким чином встановлено, та підтверджено факт несвоєчасного подання щорічної декларації особи уповноваженої на виконання функцій держави та місцевого самоврядування за 2020 рік ОСОБА_1 , але склад правопорушення пов`язаного з корупцією за ч. 1 ст. 172-6 КУпАП та інша конструктивна ознака вказаної статті - відсутність поважних причин, і сам факт вчинення правопорушення особою, встановлюється лише протоколом (ст. 254 КУпАП).
Постановою судді від 30 листопада 2021 року строк розгляду адміністративного протоколу відносно ОСОБА_1 за ч. 1 ст. 172-6 КУпАП зупинено, оскільки ОСОБА_1 перебувала на військових навчаннях, так як згідно наказу т.в.о. командира ВЧ НОМЕР_2 від 08 листопада 2021 року №285 вона вибула з пункту постійної дислокації військової частини НОМЕР_2 м. Подільськ, Одеської області у 235 міжвидовий центр підготовки військових частин та підрозділів.
Постановою судді від 25 березня 2022 року відновлено провадження у справі та призначено справу до розгляду на 07 квітня 2022 року на 14 год. 30 хв..
У судовому засіданні прокурор Бургарт О.В. вказала про наявність в діях ОСОБА_1 складу адміністративних правопорушень, пов`язаних з корупцією, просила визнати її винною у вчиненні адміністративного правопорушення передбаченого ч. 1 ст. 172-6КУпАП та призначити стягнення у вигляді штрафу.
ОСОБА_1 в судовому засіданні вину щодо вчинення адміністративного порушення за ст. 172-6 ч. 1 КУпАП визнала.
Суд, заслухавши пояснення ОСОБА_1 , думку прокурора, дослідивши матеріали справи, приходить до наступних висновків.
Згідно з ч. 1 ст. 172-6 КУпАП відповідальність за вказаною статтею настає за умови несвоєчасного подання без поважних причин декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування.
Факт несвоєчасної подачі ОСОБА_1 відповідної декларації встановлений.
Поважні причини несвоєчасної подачі декларації в ОСОБА_1 відсутні.
Таким чином інженер з охорони та захисту лісу Державного підприємства «Подільське лісове господарство» ОСОБА_1 , являючись суб`єктом на якого поширюються дії ЗУ «Про запобігання корупції», несвоєчасно 05.04.2021, без поважних причин, подала шляхом заповнення на офіційному веб-сайті Національного агентства з питань запобігання корупції щорічну декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави та місцевого самоврядування за 2020 рік, чим порушила вимоги ч. 1 ст. 45 Закону України «Про запобігання корупції» та вчинила правопорушення, пов`язане з корупцією, відповідальність за яке передбачено ч. 1 ст. 172-6 Кодексу України про адміністративні правопорушення, а саме несвоєчасне подання без поважних причин декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування.
ОСОБА_1 не виконала вимоги ч. 1 ст. 45 Закону України «Про запобігання корупції», які виникли у неї, як у інженера з охорони та захисту лісу Державного підприємства «Подільське лісове господарство», яке розташоване за адресою: Одеська область, м. Подільськ, вул. Мельниченка, 27.
Часом вчинення адміністративного правопорушення, пов`язаного з корупцією є 05 квітня 2021 року 12 година 20 хвилин, коли ОСОБА_1 не своєчасно подала щорічну декларацію особи уповноваженої на виконання функцій держави та місцевого самоврядування за 2020 рік.
Датою виявлення вчиненого інженером з охорони та захисту лісу Державного підприємства «Подільське лісове господарство» ОСОБА_1 правопорушення є фактичний момент з`ясування всіх необхідних даних, оскільки лише після їх отримання можливо встановити всі ознаки складу правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 172-6 КУпАП, що у свою чергу співпадає з датою складання цього адміністративного протоколу, а саме 01 жовтня 2021 року.
Юридичними наслідками в даному випадку є несвоєчасне, без поважних причин, подання ОСОБА_1 до Національного агентства з питань запобігання корупції, у визначений Законом строк, щорічної декларації особи уповноваженої на виконання функцій держави та місцевого самоврядування за 2020 рік.
Вина ОСОБА_1 підтверджується протоколом про адміністративне правопорушення № 1044/2021 від 01 жовтня 2021 року, рапортом оперуповноваженого УСР в Одеській області ДСР Національної поліції України Бойченко С. від 01 жовтня 2021 року, письмовими поясненнями ОСОБА_1 , копією паспорта ОСОБА_1 , листом першого заступника начальника національної поліції України Департаменту стратегічних розслідувань національної поліції України №5695/55/02-2021 від 27 травня 2021 року, листом в.о. керівника Управління проведення спеціальних перевірок та моніторингу способу життя НАЗК від 18 травня 2021 року, повідомленням національного агентства про факт неподання чи несвоєчасного подання декларації осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування №07/27543/21 від 19 квітня 2021 року, додатком послідовності дій користувача «Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на використання функцій держави або місцевого самоврядування», які вчинила ОСОБА_1 , дата реєстрації: 17 березня 2017 року, листом начальника Національної поліції України Департаменту стратегічних розслідувань Управління стратегічних розслідувань в Одеській області №4610/55/114/03.2021 від 03 червня 2021 року, копією наказу №68-к від 10 червня 2019 року, копією статуту ДП «Подільське лісове господарство» затверджене наказом Державного агентства лісових ресурсів України №308 від 13 травня 2021 року, копією посадової інструкції інженера з охорони та захисту лісу Державного підприємства «Подільське лісове господарство» копією декларації, копією положень про Управління стратегічних розслідувань в Одеській області Департаменту стратегічних розслідувань Національної поліції України, копією витягу наказу №251 о/с від 29 липня 2021 року, копією службової записки №71-02/7046/21 від 29 квітня 2021 року, копією листа Національної поліції України Департаменту стратегічних розслідувань №3733/55/02-2021 від 13 квітня 2021 року, копією листа НАЗК №47-09/27771/21 від 26 квітня 2021 року, копією заяви ОСОБА_1 , копією витягу із наказу командира військової частини НОМЕР_2 (по строковій службі) №285 від 08 листопада 2021 року.
Відповідно до санкції ст. 172-6ч.1КУпАП зазазначене правопорушенняна особунакладається стягненняу виді штрафу від п`ятдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
При накладенні адміністративного стягнення, суд враховує характер вчиненого правопорушення, особу ОСОБА_1 , ступінь її вини, майновий стан, обставини, що пом`якшують та обтяжують відповідальність та те, що адміністративне стягнення є мірою відповідальності і застосовується з метою виховання особи, яка вчинила правопорушення в дусі додержання законів України, а також запобігання вчиненню нових правопорушень, як самим правопорушником так і іншими особами, суд вважає за необхідне накласти на неї адміністративне стягнення у виді штрафу.
Відповідно до Закону України «Про судовий збір», у разі ухвалення судом постанови про накладення адміністративного стягнення, з особи відносно якої складено протокол про адміністративне правопорушення стягується судовий збір на користь державного бюджету України, у сумі 496 гривень 20 копійок.
Керуючись ст. ст. 33-35 36, 40-1, 172-6 ч. 1 КУпАП, Законом України «Про запобігання корупції», суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Визнати винною ОСОБА_1 у вчиненні адміністративних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 172-6Кодексу Українипро адміністративніправопорушення та накласти на неї адміністративне стягнення у вигляді штрафу у розмірі п`ятидесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, в сумі 850 (вісімсот п`ятдесят) гривень.
Стягнути з ОСОБА_1 судовий збір в сумі 496 (чотириста дев`яносто шість) грн. - отримувач коштів: ГУК у м.Києві/м.Київ/22030106, код отримувача (код за ЄДРПОУ): 37993783, банк отримувача: Казначейство України (ЕАП), рахунок отримувача: UА908999980313111256000026001, код класифікації доходів бюджету: 22030106.
Постанова може бути оскаржена на протязі 10 днів до Одеського апеляційного суду в порядку, передбаченому Кодексом України про адміністративні правопорушення.
Суддя Г.В. Павловська
Суд | Котовський міськрайонний суд Одеської області |
Дата ухвалення рішення | 06.04.2022 |
Оприлюднено | 24.08.2022 |
Номер документу | 104038928 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Адміністративні правопорушення, пов’язані з корупцією Порушення вимог фінансового контролю |
Адмінправопорушення
Котовський міськрайонний суд Одеської області
Павловська Г. В.
Адмінправопорушення
Котовський міськрайонний суд Одеської області
Павловська Г. В.
Адмінправопорушення
Котовський міськрайонний суд Одеської області
Павловська Г. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні