Ухвала
від 19.04.2022 по справі 460/4511/20
РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

про виправлення помилки у виконавчому листі

20 квітня 2022 року Р і в н еСправа №460/4511/20

Рівненський окружний адміністративний суд у складі судді Н.О. Дорошенко, розглянувши в порядку письмового провадження заяву Рівненського обласного центру по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат у адміністративній справі за позовом

ОСОБА_1 доУправління соціального захисту населення Рівненської районної державної адміністрації, Центру по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат Рівненської області, Департаменту соціального захисту населення Рівненської обласної державної адміністрації про визнання дій протиправними, зобов`язання вчинити дії,В С Т А Н О В И В:

04.04.2022 від Рівненського обласного центру по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат надійшла заява про визнання виконавчого листа таким, що не підлягає виконанню.

Враховуючи введення на всій території України воєнного стану, з урахуванням вимог ч. 4 ст. 229 та ч. 3 ст. 374 КАС України, суд розглянув вказану заяву за відсутності учасників справи, без здійснення повного фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу, у письмовому провадженні.

При вирішенні заяви суд встановив та врахував таке.

Рішенням Рівненського окружного адміністративного суду від 31.03.2021, яке набрало законної сили 11.05.2021, позов ОСОБА_1 до Управління соціального захисту населення Рівненської районної державної адміністрації, Центру по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат Рівненської області, Департаменту соціального захисту населення Рівненської обласної державної адміністрації про визнання дій протиправними, зобов`язання вчинення певних дій задоволено частково. Визнано протиправними дії Центру по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат Рівненської області щодо ненарахування та невиплати ОСОБА_1 як учаснику бойових дій щорічної разової грошової допомоги до 5 травня за 2020 рік у розмірі п`яти мінімальних пенсій за віком. Зобов`язано Центр по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат Рівненської області нарахувати та виплатити ОСОБА_1 щорічну разову грошову допомогу до 5 травня за 2020 рік, у розмірі п`яти мінімальних пенсій за віком, з урахуванням раніше виплачених сум допомоги. У задоволенні решти позовних вимог відмовлено.

12.07.2021 за вказаним судовим рішенням видано виконавчий лист.

21.01.2022 старшим державним виконавцем Відділу примусового виконання рішення Управління забезпечення примусового виконання рішень у Рівненській області Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Львів) відкрито виконавче провадження №68233695 з виконання вказаного виконавчого листа.

25.01.2022 відбулася державна реєстрація змін у повному найменуванні боржника з Центру по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат департаменту соціального захисту населення Рівненської обласної державної адміністрації на Рівненський обласний центр по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат.

Обґрунтовуючи заяву про визнання виконавчого листа таким, що не підлягає виконанню, заявник Рівненський обласний центр по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат вказав, що 29.09.2021 ним було самостійно виконане судове рішення від 31.03.2021 у справі №460/4511/20 шляхом донарахування та виплати ОСОБА_1 щорічної разової грошової допомоги до 5 травня за 2020 рік як учаснику бойових дій в сумі 6800,00 грн, що підтверджується платіжним дорученням від 28.09.2021 №5. За наведеного, покликаючись до ст. 374 КАС України, просить визнати виконавчий лист таким, що не підлягає виконанню.

Оцінюючи наведені заявником аргументи, суд зазначає, що відповідно до статті 370 КАС України судове рішення, яке набрало законної сили, є обов`язковим для учасників справи, для їхніх правонаступників, а також для всіх органів, підприємств, установ та організацій, посадових чи службових осіб, інших фізичних осіб і підлягає виконанню на всій території України, а у випадках, встановлених міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, або за принципом взаємності, - за її межами.

Невиконання судового рішення тягне за собою відповідальність, встановлену законом.

За приписами ч. 1-4 статті 372 КАС України разі необхідності спосіб, строки і порядок виконання можуть бути визначені у самому судовому рішенні. Так само на відповідних суб`єктів владних повноважень можуть бути покладені обов`язки щодо забезпечення виконання рішення.

Судове рішення, яке набрало законної сили або яке належить виконати негайно, є підставою для його виконання.

Виконання судового рішення може бути зупинене у випадках, визначених цим Кодексом.

Примусове виконання судових рішень в адміністративних справах здійснюється в порядку, встановленому законом.

Статтею 373 КАС України встановлено, що виконання судового рішення здійснюється на підставі виконавчого листа, виданого судом, який розглядав справу як суд першої інстанції.

Згідно з ч. 1-2 ст. 374 КАС України суд, який видав виконавчий документ, може за заявою стягувача або боржника виправити помилку, допущену при його оформленні або видачі, чи визнати виконавчий документ таким, що не підлягає виконанню.

Суд визнає виконавчий документ таким, що не підлягає виконанню повністю або частково, якщо його було видано помилково або якщо обов`язок боржника відсутній повністю чи частково у зв`язку з його припиненням, добровільним виконанням боржником чи іншою особою або з інших причин.

Отже, відповідно до ч. 2 ст. 374 КАС України суд визнає виконавчий лист таким, що не підлягає виконанню повністю або частково, у разі якщо:

а) його було видано помилково;

б) якщо обов`язок боржника відсутній повністю чи частково у зв`язку з його припиненням добровільним виконанням боржником чи іншою особою;

в) з інших причин.

Відповідно до пункту 5 частини першої статті 39 Закону України "Про виконавче провадження" від 2 червня 2016 року № 1404-VIII (далі - Закон № 1404-VIII) виконавче провадження підлягає закінченню у разі:

5) скасування або визнання нечинним рішення, на підставі якого виданий виконавчий документ, або визнання судом виконавчого документа таким, що не підлягає виконанню.

Наведені підстави для визнання виконавчого листа таким, що не підлягає виконанню, поділяються на дві групи: матеріально-правові (зокрема, зобов`язання можуть припинятися внаслідок добровільного виконання обов`язку боржником поза межами виконавчого провадження, неможливістю виконання) та процесуально-правові, до яких відносяться обставини, що свідчать про помилкову видачу судом виконавчого листа, зокрема: видача виконавчого листа за рішенням, яке не набрало законної сили (крім тих, що підлягають негайному виконанню); коли виконавчий лист виданий помилково за рішенням, яке взагалі не підлягає примусовому виконанню; помилкової видачі виконавчого листа, якщо вже після видачі виконавчого листа у справі рішення суду було скасоване; видачі виконавчого листа двічі з одного й того ж питання у разі віднайдення оригіналу виконавчого листа вже після видачі його дубліката; пред`явлення виконавчого листа до виконання вже після закінчення строку на пред`явлення цього листа до виконання.

У пункті 5 частини першої статті 39 Закону № 1404-VIII передбачено скасування рішення суду, на підставі якого видано виконавчий документ, як самостійну підставу для закінчення виконавчого провадження. У зв`язку з цим у разі, якщо виконавчий лист вже пред`явлено до виконання, необхідності звертатися до суду із заявою про визнання виконавчого листа таким, що не підлягає виконанню, немає. Виконавче провадження в цьому випадку буде закінчене на зазначеній підставі.

Таким чином, передбачених Законом № 1404-VIII обставин для визнання виконавчого листа таким, що не підлягає виконанню, не вбачається.

Щодо підстав для визнання виконавчого листа таким, що не підлягає виконанню, які визначені ч. 2 ст. 374 КАС України, суд зазначає, що за обставинами справи відсутні будь-які підстави для висновку про помилковість видання виконавчого листа.

Також суд підкреслює, що судове рішення у справі №460/4511/20 набрало законної сили 11.05.2021 та підлягало виконанню боржником. Виконавчий лист в цій справі видано 12.07.2021.

Отже, суд констатує, що на час видачі Рівненським окружним адміністративним судом виконавчого листа судове рішення боржником виконане не було, адже за змістом наданих заявником доказів його виконання відбулося в часі пізніше, а саме 29.09.2021 на підставі платіжного доручення від 28.09.2021 №5.

Таким чином, суд дійшов висновку, що станом на дату видачі виконавчого листа у справі №460/4511/20 об`єктивно відсутні підстави для висновку, що обов`язок боржника відсутній повністю чи частково у зв`язку з його припиненням добровільним виконанням боржником чи іншою особою.

Суд зазначає, що чинним законодавством не передбачено підстави для визнання виконавчого листа таким, що не підлягає виконанню, як фактичне виконання судового рішення після видачі виконавчого листа у встановленому законом порядку.

Відповідно до пункту 9 частини першої статті 39 Закону № 1404-VIII виконавче провадження підлягає закінченню у разі фактичного виконання в повному обсязі рішення згідно з виконавчим документом.

Оскільки заявник вказує про фактичне виконання ним в повному обсязі судового рішення після видачі судом виконавчого листа, отже в даному випадку виконавче провадження №68233695, відкрите з примусового виконання виконавчого листа, виданого судом 12.07.2021 у справі №460/4511/20, підлягає закінченню відповідно до пункту 9 частини першої статті 39 Закону № 1404-VIII.

За таких обставин, судом не встановлено визначених статтею 374 КАС України підстав для визнання виконавчого листа таким, що не підлягає виконанню, а тому в задоволенні заяви Рівненського обласного центру по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат слід відмовити.

Керуючись статтями 166-167, 241, 256, 295, 374 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

У Х В А Л И В:

Відмовити у задоволенні заяви Рівненського обласного центру по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат про визнання виконавчого листа таким, що не підлягає виконанню.

Ухвала набирає законної сили негайно після її підписання.

Ухвала може бути оскаржена протягом п`ятнадцяти днів з дня її складення безпосередньо до Восьмого апеляційного адміністративного суду.

Повну ухвалу складено 20 квітня 2022 року.

Суддя Н.О. Дорошенко

СудРівненський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення19.04.2022
Оприлюднено24.06.2022
Номер документу104040871
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо соціального захисту (крім соціального страхування), з них

Судовий реєстр по справі —460/4511/20

Ухвала від 19.04.2022

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Н.О. Дорошенко

Рішення від 31.03.2021

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Н.О. Дорошенко

Ухвала від 10.02.2021

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Н.О. Дорошенко

Ухвала від 29.01.2021

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Н.О. Дорошенко

Ухвала від 25.08.2020

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Н.О. Дорошенко

Ухвала від 05.08.2020

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Н.О. Дорошенко

Ухвала від 05.08.2020

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Н.О. Дорошенко

Ухвала від 25.06.2020

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Дорошенко Н.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні