Рішення
від 18.01.2022 по справі 160/20177/21
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

19 січня 2022 року Справа № 160/20177/21

Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Боженко Н.В., розглянувши у письмовому провадженні у місті Дніпрі адміністративну справу за позовом Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (49005, м. Дніпро, вул. Сімферопольська 17а, код ЄДРПОУ ВП 44118658) до Товариства з обмеженою відповідальністю «Айкон-Плюс» (49033, Дніпропетровська область, м. Дніпро, вул. Краснопільська, буд. 9; код ЄДРПОУ 36494614) про стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, що обслуговують такого платника податків,-

ВСТАНОВИВ:

26 жовтня 2021 року до Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Головного управління ДПС у Дніпропетровській області до Товариства з обмеженою відповідальністю «Айкон-Плюс», в якій позивач просить суд:

- стягнути податковий борг з Товариства з обмеженою відповідальністю «Айкон-Плюс» (ЄДРПОУ 36494614) у розмірі 309 610,10 грн. шляхом стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків.

Позовні вимоги Головного управління ДПС у Дніпропетровській області обґрунтовані тим, що у Товариства з обмеженою відповідальністю «Айкон-Плюс» обліковується податковий борг на загальну суму 309 610,10 грн., який платником у добровільному порядку не погашено.

Справі за даним адміністративним позовом присвоєно єдиний унікальний номер судової справи 160/20177/21 та у зв`язку з автоматизованим розподілом дана адміністративна справа була передана для розгляду судді Боженко Н.В.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 01 листопада 2021 р. прийнято зазначену вище позовну заяву до розгляду та відкрито провадження по справі №160/20177/21 за вищезазначеним позовом, ухвалено здійснювати розгляд даної справи за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи, за наявними у справі матеріалами (письмове провадження) згідно частини 5 статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України.

Дану ухвалу суду направлено на адресу місцезнаходження відповідача, що зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань. Поштове повідомлення повернулось на адресу суду з відміткою «за закінченням встановленого строку зберігання».

Відповідно до пункту 4 частини 6 статті 251 Кодексу адміністративного судочинства України, днем вручення судового рішення є день проставлення у поштовому повідомленні відмітки про відмову отримати копію судового рішення чи відмітки про відсутність особи за адресою місцезнаходження, місця проживання чи перебування особи, повідомленою цією особою суду.

Отже, відповідно до вимог Кодексу адміністративного судочинства України ухвала Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 01.11.2021 року вважається належним чином врученою відповідачу.

У строк, визначений положеннями Кодексу адміністративного судочинства України, відзиву на адресу суду або клопотання про продовження строку на його подання до суду надходило.

У разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами (ч. 6 ст. 162 Кодексу адміністративного судочинства України).

Згідно положень ст. 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд розглянув справу у порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) за наявними у ній матеріалами.

Дослідивши матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини справи, на яких ґрунтуються вимоги позову, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступні обставини справи.

Судом встановлено та матеріалами справи підтверджено, що за Товариством з обмеженою відповідальністю «Айкон-Плюс» обліковується податковий борг на загальну суму 309 610, 10 грн., податковий борг відповідача виник в результаті несплати у встановлений термін самостійно визначених сум у податкових деклараціях та несплати суми грошового зобов`язання, нарахованого контролюючим органом, а саме: по податку на додану вартість - 176 760,14 грн., по податку на прибуток - 132 339, 96 грн., по податку на доходи фізичних осіб - 510 грн.

Податковий борг по податку на доходи фізичних осіб виник внаслідок несплати сум, визначених контролюючим органом, а саме: 19.04.2019 року проведено камеральну перевірку податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку (форма №1ДФ) за 4 квартал 2018 року, про що було складено акт № 22551/04-36-50-08/36494614 від 19.04.2019 року. На підставі Акту перевірки було винесено податкове повідомлення-рішення №0022485050 від 19.04.2019 на суму 510,00 гривень, яке направлено на адресу відповідача та отримано ним, згідно рекомендованого повідомлення про вручення поштового відправлення.

Податковий борг по податку на доходи фізичних осіб, підтверджується даними інтегрованої картки платника податку.

Податковий борг по податку на прибуток виник внаслідок несплати самостійно визначених сум у податкових деклараціях та внаслідок несплати сум, визначених контролюючим органом, а саме: податкова декларація з податку на прибуток підприємств №22068 від 19.06.2018 року на суму 21 996 грн. з терміном сплати 19.06.2018 року. Так, 17.05.2018 року було проведено камеральну перевірку з питань несвоєчасності подання (неподання) податкової звітності з податку на прибуток, про що було складено акт № 25476/12-37-50-08/36494614 від 17.05.2018 року. На підставі акту перевірки було винесено податкове повідомлення-рішення № 00138481237 від 11.06.2018 року на суму 1020 грн., яке було направлене на адресу відповідача.

11.06.2018 року проведено документальну позапланову невиїзну перевірку з питань дотримання вимог податкового законодавства з податку на прибуток та податку на додану вартість по взаємовідносинам з ТОВ "Дінкарт" та ТОВ "Ремонтний центр "Перос", про що було складено акт №29746/04-36-14-20-08/36494614 від 11.06.2018 р. На підставі акту перевірки було винесено податкове повідомлення-рішення № 0017661420 від 10.07.2018 року на суму 62 866,25 гривень, яке направлено на адресу відповідача та отримано ним, згідно рекомендованого повідомлення про вручення поштового відправлення.

Податкова декларація з податку на прибуток підприємств №9311118297 від 11.03.2019 року на суму 33 858,00 гривень з терміном сплати 11.03.2019 року.

Податкова декларація з податку на прибуток підприємств №131442050 від 10.03.2020 року на суму 12 600,00 гривень з терміном сплати 10.03.2020 року.

На момент виникнення боргу підприємство мало переплату у сумі 0,29 гривень.

Таким чином, сума податкового боргу з податку на прибуток становить 132 339,96 гривень станом на 31.12.2020 року, згідно даних інтегрованої картки платника податку.

Податковий борг по податку на додану вартість виник внаслідок несплати самостійно визначених сум у податкових деклараціях та внаслідок несплати сум, визначених контролюючим органом, а саме:

- податкова декларація з податку на додану вартість №9285443373 від 20.12.2018 р. на суму 18 621,00 грн. (несплачений залишок 17005,39 грн. з терміном сплати 30.12.2018 р.);

- податкова декларація з податку на додану вартість №9308196676 від 21.01.2019 р. на суму 2082,00 грн. з терміном сплати 30.01.2019 р.;

- податкова декларація з податку на додану вартість №9026678103 від 20.02.2019 р. на суму 9662,00 грн. з терміном сплати 01.03.2019 р.;

- податкова декларація з податку на додану вартість №17153926 від 20.03.2019 р. на суму 4076,00 грн. з терміном сплати 30.03.2019 р.;

- податкова декларація з податку на додану вартість №18778983 від 22.04.2019 р. на суму 7500,00 грн. з терміном сплати 30.04.2019 р.;

- податкова декларація з податку на додану вартість №20202078 від 22.05.2019 р. на суму 3749,00 грн. з терміном сплати 30.05.2019 р.;

- податкова декларація з податку на додану вартість №21205627 від 20.06.2019 р. на суму 13243,00 грн. з терміном сплати 30.06.2019 р.;

- податкова декларація з податку на додану вартість №23020535 від 22.07.2019 р. на суму 4868,00 грн. з терміном сплати 30.07.2019 р.;

- податкова декларація з податку на додану вартість №30520079 від 21.10.2019 р. на суму 8463,00 грн. з терміном сплати 30.10.2019 р.;

- податкова декларація з податку на додану вартість №333832532 від 20.11.2019 р. на суму 8975,00 грн. з терміном сплати 30.11.2019 р.

19.09.2018 року було проведено камеральну перевірку з своєчасності сплати узгодженої суми податкового зобов`язання з податку на додану вартість, про що складено акт №54197/04-36-12-06/36494614 від 19.09.2018 року. На підставі акту перевірки винесено податкові повідомлення-рішення №0019545041 від 13.12.2018 року на суму 4884,63 гривень, №0019535041 від 13.12.2018 року на суму 7977,09 гривень, які були направлені на адресу відповідача та отримані ним, згідно рекомендованого повідомлення про вручення поштового відправлення.

Податкова декларація з податку на додану вартість №36515731 від 20.12.2019 року на суму 2210,00 гривень з терміном сплати 30.12.2019 року.

25.07.2019 року проведено камеральну перевірку з своєчасності сплати узгодженої суми податкового зобов`язання з податку на додану вартість, про що було складено акт №41844/04-36-50-41/36494614 від 25.07.2019 року. На підставі акту перевірки було винесено податкове повідомлення-рішення №0132355041 від 21.12.2019 року на суму 1483,34 гривень, яке було направлено на адресу відповідача та отримано ним, згідно рекомендованого повідомлення про вручення поштового відправлення.

Податкова декларація з податку на додану вартість №5432272 від 20.01.2020 року на суму 4600,00 гривень з терміном сплати 30.01.2020 року.

Податкова декларація з податку на додану вартість №12369977 від 20.02.2020 року на суму 15667,00 гривень з терміном сплати 01.03.2020 року.

Податкова декларація з податку на додану вартість №15790704 від 20.03.2020 року на суму 3012,00 гривень з терміном сплати 30.03.2020 року.

18.05.2020 року проведено камеральну перевірку з своєчасності сплати узгодженої суми податкового зобов`язання з податку на додану вартість, про що було складено акт №30801/04-36-50-30/36494614 від 18.05.2020 року. На підставі акту перевірки було винесено податкові повідомлення-рішення №0098115030 від 28.08.2020 року на суму 1720,00 гривень, №0098125030 від 28.08.2020 року на суму 18968,04 гривень, які були направлені на адресу відповідача та повернулись з відміткою пошти "за закінченням терміну зберігання".

29.04.2020 року проведено камеральну перевірку з своєчасності реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, про що було складено акт №23919/04-36-50-30/36494614 від 29.04.2020 року. На підставі акту перевірки було винесено податкове повідомлення-рішення №0098125030 від 12.08.2020 року на суму 26149,85 гривень, яке було направлено на адресу відповідача та повернулось з відміткою пошти "за закінченням терміну зберігання".

Також, підприємству нарахована пеня на загальну суму 10464,80 гривень, що підтверджується розрахунком.

Таким чином, сума податкового боргу з податку на додатну вартість становить 176760,14 гривень станом на 19.08.2021 року, згідно розрахунку виникнення податкового боргу та даних інтегрованої картки платника податку.

Відповідно до ст. 59 ПК України контролюючим органом сформована податкова вимога від 08.06.2018 року №64893-17/66, яка була направлена на адресу платника засобами поштового зв`язку та вручена - 26.07.2018 року.

У зв`язку з несплатою вищезазначених сум податкові зобов`язання відповідача набули статусу податкового боргу, у зв`язку з чим контролюючий орган звернувся до Дніпропетровського окружного адміністративного суду із зазначеним позовом.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам та вирішуючи спір по суті заявлених позовних вимог, суд зазначає наступне.

У відповідності до положень ст. ст. 67, 68 Конституції України, кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом, а також неухильно додержуватись Конституції, законів України.

Статтею 67 Конституції України встановлено, що кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Підпунктом 16.1.4 п. 16.1 ст.16 Податкового кодексу України, встановлено обов`язок платника податків сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Згідно п. 36.1 ст. 36 Податкового кодексу України - податковим обов`язком визнається обов`язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи. Податковий обов`язок виникає у платника за кожним податком та збором.

Крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов`язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов`язання та/або пені вважається узгодженою (п. 54.1 ст. 54 Податкового кодексу України).

Згідно із п. 56.11 ст. 56 Податкового кодексу України - не підлягає оскарженню грошове зобов`язання, самостійно визначене платником податків.

Пунктом 57.1 статті 57 Податкового кодексу України визначено, що платник податків зобов`язаний самостійно сплатити суму податкового зобов`язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Відповідно до п. 58.1 ст. 58 Податкового кодексу України контролюючий орган надсилає (вручає) платнику податків податкове повідомлення-рішення, якщо сума грошового зобов`язання платника податків, передбаченого податковим або іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, розраховується контролюючим органом відповідно до статті 54 цього Кодексу (крім декларування товарів, передбаченого для громадян) або якщо за результатами перевірки контролюючим органом встановлено факт: невідповідності суми бюджетного відшкодування сумі, заявленій у податковій декларації; завищення розміру задекларованого від`ємного значення об`єкта оподаткування податком на прибуток або від`ємного значення суми податку на додану вартість, розрахованої платником податків відповідно до розділу V цього Кодексу; заниження або завищення суми податкових зобов`язань, заявленої у податковій декларації, або суми податкового кредиту, заявленої у податковій декларації з податку на додану вартість, крім випадків, коли зазначене заниження або завищення враховано при винесенні інших податкових повідомлень-рішень за результатами перевірки.

Згідно з п. 57.3 ст. 57 Податкового кодексу України у разі визначення грошового зобов`язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов`язаний сплатити нараховану суму грошового зобов`язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.

Пеня - сума коштів у вигляді відсотків, нарахована на суми грошових зобов`язань у встановлених цим Кодексом випадках та не сплачена у встановлені законодавством строки (п.п.14.1.162 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України).

Згідно п.п.129.1.2. ст. 129 Податкового кодексу України, при нарахуванні суми податкового зобов`язання, визначеного контролюючим органом у випадках, не пов`язаних з проведенням податкових перевірок, - починаючи з першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати податкового зобов`язання (в тому числі за період адміністративного та/або судового оскарження).

Відповідно до п. 129.3 ст. 129 Податкового кодексу України, нарахування пені закінчується:

- у день зарахування коштів на відповідний рахунок органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів та/або в інших випадках погашення податкового боргу та/або грошових зобов`язань;

- у день проведення взаєморозрахунків непогашених зустрічних грошових зобов`язань відповідного бюджету перед таким платником податків;

- у день запровадження мораторію на задоволення вимог кредиторів (при винесенні відповідної ухвали суду у справі про банкрутство або прийнятті відповідного рішення Національним банком України);

- при прийнятті рішення щодо скасування або списання суми податкового боргу (його частини).

У разі часткового погашення податкового боргу сума такої частки визначається з урахуванням пені, нарахованої на таку частку.

Пунктом 58.3 статті 58 Податкового кодексу України встановлено, що податкове повідомлення-рішення вважається належним чином врученим платнику податків (крім фізичних осіб), якщо його надіслано у порядку, визначеному статтею 42 цього Кодексу.

Згідно статті 42 Податкового кодексу України, документи вважаються належним чином врученими, якщо вони надіслані у порядку, визначеному пунктом 42.4 цієї статті, надіслані за адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) платника податків рекомендованим листом з повідомленням про вручення або особисто вручені платнику податків (його представнику).

У разі якщо пошта не може вручити платнику податків документ у зв`язку з відсутністю за місцезнаходженням посадових осіб платника податків, їхньою відмовою прийняти документ, незнаходження фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків або з інших причин, документ вважається врученим платнику податків у день, зазначений поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причини невручення.

Матеріали справи містять докази направлення податкових повідомлень-рішень на адресу відповідача та отримання їх відповідачем, а також докази повернення документу на адресу податкового органу з позначкою "за закінчення терміну зберігання".

Доказів оскарження або скасування таких податкових повідомлень-рішень матеріали справи не містять.

Згідно з п. 14.1.175 ст. 14 Податкового кодексу України - податковим боргом вважається сума узгодженого грошового зобов`язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом.

Відповідно до п. 59.1 і п. 59.3 ст. 59 Податкового кодексу України - у разі коли у платника податків виник податковий борг, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

Податкова вимога може надсилатися (вручатися) контролюючим органом за місцем обліку платника податків, в якому обліковується податковий борг платника податків.

Податкова вимога надсилається не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати суми грошового зобов`язання.

Податкова вимога надсилається (вручається) також платникам податків, які самостійно подали податкові декларації, але не погасили суми податкових зобов`язань у встановлені цим Кодексом строки, без попереднього надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення (п. 59.4 ст. 59 Податкового кодексу України).

За правилами, визначеними п. 59.5 статті 59 Податкового кодексу України - у разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення.

У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).

Податкова вимога відповідачем залишилася не виконана у встановлені законодавством строки.

Докази оскарження/скасування або відкликання сформованої позивачем вимоги, у матеріалах справи відсутні.

Таким чином, відповідач має податковий борг на загальну суму 309610,10 грн., який останнім у добровільному порядку не погашається.

Щодо строку звернення до суду, слід зазначити наступне.

Згідно із пунктом 102.4 статті 102 Податкового кодексу України у разі якщо грошове зобов`язання нараховане контролюючим органом до закінчення строку давності, визначеного у пункті 102.1 цієї статті, податковий борг, що виник у зв`язку з відмовою у самостійному погашенні такого грошового зобов`язання, може бути стягнутий протягом наступних 1095 календарних днів з дня виникнення податкового боргу, крім випадків, передбачених абзацом третім пункту 59.1 статті 59 цього Кодексу. Якщо платіж стягується за рішенням суду, строки стягнення встановлюються до повного погашення такого платежу або визначення боргу безнадійним.

Згідно із абзацом 10 пункту 522 підроздіру 10 розділу XX "Перехідних положень" Податкового кодексу України на період з 18 березня 2020 року по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), зупиняється перебіг строків давності, передбачених статтею 102 цього Кодексу.

Відповідно до статті 29 Закону України "Про захист населення від інфекційних хвороб" з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2 (далі - COVID-19), з урахуванням рішення Державної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій від 10 березня 2020 року Кабінет Міністрів України прийнято постанову "Про встановлення карантину з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2" від 11 березня 2020 року № 211, якою установити з 12 березня 2020 року до 22 травня 2020 року на всій території України карантин.

Постановою Кабінету Міністрів України від 20 травня 2020 року № 392 "Про встановлення карантину з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2" установлено, що з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2 (далі - COVID-19), з 22 травня 2020 року до 31 липня 2020 року на території Автономної Республіки Крим, Вінницької, Волинської, Дніпропетровської, Донецької, Житомирської, Закарпатської, Запорізької, Івано-Франківської, Кіровоградської, Київської, Луганської, Львівської, Миколаївської, Одеської, Полтавської, Рівненської, Сумської, Тернопільської, Харківської, Херсонської, Хмельницької, Черкаської, Чернівецької, Чернігівської областей, м. Києва, м. Севастополя (далі - регіони) із урахуванням епідемічної ситуації в регіоні карантин, продовживши на всій території України дію карантину, встановленого постановою Кабінету Міністрів України від 11 березня 2020 р. № 211 "Про запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2".

Постановою Кабінету Міністрів України від 20 липня 2020 року № 641 "Про встановлення карантину з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2" установлено, що з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2 (далі - COVID-19), з 1 серпня до 19 грудня 2020 року на території України карантин, продовживши на всій території України дію карантину, встановленого постановами Кабінету Міністрів України від 11 березня 2020 року № 211 "Про запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2" (Офіційний вісник України, 2020 р., № 23, ст. 896, № 30, ст. 1061) та від 20 травня 2020 року № 392 "Про встановлення карантину з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2".

Постановою Кабінету Міністрів України від 20 липня 2020 року № 641 "Про встановлення карантину з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2" установлено, що з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2 (далі - COVID-19), з 19 грудня 2020 року до 31 грудня 2021 року на території України карантин, продовживши дію карантину, встановленого постановами Кабінету Міністрів України від 11 березня 2020 р. № 211 "Про запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2" (Офіційний вісник України, 2020 р., № 23, ст. 896, № 30, ст. 1061), від 20 травня 2020 р. № 392 "Про встановлення карантину з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2" (Офіційний вісник України, 2020 р., № 43, ст. 1394, № 52, ст. 1626) та від 22 липня 2020 р. № 641 "Про встановлення карантину та запровадження посилених протиепідемічних заходів на території із значним поширенням гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2" (Офіційний вісник України, 2020 р., № 63, ст. 2029).

Отже, введений з 18.03.2020 року карантин не завершено станом на момент звернення до суду з цим позовом, отже позивач звернувся до суду з дотриманням визначеного законодавством строків.

Згідно п.п. 95.1, 95.2 ст. 95 Податкового кодексу України - контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі. Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 30 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги.

Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини (п. 95.3 ст. 95 Податкового кодексу України).

Відповідно до п.п. 20.1.34 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України, контролюючі органи мають звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.

Відповідно до ч. 1 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Судом встановлено, загальна сума податкового боргу в рамках даного адміністративного позову становить 309610,10 грн., однак відповідачем до суду не надано відзиву на позов або доказів погашення відповідної суми заборгованості підприємства, у зв`язку з чим суд вважає правомірним стягнення з відповідача вищезазначеної заборгованості.

Відповідно до частини 2 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

Оскільки спір вирішено на користь суб`єкта владних повноважень, а також враховуючи відсутність витрат позивача - суб`єкта владних повноважень, пов`язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) стягненню з відповідача не підлягають.

У зв`язку з перебуванням судді Боженко Н.В. у відпустці, рішення постановлено в перший робочий день судді 19 січня 2022 року.

Керуючись ст. ст. 139, 241-246, 250, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

Позовну заяву Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (49005, м. Дніпро, вул. Сімферопольська 17а, код ЄДРПОУ ВП 44118658) до Товариства з обмеженою відповідальністю «Айкон-Плюс» (49033, Дніпропетровська область, м. Дніпро, вул. Краснопільська, буд. 9; код ЄДРПОУ 36494614) про стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, що обслуговують такого платника податків - задовольнити.

Стягнути податковий борг з Товариства з обмеженою відповідальністю «Айкон-Плюс» у розмірі 309 610,10 гривень (триста дев`ять тисяч шістсот десять гривень 10 копійок), шляхом стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків.

Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя Н.В. Боженко

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення18.01.2022
Оприлюднено25.06.2022
Номер документу104054307
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо погашення податкового боргу, з них стягнення податкового боргу

Судовий реєстр по справі —160/20177/21

Рішення від 18.01.2022

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Боженко Наталія Василівна

Ухвала від 01.11.2021

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Боженко Наталія Василівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні