Справа № 215/1270/22
2-а/215/132/22
УХВАЛА
26 квітня 2022 року м. Кривий Ріг
Суддя Тернівського районного суду міста Кривого Рогу Квятковський Я.А. розглянувши матеріали справи за адміністративним позовом ОСОБА_1 до товариства з обмеженою відповідальністю «Регіональна аптечна мережа РУАН» про встановлення наявності компетенції та визнати дії протиправними,-
ВСТАНОВИВ:
12.04.2022 ОСОБА_1 звернулася досуду задміністративним позовомдо ТОВ«Регіональна аптечнамережа РУАН»про:
- встановлення наявності компетенції у сфері управління, у тому числі делегованих повноважень за результатом розгляду заяви від 06.12.21 р. виклавши висновки в рішенні, наказі відповідно ст. 3 Конституції України і визнати відмову від такої процедури протиправною бездіяльністю;
- встановлення наявності компетенції у сфері управління, у тому числі делегованих повноважень за результатом розгляду заяви від 06.12.21 р. зазначити процедуру, порядок, строк перерахування управління охорони здоров`я КМР, КНП Центр первинної медико-соціальної допомоги № 1 КМР коштів ТОВ «Регіональна аптечнамережа РУАН»за лікипо пільговимрецептам івизнати відмову від такою процедури протиправною бездіяльністю;
- встановлення наявності компетенції у сфері управління, у тому числі делегованих повноважень за результатом розгляду заяви від 06.12.21 р. надати з реєстраційними номерами належно завіреними дві копії заяви і визнати відмову від такої процедури протиправною бездіяльністю;
- встановлення наявності компетенції у сфері управління, у тому числі делегованих повноважень за результатом розгляду заяви від 06.12.21 р. зазначити причини відмови ТОВ «Регіональна аптечна мережа РУАН» надати ліки хворому по пільговим рецептам КНП Центр первинної медико-соціальної допомоги № 1 КМР і визнати відмову від такої процедури протиправною бездіяльністю.
Згідно п. 4 ч. 1 ст. 171 КАС України, суддя після одержання позовної заяви з`ясовує чи належить позовну заяву розглядати за правилами адміністративного судочинства і чи подано позовну заяву з дотриманням правил підсудності.
Відповідно п.2 ч.1 ст. 4 КАС України, публічно-правовий спір - спір, у якому хоча б одна сторона здійснює публічно-владні управлінські функції, в тому числі на виконання делегованих повноважень, і спір виник у зв`язку із визнанням або невиконанням такою стороною зазначених функцій; або хоча б одна сторона надає адміністративні послуги на підставі законодавства, яке уповноважує або зобов`язує надавати такі послуги виключно суб`єкта владних повноважень, і спір виник у зв`язку із наданням або ненаданням такою стороною зазначених послуг.
Відповідно до вимог ст. 19 КАС України передбачено, що юрисдикція адміністративних судів поширюється на справи у публічно-правових спорах, зокрема: 1)спори фізичних чи юридичних осіб із суб`єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень, дій чи бездіяльність, крім випадків, коли для розгляду таких спорів законом встановлено інший порядок судового провадження; 2) спори з приводу прийняття громадян на публічну службу, її проходження, звільнення з публічної служби; 3) спори між суб`єктами владних повноважень з приводу реалізації їхньої компетенції у сфері управління, у тому числі делегованих повноважень; 4) спори, що виникають з приводу укладання, виконання, припинення, скасування чи визнання нечинними адміністративних договорів; 5) за зверненням суб`єкта владних повноважень у випадках, коли право звернення до суду для вирішення публічно-правового спору надано такому суб`єкту законом; 6) спори щодо правовідносин, пов`язаних з виборчим процесом чи процесом референдуму; 7) спори фізичних чи юридичних осіб із розпорядником публічної інформації щодо оскарження його рішень, дій чи бездіяльність у частині доступу до публічної інформації; 8) спори щодо вилучення або примусового відчуження майна для суспільних потреб чи мотивів суспільної необхідності; 9) спори щодо оскарження рішень атестаційних, конкурсних, медико-соціальних експертних комісій та інших подібних органів, рішення яких є обов`язковими для органів державної влади, органів місцевого самоврядування, інших осіб; 10) спори щодо формування складу державних органів, органів місцевого самоврядування, обрання, призначення, звільнення їх посадових осіб; 11) спори фізичних чи юридичних осіб щодо оскарження рішень, дій або бездіяльність замовника у правовідносинах, що виникли на підставі ЗУ " Про особливості здійснення закупівль товарів, робіт і послуг для гарантованого забезпечення потреб оборони", за винятком спорів, пов`язаних із укладенням договору з переможцем переговорної процедури закупівлі, а також зміною, розірванням і виконанням договорів про закупівлю; 12) спори щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності органів охорони державного кордону у справах про правопорушення, передбачені ЗУ ""Про відповідальність перевізників під час міжнародних пасажирських перевезень".
Суд зазначає,що визначальноюознакою справиадміністративної юрисдикціїє суть(зміст,характер)спору.Публічно-правовийспір,на якийпоширюється юрисдикціяадміністративних судів є спором між учасниками публічно-правових відносин і стосується саме цих відносин. Натомість однією з визначальних ознак приватноправових відносин є наявність майнового чи немайнового особистого інтересу учасника.
Спір буде мати приватноправовий характер, якщо він обумовлений порушенням або загрозою порушення приватного права чи інтересу, як правило, майнового, конкретного суб`єкта, що підлягає захисту в спосіб, передбачений законодавством для сфери приватноправових відносин, навіть і в тому випадку, якщо до порушення приватного права чи інтересу призвели управлінські дії суб`єктів владних повноважень.
Разом з тим, участь суб`єкта владних повноважень є обов`язковою ознакою класифікації спору, як публічно-правового.
При вивчені матеріалів справи судом було встановлено, що оскільки позовні вимоги заявлені до відповідача, а саме, товариства з обмеженою відповідальністю «Регіональна аптечна мережа РУАН», який не є суб`єктом владних повноважень, а тому справа підлягає розгляду в порядку цивільного, а не адміністративного, судочинства.
Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 109 КАС України, суддя відмовляє у відкритті провадження в адміністративній справі лише, якщо заяву не належить розглядати в порядку адміністративного судочинства.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст.17, 18, п.1 ч.1 ст.109 КАС України, -
УХВАЛИВ:
Відмовити у відкритті провадження в адміністративній справі за позовом ОСОБА_1 до товариства з обмеженою відповідальністю «Регіональна аптечна мережа РУАН» про встановлення наявності компетенції та визнання дій протиправними.
Роз`яснити позивачу ОСОБА_1 , що позовна заява підлягає розгляду місцевим загальним судом в порядку цивільного судочинства.
Ухвалу про відмову у відкритті провадження в адміністративній справі невідкладно надіслати позивачеві, разом із позовною заявою та усіма доданими до неї матеріалами.
Ухвала суду набирає законної сили з моменту її підписання, але може бути оскаржена шляхом подання апеляційної скарги до Третього апеляційногоадміністративного судупротягом п`ятнадцяти днів з дня її підписання.
СУДДЯ:
Суд | Тернівський районний суд м.Кривого Рогу |
Дата ухвалення рішення | 25.04.2022 |
Оприлюднено | 23.06.2022 |
Номер документу | 104082869 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи щодо захисту політичних (крім виборчих) та громадянських прав, зокрема щодо забезпечення права особи на звернення до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів |
Адміністративне
Тернівський районний суд м.Кривого Рогу
Квятковський Я. А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні